Aso Parkeren

@PM zei:
En ik dacht dat ik slecht kon tekenen o_O

Maar je woont dus bij de familie Khan in de straat?

101ck_000024_c47.jpg

Gaat een beetje moeilijk met het trackpad van de laptop.

Die auto op de foto staat in zijn geheel op de stoep, dat DHL busje gelukkig niet.

cirKel zei:
haarr zei:
Volgens mij maakt hij gewoon een foto van zijn deurhandel. Dat gezeur over Audi rijders altijd.

Hij stond te bellen. Op het moment van de foto ging hij opnieuw een nummer kiezen voor het volgende gesprek. Ik wou dat ik wist waar die mensen of hun kleinkinderen wonen, dan ging ik daar voor de deur eens lekker met mijn diesel roet, NOx en geratel staan produceren en peuken op straat gooien.

Het is maar net waar je lol aan hebt. Get a life.
goofy-smiley.jpg

cirKel zei:
Waarom kun je niet gewoon in een parkeervak? Geen plek? Dan ga je toch een plek zoeken verderop? Waarom heb jij het privilege dat de regels niet voor jou gelden, zodat voetgangers moeten omlopen, mensen met hun rollator, kinderwagen of rolstoel er niet langs kunnen, etc? Als je vindt dat jij op de stoep moet kunnen parkeren of wachten, ga dan bij de gemeente daarvoor een vergunning aanvragen. Ja, dat kost geld, als je hem al krijgt. Knipperlichten aan of uit maakt niets uit. Je staat er.
Hij stond daarvoor geparkeerd. Maar als ik mijn klant op ging halen deed ik dat zo dicht mogelijk bij de deur, wat betekende dat het regelmatig gepaard ging met op de stoep staan met alarmlichten aan. Onderdeel van de service is dat mijn klanten in alle comfort in konden stappen. Blijft genoeg ruimte op de stoep dat ik anderen niet tot last ben.

Ik heb éénmalig niet op de stoep geparkeerd, op verzoek van de klant. Vanuit zakelijk oogpunt niet handig als mensen zijn auto zagen, plus dat hij zich liet chauffeuren.

cirKel zei:
En waarom moet de airco blijven draaien als jij buiten de auto staat? Oh dan wordt de auto niet warm binnen. Kan dat zo snel gebeuren dan in een gekoelde auto die even stilstaat? Dan heeft hij geen goed isolerend glas. En waarom moet de nog te verwachten passagier worden gepamperd ten koste van zowel het milieu als de gezondheid van de omwonenden? Wie is hij/zij dat anderen onder zijn arbitraire comfort moeten lijden?
Alle auto's warmen snel op wanneer de airco uit is, om die reden ging tijdens het chauffeuren het start/stop ook altijd uit. Iets wat ik bij mijn eigen auto nu nog vaak doe.
Ook hierin geldt weer dat de klant in alle comfort in kan stappen. Een warme auto en op volle kracht blazende airco doen daar debet aan.

cirKel zei:
Ik rijd geen scooter noch vrachtwagen. Ik fiets, loop, gebruik de NS, en als ik toch autorijd, dan staat de motor geen seconde langer aan dan nodig om die auto te laten voortbewegen.
Ah, helder.

braadslee zei:
Sarcast zei:
Denk dat de fiat hem daar opzettelijk zo heeft gezet. Paste de hele scene er niet op trouwens?

Dat was de hele scene.
Er stonden verder geen auto's meer bij. Er waren nog wel andere parkeervakken, er schuin tegenover.

Beetje uitzoomen bedoel ik, of een paar stappen naar achteren, als professioneel TV maker zou je de framing toch wel onder de knie moeten hebben?

