Aso Parkeren

Corsica? Prachteiland.......moet er nog eens naar terug, ben twee weken nabij Porto Vecchio geweest een paar jaar geleden.
 
Vandaag een leuk stuntje.....de parkeerplaats is redelijk drukbezet. Jammer dat het buurjong zijn wagen dan in twee vakken zet. Ook jammer dat hij erbij staat te kijken als mijn vrouw aan komt rijden en de auto niet kwijt kan. Wat dan helemaal jammer is, is dat hij dan voor zijn zusje wel de auto opzij zet.
 
Boppie zei:
Vandaag een leuk stuntje.....de parkeerplaats is redelijk drukbezet. Jammer dat het buurjong zijn wagen dan in twee vakken zet. Ook jammer dat hij erbij staat te kijken als mijn vrouw aan komt rijden en de auto niet kwijt kan. Wat dan helemaal jammer is, is dat hij dan voor zijn zusje wel de auto opzij zet.

Zijn zusje is wat mondiger dan jouw vrouw?
 
Die gedachte ging wel door mij heen. Het was overigens de laatste nog beschikbare plek. Nu moet ik zeggen dat de hele familie wel eens wat problemen heeft met het vinden van het vak. En vaak niet door onkunde maar door desinteresse.
 
Ach ja, dat zie je wel vaker.
Voorheen was bij mij in de buurt een jong stel met genoeg plek op eigen terrein voor de 2 auto's die ze hadden. Wel plek achter elkaar, de eerste die hem neerzette, was ook de laatste die kon vertrekken. Was waarschijnlijk niet zo handig.
Gevolg: regelmatig zette 1 de auto aan de straat neer, daarmee de parkeerruimte voor de anderen bewoners verkleinend ... :(

Komt ook een beetje door een gemeente die rekent met 1 a 1,5 parkeerplek per huis, zich blijkbaar niet realiserend dat veel
2-verdieners 2 (bedrijfs)auto's voor de deur hebben staan ...
 
Boppie zei:
*(..) Wat dan helemaal jammer is, is dat hij dan voor zijn zusje wel de auto opzij zet.

Dat zal de bedoeling wel geweest zijn.. plekje voor zijn zusje 'reserveren'..

Zo zag ik laatst een feloranje pylon op een parkeervak voor een woonhuis staan. Op dat moment (midden op de dag) volop plek..
Het leek mij dat iemand een plekje 'voor de deur' op die manier reserveert voor als degene 's avonds thuis komt en de straat wel wat voller staat met geparkeerde voertuigen..
 
Blackadder the 5th zei:
Ach ja, dat zie je wel vaker.
Voorheen was bij mij in de buurt een jong stel met genoeg plek op eigen terrein voor de 2 auto's die ze hadden. Wel plek achter elkaar, de eerste die hem neerzette, was ook de laatste die kon vertrekken. Was waarschijnlijk niet zo handig.
Gevolg: regelmatig zette 1 de auto aan de straat neer, daarmee de parkeerruimte voor de anderen bewoners verkleinend ... :(

(..)..

Yup, zo'n leuke 'bloemkool' wijk.. Heb ik ook een paar jaar in gewoond.. en inderdaad ook een oprit met 2 plekken voor de auto..
'Helaas' ook weleens openbare plekken bezet.. al probeerden wij dat echt te minimaliseren.
Zeker niet handig in combinatie met afwijkende werktijden.. waarbij de gene die als laatst komt niet als eerste de volgende dag de deur uit hoeft...

Soms, als de aankomst tijden dicht tegen elkaar lagen, parkeerde ik wel ff verderop in de straat.. en sloot dan na het eten mijn auto aan.
Vaak 's ochtends vroeg auto's wisselen.. staan er 2 auto's stationair te draaien.. lekker wakker worden buren..:)
In de winter, met sneeuw en ijs.. was wel het voordeel dat andere een beetje ijsvrije auto had..
 
Durashift zei:
Boppie zei:
*(..) Wat dan helemaal jammer is, is dat hij dan voor zijn zusje wel de auto opzij zet.

Dat zal de bedoeling wel geweest zijn.. plekje voor zijn zusje 'reserveren'..

Zo zag ik laatst een feloranje pylon op een parkeervak voor een woonhuis staan. Op dat moment (midden op de dag) volop plek..
Het leek mij dat iemand een plekje 'voor de deur' op die manier reserveert voor als degene 's avonds thuis komt en de straat wel wat voller staat met geparkeerde voertuigen..

Ik weet niet of hij om die reden zo stond...ik vind het vooral asociaal als mensen niet de moeite nemen om fatsoenlijk te parkeren. Ik had de auto ertussen gepropt zodat hij via rechts in kon stappen. Mijn vrouw durfde het niet aan.

Die pylon zou je gewoon netjes op de stoep moeten zetten.
 
Boppie zei:
Durashift zei:
Zo zag ik laatst een feloranje pylon op een parkeervak voor een woonhuis staan. Op dat moment (midden op de dag) volop plek..
Het leek mij dat iemand een plekje 'voor de deur' op die manier reserveert voor als degene 's avonds thuis komt en de straat wel wat voller staat met geparkeerde voertuigen..

Die pylon zou je gewoon netjes op de stoep moeten zetten.


