Automaat auto kopen

Vergeet de Spacestar. Gewoon geen fijn rijdende auto. Zijwindgevoelig, veel overhellen in bochten en een gevoelloze en onnauwkeurige besturing. Mijn tips : de Mazda 2 van de generatie 2008-2014 en de Suzuki Splash (hoge zit, rijdt niet spannend maar stuurt goed en is met een 1200 4 cylinder motor goed bediend. Betrouwbaar autootje. Nadeel: Kleine kofferruimte maar wel een in delen neerklapbare achterbank met een vlakke laadvloer.

verlichting2 zei:
Vergeet de Spacestar. Gewoon geen fijn rijdende auto. Zijwindgevoelig, veel overhellen in bochten en een gevoelloze en onnauwkeurige besturing. Mijn tips : de Mazda 2 van de generatie 2008-2014 en de Suzuki Splash (hoge zit, rijdt niet spannend maar stuurt goed en is met een 1200 4 cylinder motor goed bediend. Betrouwbaar autootje. Nadeel: Kleine kofferruimte maar wel een in delen neerklapbare achterbank met een vlakke laadvloer.

Ik weet niet hoe het met roest is gesteld bij deze generatie mazda 2. Als een Splash wat is , dan kun je ook gelijk naar de Opel Agila 2e generatie kijken, ik vind hem wel zwaar voor een auto uit het a-segment, dan zal ik eerder voor een Suzuki alto gaan of een Nissan Pixo.

@auto encyclopedie: we hebben nog een Splash automaat maar we hebben een Alto automaat (2010) gehad. Het verschil in verbruik is niet zo groet. De Alto deed gemiddeld 1 op 16.7, De Splash komt tot een nette 1 op 15,5. Je krijgt er wel meer auto voor terug. Het presteren doet de Splash gewoon wat makkelijker.

Auto encyclopedie zei:
als je hier wat typt gelijk hier boven Het tiende pictootje van links , maar kan alleen bij online foto's , wellicht heeft je rijschoolhouder een foto online op fb of op zijn website , dan klik je de afbeelding aan en afbeelding openen in nieuw tabblat en dan kopieer je hem naar de icoon 5, ik haal de https dan altijd weer weg die daar standaard staat, het lukt mij alleen met de pc niet met gsm , maar dat ligt wellicht aan mij.
Hij heeft helaas geen foto’s op zijn website van de auto. Jammer dat het niet via mobiel kan. Ik weet idd vrijwel zeker dat het een hybride auto was.

AnnoNu zei:
Daan 4838350 zei:
Geen idee hoe ik foto moet toevoegen op dit forum. Kan iemand mij daarbij helpen? Misschien kan ik het ook omschrijvingen. Aan de linkerkant stond chg, eco en pwr. De auto reed trouwens zonder geluid. Hoe mijn ervaring was? Erg fijn. Mijn ouders hebben een Honda Logo (automaat) en daar rijd ik gergeld in. Groot verschil! De honda logo hapert heel erg bij het wegrijden en erg gevoelig bij het remmen. Ook als er veel wind staat merk je dit. De toyota beviel me goed, denk alleen wel dat het een duurder segment was.

Als je een meter had met chg (charge), eco en power heb je met 100% zekerheid rijles gehad in een hybride Toyota. Want je omschrijft hier precies de kenmerkende Powermeter van de Toyota hybrides.

Het is ook niet zo gek dat rijscholen hybride lesauto's hebben. Ze zijn goedkoop te rijden, ook bij hoge kilometrages en hebben in verhouding een extra laag verbruik bij stadsverkeer met veel optrekken en remmen in vergelijking met niet-hybrides.
Klopt, zo’n meter had ik inderdaad! Bedankt voor het uitleggen.

verlichting2 zei:
Oké, interessant. Zijn deze modellen nog geregeld op voorraad bij dealers en in wat voor prijsklasse? Zijn dit ook automaten met versnellingen? Ook ben ik wel benieuwd of ze motorisch ook goed zijn. Aangezien de Space Star een CVT heeft.

Daan 4838350 zei:
verlichting2 zei:
Oké, interessant. Zijn deze modellen nog geregeld op voorraad bij dealers en in wat voor prijsklasse? Zijn dit ook automaten met versnellingen? Ook ben ik wel benieuwd of ze motorisch ook goed zijn. Aangezien de Space Star een CVT heeft.

Zijn vier traps automaten, weinig mis mee, aan jou wat je plezierig vindt, je staat wel vaker bij de pomp

Auto encyclopedie zei:
Daan 4838350 zei:
verlichting2 zei:

Zijn vier traps automaten, weinig mis mee, aan jou wat je plezierig vindt, je staat wel vaker bij de pomp
Geef mij maar een CVT model 🤪

Geef mij maar een CVT model

Het is dus net wat je zelf prettig vind

eerder had ik in CVT automaten gereden en vond het echt vreselijk. In het buitenland een keer een Hyundai Veracruz gehad met 3.0 V6 motor en een CVT automaat. Heerlijk! Waarschijnlijk omdat de motor wat vermogen had kon de automaat het gewoon lekker bijbenen zonder drama.

