Barri's bolides

• Onderwerp starter Onderwerp starter Barri
  • Startdatum Startdatum
Hey wat leuk BarriB)(tu)
Vr6 is een geniaal leuke wagen/motor!
Dat geluid is zo mooi, mijn broer heeft in de jaren 90 een zwarte corrado Vr6 gehad, was toen nog bijna een nieuwe auto.
Ben zeer benieuwd naar je project, ga ik zeker volgen!

@Caspain: de mkIV keek ik ook naar. In Nijkerk staat een leuke 3 deurs in jazzblue, ook heel gaaf. Maar een VR6 is net iets gunstiger in de vaste lasten en dit exemplaar was een leuke aanbieding.

Die in Nijkerk heb ik ook gezien, erg mooi exemplaar lijkt me en ook niet te duur. Voorlopig houd ik het nog bij kijken, aangezien ik nog te veel van idee naar idee schiet.

Zucht, een verzekeraar vinden blijkt niet gemakkelijk. Generali (daar zitten de andere auto's ook) accepteert geen VR6. Jammer, want ze zouden wel de schadevrije jaren meenemen op de derde auto. Voor Europeesche is ie te jong, en bij een andere moet ie AllRisk. Nu gewoon bij ASR. Als die ook de schadevrije jaren op alle auto's toepassen zet ik de andere twee ook weer over.

He? Je hebt je verzekeraar gemeld dat je geen 19 meer bent? :T

Een derde auto, bovendien een youngtimer voor weinig km's per jaar, zou je toch voor, zeg, max 15 euro p/m moeten kunnen verzekeren, ongeacht vermogen.

Ik hou me aanbevolen voor een verzekeraar die dat biedt.
Bij Generali hanteren ze die vermogensgrens voor iedereen. Saai verzekerd wagenpark hebben ze daar...

Hier staat halverwege een bericht van Marco, misschien kun je daar wat mee.

Anders KNAC youngtimerverzekering?

Heb er verder zelf geen ervaring mee. Jaren terug nog eens uitgezocht toen ik een tijdje met m'n Benz in Nederland reed, maar liep telkens tegen het vereiste van het hebben van een andere dagelijkse auto aan. In jouw geval geen probleem.

@ Barri en Tyn,

Ik heb hetzelfde probleem gehad, wilde een youngtimer verzekering zonder dat ik een dagelijkse auto heb. Bij een tussenpersoon ben je dan een stuk beter af geloof ik. Ik heb het via aabnet.nl gedaan, beviel heel goed en betaalde maar iets van 7 euro per maand. Voldoende vrije km's erbij ook.

En leuke aankoop! De perfecte kleur voor dit type Golf en een leuk opknapproject. Ga het zeker volgen. Wees vooral niet te zuinig met foto's;)

Hé dit heb ik even gemist. Heerlijk hoor. Ik weet eigenlijk vrij weinig van het model af, maar wat ik hier lees klinkt alvast goed. Toffe kleur ook. Echter na je opmerkingen vrees ik wel wat voor de staat, op de getoonde foto's vond ik het al maar zo-zo. Kortom, kom eens met wat recente foto's. :)

Voor mij is een young/oldtimer verzekering ook geen doen. Óf ik ben te jong, of je mag er alleen maar plezierritjes mee doen (dus dan mag ik er niet eens meer naar m'n studentenkamer rijden...) of er is wel een ander excuus.

Begin wel echt benieuwd te worden naar meer foto's nu :T.

Mechanix zei:
Barri zei:
der Magistrat zei:
Echter na je opmerkingen vrees ik wel wat voor de staat, op de getoonde foto's vond ik het al maar zo-zo.
Eens. Maar voor de prijs van dit originele exemplaar kan ik mijn exemplaar een paar keer kopen en heb ik nog geld over B)

Prachtig toch als je zo'n leuke auto voor zo weinig geld kan kopen!(tu)

Het was dan ook een ongelofelijk lange bevalling! Ik krijg al ruim een half jaar lang (geen grapje) stapels advertenties doorgestuurd. Volgens mij heeft er in Nederland geen auto te koop gestaan die ik niet voorbij heb zien komen...

