Audi A1 | Nieuw: Allstreet

Verschrikkelijk veel geld voor deze auto zeg, belachelijk.
Net wat D-C zegt, voor dat geld kocht je een A3 nieuw en dat een paar jaar terug, dus het huidige (geen kleiner) model.

Tijdelijk kun je kiezen voor de Edition One. Die heeft alle extra’s van de Epic-uitvoering, aangevuld met S-Line sportpakket en bijzondere details, zoals een zwart Audi-logo aan de zijkant en diverse donkere accenten. Audi vraagt voor de A1 Sportback Edition One 36.899 euro.

Hier kunnen ze toch niet zelf serieus naar kijken zonder te fronzen?
Voor dat geld een designer schoenendoos met 116pk, juist. Klinkt als een hele goede deal.

Matthijs82 zei:
Verschrikkelijk veel geld voor deze auto zeg, belachelijk.
Net wat D-C zegt, voor dat geld kocht je een A3 nieuw en dat een paar jaar terug, dus het huidige (geen kleiner) model.

Tijdelijk kun je kiezen voor de Edition One. Die heeft alle extra’s van de Epic-uitvoering, aangevuld met S-Line sportpakket en bijzondere details, zoals een zwart Audi-logo aan de zijkant en diverse donkere accenten. Audi vraagt voor de A1 Sportback Edition One 36.899 euro.

Hier kunnen ze toch niet zelf serieus naar kijken zonder te fronzen?
Voor dat geld een designer schoenendoos met 116pk, juist. Klinkt als een hele goede deal.

Ik verwacht dat deze A1 het goed gaat doen. Qua grootte vergelijkbaar met een Polo. Dat doet niet zoveel onder voor een A3. Waarom zou je een A3 willen? Die is alleen groter op de achterbank. Achter het stuur is deze al riant, en een stuk moderner met het nieuwe infotainment.
Als je bedent dat deze groter is dan de oorspronkelijke Audi 80(voorloper van de A4) dan begrijp je dat veel mensen dit ruim voldoende vinden. Ik zie straks vooral de mensen zonder kinderen kiezen voor de A1 in plaats van A3. Voorin zelfde ruimte, gelijke motorisering, bekende Audi kwaliteit en moderner infotainment. En dan is deze nog goedkoper ook. Het is een weelde als je voor de A1 kan kiezen.

Wat een geld. Ik ben benieuwd of ie wel verkocht gaat worden.
Jullie vinden het vast niet vergelijkbaar, maar als je voor nog geen 24k een ruim uitgeruste Ceed kan kopen, die uitstekend stuurt, waarom dan voor 2k meer een - waarschijnlijk - kariger uitgeruste kleinere auto? Echt dat logo, of een iets ander soort plastic op het dash?

@Bari: waarom zou je een grotere auto kopen als je met de kleinere ook uit de voeten kunt? Dat snap ik dus echt niet. Mensen staren zich blind op segmenten. Voorin is zo’n A1 behoorlijk ruim. Ik vind de redenering hoe groter hoe beter een beetje achterhaald.

Het is echt heel veel geld voor een B-Segmenter met een schamele 116 pk. Om bijvoorbeeld de genoemde luxe Edition One maar eens te vergelijken. Die kost 36.899 Euro.

Voor 1.500 Euro meer heb je bijvoorbeeld ook een Opel Insignia 1.6 Turbo ( 200 pk ) als luxe Innovation uitvoering. Zeg niet dat je als alternatief beter die Opel kan nemen maar best bizar dat je dit ook kan krijgen voor hetzelfde budget.

B-segment 116 pk even duur als D-segment 200 pk.

zeebra zei:
@Bari: waarom zou je een grotere auto kopen als je met de kleinere ook uit de voeten kunt? Dat snap ik dus echt niet. Mensen staren zich blind op segmenten. Voorin is zo’n A1 behoorlijk ruim. Ik vind de redenering hoe groter hoe beter een beetje achterhaald.
Het gaat niet om de grootte. Kijk anders naar een Ibiza, of desnoods een 500. De Audi is gewoon volledig uit de markt geprijsd.

Barri zei:
zeebra zei:
Het gaat niet om de grootte. Kijk anders naar een Ibiza, of desnoods een 500. De Audi is gewoon volledig uit de markt geprijsd.

Ik verwacht dat ie het toch heel goed gaat doen. Prijs is erg relatief. Veel mensen denken meer in de trant van 'ik wil 'm en kan het betalen'.

En dan geef je minimaal 26k uit voor zo’n hok, heb je een één-punt-nul drie-cilinder voor de deur staan. Een veredelde Suzuki Alto, meer is het niet.