RRL zei:
cirKel zei:
Waarom kun je niet gewoon in een parkeervak? Geen plek? Dan ga je toch een plek zoeken verderop? Waarom heb jij het privilege dat de regels niet voor jou gelden, zodat voetgangers moeten omlopen, mensen met hun rollator, kinderwagen of rolstoel er niet langs kunnen, etc? Als je vindt dat jij op de stoep moet kunnen parkeren of wachten, ga dan bij de gemeente daarvoor een vergunning aanvragen. Ja, dat kost geld, als je hem al krijgt. Knipperlichten aan of uit maakt niets uit. Je staat er.
Hij stond daarvoor geparkeerd. Maar als ik mijn klant op ging halen deed ik dat zo dicht mogelijk bij de deur, wat betekende dat het regelmatig gepaard ging met op de stoep staan met alarmlichten aan. Onderdeel van de service is dat mijn klanten in alle comfort in konden stappen. Blijft genoeg ruimte op de stoep dat ik anderen niet tot last ben.

Ik heb éénmalig niet op de stoep geparkeerd, op verzoek van de klant. Vanuit zakelijk oogpunt niet handig als mensen zijn auto zagen, plus dat hij zich liet chauffeuren.

cirKel zei:
En waarom moet de airco blijven draaien als jij buiten de auto staat? Oh dan wordt de auto niet warm binnen. Kan dat zo snel gebeuren dan in een gekoelde auto die even stilstaat? Dan heeft hij geen goed isolerend glas. En waarom moet de nog te verwachten passagier worden gepamperd ten koste van zowel het milieu als de gezondheid van de omwonenden? Wie is hij/zij dat anderen onder zijn arbitraire comfort moeten lijden?
Alle auto's warmen snel op wanneer de airco uit is, om die reden ging tijdens het chauffeuren het start/stop ook altijd uit. Iets wat ik bij mijn eigen auto nu nog vaak doe.
Ook hierin geldt weer dat de klant in alle comfort in kan stappen. Een warme auto en op volle kracht blazende airco doen daar debet aan.

cirKel zei:
Ik rijd geen scooter noch vrachtwagen. Ik fiets, loop, gebruik de NS, en als ik toch autorijd, dan staat de motor geen seconde langer aan dan nodig om die auto te laten voortbewegen.
Ah, helder.
Ik ben ook privéchauffeur als bijbaan en doe hetzelfde. Vijf minuten de auto uit in de zon en het is meteen weer een sauna. Als ik sta te wachten op een klant blijft de auto dus inderdaad draaien. De klant moet achterin vaak werken en dat moet hij comfortabel kunnen doen. Even op de stoep staan is handig, zodat de klant dichtbij in kan stappen en niet eerst weer een eind moet lopen. Daar komt bij dat in de stad de meeste parkeerplaatsen al bezet zijn, laat staan eentje in de schaduw. Als ik dan toch in de weg staat is het een kleine moeite om hem even te verplaatsen.

Het lijkt er echter op dat cirKel vooral een aversie heeft tegen mensen die een privéchauffeur kunnen betalen. Onterecht, want met mijn eigen auto doe ik gewoon hetzelfde. Op een vakantierit bijvoorbeeld laat ik tijdens een stop van vijf minuten de auto gewoon draaien. Of als ik na een langere stop terugkom, laat ik de auto eerst een paar minuten flink koelen voor ik zelf instap. Misschien dat jij zo'n goed geïsoleerde auto hebt, maar de meeste auto's (ook een Tesla Model S (die mag het natuurlijk weer wel, want elektrisch ;) ) of Audi A6) warmen zeer snel op in de brandende zon.

Het lijkt er echter op dat cirKel vooral een aversie heeft tegen mensen die een privéchauffeur kunnen betalen. Onterecht, want met mijn eigen auto doe ik gewoon hetzelfde. Op een vakantierit bijvoorbeeld laat ik tijdens een stop van vijf minuten de auto gewoon draaien. Of als ik na een langere stop terugkom, laat ik de auto eerst een paar minuten flink koelen voor ik zelf instap. Misschien dat jij zo'n goed geïsoleerde auto hebt, maar de meeste auto's (ook een Tesla Model S (die mag het natuurlijk weer wel, want elektrisch winking smiley ) of Audi A6) warmen zeer snel op in de brandende zon.

