Aso Parkeren

Doe maar niet je was er toch allergisch voor?

En ja.....heel triest. Zeker op klaarlichte dag. Alleen maar omdat alles zo gehaast moet tegenwoordig.

Blackadder the 5th zei:
Zijn er extra verkeersmaatregelen genomen na dit ongeval?
Het was een dode hoek ongeval met een bus, maar er zijn nu verkeersbrigadiers en er is een "schoolzone" (advies 30)

Nico GTR zei:
Doe maar niet je was er toch allergisch voor?

En ja.....heel triest. Zeker op klaarlichte dag. Alleen maar omdat alles zo gehaast moet tegenwoordig.

Dat is het mij best waard!
En zeker triest. Anderzijds, vroeger kon dit wellicht niet met z'n 911. Nu wel. :D

Sarcast zei:
Blackadder the 5th zei:
Het was een dode hoek ongeval met een bus, maar er zijn nu verkeersbrigadiers en er is een "schoolzone" (advies 30)

Dat is ook wel een ding. Als ik zie hoe pa en ma soms met bijzonder weinig respect met deze kolossen omgaan....Daarnaast is spiegelafstelling zo belangrijk. Dat een goede spiegelafstelplaats eigenlijk nog niet verplicht is bij standplaatsen en busremises.

Boppie zei:
Sarcast zei:
Blackadder the 5th zei:

Dat is ook wel een ding. Als ik zie hoe pa en ma soms met bijzonder weinig respect met deze kolossen omgaan....Daarnaast is spiegelafstelling zo belangrijk. Dat een goede spiegelafstelplaats eigenlijk nog niet verplicht is bij standplaatsen en busremises.

Op een rotonde kun je bij grote voertuigen met spiegels nog weinig zien als je eenmaal op de rotonde zit.
Het kijkwerk moet je al voor de rotonde hebben gedaan.
Eigenlijk hetzelfde verhaal als bij rechtsafslaande vrachtwagen/bussen. Als ze eenmaal afslaan, zien ze je niet meer.
Zelfs volwassen (brom)fiets(t)er kunnen hiermee afschuwelijk de fout ingaan.

De weg bij een school fysiek afsluiten voor autoverkeer met een straat van 200 meter? Maar ik ben bang dat het probleem dan alleen verplaatst wordt naar de afzetting.

Blackadder the 5th zei:
Boppie zei:
Sarcast zei:
Blackadder the 5th zei:

Op een rotonde kun je bij grote voertuigen met spiegels nog weinig zien als je eenmaal op de rotonde zit.
Eigenlijk hetzelfde verhaal als bij rechtsafslaande vrachtwagen/bussen. Als ze eenmaal afslaan, zien ze je niet meer.

Daarom ook het stukje over respect voor zulke voertuigen. Geef ze de ruimte om te bewegen. Laat mensen er bewust van zijn waar ze mee te maken hebben.

Boppie zei:
Blackadder the 5th zei:
Boppie zei:
Sarcast zei:
Blackadder the 5th zei:

Daarom ook het stukje over respect voor zulke voertuigen. Geef ze de ruimte om te bewegen. Laat mensen er bewust van zijn waar ze mee te maken hebben.

Laat kinderen er al bewust van worden. Wij krijgen volop verkeers- en fietslessen op de basisschool, en ons werd heel goed duidelijk gemaakt wat de gevaren zijn van bepaalde situaties.

Ik vraag me af of de huidige kwetsbare sneeuwvlokjes überhaupt kunnen fietsen...

Boppie zei:
Blackadder the 5th zei:

Daarom zijn dit soort acties op scholen zo belangrijk. Niet alleen voor de leerlingen, maar zeker ook voor de ouders ...
image-5507930.jpg

RobEU zei:
Boppie zei:
Blackadder the 5th zei:
Boppie zei:
Sarcast zei:
Blackadder the 5th zei:

Laat kinderen er al bewust van worden. Wij krijgen volop verkeers- en fietslessen op de basisschool, en ons werd heel goed duidelijk gemaakt wat de gevaren zijn van bepaalde situaties.

Ik vraag me af of de huidige kwetsbare sneeuwvlokjes überhaupt kunnen fietsen...

