Bofkont nieuwe start verleden en heden, mijn SLK 350 update pagina 56 goed nieuws van de verkopende partij

Het is idd ook vreemd Schaduw, maar voor mijn gevoel is het toch echt zo, wellicht is mijn onderstel ook niet helemaal in orde.
30 maart gaat hij op de brug bij autospin voor controle, vind hem ook wat zoekerig kwa sturen.
https://www.autospin.nl/

Sportstoelen zijn echt geweldig in de Z4, maar zo schaars en duur, 2500 euro stond er laatst nog een setje op ebay.
Stuur is trouwens ook nog vrij prijzig, maar daar loop ik vast binnenkort wel eens tegenaan voor een acceptabele prijs.

Ja, die prijzen zijn inderdaad niet normaal. Sowieso zou ik eerst een keertje moeten proefzitten. Ze zien er een stuk dikker uit en ik heb eigenlijk elke centimeter wel nodig. :D

A69DA793-196D-479A-9BF2-D49DA90C044C_zpsimbmukcp.jpg

Irriteert die kier van de lijst op rechts jou niet?

Links lijkt strak eromheen te passen. ;)

Mooie update's weer.

Kan het gevoel in comfortervaring van het onderstel er niet ook mee te maken hebben dat jij op de passagiersstoel zat? Is toch een andere plek in de auto en je hebt geen stuur in handen.

De Schaduw zei:
Ja, die prijzen zijn inderdaad niet normaal. Sowieso zou ik eerst een keertje moeten proefzitten. Ze zien er een stuk dikker uit en ik heb eigenlijk elke centimeter wel nodig. :D

Het zit echt super strak!!!

Beste Durashift,

haha uiteraard heb ik dat allang gezien, dat zijn rubberen lijstjes die om de beugel gaan, die op rechts moet ik nog even goed zien te bevestigen.
Zou je best gelijk in kunnen hebben, er naast is toch altijd anders!!

Mooie verhalen weer Rene! Ik ben echt onwijs benieuwd om in jouw Z4 mee te mogen rijden zaterdag. We hebben er helemaal het weer voor! Grandioos lijkt het me nu al. Hopelijk doe je hem niet weg. De Billstein ophanging gaat je inderdaad meer comfort geven. Dan heb je het beste van twee werelden, waar de Mercedes varianten alleen het comfort bieden.

Bofkont zei:
Maar om heel erg eerlijk te zijn ben ik meer een Mercedes man geworden de laatste jaren

Steekt me toch een beetje. Je bent net weer terug op het oude nest.:}
Maar zonder dollen: bent weer lekker bezig Bofkont(tu)
Ik overweeg ook eens een bezoek te brengen naar het bedrijf waar jij voor je onterieur komt. Zij behandelen toch ook lederen interieurs?

Bofkont zei:
Ah lekker Twix om zo te toeren, hoe warm is het momenteel daar bij jou in de USA?
Een E93 vind ik absoluut prachtig, zou ik ook zeker wel willen hebben.

Maar om heel erg eerlijk te zijn ben ik meer een Mercedes man geworden de laatste jaren, het zoeven met een Benz is van een bijzonder niveau, niet uit te leggen ook, moet je gewoon ervaren.
Maar dat gezegd te hebben ben ik op het moment nog meer dan ruim tevreden met de Z4, is gewoon een kunstwerk om naar te kijken.

Op dit moment is het hier zo'n 25 graden. Heerlijk cabrio-weer dus. Genieten nu het nog kan, want straks is het weer zomer.

Overigens ken ik jouw gevoel met betrekking tot Mercedes best begrijpen. Ik denk dat de afwerking ook net iets beter is.

Idd Thomas, weersvoorspellingen zijn goed!!
Heb er zin in, wordt wel weer even een klusje hoor, hele lap auto toch weer.
Maar gezellig man, even lekker bijpraten.

Ja je moet zeker even een stukje sturen in de Z4, leuk!!
Weg gaat de Z4 zeker nog niet! ben echt verliefd op deze wagen, zo mooi om naar te kijken.
En op glad asfalt heerlijk sturen/rijden, billstein B12 is zeker een optie, heb ook nog een offerte bij Offenga opgevraagd voor een compleet M onderstel, veren/dempers. Maar ach aan de andere kant er is best mee te rijden zo hoor, je moet je oordeel maar even vellen aankomende zaterdag!

Beste SLB Bmw,

Wees gerust, hij gaat echt niet weg nog, ben veel te dol op deze wagen, elke rit is gewoon een feestje, heb echt het gevoel ook een bijzondere auto te rijden.

