Aso Parkeren

Hier staat ook iedereen met twee wielen op de stoep. Zo kan je aan beide kanten van de straat parkeren. Overlast geeft het amper, omdat er veel bomen in de straat staan, je auto staat immers tussen twee bomen.

Lijkt mij ook. Ik zou zeggen: houd minimaal 90 cm (= drie stoeptegels) vrije doorgang over zodat ook mensen met een rolstoel, kinderwagen of rollator er langs kunnen.

General Custom zei:
Voor de experts!
Ik vroeg me eens af, hoe ik mijn auto's bij ons in de straat neerzet. Foutparkeren of niet?

Op de stoep, op een kruispunt, wat denk je zelf....

Stoep is hier acht tegels breed. Auto neemt (net zoals de boom) vier stoeptegels in beslag.

EDIT: In het geval van GC kunnen er inderdaad geen mensen meer langs.

Ok, we negeren artikel 14 blijkbaar, en artikel 10 wordt door een E08b overruled?

Ik ging d'r even van uit dat parkeren op de stoep daar toegestaan is (of in ieder geval gedoogd wordt). Dat je 'in de basis' niet op de stoep mag parkeren lijkt me weinig verrassend.

Vreemde term dat Canadees parkeren. We hebben daar een verkeersbord voor, niks gedogen.

Geelhoed zei:
Vreemde term dat Canadees parkeren. We hebben daar een verkeersbord voor, niks gedogen.
Ja ok. Maar zoals ik het begrijp is het nu officieel nog niet toegestaan maar bekeurt men er niet voor. Dat is straks dus anders. En hoe ze het oplossen, geen idee. Gezien het feit dat er al een bord voor bestaat zal de afdeling verkeer van de gemeente Hengelo er zelf wel een omslachtige, niet waterdichte constructie voor in elkaar knutselen. In de categorie: waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan.

Geelhoed zei:
General Custom zei:
Voor de experts!
Ik vroeg me eens af, hoe ik mijn auto's bij ons in de straat neerzet. Foutparkeren of niet?

Gevalletje bord voor de kop? En dan geen verkeersbord...

Als het echt zo'n drama is met parkeren, wellicht samen met de buren kijken naar een oplossing om een aantal auto's net iets verder te parkeren? Of het wat handiger te plannen, zoals die van die 6 auto's, zijn die allemaal dagelijks in gebruik (kan, twee ouders en vier thuiswonende kinderen) of trekt-ie af en toe z'n stalling leeg?

@PM zei:
Geelhoed zei:
General Custom zei:
Voor de experts!

Gevalletje bord voor de kop? En dan geen verkeersbord...

Als het echt zo'n drama is met parkeren, wellicht samen met de buren kijken naar een oplossing om een aantal auto's net iets verder te parkeren? Of het wat handiger te plannen, zoals die van die 6 auto's, zijn die allemaal dagelijks in gebruik (kan, twee ouders en vier thuiswonende kinderen) of trekt-ie af en toe z'n stalling leeg?

Het was vooral een post om te lachen :p

Het is hier best wel een drama, maar met gewoon aanschuiven lukt het allemaal wel. Dat er dan auto's op de stoep staan neemt iedereen voor lief, zolang de auto's er maar door kunnen.
Het is het zelfde als alcohol onder je 16e. Het mag niet, maar iedereen doet het :T

Hier staan er ook een paar aso geparkeerd.
Vermakelijk filmpje verder. :T
https://youtu.be/HIpQ4ah5XTY

Ha ha, lijkt hier op maar dan echt.