...of eerst eens even goed na gaan denken dat er ook nog andere redenen kunnen zijn om een plek even vrij te houden.
Ik zet ook wel eens pylonnen neer als er een afvalcontainer geplaatst gaat worden, als er een paar pallets met materialen gelost moet worden of als er een hoogwerker moet staan i.v.m. werkzaamheden.
En het is ook niet de eerste keer dat ik een parkeerder een aardige tijd blokkeer met dat spul als die het toch nodig heeft gevonden om de pylonnetjes te verplaatsen.;)
 
Ik heb thuis op de oprit makkelijk ruimte voor 3 auto's. De volgorde met welke ik dan weg wil maakt niks uit. Als ik echter naar een meeting wil met de Capri moet de Sierra (dat weekend) op straat want anders komt de Capri z'n verwarmde droge huisje niet uit:)

Bijna hetzelfde als ik een weekendje weg wil met de Transit, dan gaat de Sierra op straat, dan haal ik de Transit van z'n plekkie naast de garage achter de poort die ik dan even op de stoep parkeer naast de heg, dan gaat de Sierra op de plek van de Transit en de Transit op plek 3 van de oprit.

Daarnaast staat de Transit eigenlijk gigantisch in de weg boven de brug :(. Als 1 van m'n eigen auto's langere tijd op moet is er niks aan de hand want dan gaat het zoals hierboven bij een weekendje weg. Als er een auto van een kennis op de brug moet gaat de Astra, Sierra of de Transit gewoon op straat, in sommige gevallen gaan er zelfs 2 van mij op straat.

[sub]Als ik een avondje visite krijg kan er nog net een 4de wagen op de oprit[/sub]
 
Muddy Bandit zei:
Boppie zei:
Durashift zei:
Zo zag ik laatst een feloranje pylon op een parkeervak voor een woonhuis staan. Op dat moment (midden op de dag) volop plek..
Het leek mij dat iemand een plekje 'voor de deur' op die manier reserveert voor als degene 's avonds thuis komt en de straat wel wat voller staat met geparkeerde voertuigen..

Die pylon zou je gewoon netjes op de stoep moeten zetten.


...of eerst eens even goed na gaan denken dat er ook nog andere redenen kunnen zijn om een plek even vrij te houden.
Ik zet ook wel eens pylonnen neer als er een afvalcontainer geplaatst gaat worden, als er een paar pallets met materialen gelost moet worden of als er een hoogwerker moet staan i.v.m. werkzaamheden.
En het is ook niet de eerste keer dat ik een parkeerder een aardige tijd blokkeer met dat spul als die het toch nodig heeft gevonden om de pylonnetjes te verplaatsen.;)


Je merkt snel zat of de buurman een plekje wil reserveren of een levering verwacht. Dat laatste komt niet zo vaak voor.

Klemzetten heb ik niet zoveel mee. Je kan het wat lastiger maken om weg te komen, maar iemand helemaal vastzetten vind ik niet ok. Het zijn meestal openbare plekken denk ik. Jouw probleem moet niet iemand anders zijn probleem worden.
 
Boppie zei:
Klemzetten heb ik niet zoveel mee. Je kan het wat lastiger maken om weg te komen, maar iemand helemaal vastzetten vind ik niet ok. Het zijn meestal openbare plekken denk ik. Jouw probleem moet niet iemand anders zijn probleem worden.

Maar andermans probleem moet ook niet mijn probleem worden....
Ik heb ook niet zoveel met klem zetten, vandaar dat ik in die gevallen dus even pylonnen plaats ter afzetting. (en indien nodig ook de vergunningen ervoor regel)
Maar goed, als iemand dat weer stomweg negeert en opzij schuift dan heb ik er ook totaal geen medelijden meer mee.;)

En ik maak het toch wel met enige regelmaat mee, het is altijd weer dezelfde categorie haastparkeerders die zich meldt... meestal de opgestoken domme blondjes of lieden uit de onderste lagen van de maatschappij.
 
De blondjes kunnen het nog goedmaken, de lieden kunnen barsten.

Ik zou het ook niet opzij schuiven. Wel als het puur voor reserveren is. Dan gaat hij gewoon aan de kant. Beetje het idee van handdoekje leggen bij hotelzwembaden om 0700 in de ochtend.
 
Boppie zei:
Ik zou het ook niet opzij schuiven. Wel als het puur voor reserveren is. Dan gaat hij gewoon aan de kant. Beetje het idee van handdoekje leggen bij hotelzwembaden om 0700 in de ochtend.

Exact. Publieke parkeerplaatsen reserveren is dan ook asociaal, zeker het klemzetten van diegene. Muddy draait dan ook de zaken - gemakshalve - om;

Muddy Bandit zei:
Maar andermans probleem moet ook niet mijn probleem worden....

Jouw probleem - het niet kwijt kunnen van je container, hoogwerker e.d. - is niet het probleem van de parkeerder, maar van jou. (behalve natuurlijk als er een vergunning is) Je kunt dan niets meer dan verzoeken de parkeerplaats vrij te houden.

Je kunt geen rechten afdwingen (klem zetten) waar je geen rechten hebt.
 
Boppie zei:
De blondjes kunnen het nog goedmaken, de lieden kunnen barsten.

Ik zou het ook niet opzij schuiven. Wel als het puur voor reserveren is. Dan gaat hij gewoon aan de kant. Beetje het idee van handdoekje leggen bij hotelzwembaden om 0700 in de ochtend.

Ohh, zijn die daar 's morgens neergelegd? Ik dacht dat die vergeten waren en verzamel ze altijd op één bed in een uithoek. ;)
 
haarr zei:
Boppie zei:
De blondjes kunnen het nog goedmaken, de lieden kunnen barsten.

Ik zou het ook niet opzij schuiven. Wel als het puur voor reserveren is. Dan gaat hij gewoon aan de kant. Beetje het idee van handdoekje leggen bij hotelzwembaden om 0700 in de ochtend.

