A
Anoniem
Guest
Barri zei:Het zijn goede auto's, maar niet meer dan dat.
Blijkbaar spreken ze toch heel veel mensen aan.
Het onaardige gedeelte heb ik maar even weggehaald.
Ivanov
AutoWeek Moderator
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Barri zei:Het zijn goede auto's, maar niet meer dan dat.
Barri zei:Dat dash van de Polo en A1 lijken zeker wel op elkaar. Niet dat dat erg is.
En het is geen VAG haat, maar het is meer verwondering over het succes: waarom koopt iedereen blind een Audi of VW? Hetzelfde zouden we 30 jaar geleden ons afgevraagd hebben over Opel. Ik begrijp dat niet. Het zijn goede auto's, maar niet meer dan dat.
P. Klieder zei:Barri zei:Het zijn goede auto's, maar niet meer dan dat.
Blijkbaar spreken ze toch heel veel mensen aan. En dat gaat bij sommige mensen toch lastig in. Alsof ze niet kunnen begrijpen dat mensen in grote getale voor een VAG product kiezen. En het mooiste komt dan nog; dan gaan ze allerlei redenen verzinnen daaromtrent. Dus wat recht is MOET kromgepraat worden.![]()
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:P. Klieder zei:Barri zei:Het zijn goede auto's, maar niet meer dan dat.
Blijkbaar spreken ze toch heel veel mensen aan. En dat gaat bij sommige mensen toch lastig in. Alsof ze niet kunnen begrijpen dat mensen in grote getale voor een VAG product kiezen. En het mooiste komt dan nog; dan gaan ze allerlei redenen verzinnen daaromtrent. Dus wat recht is MOET kromgepraat worden.![]()
Ik snap best dat mensen een VAG product kopen. Dat betekent echter niet dat het niet aan discussie onderworpen mag worden.
Wat een goede auto is, is voor een ieder weer anders. En dat is nou net waarom er zo lustig gediscussieerd wordt in bijvoorbeeld dit draadje. Als we jouw rijtje afgaan is dit een: redelijk dure auto, met twijfelachtige betrouwbaarheid (track record laatste jaren), met goed zitcomfort, karige garantie(verlening), een te betwisten uiterlijk, goede dealerbeleving.P. Klieder zei:Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:P. Klieder zei:Barri zei:Het zijn goede auto's, maar niet meer dan dat.
Ik snap best dat mensen een VAG product kopen. Dat betekent echter niet dat het niet aan discussie onderworpen mag worden.
Dat zeg ik ook niet. Uiteindelijk heeft iedereen een eigen reden om voor een auto te kiezen. Kosten, betrouwbaarheid, zitcomfort, garantie, uiterlijk, dealer beleving etc. Dus voor die mensen een "goede" auto dus. En als er veel mensen voor een VAG product kiezen, zal voornoemde gevallen wel goed zitten. En wat is een goede auto? Is dat een betrouwbare?
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Wat een goede auto is, is voor een ieder weer anders. En dat is nou net waarom er zo lustig gediscussieerd wordt in bijvoorbeeld dit draadje. Als we jouw rijtje afgaan is dit een: redelijk dure auto, met twijfelachtige betrouwbaarheid (track record laatste jaren), met goed zitcomfort, karige garantie(verlening), een te betwisten uiterlijk, goede dealerbeleving.
Oftewel, genoeg punten om over te discussiëren.
Phaeton V8 zei:Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Wat een goede auto is, is voor een ieder weer anders. En dat is nou net waarom er zo lustig gediscussieerd wordt in bijvoorbeeld dit draadje. Als we jouw rijtje afgaan is dit een: redelijk dure auto, met twijfelachtige betrouwbaarheid (track record laatste jaren), met goed zitcomfort, karige garantie(verlening), een te betwisten uiterlijk, goede dealerbeleving.
Oftewel, genoeg punten om over te discussiëren.
Waarom zou je willen discussieren? Om dekoperleaser van een Audi te overtuigen? Om je gelijk te halen? De koper van een Audi heeft een heel ander perspectief. Niet alles is wat het lijkt.
Zoveel mensen, zoveel wensen. 1 woord. Subjectief.Bird Nerd zei:Ik snap sowieso niet dat mensen niet snappen dat er ook autoliefhebbers zijn, naast de 'normale' kopers/leasers, die gewoon van ingetogen auto's houden. Een Audi A4 B6 heeft bv geen enkele bijzondere lijn, opvallende lampen of uberhaupt iets wat ook maar een beetje anders is. Maar ik vind hem nog steeds schitterend. Omdat ie klopt in al zijn eenvoud. Terwijl ik de huidige A4 weer helemaal niks vind omdat ik het niets vind uitstralen.
Ik snap de charme van Audi wel (stoer, serieus uiterlijk, geweldige afwerking en allemansvriend) maar voor mij is autoplezier toch belangrijker dus ga ik voor BMW.
Idefiqs zei:Waar is het toch misgegaan met Audi? Ze konden het zo goed;
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:P. Klieder zei:Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Zag trouwens dat de motorkap niet eens gasveren heeft. Is dat nou Duits premium tegenwoordig? Wat een armoe.
