Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Het was een dode hoek ongeval met een bus, maar er zijn nu verkeersbrigadiers en er is een "schoolzone" (advies 30)Blackadder the 5th zei:Zijn er extra verkeersmaatregelen genomen na dit ongeval?
Nico GTR zei:Doe maar niet je was er toch allergisch voor?
En ja.....heel triest. Zeker op klaarlichte dag. Alleen maar omdat alles zo gehaast moet tegenwoordig.
Sarcast zei:Het was een dode hoek ongeval met een bus, maar er zijn nu verkeersbrigadiers en er is een "schoolzone" (advies 30)Blackadder the 5th zei:Zijn er extra verkeersmaatregelen genomen na dit ongeval?
Boppie zei:Sarcast zei:Het was een dode hoek ongeval met een bus, maar er zijn nu verkeersbrigadiers en er is een "schoolzone" (advies 30)Blackadder the 5th zei:Zijn er extra verkeersmaatregelen genomen na dit ongeval?
Dat is ook wel een ding. Als ik zie hoe pa en ma soms met bijzonder weinig respect met deze kolossen omgaan....Daarnaast is spiegelafstelling zo belangrijk. Dat een goede spiegelafstelplaats eigenlijk nog niet verplicht is bij standplaatsen en busremises.
Blackadder the 5th zei:Boppie zei:Sarcast zei:Het was een dode hoek ongeval met een bus, maar er zijn nu verkeersbrigadiers en er is een "schoolzone" (advies 30)Blackadder the 5th zei:Zijn er extra verkeersmaatregelen genomen na dit ongeval?
Dat is ook wel een ding. Als ik zie hoe pa en ma soms met bijzonder weinig respect met deze kolossen omgaan....Daarnaast is spiegelafstelling zo belangrijk. Dat een goede spiegelafstelplaats eigenlijk nog niet verplicht is bij standplaatsen en busremises.
Op een rotonde kun je bij grote voertuigen met spiegels nog weinig zien als je eenmaal op de rotonde zit.
Het kijkwerk moet je al voor de rotonde hebben gedaan.
Eigenlijk hetzelfde verhaal als bij rechtsafslaande vrachtwagen/bussen. Als ze eenmaal afslaan, zien ze je niet meer.
Zelfs volwassen (brom)fiets(t)er kunnen hiermee afschuwelijk de fout ingaan.
Boppie zei:Blackadder the 5th zei:Boppie zei:Sarcast zei:Het was een dode hoek ongeval met een bus, maar er zijn nu verkeersbrigadiers en er is een "schoolzone" (advies 30)Blackadder the 5th zei:Zijn er extra verkeersmaatregelen genomen na dit ongeval?
Op een rotonde kun je bij grote voertuigen met spiegels nog weinig zien als je eenmaal op de rotonde zit.
Eigenlijk hetzelfde verhaal als bij rechtsafslaande vrachtwagen/bussen. Als ze eenmaal afslaan, zien ze je niet meer.
Daarom ook het stukje over respect voor zulke voertuigen. Geef ze de ruimte om te bewegen. Laat mensen er bewust van zijn waar ze mee te maken hebben.
Boppie zei:Blackadder the 5th zei:Op een rotonde kun je bij grote voertuigen met spiegels nog weinig zien als je eenmaal op de rotonde zit.
Daarom ook het stukje over respect voor zulke voertuigen. Geef ze de ruimte om te bewegen. Laat mensen er bewust van zijn waar ze mee te maken hebben.
RobEU zei:Boppie zei:Blackadder the 5th zei:Boppie zei:Sarcast zei:Het was een dode hoek ongeval met een bus, maar er zijn nu verkeersbrigadiers en er is een "schoolzone" (advies 30)Blackadder the 5th zei:Zijn er extra verkeersmaatregelen genomen na dit ongeval?
Laat kinderen er al bewust van worden. Wij krijgen volop verkeers- en fietslessen op de basisschool, en ons werd heel goed duidelijk gemaakt wat de gevaren zijn van bepaalde situaties.
