Barri's bolides

• Onderwerp starter Onderwerp starter Barri
  • Startdatum Startdatum
Nee, een grote 500 wordt het sowieso niet. Hij moet zo klein mogelijk zijn!
Maar inderdaad: waarschijnlijk heb ik nog maar een paar jaar voor een 2-zitter :}

Barri zei:
Waarom niet het vorige type Ypsilon? Die zijn best betaalbaar en ook wel leuk. Een 1.2 valt net goed qua hsb, de 1.4 net niet. De nieuwe is gelijk wel een stuk duurder.
Dank voor de tip vwb de olie!

Van het nieuwe type kan de 1.2 ook wel (maar die is echt veel trager dan de 0.9 TA) maar het oude type hebben we genoeg gezien in onze werkplaats (en een aantal x in de gebruikte voorraad helaas) om mij er redelijk zeker van te kunnen laten zijn dat die nog met de zeer Italiaanse slag in elkaar zijn gezet. Echt eigenlijk alles is gewoon een beetje gammel aan zo'n ding: Elektra (verstelbare spiegels en de raammotors en ruitenwissermotor gaan snel stuk), stuurhuizen, lekkages, dingetjes aan 't onderstel. Ga voor de grap eens een Mazda 2 met 1.3 75pk rijden (gerust met 150.000km op de klok) of die 1.4 16v van de Ypsilon (100pk) dan voel je echt een enorm verschil qua speling in alles.. en dat de Mazda 2 net zo vlot is (en zelfs vlotter aan voelt).

Het nieuwere type heeft hier dus overigens allemaal geen last van :).

Apart dat het oude model dan zo gaaf in elkaar zit!

Vriendin vindt een Aygo overigens ook ok. Financieel gezien vooral: een Aygo is goedkoper dus sneller bereikbaar. Liefst een blauwe overigens. Twingo inruilen zou wel handig zijn, dus binnenkort eens wat gaan kijken.

Iemand interesse in een nette DS3? Mijn vorige auto staat namelijk te koop. Fijn ding was dat, maar ik hoef geen 3-deurs meer :)
<https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/citroen/m983370641-citroen-ds3-1-6-e-hdi-so-chic-navi-17-lmv-pdc-trekhaak.html>

Barri zei:
Iemand interesse in een nette DS3? Mijn vorige auto staat namelijk te koop. Fijn ding was dat, maar ik hoef geen 3-deurs meer :)
<https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/citroen/m983370641-citroen-ds3-1-6-e-hdi-so-chic-navi-17-lmv-pdc-trekhaak.html>

Jij bent 'm toch al weer een tijdje kwijt? Dus dat "1e eigenaar", klopt dat dan wel?
Wel een mooie. Zag 'm bijna dagelijks.:}

Nee, lease, dacht ik.
Maar even teruggebladerd, en volgens mij heeft Barri 'm met 100K achter gelaten. Wellicht is ie toen bij zelfde leasemij naar een andere berijder gegaan, dan is het nog steeds 1e eigenaar.....8-)

Barri zei:

Ook niet als tweede auto? :}

Hij was eigendom van mijn huidige werkgever: een leasemaatschappij. Een keer overgeschreven, maar dat was vanwege een fusie/overname.
Na mij heeft een toenmalige collega van me de auto overgenomen. Hij heeft inderdaad de laatste 40dkm erop gezet. Twee weken terug zag ik 'm hier bij de verkoopafdeling staan. Leuk om te zien. De huidige verkoper heeft er zo te zien nieuwe banden om gelegd aan de voorkant. Was wel nodig, want in totaal (excl 1 setje winterbanden) zijn er maar 2 nieuwe banden ondergekomen (bij 96dkm nieuwe voorbanden, en vanwege een trilling zijn een week later die nieuwe banden naar achteren gelegd).

@Justin: neuh. Verkeerde kleur, als tweede auto te groot en ruim boven budget :D

Nu het toch wat koud en vochtig is, is het tijd voor de winterbanden. 1cm smaller dan de zomerbanden en op zwart staal.

Ik heb nog zulke naafkapjes liggen, en zwarte boutdopjes besteld. Alleen nog even op zoek naar Fiat logo's van 45-50mm.
114128.jpg

Dan rij ik er tenminste anders bij dan de rest :D

Dankje! Kleurtje ben ik ook nog erg blij mee. Je ziet 'm weinig, soms eens eentje.
Dat zwarte staal vind ik ook nog wel meevallen onder dit model. Onder de zilvergrijze DS3 stond het écht niet.
Maar nu dus wel even wat vogelen met naafkapjes, en misschien een likje zwarte verf over de loodjes op de velg.

Barri zei:
Die liggen bijna in de kliko. Ook de aanhangwagen staat tegenwoordig op zwart staal B)

Toe maar. Geef maar dat laatste zetje. Net dat laatste stukje. Toe maar, toe maar, toe maar....

