Barri's bolides

• Onderwerp starter Onderwerp starter Barri
  • Startdatum Startdatum
Door dit topic zit ik nu ook weer naar goedkope GTI's te kijken... :?

Wat vinden we van deze eindbaas? https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m1155471193-volkswagen-golf-2-0-gti-85kw-1995-zwart-5drs-apk.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=1

Ik vind hem precies goed fout!:}

GTI heb ik ook naar gekeken, maar zo'n 2.0 8v is niet echt spannend. Dat blok had ik ook in mijn mkIV variant.
Het door jou geposte exemplaar vind ik door de verlaging een beetje fout.

Een mkIV V5 heb je voor niet heel veel meer en lijkt me dan leuker.

Barri zei:
GTI heb ik ook naar gekeken, maar zo'n 2.0 8v is niet echt spannend. Dat blok had ik ook in mijn mkIV variant.
Het door jou geposte exemplaar vind ik door de verlaging een beetje fout.

Een mkIV V5 heb je voor niet heel veel meer en lijkt me dan leuker.

Wel bulletproof, zo'n 8v. Volgens mij was de V5 niet zo'n sterke motor?

Dat klopt wel inderdaad. V5 kan wel een kettingprobleempje hebben inderdaad.
Bij de 2.0 moet je wel 10w40 olie gebruiken, want met 5w30 zuipt ie is mijn ervaring.

Ik vind de 'oneven' Golfs het mooist (uitgezonderd de laatste), zo'n Golf 3 is ook wel erg leuk, zeker met zo'n fijne motor. Het lijkt me een keurig exemplaar in een mooie kleur. Veel plezier ermee, ik ben benieuwd naar verdere updates! Met de nieuwe velgen zal die wel weer verder opknappen en ik meen stickerresten op de achterklep te ontwaren.

Achterop zit een vergane sticker van dealer Ten Cate uit Roden. Century heeft die sticker helaas niet meer liggen. Dus of zelf na laten maken, of weg proberen te halen. Maar dat laatste gaat lastig worden.

Vandaag de nieuwe velgen eronder gelegd. Helaas blijft het zoemgeluid, dus ik vermoed het wiellager rechtsachter. Ook zien de achterremmen er niet best uit, en komt de roest al onder de dorpelkappen uit. Dat wordt wat, als we die los halen... Ben benieuwd of ie ooit nog een APK gaat kunnen krijgen, dus die technische dingen hebben prioriteit.
Slecht fotootje met de 'nieuwe' wielen:

Was nog een opgave, want mijn krikje is lam. Hij zakt vanzelf in. Dus héél snel werken en voor de zekerheid even snel een assteuntje eronder.

Verder dit weekend even er tussenuit geweest: met de Kever naar Texel. Heerlijk binnendoor heen gereden, genieten! (tu)

Toch staat -ie wel erg mooi zo in de straat! Dorpelkappen er gewoon af halen en hopen op het beste, in het ergste geval laten lassen. Ik zal hem in ieder geval niet gelijk weg doen.

Zo'n krikje heb ik nog wel voor je.

Dankje Nick!

We gaan inderdaad lassen, ben alleen benieuwd hoeveel. Met het opkrikken maakte ik me ook wat zorgen om wat plekken waar je 'm normaliter zonder problemen moet kunnen opkrikken.
Krikje: ik heb zo'n kleine rode, die je overal ziet. Maar daar ben ik dus niet tevreden over. Moet eigenlijk een grotere degelijke kopen maar die kosten direct weer zoveel. Dan rij ik liever ff naar m'n ouders, daar staat een professionele krik.

Barri zei:
Achterop zit een vergane sticker van dealer Ten Cate uit Roden. Century heeft die sticker helaas niet meer liggen. Dus of zelf na laten maken, of weg proberen te halen. Maar dat laatste gaat lastig worden.

Ook met stickerverwijderaar of een ander middeltje?