Toen weer in in de toyota van mijn schoonmoeder gereden, man man. Nee dat is echt vreselijk vind ik persoonlijk. Het is dus sterk afhankelijk van de motor die er in hangt.

Overigens vind ik zo'n spacestar ook niks. kan niet in de schaduw staan van een i10, Picanto, Opel Karl. Je hebt veel ruimte voor een compact autootje en voor je geld. Maar qua afwerking, geluid, rijden, veiligheidssystemen, luxe, etc. dan zie je wel waarom het een goedkoop ding is. Net als met een CVT automaat zal dat voor de 1 een probleem zijn, voor een ander niet. Geef mij maar een veel luxere, mooier afgewerkte Picanto met fijne automaat, moderne techniek

Ik zou gewoon eens in wat verschillende modellen rijden om zelf te ervaren.

Hier reviews van de spacestar met automaat "Autoreviews - persoonlijke ervaringen van de berijders" https://www.autoweek.nl/reviews/mitsubishi/space-star/?bouwjaar=2005--&transmissie=automaat

Het klopt idd , dat in grote testen de Picanto en i10 en Karl en de vag drieling beter scoorden , maar het ging dan altijd om handgeschakelde modellen

Het klopt idd , dat in grote testen de Picanto en i10 en Karl en de vag drieling beter scoorden , maar het ging dan altijd om handgeschakelde modellen

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook nog nooit met een picanto of i10 als automaat heb gereden, louter handgeschakeld. Maar dat ze (voor een A-segment) zulke goede auto's, daar komt een spacestar ook maar niet een klein beetje bij in de buurt als het gaat om rijden, geluid, afwerking, sturen, garantie, veiligheid, stoelen, comfort, etc. etc. Zoals je zegt; niet voor niets in diverse autobladen in binnen en buitenland steevast de top bij autotesten in dit segment.

dit artikel kan ik mij nog herinneren, en volgens mij bungelde de spacestar ook ergens onderaan

zo'n 4-traps automaat in een picanto zal wel niet heel bijzonder zijn, doet gewoon wat hij moet doen. Maar ook dat lijkt mij een stuk prettiger dan zo'n CVT automaat in een klein autootje.

het gaat ook om de rest van de auto denk ik, niet alleen de automaat.

Als het echt alleen om de automaat gaat kun je ook naar een twingo kijken, met EDC automaat. (of technisch gelijke broertje de smart forfour) super snel en vlot schakelen. Heeft volgens mij een keer een test in autoweek gewonnen met kleintjes die een automaat hebben. Juist vanwege de prettige automaat.

Hoewel er wel op en aanmerkingen zijn zeggen ze letterlijk "met afstand de beste auto in het A segment met automaat", en "het beste wat er te koop is als je iets zoekt in het A segment en automaat" gelijk heb je een turboblokje met 90pk en wat koppel.

Als je rustig rijd hoor je hem amper en gaat het wat vlotter schakelt hij razend snel door de dubbele koppeling. persoonlijk vind ik zo'n twingo niet heel top rijden. Dus als totaalpakket zou ik gewoon eens een ritje maken in zo'n picanto of i10.

Je ziet dat de meningen hier heel erg uitéén lopen, Daan laat je er niet door gek maken, je moet echt gaan proefrijden, daar ontkom je niet aan!

Als jou de lesauto goed beviel, zou je alsnog een hybride Yaris/Auris kunnen overwegen, een eCVT rijdt toch ook weer anders dan een niet-hybride CVT want meer koppel vanaf stilstand door de elektromotor, de brandstofmotor hoeft daardoor minder hard te werken.

Ben je een sportieve doorrijder, dan vind je een CVT wellicht niet de beste optie, ben je een normale rijder dan kan een (e)CVT juist weer wel goed passen. Kijk ook verder naar een auto, hoe is de zit etc.

En een viertrapsautomaat.. tja, reken bij een Hyundai i10 (die bij handgeschakeld al niet het zuinigst zijn in hun segment) bij de automaat rustig 1:16 als maximaal haalbare. Die kleine auto's met viertrapsautomaat zuipen best wel door. Als je een viertraps i10 (verbruik ca. 1:16 volgens verbruiksmonitor) en hybride Toyota Yaris (verbruik ca. 1:23 volgens verbruiksmonitor) vergelijkt met brandstofkosten dan is de Yaris ca. 350 euro per jaar goedkoper qua brandstof bij 10.000 km per jaar. Dat scheelt nogal en je hebt ook nog eens een iets grotere auto. Yaris hybride is iets zwaarder, maar zal qua kosten brandstof+wegenbelasting wel ruim winnen van de Hyundai i10 bij 10.000 km per jaar.

