A
Anoniem
Guest
Al waren het dozen of wat dan ook. Punt is: je weet het niet. Tenzij je erbij stond toen er zo geparkeerd werd.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
cirKel zei:Al waren het dozen of wat dan ook. Punt is: je weet het niet. Tenzij je erbij stond toen er zo geparkeerd werd.
cirKel zei:Bij dit soort foto's blijft altijd de vraag of deze auto inderdaad zo is neergezet, of dat er bijvoorbeeld eerst links en rechts een motorfiets stond (die dan niet eens hier hadden mogen staan want een invalide op een motorfiets lijkt me onwaarschijnlijk), en dat hij hier nog net tussen paste, waarna vervolgens de motorfietsen weggingen en deze situatie ontstond.
Anderson zei:Mooie test dat het vooral privilege dan bittere noodzaak is.
Anderson zei:Met invalidenkaart mag je ook in gewone parkeervakken staan zou ik denken.
Zie ook regelmatig bij mij bij het strand iemand op de invalidenparkeerplek parkeren die verder ligt van de strandopgang dan de reguliere plek die precies naast de opgang is (en dan onbezet is met alle ruimte). Mooie test dat het vooral privilege dan bittere noodzaak is.
Ik denk dat de keuze van het parkeervak is ingegeven door de (recentelijke) plaatsing van de straatparkeerautomaat (betalen voor avonduren, overdag gratisss). Die staat naast dit vak.Is er met het aanleggen van de invalidenparkeerplaats dan niet iets verkeerd gegaan?
Idefiqs zei:Idefiqs zei:Boppie zei:Ik zou het ook niet opzij schuiven. Wel als het puur voor reserveren is. Dan gaat hij gewoon aan de kant. Beetje het idee van handdoekje leggen bij hotelzwembaden om 0700 in de ochtend.
Exact. Publieke parkeerplaatsen reserveren is dan ook asociaal, zeker het klemzetten van diegene. Muddy draait dan ook de zaken - gemakshalve - om;
Muddy Bandit zei:Maar andermans probleem moet ook niet mijn probleem worden....
Jouw probleem - het niet kwijt kunnen van je container, hoogwerker e.d. - is niet het probleem van de parkeerder, maar van jou. (behalve natuurlijk als er een vergunning is) Je kunt dan niets meer dan verzoeken de parkeerplaats vrij te houden.
Je kunt geen rechten afdwingen (klem zetten) waar je geen rechten hebt.
Muddy Bandit zei:...en het even niet kunnen parkeren op die plek is niet het probleem van mij maar van de parkeerder, lood om oud ijzer dus.
Wat je zelf al opmerkt en wat ik ook al aangaf: ik houd me netjes aan de plaatselijke regels m.b.t. vergunningen (moet ik ook verzekeringstechnisch), en op privéterrein heeft men nog steeds toestemming nodig om daar te mogen parkeren... de betreffende scheefparkeerder heeft dus niets zinnigs om over te mekkeren. (hooguit dat de klemzetter van de auto net zo'n grote idioot is als de scheefparkeerder zelf)
Je bent een kei in het doelredeneren waarde Muddy. Jij bent degene die de parkeerplaats claimt, niet degene die jouw pylonnetje even aan de kant schuift. Het is immers een parkeerplaats en geen opslagplek voor pylonnetjes.
Jij hebt niets te claimen (pylonnetje op de openbare parkeerplaats) wat jou niet toebehoort. Zoals ik al eerder aangaf kun je hooguit de omgeving verzoeken de plek vrij te houden.
Stel je voor dat degene die jij - onterecht - klemzet ineens met spoed naar het ziekenhuis moet?
methal zei:Dus ja, als dan iemand kiest om die plek in te pikken, voor meer dan "even binnen en buiten" kan je wat mij betreft het wel wat moeilijker maken om te vertrekken. komen ze het maar vragen om die pallet stenen wat sneller te lossen.
methal zei:typische reactie van een heel zelfbewust persoon die nog nooit heeft gebouwd/verbouwd. Het is een kwestie van sociaal te zijn. Als je een plek "reserveert" voor bouwwerken heeft dat meestal een reden, en ben je altijd in de buurt te vinden. Als je balken van 6 m in een rijhuis wil steken, zal ik ook de plek voor de deur reserveren. (ik had een papiertje gehangen over die balken, nog nooit zo een grote lege plek voor de deur gezien). Als je stenen moet laden maakt die 10 m echt wel uit. en neen het is niet evident om een plaats te vinden voor je bestelbus+ dubbel as.
Dus ja, als dan iemand kiest om die plek in te pikken, voor meer dan "even binnen en buiten" kan je wat mij betreft het wel wat moeilijker maken om te vertrekken. komen ze het maar vragen om die pallet stenen wat sneller te lossen.
Dit is stad. je moet samenleven... en soms moet je al eens kijken naar het belang van de andere.
Blackadder the 5th zei:
RobEU zei:methal zei:Dus ja, als dan iemand kiest om die plek in te pikken, voor meer dan "even binnen en buiten" kan je wat mij betreft het wel wat moeilijker maken om te vertrekken. komen ze het maar vragen om die pallet stenen wat sneller te lossen.
