Barri's bolides

• Onderwerp starter Onderwerp starter Barri
  • Startdatum Startdatum
De Golf variant is verkocht!
Nu snel een trekhaak onder de Punto, want 1 juni krijg ik de sleutel van m'n nieuwe huis :)
Gelukkig heeft de mk2 een trekhaak, alleen nog geen witte plaat.

Barri zei:
Nu snel een trekhaak onder de Punto, want 1 juni krijg ik de sleutel van m'n nieuwe huis :)

Ga je in een caravan wonen? ;)

Maar gefeliciteerd hoor! Ongetwijfeld een zorg minder als de Golf weg is, of klinkt dat anti-VAG? :D

Twingo is makkelijk qua grote bagage. Deze heeft geen hoedenplank, dus gewoon de bank naar voren en de leuningen platleggen
Die van ons heeft wel een hoedenplank, maar die zit vast aan de achterklep ;)

Gefeliciteerd met de verkoop van de Golf (tu)

Er staan nog twee VW's voor de deur hoor. En op m'n werk komt die merknaam ook érg vaak langs ;)

En een zorg minder? Mwah, een auto teveel voor de deur hebben is niet fijn. Dus wat dat betreft een zorg minder. En de koper is er blij mee. Ik zal 'm vaak zien, want hij woont nog geen 100 meter bij me vandaan. Ik ga dit weekend even helpen hun mk4 SDI te verkopen. Als iemand interesse heeft... :)

Trekhaak: :D
Met de Golf gooide ik alles in de kofferbak, de Punto is wat kleiner en ik ben er iets voorzichtiger mee. M'n ouders hebben met wat mensen een aanhangwagen, maar ik zag dat een klein bakje tot de €200 kost, en ik kan 'm straks toch zelf kwijt. Voor nu dus wel even makkelijk om zelf een karretje te hebben.

Vandaag samen met de monteur de trekhaak gemonteerd! Ik mocht de draad van de accu naar achteren trekken. Door het schutbord heen was een vervelend werkje, maar verder ging het prima.
Het is een vaste trekhaak geworden. Staat prima vind ik! (tu)

Naast een andere B-segmenter met een vaste Bosal trekhaak, de C3 van m'n moeder :)

Mooie auto in een prachtige kleur! Ik vind het samen met de C3 (DS3 nooit gereden) ook de fijnst rijdende B-segmenter. De nadruk ligt op comfort, wat ik erg kan waarderen. De stoelen behoren ook tot de grootste in zijn klasse en geven goede steun. Gebruik je de city-stand ook? Bij mij staat hij permanent aan, erg prettig in de bebouwde kom naar mijn mening. Het enige wat ik minder vind is ook de velgen, hoewel ze ook niet misstaan in combinatie met deze kleur. Zelf heb ik ook later 17" aangeschaft en het comfort en verbruik gaan er niet veel op achteruit. De 15" worden door mij gebruikt als winterbanden.

Dankjewel! De kleur hebben mensen het al snel over! :)
Hij rijdt zeker comfortabel. Comfortabeler dan de DS3, die was nogal stug.
De City stand heb ik ook altijd aan. In tegenstelling tot het vorige model Punto werkt ie erg goed; alleen bij lage snelheden. Op hoge snelheid stuurt ie gewoon lekker strak!

De velgen laat ik nog even zo. Ik vind ze wel leuk, en de banden zijn nog heel goed. Ik zag dat de banden van begin 2013 zijn, dus nog heel nieuw eigenlijk!

Vandaag heb ik een klein aanhangwagentje gekocht. Ik ga binnenkort weer een paar honderd meter verhuizen en dan is een eigen karretje voor de deur wel makkelijk.
Ook daarna even met de aanhangwagen van m'n ouders op pad geweest om wat tegels te halen. Rijdt prima, met aanhangwagen!

Ow, en na zo'n 600km zit er nog genoeg diesel in de tank en geeft de boordcomputer een gemiddeld verbruik van 1:22,1 aan (tu).

