Bofkont nieuwe start verleden en heden, mijn SLK 350 update pagina 56 goed nieuws van de verkopende partij

Micha D. zei:
Netjes weer René. Ik heb op m'n Panda juist een langere antenne gezet :T.

Aras zei:
Micha D. zei:
5 liter op twee auto's!? Doe je de hele auto er dan mee? Ik heb met m'n literfles Non-Ferro al een stuk of 6 setjes velgen gedaan en er zit nog zat in om 1 of 2 setjes te doen.

Minimaal om de 2 weken was ik allebei de auto's. Dan gaat het hard.

Ohhhh ik dacht dat je er maximaal twee auto's mee had gedaan :}.

Mijn auto wordt één keer per jaar gewassen, door de dealer bij de grote beurt.

Maar dat is dan ook een Corsa..

De Schaduw zei:
Gek eigenlijk dat er zo'n grote antenne opzat

Staat me bij dat dat ook al een opmerking was van de testpiloten bij de introductie. Mij stoort het overigens ook niet.

Storen doet het me ook niet, dat moet ik dan ook weer zeggen. Het was me ook nog niet echt opgevallen.
Nu wou ik eerst nog reageren dat ik me niet kan heugen een antenne, anders dan een haaienvin, op een BMW heb gezien. Maar als ik naar m'n motor kijk... Dan ziet daar ook een spriet op.

Wat gek inderdaad, mij was die lange antenne ook niet opgevallen maar nu ik 't zie... *-) Nee, die korte staat een heel stuk beter (tu)

Nu wou ik eerst nog reageren dat ik me niet kan heugen een antenne, anders dan een haaienvin, op een BMW heb gezien

Een haaienvin op het dak van een cabrio lijkt me ook niet zo'n strak plan. (:P)

Thx Sketcher/Goku/SLB,

Vind het zelf ook mooier.

Haha Micha ja dat kan natuurlijk ook als je met het ontvangst zit te klooien :D

Beste Goku,

Ben ik wel met je eens, vooral oudere Duitse auto's rijden soms wat een bepaald slag volk in, te herkennen aan de gigantische velgen/brulpijpen en andere tupperware. Een mooie originele verschijning kan ik altijd waarderen, en uiteraard moet je je ook gedragen in het verkeer, dat aso gedrag wat ik toch wel vaak zie bij deze doelgroep verpest het voor de rest.
Trouwens gezien welke auto mijn buren hebben, een 205 :D(tu)

Beste Idefiqs ,

Bedankt !!
Zo voel ik mij ook echt, ben echt dolblij met deze wagen.
Gisteren even naar mijn vader geweest, dikke 60 km gemaakt, was weer heerlijk om even te rijden na 2 weken.
Het blijft voor mij echt een bijzondere wagen.

De Schaduw zei:
Gek eigenlijk dat er zo'n grote antenne opzat

Staat me bij dat dat ook al een opmerking was van de testpiloten bij de introductie. Mij stoort het overigens ook niet.

Ah nooit gehoord leuk weetje, welke heb jij Schaduw?

Thx Bleuz,

Kwam via het Z4 forum erachter dat er dus een korte variant is, wel leuk, was verder geen moeten bij.
De oude stoor ik me totaal niet aan.

Die korte antenne is geen verbetering, zo'n lange spriet past bij de tijdsgeest van de auto.

Bofkont zei:
Beste Goku,

Ben ik wel met je eens, vooral oudere Duitse auto's rijden soms wat een bepaald slag volk in, te herkennen aan de gigantische velgen/brulpijpen en andere tupperware. Een mooie originele verschijning kan ik altijd waarderen, en uiteraard moet je je ook gedragen in het verkeer, dat aso gedrag wat ik toch wel vaak zie bij deze doelgroep verpest het voor de rest.
Trouwens gezien welke auto mijn buren hebben, een 205 :D(tu)
Ha ja daar ben ik het wel mee eens hoor: hier in de straat zie ik geregeld zo'n allochtoon ofzo door de straat scheuren als een gek in zijn BMW 1 Serie en toen het KNMI een waarschuwing had uitgegeven om vooral niet de weg op de gaan i.v.m. gladheid, stond die BMW de volgende dag met zijn rechtervoor wiel eruit hangend in de straat geparkeerd. En het is steeds dezelfde BMW die zo door de straat komt gescheurd, terwijl het hier echt een 30 zone is.

