BMW 5-serie (G30)

Nee die is meteen verwijderd. Maar goed de speakers dus. Zou dit wat zijn? Set 5. https://schutcarsystems.nl/bmw-3-audio-upgrade/

Een mooie uitvoering, met blauw leer zo te zien?(y) Die website van de speakers laten iets zien voor de 3. Hebben ze ook al iets voor de G30? Dat zou dan interessant kunnen zijn.

Edit: oh ja, ik zie het nu.

Blauw leer inderdaad. Verder niet zo veel opties. Wel surround camera wat onderdeel is van een parkeervakket. (De officiële benaming is me ontschoten). Wat betreft die boxen weet ik eerlijk gezegd niet wat mooi klinkt. Ik hoef zeker geen boom boom auto. Gewoon mooi geluid en in de standaard speaker behuizing.

msq9z5i.jpg

uX4cmfd.jpg

Hij ziet er goed uit!(y)

Over die speakers: is optie 5 dan niet wat prijzig?

Dank U voor het compliment en het uploaden. Ja vrij prijzig inderdaad. Hoopte daarom erop dat hier iemand zou zijn met een goed alternatief.

Ontzettend fraaie kleurstelling, prachtig met dat blauwe leder(y). Zwart hemeltje is ook niet vergeten, en zit er een schuifdak in? Alvast veel plezier gewenst met de auto!

Dank U. Helaas geen schuifdak en inderdaad een zwart hemeltje. Her schuifdak zal ik zeker missen. Overigens zal de auto zaterdag op winterbanden worden afgeleverd. Ik heb voor dezelfde velgen gekozen als die van de zomerbanden van de foto.

Schitterende wagen de 5-serie, ingetogen en chique met top rijeigenschappen, veel plezier met je mooie 5!

Het budget was zeker niet onbeperkt. Vandaar deze( (4 maanden oude) demo,. Dat scheelt echt een hoop.

Dat scheelt zéker een hoop. Als ik nu zie wat er aan jong gebruikte 5- en 7 Series wordt aangeboden en voor welke prijzen t.o.v. nieuw dan weet ik nu al dat ik daar ook voor zal kiezen als het zover is. Maar een schuifdak is voor mij een 100% must, exemplaren zonder deze optie vallen voor mij sowieso af, hoe mooi ze verder ook zijn uitgevoerd.

Scheelt inderdaad veel. Zo staat de pers demo 530i touring van de AW vergelijkingstest met de Volvo v90 nu te koop voor nog geen 75000€. Toch zou ik deze niet willen hebben. https://www.autoscout24.nl/aanbod/bmw-530-touring-530i-high-executive-m-sport-bowers-wil-benzine-blauw-625c310f-597d-4073-924a-e863b0f44e73

Musterknabe zei:
Scheelt inderdaad veel. So staat de pers dem 530i touring ben de AW vergelijkingstest met de Volvo nu te koop voor nog geen 75000€. Toch zou ik deze niet willen hebben. https://www.autoscout24.nl/aanbod/bmw-530-touring-530i-high-executive-m-sport-bowers-wil-benzine-blauw-625c310f-597d-4073-924a-e863b0f44e73

Kan ik mij voorstellen want afgeragd door journalisten, niet normaal hoe die rijden met nieuwe auto's, belachelijk.

Vergeet de blogger niet. Bij autotop.nl wordt de auto voornamelijk beoordeeld op de acceleratietijden. Kennelijk vind hun jeugdige (veelal uit het buitenland afkomstige)achterban dat prachtig als de commentaren lees. Ook kijk ik met pijn in mijn hart hoe autoblog omgaan met andermans Autos

dca492 zei:
Kan ik mij voorstellen want afgeragd door journalisten, niet normaal hoe die rijden met nieuwe auto's, belachelijk.

Klopt en dat alleen maar voor eigenbelang en om te imponeren naar de kijker/lezer. Hun eigendom is het niet, dus dat is mooi meegenomen.

Van je nieuwe verkering wil je ook niet weten met wie en op welke manier hij/zij het bed in het verleden heeft gedeeld. Toch?

DagDromer zei:
Van je nieuwe verkering wil je ook niet weten met wie en op welke manier hij/zij het bed in het verleden heeft gedeeld. Toch?