Ik heb verschillende auto’s gereden uit het A-Segment en moet eerlijk bekennen dat de Karl wel echt het fijnst reed. Ook veel luxe en interieur is strak. Voor mij zou de keuze makkelijk zijn.

Auto encyclopedie zei:
Hier reviews van de spacestar met automaat "Autoreviews - persoonlijke ervaringen van de berijders" https://www.autoweek.nl/reviews/mitsubishi/space-star/?bouwjaar=2005--&transmissie=automaat

Leuk dat je mij even een linkje hebt kunnen sturen met reviews van de spacestar! Ik heb even een aantal reviews gelezen en het lijkt me een degelijke auto.
- Hij rijdt zuinig (ten opzichte van andere automaat auto’s)
- Betrouwbaar door de CVT
- Lage wegenbelasting
- Traploze automaat (wat voor mij belangrijk is)
- Prima auto voor beginner

Het is jammer dat er voor mijn budget niet wat keus is in traploze automaten. Een Yaris of Auris lijken me ook interessante auto’s, alleen qua aanschafprijs een stuk duurder en duurder in verzekeringen + belasting.

AnnoNu zei:
Je ziet dat de meningen hier heel erg uitéén lopen, Daan laat je er niet door gek maken, je moet echt gaan proefrijden, daar ontkom je niet aan!

Als jou de lesauto goed beviel, zou je alsnog een hybride Yaris/Auris kunnen overwegen, een eCVT rijdt toch ook weer anders dan een niet-hybride CVT want meer koppel vanaf stilstand door de elektromotor, de brandstofmotor hoeft daardoor minder hard te werken.

Ben je een sportieve doorrijder, dan vind je een CVT wellicht niet de beste optie, ben je een normale rijder dan kan een (e)CVT juist weer wel goed passen. Kijk ook verder naar een auto, hoe is de zit etc.

En een viertrapsautomaat.. tja, reken bij een Hyundai i10 (die bij handgeschakeld al niet het zuinigst zijn in hun segment) bij de automaat rustig 1:16 als maximaal haalbare. Die kleine auto's met viertrapsautomaat zuipen best wel door. Als je een viertraps i10 (verbruik ca. 1:16 volgens verbruiksmonitor) en hybride Toyota Yaris (verbruik ca. 1:23 volgens verbruiksmonitor) vergelijkt met brandstofkosten dan is de Yaris ca. 350 euro per jaar goedkoper qua brandstof bij 10.000 km per jaar. Dat scheelt nogal en je hebt ook nog eens een iets grotere auto. Yaris hybride is iets zwaarder, maar zal qua kosten brandstof+wegenbelasting wel ruim winnen van de Hyundai i10 bij 10.000 km per jaar.
Bedankt voor het berichtje! Als ik terugdenk aan mijn lesauto was het inderdaad erg fijn. Erg makkelijk in gebruik en had veel comfort. Zelf ben ik gewoon een normale rijder. Het gaat me voornamelijk om een auto die qua duurzaamheid ongeveer 5 jaar lang meegaat en die betrouwbaar is. Het wordt bovendien ook mijn eerste auto. Ik heb de auto niet nodig voor mijn werk, het is puur voor naar mijn vriendin (ongeveer 35 km heen en 35 terug). Daarnaast willen we het ook wel voor leuke recreatieve dingen gebruiken. Ik denk overigens dat ik eerder tegen de 5.000km uitkom dan 10.000.
Het vinden van een automaat die zuinig rijdt vindt je ook niet veel.
Bedankt voor je hulp!

Als je zo weinig rijdt is het verbruik ook niet erg belangrijk.
Ik zou dan meer naar de kosten van de belasting en verzekering kijken.

De i10 2e generatie is er alleen als 1.0, en dan met automaat wordt het ook niet beter van
De picanto is er met automaat alleen met de 1.2, die haalt denk ik de 1 op 16 niet
En de Opel Karl is er alleen met een robotbak.
Een twingo is goede optie zolang je met zijn 2en bent

Wellicht ziet de wereld er over paar jaar anders uit en rij jé dan opeens veel kilometers en ben je dan blij met je zuinige auto.

Auto encyclopedie zei:
De i10 2e generatie is er alleen als 1.0, en dan met automaat wordt het ook niet beter van
De picanto is er met automaat alleen met de 1.2, die haalt denk ik de 1 op 16 niet
En de Opel Karl is er alleen met een robotbak.
Een twingo is goede optie zolang je met zijn 2en bent

Wellicht ziet de wereld er over paar jaar anders uit en rij jé dan opeens veel kilometers en ben je dan blij met je zuinige auto.
Precies, dan is een zuinige auto wel handig. Ik zal even kijken naar de Twingo.

