Barri's bolides

• Onderwerp starter Onderwerp starter Barri
  • Startdatum Startdatum
Mooie auto's, zowel de huidige Golf als de Octavia hierboven.

De vorige eigenaar was in ieder geval zuinig op zijn beige interieur, afgaande op de vijfde foto :-D

Ja opvallend he! Waarschijnlijk ivm kindervoetjes? Heb nog nooit zo'n hoes gezien.

Ben vanmiddag trouwens met m'n neefje op pad geweest voor een auto voor hem. Hij heeft een hele nette Focus wagon gekocht. Diesel, titanium uitvoering, facelift model (2008). Z'n Astra GTC wordt particulier verkocht hopelijk :)

En een addendum voor de olie gekregen en erbij gegooid. Buurman werkt bij een bedrijf die dat levert en het olieverbruik gaat er bijna altijd mee omlaag of zelfs weg. Ben benieuwd!

Even naar het door de taxi onderneming genoemde bedrijf geweest. Ze gaan de schade volgende week repareren en ik krijg een leenauto mee. Factuur gaat dan naar de taxi onderneming. Prima geregeld zo!
Dus volgende week een paar dagen in een huurautootje van dat bedrijf. Volgens mij zag ik witte 107's staan.

Altijd leuk om auto's te blijven kijken. Dit weekend ben ik bij de Seat dealer geweest; gekeken naar een nieuwe Seat Ibiza 1.2 TSI FR Dynamic. Zo eentje zou ik privé kunnen leasen. Met wat personeelskorting een leuke aanbieding, maar dan zit ik wel 3 jaar vast aan een auto die niet van mijzelf is.
344251i.jpg

Een auto kopen is toch voordeliger, omdat ik kijk naar wat oudere auto's. De Golf IV bevalt goed, maar het brandstofverbruik vind ik wel wat gortig. Ik zit dus te kijken naar een diesel. Een Golf VII vind ik leuk, en dan een diesel of de 1.2 of 1.4 TSI. Maarja, nog duur hè. Daarom kijk ik ook naar de Golf V. Voor nu nog wat duur, maar wellicht voor over een half jaartje? De 5 deurs kan, of natuurlijk een Variant. In Duitsland staat een ideaal exemplaar, maar de rest-BPM is ook nog €1700. En dan zit je alweer op Nederlandse prijzen.
Leon is al besproken: leuke auto, maar weinig zicht rondom en het dash valt tegen. Een Octavia kan ook, maar is wat saai. Die lichtblauwe is een net exemplaar, maar mist toch nét wat.
Blijft leuk, dat kijken :D

Zo'n Octavia is een fijne auto, maar met die lichtgrijze kleur en kleine velgen is het wel een érg belegen auto. Al gekeken naar een A4 B6 van na de facelift? Seat Toledo? Volkswagen Jetta?

Erg leuke Octavia! Mooi ook dat interieur, hoewel die lichtgekleurde pook van mij niet had gehoeven. Die Octavia vind ik echt heel mooi qua ontwerp. Strak, zakelijk... maar ja, toen kwam de facelift. Wat een sufferds werken er toch bij Skoda zeg!

Koop nou maar gewoon een Bora Barri, zolang je hem niet op 19" zet is het verbruik prima, de ruimte is prima, het is natuurlijk wel gewoon een IV maar die beviel toch?

Die bevalt nog steeds prima :)
Heb nu een paar dagen een 107 mee, dus ik waardeer de Golf weer een stuk meer :D

Als er een andere auto komt wordt het geen Bora. Kofferruimte is lastig toegankelijk (m'n bes bas past er niet in), en ik ga dan liever voor een modelletje nieuwer.
Maar ook even kijken wat er op huizengebied gaat gebeuren. De kans is dat ik binnenkort ga verhuizen, en dan heeft dat uiteraard prioriteit.

@TYN: Toledo vanaf 99? Ook niet veel nieuwer dan de Golf eigenlijk :) Wel een mooie auto, maar de kofferruimte is lastig toegankelijk. A4 kan ook zeker, net als een A3 Sportback. Maar die blijven nogal duur...

Doelde eigenlijk op de Toledo vanaf '04. Het model daarvoor is natuurlijk gewoon een Golf IV (/Bora etc). Ik wilde een reactie schrijven dat dat model in het zwart met een paar fatsoenlijke velgen best te pruimen is, maar na wat advertenties te hebben bekeken moet ik daar toch op terug komen. :} Erg smaakgevoelig model.