Dat is altijd zo'n rare redenering. Net zoals iemand een peperdure auto heeft en je zegt: "ik vind hem niet mooi". Veel voorkomende reactie: "je bent zeker jaloers".
Nee, ik vind dit gedrag gewoon niet sociaal en het tekent het karakter van de vervoerde dat die er maar vanuit gaat dat de chauffeur asociale handelingen moet uitvoeren om meneer of mevrouw maar te gerieven.

En verder, als je dit privé ook doet, vind ik dit net zo goed asociaal. Ook in de door jou aangehaalde voorbeelden. Je bent geen watje, toch? Van een beetje warmte smelt je niet.

Airco is heel erg inefficient als je een opgewarmde auto wil koelen, ramen open de eerste kilometer werkt stukken beter.
Maar aangezien effecientie en vervuiling ver van jou interesse blijken zal dit aan dovemansoren gericht zijn.

Parkeren op de stoep is natuurlijk helemaal kwalijk, Maar alsnog bedankt voor het bevestigen van het vooroordeel over privechauffeurs.

Tja, rijke mensen en hun personeel denken/vinden dat ze zich niet aan verkeersregels en fatsoensnormen hoeven te houden... ik word daar ook nijdig van! :-(

@De Schaduw
Het is niet zo dat de klanten altijd wensen of eisen dat ze letterlijk voor de deur worden opgehaald, het is de service die we als bedrijf bieden. En het is niet altijd asociaal bedoeld van hen, ze hebben het gewoon nodig om hun werk goed te kunnen doen. En zelf rijdt ik ook meestal eerst een deel met ramen open in plaats van volledig door de airco te laten koelen, maar op een lange vakantiereis (net als mensen met een privéchauffeur lange ritten maken) laat ik vaak eerst de auto goed afkoelen, anders zit je alsnog twee uur plakkerig op warme stoelen. En het is zeker geen rare redenering als ik lees hoe cirKel in eerdere bijdragen over de elite spreekt. Als privéchauffeur merk je ook gewoon dat men veel eerder de dikke auto van een klant snijdt dan mijn goedkope Punto.

@Sarcast
Ramen gaan bij stilstand zeker eerst open om de warme lucht weg te laten. Als privéchauffeurs/hikers moeten we echter met airco rijden, omdat airco comfortabeler is en efficiënter dan rijden met ramen open (minder goede stroomlijn van de auto). Verder heb ik volgens mij gewoon het recht om in een gekoelde auto te willen rijden. Een standkachel vooraf aanzetten in de winter werkt toch ook met dat idee?

@Erik Baas
Dat geldt zeker voor een deel van de rijke mensen, maar voor net zo'n groot deel van de 'gewone burgers'. Je hoeft alleen maar te kijken hoeveel mensen er wel niet asociaal/onfatsoenlijk constant op de middelste rijstrook blijven rijden en zichzelf te goed voelen voor de rechterbaan.

DS345 zei:
en efficiënter dan rijden met ramen open (minder goede stroomlijn van de auto)
Bullshit.
Airco is onzuiniger dan ramen open.

Verder heb ik volgens mij gewoon het recht om in een gekoelde auto te willen rijden.
Rijden ja, niet stilstaan. En zeker niet op de stoep.

DS345 zei:
Als privéchauffeur merk je ook gewoon dat men veel eerder de dikke auto van een klant snijdt dan mijn goedkope Punto.
Ik wordt met mijn goedkope C2 anders op dagelijkse basis afgesneden door die dikke auto's van jouw klanten. En ja: daar zit ook met regelmaat iemand achterin, al is het merendeel met alleen een chauffeur.

Ik vind je betoog best sterk, DS345. Op veel vlakken ben ik het ook met je eens, maar van onderstaand kreeg ik gigantisch de kriebels toen ik het las.

DS345 zei:
Verder heb ik volgens mij gewoon het recht om in een gekoelde auto te willen rijden.