Henk 7698167 zei:
Ik heb verschillende auto’s gereden uit het A-Segment en moet eerlijk bekennen dat de Karl wel echt het fijnst reed. Ook veel luxe en interieur is strak. Voor mij zou de keuze makkelijk zijn.

Ik heb de Mitsubishi spacestar 1.2 type instyle, ik denk dat die meer luxe heeft dan de Karl. Ik vond destijds de Karl niet overtuigend genoeg vergeleken met de Spacestar daarbij heeft de Karl een veel slechtere automaat.
De Space star is ook niet echt zijwind gevoelig, hij hangt wel iets meer over in de bocht want de vering is lekker comfortabel voor dit segment. Ik wou ook de 14inch velgen al hoewel de 15” strakker rijd. Ik rij soms op super slechte wegen en dan met een A klasse wil je nog wel enig comfort over houden. Die auto’s die lekker strak in de bocht liggen stuiteren als een gek op de wegen waar ik rij (Oekraine).

ik heb pas mijn Renault Captur 1.2TCE Dynamique automaat en navigatie ingeruild. Die Captur is van 2014 met nog geen 52000km. met een heerlijke 6 versnellingsautomaat met dubbele koppeling. je voelt m echt niet schakekelen onderhoud altijd bij de dealer geweest. ik wilde m eigenlijk als tweede auto hoeden, maar die heb ik nog niet nodig.
Blauw met zwart dak. ik zeg je , dit is een hele fijne auto. kijk even bij Aaken in Middelbeers. daar staat ie nog te koop.

johan 3600084 zei:
Henk 7698167 zei:

Ik heb de Mitsubishi spacestar 1.2 type instyle, ik denk dat die meer luxe heeft dan de Karl. Ik vond destijds de Karl niet overtuigend genoeg vergeleken met de Spacestar daarbij heeft de Karl een veel slechtere automaat.
De Space star is ook niet echt zijwind gevoelig, hij hangt wel iets meer over in de bocht want de vering is lekker comfortabel voor dit segment. Ik wou ook de 14inch velgen al hoewel de 15” strakker rijd. Ik rij soms op super slechte wegen en dan met een A klasse wil je nog wel enig comfort over houden. Die auto’s die lekker strak in de bocht liggen stuiteren als een gek op de wegen waar ik rij (Oekraine).
Update:
Net teruggebeld door Mitsubishi dealer in Grijpskerk. Ze hebben een grijze metallic 1.2 Space Star in Heerenveen. 64.000 km op de teller en van 2013. Krijg zometeen de foto’s doorgestuurd. De auto zal kosteloos naar Grijpskerk kunnen worden gebracht en kan dan een proefrit maken. Ik houd jullie op de hoogte. Prijs €8.250

https://www.autowereld.nl/mitsubishi/space-star/1-2-intense-cvt-rijklaarprijs-pdc-34995211/details.html?_ga=GA1.2.1061012555.1558197801

Hierbij de link. Het gaat om dezelfde als die van jou Auto Encyclopedie

Ik weet niet of het een probleem is maar ik benoem het toch: de auto heeft al 3 eigenaars gehad waaronder de laatste maar 120(!) dagen de auto in bezit heeft gehad. Zelf heb ik de vraag ook neergelegd bij de dealer in Grijpskerk. Zal dit een probleem moeten zijn?

Als er een goede verklaring voor is dan is er niets aan de hand. Soms zijn het “knulligheden” . Mijne was bv net voor ik hem kocht door de garage opnieuw geregistreerd omdat ze even snel een leenauto met automaat nodig hadden.

johan 3600084 zei:
Als er een goede verklaring voor is dan is er niets aan de hand. Soms zijn het “knulligheden” . Mijne was bv net voor ik hem kocht door de garage opnieuw geregistreerd omdat ze even snel een leenauto met automaat nodig hadden.
Als reactie heb ik het volgende gekregen:
“Bij de eigenaren worden de autobedrijven ook bij in berekend. Waarschijnlijk is de 120 dagen van bedrijf naar bedrijf gegaan”

Daan 4838350 zei:
https://www.autowereld.nl/mitsubishi/space-star/1-2-intense-cvt-rijklaarprijs-pdc-34995211/details.html?_ga=GA1.2.1061012555.1558197801

Hierbij de link. Het gaat om dezelfde als die van jou Auto Encyclopedie

(y)

Vandaag mijn eerste proefrit gemaakt in Mitsubishi Space Star 1.2, bij aankomst stonden we al 1 op 1 met de auto. Niet de mooiste auto, maar we geven het een kans.
De auto gaat via een start/stop systeem aan, erg makkelijk. Het stuur voelde licht en flexibel aan. Stoelen prima en genoeg ruimte voorin. Achterin en kofferbak waren erg krap.