Ja hoor mijn interieur mannetje doet echt alles, vooral het renoveren van interieurs is hun specialiteit !!
Opnieuw verven/opvullen compleet nieuwe stukken noem maar op, echt een vakman.
Noem mijn naam maar, René met zijn Z4, wellicht krijg je een betere aanbieding, kom er al wat jaartjes.

Beste Twix,

Heerlijk dus daar bij jou!
Geniet ervan zou ik zeggen, man ben jaloers op dat heerlijke klimaat.

Kwa afwerking doel ik nog niet eens zo zeer op, het is vooral het rijden, het blijft gewoon iets bijzonders, zeker mijn laatste CLK die ik had.

Het verbeteren van een onderstel is een van de beste aankopen die er is, heb het zelf ook gedaan dmv tt draagarmen en eibach veren, verschil is enorm! Natuurlijk niet te vergelijken met de sowieso veel beter rijdende z4, maar andere shockdempers doen ook een hoop vermoed ik.

Bofkont zei:
Idd Thomas, weersvoorspellingen zijn goed!!
Heb er zin in, wordt wel weer even een klusje hoor, hele lap auto toch weer.
Maar gezellig man, even lekker bijpraten.

Ja je moet zeker even een stukje sturen in de Z4, leuk!!
Weg gaat de Z4 zeker nog niet! ben echt verliefd op deze wagen, zo mooi om naar te kijken.
En op glad asfalt heerlijk sturen/rijden, billstein B12 is zeker een optie, heb ook nog een offerte bij Offenga opgevraagd voor een compleet M onderstel, veren/dempers. Maar ach aan de andere kant er is best mee te rijden zo hoor, je moet je oordeel maar even vellen aankomende zaterdag!

Beste SLB Bmw,

Wees gerust, hij gaat echt niet weg nog, ben veel te dol op deze wagen, elke rit is gewoon een feestje, heb echt het gevoel ook een bijzondere auto te rijden.

Ja hoor mijn interieur mannetje doet echt alles, vooral het renoveren van interieurs is hun specialiteit !!
Opnieuw verven/opvullen compleet nieuwe stukken noem maar op, echt een vakman.
Noem mijn naam maar, René met zijn Z4, wellicht krijg je een betere aanbieding, kom er al wat jaartjes.

We pakken gewoon de meest kritische punten aan. Op de deuren zie je bijvoorbeeld toch nooit swirls. Maar motorkap, a-stijl, etc. Dan zien we wel even hoe ver we komen. (tu)

Absoluut waar Damian (tu)
Maar ach het is niet iets wat moet bij mijn Z4, de wagen rijdt ronduit geweldig, een kart voor op de openbare weg is het al.
Vanmiddag ook weer heerlijk getoerd en op aanraden van de Schaduw iets harder dan normaal op de klinkerwegen, en moet zeggen daar wordt het alleen maar beter van.
Valt best mee te leven zo, probleem is dat ik het ultra comfortabele gewend ben van de CLK nog steeds een beetje.
Is sowieso compleet onvergelijkbaar, als je met de CLK de afrit een beetje te sportief nam werd het toch wel spannend :}

Beste Thomas,

ja inderdaad was ook mijn gedachte!!
Motorkap/dak/A-stijl 3 staps polijsten voor het perfecte, en de deuren doen we 1 staps zachtste gradatie zodat de glans wel optimaal is.

Zo hey Thomas wat een mooie foto's!!
Heel erg bedankt daarvoor, was weer een geslaagde gezellige dag, monsterklus kwa poetsen.
Bijzonder mooie QV met een fenomenaal mooie kleur, mijn hemeltje over geweld gesproken, elke versnelling heb je gewoon instant punch.
Even vol doorhalen in de 3 is gewoon angstaanjagend zo hard gaat het dan B)
Was een zeer leuke ervaring dat ik even een stukje mocht rijden met zoiets!

Wat dan wel weer pijnlijk duidelijk op de foto is Thomas dat ik mijn remklauwen nodig onderhanden moet nemen :}
Staan al op mijn lijstje, even voorzien van een nieuw laagje zwart.

Beste Arno,

Als ik er tegenaan loop is dat wel een optie ja.
Maar vrijwel niet te vinden in xenon met chrome inlay.
En nieuw kosten ze 1000 euro p/stuk, wordt me wat te gortig.
Maar om heel eerlijk te zijn storen de oranje knippers mij totaal niet.