Ik heb er pas toevallig naast eentje gestaan. Die zijn best betaalbaar aan het worden. En die eigenwijze achterkant is daardoor ook weer leuk. Ik had een felblauwe in m'n MP favorieten staan. Nu een rode, voor 4949,-. een 1.9 TDI. Helaas ook weer de lelijk kale dash wat de Leon ook heeft...

ps: een zwarte auto komt er sowieso niet in. Grijs liever ook niet. Blauw of een andere kleur wel :)

Waarom koop jij geen Passat Variant B1 en laat hem door mij als nieuw maken?:}

Omdat mijn spaarvarken het daar niet mee eens is :D Anders zou ik het wel weten! (tu)
Nadeel: als jij 'm als nieuw hebt gemaakt, durf ik de bagageruimte nooit meer te gebruiken...

Vandaag de Golf weer opgehaald van de schadehersteller. Bumper en scherm linksachter zijn weer als nieuw! Ook heeft ie op mijn verzoek het blauwe kwastje even over de krassen op de spiegel gehaald!
Alleen de velg heeft nog sporen. Deze winter dan misschien toch alle velgen laten opknappen.

Afgelopen dagen had ik dus een leenauto mee, een Peugeot 107. Ik heb 3 jaar in een C1 gereden, maar het was echt weer even wennen hoor. Herrie, totaal geen trekkracht, hoge zitpositie op een soort krukje, veel lawaai (behalve van de radio) en zeker vergeleken met climate control (ik kan niet meer zonder!) gedoe om een aangename temperatuur te krijgen in de auto. Maar het weggedrag viel me wel mee. Hij veert en dempt lekkerder dan de Golf, die heel comfortabel is, maar ook week waardoor ie soms echt in de dempers klapt.

Kom net op Marktplaats nog iets leuks tegen, een nette mk1 cabrio. Nu net voor de 'schorsingsperiode' worden die natuurlijk steeds betaalbaarder.
<https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m860570299-volkswagen-golf-1-6-gl-cabriolet-1981-grijs.html>

Heerlijk om te blijven kijken naar auto's. Meest realistische is een Golf V, Leon of een V50. Vwb die laatste: dit is een net exemplaar. Maar moet je bij de V50 nu de 1.6d of de 2.0d hebben? Ik hoor verschillende verhalen.

Een familielid heeft een V50 met een 2.0D gehad, beviel voor zover ik weet prima. De D2 die hij nu heeft bevalt ook prima.

D5 is ook leuk, maar ook weer zwaarder en ongetwijfeld onzuiniger.

Zaterdag ben ik nog even bij Leaseplan Occassions geweest, om even autootjes te kijken. Op de shortlist: Volvo V50, Seat Leon, VW Golf VI.
Was leuk om daar even te kijken en in wat auto's te zitten!

Vandaag de voorkant van de Golf gepoetst. Eerst gekleid (nog nooit gedaan, werkt goed) daarna gepoetst. Als je bezig bent valt het niet zo op, maar hij ziet er wel netjes uit nu. Wel jammer dat er redelijk wat steenslag op het front zit.
Olie gepeild, volgend weekend weer 1 of 2 liter erbij gooien...

Het blijft wel een heerlijke auto trouwens. Climate control werkt top, cruise control is fijn, stoelen zitten goed, lekker veel ruimte achterin, Alpine radio/carkit werkt goed en de speakers zijn goed. Gewoon een fijn ding, alleen jammer van dat blok.
Nog even doorsparen, maar als ik nu het geld beschikbaar had voor een auto, dan had ik het moeilijk gevonden een keuze te maken tussen:
Hele nette V50 diesel, van na de facelift. Nwe distributie, winterbanden erbij, dakdragers erbij, Parrot zit er al in.
$_85.JPG

Leon TSI. Mooi kleurtje, nwe distributieketting. Nette advertentie.
$_85.JPG

Leon TDI. Met trekhaak en schuifdak!
$_85.JPG

Al deze auto's zijn met mijn jaarkilometrage ongeveer 60 euro per maand goedkoper dan de Golf.

Jammer dat ie zoveel olie lust.... gelukkig heb je er verder wel plezier van! Van het model van de Leon II ben ik geen fan, maar dat is persoonlijk. De V50 vind ik dan een betere optie.

Zelf ben ik me aan het oriënteren voor een Polo van het huidige model om op termijn (jaartje of 2) de Fabia af te lossen.

Ik ben vanmiddag met de Golf 2 bezig geweest. Ik had een set kleinere gele mistlampen gekocht.
Zitten goed, alleen is er blijkbaar iets mis met de bedrading: bij de stekker wel stroom, maar aan de kant van de lampen niet...
Was nog een werk om de bumper er weer op te krijgen : één bout wilde er niet in. Dus even naar mn ouders gereden zodat ie boven de smeerput kon staan, dat ging beter.