Maar je wil wel weten of ze er iets aan overgehouden heeft. ;)

Touche :D

In DLD worden G30’s al aangeboden voor een 40 a 45K. Weliswaar dan vaak wat kalere uitvoeringen zonder bv leer of navi pro, maar toch. Voor de NL koper komt er dan nog wel BPM bij, maar toch. Voor mij een -mogelijk- voordeel. Ben nu aan het uitzoeken of het niet mogelijk is om de volgende auto zakelijk op Duits kenteken te rijden. Daar waar ik mezelf nu beperkte tot het kijken naar F10's 520/525d of F30 325/330d met een aantal minimale opties, kan het toch zo maar eens zijn dat de G30 binnen nu en een 6 tot 8 maanden financieel ook binnen het plaatje kunnen passen.

Flieger zei:
Met een normale demo wordt meestal niet veel netter omgegaan dan met een pers-demo.. :rolleyes:

Precies. Zou sowieso niet snel een demo-auto kopen.

@ Musterknabe,

Prachtige combi, dat Bluestone met shadowline.
Veel plezier ermee!(y)

Flieger zei:
Met een normale demo wordt meestal niet veel netter omgegaan dan met een pers-demo.. :rolleyes:

Maar daar is de prijs dan ook naar. En dan een onderhoudscontractje erbij en een paar garantie. Dan komt het in de regel wel goed.

funf zei:
Flieger zei:

Maar daar is de prijs dan ook naar. En dan een onderhoudscontractje erbij en een paar garantie. Dan komt het in de regel wel goed.

Mijn vader heeft met een demo F10 520d automaat van 2012 tem begin 2017 320 000km gereden, en hem nog kunnen inruilen voor 13 000 euro. Buiten onderhoud geen kosten, wil dus niets zeggen, het feit dat het een demo is.

funf zei:
En hoe bevalt de G30 nu? Een 520d sedan was het, toch?
Bevalt zeer, ondertussen weeral 37 000km sinds einde april
Sportzetels zitten super, en met adaptieve ophanging valt 19" zeer goed mee qua comfort

Dat gaat snel, mooi dat hij goed bevalt. Ik zie de G30 nu langzaam maar zeker wat meer verschijnen in de stad. Leuk, zeker nu ook de wat meer reguliere uitvoeringen op de weg komen.

Ik zie ze ook regelmatig, maar heb er nog steeds geen wow-gevoel bij. Het is een hele mooie auto, misschien wel de mooiste in z’n klasse, maar te weinig veranderd t.o.v. de F10/11 en in bepaalde opzichten vind ik hem zelfs minder mooi dan z’n voorganger. Ik zou meer dan uitstekend kunnen leven met een mooi uitgevoerde G30 of G31, maar voel vooralsnog geen drang om de mijne snel in te ruilen. Wat overigens ook wel weer goed van pas komt want met een nieuw huis heb ik momenteel ook wel genoeg andere uitgaven :).

Dan kan het hard gaan ja. En een nieuwe auto? Ach, daar moet je mentaal ook een beetje naar toe groeien. Zeker als je serieus geld gaat besteden. En de G30 loopt niet weg. Dat kan altijd nog. Of een andere. Een 740i bijvoorbeeld....

Reyner zei:
funf zei:
Flieger zei:

Mijn vader heeft met een demo F10 520d automaat van 2012 tem begin 2017 320 000km gereden, en hem nog kunnen inruilen voor 13 000 euro. Buiten onderhoud geen kosten, wil dus niets zeggen, het feit dat het een demo is.

Precies, de slijtage is wel groter dan normaal, maar op misschien 5000 (10k?) kilometers op die totale 320.000 stelt het natuurlijk niks meer voor. Zeker als je, zoals ik hieruit begrijp, de auto doorgaans warm en op langere afstanden per rit rijdt.

Voorkant van de G30/G31 vind ik echt een verbetering tov de F10/F11. Alleen de achterlichten twijfel ik aan. Toch net iets te groot, ben het met BENZine eens dat de F10/F11 bijzonder goed geslaagd is en was. Ik zou er geen moeite mee hebben om een occasion F11 te kopen en daar 3 a 4 jaar in te vertoeven.

En er zijn nu heel mooie exemplaren te koop! Een lekkere 530d touring bijvoorbeeld is nu gunstig binnen te tikken. Als G31 nog erg duur, als F11 veel goedkoper.

funf zei:
En er zijn nu heel mooie exemplaren te koop! Een lekkere 530d touring bijvoorbeeld is nu gunstig binnen te tikken. Als G31 nog erg duur, als F11 veel goedkoper.

Klopt ben ik ook met een schuin oog naar aan het kijken, alleen het financiële plaatje uitrekenen prive of zakelijk aanschaffen, maar zakelijk zou dan weer net zo goed een nieuwe G31 530d worden qua bijtelling, afschrijving dan wel weer stuk hoger. Lastig allemaal luxe probleem :)

Er is voor beide opties wat te zeggen. Maar met een dik uitgeruste F11 ben je goed bediend, dat blijven prachtige wagens. En zuiver financieel bekeken, is dat natuurlijk de gunstigste optie. Een nieuwe is leuk, maar eigenlijk alleen te verantwoorden als je hem de eerste paar jaar zakelijk rijdt. Dan is die hoge afschrijving tenminste nog ergens goed voor.