Dat is al een begin, maar het begint in mijn ogen bij het ouderschap. Als het rolmodel verkeerslichten en regels als goedbedoelde adviezen zien...hoe moet het dan met de kinderen.

Het gaat nu sneller naar aso verkeersgedrag. Maar kinderen met licht en ouders zonder licht zag ik net......ongelooflijk!

Mensen, zonder licht op je fiets ben je NIET te zien! En nee die rottige lampjes van de hema zijn net zo slecht!

Boppie zei:
Sarcast zei:
Blackadder the 5th zei:

Zelfs volwassen (brom)fiets(t)er kunnen hiermee afschuwelijk de fout ingaan.[/quote]

Klopt, heb tijdens rijles een keer op 1/2 rotonde moeten stoppen voor het fietspad.. daarna opnieuw beginnen is eigenlijk gewoon 'blind' oversteken op die hoek bij het rechterwiel. Nu kan je wel iets checken met de stoepspiegel én frontsspiegel.. het blijft een risico.

En ach.. hoeveel mensen met de personenwagen niet in het midden, vlak achter, de vrachtwagen rijden... niet slim want niet zichtbaar.. probeer er tenminste schuin achter te rijden zodat een stukje auto zichtbaar is voor chauffeur..

Boppie zei:

Ik had het laatst met achteruitrijden op een P.. Ik was zelf fout... want onvoldoende gecontroleerd.. (dacht dat de Focus de enige auto achter mij was..) totdat ik, na een stukje achteruit, bij het vooruit wegrijden opeens een Kangoo in de spiegel zag..Oeps.. :eek:

Gelukkig was die bestuurder alert genoeg om mee achteruit te rijden.. en dus mijn fout opgevangen had.. (y)

RobEU zei:
Blackadder the 5th zei:

Mijn dochter had een week of wat geleden de ANWB Streetwise les op school. Toen ik haar ophaalde van school (ja, sorry met de auto want ik woon 2 dorpen verderop.... en het is maar één keer per week..:rolleyes:) werden mij gelijk de lessen met betrekking tot oversteken (bij het achterlicht van de auto gaan staan) en uitstappen (aan de stoepzijde) vertelt. :cool:

Dat laatste is wel een dilemma.. want zij zit graag direct achter mij.. en hier bij huis is linksachter instappen geen enkel probleem, veiligheidstechnisch.. Op straat is dat anders.. dus vertelde ik maar dat zij dan rechts moest gaan zitten.. Nou, dat was nou ook niet de bedoeling..o_O

Oh, en zij kan prima fietsen.. van de week stond haar fiets nog op school toen ik haar ophaalde..:rolleyes:
[size=x-small]dat heeft dan wel een andere oorzaak[/size]

Fietsen in het donker is ook zo leuk.. want dan kan je die mobiele fietsverlichting juist gebruiken.. :cool:

Oh ja, verkeersles op school: :D

Bleek een onduidelijke vraag over berm of stoep te zijn.

ZhUbComh.jpg

In deze straat (in een woonerf) stonden alle auto's zo schuin geparkeerd. Slim bedacht, want zo passen er 2 auto's op 1 parkeervak. De auto staat weliswaar op de stoep, maar er rijden zo weinig mensen door die straat dat die best over de weg kunnen.

Joël D. zei:
De auto staat weliswaar op de stoep, maar er rijden zo weinig mensen door die straat dat die best over de weg kunnen.

Bedoel je "maar er lopen zo weinig mensen"?

cirKel zei:
Joël D. zei:
De auto staat weliswaar op de stoep, maar er rijden zo weinig mensen door die straat dat die best over de weg kunnen.

Ik denk dat hij bedoelt dat, omdat er zo weinig auto's door de straat rijden, de eigenaren van de foutief geparkeerde auto's 'denken' dat de voetgangers wel over de weg kunnen lopen..
En eerlijk gezegd, de struiken / bomenrij aanschouwende.. lijkt mij dat ook de beste plek voor de voetganger om een beetje aangenaam te kunnen lopen en niet plots een uitstekende tak in je oog te krijgen..