Pfoee, gaaf! Altijd een zwak gehad voor deze auto's sinds mijn overbuurjongen zo'n exemplaar had. Gewoon compleet origineel in het rood, dat geluid was zo gaaf. :T

Ga je topic aandachtig volgen m.b.t. het opknappen! :)

RobEU zei:
Mechanix zei:
Barri zei:
der Magistrat zei:
Echter na je opmerkingen vrees ik wel wat voor de staat, op de getoonde foto's vond ik het al maar zo-zo.
Eens. Maar voor de prijs van dit originele exemplaar kan ik mijn exemplaar een paar keer kopen en heb ik nog geld over B)

Het was dan ook een ongelofelijk lange bevalling! Ik krijg al ruim een half jaar lang (geen grapje) stapels advertenties doorgestuurd. Volgens mij heeft er in Nederland geen auto te koop gestaan die ik niet voorbij heb zien komen...

Wehe, gewoon niet over een nacht ijs gaan!(tu):}

Mechanix zei:
RobEU zei:
Mechanix zei:
Barri zei:
der Magistrat zei:

Wehe, gewoon niet over een nacht ijs gaan!(tu):}

Er is een verschil tussen over een nacht ijs gaan en een poolexpeditie. Maar hey, des te blijer ben ik met dit mooie resultaat! In mijn ogen een dijk van een aankoop.

Haha Rob :D
Maar inderdaad, het was de eerste waarbij het gevoel goed was! [size=x-small]Al zal sommigen dan misschien verbazen als ze morgen foto's zien[/size] ;)

Geweldige auto zo'n VR6!
Een goede vriend van me kocht in 1997 een 3 jaar oude VR6 waar hij in 4 jaar tijd 200000 probleemloze km's mee heeft gereden.
Nog altijd is dit de auto die noemt als zijn fijnste, met name door die 6-pitter voorin. En hij heeft best een leuke CV van automobielen opgebouwd in de loop vd jaren. (Alfa 156 2.4 JTD, Audi 80 1.9 e, Punto T-jet 155 pk en nog wat leuks spul...
Ook hij zit te neuzen naar een leuk exemplaar voor erbij...
Ben benieuwd wat je allemaal met de Wolf (want dat is ie toch wel) gaat doen.

Zo, hij staat voor de deur! Vanuit de Bollenstreek opgehaald vanochtend.

Een paar dingen merk ik op bij rijden, soms een gekke trilling. Met remmen ook een beetje, en het pedaal zit ook wel diep. Maarja, komt wel. Hij remt iig prima.
En het is comfortabel cruisen, maar als je wil kan ie ook best snel! Wel zwaar voor de voorbanden, als je dat bij een stoplichtsprintje probeert :D

Aandachtspuntjes opgemerkt onderweg: raamschakelaar voor rechterraam (vanaf links) werkt niet, kachelweerstand is stuk. Maar: het stuur is netjes! Die zat in een te ruime stuurhoes, dus ik was op het slechtste voorbereid. Maar hij is dus heel! Plakt ongelofelijk, maar is heel. Dus even het Action wondersponsje er overheen en ik heb een prima stuur. Pookknop/hoes moet wel vervangen overigens.
Antenne lag gelukkig in de kofferbak, net als alle boekjes. Ingevuld tot 2001, dus bij de eerste eigenaar. En wat ik zelf erg irritant vind is dat er een Texalarm in zit: sirene, centrale vergrendeling, bewegingssensoren, startonderbreker. Allemaal irritant, dus die wil ik er uit hebben. Gelukkig zit de originele instructiehandleiding er nog bij. Nu maar eens puzzelen...
Morgen ga ik de auto even helemaal binnenstebuiten keren, als het weer het een beetje toelaat. Voor nu vast wat foto's:

Blanke lak weg :(

VR6 logo's afgeplakt door de vorige eigenaresse:

Roest en een missende dorpellijst (is al besteld):

Ik ben benieuwd wat Monello Non Ferro nog gaat uithalen morgen:

Reflectorplaatje weg, blanke lak op voorscherm en motorkap weg, roestplekje op motorkap:

Deukje:

Schuifdakje. Motortje werkt is mij verteld, maar ik denk dat de geleiders kapot zijn:

Interieur:

Plannen:
goed schoonmaken
wielen opknappen
dorpels bekijken (kappen loshalen), ik ben bang voor veel roest)
nieuwe dorpellijsten monteren
alarm verwijderen
verlichting nakijken (m'n vriendin zei dat rechtsachter raar deed)
massa motorkap weer aansluiten (ik verwacht dat de sproeiers het dus niet doen)
originele Beta radio monteren
VR6 logo's plaatsen
trekhaak of verwijderen of netjes maken
nieuwe kentekenplaten
andere bestuurdersstoel of een lederen interieur
blok en remmen nakijken, wellicht kettingrevisie?
me verdiepen in de 'stance'; het lijkt alsof vooraan geen VR6 veren zitten (2cm lager) maar 'gewone' veren
pookknop vervangen
schuifdak repareren
ruit rechtsachter repareren
kachelweerstand vervangen
knopje ruit rechts repareren
deurgreep rechtsachter repareren
wensen: nieuwe motorkap en zijschermen

Het is wel een hok hoor. :} Maar zeker een leuk opknapprojectje. (tu)

Ben benieuwd hoe hij er, over pak 'm beet, een jaartje bijstaat!

