Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
General Custom zei:Voor de experts!
Ik vroeg me eens af, hoe ik mijn auto's bij ons in de straat neerzet. Foutparkeren of niet?
Ja ok. Maar zoals ik het begrijp is het nu officieel nog niet toegestaan maar bekeurt men er niet voor. Dat is straks dus anders. En hoe ze het oplossen, geen idee. Gezien het feit dat er al een bord voor bestaat zal de afdeling verkeer van de gemeente Hengelo er zelf wel een omslachtige, niet waterdichte constructie voor in elkaar knutselen. In de categorie: waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan.Geelhoed zei:Vreemde term dat Canadees parkeren. We hebben daar een verkeersbord voor, niks gedogen.
Geelhoed zei:General Custom zei:Voor de experts!
Ik vroeg me eens af, hoe ik mijn auto's bij ons in de straat neerzet. Foutparkeren of niet?
Op de stoep, op een kruispunt, wat denk je zelf....
@PM zei:Geelhoed zei:General Custom zei:Voor de experts!
Op de stoep, op een kruispunt, wat denk je zelf....
Gevalletje bord voor de kop? En dan geen verkeersbord...
Als het echt zo'n drama is met parkeren, wellicht samen met de buren kijken naar een oplossing om een aantal auto's net iets verder te parkeren? Of het wat handiger te plannen, zoals die van die 6 auto's, zijn die allemaal dagelijks in gebruik (kan, twee ouders en vier thuiswonende kinderen) of trekt-ie af en toe z'n stalling leeg?
DAS_BOOT zei:aangezien hij net als diverse keren hiervoor of een grote mond had, of dreigde mijn banden lek te steken als ik nogmaals de taxicentrale zou bellen is nu dus voor mij de kous af.
Dreigen mijn banden lek te steken? Terug dreigen zijn banden lek te steken.
Carfanatic zei:Dreigen mijn banden lek te steken? Terug dreigen zijn banden lek te steken.
idd, ga je ook verlagen tot zo'n niveau![]()
DAS_BOOT zei:Normaal ben ik niet zo een zeur maar vooruit, alles komt een eerste keer.
voor onze deur ( rijtjeshuis) staat sinds paar dagen een flinke taxibusje geparkeerd. en met flink noem ik dus een verlengde Mercedes sprinter met plek paar rolstoelen.
nu heb ik het laatst getracht de man aan te spreken over dat hij zijn bus er parkeerde. dat dit voor aanzienlijk overlast heeft gezorgd gezien ik niet uit de parkeervak kon komen. moest mijn chef bellen dat ik niet kon komen omdat ik niet weg kon. wat een nadelig consequentie heeft gehad dat ik nu mijn baan kwijt ben. ritje luchtvracht kon ik niet doen aangezien er een closing was.
de betreffende bestuurder heb ik dus vriendelijk bedankt van het taxibusje met korte uitleg dat ik dus door zijn parkeer toedoen mijn baan ben kwijt geraakt.
aangezien hij net als diverse keren hiervoor of een grote mond had, of dreigde mijn banden lek te steken als ik nogmaals de taxicentrale zou bellen is nu dus voor mij de kous af.
wat is er het beste wat ik nu nog kan doen?
politie komt niet voor zoiets, en voor eigen rechter spelen ben ik niet voor in.
met de man zelf is op elk tijdstip niet te praten of er komt weer een dreigement erbij.
wachten tot er eens daadwerkelijk schade is aan mijn auto heb ik ook liever niet, want ja mijn heilige koe is alles voor mij.
alvast bedankt voor jullie reactie's.
DAS_BOOT zei:of dreigde mijn banden lek te steken als ik nogmaals de taxicentrale zou bellen is nu dus voor mij de kous af.
Moderator
D.E.N.N.I.S. zei:Er zijn geen uitzonderingen:
![]()
Ja, daar moet ik je gelijk over geven.Ivanov zei:D.E.N.N.I.S. zei:Er zijn geen uitzonderingen:
https://i.chzbgr.com/maxW500/7856570112/hFC4954AC/
Hmm, aangezien we niet kunnen zien of deze auto een invalidenkaart heeft, kunnen we alleen oordelen over de witte streep.
Soloman zei:Wat kunnen zij verder nog doen? Er staat een bord en een kruis. Het is hetzelfde verhaal als de invalideparkeerplaatsen. De politie kan niet overal zijn en wegslepen vind ik een brug te ver. Gelukkig zijn de mensen hier nog aanspreekbaar, maar ik spreek de mensen ook wel eens aan op invalideparkeerplaatsen als ze geen kaart achter de ruit hebben. Drie keer raden: dan ben ik dus de idioot, de mafkees, die er niets van begrijpt. Dat laatste vind ik nog het ergst..
En dan heb je nog de halfwats (jullie hebben het vast ook wel eens gezien): die hun dikke Volvo half op de invalidenparkeerplaats zetten en half op de stoep. Zoiets van: Eigenlijk sta ik er niet hoor! V70's hebben daar een handje van heb ik gemerkt. V70 is bij jongeren veel in trek, volgens mij.
Joep83 zei:Vind het goed wat Soloman doet. Als we niks doen gaat het van kwaad tot erger ben ik bang.
Joep83 zei:Die polo kon natuurlijk ook niet anders... die Deawoo staat wel heel ver naar rechts![]()
Moderator
Zollie zei:Een van mijn favoriete plekjes in de straat. Waarschijnlijk omdat mensen er toch niet gaan staan, een van de laatste beschikbare plekken vaak.
Maar... NP? Nog plek lijkt me. Ik zie geen reden om hier niet te gaan staan, jullie?
Als je zo'n vent op heterdaad betrapt en 'm geheel terecht een nekschot geeft dan zul je zien dat juist dáár dan weer commentaar op komt.Bmwlover1 zei:Lol in je eentje snachts banden lek steken bij iemand die je haat.
WTF man hoe kom je er op![]()
Soloman zei:En dan heb je nog de halfwats (jullie hebben het vast ook wel eens gezien): die hun dikke Volvo half op de invalidenparkeerplaats zetten en half op de stoep. Zoiets van: Eigenlijk sta ik er niet hoor! V70's hebben daar een handje van heb ik gemerkt. V70 is bij jongeren veel in trek, volgens mij.
Joep83 zei:Vind het goed wat Soloman doet. Als we niks doen gaat het van kwaad tot erger ben ik bang.
Joep83 zei:Bij mij op het werk moet echt iets aan de onduidelijke parkeerplaatsen gedaan worden. Vandaag was ik wat later en had ik nog net het laatste plaatsje. Er reden na mij nog 5 auto's de parking op. Die konden door het scheef parkeren geen plek vinden. Slagboom gaat niet open als de parkeerplaats vol is, dus dat geeft mooi aan dat er te ruim geparkeerd wordt.
Soloman zei:Parkeerders op [size=large]invalidenparkeerplaats[/size] zijn echter van een heel ander slag volk: Of ze zijn [size=large]invalide[/size] of je krijgt een snauw. Dat is tenminste mijn ervaring.