mry803.jpg

In Duitsland zie ik dus zoveel van die BMW 1 Series dat ik daardoor het merk BMW op een andere manier ben gaan zien: van het imago van directeurs auto, heb ik nu meer het beeld in mijn hoofd dat door de relatief lage occasion prijzen het rijden van een BMW niet langer als exclusief en premium gezien kan worden. Tenminste als je zo'n serie 1 rijdt, want ik heb net even op internet geneusd en potverdorie in Duitsland heb je een nieuwe BMW gewoon voor nog geen € 24.000 terwijl zo'n Cabrio BMW toch echt een stuk meer kost.

Phaeton W12 zei:
Die korte antenne is geen verbetering, zo'n lange spriet past bij de tijdsgeest van de auto.

Eens, hoewel ik vooral de dikte 'storend' vind. Maar misschien dat Bofkont ons kan verblijden met een foto van zijn bolide als geheel, en valt het dan mee.

Beste Phaeton W12,

Daar heb ik ook over nagedacht als OEM purist natuurlijk.
Het is een originele E85 Z4 accessoire dus in die zin is het wel verantwoord, en persoonlijk vind ik de korte antenne mooier.

Beste Goku,

Ach een oudere Bmw zie ik sowieso niet als premium, sowieso de term premium heb ik niet zoveel mee, is vooral gebakken lucht.

Bofkont zei:
Ach een oudere Bmw zie ik sowieso niet als premium, sowieso de term premium heb ik niet zoveel mee, is vooral gebakken lucht.
Daar heb je helemaal gelijk in (:B

Phaeton W12 zei:

Eens met Phaeton, ik spreek me ook uit voor de lange antenne, vind ik veel leuker staan bij een auto.

Ja joh! Een lekker rondje vooroordelen. Reed hier laatst iemand in een seat te hard door de straat. Gelijk wat van gezegd, hij dacht zeker dat het een bmw was? En dan die aso's met die audi's, blijken er inmiddels ook meer dan 80 van verkocht te zijn, zo hou he het toch niet exclusief? Het is geen bmw tenslotte, dus waarom zoveel op de weg met die andere dingen. En tot slot, zag ik van de week een petje rijden in een Honda crx. Wat een rotjong was dat, gewoon onder zijn niet-bmw een dikke blèrpijp, dan heb je toch gewoon te weinig opvoeding genoten??

Nee, zo halen ze het hele merk bmw omhoog, als ze al dat soort fratsen nu gaan doen met andere auto's... god behoede ons voor de dag dat een lease golfje rechts in gaat halen op de snelweg, of een v40 van baan verwisseld zonder richting aan te geven. Ik hoop dat ik het niet mee hoef te maken.

@Bofmans: mooi sprietje!

Beste Nico/Peugeot205Generation97 :-D

Beste Mechanix,

haha :D(tu)

Beste Uwbuurman,

Ja zo'n Seat is ook zo'n premium Duitser met bijbehorend aso gedrag :}
Moet zeggen dat Volvo rijders er tegenwoordig ook wat van kunnen hoor, laatst eentje achter me moest en zou inhalen met gevaar voor eigen leven.

Ja sprietje vind ik zelf ook mooi (tu)

Was ik ook zeker van plan !!
Zo eerst even wassen voor de ultieme rij beleving :D
Heb een ritje richting Groningen binnendoor via Norg in de planning, iets leuks gekocht voor de Z, vanavond een update!

Ik vind het ook een leuke antenne René! (tu) Is trouwens een kofferrek een (orginele) optie voor de Z4? Hier rijdt er eentje met een rekje, waar ik het bij de merken MG en Mazda wel vind staan, ben ik er nog niet over uit of ik het mooi vind op een Z4.