Daar staat 'ie dan hoor! Staat er echt heel gaaf bij. Moet natuurlijk een en ander aan gebeuren, maar daar was de prijs ook zeker na. Als je de gemiddelde prijs neemt van die dingen, dan was dit bijna diefstal. En in de basis is het natuurlijk een Golfje. Ergo, onderdelen te over, en daarvan ligt al een hoop op je keukentafel hoorde ik. ;)

Zo, daar moet best wat aan gebeuren. :} Veel succes ermee!

Ik sluit me niet bij Rob aan; als je dit netjes wil maken ben je wel een paar euro verder. Vooral die roest ziet er eng uit.
Maar om ervan te genieten heb je geen exemplaar in concoursstaat nodig natuurlijk. :-D

TYN zei:
Ik sluit me niet bij Rob aan; als je dit netjes wil maken ben je wel een paar euro verder. Vooral die roest ziet er eng uit.

Ik zeg ook niet dat het gratis is, maar duur is het ook niet. Als ik hoor wat Barri al heeft liggen, en voor welke prijzen... Daar kunnen jij en ik (met onze grote sloepen) alleen maar van dromen! Die roest is wel een dingetje, maar geloof me; gezien de waardes van mooie VR6'en kan er nog heeeeeeeel veel aan vertimmerd worden!

De monteur zei: oow, maar dan lassen we toch even! Heeft vandaag heel veel laswerk gedaan aan m'n zusje dr Punto, dus hij zit goed in de flow :D Doorpakken, zou ik zeggen :} Binnenkort dus eens kijken. En wil je 'm echt helemaal strak krijgen, dan gaat er veel geld in zitten ja. Motorkap en scherm spuiten bijvoorbeeld, kost aardig wat en is alleen interessant als ie verder perfect is.

VR6 lip mist ook precies? Maar heb je geen foto's van het blokje, daar draait het allemaal om natuurlijk :D

Maar waarom die Miep nou die VR6 logo's heeft afgeplakt...?

Hij is nog wat ruw maar er valt echt wel iets moois van te maken, mooie plannen en veel plezier/succes met uitvoeren!

(ps wij willen motorgeluid:T:T !!!)

Leuk project hoor. Als je alle punten hebt aangepakt heb een hele fijne Golf. Veel plezier en blijf foto's posten voor ons.

@Zadelsnuiver: in de folder staat ie ook zonder die lip. Ik denk dat ie die pas later kreeg. Na de facelift wellicht?

Ze had de VR6 logo's afgeplakt omdat ze anders teveel aandacht kreeg van opgeschoten gasten die óf wilde racen óf m wilde kopen. :D

Heb even een RDW open data rapportje gemaakt. Nog 129 origineel NL exemplaren met een geldige APK. Twee exemplaren zijn nog bij de eerste eigenaar, beide recentere exemplaren (1996 en 1997).
Op m'n kleine laptopje werkt OpenOffice niet heel fijn, anders had ik jullie platgegooid met statistiekjes (dat is m'n werk ongeveer, heel veel met Excel doen).

Barri zei:
Ik hou me aanbevolen voor een verzekeraar die dat biedt.
Bij Generali hanteren ze die vermogensgrens voor iedereen. Saai verzekerd wagenpark hebben ze daar...

Vreemd, ik heb mijn Z4 all risk verzekerd bij interpolis kost me 28 euro p/maand, en die heeft nog een stukje meer vermogen.

Leuk dat hij eindelijk op de oprit staat, wel een project zie ik, mijn hemeltje je kunt hier helemaal los op gaan van dat.
Als je hem weer in oude glorie kan herstellen heb je een wagen die alleen nog maar in waarde zal stijgen, de Vr6 is van dat nu al een klassieker en in de VW scene echt een cult auto.
Persoonlijk had ik de Corrado genomen, die vind ik net wat meer onderscheidend.

Bofkont zei:
Vreemd, ik heb mijn Z4 all risk verzekerd bij interpolis kost me 28 euro p/maand, en die heeft nog een stukje meer vermogen.

