Bofkont nieuwe start verleden en heden, mijn SLK 350 update pagina 56 goed nieuws van de verkopende partij

Beste Damian,

Ja dat was echt auw, het schrapende geluid was een aanslag op mijn gezondheid :}
Die blauwe E89 Z4 is idd gaaf, al zit er voor mij teveel opsmuk op wat niet origineel is.
Zoals rondom in de Martini stickers en carbon delen.
Er was ook nog een blauwe geheel originele 35is mee, die had meer mijn voorkeur.
Die meneer had ook nog een Z3 M roadster.

Beste SLB,

Bedankt!
Ach net al contact gehad met mijn mannetje , komt wel weer goed.

Beste RWD,

Bedankt!
Ja voor de rest absoluut een topdag, de E89 ligt idd voor wat hoger.
Ja mijn mannetje maakt dit wel weer, is niet zo spannend verder voor hem.

Oei, dat is vervelend van die onderkant ja. Maar goed, heb je weer iets om aan te pakken inderdaad :p ;)

Bij mij ziet de onderkant er trouwens ook een beetje zo uit, kwam ik laatst achter toen ik aan mijn bofkont-style poetsdag bezig was.
Maar ja, ach... ik ga daar niks mee doen. Mijn filosofie is meer, is het niet té in het oog springend, dan kan ik er wel mee leven :}

Jammer van die schade man. Er zijn bij mij in de buurt inderdaad ook punten waar ik echt scheef er over heen moest zeg maar.
En heeeel piano aan inderdaad.

Beste Ramon,

Ach de bumper was al wat licht geschaafd aan de onderzijde, eigenlijk niet te zien, maar dit is wel heel erg in het zicht.
Dit is voor mij onacceptabel. Maar je kunt beter zo denken als jij, een stuk makkelijker leven heb je dan :T

Beste Schaduw,

Ja drempels blijft een crime met de E85, daar heb ik me al op ingesteld.
Maar dit was verdorie gewoon een oprit,als je die al niet eens normaal kunt oprijden *-)
En die van mij is compleet origineel, niets extra verlaagd of wat dan ook.

Heel herkenbaar overigens, onder de bumper van de up zit een zwart stuk plastic wat de luchtweerstand positief zou moeten beïnvloeden, helaas is de grondspeling van voren daardoor om te huilen en op een stijle drempel of oprit kun je niet anders dan 'krak' aanhoren, veelgehoorde klacht ook met de standaard veren, de verlaging maakt het dragelijker gezien de neus niet meer 'inklapt'. De martini striping niet gezien, dat is jammer inderdaad en een z3M heerlijk zeg wat een speelgoed, tijd dat ik eens de loterij win:T

Beste Damian,

Zelfs met een Up ook al?
Ja met die stuggere veren heb je dat minder idd, mooi bijkomend voordeel.

Maar moet zeggen dat mijn wagen van zich zelf gewoon al vrij stug is, op het plankharde af bijna.
Ding is gewoon te laag voor mij eigenlijk *-)
Moet er in de toekomst nog maar beter opletten.

Vervelend, dubbel vervelend! Voordeel is wel dat je je schademannetje nog eens spreekt! Maar erg vervelend allemaal. Sterkte met het verwerken.

Haha bedankt Piet,

08 juli kan ik gelukkig terecht, nu hij zo gehavend is kan ik er ook minder van genieten.
Het is die kronkel zeg maar :D

Ben net afgelopen weekend in de Ardennen geweest. Ik heb wel een hotel gepakt. Heb hè mooi 2 dagen en om half 4 aan het bier.:-D De bmw club belgie had ook een toertocht en dat waren er nog iets meer. Wij waren met de Boxster en 2 BMW's op oad en zondag nog ff langs Spa italia. We waren er nu toch.

Ah geweldig Michel!
Ik had ook graag een hotel gepakt alleen mijn schoonvader had daar geen trek in.
Spa Italia is een prachtig evenement, vaak geweest in het verleden.
Ook dat circuit blijft iets bijzonders.

Het ziet er naar uit dat ik vandaag ook een bofkont was! Opperbofkont, nog heel hartelijk bedankt voor al het geaai tot een geweldig resultaat! Super man! We zijn er helemaal blij mee. We hebben de mooiste 312 TA van het dorp. Gelijk maar een paar plaatjes van het resultaat geschoten. Wil je ze hier niet hebben dan verwijder ik ze weer uiteraard.
0VoNkw3.jpg

DjWdKzt.jpg

En je bumpertje komt wel weer goed hoor; laat die paar krassen je plezier niet vergallen en gáán met die bak. Hij voelde zich vandaag best een beetje aan de kant staan... :}

Haha ben je gek, mooi laten staan (tu)
Was een dankbaar werkje, de lak was al in mooie frisse staat maar we hebben de glans mooi naar boven gehaald.
Zachtste buffing pad met deze was al voldoende https://www.carclean.com/nl/product/Meguiars/Ultimate_Polish_473ml_101951?o=pbMTAwMDA1
Geen enkele swirl of kras bijna gezien.

