Barri's bolides

• Onderwerp starter Onderwerp starter Barri
  • Startdatum Startdatum
Haha inderdaad. Maar die is echt lelijk :)

Een auto uit Duitsland lijkt mij ook nog steeds interessant. Zoals deze Leon. Chique uitvoering, sportstoelen. Gewoon goed. Krap €1200 BPM. Wel hopen dat de ketting al eens vervangen is... :)

Mooie Leon, maar de foto's verraden dat de auto ooit schade heeft gehad. Misschien stelde het maar weinig voor hoor, maar je ziet dat het linkervoorportier (en voorspatbord) net een andere tint hebben. Zou mij persoonlijk storen.

Dat heb je inderdaad snel bij een zilvergrijze. Ook heeft deze schrammetjes op de bumpers. Hij is ook opvallend goedkoop voor zo'n Leon viel me na het posten op.
Op het werk komt een knalrode terug, helaas zonder sportstoelen. En die heeft al eens een nieuwe ketting gehad B)

Grote update! Details volgen morgen, maar zijn ook elders op het forum te vinden B). De Golf variant gaat per morgen opgevolgd worden door iets anders! Wat mij betreft de mooiste auto in zijn/haar segment en ook nog in een mooie kleur. Daarnaast ook lekker zuinig, maar wel wat minder ruim dan de auto die hij/zij opvolgt. (tu)

Leuk!
$_85.JPG

WOW.... Echt?? Gaat de VW weg voor een Punto??

Dat zag ik niet aankomen!! :O

Ik vind de Punto nog steeds een schoonheid!! Dus ik wens je veel plezier, en veel veilige kilometers! :)

Dank Pjotr! Ik ga eens ondervinden hoe dat is. Ik denk dat het me wel kan bevallen! In deze prijsklasse is dit het beste wat er is vind ik. Als er een VW, Seat of Skoda logo op zit, dan is ie helaas direct overpriced... En dat is bij zo'n Punto Evo geenszins het geval. (tu)

Barri zei:
Dank Pjotr! Ik ga eens ondervinden hoe dat is. Ik denk dat het me wel kan bevallen! In deze prijsklasse is dit het beste wat er is vind ik. Als er een VW, Seat of Skoda logo op zit, dan is ie helaas direct overpriced... En dat is bij zo'n Punto Evo geenszins het geval. (tu)

Zeg dat maar niet te hard met jouw werkgever. ;)
Jammer dat het niet de Polo sedan is geworden, maar deze is ook heel leuk. Hoewel ik de GP mooier vind, ga ik deze wel steeds meer waarderen. Erg lekkere kleur ook, dat staat mooi op dit model. Ik weet nog wel dat de duurtester van Autovisie een wrap kreeg in deze kleur, maar dan mat. Erg mooi! Dus schroom niet om met een staalborstel aan de slag te gaan. ;)

Hoe het ook zij, veel fijne en veilige kilometers gewenst. Hopelijk kun je ervan genieten. (tu)

Gefeliciteerd Barri! Toch nog snel een opvolger voor de Golf. Wat was de reden? beviel de Variant niet? Je hebt een erg mooie Punto gekocht, nog steeds een fris model. Heel veel plezier ermee!

Mooie auto,veel plezier ermee!(tu)
Mijn Zus en Zwager hebben ook een Punto,toevalligerwijs hadden ze daarvoor ook een VAG auto.:)

Ivo, ik wilde een iets nieuwere auto die ook iets goedkoper in gebruik is.
Een Leon of Octavia TSI is ruim boven budget, net als een nette Polo of Ibiza. Deze Punto zit eigenlijk ook een beetje aan de bovenkant van het budget maar is redelijk nieuw en heeft nog weinig kilometers. En scheelt toch snel 2 tot 4k met een van eerdergenoemden.
Dus de merkblindheid opzij en gaan voor een mooie, leuke en zuinige B-segmenter!