Fotootje:

Chroomrandjes had ik op rol gekocht. Zijn dus niet de originele chroombumpers. Maar ik ben er wel erg blij mee!
De witte mistlampen waren van matige kwaliteit. Daarna kwamen gele exemplaren, maar die waren veel te groot. Ik vind deze het echt afmaken, maar smaken verschillen :)

De Variant heeft startproblemen, nu met de kou. Zaterdag even uitlezen en daarna wellicht de bougies en bougiekabels vervangen.

Voor de Golf 2 heb ik kachelradiateur besteld. Het zou lekker zijn als de verwarming het weer doet. Ook om van de beslagen ruiten af te komen.

Het is zover... Binnenkort een auto van een ander merk, zelfs uit een ander land!

In de loop van volgende week halen we een Twingo op. De Golf 2 gaat het dus rustig krijgen. Omdat ie niet meer belastingvrij wordt, moet ik eens kijken wat we ermee gaan doen...

Die zag ik niet aankomen... Je was toch op zoek naar een Leon of V50 of iets dergelijks? En is een Twingo echt goedkoper dan een Golf II?! Wel jammer als 'ie het veld moet ruimen, maar zo'n Twingo wordt in mijn ogen steeds leuker. Vooral als er bespaard is op bumperzwart. ;) De kleur is wel lekker fris zo en hij oogt erg netjes! Heel leuk en ruim autootje. Veel veilige kilometers ermee gewenst! (tu)

Twingo is niet voor mij, maar voor m'n vriendin hè :)
En het is gewoon een fijn autootje, en m'n vriendin is helemaal weg van de kleur en het glazen dak. Technisch is dit exemplaar ook fris, maar uiteraard wel wat minpuntjes. Zo dacht de vorige eigenaar dat ie smaller is, waardoor er krassen zitten aan beide zijden op de schermen, net voor de achterwielen. Maar die randjes moet ik toch even bijwerken, dus dan neem ik dat mee. We hebben er meerdere bekeken en dit was een van de weinige technisch frisse exemplaren.
Hij is wel érg vies, dus dat wordt nog een mooie schoonmaakklus!

Vanochtend ook even bij een bedrijf geweest met voornamelijks VW's, Seats, Skoda's en Audi's. Een Leon zie ik wel zitten, maar een nette Golf VI is ook niet verkeerd. 1.2 TSI, Highline, beige interieur, schuifdakje. Dat zou ideaal zijn. Maarja, is ook erg duur. Huidige Golf rijdt nog goed, dus daar heb ik niet zo'n haast mee. Maar ergens dit jaar gaat ie wel vervangen worden. Ik heb al een lijstje gemaakt met welke Leons er op m'n werk terugkomen, dus wie weet...

Dank! (tu)

hij staat voor de deur hoor! M is er erg blij mee!
Zondag gaan we 'm even helemaal binnenstebuiten keren, want hij is behoorlijk vies. Het enige wat er altijd aan is schoongemaakt is de buitenkant, zonder bijvoorbeeld de deurposten, binnen het tankklepje en het interieur te doen.
En dan volgen ook goede foto's!

Dit weekend wat aan het klussen geweest. Eerst de winterwielen onder de Variant gelegd. Sommige wielen zijn nogal roestig, dus toch maar de VW doppen er op gedaan. Zonder stond namelijk ook best stoer B)

Daarna met de mk2 aan de slag gegaan. Alle zooi eruit gehaald en toen zag ik dat het aan de bestuurderskant zeiknat was. Nu wilde ik de kachelradiateur al vervangen, maar dit was toch wel het teken dat ie aan z'n eind is. Gisteren dus alvast de onderkant van het dash losgehaald en ook de bouten van het kachelhuis gecheckt. Die moeren gingen prima los, dus dat scheelt! Alleen nog een keer dus de koelvloeistof aftappen en de kachelradiateur daadwerkelijk vervangen.

Vandaag heb ik de Twingo schoongemaakt. Wat een werk zeg. Binnenin was alles vies. Zwarte doeken van de ruiten schoonmaken, al het kunststof was ook vies. En alle portierranden, de onderkant van de motorkap, achter het tankklepje, randen bij de ruitrubbers en stootstrips; alles was zwart.
Nu is ie weer toonbaar. Valt me wel op dat zo'n Twingo redelijk roest. Rechtsachter zit een plekje, onderkant bestuurdersportier is slecht en op veel plekken zie je al blaasjes zitten. Zoals rond de uitsparing voor de vulslang en langs de voorruit.
Ach, hij houdt het nog wel 1 a 2 jaartjes bij ons uit denk ik. In het voorjaar de ergste plekken maar goed aanpakken. Maar het is duidelijk geen Volkswagen B)

Tijd voor foto's:

nu ik de topictitel aanpas besef ik: heel niet gek voor een huishouden van twee personen (onder de 30); draaiende op één inkomen, en wel een koophuis, vier auto's voor de deur en regelmatig op vakantie. :T

@ Barri

Staat er weer strak bij, mooie aankoop (tu) .