Sinds wanneer maakt een italo fanboi zich druk over gasveren? Tijden veranderen....![]()
Sinds ik dat al op een Stilo uit 2003 had zitten....![]()
Moderator
De Golf IV ook. Maar de Audi A2 had niet eens een motorkap. Ook niet premium dus?Joël D. zei:Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:P. Klieder zei:Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Zag trouwens dat de motorkap niet eens gasveren heeft. Is dat nou Duits premium tegenwoordig? Wat een armoe.
Sinds wanneer maakt een italo fanboi zich druk over gasveren? Tijden veranderen....![]()
Sinds ik dat al op een Stilo uit 2003 had zitten....![]()
Mijn 155 uit 1994 heeft ze zelfs.
Barri zei:De Golf IV ook. Maar de Audi A2 had niet eens een motorkap. Ook niet premium dus?
Die gasveren waren wel makkelijk, maar ik hecht er meer waarde aan dat ik weinig onder die kap hoef te zijn dan dat ik 'm makkelijk open kan zetten.
Moderator
Gezien de optieprijzen vraag ik me af of het veel scheelt qua restwaardepercentage. Wat een duur ding zeg! Beetje redelijk aangekleed op Audi.de al 28k. Een Leon bijvoorbeeld is met dezelfde uitrusting ongeveer hetzelfde geprijsd in NL. Reken er nog een paar duizend BPM bij en de A1 is zo een paar duizend duurder dan een gelijk uitgeruste Leon, en 10k duurder dan een gelijk uitgeruste Ibiza. Dan moet je wel heel graag 4 ringen op de neus willen hebben.AlfaFrankY1 zei:Mag hopen dat iedereen zo wijs is een meer aangeklede versie te kiezen, zeker met het oog op courantheid.
Barri zei:Gezien de optieprijzen vraag ik me af of het veel scheelt qua restwaardepercentage. Wat een duur ding zeg! Beetje redelijk aangekleed op Audi.de al 28k. Een Leon bijvoorbeeld is met dezelfde uitrusting ongeveer hetzelfde geprijsd in NL. Reken er nog een paar duizend BPM bij en de A1 is zo een paar duizend duurder dan een gelijk uitgeruste Leon, en 10k duurder dan een gelijk uitgeruste Ibiza. Dan moet je wel heel graag 4 ringen op de neus willen hebben.AlfaFrankY1 zei:Mag hopen dat iedereen zo wijs is een meer aangeklede versie te kiezen, zeker met het oog op courantheid.
Moderator
Dat kan altijd. Maar een Ibiza is technisch goed vergelijkbaar en het geeft dus alleen maar aan hoeveel dat andere uiterlijk (en/of logo) je waard moet zijn. Ik zeg toch niet dat je voor een Ibiza moet kiezen?P. Klieder zei:Barri zei:Gezien de optieprijzen vraag ik me af of het veel scheelt qua restwaardepercentage. Wat een duur ding zeg! Beetje redelijk aangekleed op Audi.de al 28k. Een Leon bijvoorbeeld is met dezelfde uitrusting ongeveer hetzelfde geprijsd in NL. Reken er nog een paar duizend BPM bij en de A1 is zo een paar duizend duurder dan een gelijk uitgeruste Leon, en 10k duurder dan een gelijk uitgeruste Ibiza. Dan moet je wel heel graag 4 ringen op de neus willen hebben.AlfaFrankY1 zei:Mag hopen dat iedereen zo wijs is een meer aangeklede versie te kiezen, zeker met het oog op courantheid.
En als je de Audi gewoon veel mooier vindt? Van binnen en buiten.
Schitterende wagen, zowel aan de buitenzijde als binnenin. Inderdaad zijn zowel de voorganger als de opvolger op vlak van vormgeving een pak minder geslaagd. Alhoewel deeerste A6 met singel frame grill kan ik ook wel smaken, vooral als Avant.Vakantiebarrel zei:Idefiqs zei:Waar is het toch misgegaan met Audi? Ze konden het zo goed;
Ik denk vanaf de introductie met de grote bek. Helaas is het tegenwoordig meer agressie en dikdoenerij dan tijdloze ingetogenheid. Wat mij betreft Audi's beste worp:
![]()
iDS zei:Schitterende wagen, zowel aan de buitenzijde als binnenin. Inderdaad zijn zowel de voorganger als de opvolger op vlak van vormgeving een pak minder geslaagd. Alhoewel deeerste A6 met singel frame grill kan ik ook wel smaken, vooral als Avant.Vakantiebarrel zei:Idefiqs zei:Waar is het toch misgegaan met Audi? Ze konden het zo goed;
Ik denk vanaf de introductie met de grote bek. Helaas is het tegenwoordig meer agressie en dikdoenerij dan tijdloze ingetogenheid. Wat mij betreft Audi's beste worp:
![]()
Qua wegligging is Audi er wel op vooruitgegaan maar de vormgeving is alleen agressiever geworden, zonder echt karakter uit te stralen. Agressie als doel blijkbaar, het lijkt bijna een vormgevingsthema bij Audi.
