Contest 99 - Twix - Nu even niet

Gepost door Twix 
Nu even niet

Het leven in de moderne tijd valt niet altijd mee. We hebben een 24-uurs economie die, als je er even geen erg in hebt, het leven bepaalt. Mensen kunnen elkaar altijd en overal bereiken. Email, sms en bellen en alle afgeleiden daarvan zoals Skype, WhatsApp, Twitter en Facebook. Werk achtervolgt ons overal.

Tot voor kort was het vliegtuig veilig. Telefoon uit, laptop in de overhead storage. Maar helaas, WiFi is doorgedrongen tot de economy class en onbereikbaarheid is een stukje verder uit onze handen geglipt. Die paar uurtjes zijn ons afgenomen. Zomaar, ineens.

Tot twee jaar terug leed ik behoorlijk onder de druk. Ik ben geboren als workaholic. Een afwijking waar goed mee te leven is. Werken is namelijk leuk. Werken geeft voldoening. En hard werken geeft nieuwe mogelijkheden. Niet lullen maar poetsen dus. In tijden van volledige bereikbaarheid heeft het zijn van workaholic een nieuwe dimensie. Men moet namelijk zelf de grenzen trekken tussen werk en privé.

Grenzen die ík dus moeilijk kon trekken. Grenzen die ik eigenlijk helemáál niet kon trekken. Ik zocht iets om me te kunnen onttrekken van de bereikbaarheid. Iets om rust te creëren. Iets om de balans te herstellen.

Uiteindelijk heb ik dat gevonden in motoren. Naast auto's was dit een onontwikkelde passie. Ik heb mijn motorrijbewijs gehaald en stap nu zeer regelmatig op de motor. Heerlijk. Zodra ik mijn pak aan heb en mijn helm opzet is de 24-uurs economie even ver weg. Heel ver weg. Er is altijd nog een hoop werk te verzetten, maar dan even niet. Op de motor staat dat even stil. Op de motor gaat het om een paar zaken: jezelf, de weg, de natuur, en het mechaniek dat deze drie factoren met elkaar verbindt.

Dit is een blog voor contest 99.
Herkenbaar Twix! Uitstekende primeur.thumbs up
Mooi verhaal! Even de zinnen verzetten op de motor.
Lada Niva Urban
Pas op dat je niet valt.

Het hele leven is een figuurlijke en soms letterlijk kwestie van vallen en opstaan. De kunst is om te zorgen dat wanneer je valt, je goed terecht komt en weer de kracht heb weer op te staan.
Twix
Lada Niva Urban
Pas op dat je niet valt.

Het hele leven is een figuurlijke en soms letterlijk kwestie van vallen en opstaan. De kunst is om te zorgen dat wanneer je valt, je goed terecht komt en weer de kracht heb weer op te staan.

Juist, en zonder vallen ís er geen opstaan.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close