Barri's bolides

• Onderwerp starter Onderwerp starter Barri
  • Startdatum Startdatum
En ik heb ook geen 10.000 tot 20.000 uitgegeven. Nog niet eens de helft daarvan...
En €50 is 1½ tank brandstof ;)
Daarnaast vind ik wieldoppen haast suffer staan dan zwart staal, maar dat is persoonlijk. Op de DS3 vond ik zwart staal geen porem, op de Punto vind ik het wel gaan.

@RTS: dank!
Originele 15" Fiat wielen zijn ook wel voor weinig geld te vinden. Heb ik nog naar gezocht. Iemand had er twee te koop, weer iemand één exemplaar. Op hetzelfde moment. Alleen die vierde kon ik nog niet vinden, anders had ik ze zeker gekocht.

Als er tussen die 22 mails een goed bod zat had hij hem nu vast niet meer gehad. ;)

spyderweb zei:
Die aftermarket velgjes staan er ook prima onder.
Ik heb nooit zo begrepen dat mensen 10 tot 20.000 euro uitgeven aan een nieuwe auto en vervolgens 6 maanden op goedkope stalen velgjes gaan rondrijden.
50 euro is wellicht veel geld voor 4 plastic doppen, maar het ziet er wel zoveel beter uit en uiteindelijk is het ook maar 1 tank benzine.
Ik heb nooit zo begrepen dat mensen geld uitgeven aan lelijke aftermarket velgen of wieldoppen. Ik vind staal dan vaak beter staan.

Leuk bedacht zo met die naafkapjes Barri! (tu)

Het ligt iets genuanceerder, Dakloos. Maar inderdaad, interesse genoeg!

Die naafkapjes: sja, wat beter dan kaal staal. En weer anders dan anders, dat vind ik vooral leuk :D

Auto erbij: ik kijk nu met een schuin oog naar de Fiat Barchetta. Lijkt me een leuk ding om het roadster/cabrio gevoel eens mee te ontdekken.

Binnenkort kunnen de zomerbanden er wel weer op, want een winter hebben we niet echt gehad en zit er ook niet aan te komen.

Vandaag ook de Kever weer eens naar buiten gereden en in z'n eigen garage gezet. Ik had even startkabels nodig, want hij had iets te lang stil gestaan. Nog even een klein stukje mee gereden, alles werkt :D Volgende week gaan we 'm even aanpakken: nieuwe bougies, bougiekabels, rotor, verdelerkap, condensator, kleppen stellen, etc. Hopen dat ie daarna wat lekkerder loopt.

Ik haal in de winter meestal de accu eruit om die thuis vorstvrij aan de druppellader te hangen. Blijven ze volgens mij toch iets beter in conditie.

Ja, dat vergeet ik altijd. Eigenlijk moet ik er eens een mooie aansluiting voor een druppellader aan maken, want bij een Kever zit ie verstopt onder de achterbank. Best een irritante plek om 'm steeds even los te halen.

Dan is het toch een voordeel dat E bij mij onder de motorkap (naast de tank) zitten. Mijn ervaring is dat gel accu's (mits losgekoppeld) de winter wel goed overleven. In mijn P70 heb ik echter een hard rubberen accu met loodbruggen aan de bovenzijde. Bij die prehistorische techniek wil ik het er niet op gokken.

In de garage vriest het overigens niet. Maar voor de levensduur van de accu zou een druppellader wel goed zijn.

Druppelladers vind ik eng. Accu eruit en gewoon droog en warm wegzetten. Hoef je hem ook niet op te laden.
Menig loods of garage is in vlammen opgegaan door een falende druppellader.

Ja, garage in vlammen is ook niet best. Eruit halen kan ook, maarja, dan is de auto direct zo lastig te verplaatsen. Ach, wellicht een goed idee voor volgende winter! :)

Nu eerst maar weer technisch in orde maken, en met een schuin oog kijken naar een Barchetta erbij B)

Gisteren met de Kever aan de slag geweest. Nieuwe bougies, bougiekabels, rotor en verdelerkap. De condensator hebben we laten zitten: die was nog erg nieuw en de nieuw gekochte heeft een net iets andere aansluiting aan het draadje, waardoor die niet goed zou passen.
Ook gelijk de kleppen gesteld. Sommige stonden iets te krap, sommige iets te ruim.
Hij liep daarna goed, maar het kon beter: er was gerommeld met de vacuumslangen. Was mij nog nooit opgevallen, maar het zat niet goed. Even gegoogled en alles goed aangesloten. Hielden we wel een gaatje over: blijkbaar horen dit spruitstuk en de carb niet bij elkaar. Geen probleem: een gaatje hebben we afgedopt: slangetje erin die met een schroef is afgedopt. Daardoor was er geen vacuumlek meer en liep ie beter dan ie ooit had gedaan! (tu)

Ja, dat is prachtig! En de monteur was ook blij dat ie weer aan zo'n oud dingetje kon sleutelen, lekker simpel!