Met alle respect, maar zolang je op stoepen gaat parkeren heb je in mijn ogen niet de positie om te spreken van zogenaamde rechten die je hebt. Bovendien denk ik dat je ernstig onderschat hoe veel viezigheid er uit zo'n auto komt. Jij ontneemt daarmee, zij het ernstig aangedikt, andermans recht op een gezond leven. En dat voor jouw 'recht' op een gekoelde auto?
Prioriteiten, mijn beste. Prioriteiten.

Afgesneden worden terwijl je aan het chauffeuren bent? Ik weet niet hoe je rijstijl is, maar daar had ik met het chauffeuren maar weinig last van, ondanks het rustige accelereren en afremmen. Typische voorgooiers bleven ook wel achterwege door de vaak imposante verschijningen in de spiegels, zeker bij SUV's. Wanneer ik alleen rij rij ik veel assertiever, tegen het offensieve aan. Toch heb ik veel meer last van voorgooiers omdat mijn auto nul indruk maakt.

Airco eerst een tijd laten blazen voor zelf in te stappen heb ik nooit gedaan. Bij aan komen lopen ruiten alvast laten zakken en daarna direct weg. Op het stukje naar het ophaalpunt trok de ergste hitte er wel uit en kreeg de airco het genoeg koel. In dat wachten op de klant dan wel de airco aan laten, anders is het inderdaad binnen mum van tijd weer heet. En de ramen open tijdens het chauffeuren is simpelweg 'not done', tenzij de klant de ramen zelf opent.

@Sarcast: vanaf een zekere snelheid is de ruiten open door de windsnelheid toch minder efficiënt dan de airco? Ik heb hem onder de 80 km/u nog wel eens open, daarboven nooit vanwege het windgebulder.

RRL zei:
@Sarcast: vanaf een zekere snelheid is de ruiten open door de windsnelheid toch minder efficiënt dan de airco? Ik heb hem onder de 80 km/u nog wel eens open, daarboven nooit vanwege het windgebulder.
Dan moet je nogal een snelheid hebben hoor. En een raam kan ook een 'beetje' open natuurlijk

@Auto-fan
Dat geloof ik meteen, het is dan ook te makkelijk om alles maar over een kam te scheren. Ik vertelde maar even mijn eigen ervaring. Ik erger me persoonlijk ook vooral aan chauffeurs die zoveel mogelijk links blijven rijden om hun klant zo min mogelijk van het rijden te laten merken. Die zijn er ook zeker, maar ik probeer gewoon zoveel mogelijk rechts te houden. Er zijn rijke mensen die menen dat hun dikke bak voorrang heeft en dus maar links blijven rijden, maar net zoveel mensen die in een goedkope auto rijden en zich te goed voelen om naar rechts te gaan.

@RobEU
Dat een auto vervuilend is begrijp ik zeker. Als ik zelf rijd gebruik ik niet voor niets zoveel mogelijk de startstopfunctie en cruise control (al is dat natuurlijk ook voor de zuinigheid). Ik heb het steeds over langere ritten, dus bijv. een klant rijden van Utrecht naar Groningen of een vakantierit waar je om de 2-3 uur stopt. Dan is het prettig om in een goed gekoelde auto te kunnen rijden. Bij normale ritten ga ik natuurlijk niet eerst de auto laten draaien met airco, maar rijdt ik ook gewoon het eerste stuk met de ramen open. Ik probeer alleen te laten zien dat je een chauffeursrit in het juiste perspectief moet plaatsen. Ze zijn vaak langer is en men moet onderweg kunnen werken. Ik parkeer overigens niet op stoepen. Als ik op een klant wacht sta ik er te wachten, terwijl ik er zelf in zit. Stel iemand moet er langs, dan is de auto meteen daar weer weg.

@RRL
Ik bedoelde niet snijden, maar dat ervoor gooien op het laatste moment (of te vroeg). Van die voorgooiers heb ik dus nog wel regelmatig last, ondanks de imposante neuzen (het zijn bij mij meestal sedans of stationwagons). En dat gebeurt niet zomaar, omdat we als chauffeurs natuurlijk proberen dat men achterin zo min mogelijk van het rijden merkt, waardoor ik dus voldoende afstand houd. Dat laten blazen van de airco, voor zelf in te stappen, ging weer over vakantieritten. Vanaf een parkeerplaats langs de snelweg meteen de snelweg op met ramen open, is toch niet zo handig. Het is ook veiliger om comfortabel in je auto te zitten dan je ondertussen aan allerlei dingen te ergeren.