Nico GTR zei:
Staat veel camber op de achterwielen zeg. Geen wonder dat t strak stuurt.

Is gewoon origineel zo naar mijn weten, sturen gaat idd strak, even een rotonde met een noodgang nemen is op zijn tijd best leuk.

Moet een mooie ontmoeting zijn geweest. Sowieso twee ontzettend gave en piekfijn onderhouden wagens met beide een flinke bak power.

Ik hoop dat er binnenkort een keertje een meer algemene aw-meet komt :)

Bofkont zei:
Heb alleen een wondersponsje van de action gebruikt en warm water, wat een verbluffend resultaat :O
Wat een vinding deze sponsjes zeg.

Ik wil bofkont nog even bedanken om mij de wondersponsjes te leren kennen. Al twee jaar hing er alcoholstift op mijn witte schuifraam en dit was allang een doorn in mijn oog maar door een fysiek probleem (spierziekte) wou en kon ik er zomaar niet met thinner aan beginnen, met water alleen kan ik niet veel verkeerd doen dus heb ze online besteld, thuis geleverd, sponsje genomen met een beetje water en wat denk je, helemaal terug proper, heb heel het huis afgezocht naar plekjes en veegjes en streepjes... ;)

Sorry voor deze vorm van topicvervuiling maar wou het maar even vermelden.

Ah geen probleem Balderke, leuk om te horen dat het gelukt is!! (tu)
Zijn echt super handige sponsjes zoals je zelf nu ook ziet.

Veel sterkte en succes met je spierziekte, heel erg vervelend om te horen :(

Goeie foto's hierboven! Blijft een mooi model, de eerste Z4!

Ik heb vandaag ook het Action wondersponsje gebruikt. Voelt vervelend aan vind ik, maar werkt top! Een vriend kwam nog langs met zijn ranzige V70, en ook daarbij werkte het perfect! Dus heb 'm er eentje meegegeven en gezegd dat ie ook even Leather Conditioner moet kopen.

Beetje offtopic, maar nog een vraagje voor die V70: hoe krijg je een waas van 2-componentenverf van autolak af? Heel zijn auto zit onder verfspikkels. Hij had 'm in de haven geparkeerd, maar naast de parkeerplekken was iemand zijn boot aan het spuiten :(

Ah mooi om te horen dat iedereen aan de wonder sponsjes is :D

Maar hemeltje lief, hele auto onder de verf, die vent aansprakelijk stellen!!
Maar om dat te verwijderen pfff, voorzichtig met terpentine zou ik een proberen, beetje deppen op de doek en dan een klein stukje proberen.
Als de blanke lak laag goed intact is moet dat geen enkel probleem geven, daarna de auto heel erg goed wassen.

Voeden van het leder is wel heel erg belangrijk als je met die sponsjes bent bezig geweest, hij trekt echt alles eruit!!

Ik heb 'm direct goed in de conditioner gezet inderdaad. Heb hem bij de V70 aangeraden 'm een nachtje dik in de conditioner te laten staan, want om zijn interieur schoon te krijgen moet je echt hard boenen.
Die verf: ik dacht aan kleien of poetsen, maar zal het hem eens doorgeven. Hij gaat sowieso diegene aansprakelijk stellen. Je voelt echt van die bolletjes verfspikkels.

Wel gek om te voelen nu, het stuur. Schoongemaakt en in de conditioner gezet, ik durf het bijna niet meer vast te pakken. Dat zal jij wel met de hele auto hebben :}

Om nog even aan te vullen op mijn bericht: ik heb dus afgelopen zaterdag een stuk gereden in de Z4. Ik werd spontaan verliefd. Waarom? Wel, bij het starten is de Z4 al een stuk luider dan ik had verwacht. Je hoort duidelijk dat er 3 liters gevuld dienen te worden met peut. Vooraf had ik mij voorgesteld dat de Z4 diep zit. Dat is ook zo, je zit letterlijk bijna op de achterwielen. Leuk detail is dat je vanuit je stoel de bolling van de motorkap nog ziet. Dit geeft mijn inziens echt een roadster gevoel.