Van Kooten en De Bie, parkeren (moeder en zoon Van Putten)

mqdefault.jpg

Normaal ben ik niet zo een zeur maar vooruit, alles komt een eerste keer.

voor onze deur ( rijtjeshuis) staat sinds paar dagen een flinke taxibusje geparkeerd. en met flink noem ik dus een verlengde Mercedes sprinter met plek paar rolstoelen.
nu heb ik het laatst getracht de man aan te spreken over dat hij zijn bus er parkeerde. dat dit voor aanzienlijk overlast heeft gezorgd gezien ik niet uit de parkeervak kon komen. moest mijn chef bellen dat ik niet kon komen omdat ik niet weg kon. wat een nadelig consequentie heeft gehad dat ik nu mijn baan kwijt ben. ritje luchtvracht kon ik niet doen aangezien er een closing was.
de betreffende bestuurder heb ik dus vriendelijk bedankt van het taxibusje met korte uitleg dat ik dus door zijn parkeer toedoen mijn baan ben kwijt geraakt.
aangezien hij net als diverse keren hiervoor of een grote mond had, of dreigde mijn banden lek te steken als ik nogmaals de taxicentrale zou bellen is nu dus voor mij de kous af.

wat is er het beste wat ik nu nog kan doen?
politie komt niet voor zoiets, en voor eigen rechter spelen ben ik niet voor in.
met de man zelf is op elk tijdstip niet te praten of er komt weer een dreigement erbij.
wachten tot er eens daadwerkelijk schade is aan mijn auto heb ik ook liever niet, want ja mijn heilige koe is alles voor mij.

alvast bedankt voor jullie reactie's.

Idd, melding + foto's maken en indienen bij de instantie die over het parkeerbeleid gaan. Is vaak de gemeente.
Mogelijk dat dit taxibusje helemaal niet in de wijk geparkeerd mag worden. Zie het topic van Carkiller enkele pagina's hiervoor.

Is wel heftig, 1x niet op je werk kunnen komen en je baan kwijt. Wat als jij je ziek had gemeld... was je dan ook je baan kwijt?

Hoe stond je dan geparkeerd.. in file of in schuine/rechte vakken?
Ben wel benieuwd hoe één zo'n busje jou aan beide kanten klem kan zetten.

Probeer je niks aan te trekken van de bedreigingen.

Als jij de foto's van de situatie gemaakt hebt, gewoon een nette doch dwingende brief met foto's naar de taxicentrale sturen met verzoek de chauffeur aan te spreken op zijn gedrag.
Gezien de aard van de inrichting van de taxibus zal de chauffeur dagelijks de zwakkere mensen in onze samenleving vervoeren. Als hij zich zo ook naar hen gedraagt, lijkt de beste man niet geschikt voor zijn functie.
Misschien kan jij zijn baan wel overnemen?

DAS_BOOT zei:
aangezien hij net als diverse keren hiervoor of een grote mond had, of dreigde mijn banden lek te steken als ik nogmaals de taxicentrale zou bellen is nu dus voor mij de kous af.

Heb jij écht meerdere keren een grote mond en bedreigingen over je kant laten gaan?

Wat voor figuur is die taxichauffeur? Groot, breed en sterk?

En wat is jouw fysiek?

Had bedreigingen ook niet gepikt. Dreigen mijn banden lek te steken? Terug dreigen zijn banden lek te steken. In mijn beeld van taxichauffeurs zijn ze niet bepaald de fitste en best gebouwde personen maar dat kan in dit geval natuurlijk anders liggen.
Ik had een tijd terug mijn auto in een vak geparkeerd bij de supermarkt. Toen ik terug kwam stond er een Aygo naast me die vond dat hij zijn koekblik nog wel even naast die van mij kon proppen waardoor instappen voor mij heel erg moeilijk werd met mijn 2 meter.
Toen ik de deur opende kwam ik per ongeluk dus tegen de Aygo aan. Toen ik in de auto zat, keek ik opzij en zat er een erg verontwaardigde bestuurder naar mij te kijken. Dus allebei raampjes naar beneden en heb hem verteld dat ik het natuurlijk niet expres doe maar dat hij het mij wel erg lastig maakt zo.
Toen vond hij maar dat ik niet genoeg mijn best deed met instappen om zijn auto niet te raken en dat mijn lengte geen excuus was. Heb hem maar gezegd dat ik eens net zo dicht op zijn bestuurdersdeur parkeer en hij zelf mag proberen in te stappen zonder mijn auto te raken. Geen weerwoord, raampje omhoog en weggegaan.

Carfanatic zei:
Dreigen mijn banden lek te steken? Terug dreigen zijn banden lek te steken.

idd, ga je ook verlagen tot zo'n niveau o_O

Doel heiligt de middelen.

