Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Boppie zei:Vandaag een leuk stuntje.....de parkeerplaats is redelijk drukbezet. Jammer dat het buurjong zijn wagen dan in twee vakken zet. Ook jammer dat hij erbij staat te kijken als mijn vrouw aan komt rijden en de auto niet kwijt kan. Wat dan helemaal jammer is, is dat hij dan voor zijn zusje wel de auto opzij zet.
Boppie zei:*(..) Wat dan helemaal jammer is, is dat hij dan voor zijn zusje wel de auto opzij zet.
Blackadder the 5th zei:Ach ja, dat zie je wel vaker.
Voorheen was bij mij in de buurt een jong stel met genoeg plek op eigen terrein voor de 2 auto's die ze hadden. Wel plek achter elkaar, de eerste die hem neerzette, was ook de laatste die kon vertrekken. Was waarschijnlijk niet zo handig.
Gevolg: regelmatig zette 1 de auto aan de straat neer, daarmee de parkeerruimte voor de anderen bewoners verkleinend ...
(..)..
Durashift zei:Boppie zei:*(..) Wat dan helemaal jammer is, is dat hij dan voor zijn zusje wel de auto opzij zet.
Dat zal de bedoeling wel geweest zijn.. plekje voor zijn zusje 'reserveren'..
Zo zag ik laatst een feloranje pylon op een parkeervak voor een woonhuis staan. Op dat moment (midden op de dag) volop plek..
Het leek mij dat iemand een plekje 'voor de deur' op die manier reserveert voor als degene 's avonds thuis komt en de straat wel wat voller staat met geparkeerde voertuigen..
Boppie zei:Durashift zei:Zo zag ik laatst een feloranje pylon op een parkeervak voor een woonhuis staan. Op dat moment (midden op de dag) volop plek..
Het leek mij dat iemand een plekje 'voor de deur' op die manier reserveert voor als degene 's avonds thuis komt en de straat wel wat voller staat met geparkeerde voertuigen..
Die pylon zou je gewoon netjes op de stoep moeten zetten.
Muddy Bandit zei:Boppie zei:Durashift zei:Zo zag ik laatst een feloranje pylon op een parkeervak voor een woonhuis staan. Op dat moment (midden op de dag) volop plek..
...of eerst eens even goed na gaan denken dat er ook nog andere redenen kunnen zijn om een plek even vrij te houden.
Ik zet ook wel eens pylonnen neer als er een afvalcontainer geplaatst gaat worden, als er een paar pallets met materialen gelost moet worden of als er een hoogwerker moet staan i.v.m. werkzaamheden.
En het is ook niet de eerste keer dat ik een parkeerder een aardige tijd blokkeer met dat spul als die het toch nodig heeft gevonden om de pylonnetjes te verplaatsen.![]()
Boppie zei:Klemzetten heb ik niet zoveel mee. Je kan het wat lastiger maken om weg te komen, maar iemand helemaal vastzetten vind ik niet ok. Het zijn meestal openbare plekken denk ik. Jouw probleem moet niet iemand anders zijn probleem worden.
Boppie zei:Ik zou het ook niet opzij schuiven. Wel als het puur voor reserveren is. Dan gaat hij gewoon aan de kant. Beetje het idee van handdoekje leggen bij hotelzwembaden om 0700 in de ochtend.
Muddy Bandit zei:Maar andermans probleem moet ook niet mijn probleem worden....
Boppie zei:De blondjes kunnen het nog goedmaken, de lieden kunnen barsten.
Ik zou het ook niet opzij schuiven. Wel als het puur voor reserveren is. Dan gaat hij gewoon aan de kant. Beetje het idee van handdoekje leggen bij hotelzwembaden om 0700 in de ochtend.
haarr zei:Boppie zei:De blondjes kunnen het nog goedmaken, de lieden kunnen barsten.
Ik zou het ook niet opzij schuiven. Wel als het puur voor reserveren is. Dan gaat hij gewoon aan de kant. Beetje het idee van handdoekje leggen bij hotelzwembaden om 0700 in de ochtend.