Eenmaal aan het rijden merkte ik dat dit niet mijn type auto is. Als je gas geeft maakte de motor een beste lawaai (niet fijn in een automaat).
Eerste eigenaar was zakelijk, dit was te merken. Vermoedelijk meerdere bestuurders in de auto gereden.
Ook vond ik het meer op een speelgoedauto lijken dan een goede stevige auto. Als ik 60 reed en beetje gas bij gaf dan merkte ik al dat ik wat last had van zijwind. Ik ben het helemaal eens met bovenstaande reacties.

Fijn om nu een proefrit gemaakt te hebben, weet ik ik ieder geval dat Mitsubishi afvalt. Ik kon heel erg merken dat het een auto is van goedkope materialen, iets wat niet mijn voorkeur heeft. Het luxe gedeelte spreekt mij ook wel aan (dashboard is ook leuk extra).

De dealer was overigens zeer goed. Lekker een kleine garage waarbij er tijd voor je wordt genomen. Ze gaat voor mij op zoek naar een auto. Al met al erg blij met deze ervaring.

Mocht er in de buurt van Groningen nog leuke automaat auto’s zijn dan hoor ik het graag, nogmaals dank voor alle tips en adviezen. Heb ik tijdens mijn eerste proefrit veel aan gehad.

Mooi dat je nu uit eigen ervaring kunt spreken. Als je een meer 'volwassen' auto wilt zal je je eisen wat moeten aanpassen daar komt bij dat je in het noorden minder aanbod hebt.

Hier nog een Swift, staat in Leeuwarden. https://www.autowereld.nl/suzuki/swift/1-2-comfort-automaat-35460284/details.html?_ga=GA1.2.1384555170.1629386353

Buiten je budget maar er is altijd te onderhandelen.

Auto encyclopedie zei:
Deze clio wordt binnenkort bij de Renault dealer verwacht, heeft wel een 4-traps.

https://www.autowereld.nl/renault/clio/1-6-16v-110pk-night-day-26-895km-automaat-airco-cruise-control-lichtmetalen-velgen-35323415/details.html?_ga=GA1.2.1061012555.1558197801

en in Winsum een modus

https://www.autowereld.nl/renault/modus/1-6-16v-exception-airco-cruise-controle-licht-metalen-velgen-trekhaak-automaat-35423282/details.html?_ga=GA1.2.1061012555.1558197801

Bij de Clio lopen de half automaten en de 4 traps automaten wel doorelkaar. De 1.2 heeft een half automaat en de 1.4 bij de corsa en de 1.6 bij de clio een 4 traps, ook is de clio 2 nog geleverd naast de clio 3

De clio is inmiddels binnen, kun je zo even langs, wellicht voldoet die niet qua bouwjaar, maar dan weet je wel hoe een 4 traps rijdt

Kwam deze tegen:
https://www.synyco.nl/occasion/opel-corsa-1-2-16v-automaat-design-edit-i-navi-i-lmv-i-cruise-i-60-538-km/

Wel een semi automaat. Heeft wel veel luxe.

Als je zo weinig mogelijk de verzetten wil voelen moet je vooral voor een semi automaat gaan... maar he, misschien bevalt het je wel.

Je moet ze een met een lampje zoeken, maar ik denk dat een traditionele automaat met een tip tronic functie misschien wel bij je past, als die dan in de toeren jaagdt dan kun je handmatig opschakelen. De Aveo deelt techniek met opel , maar deze zijn zeldzaam en op dit moment niet in het Noorden. Voordeel je hebt dan wel 6 trappen ipv 4.
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/chevrolet/m1740018099-chevrolet-aveo-1-4-lt-airco-cruise-control-pdc-tel.html?previousPage=lr

zo ziet dat er dan uit.
16.jpg

Omdat je geen inruil hebt kun je ook op marktplaats zoeken en bij een particulier iets kopen.

De Hyundai i10 generatie 2013-2020 heeft een 4 traps met tip tronic

Eenmaal aan het rijden merkte ik dat dit niet mijn type auto is. Als je gas geeft maakte de motor een beste lawaai (niet fijn in een automaat).
Eerste eigenaar was zakelijk, dit was te merken. Vermoedelijk meerdere bestuurders in de auto gereden.
Ook vond ik het meer op een speelgoedauto lijken dan een goede stevige auto. Als ik 60 reed en beetje gas bij gaf dan merkte ik al dat ik wat last had van zijwind. Ik ben het helemaal eens met bovenstaande reacties.

Fijn om nu een proefrit gemaakt te hebben, weet ik ik ieder geval dat Mitsubishi afvalt. Ik kon heel erg merken dat het een auto is van goedkope materialen, iets wat niet mijn voorkeur heeft. Het luxe gedeelte spreekt mij ook wel aan (dashboard is ook leuk extra).