Nog een kanttekening bij het hele verhaal: een groot deel van de klanten van studentchauffeurs zijn hardwerkende mensen die niet zo hoeven te laten zien dat ze gereden worden. Er zijn er ook een aantal die liever hebben dat je om de hoek parkeert en geen pak draagt. Het gaat dus vooral om de praktische kant. Maar gelukkig is de warmte binnenkort weer voorbij, hoeft de airco niet meer aan. :)

DS345 zei:
Nog een kanttekening bij het hele verhaal: een groot deel van de klanten van studentchauffeurs zijn hardwerkende mensen die niet zo hoeven te laten zien dat ze gereden worden.
Ik heb inderdaad gehoord dat studentchauffeurs populair zijn onder alcomobilisten die hun rijbewijs, al dan niet tijdelijk, zijn kwijtgeraakt.

Sarcast zei:
DS345 zei:
Nog een kanttekening bij het hele verhaal: een groot deel van de klanten van studentchauffeurs zijn hardwerkende mensen die niet zo hoeven te laten zien dat ze gereden worden.
Ik heb inderdaad gehoord dat studentchauffeurs populair zijn onder alcomobilisten die hun rijbewijs, al dan niet tijdelijk, zijn kwijtgeraakt.

Het is voor deze discussie toch niet zo relevant waarom mensen een privé-chauffeur inschakelen? Veel relevanter is dat ook privé-chauffeurs zich aan de geldende verkeersregels moeten houden, zelfs als dat betekent dat de dienstverlening aan hun klant iets minder optimaal is.

Persoonlijk zou ik er niet zo blij mee zijn als een privé-chauffeur met mijn auto ergens op een stoep parkeerde. Het is dan wel mijn auto die daar asociaal staat te wezen, dus ik word er op aangekeken. Dat zou me meer storen dan een wellicht iets te warme of te koude auto in de eerste paar minuten.

Sarcast zei:
RRL zei:
Dan moet je nogal een snelheid hebben hoor. En een raam kan ook een 'beetje' open natuurlijk
De Mythbusters hebben daar weleens onderzoek naar gedaan, in hun geval lag het omslagpunt bij ca. 80 km/u. Let wel: ik heb het dan over brandstofgebruik, niet over wat beter werkt/sneller koelt/whatever. En uiteraard zal dit ook per auto verschillen natuurlijk, maar het geeft wel een indicatie.

520d zei:
Het is voor deze discussie toch niet zo relevant waarom mensen een privé-chauffeur inschakelen?
Nee, ik gaf een reden aan waarom mensen "niet zo hoeven te laten zien dat ze gereden worden".

520d zei:
Veel relevanter is dat ook privé-chauffeurs zich aan de geldende verkeersregels moeten houden
De houding van de klant is natuurlijk cruciaal. En je wordt geen big-shot zakenman als je niet goed bent met risico's, dus
1. de kans dat je een prent oploopt is gering. De privechauffeur verzet de auto wel, of doet een rondje als er een controleur opduikt.
2. het bedrijf betaalt toch
3. 90 euro boezemt weinig angst in voor iemand die duizenden euros per maand stukslaat op een auto en chauffeur.

Leon zei:
De Mythbusters hebben daar weleens onderzoek naar gedaan
En die bevestigen mijn verhaal: https://www.youtube.com/watch?v=ZRt20C6NL-c

Sarcast zei:
En die bevestigen mijn verhaal: https://www.youtube.com/watch?v=ZRt20C6NL-c

Meh.

Op een dag dat het 30 graden is met ramen open rijden en A/C uit óf met je airco aan op 19 graden en ramen dicht is nog al een verschil met:

Een dag waarop het 22 graden is met je ramen open rijden en A/C uit óf met je airco op 21 graden en ramen dicht...

Word je niet veel wijzer van. Airco lijkt volledig en maximaal koud te zijn aangezet in filmpje. Maar buitentemperatuur etc. wordt niet genoemd.

Er wordt in ieder geval niet gewerkt met een doeltemperatuur.

Nog maar even een duit in het zakje: de leveranciers van ik-rijd-jouw-auto-wel-rond-studentchauffeurs alsmede die van luxe-auto-met-chauffeur hebben dus bedacht dat je als vaste regel de airco op x graden aan moet hebben staan en de auto zo dicht mogelijk voor de deur van het ophaaladres moet parkeren tot de klant er is. Want "dat is goede service".

Wie zegt me dat al die klanten inderdaad willen dat de airco op die stand staat? Misschien is het eerste wat zo'n klant doet na het instappen: het raampje open draaien laten zakken, om eens wat lekkere frisse lucht te hebben na een vergadering in een bedompte ruimte.

En naast die mythe over rijden met open raam en A/C uit, of met gesloten raam maar A/C aan, durf ik de bewering aan dat een auto die in de zon geparkeerd staat met alle ramen open niet warmer is vanbinnen dan de buitentemperatuur. Dat wil zeggen in Nederland maximaal 22,8 graden (gemiddelde maximumtemperatuur in juli, de warmste maand). Sterker nog: hij zal koeler aanvoelen dan de buitenlucht, dankzij de schaduw van het dak.

Dus die motor kan gewoon uit terwijl je staat te wachten. Gewoon een kwestie van de ramen open zetten. En in de winter kan hij ook uit, maar dan doe je de ramen dicht, met één op een kiertje.

cirKel zei:
durf ik de bewering aan dat een auto die in de zon geparkeerd staat met alle ramen open niet warmer is vanbinnen dan de buitentemperatuur. Dat wil zeggen in Nederland maximaal 22,8 graden (gemiddelde maximumtemperatuur in juli, de warmste maand).

Dus in de auto wordt het maar maximaal 22,8 graden?

cirKel zei:
En naast die mythe over rijden met open raam en A/C uit, of met gesloten raam maar A/C aan, durf ik de bewering aan dat een auto die in de zon geparkeerd staat met alle ramen open niet warmer is vanbinnen dan de buitentemperatuur. Dat wil zeggen in Nederland maximaal 22,8 graden (gemiddelde maximumtemperatuur in juli, de warmste maand). Sterker nog: hij zal koeler aanvoelen dan de buitenlucht, dankzij de schaduw van het dak.

Jij bent vast geen natuurkundestudenchauffeur.

Sarcast zei:
cirKel zei:

Jij bent vast geen natuurkundestudenchauffeur.
Ik zou zeggen: jij (cirKel) komt nooit buiten en binnen krijg je het nieuws niet mee. Nooit voorbeelden gezien van kinderen of huisdieren die in kritieke toestand uit een geparkeerde auto worden gehaald? Als ze het al na kunnen vertellen? Kleine hint: verveling is niet de boosdoener in zo'n geval...

Ton. zei:
Word je niet veel wijzer van. Airco lijkt volledig en maximaal koud te zijn aangezet in filmpje. Maar buitentemperatuur etc. wordt niet genoemd.

Er wordt in ieder geval niet gewerkt met een doeltemperatuur.
Klopt, maar daarom ook mijn (soort van) disclaimer in mijn eerdere reactie. Het aantal variabelen in zo'n test is zo uitgebreid als dat je zelf zou willen. Rijstijl, auto, weersomstandigheden, je kunt er eindeloos in wisselen.

Zullen we dan voor de gein ook nog even naar de stelling kijken?
Sarcast zei:
Airco is heel erg inefficient als je een opgewarmde auto wil koelen, ramen open de eerste kilometer werkt stukken beter.

cirKel zei:

:eek:o_O

Cirkel, in alle jaren dat ik chauffeurswerk heb gedaan zijn de ramen zo goed als nooit open geweest. Op raam open voor roken na heeft voor zover ik mij zo voor de geest kan halen één keer een klant het panoramadak op een kier gezet (met airco nog aan) om na een transatlantische vlucht even wat frisse lucht te krijgen.