Veredelde Alto is het ook weer niet. Wij hebben thuis een Alto, en dat is toch wel ff minder :)
Maar ik ben toch heel benieuwd hoe ie gaat verkopen.
Zeker die Epic versie. We hebben op t werk vorige week vrijdag eens zitten kijken wat er tegenwoordig te koop is voor 35k. Als je dan de A1 bovenaan hebt staan, dan heb je het toch niet helemaal op een rijtje in de bovenkamer lijkt me. Meer vermogen, meer luxe, meer ruimte, meer comfort, meer ruimte: het is allemaal mogelijk voor dat geld.

Barri zei:
Veredelde Alto is het ook weer niet. Wij hebben thuis een Alto, en dat is toch wel ff minder :)
Maar ik ben toch heel benieuwd hoe ie gaat verkopen.
Zeker die Epic versie. We hebben op t werk vorige week vrijdag eens zitten kijken wat er tegenwoordig te koop is voor 35k. Als je dan de A1 bovenaan hebt staan, dan heb je het toch niet helemaal op een rijtje in de bovenkamer lijkt me. Meer vermogen, meer luxe, meer ruimte, meer comfort, meer ruimte: het is allemaal mogelijk voor dat geld.
Meer voor minder. Dat betekend alleen niet dat het product ook beter is. Waarom meer ruimte als je die niet nodig hebt? Die A1 is voorin een hele ruime auto. Als je met 2 bent is dat alles wat je nodig hebt. 18 inch lichtmetaal? In het b-segment waarschijnlijk alleen bij Mini. Virtuele cockpit van Audi? Een dergelijke kwaliteit heeft verder geen enkele auto ook niet in C- of D-segment. Er zijn zat mensen die gewoon geen grote auto willen maar wel hechten aan een mooie auto doe goed rijdt. Dat jij hem niet wil snap ik maar ga de mensen die er wel 1 willen niet veroordelen. Dat slaat nergens op.

Precies. Verder kijken dan je eigen behoeftes zal men hier wel sieren. Als iemand het geld er voor over heeft, waarom niet? Stel je wilt een 2e auto (vaak dan de auto van de vrouw) en je hebt toch geld zat en wilt niet klein maar wel luxe rijden, dan is zo'n A1 toch prima?

Ik denk dat heel veel mensen zich vergissen in het formaat. Qua ruimte komt deze A1 heel dicht bij de A3 drie deurs. Deze nieuwe A1 is echt een stuk groter dan de oude A1 en is prima inzetbaar in de dagelijks praktijk als je niet te grote kinderen hoeft te vervoeren op de achterbank. En het infotainment is van de nieuwste generatie. Waarom zou je in een A3 gaan rijden als je kan genieten van de nieuwste snufjes in de A1?

Qua formaat geloof ik het zeker. Kijk eens naar de nieuwe Polo hoe die gegroeid is. Je komt hem steeds vaker tegen en dan valt me dat elke keer op. Ook daar, moet je nog een Golf als je met z'n 2e bent? Denk het niet. Hang dan de Polo lekker vol spulletjes als je de centen hebt.

Ik heb het toch niet alleen over het formaat? Als je een virtual cockpit en 18 inch wil, is een Leon goedkoper. En een Golf ook. En een A3 ook bijna. Het gaat niet alleen om het formaat.

Overigens merk je de hogere prijs ook in de lease. Waarom zou een A1 tweedehands meer op moeten brengen dan een even dure Golf of A3? Qua afschrijving dus geen verschil, qua rente ook niet.

Barri zei:
Ik heb het toch niet alleen over het formaat? Als je een virtual cockpit en 18 inch wil, is een Leon goedkoper. En een Golf ook. En een A3 ook bijna. Het gaat niet alleen om het formaat.

Overigens merk je de hogere prijs ook in de lease. Waarom zou een A1 tweedehands meer op moeten brengen dan een even dure Golf of A3? Qua afschrijving dus geen verschil, qua rente ook niet.
De vraag blijft waarom je voor een Leon, Golf of A3 zou kiezen als je de ruimte niet nodig hebt. Groter is niet gelijk aan beter. Bovendien heeft de A1 indien gewenst. de modernste systemen aan boord. De rest is al aan het einde van de lifecycle gekomen. Blijven we bij het merk Audi dan is een A3 in vergelijkbare uitvoering duurder. In de praktijk zie je dat kleinere auto’s minder afschrijven dan grotere auto’s. De huidige A1 schrijft minder af dan de huidige A3 weet ik uit ervaring.

Dat laatste kan ik beamen met zelf een A3 en moeders een A1.
Uiteindelijk komt het toch weer neer op persoonlijke voorkeuren en wat je daarvoor kan en wil betalen.

