Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Moderator
Barri zei:Dank Pjotr! Ik ga eens ondervinden hoe dat is. Ik denk dat het me wel kan bevallen! In deze prijsklasse is dit het beste wat er is vind ik. Als er een VW, Seat of Skoda logo op zit, dan is ie helaas direct overpriced... En dat is bij zo'n Punto Evo geenszins het geval.![]()
Moderator
Moderator
Barri zei:The SLB is back!![]()
Barri zei:Ivo, ik wilde een iets nieuwere auto die ook iets goedkoper in gebruik is.
Een Leon of Octavia TSI is ruim boven budget, net als een nette Polo of Ibiza. Deze Punto zit eigenlijk ook een beetje aan de bovenkant van het budget maar is redelijk nieuw en heeft nog weinig kilometers. En scheelt toch snel 2 tot 4k met een van eerdergenoemden.
Dus de merkblindheid opzij en gaan voor een mooie, leuke en zuinige B-segmenter!
Moderator
Moderator
Barri zei:... de beker losschroeven, dat scheelt een boel?
Barri zei:Particulier gekocht, dus de Variant staat nog te koop. Eigenlijk moet ik even de uitlaat laten lassen, dan kan ie met een nieuwe APK weg.
Vandaag een ritje Breda gedaan. Fijn ding zeg! Comfortabel, zuinig en best vlot! 100kmu gemiddeld en op de BC 1:21,5. Op de teller vooral 130 gereden. Terugweg nog een keertje doorgetrokken tot 170, dat gaat ook met gemak.
Trekhaak doe ik met een bevriende monteur zelf inderdaad. Nog even kijken of het een vaste of afneembare wordt.
Ook gelijk de olie verversen. Die is nogal zwart (volgens de papieren moet ie over 3000km, maar er zijn natuurlijk veel korte ritten mee gedaan) en vreemd genoeg staat het oliepeil erg hoog. Foutje geweest met bijvullen denk ik... Rook namelijk niet naar diesel of koelvloeistof. Maar die olie doen we dus zo snel mogelijk even.
Moderator
Moderator
Barri zei:Wel zit er veel olie tot halverwege de peilstok, dat was ik bij de VW niet gewend.
Barri zei:Wel is de olie erg zwart, dus vervangen kan sowieso geen kwaad!
Moderator
Moderator

Moderator
Moderator