De Kia Picanto is een trapautomaat en daarnaast niet zuinig
er is niets mis met een trapsautomaat. sterker nog, vrijwel alle dure automerken gebruiken die tegenwoordig (mercedes, BMW, jaguar, etc etc.) . En niet zuinig is relatief, Auto's uit het B en C segment zijn ook minder zuinig. Daarnaast; hoeveel kilometers maak je per jaar, hoeveel is het verschil nu echt?
i10 is een optie alleen lees er wisselende verhalen over qua betrouwbaarheid,
waar lees je dat? De i10 is onderhuids identiek aan de picanto. staan gewoon bekend als zeer betrouwbaar. Geen idee waar je die info vandaan hebt wat blijkbaar zwaar word gewogen.
en dat is dus precies wat ik bedoel. Je maakt allerlei keuzes op basis van iets wat je ergens hebt gehoord en gelezen en je schrijft het bij voorbaat daarom al af zonder ook maar 1 seconde te hebben gereden.
De Opel Karl wordt geschakeld door die vervelende robot automaat. Iets wat geen optie is voor mij.
al geprobeerd? Ik vind het eerlijk gezegd ook niet heel top. maar iemand in mijn omgeving rijd een Colt met zo'n robot bak en die vind het heel prima rijden. Probeer gewoon eens.
Aan de hand van alle informatie en mijn wensenlijst kom je al snel uit op de Space Star, Yaris of Swift/Baleno.
Spacestar had je zelf al in gereden en je was daar helemaal niet zo heel positief over. schreef je hier. Komt ook matig uit veel testen maar blijkbaar weegt dat allemaal niet zo zwaar. Swift is zeker niet zuinig, maakt veel toeren en vind hem ook behoorlijk stug (wel wel heel leuk als stuurauto) en plastic interieur, bij de picanto is zuinigheid het een ding maar bij een swift dus niet meer. En ook daar kun je genoeg dingen over vinden.
je gaat van segment naar segment, je hebt oordelen klaar over automaten zonder niets zelf de verschillen te hebben ervaren. Bij het ene model weegt zuinigheid wel bij de andere niet. Bij de een lees je iets slechts en word bij voorbaat afgeschreven maar bij andere modellen maakt het niet uit.
dat maakt jou zoekttoch zo opmerkelijk.
Straks koop je misschien ooit iets, op basis van meningen van anderen, wat je hier en daar hebt gelezen, vooroordelen, terwijl de kans groot is dat het helemaal niet 'de beste' auto voor jou is, in jou situatie, met jou budget en wensen.