Daan 4838350 zei:
Vandaag mijn eerste proefrit gemaakt in Mitsubishi Space Star 1.2, bij aankomst stonden we al 1 op 1 met de auto. Niet de mooiste auto, maar we geven het een kans.
De auto gaat via een start/stop systeem aan, erg makkelijk. Het stuur voelde licht en flexibel aan. Stoelen prima en genoeg ruimte voorin. Achterin en kofferbak waren erg krap.
Eenmaal aan het rijden merkte ik dat dit niet mijn type auto is. Als je gas geeft maakte de motor een beste lawaai (niet fijn in een automaat).
Eerste eigenaar was zakelijk, dit was te merken. Vermoedelijk meerdere bestuurders in de auto gereden.
Ook vond ik het meer op een speelgoedauto lijken dan een goede stevige auto. Als ik 60 reed en beetje gas bij gaf dan merkte ik al dat ik wat last had van zijwind. Ik ben het helemaal eens met bovenstaande reacties.
Fijn om nu een proefrit gemaakt te hebben, weet ik ik ieder geval dat Mitsubishi afvalt. Ik kon heel erg merken dat het een auto is van goedkope materialen, iets wat niet mijn voorkeur heeft. Het luxe gedeelte spreekt mij ook wel aan (dashboard is ook leuk extra).
De dealer was overigens zeer goed. Lekker een kleine garage waarbij er tijd voor je wordt genomen. Ze gaat voor mij op zoek naar een auto. Al met al erg blij met deze ervaring.
Mocht er in de buurt van Groningen nog leuke automaat auto’s zijn dan hoor ik het graag, nogmaals dank voor alle tips en adviezen. Heb ik tijdens mijn eerste proefrit veel aan gehad.
Ik had al eerder hier geschreven dat het vooral je eigen voet is die het geluid bepaald bij een auto met cvt als de Mitsubishi Space Star. Kennelijk heb jij een iets minder subtiele rechter voet als dat ik heb. Ik kan mij nog herinneren dat ik, notabene door de erkende Mitsubishi dealer, gewaarschuwd was voor dat "kenmerkende" cvt" geluid. Ik heb destijds samen met mijn broer een test rit gemaakt en kennelijk zijn wij beide subtiele ongehaaste rijders met een fluwelen voet. Ik hou van smooth rijden, ik luister ook goed wat de auto doet/kan.
Uiteraard is de auto gemaakt van goedkope materialen, veel plastic binnen, wat verwacht je dan van een A-klasse auto? Ze hebben het allemaal zo. In verhouding heeft de Space Star wel meer dan gemiddelde luxe t.o.v hun Duitse A-klassers en in verhouding bieden ze ook meer plaats.
Ook de zijwind gevoeligheid herken ik niet echt, dat lees je ook niet terug in de diverse testen die je online vind. Maar... toen ik de auto zeg maar een paar maanden had had ik wel dat idee van de zijwind gevoeligheid gehad, iedere gepasseerde vrachtwagen voelde ik, dat is ook gewenning, tegenwoordig merk ik daar nauwelijks iets van en hoef ik ook niet mijn stuur in de houtgreep te houden. Relax....
Ze zal toch drastisch je budget en/of eisen moeten aanpassen wil je een autovinden die wel voldoet aan jouw eisen en rijgedrag.