Het rijden zelf viel mij er op. Ik had verwacht dat het een vlotte auto zou zijn, maar niet zo vlot. De mate waarin je als passagier in je stoel wordt gedrukt is indrukwekkend. Niet alleen op top, maar ook qua koppel. Voor een atmosferische motor ronduit indrukwekkend. Het bijbehorende geluid is om te watertanden. Boven de 6000 toeren schreeuwt de 6 cilinder het uit. Dan is mijn geblazen 4 cilinder een soort jostieband in vergelijk. Het sturen is heerlijk met veel gevoel. Wel wat minder direct dan in mijn Giulietta en er zijn ook iets meer omwentelingen nodig. Maar prima binnen de marges. De wegligging is hard, maar niet oncomfortabel. Het contact met de weg is goed en de grip is reuze.

Het interieur vond ik ook mooi afgewerkt. Ik heb gisteren nog even een E89 bekeken en ja, dat interieur is mooier, maar ik vind de E85 absoluut niet tegenvallen. Net als in de Giulietta mooi aluminium op het dashboard en nog altijd de beste oplossing voor de navi: een opklapscherm. De stoelen zitten goed, zonder echt uit te blinken. Je zit vast genoeg en omdat je een brede middentunnel hebt schuif je weinig.

Het is dat ik dit jaar ga trouwen, anders was ik eens op zoek gegaan naar een E89. Het open rijden heeft bij mij het virus weer verschrikkelijk aangestoken. En de Z4 is 1 van de beste opties wat dat betreft.

Barri zei:
Ik heb 'm direct goed in de conditioner gezet inderdaad. Heb hem bij de V70 aangeraden 'm een nachtje dik in de conditioner te laten staan, want om zijn interieur schoon te krijgen moet je echt hard boenen.
Die verf: ik dacht aan kleien of poetsen, maar zal het hem eens doorgeven. Hij gaat sowieso diegene aansprakelijk stellen. Je voelt echt van die bolletjes verfspikkels.

Wel gek om te voelen nu, het stuur. Schoongemaakt en in de conditioner gezet, ik durf het bijna niet meer vast te pakken. Dat zal jij wel met de hele auto hebben :}

Probeer ook eens nagellakremover/aceton. Even op een klein stukje uitproberen, maar zou wel eens heel snel alle verf kunnen verwijderen.

Beste Barri,

Ja kleien kun je eerst nog proberen, al vrees ik het ergste.

Haha mooi hey die sponsjes, gewoon bizar wat voor vuil die eraf haalt en zo simpel.
Ja het stuur beetpakken is bijna zonde :}

Bedankt Thomas voor je lovende woorden , super omschreven!! B)(tu)
Mooi om dat eens te horen van een ander zo beoordeling van je eigen wagen.
Ik ben er ook echt superblij mee!!

Een E89 is kwa interieur absoluut weer mooier, maar om te zien vind ik de E85 dan weer veel puurder/mooier.
Ook is de E89 weer meer naar comfort gericht, waar de E85 weer veel harder is, in dat opzicht zou de E89 mij ook wel weer passen.

Vandaag nieuwe emblemen op de neus en op de zijkant waar ook het knipperlicht in zit.
De oude op de neus zat een deukje in en die op zijkant zaten zwarte vegen in, dat wil je natuurlijk niet.

Mevr Bofkont is ook mee geweest, was haar allereerste keer, en dan ook nog gelijk open.
Ze was een stuk meer te spreken over de Z4 dan de SLK, veel minder wind/wervelingen achter, dus alleen maar positief.
Was echt heerlijk toeren op de terugweg, 20 graden.

Trouwens nog een leuke ontdekking op een paar km vandaan woont iemand met een nieuwe oranje Donkervoort GTO :O
Die kwam net de dam af, mijn hemeltje wat een auto, binnenkort maar eens een praatje maken met de beste man.
Dus mijn gewaardeerde collega Frederiksen, gelijk het mysterie opgelost waar onze nachtdienst collega het over had :T

Ziet er weer strak uit met nieuwe emblemen! Voor een cabrio geldt, mijn inziens, voornamelijk het comfortabele. Strak sturend en driftend door de bochten kan altijd beter in een sedan of een coupe ivm torsiestijfheid. 200 rijden met een open dakje is letterlijk oorverdovend. Een zoevende 6 cilinder met eenvoudige (geen nerveuze) automaat voldoen.... Terrasjes zoeken... Cabrio rijden is een combinatie van zeilen en motorrijden. Wind om je hoofd en de snelheid van motorrijden. Heerlijk!