Heb ook nog een stukje mogen rijden in deze turbo panda, nou dat gaat rap hoor!!
Die 2 cilinder twin air turbo trekt er aan als een malle, geweldig geluid geeft dat ook, bijzondere ervaring.
Rijdt erg goed!
Bijzonder frisse auto die eigenlijk compleet in nieuwstaat is.

Hier nog de artikelen die jezelf wil bestellen ;)
https://www.carclean.com/nl/product/Poorboys_World/Trim_Restorer_473ml_100730?o=srtrim%20restore
https://www.carclean.com/nl/product/Sonax/SONAX_Xtreme_BrillantShine_Detailer_nieuwe_formule_750ml_103465?o=srsonax%20extreme%20de

Bofkont, waarom begin jij geen bedrijfje zoiets als Hiemstra? "Bofkont Car Care".... Je maakt van je hobby je werk en de eerste groep klanten (forummers) staan al in de rij :}(tu).

Beste RWD,

Haha bedankt voor het vertrouwen :D(tu)
Maar mannen zoals Hiemstra zijn de echte profs, ik ben maar een simpele amateur poetser.
Trouwens zit die niet gek ver bij mij vandaan, doet alle benzen van Klaas ook.
Daarbij is het voor mij een hobby, weet niet of ik het elke dag leuk zou vinden, en dan moet er ook gepresteerd worden.

Inderdaad heel knap wat ze daar presteren, auto's komen er echt (maar dan ook écht) als nieuw vandaan.

Ja idd, dat niveau poetsen haal ik echt niet hoor, ook hebben deze mensen veel beter materiaal.
Plus de ervaring en jarenlange vakmanschap wat zij hebben, polijsten met een rotary is iets wat je niet moet onderschatten.
Die kunst moet je echt beheersen, je brand zo door de lak heen.

Ik overweeg het om mijn BMW er eens heen te brengen en er dan nog een tijdje mee door te rijden. Eigenlijk vind ik het jammer om hem nu in te ruilen, vind het nog steeds een mooie auto die weinig onder doet voor de nieuwe 5. En na een kuurtje bij Hiemstra (of zijn er nog meer van dergelijke bedrijven in het midden van het land?) is het weer een bijna nieuwe auto.

Ja dat begrijp ik, zou dan idd zonde zijn hem in te ruilen, zo'n F10 is en blijft een topwagen.
Er zijn zeker wel meer bedrijven die op dit niveau een auto verzorgen.

https://www.detailing.nl/
https://exclusive-carcare.nl/
https://www.dutchcardetailing.nl/

Dit zijn wel de bekende toppers voor mij, maar er zullen ongetwijfeld nog wel een paar meer zijn.

R W D zei:
Ik overweeg het om mijn BMW er eens heen te brengen en er dan nog een tijdje mee door te rijden. Eigenlijk vind ik het jammer om hem nu in te ruilen, vind het nog steeds een mooie auto die weinig onder doet voor de nieuwe 5. En na een kuurtje bij Hiemstra (of zijn er nog meer van dergelijke bedrijven in het midden van het land?) is het weer een bijna nieuwe auto.

Zeker doen, scheelt weer een nieuwe auto! Medeforummer Soloman had zijn Camry laten doen en die kwam als herboren tevoorschijn (de Camry).

R W D zei:
En na een kuurtje bij Hiemstra (of zijn er nog meer van dergelijke bedrijven in het midden van het land?) is het weer een bijna nieuwe auto.

In Geertruidenberg zit https://www.pavone-carcleaning.nl/ (tu)

Allemaal net iets te ver uit de buurt. Zit er niets in de regio Zwolle - Harderwijk - Flevoland? Anders zou ik denk ik toch voor Hiemstra gaan.

Dit ziet er ook wel goed uit, maar ken hem verder niet.
Werkt wel met mooie producten.

https://cleaningendetailing.nl/

Grappige wagen zo'n panda trekking, op vakantie had ik 2 weken eenzelfde panda met 1.1 motor, wat een futloos ding was dat in ieder opzicht. Ben overigens heel erg benieuwd hoe zo'n twinair turbo rijdt, schijnt super te klinken maar met een rare powerband

Nou die 2 cilinder turbo multiair trekt er goed aan hoor, zal je verbazen hoe vlot zo'n ding is.
Geluid vond ik zelf erg mooi, duidelijk een 2 cilinder roffel.

Eigenlijk weinig tot niet gereden de laatste weken, de beschadigde voorbumper vergalt mijn plezier van dat, maar gelukkig gaat dat aankomende zaterdag gemaakt worden :D

Ook bezig geweest met het interieur, heb het compleet diep gereinigd met wondersponsjes en opnieuw geverfd, maar niet het gewenste resultaat kunnen bereiken, toch teveel glans en wat streperig, dus besloten dit professioneel te laten doen door mijn interieur mannetje vandaag.
Prachtig mat resultaat, echt superblij mee, en ook de heenreis open was eigenlijk zeer aangenaam.

Compleet gereinigd opnieuw.
Z4 interieur spuiten by bofkont OEM, on Flickr
En weer prachtig mat!

man man man, wat een werk :}

Je moet die van mij zien, die zit vol krassen rondom :O

Boh, dat interieur ziet er weer geweldig uit zeg! Prachtig! Echt heerlijk omdat te zien! De auto is volgens mij straks mooier dan toen ie de fabriek uit rolde!

