Barri's bolides

Vandaag de uitslag van de accudegradatietest gehad. Ik had een ander percentage in m’n hoofd dan ik hierboven noteerde zie ik nu. Hoe dan ook, de exacte uitslag lezen jullie in het blad maar de accu is nog goed! Kan ook haast niet anders met dat langzame laden thuis.
Autootje bevalt ook prima dus mag nog wel even blijven.
Beetje decadent, maar deze week vier dagen op kantoor en elke dag met een andere auto erheen :ROFLMAO:

Laatst bewerkt:
Ik moet zeggen dat ik zelf geen verschil ervaar, dus dan zal het wel meevallen toch? ;)

Hoe lang moet ik 'm 'teasen'? Toch niet tot publicatie he, dat duurt vast nog lang. :cool:

Laat ik m dan ook maar delen: 94%.
Ook leuk om te zien: dit was een lange test maar er is ook een test die 3 minuten duurt. Die is iets minder nauwkeurig maar je ziet wel mooi alle celvoltages. Erg interessant! En dat ligt nog allemaal mooi bij elkaar.
Het langzaam laden loont dus.

Deze week zoals gezegd elke dag met een andere auto naar kantoor geweest. En ik ben blij met het wagenpark nu.
Maandag, de Kever: leuke oldtimer, het blijft genieten. Ik moet wel iets laten doen aan het zware sturen, daar klopt iets niet.
Dinsdag, de Citigo: zeker in de stad echt heerlijk. Automaat, direct koppel, lekker compact formaat. Echt een leuk autootje.
Woensdag, de Golf: zes dagen niet mee gereden. Na de ID4 in het weekend was het weer heerlijk om laag te zitten. Genoeg vermogen, genoeg ruimte, relatief lage kosten. En ik kijk nog steeds om als ik m parkeer. En ja, dat komt vooral door de kleur!
Donderdag, de Mini: een cabrio voegt echt een extra dimensie toe. Heerlijk met dit soort dagen. En wat stuurt zo'n Mini lekker! Fijn vlezig en vertrouwd.
Heb nu voor het eerst een tank leeg gereden. De boordcomputer gaf een krappe 1:12 aan, maar de berekening aan de pomp gaf 1:13,4. Geen slechte score! Eens kijken wat de volgende tank doet.

Heb het niet in de planning staan, de zaterdag zit hier meestal nogal vol met klusjes :)
Maar inderdaad, we moeten nog even 'banden schoppen' en de Mini's naast elkaar zetten! Zal nog even kijken of morgen Doorn misschien past.

Laat ik m dan ook maar delen: 94%.
Ook leuk om te zien: dit was een lange test maar er is ook een test die 3 minuten duurt. Die is iets minder nauwkeurig maar je ziet wel mooi alle celvoltages. Erg interessant! En dat ligt nog allemaal mooi bij elkaar.
Het langzaam laden loont dus.

langzaam in de zin van 3,6kw? of wel gewoon 11?

De Twingo word hier altijd op 11Kw geladen, (kan niet eens DC laden) en accupakket is vloeistof gekoeld. moet toch amper sprake zijn van degradatie . ben benieuwd naar de publicatie

Ik heb 'm op 10A ingesteld, dus 2,3kW. Het laadpunt wat ik nu heb staat steeds in storing, dus ik gebruik weer de losse lader. Binnenkort maar een ander laadpunt bestellen, maar ook dan zet ik 'm gewoon laag. Ik wil er wel eentje waarbij je de laadsnelheid vanuit een app kan aanpassen. Zodat ik 'm sneller kan zetten als dat nodig is.

Morgenochtend de meterkast 3 fase klaar maken. En het laatste stukje graven voor het laadpunt.

Net met de cabrio even naar Amsterdam geweest. Mn vrouw wilde plantjes kopen. Natuurlijk weer net iets te groot, dan is zo'n cabrio best krap en onhandig

Vandaag de meterkast klaar gemaakt voor drie fase.
De huidige Elli Charger Connect heeft er blijkbaar geen zin meer in dus na het trekken van de laatste kabels ga ik echt een ander laadpunt kopen. Eentje waarbij ik met een app de laadsnelheid kan instellen.

