speedtouch
Wegverkenner
Bird Nerd zei:Afgezien van die lelijke knopjes op de middenconsole is de CT van binnen wel echt van een flink hoger plan dan de huidige Auris
Ik dacht dat Auris nu Corolla heette!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Bird Nerd zei:Afgezien van die lelijke knopjes op de middenconsole is de CT van binnen wel echt van een flink hoger plan dan de huidige Auris
Rutger DC zei:P. Klieder zei:Deze discussie kun je ook voeren over de Lexus CT 200h en de Auris/Corolla hybrid.
Maar gaat over de Audi A1. Waarom moet er altijd gelijk naar een concurrent worden gewezen als er kritiek is op Audi of Volkswagen?
De Lexus CT is overigens niet bepaald een auto die kritiekloos benaderd is door pers en publiek.
speedtouch zei:Bird Nerd zei:Afgezien van die lelijke knopjes op de middenconsole is de CT van binnen wel echt van een flink hoger plan dan de huidige Auris
Ik dacht dat Auris nu Corolla heette!
P. Klieder zei:Meteen? Dit is pagina 4 inmiddels... En concurrent?
En nu inhoudelijk?
Ik heb 'm net gekeken. Harde plastics op diverse plekken waar je het niet verwacht, onhandige moeilijk bereikbare knopjes, een speaker vlak naast je oor...Het komt op mij over als een Audi-onwaardige auto en ik was eerlijk gezegd verbaasd dat Matt daarna nog aan de 'Five annoying things' begon! Des te verbazender was eigenlijk dat zijn advies was 'Shortlist it'...Bird Nerd zei:https://www.youtube.com/watch?v=J4DvaEqCLw0
BENZine zei:maar ik heb de indruk dat die kwaliteitsverschillen steeds kleiner worden. Een Polo doet qua afwerking niet onder voor de A1 en een Passat ziet er binnenin niet minder mooi uit dan een A4/A6.
Rutger DC zei:Wat vind jij van de Audi A1?
BENZine zei:Zo’n Mini is ( net als de inmiddels geschrapte Beetel) ook niet meer van deze tijd, dat retro gedoe hebben we nu wel een keer gehad.
Volgens mij is 'retro gedoe' uiteindelijk voor de meeste fabrikanten inderdaad een slecht idee geweest. Zeker de New Beetle, al was het maar omdat ze dat ding op een doodnormale Golf gebaseerd hebben en het afgezien van het aanstellerige uiterlijk werkelijk niets met een Kever te maken had. Mini is één van de uitzonderingen. En volgens mij verkopen ze nog steeds prima, en laat dat zien dat ze wel degelijk van deze tijd zijn. Alleen mag 'ie van mij het origineel wel weer wat meer gaan benaderen, zoals het model uit 2004 dat deed. Het is allemaal wat te gladjes en te soft geworden.BENZine zei:Zo’n Mini is ( net als de inmiddels geschrapte Beetel) ook niet meer van deze tijd, dat retro gedoe hebben we nu wel een keer gehad.
Zoals ik al zei: Het mag het origineel wel weer wat meer gaan benaderen. Het is inderdaad nogal doorgeschoten. Overigens beperkte ik me in mijn beschouwing tot de Mini Mini, om 'm zo maar even te duiden. Zoiets als de countryman is een een heel andere auto die je ook niet met een A1 kunt vergelijken.BENZine zei:De eerste generaties Mini waren nog leuk en kon je nog enigszins een Mini noemen. Maar de laatste versies en zeker die rare varianten als de Countryman toch niet meer?
En dan die grote ronde klok midden op het dashboard. Bij de eerdere versies was het nog een snelheidsklok zoals bij de echte Mini, maar nu er een beeldscherm en wat losse knoppen in gehuisvest zijn ziet dat er toch niet meer uit?
Ik zou in elk geval nooit voor zo’n speelgoed-auto kiezen en vind het allemaal geen haar beter dan de Beetle. Sterker nog, een Beetle (cabrio) staat bij mij dan nog hoger aangeschreven dan elke hedendaagse Mini.
D2 maar dan met vierkante haakjes er omheen zei:Maar boven alles zijn onze persoonlijke voorkeuren geen antwoord op de stelling 'dat retro gedoe hebben we nu wel een keer gehad'. Ik ben het in elk geval oneens met de stelling, goed uitgevoerde, succesvolle retromodellen als de Mini en Fiat 500 zijn wat mij betreft het bewijs.
D2 maar dan met vierkante haakjes er omheen zei:Ik ben het in elk geval oneens met de stelling, goed uitgevoerde, succesvolle retromodellen als de Mini en Fiat 500 zijn wat mij betreft het bewijs.
BENZine zei:D2 maar dan met vierkante haakjes er omheen zei:Ik ben het in elk geval oneens met de stelling, goed uitgevoerde, succesvolle retromodellen als de Mini en Fiat 500 zijn wat mij betreft het bewijs.
De Fiat 500 is veel dichter bij zichzelf gebleven, is nog echt een klein autootje. En qua interieur ook niet zo overdreven en vergezocht als bij de Mini.
Dat vind ik ook steeds een giller en aangezien o.a. de Golf al aan zijn 8e generatie toe is, moet hij ondertussen al hoogbejaard zijnBird Nerd zei:Iedere keer als een merk met iets leuks komt dan moet het de generatie erna weer 'volwassener'. Waarom toch?
Carfanatic zei:![]()
wel een digitaal instrumentarium maar geen radio, toch apart.
Carfanatic zei:![]()
wel een digitaal instrumentarium maar geen radio, toch apart.
De Schaduw zei:Die belichting is ook gewoon kudt.
D Elzinga zei:Oke dus een reguliere Audi heeft als modelnaam een A, een suv-achtige een Q, en nu dan ook nog een gewoon model dat enigszins de illusie van terreinvaardigheid geeft, en dat heet dan een Citycarver. Tsja, weer een gaatje gevuld. Zouden we dit truukje ook nog op andere modellen kunnen verwachten?
929V6 zei:D Elzinga zei:Oke dus een reguliere Audi heeft als modelnaam een A, een suv-achtige een Q, en nu dan ook nog een gewoon model dat enigszins de illusie van terreinvaardigheid geeft, en dat heet dan een Citycarver. Tsja, weer een gaatje gevuld. Zouden we dit truukje ook nog op andere modellen kunnen verwachten?
Ik denk dat we ook nog wel verlaagde versies van de Q-modellen tegemoet kunnen zien.
Moderator
D Elzinga zei:Zouden we dit truukje ook nog op andere modellen kunnen verwachten?
De Schaduw zei:Ja."Mooi" is dat inderdaad. Maken ze een hoge versie, fijne hoge instap blabla, vervolgens maken ze er weer een verlaagde versie van.