Gisteren was het al mooi toerweer, maar vandaag nog meer...
Was dit niet jou vrije weekend? Ja dus! :)

Kofferrek is volgens mij nooit origineel geleverd voor de Z4, maar er zijn wel diverse aftermarket leveranciers van.
https://www.cabriosupply.nl/bmw-z4-bagagerek-2003-2009
Ik vind het echt verschrikkelijk *-)
Kofferbak van de Z4 valt trouwens echt niet tegen, het dak komt er niet in in gesloten toestand.
Ja is mijn vrije weekend, gisteren en vandaag heerlijk aan het toeren geweest.
Gisteren nog wel heel erg fris, moest naar Damwoude vlak onder Dokkum, binnendoor laatste stuk wel open gereden, maar grotendeels gesloten.
Vandaag was het echt top ondanks de harde wind.

Vandaag echt top weer dus ondanks de harde wind, dus er even lekker op uit geweest!!
Gisteren via de facebook pagina van de Z4 club een origineel stuur gekocht wat echt in nieuwstaat is :D

Mijn eigen stuur is door de vorige eigenaren toch wel wat minder goed behandeld, het chrome op de plastic kapjes is her en der beschadigd.
Nu worden deze kapjes nog wel nieuw aangeboden, maar 225 euro voor 3 plaatjes vind ik zelfs gekkenwerk.
Dit stuur met compleet onbeschadigde kapjes kon ik voor 100 euro overnemen, dus een zeer goede deal voor mij.
Jongen die hem verkoopt heeft een indentieke Z4 3.0 ook, zelfde kleur bouwjaar, hij heeft een nieuw M stuur gekocht.

Moest echt in hartje centrum van Groningen zijn, was toch wel even wennen, jaren niet geweest met de auto.
Heerlijk druk op straat overal, terrasjes stamp vol, nog een dikke oude V8 Morgan achter me aan te jagen, tot frustatie van meneer was ik bij het stoplicht iedere keer sneller weg in het centrum van Groningen, maar wat een geluid die auto B)
Zover mogelijk binnendoor naar Groningen getoerd, via Appelscha/Norg etc etc etc, heerlijk hoor.

Mijn nieuwe stuur waar duidelijk heel erg goed is opgepast!

Mijn oude stuur waar dus her en der het plastic chroom is beschadigd.
Aankomende vrijdag zal het nieuwe stuur ingebouwd gaan worden in Mönchengladbach waar mijn stuurkolom gereviseerd gaat worden.

Paar sfeerplaatjes vlak achter Norg.

En nog op de foto met de andere Z4.

Wat een genot moet zo'n nieuw stuur zijn, aangezien je die moeilijk kunt herstellen of je moet zo'n lelijke stuur hoes eroverheen stoppen. Maar had ik al gezegd dat je een schitterend BMW hebt (:B

Ik heb nooit van Duitse muziek gehouden, dus maar beter een radio met antenne, korte antenne voor korte ritjes? De Corvette laat alleen maar Amerikaanse muziek horen, geen radio, en een electrische antenne die is ontkoppeld.

Bedankt 205 (tu)

Het gaat mij vooral om de chromen kapjes die van mij zijn her en der beschadigd waardoor de zwarte onderlaag tevoorschijn komt, waarschijnlijk iemand veelvuldig met een ring overheen gekrast, het leder zelf is vrij netjes nog, en dat is ook nog wel goed te herstellen als dat zou moeten.
Ben erg blij met mijn nieuwe stuur, ook relatief een koopje.

Haha mijn beste A3 white :D
Die muziek die de V8 corvette produceert is heerlijk, radio is compleet overbodig.
Ik heb zelf de radio trouwens nooit aan als ik open aan het toeren ben.

Aankomende vrijdag naar Mönchengladbach zal dat vast anders zijn, dik 3 uur rijden enkele reis over de snelweg.
lekker muziekje op en gaan.

Boh, dat is wel een knap stuurtje René! Dat is het echte Bofkonten! Maar ook echt een koopje! Mooi man! Ja ik hoorde al dat hier niet zo aangenaam was, in Zandvoort was het beter!! Vandaag was het wel fijn, veel warmer, als ik mijn moeke mag geloven.