<https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m932280492-volkswagen-golf-1-cabriolet-cabrio-1981-karmann.html>
$_85.JPG

Zoiets wil ik graag nog eens bezitten! Goed jaar, geniale kleur, topstaat! Dat de stoelen verschillen van de deurpanelen (die weer bij de hoofdsteunen passen...), zou ik op de koop toenemen. Net als de GTI voorlip en de mk3 wielen.
Maarja, komt momenteel écht niet uit... :( :(

Barri, neem het van me aan, het komt nooit echt goed uit...
"Quand on aime, on ne compte pas"
Gewoon verstand op nul en doen!!!

Lastig hoor, maar ik kan me inhouden... Zal ik achteraf wel weer spijt van hebben ;)

Zojuist de tweede tankbeurt van de Punto, dus het verbruik kunnen meten: 4,39 l/100km! *-) Dat is bijna 1:22,8! Boordcomputer is bescheiden, die gaf 1:22,2 aan.

Rob0032 zei:
Barri zei:

Ga je in een caravan wonen? ;)

:}

Gefeliciteerd en succes met je nieuwe woning.
En ook met de Punto. Mooie auto in een mooie kleur.

En wat een prachtige Cabrio.:O
Helaas heb ik er geen plek voor en kun je ook niet alles hebben, maar zo'n cabrio staat ook al heel lang op mijn verlanglijstje.
Ik heb, toen ik net mijn rijbewijs had, meegedaan aan een prijsvraag waarmee je zo'n type Golf Cabrio kon winnen. Helaas dus niet mijn eerste auto geworden, maar sindsdien is dat model in mijn hoofd blijven hangen.8-)

Dankjewel! (tu)
Die cabrio is top hè? Maar ik heb er nog niet echt plek voor (straks moet ik de hele tuin carport/garage maken :D) en het geld heb ik er momenteel zeker niet voor over. De aankoop van een relatief nieuwe auto terwijl ik net een ander huis heb gekocht, is eigenlijk al een financiële aderlating. Op je 28e een hoekhuis -in midden NL- met garage en grote tuin kopen op één inkomen, dat is toch wel een aanslag op de financiën. Maar wat kan kan! :)
Straks als het huis (én de tuin, die is écht een bende) af zijn, dan kan ik weer eens voorzichtig gaan kijken. Maar is dat wel realistisch? Er staan al 4 auto's voor de deur...

Deze week ineens schrikken, een knipperend olielampje.
Snel gestopt en het boekje gepakt, blijkt ie te melden dat er een oliewissel nodig is. Die hadden we dus niet reset bij de wissel. Maar het is mij een raadsel waarom Fiat voor een knipperend rood lampje heeft gekozen. Gekke Italianen...

Zojuist dus aan de slag geweest de melding uit te zetten, aangezien mijn vaste monteur hier een computer daarvoor heeft liggen.
Maar wat een zoektocht naar de OBD stekker! Bijna het klepje geforceerd, blijk je het klepje open te moeten doen en dan daarna dat hele dashboardpaneel los te moeten klikken. Dat komt echt totaal niet overeen met wat er in het instructieboekje staat.

Overigens deze week de 80dkm gepasseerd, de kilometerstand die waarschijnlijk ook de reden was voor het olielampje om wakker te worden.
Ook wel leuk, deze week stond ik voor een verkeerslicht bij Baarn schuin achter een bijna identieke Evo! In ieder geval een 5-deurs, even oud en exact dezelfde kleur!

edit: ook nog even wat aan de Golf gedaan: het remlicht werkte vaker niet dan wel. Zojuist dus een nieuwe schakelaar gemonteerd. Kunnen we er weer veilig mee op pad! (tu)

Tikje omhoog dan maar.
In twee maanden tijd al twee schades aan de Punto, zonder briefje van de veroorzaker. Een deukje (met uitpoetsbare krassen) op het portier rechtsachter (veroorzaker heb ik het kenteken van, vermoed ik), en witte krassen en schaafplekken op de bumper rechtsvoor. Ik heb alle buren aangeschreven en alle auto's in de straat gecheckt, maar nog geen veroorzaker kunnen vaststellen :(

Verder rijdt ie prima. Wel reed ik dinsdag met 5 man in de auto en dat is niet fijn. Hij hangt dan teveel in de veren, waardoor een lange doordraaier op de snelweg best gevaarlijk wordt. De auto wil dan absoluut de bocht niet meer in, maar alleen over de voorwielen rechtdoor. Dat was wel even schrikken.