Ik snap je wel trouwens..

Ik heb ook jaren Polo gereden, en op een moment dat ik een andere wou, een iets luxere, kreeg ik echt "hartaanval" wat de prijzen waren.
Dan zijn Italianen best een goede aanbieding en inderdaad dat scheelt een hoop centen.

En zeker een Punto is (volgens mij) vrij degelijk.. EN mooi, zeer mooi! Zeker in die kleur!
Wat mij betreft mag je de 17e in de Punto komen, ipv de Golf ;)

Een Poento in plaats van een Polo?! Alle VW-rijders vallen van hun geloof... :} Nou ja, jij hebt er nog twee.

Leuke kleur trouwens.

Mooie FIAT Barri in een lekker kleurtje. Maar ben je ook overgestapt van de bastuba naar de ukulele? :}

Vandaag opgehaald. Wat een fijn autootje!
Wat eerste foto's:

(tu)

@Altai: nee, nog steeds bastuba. Past misschien dwars op de achterbank, en anders toch maar de bank plat. :) Het is iig een 5-deurs, dat scheelt!

Supertof Barri!! (tu)

Erg mooie kleur, en damn wat blijft zo'n Punto toch een mooie auto!(tu)
Zijn het velgen of doppen onder de auto? Velgen toch?

Dank!

De velgen laat ik eerst even zo. Prioriteit gaat namelijk naar het huis, aangezien ik net een ander huis (met een beetje werk) gekocht heb. Dus deze auto was al een pittige aanslag op de spaarpot ;) En de banden zijn nog prima.
Misschien volgend jaar eens kijken naar origineel 17".

Eerst een trekhaak want die heb ik wel nodig met klussen en verhuizen.

Hele mooie Punto! Blijft nog steeds een modern en stijlvol model. Prachtige kleur ook. Ik vind hem veel leuker als een Polo, Fabia of Ibiza.
Als je geld wilt besparen kun je overwegen om zelf de trekhaak te monteren. Stelt niet heel veel voor. Bij zowel de trekhaak als de kabelset zit een goede handleiding.
En volgens mij ben je ook wel redelijk handig. Kun je het geld wat je bespaart opzij zetten voor een set 17 inch.

Barri zei:
Ivo, ik wilde een iets nieuwere auto die ook iets goedkoper in gebruik is.
Een Leon of Octavia TSI is ruim boven budget, net als een nette Polo of Ibiza. Deze Punto zit eigenlijk ook een beetje aan de bovenkant van het budget maar is redelijk nieuw en heeft nog weinig kilometers. En scheelt toch snel 2 tot 4k met een van eerdergenoemden.
Dus de merkblindheid opzij en gaan voor een mooie, leuke en zuinige B-segmenter!

Je hebt groot gelijk en je hebt nu een erg fraaie Punto! Heb je de Golf ingeruild?

Particulier gekocht, dus de Variant staat nog te koop. Eigenlijk moet ik even de uitlaat laten lassen, dan kan ie met een nieuwe APK weg.

Vandaag een ritje Breda gedaan. Fijn ding zeg! Comfortabel, zuinig en best vlot! 100kmu gemiddeld en op de BC 1:21,5. Op de teller vooral 130 gereden. Terugweg nog een keertje doorgetrokken tot 170, dat gaat ook met gemak.

Trekhaak doe ik met een bevriende monteur zelf inderdaad. Nog even kijken of het een vaste of afneembare wordt.
Ook gelijk de olie verversen. Die is nogal zwart (volgens de papieren moet ie over 3000km, maar er zijn natuurlijk veel korte ritten mee gedaan) en vreemd genoeg staat het oliepeil erg hoog. Foutje geweest met bijvullen denk ik... Rook namelijk niet naar diesel of koelvloeistof. Maar die olie doen we dus zo snel mogelijk even.