@BRG: :D

Maandag breng ik de Punto naar de dealer om de roest te laten herstellen, onder garantie.
Ik krijg een Mitsubishi SpaceStar mee als leenauto. Ben benieuwd! (tu)

De Twingo is vandaag ingeruild. Nu staat er een leuke, blauwe Alto voor de deur!
<https://pic1.autoscout24.net/images-big/245/855/0280855245001.jpg>
Net ruim €1500 ex BTW aan onderhoud gehad, helemaal als nieuw dus (technisch dan) *-)

Wat scheelde er dan aan dat er zo veel onderhoud nodig was?

Anyway, gefeliciteerd!

Onderhoudsbeurt, banden, remschijven, remblokken. Paar pakkingen, alle vloeistoffen, APK. En optisch: nieuwe mattenset, nieuwe wieldoppen. Het was een heel smerig ding zei ie. Ze hebben ook aan het schoonmaken veel werk gehad :)

wel blij dat de Twingo weg is! :)

Een blauwe Alto?? M wou toch een Fiat?
Een Japanse 500 wellicht of een hele goede verkoper?:D

Of ben je op een idee gebracht door de 500L en het topic van Rembrandt met zijn achterbank aanpassing van de Alto?
:}

Een Fiat 500 was ruim boven budget. Daarom gekeken naar de Citybug, en ook de Alto. Zijn redelijk vergelijkbaar. 500 kan dan ooit nog wel komen, over een paar jaar. Alhoewel, zo'n 5-deurs auto is toch wel erg fijn hoor!

Een 500 start bij bijna 5 mille dan is de Alto een mooie oplossing. En inderdaad een 5-deurs is erg praktisch. (tu)
Mooie Alto trouwens.(tu)

Ziet er mooi uit, maar ik vind het nog vrij veel voor een Alto met 150.000 km.
Hoe kwam je zo specifiek bij deze uit?
Ik zou verwachten dat er genoeg Alto's zijn met minder kilometers (oude-mensen auto, toch? ;))
Kan natuurlijk ook wishfull thinking zijn van mij, maar als ik zie dat ik nog geen € 5000,- geboden krijg van mijn dealer voor een Alto met nog geen 15.000 km..........

Ach, als ie goed is kan ie nog jaren mee.
En het rijdt wel lekker.:T

Die kleine krengen zijn nog onwijs duur, Rembrandt. Ik vind m ook wel veel kilometers hebben, maar M rijdt maximaal 10k per jaar.
De Alto's, Aygo's, C1's, 107's met een kilometerstand van onder de ton, 5-deurs, elektrische ruiten én airco, en van 2008 of jonger, vind je echt nauwelijks voor onder de 5k. Wel een aantal particulier (ook veel import), maar we wilden de Twingo graag inruilen en er niet mee leuren.

En deze Alto heeft dus net erg veel onderhoud gehad, dus wat dat betreft een goede koop.
Op m'n werk schijnen ook nog enkele Alto's terug te komen, maar die zijn vaak wat nieuwer en daarom ook duurder. Ben deze week ook nog met een 3-deurs Aygo bezig geweest, maar was ook weer een klap duurder. Rare markt hoor!

Het is ook wat dubbel: deze vind ik duur, maar ik verwacht wel de hoofdprijs terug voor die van mij.:}
Ik moet wel zeggen dat ik na dat aanbod van die dealer hen geen inruil meer gun, hoor. Zij zouden de auto moeten kennen.

Ik hou 'm nog even. Ik vind het heerlijk om er zo nu en dan mee te rijden.
Veel plezier met deze.
Leuke basis om te "pimpen". Te beginnen bij de B-stijl. B)

Rembrandt zei:
Het is ook wat dubbel: deze vind ik duur, maar ik verwacht wel de hoofdprijs terug voor die van mij.:}
Ik moet wel zeggen dat ik na dat aanbod van die dealer hen geen inruil meer gun, hoor. Zij zouden de auto moeten kennen.

(..)

Tja, leeftijd gaat toch een keer tellen in de afschrijving, kilometers of niet..;) Wat had je dan willen horen, 6 duizend?

Ik zie in het aanbod hier op AW dat er zo tussen de 6 en 7,5 voor Alto's gevraagd worden met dergelijke lage kilometerstanden uit 2010.
Bijna geen exclusive, dus dat rechtvaardigt misschien wat pegels meer.

Toch, een openingsbod van 5 mille vind ik niet gek..

@Barri.. gefeliciteerd. Uiteindelijk gaat het erom wat er bijbetaald moet worden.

Gefeliciteerd! Leuk auto hoor.

Heb er zelf ook een uit 2011. Hartstikke tevreden mee. Ik zou er in de toekomst een spoilertje op laten zetten, staat een stuk beter vind ik!!

Gemiddeld 25,5k per jaar gereden met die Alto....je moet het maar willen! Ex-lease of huurauto misschien of weet je dat niet? Nette wagen verder! Zou er wel leuke velgjes onder leggen, smoelt meteen wat meer.

