A
Anoniem
Guest
Durashift zei:Potver, de man die het antwoord zo paraat heeft.. om de twijfel weg te nemen.. laat die hier nu net ff niet kunnen komen...
Heeft 'ie een ban?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Durashift zei:Potver, de man die het antwoord zo paraat heeft.. om de twijfel weg te nemen.. laat die hier nu net ff niet kunnen komen...
’Parkeerboete buiten proportie’
Hedenmorgen moest ik me al om 07.00 uur bij het ziekenhuis in Zeist melden. Eindelijk, na twee maanden wachten en zeer veel pijn, zou mijn vrouw een nieuwe knie krijgen.
Het was dus erg vroeg en nog donker, ik parkeer zonder goed te kijken dichtbij de hoofdingang (op een grote parkeerplaats, geen openbare weg zijnde).
Bij terugkomst om 09.00 uur vond ik een bon op de auto van, houd u vast: €370,- (driehonderd en zeventig euro) en nog een bedrag aan administratiekosten. Wat was nu de reden? Ik had even op een invalidenplek gestaan. Er zijn nota bene totaal tien van deze plaatsen. Er waren er toen ik terugkwam twee bezet.
Wat is dit nu voor idioot gedoe in Nederland? Rij ik door rood, ben ik aan het bellen, of snij ik iemand van de fiets, ja, dat is levensgevaarlijk dan is een boete verdiend, maar dit lijkt helemaal nergens op. Er is geen gevaarzetting voor niemand, dus is het alleen maar weer op een schofterige manier de nette burger een oor aannaaien.
Ik denk niet dat de BOA of gemeente Zeist beseffen dat bedrag van € 370,- boete voor mij drie maanden netto pensioen inhoudt. Dus hartelijk dank.
Hennie en Henk Broekhuizen, Maartensdijk
https://www.telegraaf.nl/watuzegt/27569910/___Parkeerboete_buiten_proportie___.html
De Schaduw zei:Ze moeten inderdaad niet huilen, maar ik vind EUR 370,= voor fout parkeren ook wel aan de hoge kant.
Carfanatic zei:’Parkeerboete buiten proportie’
Hedenmorgen moest ik me al om 07.00 uur bij het ziekenhuis in Zeist melden. Eindelijk, na twee maanden wachten en zeer veel pijn, zou mijn vrouw een nieuwe knie krijgen.
Het was dus erg vroeg en nog donker, ik parkeer zonder goed te kijken dichtbij de hoofdingang (op een grote parkeerplaats, geen openbare weg zijnde).
Bij terugkomst om 09.00 uur vond ik een bon op de auto van, houd u vast: €370,- (driehonderd en zeventig euro) en nog een bedrag aan administratiekosten. Wat was nu de reden? Ik had even op een invalidenplek gestaan. Er zijn nota bene totaal tien van deze plaatsen. Er waren er toen ik terugkwam twee bezet.
Wat is dit nu voor idioot gedoe in Nederland? Rij ik door rood, ben ik aan het bellen, of snij ik iemand van de fiets, ja, dat is levensgevaarlijk dan is een boete verdiend, maar dit lijkt helemaal nergens op. Er is geen gevaarzetting voor niemand, dus is het alleen maar weer op een schofterige manier de nette burger een oor aannaaien.
Ik denk niet dat de BOA of gemeente Zeist beseffen dat bedrag van € 370,- boete voor mij drie maanden netto pensioen inhoudt. Dus hartelijk dank.
Hennie en Henk Broekhuizen, Maartensdijk
https://www.telegraaf.nl/watuzegt/27569910/___Parkeerboete_buiten_proportie___.html
jankers![]()
106Goku zei:Kan nog wel een leuke: van die smart's die hun auto verticaal in twee vakken zetten, terwijl in beide vakken al horizontaal ls dat auto's geparkeerd staan en als dat is nog niet alles. De achterkant van die smart steek altijd gezellig uit op het weggedeelte en staat dus niet netjes in het vak. Maar goed omdat er in Dusseldorf een groot parkeerprobleem is word er nauwelijks op gehandhaafd.
Mechanix zei:Eigenlijk is een scooter veel fijner: die kan je legaal op de stoep parkeren!
cirKel zei:Mechanix zei:Eigenlijk is een scooter veel fijner: die kan je legaal op de stoep parkeren!