Beste Pietzoveel,

Bedankt!!
Ja comfort is voor mij ook erg belangrijk, maar het zal je verbazen hoeveel torsie stijfheid deze Z4 heeft, geeft geen krimp.
Vandaag ook weer heerlijk relax aan het toeren geweest, automaat in de normale stand, en ik tuf bijna als een bejaarde langs de weg:}
Het mooie van deze Z4 is dat je gewoon beide kunt doen, relax cruisen of echt serieus een potje gaan sturen met bochtsnelheden waar je best wel bang van kunt worden.
het is onderstel is eigenlijk van dat de perfecte combinatie tussen sportiviteit en comfort ook nog.

Ik zat de foto's al te bekijken inderdaad en ik wilde het eigenlijk niet zeggen maar gelukkig zag je het zelf ook. Die emblemen konden echt niet meer.

Maar dit is uiteraard wel de bofkonterij die we willen zien.

P.S. Mocht je de oude in de kliko gooien denk dan eerst aan Nico. ;)

Wederom weer: mooi gedaan.

Dat herinnert mij, ik wil het logo op de achterklep van mijn wagen ook vervangen, die is namelijk ook verweerd en niet zo mooi meer. Binnenkort maar eens naar kijken :)

maar het zal je verbazen hoeveel torsie stijfheid deze Z4 heeft

Is ook ontworpen als roadster, dat scheelt natuurlijk enorm. Bij een normale auto waar ze later een cabrio van maken speelt dat veel meer.

Beste Nico/Twix,

Op de foto waren de oude heus nog wel om aan te gluren, maar in werkelijkheid waren ze niet perfect meer.
Zijn toch belangrijke zichtpunten voor mij en die wil ik graag perfect hebben.
Ze zijn achtergebleven bij de garage , sorry Nico.

Beste Ramon,

Bedankt!
Gewoon bij Lexus bestellen, kost weinig hoogstwaarschijnlijk.

Beste Schaduw,

Absoluut waar!!

Heerlijk die kleine verbeteringen inderdaad. Kan ik ook altijd enorm van genieten.

Leuk toeren kun je trouwens hier in de buurt (omgeving Dalfsen) ook he. Koffie staat klaar :)

Ramon,

Ebay is imitatie meuk , zou eerst een bij lexus vragen, denk dat je verrast wordt door de lage prijs nog.
Ik zie veel zaken op ebay voor schrikbarende bedragen voorbij komen die je bij de dealers zelfs goedkoper nieuw kunt kopen.
Het is vooral de onwetendheid daarvan waar die ebay shops gebruik van maken, want een dealer moet wel duur zijn volgens de meeste mensen.

Beste Phaeton W12 :D(tu)

Beste Kristian,

Ah leuk, bedankt voor de uitnodiging (tu)
Dalfsen is idd een prachtige omgeving, al jaren niet meer geweest.

Vandaag is de Hyundai I30 van mevr Bofkont binnen geweest voor wat noodzakelijk onderhoud.
Vorige maand is de olie al eens vervangen, en dat was absoluut geen overbodige luxe , de olie was aardig vies en oud en vooral veel white sludge aan de olie dop*-)
Duidelijk veel korte stukjes meegereden door de vorige eigenaar, ook bij het starten meende ik de klepstoters een beetje te kunnen horen.
Ik heb de wagen ook zo gekocht bij de garage zonder enig onderhoud of garantie, dus geen verkeerd woord richting de verkopende partij.

Vandaag besloten de motor eens goed te laten flushen met Forte motor flush.
https://www.forte-benelux.com/NL/Forte-Producten/Auto/Motor/New-Generation-Motor-Flush.html
Daarna is hij opnieuw afgevuld met Kroon MSP 5w 40 en uiteraard een nieuw olie filter.
https://www.kroon-oil.com/nl/catalogus/product/718/specialsynth-msp-5w-40/557/

Motortje loopt duidelijk soepeler en stiller, dus zeer positief.
Ook zijn de bougies/koelvloeistof/luchtfilter vervangen.
Bougies zijn lachwekkend goedkoop voor zo'n hyundai, 5.37 p/stuk origineel NGK.
Ook de overige onderdelen lach je je dood zo goedkoop, allemaal Yak genuine originele onderdelen:D

De Hyundai I30 rijdt verder verrassend goed nog steeds, zeer tevreden met ons werkpaardje.
Geen gebreken tot zover.

Wauw bougies voor 5.37 per stuk *-)
Ik wou dat ik dat soort prijzen gepresenteert kreeg toen ik de bougies liet vervangen :p

Maar dat is idd wel heel prettig om een degelijk werkpaard te hebben dat ook nog eens zulke schappelijke onderhoudskosten heeft. Lekkerrr hoor (tu)

Terug
Bovenaan