Weer een weekendje lekker geklust in m'n nieuwe huis. Nu 's avonds op de bank toch even wat rondneuzen op internet. Pfoe, het is zwaar om mezelf tegen te houden. Er staat namelijk genoeg leuk spul op internet!

Voor de W124 heb ik een zwak. Ik vind 'm wat overeenkomsten hebben met de Golf 2: zelfde periode en net zo degelijk. En ze zijn echt niet duur meer:
nette coupé voor €1950
T-modell voor maar €1100!
En een nog iets nettere 300TE voor €1750
Een 190 is het eigenlijk nét niet, maar voor dit geld wil ik wel een uitzondering maken. €989 voor een strak knalrood exemplaar!

En Golfjes 1 cabrio blijven mij fascineren. Je ziet daar grote prijsverschillen en het is lastig om op foto's af te gaan, maar deze twee lijken mij erg netjes en daarnaast netjes geprijsd.
€1250, maar tel er nog €500 tot €750 bij op voor een nieuw dak
€2500. Prachtige uitvoering, goede wielen, goede kleur. Top staat.

Ai, zuur is dat he? Die schades! Ik had op de Yp ooit de bumper laten opknappen, oude schades laten verwijderen, en letterlijk na 2 dagen zaten er weer krassen op, ik kon toen wel huilen!

Ik bedoel ik snap, het kan gebeuren, maar als het gebeurd meld het dan.

Wat de prijzen van de benzen betreft dat valt me mee, zeker de CE! Ik begin de 124-serie overigens meer en meer te waarderen (ja een beetje laat, misschien)

Ik kreeg die C124 ook al doorgestuurd. Snel voorbij lopen! Veel te goedkoop voor een tweedeurs Benz met weinig kilometers en MRB-regeling. Kan gewoon niet kloppen, hoe graag ik het ook zou willen.

Pjötr zei:
Ai, zuur is dat he? Die schades! Ik had op de Yp ooit de bumper laten opknappen, oude schades laten verwijderen, en letterlijk na 2 dagen zaten er weer krassen op, ik kon toen wel huilen!

Ik bedoel ik snap, het kan gebeuren, maar als het gebeurd meld het dan.
Idioot inderdaad :(

Van de eerste schade heb ik een kenteken. Ik was vanavond weer op dezelfde plek, en zag die auto ook weer voorbij rijden. Aangifte is reeds gedaan.
Maar die tweede schade, dat is echt vreemd. En zó zuur idd! :(

@Rob: ja, gek hè. Ergens onder het gras zit die adder... Maar ook die T-modell uitvoeringen vind ik vriendelijk geprijsd.

Wat gaaf zeg!!! Erg leuk Ik zag het overigens wel meteen, maar ja dat komt natuurlijk door m'n Italiaanse auto, dan heb je daar oog voor :D

Jammer dat ik zondag niet gesproken heb trouwens, de Punto wel (even) zien staan!

Inmiddels heb ik bijna nieuwe winterbanden opgehaald. Blij mee!
Ook kreeg ik de originele TomTom houder mee. Ik heb een verloopstukje gekocht voor mijn type TomTom (Go 50), hij zit wel redelijk goed alleen laadt ie niet op... Ik heb dus nog het losse draadje nodig.

En via de GrandePuntoClub kom ik deze tegen: <https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/fiat/m960131606-fiat-punto-1-3-multijet-savali-5dr-2011-metallic-wit.html>
Héél gaaf, en via het forum voor een spotprijs. Die velgen, die 3cm verlaging, Savali tuning: allemaal dingen die ook op mijn lijstje staan. Prachtig zeg!!

$_85.JPG

Dit plaatje bevestigt het wel: 17" velgen (dit design past mijn Punto wel) en 3cm verlaging wil ik ook!!

Het begint inderdaad al wat frisjes te worden, hoogste tijd voor winterbanden!

Ik snap dat je die velgen en verlaging wil, staat niet slecht! (tu)

Ik vrees wel dat verlaging i.c.m. de zware dieselmotor meer schrapen wordt bij drempels.

