Barri's bolides

• Onderwerp starter Onderwerp starter Barri
  • Startdatum Startdatum
Vind het model ook nog steeds mooi, en kleurtje is inderdaad top! Kwam er in Duitsland ook eentje tegen in deze kleur

Lotusweiss of pearlweiss, ik dacht lotusweiss!
Hij rook inderdaad wat naar benzine, omdat ook het aanduwen niet lukte. Maar even doorstarten, toen liep ie weer.
Bij een warme motor altijd vol gas starten. Soms is het wel even zoeken: vol gas starten, of juist niet. Maar hij start altijd wel, al duurt dat dan soms wat langer :)

M'n 1303 1.3 (Atlasweiss) had er ook last van.... volgas, ingetrapt houden en dan kwam de motor heel langzaam weer tot leven... zwarte rookwolken uitblazend, stinken.....

Ik vind de kleur op de Golf nog steeds waanzinnig. Nu met een vers laagje Collonite wax erop knalt ie weer lekker. En hij is acht jaar oud maar gelukkig heeft ie nauwelijks plekjes, daar ben ik erg blij mee. Er staat nu 157dkm op de klok.
Het is een mooie kleur, volgens mij rijden die er niet zo heel veel rond?

Wist niet dat je ook een Kever hebt. Leuk!
M'n eerste eigen auto.... kwam ergens bij een overleden oom vandaan... Roesten... pfffff en wekelijks de trommeltjes op de vooras bijstellen. 1 op 6... Ging stagelopen en kreeg fl 400 netto stageloon en fl 25,- reiskostenvergoeding.. "Ik rij Kever" reactie van de stagebaas "Oh, dan krijg je fl 75 aan reiskostenvergoeding...." Auto was op een gegeven moment gestolen in Amsterdam, 3 weken later gestript teruggevonden in Eindhoven... ingeruild op een Nissan Micra K10 in 1986

Heb ze even naast elkaar gezet met hulp van AI

2efbd00c-3ab3-481a-9209-93dfb6ec0e94.jpg

Verder gaat AI wel al onze banen overnemen.

Het origineel vind ik wel leuk, maar het zou inderdaad nog leuker zijn om een foto te maken met alle drie de auto's tegelijk. Als je daarvoor een chauffeur nodig hebt, laat me weten, dat is vast te plannen.

Die locatie waar ik de foto’s van de Saab heb gemaakt kan wel. Ruim een kilometer lopen, dus wel ff werk :)
Maar die foto hierboven laat wel zien dat het wel heel leuk is, zo bij elkaar!
Mocht het rustig zijn in de buurt dan zou het zelfs op de parkeerplaats een straat verderop kunnen.

Mooie plaatjes van de collectie: de Kever is echt prachtig.

En de Saab alweer verkocht; ging snel zeg!
Al een nieuwe projectauto op het oog, of moet je rustig aan doen als autohandelaar ;)

Mwah wel ff lekker rustig nu. Hoef niet zo nodig al die auto's voor iedereen te verkopen hoor, maar ik help mensen graag en hou er meestal nog ietsjes aan over.
Vind het voor de deur ook vol zat met vier auto's.

Of ik moet samen met de monteur weer zoiets moois vinden als die Golf 5 vorig jaar, die kwam er technisch en optisch echt als nieuw uit.

Wat wel bijzonder was bij de Saab: best wat berichtjes en belletjes gehad, ook serieus geïnteresseerden. Ongeveer 70 keer als favoriet opgeslagen, maar er kwam na twee weken maar één kijkafspraak uit voort. Zij waren ook verbaasd dat er nog niemand was geweest, gezien de populariteit van de advertentie.
De prijs is met goede argumenten meestal wel iets onderhandelbaar maar als je direct al bedragen als bericht begint te sturen ben ik er snel klaar mee.

Geinige AI-voorstelling van het wagenpark zo samen. Zoals anderen ook al opperen, dit ozu leuk zijn om een keer in het echt te doen.

Nieuwe accu erop, hij start direct een stuk beter. Startmotor lijkt meer toeren te maken. Terwijl ie altijd wel aan de druppellader stond. Maar accu was al meer dan 10 jaar oud.
Ook het stuur heb ik vervangen, want met het duwen vorige week verboog een spaak van het stuur. En die wilde ik toch al vervangen.
Daarna het stuurhuis nog iets afgesteld en nu stuurt ie heerlijk!