Het te netjes willen doen helpt niet in dergelijke situaties. Dan helpt alleen spierballentaal.

Wanneer leren de Nederlanders dat nou eens!

Vraag het de Russen maar.

DAS_BOOT zei:
Normaal ben ik niet zo een zeur maar vooruit, alles komt een eerste keer.

voor onze deur ( rijtjeshuis) staat sinds paar dagen een flinke taxibusje geparkeerd. en met flink noem ik dus een verlengde Mercedes sprinter met plek paar rolstoelen.
nu heb ik het laatst getracht de man aan te spreken over dat hij zijn bus er parkeerde. dat dit voor aanzienlijk overlast heeft gezorgd gezien ik niet uit de parkeervak kon komen. moest mijn chef bellen dat ik niet kon komen omdat ik niet weg kon. wat een nadelig consequentie heeft gehad dat ik nu mijn baan kwijt ben. ritje luchtvracht kon ik niet doen aangezien er een closing was.
de betreffende bestuurder heb ik dus vriendelijk bedankt van het taxibusje met korte uitleg dat ik dus door zijn parkeer toedoen mijn baan ben kwijt geraakt.

wat is er het beste wat ik nu nog kan doen?
politie komt niet voor zoiets, en voor eigen rechter spelen ben ik niet voor in.
met de man zelf is op elk tijdstip niet te praten of er komt weer een dreigement erbij.
wachten tot er eens daadwerkelijk schade is aan mijn auto heb ik ook liever niet, want ja mijn heilige koe is alles voor mij.

alvast bedankt voor jullie reactie's.

Stuur het taxibedrijf een schadeclaim.

https://www.rechtwijzer.nl/?gclid=CLrf_43qpboCFYVb3god0hUAkg

DAS_BOOT zei:
of dreigde mijn banden lek te steken als ik nogmaals de taxicentrale zou bellen is nu dus voor mij de kous af.

Goh, een blijkbaar bekend fenomeen bij taxi bestuurders.

Wij hadden in de wijk een paar jaar terug ook zo'n taxi-bus invaliden/ gehandicapten chauffeur die met hoge snelheden door de straat kwam.
Ook de vent er op aangesproken op een nette manier en gelijk een grote smoel terug. De buurman in kwestie had hem nogmaals aangesproken en het taxi bedrijf gebeld. Dezelfde nacht zijn alle 4 zijn autobanden lek gestoken.

Gelukkig ben ik wél groot en sterk waardoor ze het bij mijn auto's niet eens durven. Maar meestal zijn het zulke lafaards dat ze het 's nachts doen als je ligt te pitten.

Lol in je eentje snachts banden lek steken bij iemand die je haat.
WTF man hoe kom je er opo_O

Ivanov zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
Er zijn geen uitzonderingen:

https://i.chzbgr.com/maxW500/7856570112/hFC4954AC/

Hmm, aangezien we niet kunnen zien of deze auto een invalidenkaart heeft, kunnen we alleen oordelen over de witte streep.
Ja, daar moet ik je gelijk over geven.

Maar laten we tegelijkertijd de fotograaf het voordeel van de twijfel geven, dat hij wel gecontroleerd heeft of er een invalidenkaart aanwezig was.:)

Ik probeer mensen nog wel eens positief te beïnvloeden, maar het is een hopeloze zaak.
Laten we de invalide-parkeerplaatsen maar even overslaan, daar vertel ik niks nieuws mee ("er staat toch niemand?" ):(

Ik woon in een flat met een zeer ruime parkeerplaats ervoor. En als dat niet genoeg is is daarnaast nog een heel plein met vakjes, meestal helemaal leeg, eigenlijk bedoeld voor het winkelcentrum aan de overkant van de weg. Maar mensen hebben nu eenmaal een hekel aan lopen.
En daar gaat het hier ook over.

Voor de flat is ruimte, pal voor de ingang van de hal. Er staat een groot bord dat die vrijgehouden moet worden voor brandweer en ambulance. Ten overvloede is er zelfs nog een groot kruis getekend op de klinkers.