Dank!

@Blogger: de vorige eigenaresse heeft nu ook een Swift gekocht. Particulier gewoon.
Nette wagen? Mwah, zo heel netjes is ie niet. Maar zoals ik al zei, technisch wel top.

M boeit het verder niet veel, dus of die zwarte B-stijl er komt, ik vraag het me af. Middenconsole in carrosseriekleur zag ze daar bij een andere Alto, dat vindt ze wel leuk. Van binnen is het namelijk wel erg grijs (onderkant dash is lichtgrijs).
Voor het upgraden blijf ik bij de Punto (binnenkort een armsteun monteren, en natuurlijk dingen in bestelling voor de naafkapjes!).

Straks de Golf er ook uit, en dan even wat sparen. Binnen een paar jaar moet er een leuke roadster bij is mijn voornemen. Een kitcar zou kunnen, maar iets als een Lotus Elise is ook leuk. MX5 of TT is ook aardig, maar net wat minder 'speelgoed' en meer 'gewone auto'.
En natuurlijk alvast sparen voor een Guilietta over een jaar of 3 a 4 :T

Verstandig om de Twingo zo in te ruilen, hoef je er ook niet mee te leuren. Leuk kleurtje op de Alto, vind dit model ook leuker dan de opvolger Celerio. Wil heen beetje lukken met de verkoop van de Golf?

Sja, die Twingo particulier verkopen zagen we ook niet meer zitten. Dan maar wat minder terug, maar nu wel een fijne auto. Net naar haar ouders geweest met de Alto (60km enkele reis). Ondanks het weer (redelijk noodweer op de terug, plensbuien en storm) heeft ie zich echt top gehouden. M is helemaal gelukkig met zo'n moderne en fijne auto! Ik hoop, en denk, ook dat ie langer blijft dan de Twingo. Die heeft het bij ons 50 weken volgehouden :)

@Ivo: voor de Golf alleen wat interesse vanuit België, verder niet...
Maar misschien als ik 'm op Marktplaats zet. Volksforum, Speurders en Autoscout24 levert eigenlijk nog niks op.

Ik heb hem niet kunnen vinden op Autoscout24, ik weet niet of dat de bedoeling is. Speurders kon ik hem wel vinden, Volksforum heb ik niet gekeken. Ik wilde alleen weten wat je er voor vraagt.

De Punto is weer opgehaald. In het donker was het lastig te zien, maar bij de kofferbak voelt het randje weer mooi strak. Ik denk dat ik er zelf nog wat vloeibare tectyl in spuit om de oorzaak ook aan te pakken. Ik denk dat ze dat niet hebben gedaan namelijk.
Auto staat er weer strak bij: van binnen en buiten helemaal schoongemaakt door de dealer. Hij ruikt zelfs weer als nieuw. En volgens het lijstje aan de binnenspiegel hebben ze gelijk een volledige check uitgevoerd: alle vloeistof-niveaus, staat van de banden en remmen zijn gecheckt (tu). Top-service van Vireo (tu)
Oja, en de leenauto natuurlijk: een fully loaded Spacestar: CVT automaat, regen- en lichtsensor, climate control, keyless entry en keyless go, lederen stuur met knopjes, cruise control, achteruitrijcamera, navi met touchscreen. Al met al ook een duur bakje, maar hij reed verbazingwekkend goed. De automaat is wel wennen: op de cruise control rijdt ie heerlijk, maar zonder cruise control wisselt ie constant van toerental, dat is wel irritant. De sportstand is ook wel bijzonder: dan wordt het toerental met 1000tpm verhoogd! *-)

Voor de meelezers: die naafkapjes wordt lastig. Met de boutdopjes erop zit er nog wat speling op. Dat gaat dus niet werken...

Vandaag in Amsterdam had iemand zijn Punto Evo in dezelfde kleur ernaast gezet. Leuk!!

En vanmiddag even een armsteun gemonteerd. Zit wel prima zo.

Naja, waar ie vastgemaakt zit, had ik eerst wat spulletjes liggen. Die moeten nu in de armsteun. :)
Zometeen moet ik nog even op pad (naja, twee keer 3km...) dus kan ik eens kijken of het wat is. Onderste stand is al hoog zat denk ik.

Leuke armsteun, maar wanneer gebruik je het eigenlijk? (heb ook zo'n ding maar gebruik het alleen als rommelbak:D)

Joop053 zei:
Leuke armsteun, maar wanneer gebruik je het eigenlijk? (heb ook zo'n ding maar gebruik het alleen als rommelbak:D)

Uh, altijd? Is het toch heerlijk om je arm erop te steunen en tegelijkertijd het stuurwiel vast te hebben? Ik merk dat ik echt niet weet wat ik aanmoet met mijn arm als ik in een armsteunloze auto zit.

Terug
Bovenaan