Ohh, zijn die daar 's morgens neergelegd? Ik dacht dat die vergeten waren en verzamel ze altijd op één bed in een uithoek. ;)

Ik heb er nooit mee te maken gehad, ik ga liever naar het strand. Ik zat met verbazing te kijken naar dit fenomeen op Youtube.
 
Durashift zei:
Blackadder the 5th zei:
Ach ja, dat zie je wel vaker.
Voorheen was bij mij in de buurt een jong stel met genoeg plek op eigen terrein voor de 2 auto's die ze hadden. Wel plek achter elkaar, de eerste die hem neerzette, was ook de laatste die kon vertrekken. Was waarschijnlijk niet zo handig.
Gevolg: regelmatig zette 1 de auto aan de straat neer, daarmee de parkeerruimte voor de anderen bewoners verkleinend ... :(

(..)..

Yup, zo'n leuke 'bloemkool' wijk.. Heb ik ook een paar jaar in gewoond.. en inderdaad ook een oprit met 2 plekken voor de auto..
'Helaas' ook weleens openbare plekken bezet.. al probeerden wij dat echt te minimaliseren.
Zeker niet handig in combinatie met afwijkende werktijden.. waarbij de gene die als laatst komt niet als eerste de volgende dag de deur uit hoeft...

Soms, als de aankomst tijden dicht tegen elkaar lagen, parkeerde ik wel ff verderop in de straat.. en sloot dan na het eten mijn auto aan.
Vaak 's ochtends vroeg auto's wisselen.. staan er 2 auto's stationair te draaien.. lekker wakker worden buren..:)
In de winter, met sneeuw en ijs.. was wel het voordeel dat andere een beetje ijsvrije auto had..

De nieuwe bewoners hebben het probleem opgelost door de oprit iets breder te maken, zodat er 2 auto's langs elkaar kunnen.
Die hebben de auto's ook vrijwel altijd op eigen terrein staan. Het kan dus wel ... ;)
Voor mij is het een kwestie van mentaliteit en een beetje rekening met elkaar houden.
Ook als de buren een verbouwing hebben en extra (parkeer)ruimte nodig hebben voor de werkzaamheden/afvalcontainer.
 
Blackadder the 5th zei:
Ach ja, dat zie je wel vaker.
Voorheen was bij mij in de buurt een jong stel met genoeg plek op eigen terrein voor de 2 auto's die ze hadden. Wel plek achter elkaar, de eerste die hem neerzette, was ook de laatste die kon vertrekken. Was waarschijnlijk niet zo handig.
Gevolg: regelmatig zette 1 de auto aan de straat neer, daarmee de parkeerruimte voor de anderen bewoners verkleinend ... :(

Komt ook een beetje door een gemeente die rekent met 1 a 1,5 parkeerplek per huis, zich blijkbaar niet realiserend dat veel
2-verdieners 2 (bedrijfs)auto's voor de deur hebben staan ...

Bij ons volgende huis hebben we ook plek voor 2 auto's op de oprit, maar ga er daar ook maar een neerzetten. Ik zie niet in wat daar asociaal aan is. Geen zin om te moeten klooien met t verplaatsen van auto's wanneer 1 vd 2 weg moet.

Wanneer iemand een eigen plek heeft en die helemaal niet gebruikt kan ik me nog voorstellen dat anderen zich daaraan ergeren.
 
Springbok zei:
Blackadder the 5th zei:
Ach ja, dat zie je wel vaker.
Voorheen was bij mij in de buurt een jong stel met genoeg plek op eigen terrein voor de 2 auto's die ze hadden. Wel plek achter elkaar, de eerste die hem neerzette, was ook de laatste die kon vertrekken. Was waarschijnlijk niet zo handig.
Gevolg: regelmatig zette 1 de auto aan de straat neer, daarmee de parkeerruimte voor de anderen bewoners verkleinend ... :(

Komt ook een beetje door een gemeente die rekent met 1 a 1,5 parkeerplek per huis, zich blijkbaar niet realiserend dat veel
2-verdieners 2 (bedrijfs)auto's voor de deur hebben staan ...

Bij ons volgende huis hebben we ook plek voor 2 auto's op de oprit, maar ga er daar ook maar een neerzetten.

Check even je koopakte. (als het koop betreft...anders een of andere regeldocument).. Bij ons stond er toen in dat de woningen welke op eigen terrein parkeergelegenheid had, dit daarvoor ook dienden te gebruiken. De bepaling was er vooral om te voorkomen dat men een voortuin van de oprit ging maken.
Betrof wel een oorspronkelijke akte uit begin jaren 80..
Eén buurtbewoner had daar kennelijk maling aan.. en had dus wel die voortuin gemaakt.. ooit ergens bij de start van de wijk.. en dan ook het 'lef' hebben om de auto voor die tuin te parkeren.. formeel fout want geen parkeervak..

Handhaving was er niet, meer gedoogsituatie... wat ook niet anders kon.. want er was gewoonweg te kort aan plek.

Ach ja..



Springbok zei:
Ik zie niet in wat daar asociaal aan is. Geen zin om te moeten klooien met t verplaatsen van auto's wanneer 1 vd 2 weg moet.
.

Of het ásociaal is weet ik niet.. het is wel minder sociaal wat mij betreft. Jij geeft zelf al aan 'geen zin om te moeten klooien'..
Maar, denk ik dan, jij (jullie) kiest toch voor het kopen (of huren) van dat perceel met stenen?

Jullie hebben meer dan één auto.. Je kan er ook één weg doen.. is het probleem ook opgelost. ;)

Waarom dient 'de buurt' te accepteren om de kans op een vrije parkeerplek te zien verkleinen omdat er nieuwe bewoners komen wonen??
 