De grote parkeerplaats bij ons is nooit vol, er wonen nogal veel bejaarden in het gebouw die geen auto hebben. Toch komt er altijd iemand op het idee om te beginnen met de auto op die plek te zetten waar ambulance of brandweer moeten staan als er iets is (en er komt vaak ambulance bij ons met al die oudjes).

Dat begint heel geniepig. Heel af en toe. Af en toe staat daar plotseling die Renault. Dan denk je wel eens, ach, iemand die een pakje moet brengen. Dan is het avond. Dan loop je de volgende dag naar je werk en dan staat hij er nog. Het is net zoiets als een broodje kaas kopen op het station als je geen zin hebt om 's morgens je brood te smeren. Het begint met een keer per week, dan wordt het twee keer, drie keer en op een gegeven moment, als je niet oplet, is het iedere dag.

Zo gaat het bij die brandweerplek ook. Op een gegeven moment staat die auto er iedere nacht. Dan kun je er een vriendelijk briefje op de ruit zetten, het helpt niet. Maar als je de persoon er op aanspreekt (vaak een vrouw) dan is de verrassing compleet. "Brandweer? Waar??? Ik zie geen brandweer! Ik dacht al, waarom staat hier nooit iemand op deze mooie plek, dan ga ik er maar staan", is vaak de reactie.

Heb je deze vrouw opgevoed, dan kun je een maand wachten op de volgende. Zo heb ik er vele voorbij zien komen, met precies hetzelfde verhaal.

Ik word er zo moe van.......

Nou Soloman, dat klinkt als een strijd die de gemeente/politie moet voeren. Misschien een idee om ze te laten weten dat die plek met enige regelmaat niet vrij wordt gehouden?

Wat kunnen zij verder nog doen? Er staat een bord en een kruis. Het is hetzelfde verhaal als de invalideparkeerplaatsen. De politie kan niet overal zijn en wegslepen vind ik een brug te ver. Gelukkig zijn de mensen hier nog aanspreekbaar, maar ik spreek de mensen ook wel eens aan op invalideparkeerplaatsen als ze geen kaart achter de ruit hebben. Drie keer raden: dan ben ik dus de idioot, de mafkees, die er niets van begrijpt. Dat laatste vind ik nog het ergst..

En dan heb je nog de halfwats (jullie hebben het vast ook wel eens gezien): die hun dikke Volvo half op de invalidenparkeerplaats zetten en half op de stoep. Zoiets van: Eigenlijk sta ik er niet hoor! V70's hebben daar een handje van heb ik gemerkt. V70 is bij jongeren veel in trek, volgens mij.

@ Soloman
Met alle respect, maar waarom spreek je die foutparkeerders dan nog aan? Het is niet jouw taak (als burger, ik weet niet of het voor je werk misschien wel je taak is), en je geeft aan er zelf moe van te worden, en soms voor van alles uitgemaakt te worden. Ik zou er gewoon mee stoppen, en alleen als je er echt last van hebt iets van zeggen...

Natuurlijk moet je ook de andere kant van het verhaal bekijken. Mensen die fout parkeren doen dat wellicht vaker, en worden misschien wel moe van de kritiek elke keer o_O

Vind het goed wat Soloman doet. Als we niks doen gaat het van kwaad tot erger ben ik bang.

Foutparkeerders moet je gewoon te kijk zetten. Ook een keer gedaan bij iemand die de auto scheef zette waardoor 2 vakken in beslag genomen werden. Hard geroepen naar die man: "Parkeren is lastig he?" Kreeg geen reactie. Dus toen maar geroepen: "Oh, u parkeert standaard asociaal?"

Man stapte zonder reactie in en heeft z'n auto recht gezet.

Wat wil je als een overvolle parking naar je kijkt.

Bij mij op het werk moet echt iets aan de onduidelijke parkeerplaatsen gedaan worden. Vandaag was ik wat later en had ik nog net het laatste plaatsje. Er reden na mij nog 5 auto's de parking op. Die konden door het scheef parkeren geen plek vinden. Slagboom gaat niet open als de parkeerplaats vol is, dus dat geeft mooi aan dat er te ruim geparkeerd wordt.

Soloman zei:
Wat kunnen zij verder nog doen? Er staat een bord en een kruis. Het is hetzelfde verhaal als de invalideparkeerplaatsen. De politie kan niet overal zijn en wegslepen vind ik een brug te ver. Gelukkig zijn de mensen hier nog aanspreekbaar, maar ik spreek de mensen ook wel eens aan op invalideparkeerplaatsen als ze geen kaart achter de ruit hebben. Drie keer raden: dan ben ik dus de idioot, de mafkees, die er niets van begrijpt. Dat laatste vind ik nog het ergst..

Zij kunnen handhaven (politie/parkeerbeheer) of de situatie zodanig aanpassen dat het niet mogelijk is er te parkeren als je geen ambulance of brandweerwagen rijdt. Dat je die mensen aanspreekt vind ik juist hartstikke goed, maar misschien leren die mensen meer van een prent voor verkeerd parkeren.
En dan heb je nog de halfwats (jullie hebben het vast ook wel eens gezien): die hun dikke Volvo half op de invalidenparkeerplaats zetten en half op de stoep. Zoiets van: Eigenlijk sta ik er niet hoor! V70's hebben daar een handje van heb ik gemerkt. V70 is bij jongeren veel in trek, volgens mij.

Polo's ook:
WnTS2hy.jpg

Klopt.

Ik heb ook geen schoon geweten hoor. Een Camry is geen gemakkelijke parkeerder en het komt wel eens voor dat hij scheef staat. Dan denk ik wel eens, och, ben er toch zo weer. Dan krijg ik wel eens een reactie, precies zo: Moeilijk he, de auto een beetje normaal neerzetten.
Ja, dan schaam ik me rot en dan zet ik hem wel recht. Terwijl ik heel erg goed wist dat hij scheef stond.

Daarom ben ik ook tegen wegslepen. Ik heb de ervaring dat aanspreken meestal al werkt. Daarom doe ik dat ook.
Parkeerders op invalidenparkeerplaats zijn echter van een heel ander slag volk: Of ze zijn invalide of je krijgt een snauw. Dat is tenminste mijn ervaring.

Joep83 zei:
Vind het goed wat Soloman doet. Als we niks doen gaat het van kwaad tot erger ben ik bang.

Ergens wel misschien, maar ik zou het toch niet graag doen. Van kwaad tot erger zal het bovendien niet gaan... De grote meerderheid zet zijn auto gewoon goed geparkeerd, waarom zou je immers fout parkeren als goed parkeren even makkelijk is?
Verder zijn er nog 2 grote groepen; mensen die aso/gemakzuchtig zijn, en mensen die gewoon écht niet kunnen parkeren. Die eerste groep zal zich meestal niks van je commentaar aantrekken, en van de andere groep moet je niet willen dat ze hun auto in het vak naast die van jou zetten :rolleyes:

PS. Als iemand iets op jou beschreven manier tegen mij roept, zou ik ook de eer aan mezelf houden en gewoon niks zeggen... Kwestie van me niet willen verlagen tot dat haantjesgedrag, want dat is in mijn optiek minstens even asociaal als foutparkeren.

Joep83 zei:
Die polo kon natuurlijk ook niet anders... die Deawoo staat wel heel ver naar rechts ;)

Het zal mij niets verbazen als hij links ook al bijna tegen de lijn aan staat. Vind je gek dat mensen dan dubbel gaan parkeren. o_O

Oeps. Besef me nu dat mijn avatar ook een asoparkeer-actie was... was geen plaats meer op de parking, dus toen auto in de duinen geparkeerd. Of ja, duinen waren het nog niet. Was nog gewoon gras.

Een van mijn favoriete plekjes in de straat. Waarschijnlijk omdat mensen er toch niet gaan staan, een van de laatste beschikbare plekken vaak.

Maar... NP? Nog plek lijkt me. Ik zie geen reden om hier niet te gaan staan, jullie?

Dat lijkt mij als toegangspad bedoeld. Ik snap de opzet van die situatie alleen niet helemaal, waarom niet gewoon de stoep voor de entreedeur doortrekken? Voor rolstoelen/scootmobiels/rollators is dit erg onhandig terwijl het voor de valide medemens geen enkel voordeel lijkt te bieden.

Zojuist ff naar de bakker, zo'n broodjeszaak met de zuil open en de toonbank half op de stoep.

Aan de overkant van de straat waren parkeerplaatsen met blauwe streep.

Komt er een wit Vito-busje aan gereden, nederlandstalige muziek knalhard aan en die parkeert zijn bus precies voor de bakker.
Terwijl de motor nog draaide en de muziek doorspeelde sluit de man aan achter in de rij bij de bakker.
Blech! De hele broodjeszaak stonk naar dieselrook en sinds mijn bezoek aan de bakker zit die zeikmuziek in mijn hoofd (n) :(

Bij de bakker waar ik altijd kom is een parkeerplaats. Betaald parkeren, maar voor 10 cent sta je 10 minuten. Toch wagen velen het er op en betalen niet.

Een tijdje geleden kwam ik bij de bakker. Best druk, dus achteraan sluiten en ervan uit gaan dat het wel een kwartiertje gaat duren. Toch was ik binnen no time aan de beurt toen op de parkeerplaats twee mannen van parkeerbeheer verschenen. De zaak stroomde helemaal leeg...

Zij hadden nog "mazzel", vaak genoeg meegemaakt dat het broodje 60 euro duurder was geworden voor een klant...

Zollie zei:
Een van mijn favoriete plekjes in de straat. Waarschijnlijk omdat mensen er toch niet gaan staan, een van de laatste beschikbare plekken vaak.

Maar... NP? Nog plek lijkt me. Ik zie geen reden om hier niet te gaan staan, jullie?

Toch... toegestaan of niet, ik zou mijn auto er niet neerzetten. Zie je al die fietsen? Als die weggaan gaan die langs jouw auto. Reken erop dat dit om -2 centimeter gebeurd... oftewel...krassen en deuken verzekerd. Die fietsers trekken zich er niets van aan.

Bmwlover1 zei:
Lol in je eentje snachts banden lek steken bij iemand die je haat.
WTF man hoe kom je er opo_O
Als je zo'n vent op heterdaad betrapt en 'm geheel terecht een nekschot geeft dan zul je zien dat juist dáár dan weer commentaar op komt.

Soloman zei:

Vergis je niet in het onbehouwen gedrag van onze 50-plussers (voel je niet aangesproken hoor ;)). Die verdenk ik eerder van dergelijke gedrag dan een gemiddelde jongere. Ik heb veel met de trein gereisd en bij het in- of uitstappen blijken het veelal de ouderen te zijn die denken al in te kunnen gaan stappen als de helft van de passagiers er nog uit moet. Menig oudere heeft van mij een subtiele elleboogstoot gekregen of is door mij gewoon weer de trein uit geduwd omdat mijn tas bleef 'haken'.

Joep83 zei:
(y)

Joep83 zei:
Bij mij op het werk moet echt iets aan de onduidelijke parkeerplaatsen gedaan worden. Vandaag was ik wat later en had ik nog net het laatste plaatsje. Er reden na mij nog 5 auto's de parking op. Die konden door het scheef parkeren geen plek vinden. Slagboom gaat niet open als de parkeerplaats vol is, dus dat geeft mooi aan dat er te ruim geparkeerd wordt.

De moderne auto's zijn ook wel erg breed. Ik zag laatste een nieuwe Megane naast een oudere Laguna rijden. De ogenschijnlijk slanke Megane zag er naast de Laguna uit als een obesitas patiënt. Zelfs als twee van die brede auto's midden in een vak gaan staan en nog een plaatsje vrij laten in het midden, dan kom je er niet meer tussen.

Soloman zei:
Parkeerders op [size=large]invalidenparkeerplaats[/size] zijn echter van een heel ander slag volk: Of ze zijn [size=large]invalide[/size] of je krijgt een snauw. Dat is tenminste mijn ervaring.

Dat eerste kan je ze niet kwalijk nemen :) .

Terug
Bovenaan