Compacte mooi gemaakte wagen, zeer aan de prijs maar daar krijg je ook echt wel wat moois voor terug. Als je alleen bent en in de Randstad woont en werkt lijkt mij een compleet uitgeruste A1 met een pittige motor, ideaal. Wordt best een succes denk ik want het 'oude'model zie je ook heel frequent rijden.

zeebra zei:
Barri zei:

De vraag blijft waarom je voor een Leon, Golf of A3 zou kiezen als je de ruimte niet nodig hebt. Groter is niet gelijk aan beter. Bovendien heeft de A1 indien gewenst. de modernste systemen aan boord. De rest is al aan het einde van de lifecycle gekomen. Blijven we bij het merk Audi dan is een A3 in vergelijkbare uitvoering duurder. In de praktijk zie je dat kleinere auto’s minder afschrijven dan grotere auto’s. De huidige A1 schrijft minder af dan de huidige A3 weet ik uit ervaring.

Als binnenruimte/status niet het criterium is, maar de aanschafprijs/afschrijving wel, dan kom je vanzelf bij de Volkswagen Up! uit ... ;)

Blackadder the 5th zei:
zeebra zei:
Barri zei:

Als binnenruimte/status niet het criterium is, maar de aanschafprijs/afschrijving wel, dan kom je vanzelf bij de Volkswagen Up! uit ... ;)

Volgens mij koop je een auto vooral uit emotie, ook al willen wij graag heel rationeel overkomen. Ik heb inmiddels in ieder geval de ervaring als ik de emotie er buiten laat ik de rationeel gekochte auto zo zat ben.:cool:

zeebra zei:
Blackadder the 5th zei:
zeebra zei:
Barri zei:

Volgens mij koop je een auto vooral uit emotie, ook al willen wij graag heel rationeel overkomen. Ik heb inmiddels in ieder geval de ervaring als ik de emotie er buiten laat ik de rationeel gekochte auto zo zat ben.:cool:

De Niro gaat eruit?

Springbok zei:
zeebra zei:
Blackadder the 5th zei:
zeebra zei:
Barri zei:

De Niro gaat eruit?

(y):D

Springbok zei:
zeebra zei:
Blackadder the 5th zei:
zeebra zei:
Barri zei:

De Niro gaat eruit?

Nee, die is juist met voldoende emotie gekozen. En, daar ben ik heel eerlijk in, ik heb ook wat met het milieu. Ik ben er nog niet uit of je het dan over ratio of emotie hebt. Ik houd heb op het laatste.

zeebra zei:
Springbok zei:
zeebra zei:
Blackadder the 5th zei:
zeebra zei:
Barri zei:

De Niro gaat eruit?

Nee, die is juist met voldoende emotie gekozen. En, daar ben ik heel eerlijk in, ik heb ook wat met het milieu. Ik ben er nog niet uit of je het dan over ratio of emotie hebt. Ik houd heb op het laatste.

Het woord milieu doet mij in dit geval meer hier aan denken ...;)

bBLBpbY.jpg

Dat lijken wel 14" wielen. Niet onlelijk. Lijkt me dat het rubber eromheen te dik is aangezet. Of niet?

Live @ Paris Motor Show:

nieuwe-audi-a1-op-autosalon-parijs-2018-298586-800.jpg

nieuwe-audi-a1-op-autosalon-parijs-2018-298579-800.jpg

nieuwe-audi-a1-op-autosalon-parijs-2018-298569-800.jpg

nieuwe-audi-a1-op-autosalon-parijs-2018-298585-800.jpg

nieuwe-audi-a1-op-autosalon-parijs-2018-298574-800.jpg

Meer foto's: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2018/oktober/45560-leuk-mag-weer-de-nieuwe-audi-a1-in-parijs

[size=x-small]Ik kan maar niet wennen aan die nieuwe typeaanduidingen he. Alsof er een 3 liter onder de kap zit.[/size]o_O

Verder een geinig dik ding in tegenstelling tot de vorige A1, mits je voldoende extra centen uitgeeft om hem leuk aan te kleden. Dat laatste is wel essentieel, denk ik.

Het is jammer dat de instapprijs al 26.000 euro is... wat een plaatje in juiste uitvoering!! Zeer benieuwd hoe hij in het echt oogt, zaterdag in levende lijve bekijken.

Ach, over het prijspeil is hier geloof ik al het een en ander gezegd ;) Als je een leuke B-segmenter voor een aantrekkelijke prijs wilt, is er de Ibiza. Als je het interieur wat belangrijker vindt, is er de Polo. Als je een compacte auto zoekt die je helemaal wilt vertroetelen ("klik, klik, oeps ik heb 4000 euro aan opties toegevoegd!") zodat je je een klasse hoger waant, is er de A1. Wat dat betreft vind ik de positionering wel soort van logisch. Al vraag ik me af of ze niet nét iets te ver doorschieten. De tijd zal het uitwijzen.

