Blogcontest #99 Nu even niet!

hansje36 zei:
Joost zei:
Klopt inderdaad, het is natuurlijk geweldig leuk als Toyota (bekend staand om zijn hoge kwaliteit) weer eens een terugroepactie orgamiseert

" bekend staat om zijn hoge kwaliteit" . Waar staat dat ? Wie zegt dat ?

Mijn inziens organiseert ieder merk wel een terugroepactie. In verband met veiligheid of anders ( Opel Corsa, terugroep actie ivm water wat in goot bleef staan, kleingaatje boren,over! ) .

Tja, ga je in de autowereld praten, en dan bedoel ik niet met de mensen in dure pakken in dure panden, maar die in de met olie besmeurde overalls (de mensen die écht verstand hebben van de techniek van auto's), dan zullen ze allen beweren dat Toyota's bekend staan om hun hogere storingsongevoeligheid.

Ik interpreteer dit dan als uitleg van wat 'kwaliteit' inhoudt, je kunt dit ook als bijvoorbeeld materiaalkeuze, uitstraling etc etc interpreteren. Dan zul je Toyota niet zien als de fabrikant met de hoogste kwaliteit.

Maar het is pertinent niet de bedoeling weer een 'dweepdiscussie'uit te lokken!!! Laat ik dat voorop stellen. Daarom mijn nuancering voor een ieder die iets anders over het woord kwliteit denkt.

Je " dweept " niet en beslist niet een discussie willen uitlokken.
Mazda staat ook bekend om hun ( motor) techniek, net als Tesla, die een voorsprong neemt op andere brandstoffen.

Door het volkswagen gesjoemel ( en met hun andere merken), zijn we denk ik diverse stappen in de goede richting gegaan. Geen gesjoemel meer, maar goede kwaliteit, milieubewust en nieuwe technieken(. Van hybride tot volledig elektrisch)

Joost zei:
écht verstand hebben van de techniek van auto's), dan zullen ze allen beweren dat Toyota's bekend staan om hun hogere storingsongevoeligheid.

Wij van wc-eend, adviseren wc- eend

hansje36 zei:
Joost zei:
écht verstand hebben van de techniek van auto's), dan zullen ze allen beweren dat Toyota's bekend staan om hun hogere storingsongevoeligheid.

Wij van wc-eend, adviseren wc- eend

Natuurlijk ben ik wel bevooroordeeld, maar ga eens voor de gein bij een vakgarage praten met de monteurs. Die zullen dit zeker bevestigen.

hansje36 zei:
Je " dweept " niet en beslist niet een discussie willen uitlokken.
Mazda staat ook bekend om hun ( motor) techniek, net als Tesla, die een voorsprong neemt op andere brandstoffen.

Door het volkswagen gesjoemel ( en met hun andere merken), zijn we denk ik diverse stappen in de goede richting gegaan. Geen gesjoemel meer, maar goede kwaliteit, milieubewust en nieuwe technieken(. Van hybride tot volledig elektrisch)

Ja, ik ben wel voor elektrisch rijden! Mazda heeft ook geweldige techniek met hun hige compressie benzinemotoren. En ze zien er nog eens fraai uit, mooier dan de meeste Toyota's!

Toyota staat binnen de autowereld zelf ook bekend als een goed merk dat als het eens een steekje laat vallen ze het keurig oplossen. Dat getuigt van een goed fatsoen en een goede afterservice.
Ik weet nog dat er een van de D-CAT diesels bij de garage stond toen onze Kangoo de eerste nieuwe koppakking kreeg. Kwam een man van Toyota een gloednieuw blok aanleveren.
Dus ik vroeg... als klein jochie. Jeetje! wat is dat en wat kost dat? Nou Nico, das een hele motor en die krijgt de eigenaar gratis omdat zijn motor stuk is. En klein brutaaltje zei ik dus tegen mijn vader: Nou dan moet jij ook maar een gratis motor van Toyota pap! :LOL:

Dus ja....ze hebben verder meerdere productietechnieken werkend gekregen in de praktijk die vandaag de dag steeds meer ontdekt worden door alle diverse bedrijven. Iets wat ik heel interessant vind en momenteel verder in ben gegaan, naast de normale vakken uiteraard.
Daarnaast zijn ze momenteel het grootste automerk ter wereld, iets waar ze niet in te verslaan zijn zonder vals te spelen.