Verder dus altijd de airco aan en ramen dicht. Stelde enkel de temperatuur aan mijn kant bij als die mij te laag of hoog stond, rest liet ik volledig ongemoeid.

Leon in z'n SEAT zei:
cirKel zei:
En naast die mythe over rijden met open raam en A/C uit, of met gesloten raam maar A/C aan, durf ik de bewering aan dat een auto die in de zon geparkeerd staat [size=medium]met alle ramen open[/size] niet warmer is vanbinnen dan de buitentemperatuur. Dat wil zeggen in Nederland maximaal 22,8 graden (gemiddelde maximumtemperatuur in juli, de warmste maand). Sterker nog: hij zal koeler aanvoelen dan de buitenlucht, dankzij de schaduw van het dak.
Ik zou zeggen: jij (cirKel) komt nooit buiten en binnen krijg je het nieuws niet mee. Nooit voorbeelden gezien van kinderen of huisdieren die in kritieke toestand uit een geparkeerde auto worden gehaald? Als ze het al na kunnen vertellen? Kleine hint: verveling is niet de boosdoener in zo'n geval...

Je moet wel lezen wat er staat hè.

(En als het kan, mag het dak van mij ook open, @Nico GTR)

Mijn raam kan niet eens open, maar waar ging dit topic ook al weer over?
14444639_1453159054695103_7669683919846079564_o.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=bXIIgkkCMfI

This is my friends car.

When he reviewed the tape and saw it was a guy he would often see at the gym, he immediately contacted the police. They waited for him to come out and arrested him. The guy never explained why.

My guess is that my friend took the spot that this guy likes. If you look at the right of the car, you can see a boxed area and to the left a curb. Looked like a lone spot. Then this guy is deliberately double parked.

Karma's a bitch to this man.

Je hoort het inderdaad wel, maar wie zegt dat het die kerel is? De eigenaar heeft daar zeker geluk bij, maar de rechter bepaalt. En die kan hier vrij weinig mee. Voor hetzelfde geld staat er iemand anders naast de auto die hij juist aansprak...

RobEU zei:
Je hoort het inderdaad wel, maar wie zegt dat het die kerel is? De eigenaar heeft daar zeker geluk bij, maar de rechter bepaalt. En die kan hier vrij weinig mee. Voor hetzelfde geld staat er iemand anders naast de auto die hij juist aansprak...

Maar natuurlijk, precies op het moment dat die vent naast de auto loopt hoor je krassen en zodra dat stopt zie je die vent weglopen

cirKel zei:
Leon in z'n SEAT zei:
cirKel zei:
En naast die mythe over rijden met open raam en A/C uit, of met gesloten raam maar A/C aan, durf ik de bewering aan dat een auto die in de zon geparkeerd staat [size=medium]met alle ramen open[/size] niet warmer is vanbinnen dan de buitentemperatuur. Dat wil zeggen in Nederland maximaal 22,8 graden (gemiddelde maximumtemperatuur in juli, de warmste maand). Sterker nog: hij zal koeler aanvoelen dan de buitenlucht, dankzij de schaduw van het dak.

Je moet wel lezen wat er staat hè.

Ik vrees dat ik ook niet goed gelezen heb...:rolleyes:

RobEU zei:

Eens. Het is sterke aanwijzing, geen bewijs wat stand zal houden voor de rechter.

Kan mij herinneren dat het provinciebestuur in Haarlem onder vuur lag (en nog een beetje ligt) voor het veelvuldig rondrijden in een auto met privéchauffeur :rolleyes:

Ik zal pas dit in Hoboken, geen bestuurder in de buurt en ook in de garage (die overigens dicht was) leek er geen activiteit te zijn. Wel hing er een kentekenplaat op de garagedeur welke niet overeen kwam met het hier nogal asociaal geparkeerde vehikel.

En deze vond ik ook wel apart, gezien door mijn moeder op vakantie...

Terug
Bovenaan