Driver 69 zei:
Bedankt voor het hart onder de riem :).

Zoals gezegd is het natuurlijk mopperen op hoog niveau. Luchtvering achter is inderdaad standaard, de 6GT deelt de achteras van de G31 (touring). De vooras komt van de 7-serie en kan optioneel ook met luchtvering worden uitgerust.

Ben er niet bang voor dat de 6GT ook zonder luchtvering voor fantastisch rijdt.

Vraagje: wordt de 5 nog geleverd met een papieren handleiding?

Heb de handleiding van mijn auto ook al even opgehaald. Leuk leesvoer, maar ze mogen ook wel eens een uitvoering maken zonder al die waarschuwingen. Zo'n beetje de helft van de tekst bestaat uit waarschuwingen die het niveau 'doe uw kat niet in de magnetron' amper overstijgen :).

Zal ook wel met de verkopen in bepaalde landen te maken hebben. In Amerika kunnen ze er wat van, maar in China is de claimcultuur nog vele malen erger.

BENZine zei:
Zal ook wel met de verkopen in bepaalde landen te maken hebben. In Amerika kunnen ze er wat van, maar in China is de claimcultuur nog vele malen erger.

Heel onaangenaam, het viel mij in die handleiding inderdaad ook weer op.

Echt nodig heb je hem eigenlijk ook niet, de menu's wijzen zichzelf eigenlijk wel. Bij sommige functies is het handig dat je even kunt nazoeken waar je het ook alweer kunt vinden. En ja, na 1 rondje instellingen ben je in feite al klaar en kijk je naar die menu's niet meer om. Althans, zo werkt het bij mij.

Zoals gezegd in het 6 GT topic heb ik een bloedhekel aan uitvoerige handleidingen. Bij mijn auto heb ik er nog nooit in gekeken, 99% wijst voor zich en voor die enkele uitzondering heb ik weleens de digitale versie opgeroepen op het beeldscherm in de auto. Wel zo handig (y).

Vind een papieren handleiding wel prettig, maar deze is af en toe bijkans onleesbaar. Naast alle waarschuwingen (die ook telkens weer herhaald worden), wordt ook dezelfde tekst heel vaak herhaald. Viel me met name in het hoofdstuk over de rij-assistentiesystemen op. De functie van de centrale knop op het dashboard (naast de gevarendriehoek) wordt in 1 hoofdstuk een keer of 10 uitgelegd. En telkens dezelfde tekst, die een halve pagina beslaat.

Al die overbodige tekst maakt het juist veel moeilijker om de handleiding fatsoenlijk te lezen, want het unieke stukje tekst waar je wat aan hebt gaat verloren in een zee van herhaling en waarschuwingen en herhalingen van waarschuwingen.

funf zei:
En onder de streep gebruik je die knop nooit. Zul je zien.

Dat idee had ik al :).

Heb jij ook die uitgebreide afstandsbediening? Zo ja, heb je daar überhaupt wat aan of is het slechts een gimmick? Moet je een abo op een dienst nemen om iets met dat ding op afstand te kunnen?

Drie vragen achter elkaar :).

funf zei:
Er is voor beide opties wat te zeggen. Maar met een dik uitgeruste F11 ben je goed bediend, dat blijven prachtige wagens. En zuiver financieel bekeken, is dat natuurlijk de gunstigste optie. Een nieuwe is leuk, maar eigenlijk alleen te verantwoorden als je hem de eerste paar jaar zakelijk rijdt. Dan is die hoge afschrijving tenminste nog ergens goed voor.

Heb in 2012 een nieuwe BMW 525D gekocht met redelijke veelopties (High Executive / 19 inch LM / Schuifdak / Navi Professional / Pianolak interieurlijsten etc.) voor EUR 76.000,-. Na 4 jaar ingeruild voor EUR 33.000,-, dus dat is zeg maar EUR 11 K per jaar. De nieuwe eigenaar was er erg blij mee, want erg goed onderhouden. In totaal 160.000 km mee gereden.

Demo auto´s laat ik eigenlijk altijd staan om diverse redenen: ben altijd erg specifiek wat ik wel of niet op een auto wil hebben en ten tweede als ik nieuw rijd weet ik zeker dat het probleemloos gaat zijn. Ondanks de voortgang in technologie moet gewoon iedere auto worden ingereden voor optimale prestaties en lange levensduur. Demo´s zijn dat per definitie niet.....