Moderator
Bird Nerd zei:
Roy R zei:In de Duitse configurator? Houd er rekening mee dat in Dld de standaarduitrusting nog lager is dan hier, maar opties en pakketten doorgaans goedkoper.
Trouwens, handbediende airco was in de vorige generatie inderdaad de standaard.
Bij de vorige A1 was de airco niet standaard. Bijna niet voor te stellen.
Monsieur Le Loure zei:Vanaf de Audi A4 kun je pas zeggen dat je Audi rijdt, een A3 is een opgeleukte Golf en de A1 is veel te dure Polo.
A4 heeft de motor in de lengterichting liggen en de Passat dwars.
De Audi was 20.000 euro Inch avleveringskosten niewu. Van buiten met 17 inch lichtmetaal, S-line pakket en 2 kleuren. Van binnen met Navi en handmatige airco.Monsieur Le Loure zei:Wat is niet veel duurder in jouw ogen?
zeebra zei:De Audi was 20.000 euro Inch avleveringskosten niewu. Van buiten met 17 inch lichtmetaal, S-line pakket en 2 kleuren. Van binnen met Navi en handmatige airco.Monsieur Le Loure zei:Wat is niet veel duurder in jouw ogen?
zeebra zei:Monsieur Le Loure zei:Vanaf de Audi A4 kun je pas zeggen dat je Audi rijdt, een A3 is een opgeleukte Golf en de A1 is veel te dure Polo.
Dat is jouw mening, maar strookt niet met de werkelijkheid kan ik zeggen. De Polo en de A1 delen hetzelfde platform en daar houdt het op. Natuurlijk zijn er zat onderdelen die onderling uitwisselbaar zijn, maar de look en feel is Audi. Ook de afstemming van onderstel motor/ versnellingsbak en besturing is gewoon een andere. Ik heb zelf een A1 gehad en kan zeggen dat er weinig zichtbaar gedeeld werd.
Bird Nerd zei:Haha je hebt ze beide naast elkaar gehad en ontdaan van al het plaatwerk en plastic beschermplaten? 1.0 turbo met 95pk, 1.4 turbo en 1.8 turbo vond je ook gewoon in de Polo, net als de 1.4 TDI. En natuurlijk gewoon het platform en heel veel onderdelen. Sowieso spreek je jezelf in een paar zinnen al behoorlijk tegen. Tuurlijk had de A1 wat eigen motoren en luxer interieur e.d. maar daar houdt het dan ook wel bij op![]()
Bird Nerd zei:zeebra zei:Monsieur Le Loure zei:Vanaf de Audi A4 kun je pas zeggen dat je Audi rijdt, een A3 is een opgeleukte Golf en de A1 is veel te dure Polo.
Dat is jouw mening, maar strookt niet met de werkelijkheid kan ik zeggen. De Polo en de A1 delen hetzelfde platform en daar houdt het op. Natuurlijk zijn er zat onderdelen die onderling uitwisselbaar zijn, maar de look en feel is Audi. Ook de afstemming van onderstel motor/ versnellingsbak en besturing is gewoon een andere. Ik heb zelf een A1 gehad en kan zeggen dat er weinig zichtbaar gedeeld werd.
Haha je hebt ze beide naast elkaar gehad en ontdaan van al het plaatwerk en plastic beschermplaten? 1.0 turbo met 95pk, 1.4 turbo en 1.8 turbo vond je ook gewoon in de Polo, net als de 1.4 TDI. En natuurlijk gewoon het platform en heel veel onderdelen. Sowieso spreek je jezelf in een paar zinnen al behoorlijk tegen. Tuurlijk had de A1 wat eigen motoren en luxer interieur e.d. maar daar houdt het dan ook wel bij op![]()
[size=medium]Nieuwe Audi A1 vanaf 25.995 euro[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 20 september 2018 • Tekst: Bob Kroese[/size]
Audi start met de verkoop van de nieuwe A1 Sportback. Vanaf half november staat de auto bij de dealers voor een vanafprijs van 25.995 euro.
De nieuwe Audi A1 Sportback kun je vanaf vandaag bestellen. Audi vraagt minimaal 25.995 euro voor de compacte hatchback. Vooralsnog is er een motor verkrijgbaar, de 116 pk sterke 1.0 TFSI driecilinder. Later voegt Audi de 1.0 met 95 pk en de 1.5 TFSI aan het assortiment toe. Dieselmotoren staan vooralsnog niet op de planning.
Speciaal voor de Nederlandse markt komt Audi met de Epic-uitvoering. Die is opgetuigd met enkele verfraaiingen aan de buitenkant en prettige voorzieningen als cruise control, een digitaal instrumentenpaneel en parkeersensoren. De prijs bedraagt 29.695 euro.
Tijdelijk kun je kiezen voor de Edition One. Die heeft alle extra’s van de Epic-uitvoering, aangevuld met S-Line sportpakket en bijzondere details, zoals een zwart Audi-logo aan de zijkant en diverse donkere accenten. Audi vraagt voor de A1 Sportback Edition One 36.899 euro.