Nog iets: komende zomer misschien het blok er maar eens uithalen. Het schroefdraad voor de bougies begint slecht te worden. Om er nieuwe tapjes met schroefdraad in te draaien, moet je er recht bij kunnen. Dat gaat niet echt als het blok in de auto zit.

Dat bokken van de motor hoorde er haast bij. Ben altijd jaloers geweest op de Kevers waarvan de motor liep als een naaimachine, maar die van mij hoort daar nu ook ongeveer bij. Heerlijk idd!
Had ik veel eerder moeten doen! Heb vandaag over de 100km gereden trouwens. Vanaf september 2014 (APK) tot vorige maand maar 600km dacht ik te zien. Schokkend weinig. Daar ga ik dit jaar verandering in brengen. Auto erbij mag dus nog wel even wachten. Al weet je het nooit... :)

Auto erbij mag wachten, maar kijken is leuk.
Weinig geld, mooie Golf 1 cabrio: <https://www.speurders.nl/overzicht/autos/alles/f_carrosserie-cabriolet/page/3/golf-1-cabrio-gli-1-8-156065395.html>
Wat meer geld, ook in vaste kosten overigens: <https://www.speurders.nl/overzicht/autos/alles/f_carrosserie-cabriolet/page/7/alfa-spider-2-0-tsl-zwart-leder-airco-apk-5-2016-izgst-154705364.html>
Een leuke MX-5, maar weer wat meer geld: <https://www.speurders.nl/overzicht/autos/alles/f_carrosserie-cabriolet/page/4/mx5-blauw-1992-apk-tot-september-2016-156033430.html>

Of toch een prachtige, degelijke, oude Benz: <https://www.speurders.nl/overzicht/autos/klassiekers-en-oldtimers/mercedes-190e-benzine-nieuwe-apk-wegenbel-incl-inru-156143791.html>

Barri zei:
Of toch een prachtige, degelijke, oude Benz: <https://www.speurders.nl/overzicht/autos/klassiekers-en-oldtimers/mercedes-190e-benzine-nieuwe-apk-wegenbel-incl-inru-156143791.html>

Ook voor 1.500 euro hadden de foto's wel wat beter gemogen!(tu)

Maar wel een hele leuke optie, ik loop ook echt warm voor zo'n 190.

De winterbanden liggen weer in de garage. Hij staat dus weer op lichtmetaal :

Nieuwe naafkapjes zijn inmiddels onderweg. Van de huidige set is er eentje kapot en ze zijn niet zo mooi meer.

En ook heb ik een mooi mattensetje gekocht :

Omdat ik een extra auto toch niet zo veel zou gebruiken, zou ik na de Punto graag een iets leukere dagelijkse auto willen hebben. Bijvoorbeeld wat sneller. Leon FR, maar een Golf GTD vind ik ook heerlijk. Giulietta 1.4T kan ook, of een Focus 150pk.
Of een Octavia RS. Deze vind ik helemaal waanzinning, deze kleur zie je hier nooit: <https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=223396957>
$_20.JPG

Zo'n Octavia RS heeft wel wat. Ik zag er gisteren toevallig een rijden in Nijmegen, in het knalrood. Zie je normaal ook nooit op een Octavia.

Barri zei:
Omdat ik een extra auto toch niet zo veel zou gebruiken, zou ik na de Punto graag een iets leukere dagelijkse auto willen hebben. Bijvoorbeeld wat sneller. Leon FR, maar een Golf GTD vind ik ook heerlijk. Giulietta 1.4T kan ook, of een Focus 150pk.
Of een Octavia RS. Deze vind ik helemaal waanzinning, deze kleur zie je hier nooit: <https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=223396957>
$_20.JPG

Gaaf ding zo'n RS! Verder geef ik je groot gelijk, je hebt veel meer aan een dagelijkse auto waar je veel plezier aan hebt dan een nog een extra auto. Met 1 hobbyauto kost het soms al moeite om er 'genoeg' in te rijden.

In Duitsland zie je heel veel Octavia's RS rijden. Maar zo'n groene is wel ultiem :)
Zit ook te kijken naar BMW 1-series van 2012. Ook mooie auto's zeg! Nog boven budget, maar de Punto bevalt nog B)

V40 is me nog te duur, en het hoeft geen diesel te zijn. Over 1 a 2 jaar komen er wel veel D2's en D4's uit de lease terug, dus dat kan interessant zijn.
Ik moet zeggen, die Golf VII diesel die ik pas reed beviel me ook uitstekend. Daarvan gaan er ook veel uit de lease komen.
Ik hou het aanbod op het werk sterk in de gaten, maar rij nog wel een jaartje door hoor :)

Precies, want daar zat ik ook aan te denken. Doordat die zo lekker in de bijtelling vielen heb je straks hopelijk een paar hele mooie luxe exemplaren.