Idefiqs zei:
Muddy Bandit zei:
Maar andermans probleem moet ook niet mijn probleem worden....

Jouw probleem - het niet kwijt kunnen van je container, hoogwerker e.d. - is niet het probleem van de parkeerder, maar van jou.

...en het even niet kunnen parkeren op die plek is niet het probleem van mij maar van de parkeerder, lood om oud ijzer dus.;)

Wat je zelf al opmerkt en wat ik ook al aangaf: ik houd me netjes aan de plaatselijke regels m.b.t. vergunningen (moet ik ook verzekeringstechnisch), en op privéterrein heeft men nog steeds toestemming nodig om daar te mogen parkeren... de betreffende scheefparkeerder heeft dus niets zinnigs om over te mekkeren. (hooguit dat de klemzetter van de auto net zo'n grote idioot is als de scheefparkeerder zelf:))
 
Muddy Bandit zei:
Boppie zei:
Durashift zei:
Zo zag ik laatst een feloranje pylon op een parkeervak voor een woonhuis staan. Op dat moment (midden op de dag) volop plek..
Het leek mij dat iemand een plekje 'voor de deur' op die manier reserveert voor als degene 's avonds thuis komt en de straat wel wat voller staat met geparkeerde voertuigen..

Die pylon zou je gewoon netjes op de stoep moeten zetten.


...of eerst eens even goed na gaan denken dat er ook nog andere redenen kunnen zijn om een plek even vrij te houden.
Ik zet ook wel eens pylonnen neer (..)

Uh? Ik dacht dat jij geen pylonen meer gebruikt.. nr1 'meeneem' goed voor de jeugd is dat toch?
Jij gebruikt je karretje als afzetting..

Ook slim, zet er een reclamebord in met een tekst in de trant van "deze aanhanger houdt hier de wacht voor een afvalcontainer van Muddy Bandit. Bij u ook de wacht houden? App....."
:)
 
Durashift zei:
Springbok zei:
Blackadder the 5th zei:
Ach ja, dat zie je wel vaker.
Voorheen was bij mij in de buurt een jong stel met genoeg plek op eigen terrein voor de 2 auto's die ze hadden. Wel plek achter elkaar, de eerste die hem neerzette, was ook de laatste die kon vertrekken. Was waarschijnlijk niet zo handig.
Gevolg: regelmatig zette 1 de auto aan de straat neer, daarmee de parkeerruimte voor de anderen bewoners verkleinend ... :(

Komt ook een beetje door een gemeente die rekent met 1 a 1,5 parkeerplek per huis, zich blijkbaar niet realiserend dat veel
2-verdieners 2 (bedrijfs)auto's voor de deur hebben staan ...

Bij ons volgende huis hebben we ook plek voor 2 auto's op de oprit, maar ga er daar ook maar een neerzetten.

Check even je koopakte. (als het koop betreft...anders een of andere regeldocument).. Bij ons stond er toen in dat de woningen welke op eigen terrein parkeergelegenheid had, dit daarvoor ook dienden t



Springbok zei:
Ik zie niet in wat daar asociaal aan is. Geen zin om te moeten klooien met t verplaatsen van auto's wanneer 1 vd 2 weg moet.
.

Of het ásociaal is weet ik niet.. het is wel minder sociaal wat mij betreft. Jij geeft zelf al aan 'geen zin om te moeten klooien'..
Maar, denk ik dan, jij (jullie) kiest toch voor het kopen (of huren) van dat perceel met stenen?

Jullie hebben meer dan één auto.. Je kan er ook één weg doen.. is het probleem ook opgelost. ;)

Waarom dient 'de buurt' te accepteren om de kans op een vrije parkeerplek te zien verkleinen omdat er nieuwe bewoners komen wonen??

Het is nieuwbouw, dus de buurt kan er vanaf het begin aan wennen. Of er in het koopcontract wel of niet iets staat over parkeergelegenheid, er staat zeker niets in over 2 auto's.

Zo zie je maar weer hoeveel het kan verschillen hoe mensen naar de situatie kijken. Mijn buurman van de hoek heeft ook twee plekke achter elkaar, maar zet ook een auto gewoon in de straat. Ik heb zelf nog geen een keer gedacht, als ik twee straten verderop moest parkeren, dat dat door hem komt.

Ik zie niet in waarom een tussenwoning met twee auto's ook maar iets meer recht zou hebben op die tweede openbare plek dan het huis met 2 plekken. Vooral niet als t twee plekken achter elkaar zijn.
 
Springbok zei:
Het is nieuwbouw, dus de buurt kan er vanaf het begin aan wennen. Of er in het koopcontract wel of niet iets staat over parkeergelegenheid, er staat zeker niets in over 2 auto's.

Zo zie je maar weer hoeveel het kan verschillen hoe mensen naar de situatie kijken. Mijn buurman van de hoek heeft ook twee plekke achter elkaar, maar zet ook een auto gewoon in de straat. Ik heb zelf nog geen een keer gedacht, als ik twee straten verderop moest parkeren, dat dat door hem komt.

Ik zie niet in waarom een tussenwoning met twee auto's ook maar iets meer recht zou hebben op die tweede openbare plek dan het huis met 2 plekken. Vooral niet als t twee plekken achter elkaar zijn.

Een tussenwoning heeft helemaal geen plek op de auto op eigen terrein te parkeren (er van uitgaand dat men niet in de voortuin parkeert en geen eigen garage/achterterrein ter beschikking heeft).
Bewoners van een tussenwoning zijn dan aangewezen op de openbare parkeerplaatsen.
Vrij vervelend als degene die wel parkeerplaatsen op eigen terrein ter beschikking heeft, de openbare plekken gaan bezetten ...
 