Fijn dat je zelf bent gaan rijden. Het is allemaal persoonlijk en net wat je verwacht. maar hetgeen wat jij beschrijft is ook datgene zoals ik de auto ken.

Ga nu eens in een Picanto of i10 rijden. Qua formaat zal het weinig uitmaken, maar als je kijkt naar afwerking, materialen, luxe (afhankelijk van uitvoering) dan ga je een paar klasses omhoog.

staat in stadskanaal Niet super luxe maar wel navi, parkeersensoren, elektrische ramen voor en achter , USB aansluitingen en wat andere zaken. fijne 4 cilinder en fijne automaat.6 maand bovag garantie bij een KIA dealer.

Die laatste Kia kostte 8 jaar geleden nieuw 14.690 euro en dan nu nog 9.950 euro durven vragen? Totaal gekkenwerk. 600 euro afschrijving per jaar, koekkoek

vertmaori zei:
Die laatste Kia kostte 8 jaar geleden nieuw 14.690 euro en dan nu nog 9.950 euro durven vragen? Totaal gekkenwerk. 600 euro afschrijving per jaar, koekkoek
Een jonggebruikte A-segment automaat is vrij zeldzaam, dan krijg je dit soort prijzen. Ook omdat een nieuwe inmiddels over de 20k gaat.

vertmaori zei:

inderdaad bizar, maar geld wel een beetje voor alle A segment auto's. Weet nog dat onze twingo destijds een cataloguswaarde had van 10.000 euro. 6 jaar later en 120.000 km op de klok konden wij er ook nog 4700 voor krijgen. Met 20.000 per jaar rijden hebben we nog geen 1000 euro p/j afgeschreven.

vergeet ook niet dat de (eerste) eigenaar wel meer heeft afgeschreven, in deze prijs zit ook gewoon rij-klaar maken, poetsen, 6-maand bovag garantie, wat ik zo zie. Betaal je ook gewoon voor. En blijkbaar kunnen ze het vragen want ze staan allemaal rond dit geld te koop. Zo'n Picanto is een gewilde occasion in het A segment, als je dan ook nog een automaat hebt, bij een dealer in goede uitvoering, tjah...

vertmaori zei:

Als ik naar de koersljst kijk is het vooral de verkoper die een flinke marge maakt. Ik gok dat de vorige eigenaar iets van 5000...5500 euro heeft gekregen voor die auto. Dan is de afschrijving ineens 2x zoveel.

vertmaori zei:
Precies hetzelfde als ik hoe ik er over denk. De vraag naar auto’s en dan helemaal automaten is hoog en het aanbod laag. Ze kunnen vragen wat ze willen. Ben erg benieuwd wanneer dit zijn hoogtepunt heeft bereikt.

Zit er soms bijna over na te denken om gewoon een poosje te wachten met het kopen van een auto en lekker sparen. Je kan bijna wel een nieuwe auto kopen, het verschil qua prijs is niet zo heel verschillend meer.

OT: erg leuke auto, ik ben zeker benieuwd naar de Kia voor een proefrit. Ook luxe met het dashboard.

Auto encyclopedie zei:
Je moet ze een met een lampje zoeken, maar ik denk dat een traditionele automaat met een tip tronic functie misschien wel bij je past, als die dan in de toeren jaagdt dan kun je handmatig opschakelen. De Aveo deelt techniek met opel , maar deze zijn zeldzaam en op dit moment niet in het Noorden. Voordeel je hebt dan wel 6 trappen ipv 4.
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/chevrolet/m1740018099-chevrolet-aveo-1-4-lt-airco-cruise-control-pdc-tel.html?previousPage=lr

zo ziet dat er dan uit.
16.jpg

Omdat je geen inruil hebt kun je ook op marktplaats zoeken en bij een particulier iets kopen.

De Hyundai i10 generatie 2013-2020 heeft een 4 traps met tip tronic
Klinkt interessant. Zijn de i10 in opmars of is het aanbod erg laag in NL? Het lijkt me ook een mooi systeem.

de I10 is er maar met 1 motorisering in Nl. In Emmen staat op gaspedaal de dichtstbijzijnde en iets boven je budget een import in Roden.

https://www.autowereld.nl/hyundai/i10/1-0i-i-motion-comfort-automaat-airco-lmv-35217671/foto.html

@hybrid , precies zoals jij het zegt, dat maakt het wel mogelijk om voor een zacht prijsje wel in een 6 traps vol automaat te rijden.

Daan 4838350 zei:
Vandaag mijn eerste proefrit gemaakt in Mitsubishi Space Star 1.2, bij aankomst stonden we al 1 op 1 met de auto. Niet de mooiste auto, maar we geven het een kans.
De auto gaat via een start/stop systeem aan, erg makkelijk. Het stuur voelde licht en flexibel aan. Stoelen prima en genoeg ruimte voorin. Achterin en kofferbak waren erg krap.