Laatst bewerkt:
De Atlas was er inderdaad ook in die kleur!

Ivo, het is bijzonder hoeveel fijner de auto nu is met dit stuur en de nieuwe torsieassen. Hij rijdt weer zoals het hoort waardoor het weer leuk is om mee te rijden. Had niet verwacht dat ook dat gevoel zo zou veranderen. En met de nieuwe accu is elke start makkelijker. Gek dat dat nooit op viel, omdat de accu natuurlijk zo geleidelijk ouder werd.

Het "nieuwe" stuurtje vind ik veel vrolijker en passender bij de Kever. Mooi dat ie nu meteen weer goed start en fijner stuurt. Daar doe je het uiteindelijk toch voor.

Origineel zat er zo eentje in:
Maar ik was al helemaal gewend aan het sportstuurtje. Maar dit ouderwetse stuur, wat ook echt bij de Spaarkever hoort (wat het origineel ook is) is inderdaad leuker en past er echt bij. Achter het stuur voel je dan nog meer dat je echt een oude auto rijdt.

Klopt, maar die is voor de oudere types met een dikkere stuurnaaf. Heb er nog zo eentje liggen maar die past dus niet.

Net terug van een reis van 11 dagen. Met de auto. Zeven hotels bezocht en vier landen als bestemming gehad.
Begonnen in Zwitserland (Lauterbrunnen en Grindelwald), door naar Frankrijk (Chamonix en Montpellier), daarna Andorra (via Spanje), weer Frankrijk (Bordeaux en St Malo), dagje Guernsey en via Frankrijk (Caen) weer terug. Totaal ruim 4000 kilometer gereden en de Golf heeft zich prima gehouden. Onderweg heeft ie ook nog meegereden op een autotrein en meegevaren op een ferry.
De Golf beviel goed. De kofferbak zat helemaal vol, dus de Mini was een uitdaging geweest ;) De Golf is comfortabel en na het chippen ook echt vlot genoeg. Heuvel op nog even versnellen? Geen probleem!
Het verbruik moet ik nog even uitrekenen, maar ik denk zo rond de 1:16,5.
Naast veel autorijden hebben we ook best veel gelopen overigens!

Autogerelateerde zaken onderweg: in Zwitserland en Frankrijk zie je onwijs veel Dacia's! En ook veel witte auto's. In België is alle grijs of zwart, en vaak een BMW of een Mercedes. In Frankrijk rijdt nog steeds iedereen het liefst een Franse auto. Vaak een Renault maar ook de DS SUV doet het er goed.
Guernsey heeft een apart wagenpark. Voor dat eiland voldoet een keicar busje het best, die zie je dan ook wel. Maar ook sportauto's en grote luxe SUV's. Die zijn daar echter totaal waardeloos. Je kan er max 50 en de wegen zijn bijzonder smal. Niet heel relaxed, met je eigen en links gestuurde auto.

Fotootje erbij, de Golf in Andorra:

Kenteken van Guernsey. En rechts gestuurd en ze rijden daar op het eiland. Ik zou dat nooit doen.
Sowieso geeft zo'n eiland met kleine krappe wegen mij een enorm opgesloten gevoel.

Golf is weer leeg en schoongemaakt, altijd lekker.
4505km gereden zie ik.

Klinkt als een mooie reis. De Golf lijkt op die foto bijna een schutkleur te hebben!
Komt niet vaak voor, maar als je wat viezig is en in een kleurrijke omgeving staat dan gaat ie er mooi in op. Dat was in de Belgische parkeergarage in Kortrijk gisteren wel anders. De enige auto met kleur in een donkere parkeergarage met alleen maar zwarte en donkergrijze auto's.

Ik heb het verbruik uitgerekend (over 4119km): 1 op 16,9. Niet geweldig, maar ook niet slecht.

En ik zat zojuist een nieuwe video van Jan Lemkes te kijken. Daarin neemt hij je mee door zijn autohistorie. Hij is ietsjes jonger dan ik, maar heeft een serieuze autohistorie. Toen dacht ik: laat ik ook eens gaan tellen, en laat ik het dan gelijk hier op en rijtje zetten!

1 Volkswagen Kever (1972)
Dit was in 2005 mijn eerste auto. Gekocht met m'n beste vriend, voordat we beide ons rijbewijs hadden. Alvast een beetje aan klussen, en toen liep het blok vast. Dus toen hebben we een ander blok opgehaald en gemonteerd. Vijf maanden na aankoop kreeg ie een geldige APK!
Deze hebben we gehad tot halverwege 2006, toen we beide een auto kochten om naar onze stages te rijden.