Balen van de schade aan je bumper, gelukkig doen de foto's het niet meer ;) Gelukkig wordt het snel aangepakt! Het schijnt weer mooi weer te worden, dus open touren!

Dat ziet er inderdaad weer formidabel uit :-D

De voorbumperschade heb ik even gemist! Maar dat wordt ook snel aangepakt zie ik, mooi!

Smetteloos weer! Het wordt bijna echt topsport geloof ik om nog iets te vinden aan deze auto wat gepoetst moet worden haha :p

Mijn hemeltje, wat wordt dit een smetteloze auto. Binnenkort weer rijden met de herstelde voorbumper, en jouw plezier van dat wordt weer groot (tu)

Phaeton W12 zei:
Mijn hemeltje, wat wordt dit een smetteloze auto. Binnenkort weer rijden met de herstelde voorbumper, en jouw plezier van dat wordt weer groot (tu)

Zou het, meestal gaat het ding dan de verkoop in ;)

Beste Gullwing,

Tja het interieur is toch waar je altijd tegen aan kijkt, ik wil dat graag zo netjes mogelijk hebben.
Maar ik begrijp wat je bedoeld :D

Beste Pjötr,

Haha bedankt :D
Nou dat zal helaas wel niet het geval zijn, zo smetteloos nieuw als uit de fabriek.
Maar ik doe mijn best het te benaderen, zeker mooi weer de komende dagen, zaterdag naar mijn spuiter om de bumper te herstellen, zal rond het middag uur wel klaar zijn en dan heerlijk rustig naar huis binnendoor via Zwartsluis/Giethoorn langs het water, echt genieten!!

Beste Omniradius,

Bedankt!
Ach geloof me ik vind altijd wel weer wat nieuws :D

Beste Phaeton W12,

Bedankt dat waardeer ik ten zeerste.
Ja die voorbumper vergalt mijn plezier nogal, zodra die weer klaar is kan het grote genieten echt beginnen, dan ben ik ook zo goed als klaar.
Zijn vooral kleine zaken die ik nog wil doen, remklauwen opnieuw spuiten/verven, her en der nog wat schroefjes.
En ach ik vind altijd wel wat wat me niet aanstaat of beter kan.
Ook het grondig polijsten van de auto ben ik nog mee bezig, 1e fase motorkap heb ik afgerond, maar die moet nog wat extra aandacht hebben.

Beste Thomas,

Bedankt (tu)
Ach ja je weet hoe ik ben inmiddels, klein steekje los :D

Beste R-W,

Haha ook jij kent mij inmiddels:D
We gaan het zien, ik kan daar ook weinig zinnigs over zeggen.
Als ik iets zie wat graag wil hebben en kan betalen, kan het idd snel gaan, vrij impulsief van dat.
Maar moet zeggen dat ik amper nog zit te zoeken op het internet, dus dat betekend dat ik nog aardig gelukkig ben met de wagen.

Niet zo bescheiden René! Mocht je zaterdag middag nog tijd hebben, je komt dan bijna langs Diever toch? Daar is oldtimer event, waar een paar erg leuke wagens staan! :) De omgeving daar is ook erg mooi.

Mooi gedaan de stoelen! Een mooi en schoon interieur is echt superfijn. Helaas vind ik dat echt een K klus om te doen ;)

Beste Pjotr,

Diever is bijna een thuis wedstrijd voor mij, 10km, zal eens kijken of in s'middags tijd en zin kan vinden nog (tu)

Beste Springbok.

Ach kwestie van vooral bijhouden, zo maak ik naar elke rit de matten schoon, dat scheelt al een heel stuk.
Maandelijks even de stofzuiger er compleet door, maar ben het met je eens, ook niet mijn favoriete klusje.

Een nettere z4 zal er niet te vinden zijn, ongekende precisie, tijd en geld zit erin. Zonder twijfel een erg goede zaak(tu)

Bedankt Damian waardeer ik (tu)
De mijne is zeker wel een van de nettere, maar vergis je niet hoor, heb tijdens die Z3/Z4 rit ook pareltjes van anderen gezien.
Niet iedereen showt zijn wagen op internet.

Leuk, mocht je nog zin hebben, moet je het maar laten weten! Er is namelijk ook een rondrit, en het zou zonde zijn als dat nou net het moment is dat je daar bent. Ik heb mijn camera uiteraard mee, dus ik kan je BMW dan mooi op de foto zetten.

Dat gezegd hebbende, ik heb nooit die foto's van toen hier gezet toch?

Zo dan Peter!!
Prachtige foto, erg leuk dat je deze nog even post! erg blij mee.
TT baan parkeer plaats.

Als ik kom app ik je nog wel even(tu)

Beste SLB,

Bedankt!
Ben er zelf ook zeer over te spreken, zal je een pb doen met zijn gegevens.

Beste Thomas,

Op het circuit zul je mijn wagens nooit gaan vinden:T

Terug
Bovenaan