Ohh, zijn die daar 's morgens neergelegd? Ik dacht dat die vergeten waren en verzamel ze altijd op één bed in een uithoek.![]()
Durashift zei:Blackadder the 5th zei:Ach ja, dat zie je wel vaker.
Voorheen was bij mij in de buurt een jong stel met genoeg plek op eigen terrein voor de 2 auto's die ze hadden. Wel plek achter elkaar, de eerste die hem neerzette, was ook de laatste die kon vertrekken. Was waarschijnlijk niet zo handig.
Gevolg: regelmatig zette 1 de auto aan de straat neer, daarmee de parkeerruimte voor de anderen bewoners verkleinend ...
(..)..
Yup, zo'n leuke 'bloemkool' wijk.. Heb ik ook een paar jaar in gewoond.. en inderdaad ook een oprit met 2 plekken voor de auto..
'Helaas' ook weleens openbare plekken bezet.. al probeerden wij dat echt te minimaliseren.
Zeker niet handig in combinatie met afwijkende werktijden.. waarbij de gene die als laatst komt niet als eerste de volgende dag de deur uit hoeft...
Soms, als de aankomst tijden dicht tegen elkaar lagen, parkeerde ik wel ff verderop in de straat.. en sloot dan na het eten mijn auto aan.
Vaak 's ochtends vroeg auto's wisselen.. staan er 2 auto's stationair te draaien.. lekker wakker worden buren..
In de winter, met sneeuw en ijs.. was wel het voordeel dat andere een beetje ijsvrije auto had..
Blackadder the 5th zei:Ach ja, dat zie je wel vaker.
Komt ook een beetje door een gemeente die rekent met 1 a 1,5 parkeerplek per huis, zich blijkbaar niet realiserend dat veel
2-verdieners 2 (bedrijfs)auto's voor de deur hebben staan ...
Springbok zei:Blackadder the 5th zei:Ach ja, dat zie je wel vaker.
Komt ook een beetje door een gemeente die rekent met 1 a 1,5 parkeerplek per huis, zich blijkbaar niet realiserend dat veel
Bij ons volgende huis hebben we ook plek voor 2 auto's op de oprit, maar ga er daar ook maar een neerzetten.
Springbok zei:Ik zie niet in wat daar asociaal aan is. Geen zin om te moeten klooien met t verplaatsen van auto's wanneer 1 vd 2 weg moet.
.
Idefiqs zei:Muddy Bandit zei:Maar andermans probleem moet ook niet mijn probleem worden....
Jouw probleem - het niet kwijt kunnen van je container, hoogwerker e.d. - is niet het probleem van de parkeerder, maar van jou.
Muddy Bandit zei:Boppie zei:Durashift zei:Zo zag ik laatst een feloranje pylon op een parkeervak voor een woonhuis staan. Op dat moment (midden op de dag) volop plek..
...of eerst eens even goed na gaan denken dat er ook nog andere redenen kunnen zijn om een plek even vrij te houden.
Ik zet ook wel eens pylonnen neer (..)
Durashift zei:Springbok zei:Blackadder the 5th zei:Ach ja, dat zie je wel vaker.
Bij ons volgende huis hebben we ook plek voor 2 auto's op de oprit, maar ga er daar ook maar een neerzetten.
Check even je koopakte. (als het koop betreft...anders een of andere regeldocument).. Bij ons stond er toen in dat de woningen welke op eigen terrein parkeergelegenheid had, dit daarvoor ook dienden t
Springbok zei:Ik zie niet in wat daar asociaal aan is. Geen zin om te moeten klooien met t verplaatsen van auto's wanneer 1 vd 2 weg moet.
.
Of het ásociaal is weet ik niet.. het is wel minder sociaal wat mij betreft. Jij geeft zelf al aan 'geen zin om te moeten klooien'..
Maar, denk ik dan, jij (jullie) kiest toch voor het kopen (of huren) van dat perceel met stenen?
Jullie hebben meer dan één auto.. Je kan er ook één weg doen.. is het probleem ook opgelost.
Waarom dient 'de buurt' te accepteren om de kans op een vrije parkeerplek te zien verkleinen omdat er nieuwe bewoners komen wonen??