Toffe foto's!! tweede foto is echt wel heel mooi (van de zijkant)

Ja vandaag was het wel mooi toeren, trouwens ik zag de BMW met het rekje.... Trouwens een andere dan ik dacht, hoewel deze zag ik in Assen ook al eens rijden...

Vooral het rood viel me op, al eerder... Hoort dat zo?

En dan het rekje... Eens, het hoort niet echt, daar is de Z4 niet klassiek genoeg voor (vind ik).

Bedankt Peter :D(tu)
Ja gisteren was het echt nog fris hier hoor.

Brrr echt verschrikkelijk *-)
Sowieso een karig ding deze Z4, rare rode elementen, kleine kruiwagen wieltjes.

Wat een ongelofelijk mooie auto in zij aanzicht (tu)

Met het front (koplampen / oranje knipperlichten) heb ik zelf iets minder (idem met de 6 serie uit die periode overigens), dat doet BMW tegenwoordig een stuk strakker.

Blijft als geheel en zeker met de 6 in lijn icm handbak uiteraard wel een plaatje en die nieuwe aanwinst is echt des Bofkonts
;)

Die rode elementen zijn trouwens niet origineel Peter, zijn later aangebracht.

Beste Niseko,

Bedankt!!
Ik vind het zelf ook een top auto nog steeds, rijdt echt heerlijk, het is trouwens een automaat, bewust voor gekozen.
Ja die oranje knippers vind ik zelf ook minder geslaagd al stoor ik me er niet aan, hoop TZT tegen een setje met witte knippers aan te lopen.
Bij de dealer zijn ze me vooralsnog te duur, 980 euro p/stuk. Ik hoop ergens een nieuwe set te scoren voor minder.

Net hier in het dorp een bordeauxrood exemplaar met beige kap en houtinleg in het dash. Heel gaaf!

Idd een zeer gave combi Barri, heb zo eentje bekeken in Duitsland, helaas was hij te afgeleefd, anders was die het echt geworden!

Mooi werk, dat stuur!! Damwâld, dan was je aardig in de buurt, zeker als je over de nieuwe centrale as bent gegaan.

Was vandaag heerlijk cabrioweer inderdaad. Wat klinkt de 6 in lijn toch heerlijk!

Beste Uwbuurman,

Ja heb nog aan je gedacht, had alleen mevr Bofkont ook nog mee, op de terugreis nog even geshopt in Drachten :D
Die centrale as is wel even wennen hoor, compleet nieuw voor mij, compleet andere omgeving direct.
Heb 17 jaar terug 3 jaar verkering gehad in Twijzelerheide dus ken die hoek erg goed, prachtig toeren daar.
Maar die nieuwe weg ik vind het maar niets *-)
Maar het schiet wel stukken beter op, eerlijk is eerlijk.

Stuurtje is echt geweldig!
Heb al eerder eens een gekocht zoals je weet, maar bleek een imitatie te zijn, kleur van de kapjes en het leder was duidelijk anders.
Dus die snel weer verkocht.
De zes lijn heeft afgelopen dagen hier heerlijk gesnord weer, toch dik 300 km gemaakt.
Ook geen spat olie verbruik mijn M54B30, staan ze toch wel wat om bekend soms.

Mooie update weer hoor! Stomme vraag misschien, maar zit in dat nieuwe stuur ook een airbag ingebouwd, of hoe werkt dat?

Thx Ramon (tu)

Mijn eigen airbag plus behuizing zet ik over.
Ziet er dan zo uit.
https://thumbs.ebaystatic.com/images/g/-usAAOSwhQhY0Po2/s-l225.jpg

Bofkont zei:
maar 225 euro voor 3 plaatjes vind ik zelfs gekkenwerk. Dit stuur met compleet onbeschadigde kapjes kon ik voor 100 euro overnemen, dus een zeer goede deal voor mij.