Fijn voor de scooterrijder, maar niet fijn voor de voetgangers die er soms niet meer langs kunnen doordat de scooter precies op het smalste stuk wordt gezet waar ook een lantaarnpaal staat of een kastje van de kabelmaatschappij of zoiets. Bovendien denken scooterrijders dat ze, omdat ze legaal op de stoep mogen parkeren, ook legaal op de stoep mogen rijden. En het liefst gewoon over de lengte van de hele straat. Maar dat is dus niet de bedoeling, ze horen af te stappen om de scooter aan de hand naar de beoogde parkeerplek op de stoep mee te nemen. Zwaar of niet zwaar, dat is wat ze mogen. Verder niets. Dus veel rondom dat legaal parkeren op de stoep is toch nogal asociaal.
The Coventry Telegraph zei:[size=large]You can earn a TENNER for taking snaps of badly parked cars[/size]
[size=medium]A new app by a parking company is offering to pay £10 if you catch someone parking badly
We are all guilty of criticising other people’s bad driving and parking skills, but it could start earning you a bit of cash. You can now earn yourself a tenner for taking a picture of a badly parked car on a new app.
The car management company UK Car Park Management has now said it will hand out £10 commission to those eagle-eyed drivers. The company manages car parks for McDonalds, Halfords, Tesco and the NHS, so there’s a good chance of earning extra cash when you visit any of those companies. To claim your cash you simply upload a picture of the car along with the registration number. Until now such firms have relied on employing their own private traffic wardens or installing Automatic Number Plate Recognition (ANPR) cameras.
It is the latest move by the money-spinning private parking industry which has been criticised for making huge sums from motorists over minor driving misdemeanours. Defiant CPM boss James Randall, 32, said: “The problem is not with the app but with drivers that do not respect people’s land. “The photo uploaded to the app is just the evidence and every one is looked at by a member of staff before a ticket is printed.” The company offers “complete confidentiality” to the unqualified app users who report drivers to claim £10 for every paid ticket. Drivers are sent a letter demanding £60, which rises to £100 after 14 days without payment.
The “quick and discreet” service lets any land or business owner register online and allows them or their staff to start dishing out their own parking charges. However, the RAC has blasted the new scheme, branding it a ‘recipe for disaster’, and could lead to fights between drivers and app users photographing their vehicles. RAC spokesman Simon Williams said: “This is wrong on so many levels it beggars belief. The sharp practices of parking companies are already regularly called into question with paid officials dishing out fines, but with members of the public being financially encouraged to shop motorists who overstay, it’s a recipe for disaster. This will cause total chaos by undermining trust still further and may even lead to public order offences between drivers and members of the public looking to earn a quick £10.”
Brighton-based CPM states on its website: “Not only is the service free, you even receive £10 commission for every paid parking ticket! With three simple steps CPM will issue a parking ticket to the vehicle owner using DVLA data and the postal service. Complete privacy! Not only is the issuing process quick and discrete, CPM also operates under complete confidentiality. Our parking tickets and signs have no reference to yourself, all correspondence are designed to make the motorist believe they have been caught by a CPM patrol warden.”
CPM was founded in September 2010 by managing director James Randall, aged 32, and sales director Lukhbir ‘Lucky’ Gohler, aged 31. The pair previously ran a company called Parking Control Management (Sussex) Ltd from 2007 to 2010 but this has since been dissolved. The firm’s website states that it is used by a host of Britain’s biggest house building companies, estate and letting agents. They include Southern Housing Group, Savills, Cushman and Wakefield, Fairview New Homes and Barratt Homes. Other companies listed as having CPM-run car parks include Virgin Atlantic, Aviva and David Lloyd gyms.
RAC spokesman Simon Williams added: “This can only be seen as a cost-cutting move from a private parking company trying to reduce its employee overheads by incentivising the public to do the job instead. Surely this private parking company’s fees and fines are high enough to merit proper employees.”
Official-looking parking ‘charges’ on private land of usually around £100 are not legal fines but a bill for breach of contract. Firms demand the huge fee from drivers who are sometimes just a few minutes late returning to their cars. Tickets are usually followed up by letters from third party debt collection agencies threatening legal action. CPM offers its “free” services to residential and commercial landowners by pocketing cash levied to motorists. It is rolling out the self-charging service while still employing teams of their own private parking wardens. They are GPS tracked and wear CCTV body cameras in case furious motorists attack them.
