Audi A1 | Nieuw: Allstreet

Barri zei:
Het zijn goede auto's, maar niet meer dan dat.

Blijkbaar spreken ze toch heel veel mensen aan.

Het onaardige gedeelte heb ik maar even weggehaald.

Ivanov
AutoWeek Moderator

Barri zei:
Dat dash van de Polo en A1 lijken zeker wel op elkaar. Niet dat dat erg is.

En het is geen VAG haat, maar het is meer verwondering over het succes: waarom koopt iedereen blind een Audi of VW? Hetzelfde zouden we 30 jaar geleden ons afgevraagd hebben over Opel. Ik begrijp dat niet. Het zijn goede auto's, maar niet meer dan dat.

Omdat er meestal wel een dealer dicht in de buurt zit? Omdat er voor ieder wat wils in het programma zit?

Bij een merk als Fiat is dat allemaal niet meer zo vanzelfsprekend ...

P. Klieder zei:
Barri zei:

Blijkbaar spreken ze toch heel veel mensen aan. En dat gaat bij sommige mensen toch lastig in. Alsof ze niet kunnen begrijpen dat mensen in grote getale voor een VAG product kiezen. En het mooiste komt dan nog; dan gaan ze allerlei redenen verzinnen daaromtrent. Dus wat recht is MOET kromgepraat worden. :):):):eek::eek::eek:

Ik snap best dat mensen een VAG product kopen. Dat betekent echter niet dat het niet aan discussie onderworpen mag worden.

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
P. Klieder zei:
Barri zei:

Blijkbaar spreken ze toch heel veel mensen aan. En dat gaat bij sommige mensen toch lastig in. Alsof ze niet kunnen begrijpen dat mensen in grote getale voor een VAG product kiezen. En het mooiste komt dan nog; dan gaan ze allerlei redenen verzinnen daaromtrent. Dus wat recht is MOET kromgepraat worden. :):):):eek::eek::eek:

Ik snap best dat mensen een VAG product kopen. Dat betekent echter niet dat het niet aan discussie onderworpen mag worden.

Dat zeg ik ook niet. Uiteindelijk heeft iedereen een eigen reden om voor een auto te kiezen. Kosten, betrouwbaarheid, zitcomfort, garantie, uiterlijk, dealer beleving etc. Dus voor die mensen een "goede" auto dus. En als er veel mensen voor een VAG product kiezen, zal voornoemde gevallen wel goed zitten. En wat is een goede auto? Is dat een betrouwbare?

P. Klieder zei:
P. Klieder zei:
Barri zei:

Dat zeg ik ook niet. Uiteindelijk heeft iedereen een eigen reden om voor een auto te kiezen. Kosten, betrouwbaarheid, zitcomfort, garantie, uiterlijk, dealer beleving etc. Dus voor die mensen een "goede" auto dus. En als er veel mensen voor een VAG product kiezen, zal voornoemde gevallen wel goed zitten. En wat is een goede auto? Is dat een betrouwbare?
Wat een goede auto is, is voor een ieder weer anders. En dat is nou net waarom er zo lustig gediscussieerd wordt in bijvoorbeeld dit draadje. Als we jouw rijtje afgaan is dit een: redelijk dure auto, met twijfelachtige betrouwbaarheid (track record laatste jaren), met goed zitcomfort, karige garantie(verlening), een te betwisten uiterlijk, goede dealerbeleving.
Oftewel, genoeg punten om over te discussiëren. Wel leuk om op die criteria een auto te zoeken die overal goed op scoort. Dat zou feitelijk dan een goede auto moeten zijn.

Grapprig, , mijn italiaanse auto's waren juist het betrouwbaarst, een Lybra 2,4jtd met 4 ton op de klok en een Kappa 2.0 5 cilinder.
Op mijn huidige Lexus na dan, maar daar hoeft niet over gediscusieerd te worden dat is de maatstaf.

Wat een goede auto is, is voor een ieder weer anders. En dat is nou net waarom er zo lustig gediscussieerd wordt in bijvoorbeeld dit draadje. Als we jouw rijtje afgaan is dit een: redelijk dure auto, met twijfelachtige betrouwbaarheid (track record laatste jaren), met goed zitcomfort, karige garantie(verlening), een te betwisten uiterlijk, goede dealerbeleving.
Oftewel, genoeg punten om over te discussiëren.