Zijn er grote verschillen in formaat bastuba Barri?
De bastuba van Daniël is wel aan de maat maar ja die rijdt dan ook in een VW. :D
11062011-IMG_0379.jpg

Zo'n sousafoon heb ik ook, maar daarvan kan je de beker losschroeven, dat scheelt een boel :D

@Sketcher: dat gevoel heb ik ook, dat ie wat ondergewaardeerd is. Ik deed er zelf ook aan mee, want ik had er nooit echt oog voor :)

Ondergewaardeerd?! :O
Hoe komen jullie daar bij? In 2010 en 2011 werden er respectievelijk zo'n 7.600 en 10.300(!) van verkocht! 2011 was zelfs het bestverkochte jaar voor de Punto ooit, als je kijkt naar het marktaandeel.

Dat de Polo BM overgewaardeerd werd wil natuurlijk niets zeggen over deze Punto. Sterker nog, samen met de DS3 was dit het geijkte alternatief voor die vermaledijde Polo.

En laat ik nu ook een DS3 gehad hebben.... :)
Vanwege de bijtelling liep ie wel goed, maar ik heb toch het gevoel dat mensen de bijtelling als excuus zagen om een Punto te rijden. Zo van: sorry, maar hij is goedkoop.
Maar dat is maar hoe ik het zie, en ik zie nu dat ze ongelijk hadden. Het is gewoon een fijn ding voor dat geld!

Barri zei:
Particulier gekocht, dus de Variant staat nog te koop. Eigenlijk moet ik even de uitlaat laten lassen, dan kan ie met een nieuwe APK weg.

Vandaag een ritje Breda gedaan. Fijn ding zeg! Comfortabel, zuinig en best vlot! 100kmu gemiddeld en op de BC 1:21,5. Op de teller vooral 130 gereden. Terugweg nog een keertje doorgetrokken tot 170, dat gaat ook met gemak.

Trekhaak doe ik met een bevriende monteur zelf inderdaad. Nog even kijken of het een vaste of afneembare wordt.
Ook gelijk de olie verversen. Die is nogal zwart (volgens de papieren moet ie over 3000km, maar er zijn natuurlijk veel korte ritten mee gedaan) en vreemd genoeg staat het oliepeil erg hoog. Foutje geweest met bijvullen denk ik... Rook namelijk niet naar diesel of koelvloeistof. Maar die olie doen we dus zo snel mogelijk even.

Vraag me niet hoe het kan, maar door het regenereren van het roetfilter, egr kleppengedoe etc. komt er incidenteel (diesel)olie in de olie terecht. Dat is bij de moderne diesels altijd een puntje van aandacht. Iets boven niveau is veel erger dan iets er onder. Wij maakten het mee bij MiTo's & Giulietta's (1.3, 1.6 en 2.0 fiat diesels)..

Overigens bij Mazda ook bij de 2.2's zowel de common-rail versies als de nieuwere Skyactiv-D motoren.

Ik vertrouw het ook niet helemaal met de olie, dus die gaan we snel verversen. Auto heeft natuurlijk veel korte stukjes gereden, dus ik las ook iets over condens in de olie. Zou ook nog kunnen natuurlijk.

Mooie Punto Berry! Altijd groot fan geweest van dit model geweest, al zijn je velgen idd niet helemaal mijn smaak ;) Veel plezier ermee!

Net weer even olie gepeild en het niveau staat nu wel ok. Gewoon tussen min en max in. Wel zit er veel olie tot halverwege de peilstok, dat was ik bij de VW niet gewend.
Wel is de olie erg zwart, dus vervangen kan sowieso geen kwaad!

Ook de eerste keer getankt, wat een verademing! En nu het verbruik gaan bijhouden uiteraard!