Heb je al een idee? Ik ben zelf ook op zoek naar een laadpunt voor bij het nieuwe huis maar ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer.

Als ik een verrekenmodule er bij moest hebben nam ik gewoon een Alfen of Peblar via de mij bekende CPO's waar ik op m'n werk mee samen werk. Maar ik hoef niet te verrekenen dus het mag er eentje zijn zonde backoffice. Een Wallbox kan, maar ik lees over problemen met de bluetooth en wifi. Dat is niet handig. Misschien een Zappi?

Ik ga ook voor de Peblar, denk ik. Die zonder kabel.
Ik ga ‘m alleen via Coolblue nemen. Heet-ie anders, maar is gewoon een whitelabel Peblar, maar wel met 5 jaar garantie.

Ik gebruik alleen de app van Tesla, waar je van alles kan inregelen..... Die van de Wallbox eigenlijk nooit. Als we langer van huis zijn gooi ik de kabel de garage in en anders hangt'ie aan de auto vast..

Laatst bewerkt:
Wij hebben een 7,5m vaste kabel. Het is een dunne kabel (max 11 kWh laden) en daardoor heel flexibel. Ik vind het ideaal, de kabel van de auto ligt standaard in de schuur. Laadklep open, kabel erin en dan de tag tegen de laadpaal. Kan er ook geen misbruik gemaakt worden wanneer we weg zijn, al ben ik daar ook niet bang voor.

Ik heb nu ook een vaste kabel, dat is ideaal!
De Peblar heeft geen load balancing via de P1 poort dacht ik, dat is wel jammer.

Ik wil inderdaad via een app kunnen instellen hoe snel ie moet laden.
Ik dacht dat de Peblar nog met CT klemmen werkte, maar als dat P1 is dan is dat wel een pre.

Vandaag met de Cabrio op pad geweest. Rondje gereden met mn neefje van 6. Is wel geïnteresseerd in auto's en vooral Mini, dus was leuk. En op deze leeftijd kan je ook al leuke gesprekken met ze hebben.

Na het vervangen van het stuurhuis stuurt de Kever erg zwaar. Vandaag even op onderzoek uit gegaan en de fuseekogels rechts lijken helemaal vast te zitten. Rechter wiel is nauwelijks te draaien. Volgende week dus vervangen.

Verder gaan we in september met de Golf een rondje Frankrijk doen, inclusief Zwitserland en Andorra.

En staat er nu een Saab 9-3 cabrio van 2001 voor de deur voor verkoop. Van eerste eigenaar. Bijzondere auto.

Laatst bewerkt:
Zou dat roest kunnen zijn met die fuseekogels? Ik hoop dat je die wat los kunt krijgen, anders een grote hamer en kracht termen. ;)

De hoezen zijn dicht, dus er zou niks tussen kunnen komen. Ben benieuwd waarom ze zo vast zitten! Maar je ziet de draagarmen op en neer bewegen als je het stuur draait. Links bewegen ze geen millimeter, zo hoort het :)

En staat er nu een Saab 9-3 cabrio van 2001 voor de deur voor verkoop. Van eerste eigenaar. Bijzondere auto.
Komt ie nu mee! :rolleyes:
Tijdje op de lijst gestaan als tweede auto: 4-persoons cabrio die de caravan kan trekken.
Zou mij in de gelegenheid stellen een elektrische auto te gaan rijden.
Nu net een hele grote zeszitter besteld.
Maar….je verkoopt toch niet aan forumleden…..:p

Ik vind het altijd wel wat hebben, een cabrio met een caravan er achter. Maar zelf lijkt het me niks. Ik ben meer dan van de Mini: een kleine en snelle cabrio, een soort kart :)
Dat logge van de Saab moet je van houden.

Zo'n Saab is echt een cruiser, ik kan me ook geen andere cabrio voor de geest halen die sterker tordeert dan zo'n apparaat. Er worden zelfs subframe braces voor verkocht die de koets stijver maken. Verder is -ie zo te zien al onder handen genomen door huistuner Hirsch, wat ik zeker in de advertentie zou vermelden.