Waarom zou je willen discussieren? Om de koper van een Audi te overtuigen? Om je gelijk te halen? De koper van een Audi heeft een heel ander perspectief. Niet alles is wat het lijkt.

Phaeton V8 zei:
Oftewel, genoeg punten om over te discussiëren.

Waarom zou je willen discussieren? Om de koper leaser van een Audi te overtuigen? Om je gelijk te halen? De koper van een Audi heeft een heel ander perspectief. Niet alles is wat het lijkt.

Ik snap sowieso niet dat mensen niet snappen dat er ook autoliefhebbers zijn, naast de 'normale' kopers/leasers, die gewoon van ingetogen auto's houden. Een Audi A4 B6 heeft bv geen enkele bijzondere lijn, opvallende lampen of uberhaupt iets wat ook maar een beetje anders is. Maar ik vind hem nog steeds schitterend. Omdat ie klopt in al zijn eenvoud. Terwijl ik de huidige A4 weer helemaal niks vind omdat ik het niets vind uitstralen.

Ik snap de charme van Audi wel (stoer, serieus uiterlijk, geweldige afwerking en allemansvriend) maar voor mij is autoplezier toch belangrijker dus ga ik voor BMW.

Bird Nerd zei:
Ik snap sowieso niet dat mensen niet snappen dat er ook autoliefhebbers zijn, naast de 'normale' kopers/leasers, die gewoon van ingetogen auto's houden. Een Audi A4 B6 heeft bv geen enkele bijzondere lijn, opvallende lampen of uberhaupt iets wat ook maar een beetje anders is. Maar ik vind hem nog steeds schitterend. Omdat ie klopt in al zijn eenvoud. Terwijl ik de huidige A4 weer helemaal niks vind omdat ik het niets vind uitstralen.

Ik snap de charme van Audi wel (stoer, serieus uiterlijk, geweldige afwerking en allemansvriend) maar voor mij is autoplezier toch belangrijker dus ga ik voor BMW.
Zoveel mensen, zoveel wensen. 1 woord. Subjectief.

Idefiqs zei:
Waar is het toch misgegaan met Audi? Ze konden het zo goed;

Ik denk vanaf de introductie met de grote bek. Helaas is het tegenwoordig meer agressie en dikdoenerij dan tijdloze ingetogenheid. Wat mij betreft Audi's beste worp:
9tUYM6V.jpg

Er zijn alleen maar benzine motoren leverbaar op de A1:
https://drivemag.com/news/official-all-there-is-to-know-about-the-2019-audi-a1-sportback

P. Klieder zei:
Zag trouwens dat de motorkap niet eens gasveren heeft. Is dat nou Duits premium tegenwoordig? Wat een armoe.

Sinds wanneer maakt een italo fanboi zich druk over gasveren? Tijden veranderen....o_O

Sinds ik dat al op een Stilo uit 2003 had zitten.... o_O

Mijn 155 uit 1994 heeft ze zelfs.

Joël D. zei:
P. Klieder zei:
Zag trouwens dat de motorkap niet eens gasveren heeft. Is dat nou Duits premium tegenwoordig? Wat een armoe.

Sinds wanneer maakt een italo fanboi zich druk over gasveren? Tijden veranderen....o_O

Sinds ik dat al op een Stilo uit 2003 had zitten.... o_O

Mijn 155 uit 1994 heeft ze zelfs.
De Golf IV ook. Maar de Audi A2 had niet eens een motorkap. Ook niet premium dus? ;)
Die gasveren waren wel makkelijk, maar ik hecht er meer waarde aan dat ik weinig onder die kap hoef te zijn dan dat ik 'm makkelijk open kan zetten.

Barri zei:
De Golf IV ook. Maar de Audi A2 had niet eens een motorkap. Ook niet premium dus? ;)
Die gasveren waren wel makkelijk, maar ik hecht er meer waarde aan dat ik weinig onder die kap hoef te zijn dan dat ik 'm makkelijk open kan zetten.

Wel een (losse) motorkap, maar uitgevoerd met snelsluitingen in plaats van scharnieren.
Bij een meeting geeft dat leuke mogelijkheden ...