Vandaag even wat spullen bij de Gamma gehaald en direct even bij wat autobedrijven naar binnengelopen.
Volkswagen: even in de Golf 7 gezeten. Het valt op dat je niet de basic-stoelen moet hebben, die zijn te vlak. Jammergenoeg stond er geen Golf 6, want dat vind ik ook wel een stoer model (dit bijvoorbeeld). Saaie auto's, maar het voelt vertrouwd aan en alles klopt gewoon. En in zo'n uitvoering als de hier gelinkte mk6, heb je wel een erg fijne auto.
Ford: even in de Focus gezeten. Gewoon een prima auto. Dash ken ik uit de C-Max. Blijft wennen, maar opzich geen verkeerde auto.
Alfa: ik werd direct aangesproken door een verkoper. Toen gaan zitten in een paar Giulietta's. Fijne auto. Harde stoelen! Maar zit lekker. En het is toch wel een gaaf model. In het aanbod nu veel 1.4T 170pk met automaat. Heel niet verkeerd.
Al met al een leuk rondje gemaakt!
Spaargeld levert niks meer op tegenwoordig, dus een andere auto binnen nu en een jaar kan best :D
Golf 6 in een leuke dikke uitvoering, een Golf 7 (lekker nieuw), een Focus (liefst van na de facelift, maar duur), een Giulietta of toch een 1-serie? Die laatste is ook nogal prijzig helaas. Ach, de Punto bevalt prima dus geen haast. Maar kijken blijft leuk!

We hebben toen een tijdlang de TCT gratis verkocht, dus van rond 2012/13 geloof ik ga je heel veel TCT's 170pk vinden! Ik vind het nog steeds een onwijs mooi en tijdloos model met geweldige rijkwaliteiten. Als je er in rijdt voel je een soort degelijkheid/zwaarheid die een Golf/Focus etc mist maar de 1 serie overigens wel weer heeft.

De Punto is prima en zal ik ook niet zo snel vervangen door een B segmenter. Als ie vervangen wordt, dan door een C segmenter.
Opvallend : een Golf, Leon of Octavia benzine weegt maar 50kg meer dan mijn Punto!

Andere auto's kijken is zeker leuk Barri! Uit je lijstje vind ik de Alfa het mooiste, maar zou ik zelf denk ik voor de mkVI gaan. Zeker zo in het wit een heerlijke auto.... Al is die RS in het groen ook geweldig. Je kiest ze wel uit zeg! :-D

De 1-serie vind ik wel ok, niet bijzonder mooi, snel of betaalbaar. Als die punten wil scoren moet je voor een 130i kijken vind ik. Maar dat is helemaal gekkenwerk. De 116i uit 2009 van mn schoonzus mankeert nooit wat, maar zuipt als een Engelsman in het weekend. Als ze 1:10 rijdt is ze blij.

Oe dat verbruik is niet leuk.
Ja het kijken is idd heerlijk. Zo'n Golf VI is leuk, maarja ook wat saai he. Misschien maar eens rijden met zo'n 1.4 TSI. Proefrit met zo'n Guilietta ben ik ook erg benieuwd naar!

Vandaag eindelijk eens in een GTE kunnen rijden. Wat een fijne auto zeg! Fijne stoelen en altijd goed in de opties uiteraard. En de stand op de bak (doorrollen, of remmen op de motor en regenereren) is ook een leuke en handige gimmick. GTE stand is ook leuk overigens, maar je kan wel snel je voorbandjes kaal maken!

Verder zit ik vanavond eens wat te zoeken naar filmpjes van Giulietta's met een ander uitlaatsysteem. Kippenvel! Wát een heerlijk geluid kan dat maken zeg! Dat is die paar honderd euro zeker waard!!
Onder deze link wat filmpjes: <https://www.clubalfaromeo.nl/forum/de-alfa-giulietta-club!/savali-uitlaat/>

Is dat wel 7 traps dsg?

Ik vond de e-golf ook wel leuk rijden. Heb ook laatst een leuke 20 km in een Zoe gereden. Je merkt het verschil wel.

GTE moet wel snel zijn....wel zwaar.

Geen idee eerlijk gezegd. Ik vond de automaat wel wat traag soms.
Dat de GTE 1499kg weegt merkte ik niet echt met het rijden.

Terug naar de Punto: ik heb een gemodificeerde telefoon/TomTom steun kunnen overnemen. Hiermee kan ik mijn TomTom 50 perfect in het originele slot plaatsen, inclusief voeding!

By the way, begin volgend jaar komt dé ultieme Giulietta terug op m'n werk: 1750TBI, rosso competizione, panoramadak, kmstand onder de ton. Kwijl!

Die steun ziet er netjes uit! Die groene Octavia die je last zien is ook errug leuk!

Trouwens, genoten van je milkshake bij de mac? ;)

LOL, dan rijdt er een kopie van jouw auto rond. kenteken kon ik niet goed zien, blijkbaar een broertje van de jouwe. Was bij de mac in Amersfoort noord.

Er rijden er nog een paar ja. Eentje met een glazen dak zie ik hier wel eens voorbij rijden, en een lesauto. Mac Amersfoort is wel dichtbij m'n werk, en ook dichtbij de fotolocatie hierboven :)
In omgeving Hilversum rijdt er ook eentje, zie hierboven. Hij zit ook op het forum hier :D

Terug
Bovenaan