Mijn buurtgenoten klagen ook weleens, in de "zeldzame" gevallen dat ik mijn eigendom op de openbare zet. Is dan jammer voor ze, toen ik ruimte maakte om met 1 van de "speciale" voertuigen naar buiten te kunnen was er plek zat :)

Het gebeurt ook weleens dat ik m'n auto's voor zo'n gelegenheid op t hofje een eind verder zet, doe ik ook niet moeilijk over.
 
Durashift zei:
Uh? Ik dacht dat jij geen pylonen meer gebruikt.. nr1 'meeneem' goed voor de jeugd is dat toch?
Jij gebruikt je karretje als afzetting..

Is het ook, ik raakte zo'n 20 van die dingen per jaar kwijt dus langs fietsroutes voor scholieren gebruik ik ze bijna niet meer... ik heb ook wel hekken en/of lint.
En inderdaad, als een aanhanger (of auto) gelijk als afzetting kan functioneren tijdens de werkzaamheden dan zet ik die er ook wel eens als afzetting neer als het beter uit komt tijdens het werk... daar gaat men ook niet zo gemakkelijk doorheen, veiliger voor de werkers dus en soms ook praktischer.
Maar voor aanhangers en/of auto's gelden dan ook "iets" andere regeltjes als voor het plaatsen van containers enzovoorts.;)
 
Idefiqs zei:
Boppie zei:
Ik zou het ook niet opzij schuiven. Wel als het puur voor reserveren is. Dan gaat hij gewoon aan de kant. Beetje het idee van handdoekje leggen bij hotelzwembaden om 0700 in de ochtend.

Exact. Publieke parkeerplaatsen reserveren is dan ook asociaal, zeker het klemzetten van diegene. Muddy draait dan ook de zaken - gemakshalve - om;

Muddy Bandit zei:
Maar andermans probleem moet ook niet mijn probleem worden....

Jouw probleem - het niet kwijt kunnen van je container, hoogwerker e.d. - is niet het probleem van de parkeerder, maar van jou. (behalve natuurlijk als er een vergunning is) Je kunt dan niets meer dan verzoeken de parkeerplaats vrij te houden.

Je kunt geen rechten afdwingen (klem zetten) waar je geen rechten hebt.

Ach ja, dit zie je helaas vaker bij lieden uit de onderste lagen van de maatschappij. Zij denken overal recht op te hebben en voorrang te hebben. De werkelijkheid is helaas anders, maar dat deert dit soort types niet. Die gaan dan de boel blokkeren met het oog op 'ik moet hier zijn, dus ik heb voorrang'. Helaas doe je niets aan dit soort uitschot.
 
Nou, ik had er gisteren ook eentje. Bij een benzinestation langs de A2, ongeveer hier. Ik reed in een vrij flinke auto, die ik even moest parkeren omdat mijn passagier een sanitaire stop nodig had. Ik zet de auto in het vak naast de grijze Polo, wanneer er een camper aankomt die haast midden op het pad parkeert, minstens een meter op rechts over. Chauffeur stapt uit en loopt naar de winkel. Ik stap uit en vraag "meneer, zou u de auto wat naar achter kunnen zetten, ik moet hier zo weer weg."
"Nee, waar moet je heen dan?" Nogal wiedes, denk ik, "daarheen, naar de snelweg." "Ach man, dat gaat toch best." "Hmm..." begin ik, wanneer de kampeerder doorloopt. Ik zie mijn passagier terugkomen en loop zelf ook naar de auto, roep nog even naar de kampeerder dat ik het erg sympathiek van 'm had gevonden.
Nou, ik denk dat ik toen ik de auto in een steady beweging tussen de camper en een stellage op links (niet op de foto) had gestoken aan beide kanten misschien net 10cm over had. Egoboost, al had ik er personeel van de pomp bijgehaald als ik geen achteruitrijcamera en/of piepjes had gehad. Dan rij ik de bocht om richting snelweg en staat meneer de kampeerder een paar meter verderop wel nog uitgebreid of ik z'n campertje niet bekras. Gevalletje aso parkeren door een asoparkeerder.
 
Ach, het is maar hoe je het oplost als buurt zijnde. Familie van me woont ook in een (nieuwbouw)straatje met vrij weinig parkeerplaatsen. Het is in ieder geval niet bedacht op twee auto's per woning (wat tegenwoordig wel de standaard is). Men heeft daar echter met elkaar een paar regels afgesproken. Mensen met eigen oprit gebruiken die zoveel mogelijk (dus ook twee auto's achter elkaar indien nodig). Daar waar een oprit uitkomt op de langsparkeerplaatsen mag de bewoner z'n eigen oprit blokkeren door daar te parkeren, andere mensen gaan daar niet staan. En bij de overige langsparkeerplaatsen is het heel simpel: niemand heeft het recht om precies voor z'n eigen woning te parkeren. Wie het eerst komt zet de auto vooraan, en vervolgens is het een kwestie van netjes aansluiten en niet te veel op de belijning letten. Op een lengte van vijf parkeervakken kun je dan zo zes of zeven auto's kwijt.
 
Blackadder the 5th zei:
Springbok zei:
Het is nieuwbouw, dus de buurt kan er vanaf het begin aan wennen. Of er in het koopcontract wel of niet iets staat over parkeergelegenheid, er staat zeker niets in over 2 auto's.