CPM also offers to install ANPR cameras which automatically issues fines to car owners whose addresses it obtains from the DVLA for a £2.50 fee. The company is responsible for tens of thousands of parkings spaces across the UK at more than 1,000 sites. The include a number of hospitals. Halford said it does not directly employ CPM, but some of its site owners may do.
Prime Minister Theresa May has been blamed for the law change which unleashed the multi- million pound industry while serving as Home Secretary. Her Protection of Freedoms Act 2012 enabled private parking firms to launch civil cases against a registered keeper via the County Courts in England - even if they could not prove who was driving a vehicle. The law spawned soaring numbers of private parking firms requesting information from the DVLA so they can chase motorists for fines.[/size]
bron
cirKel zei:Ik weet niet hoe het hier zit met de parkeerterreinen van tankstations, fastfoodtenten, bouwmarkten, winkelcentra etc, maar kan me voorstellen dat dat ook niet altijd openbare weg is, zodat daar een bedrijf kan worden ingezet om met dit verdienmodel het gebruik te reguleren. Maar beter nog: waarom zou de lokale overheid niet op zo'n manier de burger inschakelen om heel wat parkeerleed te voorkomen? Want nu moet de politie de bonnen uitschrijven en die doen dat al jaren niet meer, met als gevolg dat je wel een bon (van een particulier bedrijf) krijgt als je geen geld in de meter gooit, maar geen bon krijgt als je je auto asociaal niet in een parkeervak maar bijvoorbeeld langs een gele streep, op de stoep of bij een stopverbod parkeert... Wijzig de wet en laat de burger lekker meedoen en wat meeverdienen, dan is het misschien heel snel afgelopen.
Gokje:Blackadder the 5th zei:cirKel zei:Ik weet niet hoe het hier zit met de parkeerterreinen van tankstations, fastfoodtenten, bouwmarkten, winkelcentra etc, maar kan me voorstellen dat dat ook niet altijd openbare weg is, zodat daar een bedrijf kan worden ingezet om met dit verdienmodel het gebruik te reguleren. Maar beter nog: waarom zou de lokale overheid niet op zo'n manier de burger inschakelen om heel wat parkeerleed te voorkomen? Want nu moet de politie de bonnen uitschrijven en die doen dat al jaren niet meer, met als gevolg dat je wel een bon (van een particulier bedrijf) krijgt als je geen geld in de meter gooit, maar geen bon krijgt als je je auto asociaal niet in een parkeervak maar bijvoorbeeld langs een gele streep, op de stoep of bij een stopverbod parkeert... Wijzig de wet en laat de burger lekker meedoen en wat meeverdienen, dan is het misschien heel snel afgelopen.
Wat denk je dat de reactie zal zijn als de ene burger opzichtig een foutgeparkeerde auto van een medeburger gaat fotograferen?
Mechanix zei:Eigenlijk is een scooter veel fijner: die kan je legaal op de stoep parkeren!![]()
Gewoon Dirk zei:Tja, als het vak niet dieper is kan je dan spreken van asociaal parkeren? Alle vier de wielen staan in ieder geval tussen de lijntjes!
haarr zei:Gewoon Dirk zei:Tja, als het vak niet dieper is kan je dan spreken van asociaal parkeren? Alle vier de wielen staan in ieder geval tussen de lijntjes!
Keurig met de wielen in het vak.Of is het een asociaal grote bak?
![]()
Gewoon Dirk zei:haarr zei:Gewoon Dirk zei:Tja, als het vak niet dieper is kan je dan spreken van asociaal parkeren? Alle vier de wielen staan in ieder geval tussen de lijntjes!
![]()
Het is maar wat je asociaal vindt, de Transporter in het vak erachter was zeker net zo lang, sterker nog, die stond met zijn trekhaak in mijn vak waardoor ik 15 cm minder ver naar achter kon dan het vak normaal toe zou laten.:T
Dan zou je dus nog steeds uitgestoken hebben. Asociaal dus.Gewoon Dirk zei:haarr zei:Gewoon Dirk zei:Tja, als het vak niet dieper is kan je dan spreken van asociaal parkeren? Alle vier de wielen staan in ieder geval tussen de lijntjes!