Ik vind dit een erg mooi model van de Punto Berry! Wel jammer dat de mkIV er plaats voor moet maken, maar op zich wel begrijpelijk :) De velgen die er nu op zitten kunnen mij ook wel bekoren moet ik zeggen, staan lekker onder de kleur vind ik :)

Volgens mij een prachtige kleur als die eens goed gepoetst wordt :P

:)
Kleurtje knalt er nu ook al lekker uit. Maar een goede poetsbeurt zou wel leuk zijn ja! Ik zal m'n spaarpot eens lief aankijken ;)

Velgjes zijn wat klein, maar staan wel lekker eigenwijs.
En het scheelt gewoon veel geld in gebruik, in vergelijking met de Golf variant. Natuurlijk lever ik aardig wat (bagage)ruimte in, maar die is mij geen €80 per maand waard (al zou het de komende maanden wel erg handig zijn ivm verhuizing... :) ).

Barri zei:
Wel zit er veel olie tot halverwege de peilstok, dat was ik bij de VW niet gewend.

Dat is een teken dat er olie in de motor zit - als ik jouw verhaal zo lees was dat bij de Golf niet vaak het geval :}

De Punto ziet er erg goed uit! Prettige kleur voor dit model en de wielen vind ik goed staan. Hij kan het wel hebben (tu)

Zojuist is de olie, oliefilter en interieurfilter vervangen. Gelijk een toevoeging bij de olie en de diesel gedaan (tu)

En vanavond m'n Brodit telefoonhouder binnengekregen. Al jaren van plan zo eentje te bestellen, maar ze zijn nogal duur. Deze auto en deze telefoon hou ik wel even, dus nu toch eens besteld. Fijn ding, zo'n Brodit houder! (tu)

Vandaag met de Golf 2 naar het Youngtimer Event geweest. De mk2 had een tijdje stilgestaan, maar heeft zich prima gehouden. Best een fijn autootje eigenlijk! :)

Bij thuiskomst even randloze kentekenplaathouders op de Punto Evo gemonteerd, maakt het nét even af. Ook de kentekenplaat vooraan even wat uitgedeukt.

Vanavond wat minder nieuws: ik zag al een tijdje olievlekken voor de deur, maar het was niet van de Kever en niet van één van de Golfjes. Verder niet meer op gelet, tot ik vandaag zag dat de Twingo lekt :(
Nu moet de distributieriem binnenkort al, maar dit wordt dus een iets groter klusje. Deze week eens de beschermplaat loshalen en boven de smeerput kijken waar ie nu lekt... Mag m'n vriendin morgen dus even met de mk2 op pad.

Dankje, Ivo!

Twingo: zojuist ben ik even de smeerput ingedoken. Beschermplaat verwijderd, doekje onder het blok door gehad en gekeken. Zelfs zonder draaiende motor zag ik het lopen: de Twingo lekt bij de oliesensor. Zo stevig dat de peilstok nu bijna droog is. Daarnaast zie ik dat één band aan de binnenkant glad is, dus de uitlijning is niet in orde. Nog wat klusjes te doen dus :(

Ik zie nu net de foto van de Sousafoon: mooie toeter voor de Punto (:B Past misschien zelfs net zo goed in de Twingo....

MBT de Twingo: zijn dat klusjes die je zelf kunt doen?

Twingo is makkelijk qua grote bagage. Deze heeft geen hoedenplank, dus gewoon de bank naar voren en de leuningen platleggen!

Klusjes: oliesensor is wel te vervangen. Even een bakje eronder zetten en daarna losdraaien. Moet alleen even zien hoe ie losgedraaid moet worden, maar dat zie ik wel als ik de nieuwe binnen heb. Gelukkig hebben we een smeerput (bij m'n ouders), dan kan je er wel bij.
Uitlijnen uiteraard laten doen.
Oliesensor wordt vandaag al vervangen, ook wordt ie uitgelijnd en krijgt ie nieuwe zomerbanden. Dan later nog eens die ene band (winterband) vervangen en dan kan ie er weer helemaal tegen aan.

Terug
Bovenaan