Over de roest, de auto wordt volgend jaar wel 15 jaar oud, dan vind ik de door jouw genoemde roestplekjes wel meevallen.

Ik zie dat die van jullie een dashboard kastje heeft, de Twingo die ik rij heeft dit niet dankzij de airco.

Ook de deurspeakers ontbreken, zijn er dan maar twee tweeters aanwezig in het dashboard ?

Stoelen hebben ten opzichte van het modelwisseling van 2004 ook geen zij airbags en het middenconsole kan bij mij een flesje instaan, kleine details.

Ik zag dat je opriep waar Twingo's op de sloop staan voor onderdelen, begin dit jaar stonden bij Sloperij van Rijn in s 'Gravenland zeker 6 stuks van midden 90 tot 2005.

Ok dan ga ik daar ook eens kijken!
Jij hebt het model van net na de facelift, die heeft idd speakers in de deuren. Deze heeft ze alleen in het dashboard.
En natuurlijk is ie al bijna 15 jaar oud, maar ik verwacht dat ie niet zo oud wordt als onze Golf 2.

Blits ding Barri. Ik kan me voorstellen dat je meissie op de kleur valt. Ik heb een Clio als bedrijfswagen en toen ie laatst voor reparatie naar de dealer moest kreeg ik de nieuwste Twingo mee. Wat een gaaf karretje is dat. Minpuntje is de beenruimte voor je linkervoet. Die is er n.l. niet.

Dank! (tu)
Vandaag zei ze weer hoe blij ze is met de Twingo :) Ik moet wel even de rem rechtsachter nakijken, want die loopt wat aan.

Vandaag even de Golf mk2 helemaal gewassen, ook alle randen en onder de kap. Dat was even nodig zeg! Daarna weer in de garage gezet. Deze week maar 'ns mee naar het werk gaan.
Ook de Kever even gestart vanmiddag. Het duurde even maar hij startte na toch meer dan 2 maanden stil staan. Gelijk even wat benzine (ultimate) erin gegooid, want er zat niet veel in de tank en ik wil niet dat er vocht in de tank komt.
Morgen Aircooled Winterfest, maar ik denk dat ik daar met de Variant heen ga. Over de Variant gesproken: ik ga een V6 onderlip bestellen en ook een onderlip voor onder de achterbumper. Achterin ga ik dan parkeersensoren maken!
Zoiets gaat het dan worden:
frontlip:
V6_4motion_1757.jpg

achterlip (zonder uitlaatuitsparing doe ik):
2.8_V6_4motion_(204_Hp).jpg

Foto-33QIU8WZ.jpg

Ik had ze in de DS3, en je wordt er lui van :D Je gaat er aan wennen. Ik ben nu te voorzichtig; denk ik dat ik er ben, heb ik nog ruim een meter over :D En het is natuurlijk ook leuk om te hebben :)

Probeer eens een cabriolet met de Kardashiaanse kont in een grote stad te parkeren. Geloof me, ik ben geneigd een Facebook-fanpagina aan te maken voor die dingen! Je hebt wel gelijk dat je er lui van wordt hoor, maar m'n achterbumper had er echt anders uit gezien zonder. In de Honda mis ik ze dan weer totaal niet.

Ik heb niet zoveel met VW en nog minder met de standaard polo/golf/passat/etc.

Maar die bora vind ik ook heel erg gaaf (tu) lijkt mij ook heerlijke combi

Hmm, een nette bordeauxrode Leon 1.2 TSI ingeruild op m'n werk. Interessant! En binnenkort volgt een Speedblauwe 1.2 TSI. :)

Morgen zijn zowel de Golf als de Twingo jarig: de Golf rijdt dan al 13 jaar rond in dit land, de Twingo 15.

Mooi is dat als ze gelijk staan.

Ik heb een paar jaar een Celica gehad met datum 27-10-1995, mijn meisje een 106 van 27-10-1995.

Vergis je niet in de Twingo, hier staat er 1 van 1999. Die hebben we sinds 2011 en heeft in die tijd alleen 2 wiellagertjes achter gehad en nu laatst verwend met een distributieriem. Die roest nu achter bij de dorpels een beetje, duurt een paar jaar voor dat een probleem wordt. Binnenlicht is kapot, moet een nieuwe unit in, verder een gouden auto die maar door blijft karren.

Distributie setje voor de Twingo ligt al klaar . Was het laatst in juni 2010 gedaan namelijk.
Goed te horen dat de Twingo bij jullie het prima doet!

Terug
Bovenaan