2 Volkswagen Golf (1987)
Eigenlijk is dit echt mijn eerste eigen auto. Ik ging kijken voor een rode Polo Coupé van 1987, maar voor hetzelfde geld stond deze Golf bij dezelfde handelaar in Wijk en Aalburg. Zag er wat saaier uit, maar was meer auto. Daarom besloten om voor de Golf te gaan. Dat was rond juni 2006. De Golf heb ik gehad tot begin 2009.

3 Volkswagen Golf (1990 dacht ik?)
Een rode Golf, was van de moeder van een vriend. De Golf ging naar de sloop, maar ik kon er nog wel wat mee. Dus in plaats van de sloop ging ie naar mij. Netjes gemaakt, veel poetswerk, hemeltje vervangen, en uiteindelijk weer verkocht.

lease - Citroen C1 (2008)
September 2008 startte ik bij mijn eerste 'echte' baan, daar hoorde een leaseauto bij. De eerste maand was dat een gloednieuwe Corsa 1.2, in oktober kreeg ik een nieuwe Citroën C1. Deze heb ik gereden tot ik in 2011 van werkgever wisselde.

4 Volkswagen Kever (1973)
In februari 2009 kocht ik van de eerste maanden salaris weer een Kever. Niet het beste exemplaar wat er was, maar wel een leuke! En dat blijkt, want ruim 16 jaar later is ie er nog steeds.

lease - Citroen DS3 (2012)
Bij de nieuwe werkgever eind 2011 kreeg ik eerst de bijna 4 jaar oude Peugeot 208 HDI van een collega, voordat ik zelf iets mocht bestellen. Dat werd een 14% dieseltje uiteraard. Ik wilde geen driecilinder en het moest een leuke auto zijn. Ik was mijn eerste huis aan het verbouwen dus heb veel te weinig tijd genomen om rond te kijken. De Mito had ik al eens mee gereden, net als de DS3. Dus ging ik maar bij de Citroën dealer langs om te kijken wat er op voorraad stond en snel geleverd kon worden. Andere wielen en een trekhaak, en afleveren maar! Daar heb ik mee gereden tot 2014, toen ik weer wisselde van werkgever (naar mijn huidige werkgever).
De Megane met 14% was nog wat extra maanden wachten en de ruimte had ik niet nodig, en het bericht over de Volvo C30 met 14% kwam net een week te laat.

5 Volkswagen Golf 2 (1988)
Sja, dan zie je ineens een Golf 2 te koop die als twee druppels water lijkt op je eerste auto. Kopen dus, zonder proefrit. Het was een warme dag en op weg naar huis (ruim 80km) merkte ik dat de thermostaat kapot was. Hij werd dus erg heet. Te heet, want de koppakking had het ook begeven. Wel thuisgekomen overigens en daarna gerepareerd.
Mijn vriendin - nu vrouw - kwam er toen achter dat een rijbewijs wel handig is in ons kleine dorpje, dus ik had hiermee gelijk haar eerste auto klaar staan.
Haar volgende auto's neem ik hier niet mee (Twingo, Alto, Citigo).

6 Volkswagen Golf 2 (1988)
Ik kon een Golf 2 Memphis ophalen voor €100. Dat dus gedaan. Helaas wel wat werk aan gehad (ik dacht de koppakking). Wat opgeknapt en weer verkocht.

7 Porsche 924 (1983)
In 2013/2014 heb ik de Kever deels uit elkaar gehaald en is ie opnieuw gespoten. Ik wilde toch wat voor de hobby rijden, dus toen kocht ik een witte Porsche 924 met targadakje. Leuke auto, die waren toen echt geen drol waard. Na krap een jaar weer verkocht, er was totaal geen interesse in. Is uiteindelijk naar Franstalig België gegaan (ergens onder Brussel).

8 Volkswagen Golf 4 variant (2002)
Bij het wisselen van werkgever in 2014 moest ik mijn leaseauto inleveren. Met een klein budget dus op zoek naar iets anders. Toen kwam ik in de buurt bij een louche handelaar een mooie Golf 4 variant tegen. Blauw, Highline, wielen van de V6 eronder. Geen proefrit gemaakt, maar zo meegenomen.
Prima auto, maar verbruikte veel benzine en veel olie. Na krap een jaar verkocht aan iemand uit het dorp die weinig reed maar wel een caravan had. En op reis met de caravan bleek ie totaal geen olie te verbruiken!