Springbok zei:Het is nieuwbouw, dus de buurt kan er vanaf het begin aan wennen. Of er in het koopcontract wel of niet iets staat over parkeergelegenheid, er staat zeker niets in over 2 auto's.
Zo zie je maar weer hoeveel het kan verschillen hoe mensen naar de situatie kijken. Mijn buurman van de hoek heeft ook twee plekke achter elkaar, maar zet ook een auto gewoon in de straat. Ik heb zelf nog geen een keer gedacht, als ik twee straten verderop moest parkeren, dat dat door hem komt.
Ik zie niet in waarom een tussenwoning met twee auto's ook maar iets meer recht zou hebben op die tweede openbare plek dan het huis met 2 plekken. Vooral niet als t twee plekken achter elkaar zijn.
Durashift zei:Uh? Ik dacht dat jij geen pylonen meer gebruikt.. nr1 'meeneem' goed voor de jeugd is dat toch?
Jij gebruikt je karretje als afzetting..
Idefiqs zei:Boppie zei:Ik zou het ook niet opzij schuiven. Wel als het puur voor reserveren is. Dan gaat hij gewoon aan de kant. Beetje het idee van handdoekje leggen bij hotelzwembaden om 0700 in de ochtend.
Exact. Publieke parkeerplaatsen reserveren is dan ook asociaal, zeker het klemzetten van diegene. Muddy draait dan ook de zaken - gemakshalve - om;
Jouw probleem - het niet kwijt kunnen van je container, hoogwerker e.d. - is niet het probleem van de parkeerder, maar van jou. (behalve natuurlijk als er een vergunning is) Je kunt dan niets meer dan verzoeken de parkeerplaats vrij te houden.
Je kunt geen rechten afdwingen (klem zetten) waar je geen rechten hebt.
Blackadder the 5th zei:Springbok zei:Het is nieuwbouw, dus de buurt kan er vanaf het begin aan wennen. Of er in het koopcontract wel of niet iets staat over parkeergelegenheid, er staat zeker niets in over 2 auto's.
Zo zie je maar weer hoeveel het kan verschillen hoe mensen naar de situatie kijken. Mijn buurman van de hoek heeft ook twee plekke achter elkaar, maar zet ook een auto gewoon in de straat. Ik heb zelf nog geen een keer gedacht, als ik twee straten verderop moest parkeren, dat dat door hem komt.
Ik zie niet in waarom een tussenwoning met twee auto's ook maar iets meer recht zou hebben op die tweede openbare plek dan het huis met 2 plekken. Vooral niet als t twee plekken achter elkaar zijn.
Een tussenwoning heeft helemaal geen plek op de auto op eigen terrein te parkeren (er van uitgaand dat men niet in de voortuin parkeert en geen eigen garage/achterterrein ter beschikking heeft).
Bewoners van een tussenwoning zijn dan aangewezen op de openbare parkeerplaatsen.
Vrij vervelend als degene die wel parkeerplaatsen op eigen terrein ter beschikking heeft, de openbare plekken gaan bezetten ...
Dat is dus hoe bij mij in de buurt parkeerbeleid is gekomen. Mensen op de grondetage met deur aan de straat en een eigen genummerde parkeerplek in de (afgesloten) kelder hebben maar toch op straat voor de deur gingen parkeren. Hierdoor kwam de parkeerdruk boven de norm uit.Springbok zei:Blackadder the 5th zei:Bewoners van een tussenwoning zijn dan aangewezen op de openbare parkeerplaatsen.
Vrij vervelend als degene die wel parkeerplaatsen op eigen terrein ter beschikking heeft, de openbare plekken gaan bezetten ...
Springbok zei:Blackadder the 5th zei:Springbok zei:Het is nieuwbouw, dus de buurt kan er vanaf het begin aan wennen. Of er in het koopcontract wel of niet iets staat over parkeergelegenheid, er staat zeker niets in over 2 auto's.
Een tussenwoning heeft helemaal geen plek op de auto op eigen terrein te parkeren (er van uitgaand dat men niet in de voortuin parkeert en geen eigen garage/achterterrein ter beschikking heeft).
Bewoners van een tussenwoning zijn dan aangewezen op de openbare parkeerplaatsen.