Ik vraag me af of de huidige kwetsbare sneeuwvlokjes überhaupt kunnen fietsen...
Boppie zei:Sarcast zei:Het was een dode hoek ongeval met een bus, maar er zijn nu verkeersbrigadiers en er is een "schoolzone" (advies 30)Blackadder the 5th zei:Zijn er extra verkeersmaatregelen genomen na dit ongeval?
Boppie zei:Daarom ook het stukje over respect voor zulke voertuigen. Geef ze de ruimte om te bewegen. Laat mensen er bewust van zijn waar ze mee te maken hebben.
RobEU zei:Blackadder the 5th zei:Laat kinderen er al bewust van worden. Wij krijgen volop verkeers- en fietslessen op de basisschool, en ons werd heel goed duidelijk gemaakt wat de gevaren zijn van bepaalde situaties.
Ik vraag me af of de huidige kwetsbare sneeuwvlokjes überhaupt kunnen fietsen...
Joël D. zei:De auto staat weliswaar op de stoep, maar er rijden zo weinig mensen door die straat dat die best over de weg kunnen.
cirKel zei:Joël D. zei:De auto staat weliswaar op de stoep, maar er rijden zo weinig mensen door die straat dat die best over de weg kunnen.
Bedoel je "maar er lopen zo weinig mensen"?
cirKel zei:Bedoel je "maar er lopen zo weinig mensen"?Joël D. zei:De auto staat weliswaar op de stoep, maar er rijden zo weinig mensen door die straat dat die best over de weg kunnen.
RobEU zei:Wij krijgen volop verkeers- en fietslessen op de basisschool[...]
Twix zei:RobEU zei:Wij krijgen volop verkeers- en fietslessen op de basisschool[...]
Ik had je ouder ingeschat, eigenlijk.
Ik weet het niet precise zeker meer, maar volgens mij mochten wij niet eens op de fiets naar de basisschool, te dicht bij... ik kan me niet heugen dat er leerlingen met de auto gebracht werden. Misschien incidenteel of een enkeling, maar het was zeker niet de norm.
En waarom is het zo onveilig rond school? Door al die ouders die hun kinderen met de auto naar school brengen. Die veroorzaken daar zelf het gevaar.Blackadder the 5th zei:...
Mijn lagere school herinneringen gaan ca. 40 jaar terug. Ik woonde ca. 4 km van de lagere school, maar werd zelden met de auto weggebracht.
Fietste met de oudere kinderen uit de buurt mee naar school.
Kan me ook niet herinneren dat het druk met auto's was bij de school aan het begin/eind van de dag.
Ik denk dat veel van de onveiligheid rondom de school door de ouders zelf wordt veroorzaakt,
die de kinderen naar school brengen met de auto omdat het zo onveilig rondom de school is ...![]()
cirKel zei:https://i65.tinypic.com/25i3twj.jpg
Ja, dat stopverbod geldt natuurlijk niet voor de heren en dames pakketbezorgers (deze droeg volgens mij een DHL-jack, rood met geel). Zijn bezorgadres was niet eens aan deze straat, maar aan een zijstraat waar je wel mag stoppen en parkeren. Die lag echter niet op de route (en dan moet je weer keren of zo), dus lekker hier iedereen in de weg gaan staan en dan te voet naar dat adres om de hoek...
Blackadder the 5th zei:Heb je het een en ander aan aan de bezorger zelf gevraagd?
Blackadder the 5th zei:Is dat niet een beetje overdreven?
cirKel zei:Blackadder the 5th zei:Heb je het een en ander aan aan de bezorger zelf gevraagd?
Wat moest ik vragen dan? Ik heb het allemaal geobserveerd van aankomst tot vertrek.
De plek waar hij stond, is 100% verboden te stoppen, zelfs om even in- of uit te stappen. Auto's die daar staan, belemmeren de doorstroming en deze straat wordt als een belangrijke verkeersader beschouwd waar men dat niet wil hebben. 75 m verderop mag je in de ochtend- en avondspits ook niet stoppen of parkeren, om dezelfde reden.