:cool:

Frisse Panda zo te zien. (y)

Voor de verandering eens 12 normaal geparkeerde auto's maar een ASOciaal rijdende automobilist:

i2rprr.jpg

bg31hg.jpg

bron

cirKel zei:
Joël D. zei:

Uhm ja... Maar eigenlijk beide. Er rijden weinig mensen door de straat, dus de weinige voetgangers die er lopen kunnen best over straat.

RobEU zei:
Wij krijgen volop verkeers- en fietslessen op de basisschool[...]

Ik had je ouder ingeschat, eigenlijk.

Ik weet het niet precise zeker meer, maar volgens mij mochten wij niet eens op de fiets naar de basisschool, te dicht bij... ik kan me niet heugen dat er leerlingen met de auto gebracht werden. Misschien incidenteel of een enkeling, maar het was zeker niet de norm.

Twix zei:
RobEU zei:
Wij krijgen volop verkeers- en fietslessen op de basisschool[...]

Ik had je ouder ingeschat, eigenlijk.

Ik weet het niet precise zeker meer, maar volgens mij mochten wij niet eens op de fiets naar de basisschool, te dicht bij... ik kan me niet heugen dat er leerlingen met de auto gebracht werden. Misschien incidenteel of een enkeling, maar het was zeker niet de norm.

Mijn lagere school herinneringen gaan ca. 40 jaar terug. Ik woonde ca. 4 km van de lagere school, maar werd zelden met de auto weggebracht.
Fietste met de oudere kinderen uit de buurt mee naar school.
Kan me ook niet herinneren dat het druk met auto's was bij de school aan het begin/eind van de dag.

Ik denk dat veel van de onveiligheid rondom de school door de ouders zelf wordt veroorzaakt,
die de kinderen naar school brengen met de auto omdat het zo onveilig rondom de school is ... :(

In het dorp waar ik opgroeide werden de kinderen bij geen enkele basisschool met de auto gebracht.
Gewoon lopen of fietsen.

Tijden zijn wel veranderd.
Bij mijn dochter op school is het een komen en gaan van auto's.

Blackadder the 5th zei:
...

Mijn lagere school herinneringen gaan ca. 40 jaar terug. Ik woonde ca. 4 km van de lagere school, maar werd zelden met de auto weggebracht.
Fietste met de oudere kinderen uit de buurt mee naar school.
Kan me ook niet herinneren dat het druk met auto's was bij de school aan het begin/eind van de dag.

Ik denk dat veel van de onveiligheid rondom de school door de ouders zelf wordt veroorzaakt,
die de kinderen naar school brengen met de auto omdat het zo onveilig rondom de school is ... :(
En waarom is het zo onveilig rond school? Door al die ouders die hun kinderen met de auto naar school brengen. Die veroorzaken daar zelf het gevaar.

25i3twj.jpg

Ja, dat stopverbod geldt natuurlijk niet voor de heren en dames pakketbezorgers (deze droeg volgens mij een DHL-jack, rood met geel). Zijn bezorgadres was niet eens aan deze straat, maar aan een zijstraat waar je wel mag stoppen en parkeren. Die lag echter niet op de route (en dan moet je weer keren of zo), dus lekker hier iedereen in de weg gaan staan en dan te voet naar dat adres om de hoek...

cirKel zei:
https://i65.tinypic.com/25i3twj.jpg

Ja, dat stopverbod geldt natuurlijk niet voor de heren en dames pakketbezorgers (deze droeg volgens mij een DHL-jack, rood met geel). Zijn bezorgadres was niet eens aan deze straat, maar aan een zijstraat waar je wel mag stoppen en parkeren. Die lag echter niet op de route (en dan moet je weer keren of zo), dus lekker hier iedereen in de weg gaan staan en dan te voet naar dat adres om de hoek...

Het zit je wel hoog geloof ik ... :(

Heb je het een en ander aan aan de bezorger zelf gevraagd?

Blackadder the 5th zei:

Wat moest ik vragen dan? Ik heb het allemaal geobserveerd van aankomst tot vertrek.

De plek waar hij stond, is 100% verboden te stoppen, zelfs om even in- of uit te stappen. Auto's die daar staan, belemmeren de doorstroming en deze straat wordt als een belangrijke verkeersader beschouwd waar men dat niet wil hebben. 75 m verderop mag je in de ochtend- en avondspits ook niet stoppen of parkeren, om dezelfde reden.

Als er in 'zijn momentje' een bon was uitgeschreven, had daar wegsleepwaardig op gestaan, en als er dan toevallig een sleepwagen in de buurt had gereden, had hij echt in de takels gehangen voor hij terug was.

cirKel zei:
Blackadder the 5th zei:

Wat moest ik vragen dan? Ik heb het allemaal geobserveerd van aankomst tot vertrek.

De plek waar hij stond, is 100% verboden te stoppen, zelfs om even in- of uit te stappen. Auto's die daar staan, belemmeren de doorstroming en deze straat wordt als een belangrijke verkeersader beschouwd waar men dat niet wil hebben. 75 m verderop mag je in de ochtend- en avondspits ook niet stoppen of parkeren, om dezelfde reden.

Als er in 'zijn momentje' een bon was uitgeschreven, had daar wegsleepwaardig op gestaan, en als er dan toevallig een sleepwagen in de buurt had gereden, had hij echt in de takels gehangen voor hij terug was.

Vragen waarom hij zo parkeert. Dan had je vervolgens de kans gekregen om jouw mening erover te geven.
Levert meer op dan het melden op dit forum ...

Blackadder the 5th zei:
Vragen waarom hij zo parkeert. Dan had je vervolgens de kans gekregen om jouw mening erover te geven.

A) Ik wist al waarom hij daar parkeerde: om tijd te besparen.
B ) Hij zag er erg 'niet benaderbaar' uit, dus de kans dat mijn vraag iets positiefs zou opleveren lijkt me klein.

cirKel zei:
Blackadder the 5th zei:

B ) Hij zag er erg 'niet benaderbaar' uit, dus de kans dat mijn vraag iets positiefs zou opleveren lijkt me klein.

Waarom niet? Jouw tip zou hem een hoop geld kunnen besparen ... ;)

Blackadder the 5th zei:
cirKel zei:
https://i65.tinypic.com/25i3twj.jpg

Het zit je wel hoog geloof ik ... :(

Natuurlijk niet. Hij stond al met z'n hand in z'n broek foto's te maken en te constateren dat dit bezorggeboefte toch wel heel stout was!

cirKel zei:
De plek waar hij stond, is 100% verboden te stoppen, zelfs om even in- of uit te stappen. Auto's die daar staan, belemmeren de doorstroming en deze straat wordt als een belangrijke verkeersader beschouwd waar men dat niet wil hebben.

Lekker rustig dorp zo te zien. Ik zie werkelijk waar geen enkele andere auto op deze doorgaande weg op de foto. ;)

cirKel zei:

Waar maak je je druk om? Ziet er op de foto niet bepaald erg druk uit, dus lijkt me geen probleem zo even een paar minuutjes stil te staan. Of het verboden is of niet; tijd is geld voor bezorgers, in de meest letterlijke zin van het woord.

We leven nu in een tijd waarin veel mensen hun spullen online bestellen en thuis bezorgd willen hebben. Je kan mij niet wijs maken dat jij nooit wat hebt besteld.

Ik ben zelf bezorger en heb dagelijks te maken met de parkeerproblematiek. Zeker in Amsterdam is het een hel. Ik zoek altijd een plek om veilig mijn werk te kunnen doen. Daarbij probeer ik uiteraard zo min mogelijk hinder te veroorzaken voor de medeweggebruikers. Alleen is er soms geen mogelijkheid om echt veilig te gaan staan, zonder dat je de hele straat of geparkeerde auto's blokkeert. Zo ben ik afgelopen dinsdag nog bedreigd en aangevallen omdat ik één auto had geblokkeerd. Mensen hebben tegenwoordig alleen maar haast; zo ook wij. Maar we proberen wel rekening te houden met iedereen. Alleen is het niet in alle gevallen mogelijk. Shit happens en deal with it. We worden geacht minimaal 15 pakjes per uur weg te stouwen in Amsterdam. Dus zo efficient mogelijk rijden.

Boppie zei:
Moet je eerst in de Oekraïne bestellen. Online. En dan wordt het thuis bezorgd met een busje.