Minder goed nieuws aan de kant van Toyota vinden we in het feit dat ze hun return on investment terughebben van de motoren die ze 15 jaar geleden zijn begonnen te ontwikkelen. De motor in de Prius is daar een schoolvoorbeeld van.
Daarom is Toyota hybride zo goed aan het ontwikkelen. De auto blijft bruikbaar en de motor word zuiniger, ondertussen krijgen ze direct ROI op hun onderzoek naar alternatieve aandrijflijnen.

Op het moment dat de infrastructuur komt is Toyota dus een van de merken die in een meer dan uitstekende concurrentiepositie zit. Het kan je smaak niet zijn. Het merk zelf heeft voor een dergelijke organisatie zijn zaakjes extreem goed voor elkaar. En daar kun je niks anders dan bewondering voor hebben.

(nu genoeg geslijmd? ;) )

Ha ha Nico, mooi verwoord.
Kwa uiterlijk kunnen de auto's van Toyota zeker de smaak niet zijn, ze zijn veelal in Japan getekend met een druk lijnenspel. Echter de Auris, Yaris, Aygo en Avensis zijn in Europa ontwikkeld en worden ook hier geproduceerd. Ik vind ze best mooi, al vind ik Mazda mooiere modellen hebben.

Over mooi lijnenspel gesproken

DF4F77119D455E1A0C4C1303BE7A5075-lijnen-contouren.jpg

Soloman schuift de telescoop opzij en is aan de slag met zijn nieuwe Nikon.....;-)

Joost zei:
Soloman schuift de telescoop opzij en is aan de slag met zijn nieuwe Nikon.....;-)

Ondeugende Solo, niet zijn eigen vrouw aan de blanke billen te zien, want zijn vrouw is getint .

hansje36 zei:
Joost zei:

Ondeugende Solo, niet zijn eigen vrouw aan de blanke billen te zien, want zijn vrouw is getint .

Of hij worstelt nog met de witbalans van de camera....

Nou ja wat ik me afvroeg. En het is geen aanval, maar gewoon interesse en nieuwsgierigheid.

Maar ik heb een zekere aantrekkingskracht naar de eerste foto. Mooi gevormd enzo....enfin!
Heb jij dat dan bij de tweede? Of zit daar ook nog een zekere smaak aan vast qua figuur. Want veel mannen zullen dat figuur natuurlijk ambiëren.

Eeerlijk gezegd zullen de billen van die mannen " me aan de reet roesten".
De mannen hebben zeker een goed figuur, maar er is meer dan alleen een goed figuur hebben. Daarnaast vind ik strings bij mannen een afgang.

Joost geen zelfverklaarde autoliefhebber zei:
Leuke Clio, Nico, we kunnen je Niclio noemen.

Thanks, ik heb mijn nick veranderd he. ;) Vond GT-R, awesome beetje kinderachtig worden.

En mijn cliootje werkt weer. Dus ja!

Maar ik ben jonger ;)

Pierce Brosnan en Daniel Craig hebben mijn James Bond bepaald. Waarbij ik Daniel toch de betere vind. Maar ja das persoonlijk. Mijn moeder kijkt ook liever naar Sean Connery

Ik ben ooit bij toeval bij opnames van Bond/Craig geweest (Skyfall), als er ooit een bijpassend thema komt zal ik daar zeker nog eens over schrijven :).
Welke Bond-acteur mijn favoriet is... Dan ga ik met het mes op de keel voor Brosnan, met een neuslengte voorsprong op Craig.

Het is maar stil hier. Ik heb in de tussentijd echter wel een blog geschreven. :D

Ik ook, had hem eigenlijk bij thuiskomst nog even willen checken, maar het is nu al bijna morgenvroeg. Nu even niet dus :)

Solo, ga je dit weekend nog foto's maken? Je moet hem natuurlijk wel een beetje leren kennen.
Ik had de A65 mee naar België, afgelopen dinsdag. Heb toen de weerfoto nog gemaakt langs vliegveld Zaventem.
Over het hek heen, dus het kantelbare schermpje kwam weer van pas....

