Mooi om zulke positieve verhalen over de Punto Evo te lezen. Leuk om te zien dat er zoveel Puntorijders op het forum zitten. De mijne bevalt ook nog steeds erg goed en heeft nu zo'n 134.000 km gereden (gekocht met 74.500. Ik moet mijn 'Mijn-auto topic' binnenkort ook eens updaten. De reden dat er zo weinig te melden valt is dat hij al 60.000 km prima zijn werk doet zonder problemen. De brandplaatjes waren bij mijn auto bij aanschaf net vervangen en dat kostte volgens de verkoper maar een paar tientjes.
De kleur van jouw Punto zie je inderdaad erg weinig, maar vind ik ook een van de mooiste. De velgen zijn niet mijn smaak, maar ik lees dat je voornemens bent die te vervangen. Zelf heb ik originele 15" lichtmetaal voor de winter en 17" lichtmetaal voor de rest van het jaar (die onder de verlaagde Punto op de vorige pagina). Jij hebt het over 16", welk model ben je naar op zoek? Door de zachte vering en demping is 17" overigens nog prima te doen in deze B-segmenter. Het is inderdaad geen bochtenridder, maar het comfort is voor dit segment dan ook erg goed. Stil in het interieur en soepel geveerd. Verlagen met zo'n 2 cm zou inderdaad mooi staan, maar ik doe het ook niet omdat ik het veercomfort nu prettig vind.
Ik ga zo'n drie keer per jaar op vakantie en altijd met de auto. Afgelopen jaar dus al meerdere malen Duitsland doorkruist en ook daar houdt hij zicht prima. Een keer 182 km/h geklokt op de GPS op een vlak deel, waarschijnlijk met wind mee.

Wel is het boven de 160 km/h natuurlijk geen vlotte auto meer, maar cruisen met 150 km/h gaat lekker comfortabeler. Alleen de besturing is op hoge snelheden wat licht en ook de fluctuerende cruise control is een minpunt. Maar de cruise control is naar mijn mening ook het enige echte minpunt. Ik kijk zo nu en dan wel naar andere auto's, maar tot nu toe bevalt hij zeer goed en het rijdt erg goedkoop.
Ik zie dat je ook naar kleine sportieve auto's kijkt. Heb je de Lancia Ypsilon 1.2 16v Elefantino Rosso al overwogen? Mijn eerste auto, welke ik nog steeds een beetje mis. Niet zeer sportief qua weggedrag, maar wel een heerlijke motor en een prachtig ontwerp. In deze uitvoering heeft de heerlijk klinkende motor een versnellingsbak met korte verzetten en de auto heeft een sportiever onderstel dan de standaard Ypsilon. Met 86 pk op 885 kg een relatief rappe auto, mede door de korte verzetten.
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/lancia/m1009528630-lancia-ypsilon-1-2-16v-aanbieding-stuurbekrachtiging.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr