eerste opel
Wegverkenner
Paulus0013 zei:Het kan aan mij liggen, maar met 1x steken staat je Corsa toch prima geparkeerd? Of iets doorrijden en achteruit parkeren.
In je verhaal lees ik ook een soort ondertoon dat je liever niet hebt dat die andere auto op 'jouw' plaats parkeert, ook al zou ie correct parkeren.
Ik vermoed trouwens dat het iemand uit je eigen buurt moet zijn. Ik neem aan dat je dan gewoon even aanbelt en vraagt of ie normaal kan parkeren zodat ook jij zonder last kunt parkeren.
Iets doorrijden en achterruit parkeren moet wel plek voor zijn omdat er voor je op de strook ook iemand kan staan, zoals nu. Daarbij zie ik minder/geen diepte, dus voor ik het weet sta ik in het plantsoen. Daardoor heb ik ook vaak het idee al bijna tegen een andere auto aan te zitten terwijl er nog meters ruimte is.
Dat het iemand uit mijn eigen buurt is is zeker, maar dan is het nog de vraag welk huis. Ik ga niet maanden voor het raam zitten om te zien of die komt, en dan naar buiten hollen of kijken waar die naar binnen gaat en later aanbellen. Daarbij is hij er ook niet iedere dag (eind van de week altijd pas, soms woensdag maar soms ook pas vanaf donderdag/vrijdag). Als ik hem ooit eens spot ga ik er wel wat van zeggen.....
Dat andere mensen er ook parkeren (met verjaardagen en dergelijke) is niet aan te ontkomen evenals buurtbewoners omdat het openbaar gebied is, dat besef ik ook wel.
--BUMP-- zei:Ik vraag me af waar de stoep is? Of is dat de 'parkeerstrook'?
Met de stoep bedoel ik de blauw/grijs opstaande band die op foto 1 een hoekje maakt vanaf de Vectra naar de parkeerstrook.
Het loopgebied zeg maar. De auto erachter staat al een stuk beter geparkeerd (richting stoeprandje/plantsoen).
Oh ja, en zojuist rijdt hij luidt toeterend (wat iedere zondagavond gebeurd) weer weg bij het huis waar hij geweest is.