13559063_1015706705203408_95070705622761222_o.jpg

Twix zei:
Mijn inzending is een primeur in de Bloggershoek van het forum.

Ik vind het een mooi verhaal, ik moet denken aan de tijd dat we bezig waren met de zwangerschappen die niet lukten. Samen op de motor weg was gewoon even de zorgen vergeten.

afentoe zei:
Ik ben ooit bij toeval bij opnames van Bond/Craig geweest (Skyfall), als er ooit een bijpassend thema komt zal ik daar zeker nog eens over schrijven :).
Welke Bond-acteur mijn favoriet is... Dan ga ik met het mes op de keel voor Brosnan, met een neuslengte voorsprong op Craig.

Ik heb wel eens mee mogen spelen in een film:

https://www.npo.nl/holland-doc/22-05-2013/VPWON_1193241

15.18

De openingsscene op de begraafplaats vind ik geweldig!

Hierbij dan ook mijn inzending.

Joost: haal ik nu verschillende films door elkaar? Ik kan me niet herinneren dat Skyfall op een begraafplaats begint, maar ik kan me vergissen.

afentoe zei:

Vlak Roger Moore niet uit. Een van de weinige James Bonds met engelse humor. In A view to a kill met Grace Jones meesterlijk.
Effe niet kijken Nico GTR, stukje uit die film, dit doet een Renault-liefhebber pijn ;):

article-2085203-0F6F3F7F00000578-281_634x400.jpg

afentoe zei:
Hierbij dan ook mijn inzending.

Joost: haal ik nu verschillende films door elkaar? Ik kan me niet herinneren dat Skyfall op een begraafplaats begint, maar ik kan me vergissen.

Nee, dit ging over 'Hoe luid het land'

Solo, ga je dit weekend nog foto's maken?

Ja dat ga ik zeker doen. Alleen, lach me niet uit, want ik ben geen fotograaf. Wel was ik als puber fotograaf van landschappen met een OM-30. En daar zaten leuke plaatjes bij. Maar ja, je verleert het weer. Net zoals orgelspelen. Ik had aktes behaald in mijn puberteit voor orgelspelen en ik kon zelfs achter het kerkorgel. Maar dat is lang geleden. Met andere woorden: zet me nu niet meer achter een orgel. Hoewel ik nog wel noten kan lezen en de toonladders nog ken.

Gewoon oefenen Solo. Fotograferen met een spiegelreflexcamera is heel anders. In het begin zal je echt niet altijd mooie foto's maken.

Hoe ik het altijd zeg:
Telefoon - iedereen kan mooie foto's maken
Compact camera - met iets meer inspanning krijg je veel mooiere foto's
Spiegelreflexcamera - als je hier niet mee gaat oefenen en spelen, vraag je je af waarom je een spiegelreflexcamera heb gekocht. Maar zodra je het door hebt...

Twix zei:
Gewoon oefenen Solo. Fotograferen met een spiegelreflexcamera is heel anders. In het begin zal je echt niet altijd mooie foto's maken.

Hoe ik het altijd zeg:
Telefoon - iedereen kan mooie foto's maken
Compact camera - met iets meer inspanning krijg je veel mooiere foto's
Spiegelreflexcamera - als je hier niet mee gaat oefenen en spelen, vraag je je af waarom je een spiegelreflexcamera heb gekocht. Maar zodra je het door hebt...

Dat laatste klopt geheel, de aantallen advertenies die je op marktplaats ziet van mensen met een spiegereflex die hem toch te moeilijk, te zwaar, te lastig etc vonden...? Je kunt er meestal voor weinig geld een mooie nauwelijks gebruikte camera vinden.

Net nog een maar leuke plaatjes van het bejaardetehuis gemaakt welke nu gesloopt gaat worden, over het hek heen met het schermpje, ideaal.