9 Fiat Punto (2010)
In 2015 ging ik dus voor iets verstandigers, dat werd een Punto diesel. Zuinig en voor mij best wel nieuw! Hier heb ik 2,5 jaar mee gereden. Ook mee naar Italië op vakantie geweest. Op een gegeven moment raakte diesel wat uit de gratie, wilde ik wat groters en merkte ik dat met mijn ritten (30km enkele reis) het regenereren niet zo lekker ging.

10 Fiat Barchetta (1997?)
Naast de Punto kocht ik voor de hobby een Barchetta. Grappig ding, paar maanden plezier mee gehad.

11 Ford Focus wagon (2013)
Mijn vader reed een C-Max en die vond ik heerlijk sturen. Daarom ging ik naar een Focus kijken. Ik vond er eentje in een prima kleur (donkerblauw) met wegklapbare trekhaak. Fijne auto! Hier had ik nog best wat jaren mee door gekund, als ie niet total loss ging... Gereden van eind 2017 tot begin 2022.

12 Volkswagen Golf VR6 (1994)
Sja, echt zo'n auto die altijd al op mijn lijstje stond. Voor weinig kunnen kopen, ik denk in 2016 of 2017. Wel hebben we er nieuwe dorpels onder moeten lassen en wat optisch werk aan moeten doen. Uiteindelijk vond ik 'm niet heel bijzonder, buiten het leuke blok. Best goed kunnen verkopen, en een paar jaar terug stond ie voor een veelvoud van dat bedrag weer te koop.

13 Ford Fiesta ST (2005)
Dit was een auto waar ik écht blij van werd! Wat een leuk speelgoed is dit. Ik kocht 'm in coronatijd, halverwege 2020 dacht ik. Technisch en optisch verbeterd en echt plezier mee gehad. Een fijne rit binnendoor door de Ardennen en Duitsland herinner ik me nog goed.

14 Smart Roadster (2005)
Ik wilde weer iets erbij, maar wel iets met een goede verhouding tussen kosten en plezier. Heb me helemaal ingelezen in dit model. Maar uiteindelijk viel ie toch tegen. Ik heb er weinig mee gereden en had er vooral veel gezeik mee. Na ruim een half jaar dus weer weg gedaan.

15 Volkswagen Golf 7 variant (2017)
Huidige auto. Toen de Focus total loss ging had ik snel een andere auto nodig. Ik ging net op vakantie en dacht op vakantie wel op internet te gaan zoeken, maar voor de vakantie vond ik deze Golf al. Precies zoals ik 'm ook nieuw zou bestellen als ik in die omstandigheid geweest zou zijn.

16 Skoda Fabia (2008)
Op oudjaarsdag 2023 heb ik deze gekocht. Stond voor weinig geld en leek mij dus interessant. Is ook een erg fijne auto! Fijne stoelen en de 1.6 past 'm goed.
Kennis van me rijdt er nu mee.

17 Volkswagen Golf 5 (2008)
Gekocht als opknapproject. Het blok uit elkaar gehad en optisch opgeknapt. Was uiteindelijk een fijne en serieus knappe auto! Volgens mij rijdt ie nog steeds bij de jongen die 'm vorig jaar van me kocht.

18 Mini Cooper S cabrio (2008)
Huidige hobby auto. Ik keek al heel lang naar Coopers S, maar dan de dichte. Tot ik deze cabrio aan mijn vrouw liet zien, toen moest het deze cabrio worden :D

Ik heb het gevoel dat het lijstje compleet is, maar ben er niet 100% zeker van. En ik denk dat de RDW er nog wel een paar geregistreerd zijn, maar dat zijn dan auto's die ik voor anderen verkocht heb en even op m'n naam moest zetten.

Laatst bewerkt:
Wat een leuk overzicht Barri, en ook leuk om over je vakantie te lezen.

Ik kan me ook veel auto's van je lijst herinneren!

Leuk overzicht, ik herinner me ze nog wel! Wel dat ik bij een aantal auto’s denk: al zo lang geleden? Haha.

Mooie trip gemaakt trouwens!

Ik heb ongeveer 25 jaar langer een rijbewijs en auto, maar dit aantal ga ik niet halen. Overigens wel een leuk idee om ookeens zo'n lijstje te maken.

Terug
Bovenaan