Helaas ook nog wat minder goed nieuws, mijn Z4 heeft de bekende kwaal sticky steering, dit openbaart zich als de temperaturen gaan stijgen.
Kort uitgelegd het stuur blijft wat kleven in de middenstand wat een heel erg raar gevoel geeft, Bmw lost dit probleem op door een compleet nieuw stuurhuis te plaatsen a 2500 euro, gelukkig zijn er wat bedrijven ingestapt om het probleem op te sporen.
In Amerika zijn alle stuurkolommen vervangen binnen de garantie, Europa helaas doet Bmw dan weer niets, consument recht is in Amerika van dat toch stukken beter geregeld nog.
Het probleem zit in een lager met daar achter een hele cake vet waar de stuurkolom in draait, dit lager is niet afgesloten waardoor er vuil en stof bij kan, op ten duur vergaat de vet waardoor de stuurkolom stroever gaat sturen vooral als de temperaturen gaan stijgen.
Nu zit er een bedrijf in mönchengladbach die het stuurhuis compleet verwijderd schoonmaakt/voorziet van nieuw vet en een afgesloten nieuw lager.
Daarmee zou het probleem volledig mee moeten zijn opgelost, kost 475 euro.
Op het Duitse Z4 forum zijn al meerdere mensen bij dit bedrijf geweest en allen zijn ze zeer tevreden.
5 mei staat deze operatie op de planning, 0900 zal ik daar zijn en de verwachting is dat ik rond 1400 weer kan rijden.
Dat wordt dus 5:30 vertrekken vanuit het Noorden, Duik gelijk Duitsland in denk ik lekker de autobahn over.