Zo zie je maar weer hoeveel het kan verschillen hoe mensen naar de situatie kijken. Mijn buurman van de hoek heeft ook twee plekke achter elkaar, maar zet ook een auto gewoon in de straat. Ik heb zelf nog geen een keer gedacht, als ik twee straten verderop moest parkeren, dat dat door hem komt.

Ik zie niet in waarom een tussenwoning met twee auto's ook maar iets meer recht zou hebben op die tweede openbare plek dan het huis met 2 plekken. Vooral niet als t twee plekken achter elkaar zijn.

Een tussenwoning heeft helemaal geen plek op de auto op eigen terrein te parkeren (er van uitgaand dat men niet in de voortuin parkeert en geen eigen garage/achterterrein ter beschikking heeft).
Bewoners van een tussenwoning zijn dan aangewezen op de openbare parkeerplaatsen.
Vrij vervelend als degene die wel parkeerplaatsen op eigen terrein ter beschikking heeft, de openbare plekken gaan bezetten ...

Dan hadden ze zelf maar een huis met eigen plek moeten kopen. Dat is precies de reden waarom wij dat wel gedaan hebben.

En plek is er altijd. Ik word altijd beetje chago van mensen die te beroerd zijn om 2m te lopen. Als wij straks met de 2e auto aankomen en die moet stukje verderop staan omdat het vol is klaag ik toch ook niet?

Zoals gezegd: ik heb me er zelf nog nooit aan gestoord bij anderen met een eigen plek.
 
Springbok zei:
Blackadder the 5th zei:
Bewoners van een tussenwoning zijn dan aangewezen op de openbare parkeerplaatsen.
Vrij vervelend als degene die wel parkeerplaatsen op eigen terrein ter beschikking heeft, de openbare plekken gaan bezetten ...
Dat is dus hoe bij mij in de buurt parkeerbeleid is gekomen. Mensen op de grondetage met deur aan de straat en een eigen genummerde parkeerplek in de (afgesloten) kelder hebben maar toch op straat voor de deur gingen parkeren. Hierdoor kwam de parkeerdruk boven de norm uit.

Nu is er vergunning (en betaald parkeren) beleid in de avonduren en is de druk omlaag. Mensen met een plek in de kelder krijgen voor de eerste auto geen parkeervergunning.
 
Springbok zei:
Blackadder the 5th zei:
Springbok zei:
Het is nieuwbouw, dus de buurt kan er vanaf het begin aan wennen. Of er in het koopcontract wel of niet iets staat over parkeergelegenheid, er staat zeker niets in over 2 auto's.

Zo zie je maar weer hoeveel het kan verschillen hoe mensen naar de situatie kijken. Mijn buurman van de hoek heeft ook twee plekke achter elkaar, maar zet ook een auto gewoon in de straat. Ik heb zelf nog geen een keer gedacht, als ik twee straten verderop moest parkeren, dat dat door hem komt.

Ik zie niet in waarom een tussenwoning met twee auto's ook maar iets meer recht zou hebben op die tweede openbare plek dan het huis met 2 plekken. Vooral niet als t twee plekken achter elkaar zijn.

Een tussenwoning heeft helemaal geen plek op de auto op eigen terrein te parkeren (er van uitgaand dat men niet in de voortuin parkeert en geen eigen garage/achterterrein ter beschikking heeft).
Bewoners van een tussenwoning zijn dan aangewezen op de openbare parkeerplaatsen.
Vrij vervelend als degene die wel parkeerplaatsen op eigen terrein ter beschikking heeft, de openbare plekken gaan bezetten ...

Dan hadden ze zelf maar een huis met eigen plek moeten kopen. Dat is precies de reden waarom wij dat wel gedaan hebben.

En plek is er altijd. Ik word altijd beetje chago van mensen die te beroerd zijn om 2m te lopen. Als wij straks met de 2e auto aankomen en die moet stukje verderop staan omdat het vol is klaag ik toch ook niet?

Zoals gezegd: ik heb me er zelf nog nooit aan gestoord bij anderen met een eigen plek.

En vervolgens geen gebruik van de eigen plek maken en daarmee de parkeerdruk verhogen in de buurt?
Blijkbaar zijn we het niet eens ... :(

Bij een nieuwbouwproject bij mij in de buurt zijn na opmerkingen van buurtbewoners over de parkeerdruk, parkeerplaatsen op eigen terrein ingetekend op de percelen met de opmerking erbij dat van de nieuwe bewoners wordt verwacht dat ze deze ook als parkeerplek gaan gebruiken.
Ik moet het eerlijk gezegd nog zien gebeuren ...
 
Idefiqs zei:
Boppie zei:
Ik zou het ook niet opzij schuiven. Wel als het puur voor reserveren is. Dan gaat hij gewoon aan de kant. Beetje het idee van handdoekje leggen bij hotelzwembaden om 0700 in de ochtend.

Exact. Publieke parkeerplaatsen reserveren is dan ook asociaal, zeker het klemzetten van diegene. Muddy draait dan ook de zaken - gemakshalve - om;

Muddy Bandit zei:
Maar andermans probleem moet ook niet mijn probleem worden....

Jouw probleem - het niet kwijt kunnen van je container, hoogwerker e.d. - is niet het probleem van de parkeerder, maar van jou. (behalve natuurlijk als er een vergunning is) Je kunt dan niets meer dan verzoeken de parkeerplaats vrij te houden.

Je kunt geen rechten afdwingen (klem zetten) waar je geen rechten hebt.