Hoe is dat nu? Ik weet wel nog dat bij de MiTo het elke drempel raak was.. maar dat was ook met benzinemotor. En nog niet eens verlaagd :P.

Prachtige uitvoering die witte (tu) Nette prijs ook!

Echter een verlaging zou ik noooooit doen. Nu schraapt het ding al over drempels, stoeprandjes en 'bol lopende wegen'... bij verlagen komt ik volgens mij de straat niet meer uit!
Laatst de stekkerdoos van de trekhaak al vernield tegen een stoeprand, dus voor mij issie laag zat :D

@SLB: ik denk dat ie met de verlaging wel iets stugger wordt, nu wil ie snel op de grond klappen bij een drempel. De Punto is ook redelijk week geveerd. Pas met 5 man in de auto, dat is echt geen pretje. De achterkant zakt in en de auto wil alleen nog maar rechtdoor. Doordraaier op de snelweg was levensgevaarlijk.

Daarnaast: ik heb nog nooit gemerkt dat ie regenereerd. En het oliepeil lijkt wat hoog. Toch weer diesel er in? Woensdag naar Frankfurt, dus dan ga ik 'm eens lekker schoonblazen. Hopen dat ie dan ook eindelijk eens gaat regenereren. Misschien dat de EGR een beetje verstopt zit? Die moet dan toch eens schoongemaakt worden. Daar zal ie ook vast iets lekkerder van gaan rijden.

Ook zie ik een bekend Punto kwaaltje: roest op de rand van de achterklep en motorkap. Ik heb al wat fotootjes gemaakt, nu maar eens een dealer mailen. De dealer in Utrecht heeft de auto 2 jaar geleden als tweedehands verkocht en daar is ie ook regelmatig voor onderhoud geweest, dus die ga ik mailen. Toevallig werkt mijn buurman ook bij die dealer.

Roest heeft de mijne volgens mij ook iets: gewoon een garantiedingetje dus? Ga ik er ook even mee naar de dealer ;)

Barri zei:
Ook zie ik een bekend Punto kwaaltje: roest op de rand van de achterklep en motorkap. Ik heb al wat fotootjes gemaakt, nu maar eens een dealer mailen. De dealer in Utrecht heeft de auto 2 jaar geleden als tweedehands verkocht en daar is ie ook regelmatig voor onderhoud geweest, dus die ga ik mailen. Toevallig werkt mijn buurman ook bij die dealer.

Dat is wel balen zeg!

Ik lees verschillende verhalen over garantie, maar ik ga het er op wagen. Door die verhalen ben ik er ook op gaan letten overigens. Het zal vast nog jaren goed gaan, maar ik wil dat het wordt opgeknapt. Zowel optisch als de oorzaak.

Mijn zusje heeft een Punto van het vorige model (zie ook pagina 1 van dit topic :D), die had één roestplek op een hoekje van het dak, boven de voorruit. Verder niet. Best wel slordig dus, bij deze Evo.
ik zal vanavond eens wat foto's uploaden.

Niks van de dealer gehoord na mijn mail. Binnenkort dus maar even bellen, of bij de Amersfoortse vestiging langsrijden in m'n pauze.

Deze week naar de IAA geweest, dus de Fiat lekker de sporen gegeven. Reed uiteraard prima. In de heuvels op de snelweg merk je dat ie soms even wat mist bij bepaalde toerentallen. En de ruitenwissers strepen een beetje, daar mogen wel wat nieuwe op.

Ook ontving ik deze week een pakketje: sonnyboy's :D Meerdere forummers hebben ze, en ik wilde ze ook wel eens proberen. Helaas is die voor de achterruit in twee delen, maar ik vind het wel fijn. Ook wat meer rust in de binnenspiegel, want die dimt niet automatisch (was ik gewend van de DS3, echt heerlijk).
En van buiten ziet het er ook wel aardig uit, al is het op deze foto's niet goed te zien:

En gewassen staat ie er weer netjes bij:

Maar dan heb je waarschijnlijk de Privacy Shades, en niet de Sonniboys, want die laatsen staan er toch juist om bekend dat ze de achterruit uit één geheel hebben.
Evenwel vind ik het goed staan.