_DSC9931_zpstm7zrpum.jpg

_DSC9930_zpslr5pwfzz.jpg

Mevrouw Jansen, ik kom uw pilletjes even brengen

_DSC9917_zps2ciuzorn.jpg

Ik lever geen weblog deze keer. Volgende week zaterdag met vakantie en een knetterdrukke week op het werk tegemoet. ( want bij ons zijn de vakanties op het werk al in volle gang en,moeten we het werk met zijn tweeen doen ipv met zijn drieén.)

Ik lees wel mee en zal reageren indien nodig.

Ik vraag ( nu voor de laatste keer, want niemand reageert tot op heden) , gaan we nog iets bijzonders doen met de 100e weblogcontest ??

hansje36 zei:
Ik lever geen weblog deze keer. Volgende week zaterdag met vakantie en een knetterdrukke week op het werk tegemoet. ( want bij ons zijn de vakanties op het werk al in volle gang en,moeten we het werk met zijn tweeen doen ipv met zijn drieén.)

Ik lees wel mee en zal reageren indien nodig.

Ik vraag ( nu voor de laatste keer, want niemand reageert tot op heden) , gaan we nog iets bijzonders doen met de 100e weblogcontest ??

Wat wil je doen? Een meeting ter ere van de 100ste?

Ik heb een tijdje terug voorgesteld dat een ieder een paar weken ( week of acht?) de tijd krjgt ( ook gezien de zomervakantie) om met een knallend verhaal te komen, waarbij je zelf het onderwerp mag bedenken.( mits autogerelateerd) Je beste, mooiste , langste,kortste verhaal. Je toont je beste kunnen.
Geen wedstrijd, maar gewoon inleveren van het mooiste verhaal dat je kan schrijven.

Daarna gaan we door met de contest, wie 99 wint, mag het onderwerp van 101 bedenken.

Een echte Soloman, een erotische van Joost, een superlange van Ivanov, een superverhaal van Moons, Arjuna, een comeback verhaal van Norge, een bijdrage van Daphne,? Een echte Fox....en ga zo maar door.........( waarbij ik niemand tekort wil doen,zijn maar enkele voorbeelden.)

We hebben nog een week toch? Ik ben wel ontzettend blij dat Norge terug is.

Wat foto's betreft: het is dat ik een toestel voor de krant nodig heb, anders was hij er nooit gekomen. Stukjes schrijven voor de krant is een hobby voor mij, ik krijg er een leuk zakcentje voor maar daar is ook alles mee gezegd. Ik miste het, dat schrijven voor een krant. Och, en wat het opbrengt, maakt niet uit. (ik krijg 35 euro per stukje als jullie het willen weten. Daar gaat in zitten: er naar toe rijden (in het dorp) of lopen, uurtje praten en kijken, fotootje schieten en een half uurtje uitwerken. Ik rammel het stukje meestal in een klein uurtje in elkaar). Opsturen en feedback ontvangen van de hoofdredactie.

Ik vind dat we onderhand een besluit moeten nemen, voordat we ongemerkt in 100 belanden en het lustrum aan iedereen voorbij gaat.

Ik heb onlangs M'ns nog een PB gestuurd. Ik had vroeger zijn gegevens, deze zijn met het spijtig verscheiden van van mijn vorige mobiel verloren gegaan... Sinds half mei heeft hij niet meer ingelogd.

Ik heb wel eens mee mogen spelen in een film:

https://www.npo.nl/holland-doc/22-05-2013/VPWON_1193241

15.18

De openingsscene op de begraafplaats vind ik geweldig!

Ik vond de openingsscène inderdaad erg krachtig. Met name het gedeelte waar de oudere man bij het verse graf van - naar ik aanneem - zijn vrouw staat terwijl een KLM vliegtuig langzaam voorbij taxiet. Dat illustreert exact wat ik voel als een dierbare komt te overlijden, het doorgaan van het leven en alle activiteiten om je heen.

Volstrekt logisch en toch zo onbegrijpelijk op zo'n moment.

Ik was trouwen enorm onder de indruk van je tekst Joost, bijzonder..:)

Terug
Bovenaan