Daan 4838350
Startmotor
Precies wat ik idd ook dacht. Een Yaris is tenslotte zo populair dat het zich bijna uit zichzelf verkoopt. Maar onderhandelen is altijd mogelijk.AnnoNu zei:Mij valt al langer op dat tweendehands auto's en misschien nog specifieker o.a. de Yarissen duurder zijn geworden. De auto van mijn moeder is al op leeftijd (2001) en elk jaar kijk ik tegen de APK-datum rond naar een Yaris of iets vergelijkbaars met automaat, voor het geval haar Peugeot 106 niet meer door de APK komt, maar al 2 jaar blijkt deze nog 'even' mee te kunnen. Wat mij eind 2020 opviel, is dat je voor 10.000 euro een mindere Yaris kon uitzoeken dan het jaar ervoor. rond kerst. Niet een jaar nieuwer maar 2 jaar ouder en dat is op dit moment nog steeds zo. Ofwel die Yarissen schrijven nauwelijks af (en dat geldt nu voor meer auto's) , ze zijn gewoon gewild vanwege de redenen waarom jij er ook één wilt hebben en daar komt de extra algehele vraag naar tweedehands auto's door corona en chiptekort/hogere BPM voor nieuwe auto's nog bij. Dat weten handelaren ook, waardoor je denk ik niet heel veel succes zal hebben bij afdingen, ze raken ze toch wel snel kwijt. Je kunt dan beter een goede bandenset erbij bedingen dan een paar 100 euro korting vragen, tenzij de auto echt veel te hoog geprijsd staat.
Wat mij vooral opvalt is dat je veel import auto's tegenkomt. Natuurlijk niet zo gek omdat de vraag hoog is en de dealer moet zijn auto toch ergens vandaan halen.
Bij mij in de buurt is het goed zoeken naar een geschikte. Ik vind dat namelijk wel fijn i.v.m. onderhoud. Bij een bedrijf zoals Louwman kan ik trouwens door heel NL terecht.
Mijn vermoeden is dat deze auto de komende jaren (mede door het chiptekort) ook nog wel zo blijft qua waarde.