Dan hadden ze zelf maar een huis met eigen plek moeten kopen. Dat is precies de reden waarom wij dat wel gedaan hebben.
En plek is er altijd. Ik word altijd beetje chago van mensen die te beroerd zijn om 2m te lopen. Als wij straks met de 2e auto aankomen en die moet stukje verderop staan omdat het vol is klaag ik toch ook niet?
Zoals gezegd: ik heb me er zelf nog nooit aan gestoord bij anderen met een eigen plek.
Blackadder the 5th zei:
RobEU zei:Blackadder the 5th zei:
Jawel hoor. Wat dacht je van !@#@@##?![]()
Idefiqs zei:Boppie zei:Ik zou het ook niet opzij schuiven. Wel als het puur voor reserveren is. Dan gaat hij gewoon aan de kant. Beetje het idee van handdoekje leggen bij hotelzwembaden om 0700 in de ochtend.
Exact. Publieke parkeerplaatsen reserveren is dan ook asociaal, zeker het klemzetten van diegene. Muddy draait dan ook de zaken - gemakshalve - om;
Jouw probleem - het niet kwijt kunnen van je container, hoogwerker e.d. - is niet het probleem van de parkeerder, maar van jou. (behalve natuurlijk als er een vergunning is) Je kunt dan niets meer dan verzoeken de parkeerplaats vrij te houden.
Je kunt geen rechten afdwingen (klem zetten) waar je geen rechten hebt.
Muddy Bandit zei:...en het even niet kunnen parkeren op die plek is niet het probleem van mij maar van de parkeerder, lood om oud ijzer dus.
Wat je zelf al opmerkt en wat ik ook al aangaf: ik houd me netjes aan de plaatselijke regels m.b.t. vergunningen (moet ik ook verzekeringstechnisch), en op privéterrein heeft men nog steeds toestemming nodig om daar te mogen parkeren... de betreffende scheefparkeerder heeft dus niets zinnigs om over te mekkeren. (hooguit dat de klemzetter van de auto net zo'n grote idioot is als de scheefparkeerder zelf)
Blackadder the 5th zei:Het gaat niet om de persoon, maar om het gedrag van de persoon.
En helaas, dit gedrag komt bij alle lagen van de bevolking voor, zo blijkt maar weer ...![]()
Blackadder the 5th zei:En vervolgens geen gebruik van de eigen plek maken en daarmee de parkeerdruk verhogen in de buurt?
Blijkbaar zijn we het niet eens ...![]()
Springbok zei:Blackadder the 5th zei:En vervolgens geen gebruik van de eigen plek maken en daarmee de parkeerdruk verhogen in de buurt?
Ho Ho. Dat is niet waar hè. Ik maak er alleen geen gebruik van voor beide auto's. Sterker nog: ik kan me niet voorstellen dat er rekening is gehouden met 2 plekken (oprit van 10x3m).
Ik denk ook niet dat de buren er erg blij van worden als er elke ochtend eerst een auto verplaatst moet worden.
Blackadder the 5th zei:Springbok zei:Blackadder the 5th zei:En vervolgens geen gebruik van de eigen plek maken en daarmee de parkeerdruk verhogen in de buurt?
Ho Ho. Dat is niet waar hè. Ik maak er alleen geen gebruik van voor beide auto's. Sterker nog: ik kan me niet voorstellen dat er rekening is gehouden met 2 plekken (oprit van 10x3m).
Ik denk ook niet dat de buren er erg blij van worden als er elke ochtend eerst een auto verplaatst moet worden.
Kreeg de indruk uit je verhaal dat je het niet zoveel uitmaakte of de auto's wel of niet op eigen terrein staan, vandaar mijn opmerking ...
Wat ik nog wel eens zie is dat de bewoners de oprit voor het huis een verbreden door een stukje van de voortuin af te halen.
Als de voortuin lang genoeg is kunnen er dan 2 auto's langs elkaar rijden. Een auto staat dan naast het huis.
De andere strak op de voorkant van het huis.
Als het past is het een win-win situatie.
Je hebt beide auto's op eigen terrein en kunt toch onafhankelijk van elkaar vertrekken en de buurt heeft er een openbare parkeerplaats bij.