Maar goed een goede vriend van mij koopt altijd een auto met de kop eraf en spaart relatief veel geld uit....., kan ik ook goed begrijpen. De 5-serie schrijft in de eerste 2 jaar behoorlijk veel af en daar kun je dus mooi je voordeel mee doen.

@ Max 99% Van de gereden kilometers zijn door de verkoper zelf gereden. Het is dus niet zo, dat in tegenstelling tot huurauto’s ,Jan en alleman hiermee gereden heeft. Het belang van inrijden wordt steeds minder groot. Ik zou niet weten waarom dat aan autoverkoper niet is toevertrouwd. Nieuw kopen heeft inderdaad als voordeel dat je zelf de kleur en opties kan kiezen maar dat voordeel weegt m.i. niet op tegen de hoge korting die ik krijg op een demo. Vergeet niet er zit 3 jaar fabrieksgarantie en 100.000 km onderhoudscontract bij. Tot voor twee jaar kocht ik ook altijd nieuw maar daar zou ik nu niet meer voor kiezen.

@ driver. De displaykey gebruik ik niet. In Nederland wordt deze standaard mee geleverd. De sleutel vervangen bij schade is vrij kostbaar en de meerwaarde voor autos zonder de optie Remote parking zie ik niet. Daarom gebruik ik deze sleutel niet en gebruik ik evt mijn telefoonapp om de actieradius etc te controleren. Daarnaast kan ik op de app ook het zgn 3D remoteview inschakelen. Ik zie dan een omgevingsfoto van mijn geparkeerde auto. Met de displaysleutel kan dat niet.

Driver 69 zei:
Heb jij ook die uitgebreide afstandsbediening? Zo ja, heb je daar überhaupt wat aan of is het slechts een gimmick? Moet je een abo op een dienst nemen om iets met dat ding op afstand te kunnen?

Drie vragen achter elkaar :).

Die uitgebreide afstandbediening heb ik inderdaad. Ik gebruik hem dagelijks, de reguliere sleutels heb ik opgeborgen. Qua functionaliteit voegt het niet heel veel toe, al vind ik wel handig om snel te kunnen zien wat mijn actieradius is en of hij netjes afgesloten is. Ik vergeet het schuifdak namelijk nog wel eens te sluiten.... De remote parking gebruik ik regelmatig, maar dat komt omdat ik thuis mijn auto's redelijk strak achter elkaar moet parkeren. Als ik dan met de voorste weg wil, is die functie wel praktisch. Ook op parkeerterreinen heb ik er al lol van gehad. Als je een beide zijden weinig ruimte hebt om goed in te kunnen stappen, dan is het wel handig om de auto een paar meter achteruit te kunnen zetten. Vooral met kinderen die nog al eens de neiging hebben zomaar een portier open te zwaaien.

De auto onthoudt de instellingen en slaat die op in de sleutel die je gebruikt. Als je dus twee verschillende sleutels zou gebruiken, moet je twee keer die instellingen gaan kiezen. Of dat handiger kan, heb ik nog niet uitgezocht.

Ik heb geen abonnement op een dienst hoeven afsluiten, dat zit allemaal in dat Connected drive pakket.

Musterknabe zei:
Nieuw kopen heeft inderdaad als voordeel dat je zelf de kleur en opties kan kiezen maar dat voordeel weegt m.i. niet op tegen de hoge korting die ik krijg op een demo.

Dat is het punt. Ik wil zelf kunnen kiezen en ben nu in de mogelijkheid om nieuw te rijden. Dus kies ik er nu voor. Dat kan over een paar jaar weer anders zijn, en dan is een demo wellicht ook weer prima. Mijn E60 530i was een demo en die heb ik probleemloos gereden.

@ funf. Vraagje: heeft u ervaringen met de”on-street Parking Information” functie? Is dat enigszins betrouwbaar? Ik blijf me verbazen over de digitale mogelijkheden van de moderne auto

Wisselende ervaringen met de display-key zo te zien :). Zal we zien wat m'n gebruik ervan wordt.

Vandaag met m'n F10 boodschappen gedaan, maar man wat zijn die parkeerplaatsen af en toe krap. Wordt nog leuk met de G32 die nog 20cm langer en 4cm breder is.

Musterknabe zei:
@ funf. Vraagje: heeft u ervaringen met de”on-street Parking Information” functie? Is dat enigszins betrouwbaar? Ik blijf me verbazen over de digitale mogelijkheden van de moderne auto

Nee, wat is dat?

Terug
Bovenaan