Als er in 'zijn momentje' een bon was uitgeschreven, had daar wegsleepwaardig op gestaan, en als er dan toevallig een sleepwagen in de buurt had gereden, had hij echt in de takels gehangen voor hij terug was.
Boppie zei:Blackadder the 5th zei:Is dat niet een beetje overdreven?
https://3.bp.blogspot.com/-_KtiuD1L...n+Battle+Tank+review+35th+scale+-++pic+02.jpg
Dat is overdreven en bijzonder onhandig in een stad.
Blackadder the 5th zei:Vragen waarom hij zo parkeert. Dan had je vervolgens de kans gekregen om jouw mening erover te geven.
Levert meer op dan het melden op dit forum ...
cirKel zei:Blackadder the 5th zei:Vragen waarom hij zo parkeert. Dan had je vervolgens de kans gekregen om jouw mening erover te geven.
A) Ik wist al waarom hij daar parkeerde: om tijd te besparen.
B ) Hij zag er erg 'niet benaderbaar' uit, dus de kans dat mijn vraag iets positiefs zou opleveren lijkt me klein.
Blackadder the 5th zei:cirKel zei:https://i65.tinypic.com/25i3twj.jpg
Ja, dat stopverbod geldt natuurlijk niet voor de heren en dames pakketbezorgers (deze droeg volgens mij een DHL-jack, rood met geel). Zijn bezorgadres was niet eens aan deze straat, maar aan een zijstraat waar je wel mag stoppen en parkeren. Die lag echter niet op de route (en dan moet je weer keren of zo), dus lekker hier iedereen in de weg gaan staan en dan te voet naar dat adres om de hoek...
Het zit je wel hoog geloof ik ...
Heb je het een en ander aan aan de bezorger zelf gevraagd?
cirKel zei:De plek waar hij stond, is 100% verboden te stoppen, zelfs om even in- of uit te stappen. Auto's die daar staan, belemmeren de doorstroming en deze straat wordt als een belangrijke verkeersader beschouwd waar men dat niet wil hebben.
cirKel zei:De plek waar hij stond, is 100% verboden te stoppen, zelfs om even in- of uit te stappen. Auto's die daar staan, belemmeren de doorstroming en deze straat wordt als een belangrijke verkeersader beschouwd waar men dat niet wil hebben. 75 m verderop mag je in de ochtend- en avondspits ook niet stoppen of parkeren, om dezelfde reden.
Moet je eerst in de Oekraïne bestellen. Online. En dan wordt het thuis bezorgd met een busje.Boppie zei:
Aras zei:Moet je eerst in de Oekraïne bestellen. Online. En dan wordt het thuis bezorgd met een busje.Boppie zei:
Cirkel lijkt wel een gefrustreerde winkelier het omzet verlies uit die busjes ziet komen.![]()
cirKel zei:Blackadder the 5th zei:Vragen waarom hij zo parkeert. Dan had je vervolgens de kans gekregen om jouw mening erover te geven.
A) Ik wist al waarom hij daar parkeerde: om tijd te besparen.
B ) Hij zag er erg 'niet benaderbaar' uit, dus de kans dat mijn vraag iets positiefs zou opleveren lijkt me klein.
VinnieS zei:Ik ben zelf bezorger en heb dagelijks te maken met de parkeerproblematiek. Zeker in Amsterdam is het een hel. Ik zoek altijd een plek om veilig mijn werk te kunnen doen. Daarbij probeer ik uiteraard zo min mogelijk hinder te veroorzaken voor de medeweggebruikers. Alleen is er soms geen mogelijkheid om echt veilig te gaan staan, zonder dat je de hele straat of geparkeerde auto's blokkeert. Zo ben ik afgelopen dinsdag nog bedreigd en aangevallen omdat ik één auto had geblokkeerd. Mensen hebben tegenwoordig alleen maar haast; zo ook wij. Maar we proberen wel rekening te houden met iedereen. Alleen is het niet in alle gevallen mogelijk. Shit happens en deal with it. We worden geacht minimaal 15 pakjes per uur weg te stouwen in Amsterdam. Dus zo efficient mogelijk rijden.