Dit weekend wat aan het klussen geweest. Eerst de winterwielen onder de Variant gelegd. Sommige wielen zijn nogal roestig, dus toch maar de VW doppen er op gedaan. Zonder stond namelijk ook best stoer
Daarna met de mk2 aan de slag gegaan. Alle zooi eruit gehaald en toen zag ik dat het aan de bestuurderskant zeiknat was. Nu wilde ik de kachelradiateur al vervangen, maar dit was toch wel het teken dat ie aan z'n eind is. Gisteren dus alvast de onderkant van het dash losgehaald en ook de bouten van het kachelhuis gecheckt. Die moeren gingen prima los, dus dat scheelt! Alleen nog een keer dus de koelvloeistof aftappen en de kachelradiateur daadwerkelijk vervangen.
Vandaag heb ik de Twingo schoongemaakt. Wat een werk zeg. Binnenin was alles vies. Zwarte doeken van de ruiten schoonmaken, al het kunststof was ook vies. En alle portierranden, de onderkant van de motorkap, achter het tankklepje, randen bij de ruitrubbers en stootstrips; alles was zwart.
Nu is ie weer toonbaar. Valt me wel op dat zo'n Twingo redelijk roest. Rechtsachter zit een plekje, onderkant bestuurdersportier is slecht en op veel plekken zie je al blaasjes zitten. Zoals rond de uitsparing voor de vulslang en langs de voorruit.
Ach, hij houdt het nog wel 1 a 2 jaartjes bij ons uit denk ik. In het voorjaar de ergste plekken maar goed aanpakken. Maar het is duidelijk geen Volkswagen
Tijd voor foto's:

nu ik de topictitel aanpas besef ik: heel niet gek voor een huishouden van twee personen (onder de 30); draaiende op één inkomen, en wel een koophuis, vier auto's voor de deur en regelmatig op vakantie. :T