De dealer was overigens zeer goed. Lekker een kleine garage waarbij er tijd voor je wordt genomen. Ze gaat voor mij op zoek naar een auto. Al met al erg blij met deze ervaring.

Mocht er in de buurt van Groningen nog leuke automaat auto’s zijn dan hoor ik het graag, nogmaals dank voor alle tips en adviezen. Heb ik tijdens mijn eerste proefrit veel aan gehad.

Ik had al eerder hier geschreven dat het vooral je eigen voet is die het geluid bepaald bij een auto met cvt als de Mitsubishi Space Star. Kennelijk heb jij een iets minder subtiele rechter voet als dat ik heb. Ik kan mij nog herinneren dat ik, notabene door de erkende Mitsubishi dealer, gewaarschuwd was voor dat "kenmerkende" cvt" geluid. Ik heb destijds samen met mijn broer een test rit gemaakt en kennelijk zijn wij beide subtiele ongehaaste rijders met een fluwelen voet. Ik hou van smooth rijden, ik luister ook goed wat de auto doet/kan.

Uiteraard is de auto gemaakt van goedkope materialen, veel plastic binnen, wat verwacht je dan van een A-klasse auto? Ze hebben het allemaal zo. In verhouding heeft de Space Star wel meer dan gemiddelde luxe t.o.v hun Duitse A-klassers en in verhouding bieden ze ook meer plaats.
Ook de zijwind gevoeligheid herken ik niet echt, dat lees je ook niet terug in de diverse testen die je online vind. Maar... toen ik de auto zeg maar een paar maanden had had ik wel dat idee van de zijwind gevoeligheid gehad, iedere gepasseerde vrachtwagen voelde ik, dat is ook gewenning, tegenwoordig merk ik daar nauwelijks iets van en hoef ik ook niet mijn stuur in de houtgreep te houden. Relax....

Ze zal toch drastisch je budget en/of eisen moeten aanpassen wil je een autovinden die wel voldoet aan jouw eisen en rijgedrag.

johan 3600084 zei:
Daan 4838350 zei:

Ik had al eerder hier geschreven dat het vooral je eigen voet is die het geluid bepaald bij een auto met cvt als de Mitsubishi Space Star. Kennelijk heb jij een iets minder subtiele rechter voet als dat ik heb. Ik kan mij nog herinneren dat ik, notabene door de erkende Mitsubishi dealer, gewaarschuwd was voor dat "kenmerkende" cvt" geluid. Ik heb destijds samen met mijn broer een test rit gemaakt en kennelijk zijn wij beide subtiele ongehaaste rijders met een fluwelen voet. Ik hou van smooth rijden, ik luister ook goed wat de auto doet/kan.

Uiteraard is de auto gemaakt van goedkope materialen, veel plastic binnen, wat verwacht je dan van een A-klasse auto? Ze hebben het allemaal zo. In verhouding heeft de Space Star wel meer dan gemiddelde luxe t.o.v hun Duitse A-klassers en in verhouding bieden ze ook meer plaats.
Ook de zijwind gevoeligheid herken ik niet echt, dat lees je ook niet terug in de diverse testen die je online vind. Maar... toen ik de auto zeg maar een paar maanden had had ik wel dat idee van de zijwind gevoeligheid gehad, iedere gepasseerde vrachtwagen voelde ik, dat is ook gewenning, tegenwoordig merk ik daar nauwelijks iets van en hoef ik ook niet mijn stuur in de houtgreep te houden. Relax....

Ze zal toch drastisch je budget en/of eisen moeten aanpassen wil je een autovinden die wel voldoet aan jouw eisen en rijgedrag.
De proefrit heb ik niet alleen uitgevoerd maar met iemand anders erbij, die had hetzelfde als mij. Het is een auto voor mensen die veel geduld hebben. Inhalen en iets dieper het gaspedaal indrukken is een probleem geweest tijdens de proefrit.
Ik ga zeker eens in een andere CVT een proefrit maken, om te kijken of dit ook hetzelfde is. Ik kreeg als tip mee dat bij een automaat de motor namelijk niet veel herrie moet maken.

Idd veel beenruimte, daar is niks mis mee. Ook de stoelen waren prima, alleen voor een 8 jarige auto die 65.000km heeft gemaakt en waarbij de eerste eigenaar het zakelijk heeft gebruikt vind ik €8.250 een hoop geld.

Misschien heb ik veel eisen, alleen ik ben van mening dat een auto een aanschaf is waar je even goed over nadenkt. Het is geen prioriteit, het moet een toevoeging zijn. De hele markt is qua prijs uit balans, daarom heb ik geduld om een goede auto te vinden die bij me past.

