Barri's bolides

Vind het model ook nog steeds mooi, en kleurtje is inderdaad top! Kwam er in Duitsland ook eentje tegen in deze kleur

Lotusweiss of pearlweiss, ik dacht lotusweiss!
Hij rook inderdaad wat naar benzine, omdat ook het aanduwen niet lukte. Maar even doorstarten, toen liep ie weer.
Bij een warme motor altijd vol gas starten. Soms is het wel even zoeken: vol gas starten, of juist niet. Maar hij start altijd wel, al duurt dat dan soms wat langer :)

M'n 1303 1.3 (Atlasweiss) had er ook last van.... volgas, ingetrapt houden en dan kwam de motor heel langzaam weer tot leven... zwarte rookwolken uitblazend, stinken.....

Ik vind de kleur op de Golf nog steeds waanzinnig. Nu met een vers laagje Collonite wax erop knalt ie weer lekker. En hij is acht jaar oud maar gelukkig heeft ie nauwelijks plekjes, daar ben ik erg blij mee. Er staat nu 157dkm op de klok.
Het is een mooie kleur, volgens mij rijden die er niet zo heel veel rond?

Wist niet dat je ook een Kever hebt. Leuk!
M'n eerste eigen auto.... kwam ergens bij een overleden oom vandaan... Roesten... pfffff en wekelijks de trommeltjes op de vooras bijstellen. 1 op 6... Ging stagelopen en kreeg fl 400 netto stageloon en fl 25,- reiskostenvergoeding.. "Ik rij Kever" reactie van de stagebaas "Oh, dan krijg je fl 75 aan reiskostenvergoeding...." Auto was op een gegeven moment gestolen in Amsterdam, 3 weken later gestript teruggevonden in Eindhoven... ingeruild op een Nissan Micra K10 in 1986

Heb ze even naast elkaar gezet met hulp van AI

2efbd00c-3ab3-481a-9209-93dfb6ec0e94.jpg

Verder gaat AI wel al onze banen overnemen.

Het origineel vind ik wel leuk, maar het zou inderdaad nog leuker zijn om een foto te maken met alle drie de auto's tegelijk. Als je daarvoor een chauffeur nodig hebt, laat me weten, dat is vast te plannen.

Die locatie waar ik de foto’s van de Saab heb gemaakt kan wel. Ruim een kilometer lopen, dus wel ff werk :)
Maar die foto hierboven laat wel zien dat het wel heel leuk is, zo bij elkaar!
Mocht het rustig zijn in de buurt dan zou het zelfs op de parkeerplaats een straat verderop kunnen.

Mooie plaatjes van de collectie: de Kever is echt prachtig.

En de Saab alweer verkocht; ging snel zeg!
Al een nieuwe projectauto op het oog, of moet je rustig aan doen als autohandelaar ;)

Mwah wel ff lekker rustig nu. Hoef niet zo nodig al die auto's voor iedereen te verkopen hoor, maar ik help mensen graag en hou er meestal nog ietsjes aan over.
Vind het voor de deur ook vol zat met vier auto's.

Of ik moet samen met de monteur weer zoiets moois vinden als die Golf 5 vorig jaar, die kwam er technisch en optisch echt als nieuw uit.

Wat wel bijzonder was bij de Saab: best wat berichtjes en belletjes gehad, ook serieus geïnteresseerden. Ongeveer 70 keer als favoriet opgeslagen, maar er kwam na twee weken maar één kijkafspraak uit voort. Zij waren ook verbaasd dat er nog niemand was geweest, gezien de populariteit van de advertentie.
De prijs is met goede argumenten meestal wel iets onderhandelbaar maar als je direct al bedragen als bericht begint te sturen ben ik er snel klaar mee.

Geinige AI-voorstelling van het wagenpark zo samen. Zoals anderen ook al opperen, dit ozu leuk zijn om een keer in het echt te doen.

Nieuwe accu erop, hij start direct een stuk beter. Startmotor lijkt meer toeren te maken. Terwijl ie altijd wel aan de druppellader stond. Maar accu was al meer dan 10 jaar oud.
Ook het stuur heb ik vervangen, want met het duwen vorige week verboog een spaak van het stuur. En die wilde ik toch al vervangen.
Daarna het stuurhuis nog iets afgesteld en nu stuurt ie heerlijk!

Laatst bewerkt:
De Atlas was er inderdaad ook in die kleur!

Ivo, het is bijzonder hoeveel fijner de auto nu is met dit stuur en de nieuwe torsieassen. Hij rijdt weer zoals het hoort waardoor het weer leuk is om mee te rijden. Had niet verwacht dat ook dat gevoel zo zou veranderen. En met de nieuwe accu is elke start makkelijker. Gek dat dat nooit op viel, omdat de accu natuurlijk zo geleidelijk ouder werd.

Het "nieuwe" stuurtje vind ik veel vrolijker en passender bij de Kever. Mooi dat ie nu meteen weer goed start en fijner stuurt. Daar doe je het uiteindelijk toch voor.

Origineel zat er zo eentje in:
Maar ik was al helemaal gewend aan het sportstuurtje. Maar dit ouderwetse stuur, wat ook echt bij de Spaarkever hoort (wat het origineel ook is) is inderdaad leuker en past er echt bij. Achter het stuur voel je dan nog meer dat je echt een oude auto rijdt.

Klopt, maar die is voor de oudere types met een dikkere stuurnaaf. Heb er nog zo eentje liggen maar die past dus niet.

Terug
Bovenaan