HI2K4J6CKJD3.jpg

Wat de A1 betreft, ik vind er teveel overbodige kunststof "versieringen" aan de buitenkant zitten. En waarom zitten er rode reflectoren in de onderzijde
van de bumper? Deze hadden toch ook in de achterlichtunits kunnen worden verwerkt? Doet me een beetje denken aan de donkergemaakte achterlichten 25 jaar geleden. Voor APK-goedkeur moesten er dan nog extra reflectoren op de achterzijde van de auto worden aangebracht ...

kc46J99.jpg

s5Y6gNi.jpg

bBLBpbY.jpg

VJj9l0N.jpg

uIdVKzB.jpg

zg356Tp.jpg

Duitse configurator: https://www.audi.de/de/brand/de/neuwagen/a1/a1-sportback/motor.html

Iets luxere uitvoering met als opties 17", contrasterend dak, LED-verlichting en infotainment pakket en het ziet er al een stuk beter uit

fadqVHG.jpg

hOjdmiS.jpg

WpIOBNs.jpg

Zo zou ik hem configureren:

HUXCU0Y.jpg

DFMvP5Q.jpg

Al is ie in het geel ook leuk. Wel jammer dat je in het interieur bij veel keuzes die gele details krijgt of juist een lelijk blauw-achtige of een koperkleur. Allemaal niet mijn smaak

Die basisversie... das toch om te huilen! Grauw, saai, emotieloos en sober van binnen. En eigenlijk geldt dat voor de buitenkans ook. In basistrim kan deze A1 net zo goed voor een Kia of Hyundai doorgaan... Puur prijslijstlokkertje. Mag hopen dat iedereen zo wijs is een meer aangeklede versie te kiezen, zeker met het oog op courantheid.

AlfaFrankY1 zei:
Mag hopen dat iedereen zo wijs is een meer aangeklede versie te kiezen, zeker met het oog op courantheid.
Gezien de optieprijzen vraag ik me af of het veel scheelt qua restwaardepercentage. Wat een duur ding zeg! Beetje redelijk aangekleed op Audi.de al 28k. Een Leon bijvoorbeeld is met dezelfde uitrusting ongeveer hetzelfde geprijsd in NL. Reken er nog een paar duizend BPM bij en de A1 is zo een paar duizend duurder dan een gelijk uitgeruste Leon, en 10k duurder dan een gelijk uitgeruste Ibiza. Dan moet je wel heel graag 4 ringen op de neus willen hebben.

Barri zei:
AlfaFrankY1 zei:
Mag hopen dat iedereen zo wijs is een meer aangeklede versie te kiezen, zeker met het oog op courantheid.
Gezien de optieprijzen vraag ik me af of het veel scheelt qua restwaardepercentage. Wat een duur ding zeg! Beetje redelijk aangekleed op Audi.de al 28k. Een Leon bijvoorbeeld is met dezelfde uitrusting ongeveer hetzelfde geprijsd in NL. Reken er nog een paar duizend BPM bij en de A1 is zo een paar duizend duurder dan een gelijk uitgeruste Leon, en 10k duurder dan een gelijk uitgeruste Ibiza. Dan moet je wel heel graag 4 ringen op de neus willen hebben.

En als je de Audi gewoon veel mooier vindt? Van binnen en buiten. Een gelijk uitgeruste Dacia is ook veel goedkoper dan een Renault. Dan moet je wel heel graag een wybertje op de neus willen hebben.

Had exact hetzelfde idee als Alfafranky, zeker zo als instapper van de zijkant net een Kia of Hyundai. Volledig uitwisselbaar en totaal onherkenbaar als Audi zonder de broodnodige ( dure ) opties.

bBLBpbY.jpg

P. Klieder zei:
Barri zei:
AlfaFrankY1 zei:

En als je de Audi gewoon veel mooier vindt? Van binnen en buiten.
Dat kan altijd. Maar een Ibiza is technisch goed vergelijkbaar en het geeft dus alleen maar aan hoeveel dat andere uiterlijk (en/of logo) je waard moet zijn. Ik zeg toch niet dat je voor een Ibiza moet kiezen?

Vanaf de Audi A4 kun je pas zeggen dat je Audi rijdt, een A3 is een opgeleukte Golf en de A1 is veel te dure Polo.

A4 heeft de motor in de lengterichting liggen en de Passat dwars.