Zelf vind ik 't geen mooie auto door de sterke wigvorm, maar het is zonder meer een charmant ding. Hij staat vast niet lang te koop.

Wat heeft Hirsch er aan gedaan dan? Volgens mij niks hoor.
Hij tordeert aardig idd. Met rijden zag ik de binnenspiegel trillen.:ROFLMAO:

Is al wel wat interesse in inderdaad. Wel jammer dat de eigenaresse nog al verzot was en is op sigaretten. Ik heb daar persoonlijk echt een schurfthekel aan, maar zo'n auto knapt er ook niet van op. Al merk je er bij een cabrio met lederen bekleding wel wat minder van.

Als er zo'n gewei op zit is de software meestal onder handen genomen, daar wordt zo'n 2.0T wel anders van. Of zouden ze 't erop hebben geplakt voor de leuk? Dan mag het er wel af.

Aha! Ik zal het eens vragen. Vroeg me al af wat dat is :)
Heb er in de papieren en onder de kap in elk geval niks van gezien. Maar ik kan me niet voorstellen dat ze er zelf op gekomen zijn om er zo’n logo op te plakken.

Succes met de verkoop Barri! Blijft een mooie auto, zo'n 9-3. Deze ziet er netjes uit, en ook een nette prijs!

Er zit veel verschil in de prijzen. Deze is technisch goed maar heeft allemaal kleine dingetjes die je kan aanpakken om m perfect te maken.

Vandaag was het wat bewolkt, maar vanmiddag toch besloten om samen even op pad te gaan met de Mini. En wat was dat heerlijk! Honderd kilometer gereden, dakje open, klein zonnetje erbij, rond de 20 graden. Perfect!

Ik vind die Saab echt een fraaie verschijning. Qua rijden dan weer niks want vrij slappe carrosserie en geen bochtenridder.

Open rijden is wel echt heerlijk. Zal in de Mini vast ook een feestje zijn.

Dat logo is er eens door de garage opgeplakt... Helaas...

Als ik de foto's zie dan bevallen de looks van de Saab mij ook wel. Tijdloos model!
Wat de Mini zo leuk maakt is het open dak in combinatie met het strakke sturen en altijd voldoende power onder de voet.

Een fuseekogel van de Kever vervangen, maar dat was het niet. Daarna het onderste torsieverenpakket eruit gehaald. Je ziet er niks geks aan, maar ik denk dat die op is. Daardoor staan de draagarmen onder een iets andere hoek en gaat het sturen dus zwaar, want dan wringt ie. En de auto staat rechts ook ruim een centimeter hoger.
Tijd dus voor twee nieuwe verenpakketten in de vooras. Hopelijk is daarmee het probleem opgelost.

De Golf vandaag gepoetst, de Mini gewassen. Tijd voor een fotootje. Dus even het wagenpark naar dezelfde plek gereden:

Met de Kever gelijk een mooi rondje Breukelen/Loosdrecht gereden. Stuurt nu heel geleidelijk , maar nog wel wat zwaar voor mijn gevoel.
Sta ik daarna, bijna thuis, in het dorp voor de klapbrug tussen alle fietsers: start de Kever niet meer! Die dus even de hoek om geduwd. Aanduwen werkte niet meer. Bewoner had nog wel een accu, dus ik thuis startkabels gehaald. Werkte niet. Toen maar bij mn ouders een booster gehaald en met de booster erop de laatste 200 meter naar huis gereden.
Totaal wel vier keer voor de brug moeten wachten met het heen en weer lopen/fietsen :D
Accu heeft het blijkbaar begeven dus daar komt een nieuwe in.

Nee dat is wat veel gedoe :D dan moest ik steeds een kilometer terug lopen. Zou dat nog wel eens ergens willen doen!

Misschien kan AI je helpen :D

Mooi dat de Kever weer goed lijkt te sturen, minder van de accu maar gelukkig zijn dat de kosten dan ook weer niet. Golf staat er erg netjes bij trouwens. Interessante kleur met best veel verloop afhankelijk van het licht op de koets zo te zien.

Terug
Bovenaan