Ik kan je reactie heel goed volgen, ik vind ook dat het bedrag best hoog is, 2013 en niet de meest luxueuze uitvoering. Ik heb destijds gewoon de vraag gesteld aan de dealer wat hij berijdt was met de prijs te doen. Daar kwam uit dat hij 750 euro wou zakken met een kleine aanpassing op dat je dan geen grote beurt kon krijgen maar wel een kleine beurt voor de auto. Dat leek mee een goed voorstel dus ben ik daarmee akkoord gegaan.

Wat betreft je tip over het geluid: klopt niet voor en cvt. Een cvt is zo geprogrammeerd dat die voor een bepaalde (fabrieks) geoptimaliseerde instelling gaat. Meestal is dat zuinig en efficiënt rijden. Je motor heeft (voor de 1.2 l) een maximaal vermogen bij 5000 toeren en maximaal koppel bij 4000 toeren. Als je dan het gaspedaal hard indruk dan gaat die naar die hoge toeren toe, immers zuinig en maximaal rendement om je extra snelheid te bereiken. Voor een zwaardere motor hoef je dat niet te doen immers die heeft meer vermogen beschikbaar. Voor motoren met een turbo krijg je de bekende turbo lag/vertraging ( en de rekening want turbo's slijten snel en kosten veel geld).
Overigens heeft de Mitsubishi ook een S stand voor de automaat waarmee standaard een wat hoger toerental (3500) als referentie wordt gekozen waarmee je een sprintje iets makkelijker kan maken. Op de staart trappen van een lichte motor (alle A klasse auto's) levert natuurlijk altijd lawaai op dus zal je keuzes moeten maken wat je wilt/ acceptabel vind.

johan 3600084 zei:
Ik kan je reactie heel goed volgen, ik vind ook dat het bedrag best hoog is, 2013 en niet de meest luxueuze uitvoering. Ik heb destijds gewoon de vraag gesteld aan de dealer wat hij berijdt was met de prijs te doen. Daar kwam uit dat hij 750 euro wou zakken met een kleine aanpassing op dat je dan geen grote beurt kon krijgen maar wel een kleine beurt voor de auto. Dat leek mee een goed voorstel dus ben ik daarmee akkoord gegaan.

Wat betreft je tip over het geluid: klopt niet voor en cvt. Een cvt is zo geprogrammeerd dat die voor een bepaalde (fabrieks) geoptimaliseerde instelling gaat. Meestal is dat zuinig en efficiënt rijden. Je motor heeft (voor de 1.2 l) een maximaal vermogen bij 5000 toeren en maximaal koppel bij 4000 toeren. Als je dan het gaspedaal hard indruk dan gaat die naar die hoge toeren toe, immers zuinig en maximaal rendement om je extra snelheid te bereiken. Voor een zwaardere motor hoef je dat niet te doen immers die heeft meer vermogen beschikbaar. Voor motoren met een turbo krijg je de bekende turbo lag/vertraging ( en de rekening want turbo's slijten snel en kosten veel geld).
Overigens heeft de Mitsubishi ook een S stand voor de automaat waarmee standaard een wat hoger toerental (3500) als referentie wordt gekozen waarmee je een sprintje iets makkelijker kan maken. Op de staart trappen van een lichte motor (alle A klasse auto's) levert natuurlijk altijd lawaai op dus zal je keuzes moeten maken wat je wilt/ acceptabel vind.
Het is misschien inderdaad te voorbarig om dit model auto volledig af te schrijven. Ik heb er tenslotte ook maar 30 minuten in gereden en het kan ook zijn dat ik de pech had met dit model. Het is een zuinig rijdende auto die ook nog goedkoop in de wegenbelasting is.
Heb jij je auto al een poosje of heb je hem ook onlangs gekocht? Knap dat je er zoveel van af hebt gepraat.

Ik sta ervoor open om het budget te verhogen (€13.000 max)
Bij een oude auto is de kans op groot onderhoud aanwezig, ook is het niet zuinig dus meer benzinekosten (goedkopere auto levert dan alsnog niks op), mensen doen hem dan vaak weg vlak voordat groot onderhoud gedaan moet worden, ook geen inruilwaarde.
Het is de bedoeling om hem 5 jaar te houden, rekening houden met ongeveer €1.000-1.500 afschrijving per jaar, heb je nog een aardig bedrag aan inruilwaarde.

Suzuki Splash

https://api.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/146336179/Android?s=342-50-166-26-2-30&referer=gaspedaal.nl&hashed_id=

haarr zei:
Suzuki Splash

https://api.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/146336179/Android?s=342-50-166-26-2-30&referer=gaspedaal.nl&hashed_id=
Bedankt voor het meedenken!
Ik vind het alleen een beetje een oude mensen auto. Wel goede km stand en leeftijd

Terug
Bovenaan