Blogcontest #99 Nu even niet!

Idefiqs zei:
Meeuw zei:
Idefiqs zei:
Meeuw zei:
Inderdaad. En dat 'achter je krijgen' resulteert in discriminatie t.o.v. andersdenkenden. Ik heb meegemaakt dat (binnen mijn familie) iedereen die niet lid is van hun achterlijke plattelands katholieke gemeente 'protestant' is. Maakt niet uit of je moslim of atheïst bent.

Ik andersom. Mijn katholieke oma trouwde met een protestant, ze bleef die 'paapse'.

Dat ligt niet aan de godsdienst, het ligt aan de gekkies.

Bij mij nog dichterbij (Meeuwin en ik).

Je weet wat 'ze' zeggen; Twee geloven op één kussen, daar slaapt de ......... tussen.:D

Eigenlijk was ik ook katholiek (maar in het verkeerde dorp). Maar Meeuwin heeft afstand genomen van de godsdienst. Net als haar 2 zussen. Die hebben dus ook geen contact met moeders meer. Voor haar was godsdienst belangrijker dan de kinderen.

Meeuw zei:
En anderen voor je laten nadenken (zie ook de post van Boppie) maakt het leven ook wat makkelijker. Maar die angst is ook wel een sabotagemiddel. Een kennis van mij (uit mijn dorp midden in de randstad) heeft op zijn sterfbed getekend om al zijn eigendommen over te maken aan de gereformeerde criminelen. Anders kwam hij niet in de hemel. Wat een etterbakken. Alles (paar ton) wat hij had gespaard voor zijn gezin was meteen weg. Zijn vrouw moest daarna hun huis verlaten. Hoewel het mij zelf niet heeft getroffen kan ik mij daar nog vreselijk boos over maken.

En terecht.

Meeuw zei:
Eigenlijk was ik ook katholiek (maar in het verkeerde dorp). Maar Meeuwin heeft afstand genomen van de godsdienst. Net als haar 2 zussen. Die hebben dus ook geen contact met moeders meer. Voor haar was godsdienst belangrijker dan de kinderen.

Die reken ik - excusé moi - tot de gekkies.

Volgens Turkse premier mislukte staatsgreep, maar bruggen zijn geblokkeerd, jachtvleigtuigrn, tanks op straat. Inderdaad afwachten

Oppercommanda van leger stuurt bericht eruit dat ze een staatsgreep hebben gepleegd, en het land in handen hebben.
Turkse premier beweert het tegenovergestelde.

hansje36 zei:
Oppercommanda van leger stuurt bericht eruit dat ze een staatsgreep hebben gepleegd.
Turkse premier beweert het tegenovergestelde.

Dat hoort bij het spelletje. Desinformatie, afwachten en zien hoe het loopt.

De Turkse geschiedenis in gedachte nemend gok ik op de generaals. Morgen bij daglicht zal blijken of ik er naast zit.

Ik hoop stiekem dat de generaals winnen.

Twix zei:
Idefiqs zei:
Meeuw zei:
@Erdogan: Ook iets met godsdienst?

Nee, met macht en ego.

En misbruikt het geloof om doelen te bereiken.

Eigenlijk kan ik het niet goed beoordelen. Ik had de indruk dat Turkije behoorlijk westers aan het worden was en dat Erdogan daar de laatste paar jaren tegenin ging. Ik importeer producten uit Turkije en dat gaat prima. Communicatie in goed Engels en afspraken worden nagekomen. Eigenlijk beter dan mijn ervaring met Italië. Daarnaast wordt alles geregeld door vrouwen. Bij mij en bij hun. In een echte islamitische omgeving zou dat anders zijn.

Meeuw zei:
Eigenlijk kan ik het niet goed beoordelen. Ik had de indruk dat Turkije behoorlijk westers aan het worden was en dat Erdogan daar de laatste paar jaren tegenin ging. Ik importeer producten uit Turkije en dat gaat prima. Communicatie in goed Engels en afspraken worden nagekomen. Eigenlijk beter dan mijn ervaring met Italië. Daarnaast wordt alles geregeld door vrouwen. Bij mij en bij hun. In een echte islamitische omgeving zou dat anders zijn.