Muddy Bandit zei:
...en het even niet kunnen parkeren op die plek is niet het probleem van mij maar van de parkeerder, lood om oud ijzer dus.;)

Wat je zelf al opmerkt en wat ik ook al aangaf: ik houd me netjes aan de plaatselijke regels m.b.t. vergunningen (moet ik ook verzekeringstechnisch), en op privéterrein heeft men nog steeds toestemming nodig om daar te mogen parkeren... de betreffende scheefparkeerder heeft dus niets zinnigs om over te mekkeren. (hooguit dat de klemzetter van de auto net zo'n grote idioot is als de scheefparkeerder zelf:))

Je bent een kei in het doelredeneren waarde Muddy. Jij bent degene die de parkeerplaats claimt, niet degene die jouw pylonnetje even aan de kant schuift. Het is immers een parkeerplaats en geen opslagplek voor pylonnetjes.

Jij hebt niets te claimen (pylonnetje op de openbare parkeerplaats) wat jou niet toebehoort. Zoals ik al eerder aangaf kun je hooguit de omgeving verzoeken de plek vrij te houden.

Stel je voor dat degene die jij - onterecht - klemzet ineens met spoed naar het ziekenhuis moet?
 
Blackadder the 5th zei:
Het gaat niet om de persoon, maar om het gedrag van de persoon.
En helaas, dit gedrag komt bij alle lagen van de bevolking voor, zo blijkt maar weer ... :cry:

Ga jij Rob nu serieus lesgeven?:confused: o_O
 
Blackadder the 5th zei:
En vervolgens geen gebruik van de eigen plek maken en daarmee de parkeerdruk verhogen in de buurt?
Blijkbaar zijn we het niet eens ... :(

Ho Ho. Dat is niet waar hè. Ik maak er alleen geen gebruik van voor beide auto's. Sterker nog: ik kan me niet voorstellen dat er rekening is gehouden met 2 plekken (oprit van 10x3m).

Ik denk ook niet dat de buren er erg blij van worden als er elke ochtend eerst een auto verplaatst moet worden.
 
Springbok zei:
Blackadder the 5th zei:
En vervolgens geen gebruik van de eigen plek maken en daarmee de parkeerdruk verhogen in de buurt?
Blijkbaar zijn we het niet eens ... :(

Ho Ho. Dat is niet waar hè. Ik maak er alleen geen gebruik van voor beide auto's. Sterker nog: ik kan me niet voorstellen dat er rekening is gehouden met 2 plekken (oprit van 10x3m).

Ik denk ook niet dat de buren er erg blij van worden als er elke ochtend eerst een auto verplaatst moet worden.

Kreeg de indruk uit je verhaal dat je het niet zoveel uitmaakte of de auto's wel of niet op eigen terrein staan, vandaar mijn opmerking ... ;)
Wat ik nog wel eens zie is dat de bewoners de oprit voor het huis een verbreden door een stukje van de voortuin af te halen.
Als de voortuin lang genoeg is kunnen er dan 2 auto's langs elkaar rijden. Een auto staat dan naast het huis.
De andere strak op de voorkant van het huis.
Als het past is het een win-win situatie.
Je hebt beide auto's op eigen terrein en kunt toch onafhankelijk van elkaar vertrekken en de buurt heeft er een openbare parkeerplaats bij.

Een en ander hangt natuurlijk wel af van de grootte van de voortuin en de grootte van de te parkeren auto ...
 
Blackadder the 5th zei:
Springbok zei:
Blackadder the 5th zei:
En vervolgens geen gebruik van de eigen plek maken en daarmee de parkeerdruk verhogen in de buurt?
Blijkbaar zijn we het niet eens ... :(

Ho Ho. Dat is niet waar hè. Ik maak er alleen geen gebruik van voor beide auto's. Sterker nog: ik kan me niet voorstellen dat er rekening is gehouden met 2 plekken (oprit van 10x3m).

Ik denk ook niet dat de buren er erg blij van worden als er elke ochtend eerst een auto verplaatst moet worden.

Kreeg de indruk uit je verhaal dat je het niet zoveel uitmaakte of de auto's wel of niet op eigen terrein staan, vandaar mijn opmerking ... ;)
Wat ik nog wel eens zie is dat de bewoners de oprit voor het huis een verbreden door een stukje van de voortuin af te halen.
Als de voortuin lang genoeg is kunnen er dan 2 auto's langs elkaar rijden. Een auto staat dan naast het huis.
De andere strak op de voorkant van het huis.
Als het past is het een win-win situatie.
Je hebt beide auto's op eigen terrein en kunt toch onafhankelijk van elkaar vertrekken en de buurt heeft er een openbare parkeerplaats bij.

Een en ander hangt natuurlijk wel af van de grootte van de voortuin en de grootte van de te parkeren auto ...

Helaas lukt dat niet bij ons. Voortuin is maar 1 meter oid en de overige 9m is langs het huis. Aangezien de voordeur ook aan de zijkant is parkeer ik het liefste 1 auto direct voor de garage, zodat niemand langs de auto's hoeft te lopen van/naar de voordeur.
 
Springbok zei:
Blackadder the 5th zei:
Springbok zei:
Blackadder the 5th zei:
En vervolgens geen gebruik van de eigen plek maken en daarmee de parkeerdruk verhogen in de buurt?
Blijkbaar zijn we het niet eens ... :(

Ho Ho. Dat is niet waar hè. Ik maak er alleen geen gebruik van voor beide auto's. Sterker nog: ik kan me niet voorstellen dat er rekening is gehouden met 2 plekken (oprit van 10x3m).

Ik denk ook niet dat de buren er erg blij van worden als er elke ochtend eerst een auto verplaatst moet worden.