Grappig dat jij het dan hebt over 'sociaal' zijn en 'samenleven'.
Muddy Bandit zei:(en gezien enkele reacties die ik hier krijg zijn diverse forummers blijkbaar ook al van dit slag, of ze missen volledig het vermogen van goed en begrijpend kunnen lezen)
Anderson zei:Ik kon gisteren een aardig tafereel aanschouwen:
1. Mediamarkt komt bij buurtbewoner iets afleveren (koel/vrieskast o.i.d.)
2. parkeert voor de deur van de klant op straat, met de laadklep voor een leeg parkeervak (zodat hij de boel vrij naar de deur kan krijgen);
3. vrouwke komt er aan rijden.
4. wil de auto in leeg parkeervak hebben;
5. terwijl aan de overkant alles leeg is;
6. Mediamarkt bezorger, klantvriendelijk dat ie is, breekt uitladen af en rijdt z'n vrachtwagentje naar voren;
7. vrouwtje parkeert tussen de twee andere auto's in, in het vrije parkeervak. Zet em vooral even nog naar achteren, daar waar de koelkast langs moet;
8. Je denkt dan, dat is zeker de buuf die het niet zo op de buurman heeft, maar nee, het is z'n schatje;
9. Mediamarkt bezorger gaat onverstoorbaar door met uitladen, en wurmt de nieuwe koel/vrieskast tussen de twee geparkeerde auto's door;
Afijn....het past een beetje bij het IQ van de buurt.
Idefiqs zei:Muddy Bandit zei:(en gezien enkele reacties die ik hier krijg zijn diverse forummers blijkbaar ook al van dit slag, of ze missen volledig het vermogen van goed en begrijpend kunnen lezen)
Yep, je kijkt goed in de spiegel beste tuinman.Jij (maar je bent in goed gezelschap van een aantal mede forummers) mist de essentie van het betoog volledig.
Uiteraard zou ik - wanneer nodig - alle medewerking verlenen en de plekken vrijlaten.
RobEU zei:(..). Met enige regelmaat komt het voor dat een handige Harry (overkoepelende term van handige mensen, ongeacht welke beroepsgroep) het nodig vindt om de avond ervoor al een plek of drie, vier te claimen met wat containers, vuilniszakken of lint. Alternatieven in de buurt zijn er niet, dus je moet gauw 15-20 minuten lopen als je geen plekje kunt vinden. Dan begrijp ik heel goed, en dit gebeurt dus ook regelmatig, dat men niet vier plekken een nacht leeg laat staan.
Blackadder the 5th zei:Idefiqs zei:Muddy Bandit zei:(en gezien enkele reacties die ik hier krijg zijn diverse forummers blijkbaar ook al van dit slag, of ze missen volledig het vermogen van goed en begrijpend kunnen lezen)
Yep, je kijkt goed in de spiegel beste tuinman.Jij (maar je bent in goed gezelschap van een aantal mede forummers) mist de essentie van het betoog volledig.
Uiteraard zou ik - wanneer nodig - alle medewerking verlenen en de plekken vrijlaten.
Ik denk dat daar de grond van het probleem ligt. De noodzakelijkheid wordt blijkbaar nog wel eens betwist ...
Heeft meer te maken met de verstandhouding van de bewoners van de betreffende straat/appartementencomplex/flat
dan met de toevallige tuinman/stratemaker/bezorger, die zijn/haar werk moet doen op opdracht van een van de bewoners ...![]()
Idefiqs zei:Blackadder the 5th zei:Idefiqs zei:Muddy Bandit zei:(en gezien enkele reacties die ik hier krijg zijn diverse forummers blijkbaar ook al van dit slag, of ze missen volledig het vermogen van goed en begrijpend kunnen lezen)
Ik denk dat daar de grond van het probleem ligt. De noodzakelijkheid wordt blijkbaar nog wel eens betwist ...
Heeft meer te maken met de verstandhouding van de bewoners van de betreffende straat/appartementencomplex/flat
dan met de toevallige tuinman/stratemaker/bezorger, die zijn/haar werk moet doen op opdracht van een van de bewoners ...![]()
Christenzielen wat een idiote nonsens.
Als er werkzaamheden moeten worden gedaan wordt er door mij evident niet geparkeerd. Moet het echt uitgespeld worden?![]()
Durashift zei:RobEU zei:(..). Met enige regelmaat komt het voor dat een handige Harry (overkoepelende term van handige mensen, ongeacht welke beroepsgroep) het nodig vindt om de avond ervoor al een plek of drie, vier te claimen met wat containers, vuilniszakken of lint. Alternatieven in de buurt zijn er niet, dus je moet gauw 15-20 minuten lopen als je geen plekje kunt vinden. Dan begrijp ik heel goed, en dit gebeurt dus ook regelmatig, dat men niet vier plekken een nacht leeg laat staan.
Ik kan dat wel begrijpen, hoe 'vervelend' dit ook kan zijn voor mede bewoners.