Vandaag de VR6 meegenomen naar het werk.
Paar aandachtspuntjes:
- uitlijnen is nodig (liever eerst andere veren)
- wiellager rechtsachter is kapot vermoed ik
- staat achterremmen checken, ik heb het gevoel dat linksachter aanloopt

Vanavond de kachelweerstand vervangen, maar dat was het probleem niet :( Geen idee waarom de ventilatie het niet doet op stand 1, 3 en soms ook niet op 2. Heb het frame ook los gehaald maar zag niks geks.
Daarna het interieurfilter vervangen:

Juist, dat was wel nodig. En het oude exemplaar had ik nog wel schoongemaakt met de stofzuiger :D :D

En ik had hier nog geen foto gepost van het belangrijkste deel van de auto:

Gelijk een detailfoto van de versleten multiriem, een nieuwe heb ik al liggen. Even kijken hoe dat moet, je hebt niet veel ruimte daar:

Daarna nog even een beginnetje gemaakt met het opknappen van een velg. Ik pakte de slechtste, en dat viel me niet tegen. Alle corrosie eraf steken, en daarna schuren. Dan de hele velg weer goed schoonmaken en dan in de epoxyprimer zetten, is mijn idee. Maar met zo megaveel spaken per wiel is het een langetermijn klus :)

Misschien zou je voor het verwijderen van de verf naar zo'n velgendokter ofzo kunnen gaan, die leggen 'm in een bak zoutzuur. Zal de wereld ook niet kosten zeker?

Ik kan 'm in de buurt bij een bedrijf voor €50 per velg laten stralen en coaten, tenminste: dat was 2 jaar geleden de prijs.
Maar eerst maar 'ns zelf proberen :D

Morgen misschien nog even de stekker van de kachelweerstand opknappen, die was wat gecorrodeerd en dat zou wel eens het probleem kunnen zijn.

Vandaag even bij een bedrijfje in de buurt wezen kijken: A1 Occasions. Leuk bedrijfje, net aanbod en aardige gasten.
Waarom ging ik daar kijken? De VR6 geeft mij veel rijplezier en ik besef me dat ik dat wel dagelijks zou willen hebben. Heb de Punto nu 2 jaar en 5 dagen, en het wordt langzaamaan tijd voor wat leukers. Een recente C-segmenter zit er financieel even niet in (iets met een huwelijk... :D), maar de vraag is natuurlijk hoeveel meer plezier dat gaat bieden. Nu zat ik dus naar iets oudere auto's met een leuk blok te zoeken, en kwam terecht bij oudere Volvo's. Ik heb nog nooit een Volvo gehad, maar wel vaker voor gekeken. Dat wordt dus wel eens tijd.
Dit exemplaar heb ik even in gezeten: <https://www.autoscout24.nl/aanbod/-341d0025-9009-4281-a876-96ee93ae7868?pr=0&fromparkdeck=1>
Wat een topauto is dat zeg! Ondanks het saaie kleurtje is dit exemplaar wel erg goed. Twee plekjes, maar verder in een heel nette staat. En wat zit dat fijn, die stoel wil je gewoon niet meer uit opstaan. Dat mis ik wel in mijn auto.
Nog twee leuke exemplaren die nu te koop staan: <https://www.autoscout24.nl/aanbod/-62c5080c-fcc1-4906-86bb-21a47ed585c4?pr=1&fromparkdeck=1> en <https://www.autoscout24.nl/aanbod/-73c14723-d9a4-4e5f-a8f6-ed35849036b6?pr=0&fromparkdeck=1>
Een V70 is ook tof, en handiger (denk dat m'n bastuba niet achterin een S60 past), maar de S60 is wel erg mooi gelijnd en ongeveer 2k goedkoper dan een vergelijkbare V70.
Maar eerst de VR6 eens opknappen en daarna is er pas geld (qua maandelijkse lasten) voor iets anders.