Vakantiebarrel zei:
Idefiqs zei:

Ik denk vanaf de introductie met de grote bek. Helaas is het tegenwoordig meer agressie en dikdoenerij dan tijdloze ingetogenheid. Wat mij betreft Audi's beste worp:
9tUYM6V.jpg
Schitterende wagen, zowel aan de buitenzijde als binnenin. Inderdaad zijn zowel de voorganger als de opvolger op vlak van vormgeving een pak minder geslaagd. Alhoewel deeerste A6 met singel frame grill kan ik ook wel smaken, vooral als Avant.
Qua wegligging is Audi er wel op vooruitgegaan maar de vormgeving is alleen agressiever geworden, zonder echt karakter uit te stralen. Agressie als doel blijkbaar, het lijkt bijna een vormgevingsthema bij Audi.

Zat ook te configureren en kwam uit op 37.5k, dit zal in Ned ongetwijfeld richting de 50 a 55k gaan. Erg veel geld. Moet het interieur in het echt gaan bekijken komt bij de configurator niet echt fraai over, maar wel vaker het geval bij een configuratie. Mnwt

iDS zei:
Vakantiebarrel zei:
Idefiqs zei:

9tUYM6V.jpg
Schitterende wagen, zowel aan de buitenzijde als binnenin. Inderdaad zijn zowel de voorganger als de opvolger op vlak van vormgeving een pak minder geslaagd. Alhoewel deeerste A6 met singel frame grill kan ik ook wel smaken, vooral als Avant.
Qua wegligging is Audi er wel op vooruitgegaan maar de vormgeving is alleen agressiever geworden, zonder echt karakter uit te stralen. Agressie als doel blijkbaar, het lijkt bijna een vormgevingsthema bij Audi.

Dat zijn ook precies de 2 A6-en die ik mooi vind . Neem aan dat je het model van na 2005 bedoelt.

2006_audi_a6-pic-8819532479166469308-1600x1200.jpeg

Die BMW-achterlichten blijven hilarisch. Net als bij de Mercedes EQC zie ik zo die blinde paniek voor me in de directiekamers, "we moeten echt iets heel anders doen" om vervolgens met een achterlamp op te proppen te komen die zo bij de concurrent vandaan lijkt te komen. Dat basisdashboard is wel heerlijke jaren 80 eenvoud (y)

Bird Nerd zei:

Dat is er één voor de Back to Basics-rubriek. Allemachtig, wat ziet dat ding er armoedig uit zo, met al dat kale plastic. De heren bij Driven To Write stelden dat wanneer een model in basisuitvoering niet als zodanig herkenbaar is, het ontwerp niet sterk genoeg is.

Ik zie de plaatjes hierboven even niet, maar bij de configurator kwam ik een plaatje tegen met handbediende airco en zonder radio :eek:

In de Duitse configurator? Houd er rekening mee dat in Dld de standaarduitrusting nog lager is dan hier, maar opties en pakketten doorgaans goedkoper.
Trouwens, handbediende airco was in de vorige generatie inderdaad de standaard. Al had die meen ik wel radio standaard. Ik deel je mening dat voor dergelijke bedragen het gekkenwerk ik.

Mijn moeder heeft een A1, zeer fijne auto en zeer tevreden mee, maar voor 3k meer had ze een prima A3 kunnen rijden. Dus eigenlijk te duur mode dingetjes net zoals een mini. Dat zal wel niet meer veranderen.

Sommige mensen willen nou eenmaal geen grote/grotere auto rijden. Dus als je het geld (er) voor (over) hebt om een dure B-segment auto te kopen dan zie ik het probleem echt niet.

Roy R zei:
In de Duitse configurator? Houd er rekening mee dat in Dld de standaarduitrusting nog lager is dan hier, maar opties en pakketten doorgaans goedkoper.
Trouwens, handbediende airco was in de vorige generatie inderdaad de standaard.
Bij de vorige A1 was de airco niet standaard. Bijna niet voor te stellen.

Monsieur Le Loure zei:
Vanaf de Audi A4 kun je pas zeggen dat je Audi rijdt, een A3 is een opgeleukte Golf en de A1 is veel te dure Polo.

