Guest
@PM zei:
Gaat een beetje moeilijk met het trackpad van de laptop.
Die auto op de foto staat in zijn geheel op de stoep, dat DHL busje gelukkig niet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
@PM zei:
Mapima zei:Dit had ik dus vanmiddag voor mijn huis, wel heel asociaal...
![]()
cirKel zei:haarr zei:Volgens mij maakt hij gewoon een foto van zijn deurhandel. Dat gezeur over Audi rijders altijd.
Hij stond te bellen. Op het moment van de foto ging hij opnieuw een nummer kiezen voor het volgende gesprek. Ik wou dat ik wist waar die mensen of hun kleinkinderen wonen, dan ging ik daar voor de deur eens lekker met mijn diesel roet, NOx en geratel staan produceren en peuken op straat gooien.
Hij stond daarvoor geparkeerd. Maar als ik mijn klant op ging halen deed ik dat zo dicht mogelijk bij de deur, wat betekende dat het regelmatig gepaard ging met op de stoep staan met alarmlichten aan. Onderdeel van de service is dat mijn klanten in alle comfort in konden stappen. Blijft genoeg ruimte op de stoep dat ik anderen niet tot last ben.cirKel zei:Waarom kun je niet gewoon in een parkeervak? Geen plek? Dan ga je toch een plek zoeken verderop? Waarom heb jij het privilege dat de regels niet voor jou gelden, zodat voetgangers moeten omlopen, mensen met hun rollator, kinderwagen of rolstoel er niet langs kunnen, etc? Als je vindt dat jij op de stoep moet kunnen parkeren of wachten, ga dan bij de gemeente daarvoor een vergunning aanvragen. Ja, dat kost geld, als je hem al krijgt. Knipperlichten aan of uit maakt niets uit. Je staat er.
Alle auto's warmen snel op wanneer de airco uit is, om die reden ging tijdens het chauffeuren het start/stop ook altijd uit. Iets wat ik bij mijn eigen auto nu nog vaak doe.cirKel zei:En waarom moet de airco blijven draaien als jij buiten de auto staat? Oh dan wordt de auto niet warm binnen. Kan dat zo snel gebeuren dan in een gekoelde auto die even stilstaat? Dan heeft hij geen goed isolerend glas. En waarom moet de nog te verwachten passagier worden gepamperd ten koste van zowel het milieu als de gezondheid van de omwonenden? Wie is hij/zij dat anderen onder zijn arbitraire comfort moeten lijden?
Ah, helder.cirKel zei:Ik rijd geen scooter noch vrachtwagen. Ik fiets, loop, gebruik de NS, en als ik toch autorijd, dan staat de motor geen seconde langer aan dan nodig om die auto te laten voortbewegen.
braadslee zei:Sarcast zei:Denk dat de fiat hem daar opzettelijk zo heeft gezet. Paste de hele scene er niet op trouwens?
Dat was de hele scene.
Er stonden verder geen auto's meer bij. Er waren nog wel andere parkeervakken, er schuin tegenover.
Ik ben ook privéchauffeur als bijbaan en doe hetzelfde. Vijf minuten de auto uit in de zon en het is meteen weer een sauna. Als ik sta te wachten op een klant blijft de auto dus inderdaad draaien. De klant moet achterin vaak werken en dat moet hij comfortabel kunnen doen. Even op de stoep staan is handig, zodat de klant dichtbij in kan stappen en niet eerst weer een eind moet lopen. Daar komt bij dat in de stad de meeste parkeerplaatsen al bezet zijn, laat staan eentje in de schaduw. Als ik dan toch in de weg staat is het een kleine moeite om hem even te verplaatsen.RRL zei:Hij stond daarvoor geparkeerd. Maar als ik mijn klant op ging halen deed ik dat zo dicht mogelijk bij de deur, wat betekende dat het regelmatig gepaard ging met op de stoep staan met alarmlichten aan. Onderdeel van de service is dat mijn klanten in alle comfort in konden stappen. Blijft genoeg ruimte op de stoep dat ik anderen niet tot last ben.cirKel zei:Waarom kun je niet gewoon in een parkeervak? Geen plek? Dan ga je toch een plek zoeken verderop? Waarom heb jij het privilege dat de regels niet voor jou gelden, zodat voetgangers moeten omlopen, mensen met hun rollator, kinderwagen of rolstoel er niet langs kunnen, etc? Als je vindt dat jij op de stoep moet kunnen parkeren of wachten, ga dan bij de gemeente daarvoor een vergunning aanvragen. Ja, dat kost geld, als je hem al krijgt. Knipperlichten aan of uit maakt niets uit. Je staat er.