Wat ik ervan begrijp is dat met name Istanboel en sommige kuststeden een westerse (internationale) oriëntatie hebben, en het binnenland voornamelijk een (soennitisch) islamitische. het leger heeft zich altijd opgesteld als hoeder van de seculiere staat, met name om de Islamisten te beteugelen. Erdogan heeft als "sterke man" juist het leger naar de achtergrond gedwongen. Het lijkt er dus nu om te gaan spannen of hem dat dus daadwerkelijk is gelukt.

Bij 'binnenland' denk ik aan een keuterboertje met drieenhalve schaap en een melkgeit. Niet bepalend voor de ontwikkeling van een land. Maar een generaalsregime is ook niet meer van deze tijd. Moeilijk voor zo'n land om daar een evenwicht in te vinden.

Eerst even de punten, anders ben ik niet op tijd.

Paar opmerkingen:
- het was erg wennen, dat nieuwe format
- het was genieten dit keer, de blogs.

1. 3 punten: Twix
2. 2 punten: Hansje
3. 1 punt: Afentoe

1 Twix, 11 punten
2. Joost PP, 10 punten
3. afentoe, 9 punten
4. Idefiqs, Gewoon Dirk, hansje36, 6 punten.

Twix, gefeliciteerd.!!

Aan jou de eer de 100ste weblog op te zetten en in september weblogcontest # 101 te starten .

Oei, heb ik dat veroorzaakt?

Twix raakte bij mij de juiste snaar. Ik heb helemaal niets met motoren, maar ik heb wel wat met de gespannen snaar op mijn werk en daarna de ontspanning in een (voor mij) totaal verlaten gebied, de motor voor Twix, dat deed het voor mij.
Hansje, ok het lijstje, maar die laatste zin, nu even niet, nu vakantie, dat deed het hem bij mij. Eerst dat lijstje, ok, leuk, en toen dat, ja heel leuk opgezet vond ik dat.

Ik ben gek op originaliteit en onverwachte twists.

Bij Joost vond ik het woordje Tojoosta ontzettend leuk. Het was zelfs een beetje spottend, een mengeling van zelfspot en het te kijk zetten van anderen. Ik vond het woord geniaal! Gewoon de totale lading er omheen. Hoe komt hij er op?
Maar helaas haalde de blog het net niet in de top drie bij mij.

Het was wel de blogcontest van de vindinkjes vond ik, echt goed hoor, allemaal. Beetje andere draai aan alles.

Sjonge jonge, dit had ik niet verwacht. Alhoewel, toen ik mijn blog geschreven had, dacht ik wel dat dit een mogelijke winnaar was, maar toen kwam Joost... In het begin kwamen er ook geen punten binnen, en toen opeens... Hartelijk dank allemaal!

Ivanov zei:
1 Twix, 11 punten
2. Joost PP, 10 punten
3. afentoe, 9 punten
4. Idefiqs, Gewoon Dirk, hansje36, 6 punten.

Leuk dat we allemaal punten hebben gekregen. Ik quote de puntentelling maar even, kan er geen genoeg van krijgen. :D

Twix, van harte gefelicteerd! Van garte gegund! Ook ik heb je 3 punten gegeven, dus Solo, trek het je niet aan! ;-)

Ik vind het huidige format niet echt prettig en ben toch erg teleurgesteld in AutoWeek dat ze ons (na alles met het boek en zo) niet een echt stukje van de website gunnen, en nog eens in combinatie met Ivanov als deelnemer/beheerder (die dat natuurlijk ook niet kan helpen). Zeker in vergelijk met wat de eigen redacteuren voortbrengen aan weblogs. Echt heel jammer en een gemiste kans. Het had mij logisch geleken als de situatie was zoals hij een jaar geleden was (met twee separate weblogdelen: die van de redactie, nauwelijk gevuld en 'mijn weblog' en dat bijvoorbeeld Ivanov de troepdingen zoals iemand die drie rehels neerzet er direct uithaalt en filtert. Dan waren we hier met zijn allen wat serieuzer genomen.

Ik heb me weer geërgerd aan het generaliseren van alle geloven bij elkaar. Dat alleen een geloof de bron is van alle ellende in de wereld. Want als er geen geloven waren maar groepen met gekleurde shirtjes van mensen met een voetbal, was precies hetzelfde gebeurd. Natuurlijk zijn er allerlei voorbeelden te noemen van hele slechte daden, maar dit is het resultaat van hoe mensen op groepsgedrag reageren. Hoe mensen bepaalde teksten uit hun verband rukken en interpreteren. Het is drie slagen te kort door de bocht te denken dat bij het ontbreken van religie de wereld een paradijs is. Kijk naar wat er in Nice is gebeurd, iedereen haalt IS erbij, nu blijkt het gewoon een gek te zijn.