[D2] zei:
Ach, over het prijspeil is hier geloof ik al het een en ander gezegd ;) Als je een leuke B-segmenter voor een aantrekkelijke prijs wilt, is er de Ibiza. Als je het interieur wat belangrijker vindt, is er de Polo. Als je een compacte auto zoekt die je helemaal wilt vertroetelen ("klik, klik, oeps ik heb 4000 euro aan opties toegevoegd!") zodat je je een klasse hoger waant, is er de A1. Wat dat betreft vind ik de positionering wel soort van logisch. Al vraag ik me af of ze niet nét iets te ver doorschieten. De tijd zal het uitwijzen.
De prijzen van andere auto’s zijn net zo hard gestegen. De A1 was altijd net z duur als een Golf. Dat is nog steeds zo. En dan is de A1 ten opzichte van de Golf nog een half maatje gegroeid en zijn ook de optionele mogelijkheden toegenomen. Wat dat betreft is deze auto alleen maar aantrekkelijker geworden.

Eens, het is geen lelijke auto, maar ik vind 'm ook niet echt mooi. Het ontwerp heeft weinig subtiliteit of verfijning. Jammer, want een aantal van de recente Audi's zien er wat mij betreft beslist gelikt uit (vooral de A5, A6, Q3 en e-tron).

Tsja, zo in het zwart is er dan weer helemaal niets aan. Tevens heb ik op de eerste en laatste foto de indruk dat ik naar een crossover zit te kijken...

Zal niet alleen met de kleur te maken hebben maar ook met de uitvoering.
Tot nu toe zag je alleen de tigduizendeuro-versies.

Ik vind die blauwe met witte wielen wel mooi. Overigens kon je bij de oude A1 voor niet al te veel de buitenkant dik aankleden. De opties in het interieur waren wel duur.

Door het Audi embleem herken ik hem als Audi, verder zou het gewoon een Koreaan kunnen zijn.
Jammer van die kunststof platen aan weerszijde onder in de bumper.

Ben hem net wezen bekijken, het was een zwarte (eigenlijk zoals boven afgebeeld, alleen ander lichtmetaal). Interieur keurig verzorgd, tot in de puntjes afgewerkt, 116 PK, de enige waarvan de prijs nu bekend is als ik het goed begrepen heb. Er was maar één auto binnengekomen. Ook in het echt vind ik die kunststof delen in de voorbumber niet zo chique staan, maar dat is uiteraard smaak zullen we maar zeggen.

Ik vind die blauwe met witte velgen best mooi. Een goed alternatief voor een A3. Autoweek is er niet zo positief over. Andere sites wat meer. Het blijft natuurlijk wel een Audi. Maar als geheel: zet maar voor de deur. Genoeg ruimte(1.90 mar kan achter zichzelf) en mooi afgewerkt. Jammer alleen van de zichtbare besparingen hier en daar ten opzichte van de oude versie.

zeebra zei:
Jammer alleen van de zichtbare besparingen hier en daar ten opzichte van de oude versie.

Maar ondertussen flink, echt fllink duurder! Maar daarvoor is hij dan ook wat ruimer zullen we maar zeggen.

Zo'n A1 is juist voor mensen die geen grote(re) auto willen/nodig hebben maar wel luxe willen rijden. Maar dan zijn de gebruikte materialen (ook bovenkant portier is keihard) juist ondermaats. Ook zou hij net wat scherper moeten rijden of iig nog beter

Bij Engelse persberichten is het gebruikelijk(er) om ook normale versies te tonen..

u83wIv0.jpg

nhWrXne.jpg

CbhQYrW.jpg

RXFrq4i.jpg

Veel foto's: https://www.netcarshow.com/audi/2019-a1_sportback_uk-version/

Flink aankleden anders sta je toch wel een beetje voor l*l

Gisteren even bij de dealer geweest om hem te bekijken en te laten samenstellen, maar een leuke auto aan de buiten kant (mits de juiste kleur, s-line pakket en mooie velgen) maar wat een materiaalkeuze aan de binnenkant. Hard plastic hier en daar:T. En de motor met 116pk. Dan ga ik het is over de prijs hebben. Wat een absurd hoge prijs. Ik moet wel zeggen ik doe altijd veel optie's op mijn auto. Ik heb mijn huidige optie's meegenomen van mijn A3 naar de A1 en ik kwam op een 49.109 euro uit. VOOR EEN A1 :( ik ben dus opgestaan en ben maar weg gelopen naar de vw dealer voor een polo GTI en was ik voor 34.000 klaar

Terug
Bovenaan