Ik heb éénmalig niet op de stoep geparkeerd, op verzoek van de klant. Vanuit zakelijk oogpunt niet handig als mensen zijn auto zagen, plus dat hij zich liet chauffeuren.
Alle auto's warmen snel op wanneer de airco uit is, om die reden ging tijdens het chauffeuren het start/stop ook altijd uit. Iets wat ik bij mijn eigen auto nu nog vaak doe.cirKel zei:En waarom moet de airco blijven draaien als jij buiten de auto staat? Oh dan wordt de auto niet warm binnen. Kan dat zo snel gebeuren dan in een gekoelde auto die even stilstaat? Dan heeft hij geen goed isolerend glas. En waarom moet de nog te verwachten passagier worden gepamperd ten koste van zowel het milieu als de gezondheid van de omwonenden? Wie is hij/zij dat anderen onder zijn arbitraire comfort moeten lijden?
Ook hierin geldt weer dat de klant in alle comfort in kan stappen. Een warme auto en op volle kracht blazende airco doen daar debet aan.
Ah, helder.cirKel zei:Ik rijd geen scooter noch vrachtwagen. Ik fiets, loop, gebruik de NS, en als ik toch autorijd, dan staat de motor geen seconde langer aan dan nodig om die auto te laten voortbewegen.
Het lijkt er echter op dat cirKel vooral een aversie heeft tegen mensen die een privéchauffeur kunnen betalen. Onterecht, want met mijn eigen auto doe ik gewoon hetzelfde. Op een vakantierit bijvoorbeeld laat ik tijdens een stop van vijf minuten de auto gewoon draaien. Of als ik na een langere stop terugkom, laat ik de auto eerst een paar minuten flink koelen voor ik zelf instap. Misschien dat jij zo'n goed geïsoleerde auto hebt, maar de meeste auto's (ook een Tesla Model S (die mag het natuurlijk weer wel, want elektrisch winking smiley ) of Audi A6) warmen zeer snel op in de brandende zon.
Bullshit.DS345 zei:en efficiënter dan rijden met ramen open (minder goede stroomlijn van de auto)
Rijden ja, niet stilstaan. En zeker niet op de stoep.Verder heb ik volgens mij gewoon het recht om in een gekoelde auto te willen rijden.
Ik wordt met mijn goedkope C2 anders op dagelijkse basis afgesneden door die dikke auto's van jouw klanten. En ja: daar zit ook met regelmaat iemand achterin, al is het merendeel met alleen een chauffeur.DS345 zei:Als privéchauffeur merk je ook gewoon dat men veel eerder de dikke auto van een klant snijdt dan mijn goedkope Punto.
DS345 zei:Verder heb ik volgens mij gewoon het recht om in een gekoelde auto te willen rijden.
Dan moet je nogal een snelheid hebben hoor. En een raam kan ook een 'beetje' open natuurlijkRRL zei:@Sarcast: vanaf een zekere snelheid is de ruiten open door de windsnelheid toch minder efficiënt dan de airco? Ik heb hem onder de 80 km/u nog wel eens open, daarboven nooit vanwege het windgebulder.
Ik heb inderdaad gehoord dat studentchauffeurs populair zijn onder alcomobilisten die hun rijbewijs, al dan niet tijdelijk, zijn kwijtgeraakt.DS345 zei:Nog een kanttekening bij het hele verhaal: een groot deel van de klanten van studentchauffeurs zijn hardwerkende mensen die niet zo hoeven te laten zien dat ze gereden worden.