Ik gooi m'n bastuba nu ook op de achterbank, dus dat maakt niet uit. Een S40 is nét iets minder Volvo van binnen. Fijne stoelen, maar geen zetels. S40 vind ik ook net iets teveel aan de prijs voor wat je krijgt.
Die V50 is goed, maar net iets te duur voor een auto met zo'n kilometerstand vind ik.
Wat bedoel je met 'gevoelig onderstel'? Ik lees er weinig slechts over, het lijkt mij een heerlijke en goede auto.

Barri zei:
Ik gooi m'n bastuba nu ook op de achterbank, dus dat maakt niet uit. Een S40 is nét iets minder Volvo van binnen. Fijne stoelen, maar geen zetels. S40 vind ik ook net iets teveel aan de prijs voor wat je krijgt.
Die V50 is goed, maar net iets te duur voor een auto met zo'n kilometerstand vind ik.
Wat bedoel je met 'gevoelig onderstel'? Ik lees er weinig slechts over, het lijkt mij een heerlijke en goede auto.

Meer dat de stabilisatorstangen wat sneller kunnen slijten. Ook heb je iets sneller speling op de fuseekogels. Maar dat zal 50 tot 100.000 km zijn....dus ja gevoelig. Maar houd jij die auto zo lang?
Eigenlijk een beetje vergelijkbaar met een Alfa 159, ook een auto met een gevoelig onderstel, maar ook daar moet je niet te dramatisch over zijn. Het is een dingetje, maar als je er gewoon op blijft letten.....

Elke auto heeft z'n dingen Nico. Bij m'n Punto is net de koppeling vervangen, de remschijven en blokken, een veer. Stabilisatorstangetjes is peanuts. Een tank brandstof is duurder.
En een uitgerekte distributieketting vervangen is duurder :p

Daar heb je zeker gelijk in! ;) Misschien moet ik minder zeuren.....

Zou je een reguliere S60 ook met de handbak vanuit de R-design kunnen krijgen? Of wil je een automaat?

2010-04-121053.jpg

Zo'n nieuwere S40 T5 is technisch een vrij matige auto op technisch vlak wat ik van diverse reviews heb gelezen hier op AW en op het internet.
Dan zou ik toch eerder gaan voor de oudere S60, blijft een dijk van een auto, gaat nooit vervelen.

Maar waarom niet wat meer investeren in de golf en die echt in de puntjes strak maken en daar volop van genieten, ook kwa investering helemaal geen slecht idee.
Een golf 3 Vr6 heeft al een iconische status onder de liefhebbers.

Of wil je de Punto inruilen voor een volvo en de golf erbij houden?

Punto inruilen voor een Volvo en de VR6 erbij is natuurlijk het leukst, maar financieel gezien is Punto en VR6 vervangen voor een S60 de enige mogelijke keuze.
S60 lijkt me inderdaad een dijk van een auto!

Handbak of automaat: geen idee. Automaat is natuurlijk comfortabel, maar ik heb geen hekel aan schakelen. Die spaceball pook lijkt bij de meeste exemplaren wel aanwezig. Binnen mijn zoekcriteria kom ik veel Driver Edition uitvoeringen tegen, die zien er wel prima uitgerust uit.

Ah juist duidelijk Barri (tu)
Persoonlijk zou ik dan gewoon de fiat en golf houden , en die laatste stukje voor stukje in nieuwstaat brengen, maar dat is natuurlijk helemaal aan jezelf.

Een Golf VR6 inruilen op een saai uitgevoerde S60 met slome 2.4? Mwoah.

Punto eruit en dit erin. :} (originele Nederlander met airco (tu))

Een S60 is leuk dankzij een lekker dikke vijfcilinder met turbo onder de kap (benzine of diesel); met de 140pk 2.4 is het daarentegen m.i. een weinig interessante auto.

Een W124 is leuk om andere redenen dan z'n motorisering.

TYN zei:
Een S60 is leuk dankzij een lekker dikke vijfcilinder met turbo onder de kap (benzine of diesel); met de 140pk 2.4 is het daarentegen m.i. een weinig interessante auto.