Dat zijn de betere koopjes ja (tu) Mooi hoe je die auto steeds weer weet te perfectioneren :)

Bofkont zei:

Met chromen spijltjes veel mooier (tu)

Nico,

Ben ik met je eens het rijdt wel lekker door, zeker als je er elke dag langs moet.
Vroeger was het bij Burgum bij de stoplichten altijd wel eventjes wachten, maar het had ook wel wat zo door de dorpjes heen.
Nee ik vind het eerlijk gezegd niet mooier op geworden, wel handiger.

Beste Wouter,

Bedankt(tu)
Ja we blijven nog wel even bezig, 13 mei naar de spuiter voor de laatste dingen hoop ik, 5 mei naar mijn interieur man om wat plastic renovatie te doen, krassen weg spuiten. En dan hoop ik het wel een beetje klaar te hebben, al is er altijd ruimte voor verbetering.

Ja die zwarte spijltjes zijn ook niet origineel, mijn grille is de originele, in deze kleur ook alleen exclusief voor de 3.0i.
Zo werd subtiel duidelijk gemaakt dat het om het topmodel gaat.

had alleen mevr Bofkont ook nog mee, op de terugreis nog even geshopt in Drachten big smile smiley
Die centrale as is wel even wennen hoor, compleet nieuw voor mij, compleet andere omgeving direct.
Heb 17 jaar terug 3 jaar verkering gehad in Twijzelerheide dus ken die hoek erg goed, prachtig toeren daar

Shoppen in Drachten, nou, wat een feest. :} Hoewel de nieuwe vaart er erg leuk uitziet, toegegeven. Geboren en getogen Drachtster hier, dus ik ken het ook een beetje.
Inderdaad is het daar lekker toeren. Rustig, mooi landschap, hoewel je daar wel van moet houden natuurlijk.

Dat van de gekleurde spiegels en frontdelen is een zeer oud gebruik uit de autosport. Zo konden teams met meerdere auto's, veelal in de zelfde kleuren gespoten, de voertuigen uit elkaar houden als ze aan kwamen rijden richting de start finisch en het start nummer op de motorkap/deuren nog niet gelezen kon worden. Beetje achterhaald met de telemetrie van hede ten dagen, maar leuk retro.

Beste Schaduw,

Ach centrum ben ik niet eens geweest, enkel de Intratuin, kofferbak van de Z vol plantjes :}
Drachten heb ik vroeger ook een aantal jaar gewoond van mijn 3 t/m 5, maar gek genoeg kan ik mij nog erg veel heugen van die tijd.
Om Drachten heen vind ik het ook heerlijk toeren, Beetsterzwaag/Vliegveld achter Drachten etc etc etc

Beste Pietzoveel,

Ah dank voor de verheldering, leuke geschiedenis dat dan wel weer, maar op een vrij moderne Z vind ik het dan weer niets hebben.

Zooo, dat is een net stuurtje! Echt een genot om je oude stuur te vervangen door een fris nieuw exemplaar, ik kan het weten. (:B

Wat een genot moet het toch zijn om met lekker weer de kap los te gooien en dan een stukje te gaan toeren, dat komt ook nog een keer hier!

Ja dat stuurtje ben ik heel erg blij mee Brent :D(tu)
Toeren was ook lekker, maar ik snak naar nog warmer weer en vooral windstil.
Moet zeggen dat mijn onlangs aangeschafte afdekkappen echt nog meer wind achter weg neemt, verschil was gisteren echt zeer merkbaar.
Heb ze halverwege de rit geplaatst.

Dat snap ik helemaal, mijn vriendin zei eerst: Waarom koop je een nieuw stuur? Is toch niet nodig? Totdat ze in de auto stapte en hem zag: "Oké, dat ziet er wel echt heel chique en weer als nieuw uit" en ik moet zeggen: Ik was eerst ook niet overtuigd om het snel te vervangen, maar nu ik het gedaan heb *PIEP* dat was echt de beste keuze! Het is toch hetgeen je het meeste vast hebt en bijna het meeste ziet (je moet toch op de weg blijven letten he!) (:P)

En laat het alsjeblieft nog maar wat beter worden qua weer dan word het weer echt genieten met de auto. :)

Terug
Bovenaan