Sarcast zei:Ik heb inderdaad gehoord dat studentchauffeurs populair zijn onder alcomobilisten die hun rijbewijs, al dan niet tijdelijk, zijn kwijtgeraakt.DS345 zei:Nog een kanttekening bij het hele verhaal: een groot deel van de klanten van studentchauffeurs zijn hardwerkende mensen die niet zo hoeven te laten zien dat ze gereden worden.
De Mythbusters hebben daar weleens onderzoek naar gedaan, in hun geval lag het omslagpunt bij ca. 80 km/u. Let wel: ik heb het dan over brandstofgebruik, niet over wat beter werkt/sneller koelt/whatever. En uiteraard zal dit ook per auto verschillen natuurlijk, maar het geeft wel een indicatie.Sarcast zei:Dan moet je nogal een snelheid hebben hoor. En een raam kan ook een 'beetje' open natuurlijkRRL zei:@Sarcast: vanaf een zekere snelheid is de ruiten open door de windsnelheid toch minder efficiënt dan de airco? Ik heb hem onder de 80 km/u nog wel eens open, daarboven nooit vanwege het windgebulder.
Nee, ik gaf een reden aan waarom mensen "niet zo hoeven te laten zien dat ze gereden worden".520d zei:Het is voor deze discussie toch niet zo relevant waarom mensen een privé-chauffeur inschakelen?
De houding van de klant is natuurlijk cruciaal. En je wordt geen big-shot zakenman als je niet goed bent met risico's, dus520d zei:Veel relevanter is dat ook privé-chauffeurs zich aan de geldende verkeersregels moeten houden
En die bevestigen mijn verhaal: https://www.youtube.com/watch?v=ZRt20C6NL-cLeon zei:De Mythbusters hebben daar weleens onderzoek naar gedaan
Sarcast zei:En die bevestigen mijn verhaal: https://www.youtube.com/watch?v=ZRt20C6NL-c
Moet ik hem dan toch gaan kijken?Ton. zei:
cirKel zei:durf ik de bewering aan dat een auto die in de zon geparkeerd staat met alle ramen open niet warmer is vanbinnen dan de buitentemperatuur. Dat wil zeggen in Nederland maximaal 22,8 graden (gemiddelde maximumtemperatuur in juli, de warmste maand).
cirKel zei:En naast die mythe over rijden met open raam en A/C uit, of met gesloten raam maar A/C aan, durf ik de bewering aan dat een auto die in de zon geparkeerd staat met alle ramen open niet warmer is vanbinnen dan de buitentemperatuur. Dat wil zeggen in Nederland maximaal 22,8 graden (gemiddelde maximumtemperatuur in juli, de warmste maand). Sterker nog: hij zal koeler aanvoelen dan de buitenlucht, dankzij de schaduw van het dak.
Ik zou zeggen: jij (cirKel) komt nooit buiten en binnen krijg je het nieuws niet mee. Nooit voorbeelden gezien van kinderen of huisdieren die in kritieke toestand uit een geparkeerde auto worden gehaald? Als ze het al na kunnen vertellen? Kleine hint: verveling is niet de boosdoener in zo'n geval...Sarcast zei:cirKel zei:En naast die mythe over rijden met open raam en A/C uit, of met gesloten raam maar A/C aan, durf ik de bewering aan dat een auto die in de zon geparkeerd staat met alle ramen open niet warmer is vanbinnen dan de buitentemperatuur. Dat wil zeggen in Nederland maximaal 22,8 graden (gemiddelde maximumtemperatuur in juli, de warmste maand). Sterker nog: hij zal koeler aanvoelen dan de buitenlucht, dankzij de schaduw van het dak.
Jij bent vast geen natuurkundestudenchauffeur.
Klopt, maar daarom ook mijn (soort van) disclaimer in mijn eerdere reactie. Het aantal variabelen in zo'n test is zo uitgebreid als dat je zelf zou willen. Rijstijl, auto, weersomstandigheden, je kunt er eindeloos in wisselen.Ton. zei:Word je niet veel wijzer van. Airco lijkt volledig en maximaal koud te zijn aangezet in filmpje. Maar buitentemperatuur etc. wordt niet genoemd.
Er wordt in ieder geval niet gewerkt met een doeltemperatuur.
Sarcast zei:Airco is heel erg inefficient als je een opgewarmde auto wil koelen, ramen open de eerste kilometer werkt stukken beter.
Sarcast zei:Zullen we dan voor de gein ook nog even naar de stelling kijken?
Sarcast zei:Airco is heel erg inefficient als je een opgewarmde auto wil koelen, ramen open de eerste kilometer werkt stukken beter.
cirKel zei:En naast die mythe over rijden met open raam en A/C uit, of met gesloten raam maar A/C aan, durf ik de bewering aan dat een auto die in de zon geparkeerd staat met alle ramen open niet warmer is vanbinnen dan de buitentemperatuur. Dat wil zeggen in Nederland maximaal 22,8 graden (gemiddelde maximumtemperatuur in juli, de warmste maand). Sterker nog: hij zal koeler aanvoelen dan de buitenlucht, dankzij de schaduw van het dak.
Leon in z'n SEAT zei:Ik zou zeggen: jij (cirKel) komt nooit buiten en binnen krijg je het nieuws niet mee. Nooit voorbeelden gezien van kinderen of huisdieren die in kritieke toestand uit een geparkeerde auto worden gehaald? Als ze het al na kunnen vertellen? Kleine hint: verveling is niet de boosdoener in zo'n geval...cirKel zei:En naast die mythe over rijden met open raam en A/C uit, of met gesloten raam maar A/C aan, durf ik de bewering aan dat een auto die in de zon geparkeerd staat [size=medium]met alle ramen open[/size] niet warmer is vanbinnen dan de buitentemperatuur. Dat wil zeggen in Nederland maximaal 22,8 graden (gemiddelde maximumtemperatuur in juli, de warmste maand). Sterker nog: hij zal koeler aanvoelen dan de buitenlucht, dankzij de schaduw van het dak.
RobEU zei:Je hoort het inderdaad wel, maar wie zegt dat het die kerel is? De eigenaar heeft daar zeker geluk bij, maar de rechter bepaalt. En die kan hier vrij weinig mee. Voor hetzelfde geld staat er iemand anders naast de auto die hij juist aansprak...
Sarcast zei:Mijn raam kan niet eens open, maar waar ging dit topic ook al weer over?
![]()
cirKel zei:Leon in z'n SEAT zei:Ik zou zeggen: jij (cirKel) komt nooit buiten en binnen krijg je het nieuws niet mee. Nooit voorbeelden gezien van kinderen of huisdieren die in kritieke toestand uit een geparkeerde auto worden gehaald? Als ze het al na kunnen vertellen? Kleine hint: verveling is niet de boosdoener in zo'n geval...cirKel zei:En naast die mythe over rijden met open raam en A/C uit, of met gesloten raam maar A/C aan, durf ik de bewering aan dat een auto die in de zon geparkeerd staat [size=medium]met alle ramen open[/size] niet warmer is vanbinnen dan de buitentemperatuur. Dat wil zeggen in Nederland maximaal 22,8 graden (gemiddelde maximumtemperatuur in juli, de warmste maand). Sterker nog: hij zal koeler aanvoelen dan de buitenlucht, dankzij de schaduw van het dak.
Je moet wel lezen wat er staat hè.
RobEU zei:Je hoort het inderdaad wel, maar wie zegt dat het die kerel is? De eigenaar heeft daar zeker geluk bij, maar de rechter bepaalt. En die kan hier vrij weinig mee. Voor hetzelfde geld staat er iemand anders naast de auto die hij juist aansprak...
Mensen met prive chauffeur zijn meestal eigenaar van het bedrijf. Het komt dus gewoon uit hun eigen portemonnee.Sarcast zei:2. het bedrijf betaalt toch
nieuw zei:Mensen met prive chauffeur zijn meestal eigenaar van het bedrijf. Het komt dus gewoon uit hun eigen portemonnee.Sarcast zei:2. het bedrijf betaalt toch
Daar niet, maar wel bij een Eenmanszaak of VOF.Sarcast zei:nieuw zei:Mensen met prive chauffeur zijn meestal eigenaar van het bedrijf. Het komt dus gewoon uit hun eigen portemonnee.Sarcast zei:2. het bedrijf betaalt toch
Ja want zo werkt het bij een BV....![]()