Kreeg de indruk uit je verhaal dat je het niet zoveel uitmaakte of de auto's wel of niet op eigen terrein staan, vandaar mijn opmerking ... ;)
Wat ik nog wel eens zie is dat de bewoners de oprit voor het huis een verbreden door een stukje van de voortuin af te halen.
Als de voortuin lang genoeg is kunnen er dan 2 auto's langs elkaar rijden. Een auto staat dan naast het huis.
De andere strak op de voorkant van het huis.
Als het past is het een win-win situatie.
Je hebt beide auto's op eigen terrein en kunt toch onafhankelijk van elkaar vertrekken en de buurt heeft er een openbare parkeerplaats bij.

Een en ander hangt natuurlijk wel af van de grootte van de voortuin en de grootte van de te parkeren auto ...

Helaas lukt dat niet bij ons. Voortuin is maar 1 meter oid en de overige 9m is langs het huis. Aangezien de voordeur ook aan de zijkant is parkeer ik het liefste 1 auto direct voor de garage, zodat niemand langs de auto's hoeft te lopen van/naar de voordeur.

Dat is jammer, een tuin van pakweg 5m was dan handiger geweest. Wist trouwens niet dat men met de voorgevel tot 1m van de erfgrens mag bouwen. Bij mijn jaren 70 woning is de voortuin een meter of 4/5 diep. Blijkbaar zijn de bouwvoorschrift in de loop van de jaren aangepast ...
 
RobEU zei:
Ach ja, dit zie je helaas vaker bij lieden uit de onderste lagen van de maatschappij. Zij denken overal recht op te hebben en voorrang te hebben. De werkelijkheid is helaas anders, maar dat deert dit soort types niet. Die gaan dan de boel blokkeren met het oog op 'ik moet hier zijn, dus ik heb voorrang'. Helaas doe je niets aan dit soort uitschot.

:eek:
Even mee leren omgaan Rob 076 Rob0032 RobEU (binnenkort RobWorld???), en dat red je niet met een beetje dubbelzinnig citeren.
Als je eraan wilt werken dan heb ik nog wel een stage-plekje voor je om een beetje praktijkkennis op te doen.;)
 
Muddy Bandit zei:
RobEU zei:
Ach ja, dit zie je helaas vaker bij lieden uit de onderste lagen van de maatschappij. Zij denken overal recht op te hebben en voorrang te hebben. De werkelijkheid is helaas anders, maar dat deert dit soort types niet. Die gaan dan de boel blokkeren met het oog op 'ik moet hier zijn, dus ik heb voorrang'. Helaas doe je niets aan dit soort uitschot.

:eek:
Even mee leren omgaan Rob 076 Rob0032 RobEU (binnenkort RobWorld???), en dat red je niet met een beetje dubbelzinnig citeren.
Als je eraan wilt werken dan heb ik nog wel een stage-plekje voor je om een beetje praktijkkennis op te doen.;)

Geen idee wat je probeert te zeggen, maar dankje. Als ik de ambitie ontwikkel om tuinman te worden dan zal ik je onmiddellijk contacteren. Overigens vergeet je nog een paar namen. RobWorld had het technisch gezien al moeten zijn, maar dit is overzichtelijker.
 
Blackadder the 5th zei:
Dat is jammer, een tuin van pakweg 5m was dan handiger geweest. Wist trouwens niet dat men met de voorgevel tot 1m van de erfgrens mag bouwen. Bij mijn jaren 70 woning is de voortuin een meter of 4/5 diep. Blijkbaar zijn de bouwvoorschrift in de loop van de jaren aangepast ...
Dat is geen landelijk beleid en kan dus zelfs per kavel verschillen (vaak is het per straat of wijk redelijk gelijk). En geloof het of niet: er bestaan zelfs woningen zonder voortuin! :eek: :p
 
Leon in z'n SEAT zei:
Blackadder the 5th zei:
Dat is jammer, een tuin van pakweg 5m was dan handiger geweest. Wist trouwens niet dat men met de voorgevel tot 1m van de erfgrens mag bouwen. Bij mijn jaren 70 woning is de voortuin een meter of 4/5 diep. Blijkbaar zijn de bouwvoorschrift in de loop van de jaren aangepast ...
Dat is geen landelijk beleid en kan dus zelfs per kavel verschillen (vaak is het per straat of wijk redelijk gelijk). En geloof het of niet: er bestaan zelfs woningen zonder voortuin! :eek: :p

Waar je mag (aan)bouwen wordt door de gemeente in het bestemmingsplan vastgelegd. Kan dus inderdaad per kavel verschillen. Meestal is de bouwgrens de voorgevel en mag alleen aan de achterzijde worden gebouwd.
 
izismile.com_daily_picdump_2335_640_32.jpg


Niet zelf gespot, kwam het tegen en vond hem perfect in het topic passen.
 
Bij dit soort foto's blijft altijd de vraag of deze auto inderdaad zo is neergezet, of dat er bijvoorbeeld eerst links en rechts een motorfiets stond (die dan niet eens hier hadden mogen staan want een invalide op een motorfiets lijkt me onwaarschijnlijk), en dat hij hier nog net tussen paste, waarna vervolgens de motorfietsen weggingen en deze situatie ontstond.
 
cirKel zei:
Bij dit soort foto's blijft altijd de vraag of deze auto inderdaad zo is neergezet, of dat er bijvoorbeeld eerst links en rechts een motorfiets stond (die dan niet eens hier hadden mogen staan want een invalide op een motorfiets lijkt me onwaarschijnlijk), en dat hij hier nog net tussen paste, waarna vervolgens de motorfietsen weggingen en deze situatie ontstond.

Dat kan, maar ik denk dat er aan beide kanten twee éénpersoons UFO's hebben gestaan. Of paarden...
 
Terug
Bovenaan