Dat is jou mening, maar strookt niet met de werkelijkheid kan ik zeggen. De Polo en de A1 delen hetzelfde platform en daar houdt het op. Natuurlijk zijn er zat onderdelen die onderling uitwisselbaar zijn, maar de look en feel is Audi. Ook de afstemming van onderstel motor/ versnellingsbak en besturing is gewoon een andere. Ik heb zelf een A1 gehad en kan zeggen dat er weinig zichtbaar gedeeld werd. En de auto was niet veel duurder dan de Polo terwijl er van buiten wel een veel dikkere auto stond. Bij Audi doe je slim om paketten te bestellen, en zo weinig mogelijk losse opties. De laatste maken de auto duur. Als je kijkt zie je dat de auto standaard geleverd wordt met de 1.0 TSI, die bij de Polo de top van de motorisering is(op de GTI na) Zeker als straks de vierwiel aangedreven S uitkomt heb je een prachtige auto. Echt wel iets anders dan de Polo.

Monsieur Le Loure zei:
Wat is niet veel duurder in jouw ogen?
De Audi was 20.000 euro Inch avleveringskosten niewu. Van buiten met 17 inch lichtmetaal, S-line pakket en 2 kleuren. Van binnen met Navi en handmatige airco.

zeebra zei:
Monsieur Le Loure zei:
Wat is niet veel duurder in jouw ogen?
De Audi was 20.000 euro Inch avleveringskosten niewu. Van buiten met 17 inch lichtmetaal, S-line pakket en 2 kleuren. Van binnen met Navi en handmatige airco.

Zo een prijs noemen zegt niet zoveel, het gaat om het prijsverschil met een VW Polo met globaal dezelfde uitrusting en onder dezelfde verkoopvoorwaarden.

zeebra zei:
Monsieur Le Loure zei:

Dat is jouw mening, maar strookt niet met de werkelijkheid kan ik zeggen. De Polo en de A1 delen hetzelfde platform en daar houdt het op. Natuurlijk zijn er zat onderdelen die onderling uitwisselbaar zijn, maar de look en feel is Audi. Ook de afstemming van onderstel motor/ versnellingsbak en besturing is gewoon een andere. Ik heb zelf een A1 gehad en kan zeggen dat er weinig zichtbaar gedeeld werd.

Haha je hebt ze beide naast elkaar gehad en ontdaan van al het plaatwerk en plastic beschermplaten? 1.0 turbo met 95pk, 1.4 turbo en 1.8 turbo vond je ook gewoon in de Polo, net als de 1.4 TDI. En natuurlijk gewoon het platform en heel veel onderdelen. Sowieso spreek je jezelf in een paar zinnen al behoorlijk tegen. Tuurlijk had de A1 wat eigen motoren en luxer interieur e.d. maar daar houdt het dan ook wel bij op ;)

Bird Nerd zei:
Haha je hebt ze beide naast elkaar gehad en ontdaan van al het plaatwerk en plastic beschermplaten? 1.0 turbo met 95pk, 1.4 turbo en 1.8 turbo vond je ook gewoon in de Polo, net als de 1.4 TDI. En natuurlijk gewoon het platform en heel veel onderdelen. Sowieso spreek je jezelf in een paar zinnen al behoorlijk tegen. Tuurlijk had de A1 wat eigen motoren en luxer interieur e.d. maar daar houdt het dan ook wel bij op ;)

Zo kijkt mijn buurman ook naar auto's. Hij heeft een Auris en Astra van alle plaatwerk ontdaan en vond toen de Astra mooier. Heeft toen voor de Astra gekozen.

Ergo: waarom zou iemand kiezen voor een Nissan ipv Mazda? Andere stoelen? Fijnere vering? Mooier uiterlijk? Luxer uitgevoerd? Fijnere opties?

Zie daar; op al die voorgenoemde onderdelen is een A1 verschillend tov een Polo. Dus roepen dat het dezelfde auto's zijn is kul.

Ja en wat dan nog, als iemand voor een A1 kiest i.p.v. een Polo om wat voor persoonlijke reden dan ook, is dat prima toch. Ik hoor het zo vaak, je rijd een te dure Golf. Nouja, als die persoon dat vind. Leuk voor je joh. Ik heb genoeg golfjes en a3's gereden om te weten dat het rijden echt anders is. Auto onderdelen delen binnen concert is nou eenmaal van deze tijd. Ze lepelen toch ook een AMG in een Aston Martin.

Bird Nerd zei:
zeebra zei:
Monsieur Le Loure zei:

Dat is jouw mening, maar strookt niet met de werkelijkheid kan ik zeggen. De Polo en de A1 delen hetzelfde platform en daar houdt het op. Natuurlijk zijn er zat onderdelen die onderling uitwisselbaar zijn, maar de look en feel is Audi. Ook de afstemming van onderstel motor/ versnellingsbak en besturing is gewoon een andere. Ik heb zelf een A1 gehad en kan zeggen dat er weinig zichtbaar gedeeld werd.