Idefiqs zei:
Het geloof brengt/bracht ook goede mensen voort. Om er maar één te noemen.

Precies, dit wordt maar even voor het gemak vergeten, in tijden dat 'we' het echt slecht hadden (want we hebben het nu natuurlijk veel te goed) waren de kerken gevuld en was er een veel grotere saamhorigheid. OK toen ging op zondag ook de ene helft naar de ene kerk en de andere helft naar de andere kerk. Maar dat was ook met de voetbalclub/de fabriek/de scouting/de golfclub, noem maar op.

@Joost: natuurlijk is het geloof niet altijd de aanleiding tot oorlog of geweld. Het ging in eerste instantie over " die paapse en de protestant" aan gehaald door Meeuw.
De staatsgreep in Turkije ging om macht en word gespeeld via geloof werd er geschreven en beweerd.
Natuurlijk gaat het bij Isis om geloof, want hun geloof is het ware en wij zijn de ongelovigen en die mag je doodmaken.
Helaas ontstaan en ontstonden oorlogen of een greep naar de macht door geloof of overtuiging.
Dat begon al met de kruistochten en ook vandaag de dag nog actueel. Van Isis tot Poetin die zijn land in de greep houd.

@Joost,

Ik betoog nu juist dat het geloof door machtswellustelingen misbruikt wordt om eigen doelen te behalen. Het geloof is dan het transportmiddel (ik noemde dat vehikel) om beïnvloedbaren (gekkies noemde ik ze) te voorzien van een "gerechtvaardigde zaak" om voor te vechten. Dat gerechtvaardigde natuurlijk in de context van de wil van de machtswellusteling(en).

Dit vindt niet alleen plaats bij het geloof, maar ook bij wereldse zaken, meest recent bijvoorbeeld het populisme van een Wilders, Le Pen, Farage etc.

Misbruik van het geloof, zoals IS, heeft als "voordeel" dat ratio en argumenten kunnen worden weggewuifd met Inshallah, ofwel God wil het zo. En het kunnen wegzetten van de vijand als inferieur.

Het is en blijft belangrijk de machtsdoelen te scheiden van het geloof. Het is nu juist de bedoeling, ofwel hun doctrine van IS en c.s, tweespalt en angst in de samenleving te zaaien. Het is politiek.

Joost geen zelfverklaarde autoliefhebber zei:
Twix, van harte gefelicteerd! Van garte gegund! Ook ik heb je 3 punten gegeven, dus Solo, trek het je niet aan! ;-)

Ik vind het huidige format niet echt prettig en ben toch erg teleurgesteld in AutoWeek dat ze ons (na alles met het boek en zo) niet een echt stukje van de website gunnen, en nog eens in combinatie met Ivanov als deelnemer/beheerder (die dat natuurlijk ook niet kan helpen). Zeker in vergelijk met wat de eigen redacteuren voortbrengen aan weblogs. Echt heel jammer en een gemiste kans. Het had mij logisch geleken als de situatie was zoals hij een jaar geleden was (met twee separate weblogdelen: die van de redactie, nauwelijk gevuld en 'mijn weblog' en dat bijvoorbeeld Ivanov de troepdingen zoals iemand die drie rehels neerzet er direct uithaalt en filtert. Dan waren we hier met zijn allen wat serieuzer genomen.

Dat bleek technisch niet mogelijk te zijn. Het kwam er nu op neer dat ik Jan Renting elke week een mailtje stuurde met de 'blogs' de gewist konden worden. Wat dat betreft is een aparte sectie op het forum veel beter, de drie topics die er stonden heb ik al verplaatst.

Ivanov zei:
Joost geen zelfverklaarde autoliefhebber zei:

Dat bleek technisch niet mogelijk te zijn. Het kwam er nu op neer dat ik Jan Renting elke week een mailtje stuurde met de 'blogs' de gewist konden worden. Wat dat betreft is een aparte sectie op het forum veel beter, de drie topics die er stonden heb ik al verplaatst.

Zo zie je maar weer wat er achter de schermen allemaal gebeurd waar wij geen weet van hebben. Dank je wel Ivanov voor al het werk.

Voor het maken van reclame kan contact opgenomen worden met de redactie van AutoWeek.

Ivanov
AutoWeek Moderator

Terug
Bovenaan