Een W124 is leuk om andere redenen dan z'n motorisering.

Persoonlijk vind ik een Volvo S60 sowieso geen interessante auto, de V70 daarentegen weer wel.

Een W124 is een icoon, alleen dat dashboard al. Prachtig!

De 2.4 met 140 pk is eigenlijk een (software) geknepen 170 pk versie. Dit is vrij makkelijk door een goede tuner terug te zetten. Bij mijn eigen S80 heb ik dit ook laten doen bij (https://www.volvotune.nl/ ), hij zou nu zelfs 180 pk moeten hebben.

Dat laatste las ik gisteravond ook ergens. Interessant!
En een V70 is gewoon een klap duurder. Stuk praktischer, maar de lijn van een S60 vind ik wel heel gaaf.
Maar wellicht dat het nog wel even duurt inderdaad omdat de pijlen eerst op de VR6 gericht zijn (als m'n monteur daar ook wat tijd voor wil maken tenminste).

De S60 is een fijne auto, al is 't niet erg gemakkelijk om een nette te vinden voor een redelijke prijs. Mijn vader heeft een hele nette 2.4 170 pk met automaat uit 2004, die moest een paar jaar geleden nog heel wat opleveren.

Het is nogal een gebruiksvoorwerp geworden door de jaren heen, meer dan dikwijls zie je ze met een dikke trailer en de modderspatten tot op 't dak voorbij rijden. V70's zijn welhaast nog erger, die lijken vaak in handen geweest te zijn van achteloze familiemensen.

Qua rijden vind ik 't een ongeïnspireerd ding. Voelt log, stuurt log, rijplezier komt vooral uit het langeafstandscomfort en het bescheiden aanwezige 'Blik op de Weg-geluid'. Ook voor de snelheid moet je 'm niet nemen...

Elco zei:
De S60 is een fijne auto, al is 't niet erg gemakkelijk om een nette te vinden voor een redelijke prijs. Mijn vader heeft een hele nette 2.4 170 pk met automaat uit 2004, die moest een paar jaar geleden nog heel wat opleveren.

Het is nogal een gebruiksvoorwerp geworden door de jaren heen, meer dan dikwijls zie je ze met een dikke trailer en de modderspatten tot op 't dak voorbij rijden. V70's zijn welhaast nog erger, die lijken vaak in handen geweest te zijn van achteloze familiemensen.

Qua rijden vind ik 't een ongeïnspireerd ding. Voelt log, stuurt log, rijplezier komt vooral uit het langeafstandscomfort en het bescheiden aanwezige 'Blik op de Weg-geluid'. Ook voor de snelheid moet je 'm niet nemen...

Ik begrijp die Volvoliefde ook niet zo goed. Nu heb ik zelf nog nooit Volvo gereden, dus wellicht weet ik niet wat ik mis, maar ik vind het vooral een familiewagen pur sang. Maar daar wordt hij waarschijnlijk ook voor gekocht.

Nou, de achterbank blijft nog even leeg hoor! Ben eens naar Oostenrijk gereden met een V70 eerste generatie, dat beviel me heel goed.
Ik merk dat ik als autoliefhebber iets mis op 80 a 90% van de tijd dat ik in de auto zit. En het is zoeken waarmee ik wel die voldoening krijg. Een cabrio is het niet heb ik vorig jaar gemerkt. Comfort en een soepel blok wel. En Volvo spreekt me aan. Kijk, een BMW e90 kan ook maar is weer van een totaal andere orde.
Nu is het bij mij we vaak weer wat anders :D maar zo'n S60 lijkt me nu een goede kanshebber.

Laatst ook wat gezocht naar iets met een leuke motor en ik kwam uit bij de Focus ST met 5-cylinder. Is dat niet wat? Een mooie oranje bijvoorbeeld.