Een en ander hangt natuurlijk wel af van de grootte van de voortuin en de grootte van de te parkeren auto ...
Springbok zei:Blackadder the 5th zei:Springbok zei:Blackadder the 5th zei:En vervolgens geen gebruik van de eigen plek maken en daarmee de parkeerdruk verhogen in de buurt?
Kreeg de indruk uit je verhaal dat je het niet zoveel uitmaakte of de auto's wel of niet op eigen terrein staan, vandaar mijn opmerking ...
Wat ik nog wel eens zie is dat de bewoners de oprit voor het huis een verbreden door een stukje van de voortuin af te halen.
Als de voortuin lang genoeg is kunnen er dan 2 auto's langs elkaar rijden. Een auto staat dan naast het huis.
De andere strak op de voorkant van het huis.
Als het past is het een win-win situatie.
Je hebt beide auto's op eigen terrein en kunt toch onafhankelijk van elkaar vertrekken en de buurt heeft er een openbare parkeerplaats bij.
Een en ander hangt natuurlijk wel af van de grootte van de voortuin en de grootte van de te parkeren auto ...
Helaas lukt dat niet bij ons. Voortuin is maar 1 meter oid en de overige 9m is langs het huis. Aangezien de voordeur ook aan de zijkant is parkeer ik het liefste 1 auto direct voor de garage, zodat niemand langs de auto's hoeft te lopen van/naar de voordeur.
RobEU zei:Ach ja, dit zie je helaas vaker bij lieden uit de onderste lagen van de maatschappij. Zij denken overal recht op te hebben en voorrang te hebben. De werkelijkheid is helaas anders, maar dat deert dit soort types niet. Die gaan dan de boel blokkeren met het oog op 'ik moet hier zijn, dus ik heb voorrang'. Helaas doe je niets aan dit soort uitschot.
Muddy Bandit zei:RobEU zei:Ach ja, dit zie je helaas vaker bij lieden uit de onderste lagen van de maatschappij. Zij denken overal recht op te hebben en voorrang te hebben. De werkelijkheid is helaas anders, maar dat deert dit soort types niet. Die gaan dan de boel blokkeren met het oog op 'ik moet hier zijn, dus ik heb voorrang'. Helaas doe je niets aan dit soort uitschot.
Even mee leren omgaanRob 076Rob0032RobEU (binnenkort RobWorld???), en dat red je niet met een beetje dubbelzinnig citeren.
Als je eraan wilt werken dan heb ik nog wel een stage-plekje voor je om een beetje praktijkkennis op te doen.![]()
Dat is geen landelijk beleid en kan dus zelfs per kavel verschillen (vaak is het per straat of wijk redelijk gelijk). En geloof het of niet: er bestaan zelfs woningen zonder voortuin!Blackadder the 5th zei:Dat is jammer, een tuin van pakweg 5m was dan handiger geweest. Wist trouwens niet dat men met de voorgevel tot 1m van de erfgrens mag bouwen. Bij mijn jaren 70 woning is de voortuin een meter of 4/5 diep. Blijkbaar zijn de bouwvoorschrift in de loop van de jaren aangepast ...
Leon in z'n SEAT zei:Dat is geen landelijk beleid en kan dus zelfs per kavel verschillen (vaak is het per straat of wijk redelijk gelijk). En geloof het of niet: er bestaan zelfs woningen zonder voortuin!Blackadder the 5th zei:Dat is jammer, een tuin van pakweg 5m was dan handiger geweest. Wist trouwens niet dat men met de voorgevel tot 1m van de erfgrens mag bouwen. Bij mijn jaren 70 woning is de voortuin een meter of 4/5 diep. Blijkbaar zijn de bouwvoorschrift in de loop van de jaren aangepast ...![]()
![]()
cirKel zei:Bij dit soort foto's blijft altijd de vraag of deze auto inderdaad zo is neergezet, of dat er bijvoorbeeld eerst links en rechts een motorfiets stond (die dan niet eens hier hadden mogen staan want een invalide op een motorfiets lijkt me onwaarschijnlijk), en dat hij hier nog net tussen paste, waarna vervolgens de motorfietsen weggingen en deze situatie ontstond.