Cirkel lijkt wel een gefrustreerde winkelier het omzet verlies uit die busjes ziet komen. ;)

de toeschouwer:
cirKel zei:
Blackadder the 5th zei:

de bezorger:
VinnieS zei:
Ik ben zelf bezorger en heb dagelijks te maken met de parkeerproblematiek. Zeker in Amsterdam is het een hel. Ik zoek altijd een plek om veilig mijn werk te kunnen doen. Daarbij probeer ik uiteraard zo min mogelijk hinder te veroorzaken voor de medeweggebruikers. Alleen is er soms geen mogelijkheid om echt veilig te gaan staan, zonder dat je de hele straat of geparkeerde auto's blokkeert. Zo ben ik afgelopen dinsdag nog bedreigd en aangevallen omdat ik één auto had geblokkeerd. Mensen hebben tegenwoordig alleen maar haast; zo ook wij. Maar we proberen wel rekening te houden met iedereen. Alleen is het niet in alle gevallen mogelijk. Shit happens en deal with it. We worden geacht minimaal 15 pakjes per uur weg te stouwen in Amsterdam. Dus zo efficient mogelijk rijden.

Blijkbaar schort er iets aan de communicatie ... :(

Een verkeersbordenvraagje voor de kenners :) Ik ben erg benieuwd, want ik wil er wel parkeren, maar weet niet of ik dan strafbaar of aso ben. Ik vind het maar ingewikkeld.

Een klein terreintje vlakbij de weg (2m stoep en 2m begroeiing tussen). Het is een pad van stoeptegels, met daarlangs zand/grind, precies breed genoeg om auto's te parkeren, een stuk of 15 tot 20.
Het terreintje ga je op tussen een laag hekje door, waar soms een plastic ketting hangt, zonder slot of wat dan ook. Bij de ingang staat een E1 met daaronder "m.u.v. vergunninghouders".
Sinds kort hangt er een papiertje aan de andere kant met een afbeelding van "rond, rode rand, rode streep door de P" en erbij "alleen bewoners".

Nu begrijp ik dat bewoners van de woonboten die daar vlakbij liggen niet graag lopen, maar is het allemaal echt waar? Mag ik daar echt niet parkeren? (Het is geen gebied met betaald parkeren of vergunningparkeren vanuit de gemeente)

Welke waarde heeft een E1 bij de inrit van zo'n terreintje?

Een papiertje lijkt me sowieso geen wettelijke status hebben, dus wat ze daarmee willen bereiken? Een buitje erover en het is weg.

Maar als jij geen vergunninghouder bent, dan lijkt het me dat je daar inderdaad niet mag staan.

Is het overigens mogelijk dat dit eigen terrein is? Dan zou je er ook niet mogen staan.

Precies, een E1 geldt voor de weg. Maar moet ik dat pad van stoeptegels als weg beschouwen? En geldt de 'berm' langs die 'weg' ook? Het heeft geen straatnaam, volgens een kadastrale kaart ligt het in een enorm perceel waar verder alleen gemeentelijke straat, berm en gras in zit :)

en daarbij, dan zet je er toch een bord met 'eigen terrein' neer, met allerlei verschrikkelijke wetsartikelen :)

6jfuav.jpg

"hoort bij" & "zo ziet het er wel uit"

Sja, het plekje voor mijn deur lijkt ook bij mijn huis te horen, toch gaan er steeds andere mensen staan... :(

Ik kan me de wensen van de bewoners voorstellen, daar niet van. Maar krijgen zij hun zin ook? Overtreed ik regels als ik hier ga parkeren? Is die E1 rechtsgeldig daar?

Ik herken het plekje. Ben daar ook wel eens geweest om zonder betalen een auto neer te zetten. Want volgens dit kaartje van de gemeente is er daar geen sprake van betaald parkeren:

2lj5c80.png

En dan kom je dus bij dat bordje uit. Waarvan ik me ook afvroeg wat de status nu precies is.

Ik zou zeggen van niet. Volgens mij hebben ze andere borden om aan te geven dat parkeren alleen voor vergunninghouders is. E09 zie ik.

Potver, de man die het antwoord zo paraat heeft.. om de twijfel weg te nemen.. laat die hier nu net ff niet kunnen komen... :rolleyes:

Terug
Bovenaan