Barri zei:
Nou, de achterbank blijft nog even leeg hoor! Ben eens naar Oostenrijk gereden met een V70 eerste generatie, dat beviel me heel goed.
Ik merk dat ik als autoliefhebber iets mis op 80 a 90% van de tijd dat ik in de auto zit. En het is zoeken waarmee ik wel die voldoening krijg. Een cabrio is het niet heb ik vorig jaar gemerkt. Comfort en een soepel blok wel. En Volvo spreekt me aan. Kijk, een BMW e90 kan ook maar is weer van een totaal andere orde.
Nu is het bij mij we vaak weer wat anders :D maar zo'n S60 lijkt me nu een goede kanshebber.

Ik wil eigenlijk gewoon een auto met automaat en cruisecontrol. Een Mercedes dus!:}

Focus ST is ook erg leuk inderdaad. Maar twee dingen: van binnen niet zo bijzonder, en er kan geen trekhaak onder.

@Mechanix: sja, met Mercedessen heb ik juist weer iets minder Of het moet een mooie W124 (liefst coupé) zijn, maar die vind ik te oud voor dagelijks gebruik.

Een s60is vooral een comfortabele wagen zonder leuk spektakel, enkel met 2.5t echt geweldig qua motor, toch snap ik het wel als je die kiest. Als liefhebber van de hothatch vind ik de eerder genoemde Focus ST een hele goede kandidaat, rijplezier, ruim genoeg en ook die heerlijke 2.5t 5 pitter van de volvo.

Volgens mij ben ik de enige - met Berry - die de S60 wel fantastisch vind. Dijk van een auto, prachtig design, luxueus, nooit een fout imago (hoe geweldig en bijzonder een W124 blijkbaar ook is, echt sociaal geaccepteerd wordt 'ie niet overal), krachtig, doordacht, solide en heel comfortabel. Mensen die weleens in zo'n Volvo gereden hebben weten meteen wat dat Volvo-gevoel is. Niet de protserigheid van Duitse merken, maar in stilte genieten, wetende dat je alle luxe en voldoende vermogen hebt. Als daily dus een prima keus, hoewel ik Bofkont z'n mening deel dat het zeer spijtig zou zijn als hierom de VR6 moet wijken.

RobEU zei:
Volgens mij ben ik de enige - met Berry - die de S60 wel fantastisch vind. Dijk van een auto, prachtig design, luxueus, nooit een fout imago (hoe geweldig en bijzonder een W124 blijkbaar ook is, echt sociaal geaccepteerd wordt 'ie niet overal), krachtig, doordacht, solide en heel comfortabel. Mensen die weleens in zo'n Volvo gereden hebben weten meteen wat dat Volvo-gevoel is. Niet de protserigheid van Duitse merken, maar in stilte genieten, wetende dat je alle luxe en voldoende vermogen hebt. Als daily dus een prima keus, hoewel ik Bofkont z'n mening deel dat het zeer spijtig zou zijn als hierom de VR6 moet wijken.

Nee hoor. Ondergetekende vind hem ook prachtig.

volvo-s60r-ubg-15.jpg

Al wil ik wel die Scarab groene S60 R, met beige lederen interieur en dat herziene fantastische Four-C onderstel.

Alleen was/is die S60 R alles behalve sportief, is een vlotte cruiser, maar die zich absoluut niet kan meten met de E46 M3 kwa rijden, dat werd in die tijd wel door Volvo zelf gesuggereerd.
Maar ook ik ben groot fan van de S60 R, tof ding om te zien.

Barri zei:
Vandaag even bij een bedrijfje in de buurt wezen kijken: A1 Occasions. Leuk bedrijfje, net aanbod en aardige gasten.

Onze TT Roadster komt bij A1 Occasions vandaan. Ben het helemaal met je eens, aardige gasten met een leuk bedrijf en leuke en vooral ook erg nette auto's. Prima prijsstelling en een nettere TT konden we niet vinden.

Terug
Bovenaan