Immers, heeft handige 'Harry' dan de zekerheid dat de betreffende plekken leeg zijn, om 7 uur de volgende dag?
Ik denk het niet.. dus dan wordt overdag de boel al afgekruisd. Het is niet anders, zeker als dit vergunningstechnisch (dus vergunning voor de betreffende containers e.d.) gewoon klopt.
Een gemeente doet eigenlijk niet anders, voor bijvoorbeeld, een marktdag of een evenement. Alleen, de gemeente plaats dan borden met datum en tijdstip dat er niet geparkeerd mag worden én dat er een wegsleepregeling van kracht is..
Dát lijkt mij voor de particulier of aannemer van de klus wel een beetje omslachtig om van te verlangen.
Anderson zei:Ik heb deze discussie wat afzijdig en half gevolgd, maar ik ben niet vol onbegrip als mensen voor een verhuizing o.i.d. een parkeerplek een dag afbakenen met kratjes, of andere al dan niet professionelere huisvlijt. Als je het dagelijks doet omdat je gewoon je auto voor je deur wil hebben, dan zou ik voorstellen een gereserveerder parkeerplaats aan te vragen, al dan niet met doktersverklaring.![]()
Muddy Bandit zei:Ik vind het eigenlijk wel komisch: niemand hier zou het dus zelf doen maar daarientegen kan men blijkbaar nog wel begrip opbrengen voor iemand die het wel doet.
Blijkbaar wordt er dan toch wel met 2 meetlatten gemeten bij het veroordelen van dit soort parkeergedrag, en blijkbaar wordt het vooraf netjes regelen van vergunningen om openbare ruimte te mogen "claimen" in de ogen van een studentje ook nog wel ervaren als een vorm van niet sociaal gedrag.
Muddy Bandit zei:Blijkbaar wordt er dan toch wel met 2 meetlatten gemeten bij het veroordelen van dit soort parkeergedrag, en blijkbaar wordt het vooraf netjes regelen van vergunningen om openbare ruimte te mogen "claimen" in de ogen van een studentje ook nog wel ervaren als een vorm van niet sociaal gedrag.
Idefiqs zei:Blackadder the 5th zei:Idefiqs zei:Yep, je kijkt goed in de spiegel beste tuinman.Jij (maar je bent in goed gezelschap van een aantal mede forummers) mist de essentie van het betoog volledig.
Christenzielen wat een idiote nonsens.
Als er werkzaamheden moeten worden gedaan wordt er door mij evident niet geparkeerd. Moet het echt uitgespeld worden?![]()
Idefiqs zei:Ik ben je al een paar dagen aan het dollen, een oud blogger noemde dat eens buiten spelen.![]()
cirKel zei:Begrijp ik hieruit dat jij keurig elke keer een vergunning aanvraagt bij de gemeente om een of meerdere parkeerplaatsen te mogen reserveren? Dan is er niets aan de hand, zo hoort het namelijk. En de kosten voor die vergunning kun je gewoon op de factuur aan je opdrachtgever zetten, dus financieel geen centje pijn voor jou.
cirKel zei:Wat ik ook erg asociaal parkeren vind, is wat de pakjesbezorgers van tegenwoordig vrijwel allemaal doen: gewoon midden op straat.
Vaak is er een stukje verderop gewoon parkeergelegenheid (in het geval van de foto niet, maar hij staat hier echt flink in de weg, rechtsafslaan om dat ding heen is bijna onmogelijk), maar gaan ze staan waar het hun het best uitkomt. Dat kan zijn omdat het het dichtst voor de deur is, of precies tussen twee afleveradressen, maar nooit lijkt het erop dat ze de plek uitkiezen om het minst verkeersoverlast te veroorzaken.
En ja, die bus is groot en ermee manoeuvreren valt niet altijd mee. Maar dan moet je voor krap gebouwde binnensteden gewoon met kleinere voertuigen gaan rijden! Als je bij zo'n bus naar binnen kijkt, zie je vaak veel loze ruimte. Ik kan me niet voorstellen dat de bus 's-ochtends geheel volgepakt van het distributiecentrum vertrekt. Heel grote pakketten vervoeren ze ook niet, want die gaan met andere vervoerders (al was het maar omdat op dit soort pakjeswagens geen bijrijder is).
Het komt bovendien voor dat de chauffeur die zo 'vrij' geparkeerd heeft helemaal nergens te bekennen is, soms zie je hem anderhalve straat verderop lopen. Toch een beetje vreemd.
Blackadder the 5th zei:Ikzelf zie het probleem niet zo.
De bezorgbussen staan er doorgaans niet lang en zeker niet voor de lol.
Ik denk dat de bezorgers op hun beurt bij het rijden van de dagelijkse route
regelmatig last hebben van onhandig geparkeerde auto's ...![]()
Boppie zei:En dan sta je in een parkeerhaven aan de linkerzijde je pakketje eruit te halen. Ik stap liever van achter erin.
cirKel zei:Daar staan die eerste drie letters van deze topictitel dan ook voor: als alles en iedereen voor jou moet wijken.