![]()
Het is maar wat je asociaal vindt, de Transporter in het vak erachter was zeker net zo lang, sterker nog, die stond met zijn trekhaak in mijn vak waardoor ik 15 cm minder ver naar achter kon dan het vak normaal toe zou laten.:T
stoterstangen90 zei:Dan zou je dus nog steeds uitgestoken hebben. Asociaal dus.Gewoon Dirk zei:haarr zei:Gewoon Dirk zei:Tja, als het vak niet dieper is kan je dan spreken van asociaal parkeren? Alle vier de wielen staan in ieder geval tussen de lijntjes!
![]()
cirKel zei:https://i68.tinypic.com/2rgnqx4.jpg
Is het dan niet asociaal om niet op de weg uit te steken, maar aan de andere kant?
cirKel zei:Het is daar links parallel parkeren en rechts visgraat parkeren. De straat is inderdaad geblokkeerd als ze niet op de stoep zouden staan. Maar de straat is nou niet bepaald een doorgaande route voor ambulances e.d.
Punt is natuurlijk: we hebben hier weer te maken met een bedrijf dat voor zijn werkzaamheden een vergunning had moeten aanvragen om een aantal parkeervakken af te zetten, maar dat niet hebben gedaan en zo de gemeenschap opzadelen met overlast. De kans dat hier iemand met zijn rolstoel langskomt schat ik tamelijk klein in, maar kinderwagens en rollators zie je hier regelmatig.
Muddy Bandit zei:Voor het plaatsen van die steiger zal waarschijnlijk wel een vergunning aangevraagd zijn, en voor het laden/lossen is geen vergunning nodig.
Het "parkeren" van dat vrachtwagentje lijkt mij daar ook meer op het laden/lossen van steigermaterialen waarbij er gekozen is om het overige verkeer niet te blokkeren.... soms moet je daarbij dan wel even een keuze maken tussen weg of stoep blokkeren, en de stoep blokkeren geeft over het algemeen dan toch wat minder hinder voor de doorstroming van het verkeer als de weg blokkeren.
Blackadder the 5th zei:Hoe weet je dat? Heb je de mensen ter plekke aangesproken, het bedrijf gebeld/gemaild, bij de gemeente informatie ingewonnen?
Blackadder the 5th zei:Wat trouwens als er een ambulance/brandweer iets verderop in de straat moet zijn? Dan moet het slachtoffer maar even wachten/het pand iets langer laten branden?
cirKel zei:Het gaat niet alleen om laden/lossen: er wordt hier een steiger afgebroken en dat materiaal wordt in de verlengde bestelwagen geladen. Laden/lossen duurt bijvoorbeeld 30 minuten, hier waren ze gewoon de hele dag aan het werk.
cirKel zei:Als je in deze gemeente een vergunning voor afzetten parkeervakken aanvraagt (en verkrijgt), komen ambtenaren een week van tevoren paaltjes in de stoep slaan met daarop de datum en tijd dat je er niet mag parkeren. Die paaltjes stonden er niet, dus daar hoefde ik verder geen onderzoek naar te plegen.
......
Mocht er verderop in de straat brand of een hartaanval zijn, dan zouden zwaailichtvoertuigen probleemloos vanaf het andere eind de straat in kunnen rijden. Sterker nog: dat is korter en sneller dan de verkeersremmende éénrichtingroute door de wijk te volgen om uiteindelijk hier uit te komen.
@PM zei:Wat ik me meer afvraag: afgezien van dat er precies een Clio op past, wat is het doel van dat stukje stoep?
cirKel zei:Wat is jullie verklaring hier dat het wel mag?
Muddy Bandit zei:cirKel zei:Wat is jullie verklaring hier dat het wel mag?
Geen, mag niet.... al vat ik de logica van dat stukje stoep ook niet helemaal gezien dat het iets verderop blijkbaar ook vol staat met geparkeerde 2-wielers.
Ik zal dit dan maar bestempelen als "iets minder sociaal", want asociaal gaat me hier nog net iets te ver.
Muddy Bandit zei:Vuilniszakken halen ze hier trouwens al ruim 15 jaar niet meer op, dus wat dat betreft zou deze parkeerwijze hier al prima kunnen.![]()