Ligt niet alleen aan het vermogen. Mijn Volvo had ook een pak meer vermogen, maar was ook goedkoper. Er vliegen alleen een heel stuk meer Golfjes tegen een boom aan dan Z4'en en Volvo's. Dat calculeert een verzekeraar in. Daarom is het tegenwoordig een relatief zeldzame auto.

Ziet er uit als een goed redbaar exemplaar. En zowaar ook nog helemaal origineel!(tu)

Bofkont zei:
Persoonlijk had ik de Corrado genomen, die vind ik net wat meer onderscheidend.

Qua model net wat opvallender inderdaad , maar Corrado's zijn echter wel nog aanmerkelijk duurder en schaarser in vergelijking met een Golf VR6. En de beschikbaarheid van plaatwerk en andere model-exclusieve onderdelen zal daardoor ook wel een groter probleem vormen denk ik zo.

RobEU zei:
Ligt niet alleen aan het vermogen. Mijn Volvo had ook een pak meer vermogen, maar was ook goedkoper. Er vliegen alleen een heel stuk meer Golfjes tegen een boom aan dan Z4'en en Volvo's. Dat calculeert een verzekeraar in. Daarom is het tegenwoordig een relatief zeldzame auto.

Iets soortgelijks merkte ik ook toen ik me oriënteerde op een E36. Lastig om die te verzekeren als youngtimer (zelfs als 318i), maar een snellere 480 is geen enkel probleem...

Ah juist Rob, daar heb je een goed punt (tu)

Idd Elzinga, Corrado is rap duur aan het worden, paar jaartjes terug nog een 95 er brombeer paars exemplaar kunnen kopen.
80k gelopen origineel NL en echt in verbluffende nieuwstaat, nog steeds spijt van dat ik dat niet heb gedaan.
Mijn broer had in de jaren 90 een bijna nieuwe corrado Vr6, sindsdien een zeer groot fan van de wagen.

Bofkont zei:
Ah juist Rob, daar heb je een goed punt (tu)

Idd Elzinga, Corrado is rap duur aan het worden, paar jaartjes terug nog een 95 er brombeer paars exemplaar kunnen kopen.
80k gelopen origineel NL en echt in verbluffende nieuwstaat, nog steeds spijt van dat ik dat niet heb gedaan.
Mijn broer had in de jaren 90 een bijna nieuwe corrado Vr6, sindsdien een zeer groot fan van de wagen.

Een Corrado is ook echt fantastisch, met dat geinige achterspoilertje. Dat exemplaar van jou was nu zilver waard geweest, en over vijf jaar goud. Overigens ben je die winst weer gauw kwijt als je 'm moet verzekeren. ;)
Dit is voor mij de ultieme Corrado trouwens. Let ook even op de prijs...

RobEU zei:
Dit is voor mij de ultieme Corrado trouwens. Let ook even op de prijs...

Relatief goedkoop die gele Corrado.

https://www.youngtimerlahaye.nl/listings/vw-corrado-vr6/

https://www.youngtimerlahaye.nl/listings/vw-corrado-g60/

Er staat er ook eentje van 20 mille te koop zag ik. Dat er duurdere zijn, maakt deze nog niet goedkoop. :D Ik vind het straf geld!

Erg gaaf trouwens, die rode. Die velgen staan geweldig. (tu)

Zeer gave wagens Rob, ik kon die paarse corrado een paar geleden rond de 11k krijgen, prijzen zaten toen al duidelijk in de lift.
Die gele is ook een prachtig exemplaar, alleen de automaat is wel een pret bederver bij deze auto, schijnt nogal erg sloom te schakelen.

Tsja, de prijs van de gele viel me ook nog wel mee...niet dat ik het geld heb liggen maar ja.

Wel origineel Barri, dat is toch ook wel iets waard. Ben benieuwd naar de verbeteringen en het uiteindelijke resultaat.

https://www.youngtimerlahaye.nl/listings/audi-coupe-2-6-v6/

Dit is ook een topwagen :O

Sorry voor het of topic trouwens.

Bofkont zei:
Zeer gave wagens Rob, ik kon die paarse corrado een paar geleden rond de 11k krijgen, prijzen zaten toen al duidelijk in de lift.
Die gele is ook een prachtig exemplaar, alleen de automaat is wel een pret bederver bij deze auto, schijnt nogal erg sloom te schakelen.

Pfoeh, dat was al niet het koopje van de week dan. Ja die automaat is zeker jammer, maar de prachtige kleur en geweldige interieur zouden dit voor mij wel compenseren. Maar ik snap meteen dat mensen hem hierom zouden laten staan.

Die Audi Coupé is schitterend! :O

Terug
Bovenaan