Klopt inderdaad! De goedkopere versie dus blijkbaar :) En dan nog voor ongeveer de helft van de nieuwprijs gekocht. Eens kijken of dit bevalt!

Privacy shades bevallen wel. Houden ook fijn het licht van achterliggers tegen. Alleen verschuiven ze snel als je de klep hard dicht gooit.
Verder via de dealer bezig met een garantieclaim voor de Punto: roest op de randen aan de kofferklep en motorkap. Bekend euvel. En nu pas maar eens langs de dealer gereden daarvoor, dus die heeft e.e.a. in gang gezet.

Golf: staat maar te staan. Fijne auto, maar hij gaat toch maar eens weg.

Twingo: moet weer voor de APK. En komt nog steeds niet heel betrouwbaar over. M wil graag een Fiat 500, maar dat is nog even sparen. Dus óf nu met de Twingo door, óf met de Golf gaan rijden. Of de plannen voor een 500 op de lange baan schuiven en iets anders nieuwers en goedkopers kopen, zoals een Ypsilon of Forfour.

Barri zei:
Golf: staat maar te staan. Fijne auto, maar hij gaat toch maar eens weg.

Twingo: moet weer voor de APK. En komt nog steeds niet heel betrouwbaar over. M wil graag een Fiat 500, maar dat is nog even sparen. Dus óf nu met de Twingo door, óf met de Golf gaan rijden. Of de plannen voor een 500 op de lange baan schuiven en iets anders nieuwers en goedkopers kopen, zoals een Ypsilon of Forfour.

Of toch maar eens werk maken van een mk1 cabrio ;)

Barri mag ik je een tip geven?

Ypsilon van het vorige type overslaan!

Voordelen huidige type:

- Zeer goedkoop te verkrijgen (minder gewild dan de 500)
- Er zitten zeer complete exemplaren tussen
- Lekkere (en zuinige!) auto met de TwinAir
- Hij is ruimer en comfortabeler (op de grote weg) dan een Fiat 500
- De stoelen zitten beter, je hebt meer hoofdruimte

Nadelen huidige type:

- Bij goed gas geven hoor je de motor wel (erg) duidelijk. Dit is bij de Fiat 500 overigens ook zo
- Hij houdt niet zo van heel lage toeren, dus bij langzaam rijden door woonwijkjes is het soms wel vaak terug naar zn 1, om vervolgens weer erg snel naar z'n 2 te moeten.
- Let op dat de olie echt tijdig vervangen wordt, en door de officiële olie anders kan de MultiAir module stuk gaan (dit geldt voor elke TwinAir en MultiAir) deze is erg gevoelig voor olie kwaliteit. Bij weinig KM: Elk jaar verversen!

PS: Ik zie dat verlaging op je lijstje staat - dit mag/kan niet i.c.m. de trekhaak (volgens Fiat zelf in elk geval).

@SLB: verlagen laat ik maar even. Ik laat 'm zoals ie nu is. Armsteuntje komt nog wel, en wellicht een keer naar Savali voor een wat vlakkere 'koppelkromme'.
Als de banden op zijn, doe ik er originele 16 inchers onder denk ik.
Over een paar weken gaan we 15" stalen wielen met winterbanden er onder.

Waarom niet het vorige type Ypsilon? Die zijn best betaalbaar en ook wel leuk. Een 1.2 valt net goed qua hsb, de 1.4 net niet. De nieuwe is gelijk wel een stuk duurder.
Dank voor de tip vwb de olie!

M wil toch liever een 500 dan een Yp, helaas :) Een TwinAir zou haar passen, want ze schakelt altijd heel snel door. Ik denk dat ze een TwinAir zuinig kan rijden.

@auto erbij: als de Golf weg is, is er inderdaad ruimte voor eventjes een auto voor erbij, net als toen met de 924. Dus dat kan een Golf 1 cabrio zijn (of die witte Ibiza 1 :D), of iets anders leuks. Later wil ik wel een keer een roadster, of zelfs een Westfield achtig apparaat. Maar daar moet ik nog even voor sparen :D

Barri, voor je het weet is het zo'n 500

01_main.jpg

en is het gedaan met een Westfield achtig apparaat.....
:}

Terug
Bovenaan