Dat de auto qua look and feel gewoon heel anders is is zijn bestaansrecht. Natuurlijk is onder de kap veel hetzelfde. Maar door andere vering/demping een grotere breedte andere tuning van de motor, de inrichting van het interieur tot de deurhandels en de dubbele achterlichten. Het voelt als een mini A4. BMW doet hetzelfde met Rolls Royce en Mini. De Mini Countryman, de BMW sportstourer en de BMW X!/X2: allemaal hetzelfde platvorm, maar verder behoorlijk verschillend.

En met mij veel anderen met dezelfde mening. De A1 is tot nu toe behoorlijk goed verkocht en, wel prettig bij inruil, erg waardevast. Buiten de ruimte achterin verschilt de A1 niet eens zoveel met een A3. Heel veel elementen komen rechtstreeks uit de grote modellen van Audi: Stuurwiel van de A6, Mmi van de Q3, deurhandels en aircobediening van de TT(ook de vormgeving van de portieren was daar op gebaseerd) vormgeving achterklep met dubbele achterlichten van de Q modellen, Vormgeving ventilatieroosters van de A3. Dit is echte premium. Ik heb er in elk geval van genoten.

[size=medium]Nieuwe Audi A1 vanaf 25.995 euro[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 20 september 2018 • Tekst: Bob Kroese[/size]

Audi start met de verkoop van de nieuwe A1 Sportback. Vanaf half november staat de auto bij de dealers voor een vanafprijs van 25.995 euro.

De nieuwe Audi A1 Sportback kun je vanaf vandaag bestellen. Audi vraagt minimaal 25.995 euro voor de compacte hatchback. Vooralsnog is er een motor verkrijgbaar, de 116 pk sterke 1.0 TFSI driecilinder. Later voegt Audi de 1.0 met 95 pk en de 1.5 TFSI aan het assortiment toe. Dieselmotoren staan vooralsnog niet op de planning.

Speciaal voor de Nederlandse markt komt Audi met de Epic-uitvoering. Die is opgetuigd met enkele verfraaiingen aan de buitenkant en prettige voorzieningen als cruise control, een digitaal instrumentenpaneel en parkeersensoren. De prijs bedraagt 29.695 euro.

Tijdelijk kun je kiezen voor de Edition One. Die heeft alle extra’s van de Epic-uitvoering, aangevuld met S-Line sportpakket en bijzondere details, zoals een zwart Audi-logo aan de zijkant en diverse donkere accenten. Audi vraagt voor de A1 Sportback Edition One 36.899 euro.

Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2018/september/45480-nieuwe-audi-a1-vanaf-25-995-euro

Wat zijn auto's toch ontzettend duur geworden. Nog niet zo lang geleden had je voor dat bedrag toch een A3. Een vijfdeurs Mini is er vanaf € 23.491 met slechts 75 pk, met 102 pk kost die € 24.990. Maar goed, wellicht dat 'ie met de komst van de 95 pk uitvoering een wat lager instaptarief krijgt.

In Duitsland is de vanaf-prijs 19,5 K.

We zijn dus weer volledig terug bij af wat betreft de enorme prijsverschillen tussen NL en D. Ooit waren er ook grote verschillen, waarna er is besloten om de wegenbelasting te verhogen en de BPM stapsgewijs terug te brengen. De wegenbelasting is verhoogd, BPM werd CO2 taks, NEDC werd WLTP, en zie daar: De prijsverschillen zijn nu groter dan ooit tevoren (terwijl we wel meer wegenbelasting betalen)! Met ongetwijfeld als gevolg dat een heel groot deel van de autokopers zal besluiten om langer met de oude (meer vervuilende) auto door te rijden i.p.v. deze in te ruilen op een nieuwe schonere auto. Zolang de prutsers in Den Haag hier niets aan doen zal deze situatie veel verlies opleveren voor de consument, de NL automobielhandel, het milieu, en uiteindelijk ook voor de NL staat.

Ook niet gek dat elk jaar meer en meer auto's geïmporteerd worden uit met name Duitsland....

Misselijk volk in Den Haag

Terug
Bovenaan