Aso Parkeren

Paulus0013 zei:
Het kan aan mij liggen, maar met 1x steken staat je Corsa toch prima geparkeerd? Of iets doorrijden en achteruit parkeren.
In je verhaal lees ik ook een soort ondertoon dat je liever niet hebt dat die andere auto op 'jouw' plaats parkeert, ook al zou ie correct parkeren.
Ik vermoed trouwens dat het iemand uit je eigen buurt moet zijn. Ik neem aan dat je dan gewoon even aanbelt en vraagt of ie normaal kan parkeren zodat ook jij zonder last kunt parkeren.

Iets doorrijden en achterruit parkeren moet wel plek voor zijn omdat er voor je op de strook ook iemand kan staan, zoals nu. Daarbij zie ik minder/geen diepte, dus voor ik het weet sta ik in het plantsoen. Daardoor heb ik ook vaak het idee al bijna tegen een andere auto aan te zitten terwijl er nog meters ruimte is.
Dat het iemand uit mijn eigen buurt is is zeker, maar dan is het nog de vraag welk huis. Ik ga niet maanden voor het raam zitten om te zien of die komt, en dan naar buiten hollen of kijken waar die naar binnen gaat en later aanbellen. Daarbij is hij er ook niet iedere dag (eind van de week altijd pas, soms woensdag maar soms ook pas vanaf donderdag/vrijdag). Als ik hem ooit eens spot ga ik er wel wat van zeggen.....
Dat andere mensen er ook parkeren (met verjaardagen en dergelijke) is niet aan te ontkomen evenals buurtbewoners omdat het openbaar gebied is, dat besef ik ook wel.

--BUMP-- zei:
Ik vraag me af waar de stoep is? Of is dat de 'parkeerstrook'?

Met de stoep bedoel ik de blauw/grijs opstaande band die op foto 1 een hoekje maakt vanaf de Vectra naar de parkeerstrook.
Het loopgebied zeg maar. De auto erachter staat al een stuk beter geparkeerd (richting stoeprandje/plantsoen).

Oh ja, en zojuist rijdt hij luidt toeterend (wat iedere zondagavond gebeurd) weer weg bij het huis waar hij geweest is.

Ach, het kan altijd erger. Deze schnelle boes heeft een aantal dagen zo geparkeerd gestaan. Nog even afgezien van de APV inhoud die bepaald dat hij met zo'n bus niet in een woonwijk mag parkeren, is dit toch wel het toppunt van asociaal parkeren zo ongeveer. Half in een parkeervak, half op de stoep en precies voor de uitgang van de achterom van 2 straten. Ik vind het ergens wel knap.

SkrCuYg.jpg

eerste-opel zei:
Iets doorrijden en achterruit parkeren moet wel plek voor zijn omdat er voor je op de strook ook iemand kan staan, zoals nu. Daarbij zie ik minder/geen diepte, dus voor ik het weet sta ik in het plantsoen. Daardoor heb ik ook vaak het idee al bijna tegen een andere auto aan te zitten terwijl er nog meters ruimte is.

Als je minder/geen diepte ziet mag je dan wel autorijden? Lijkt me erg lastig in het verkeer....

Re:
eerste-opel

Als je dan achter een leverkleurig A4 cabrio met lichtbruin dak rijdt, probeer dan gewoon een tussenruimte aan te houden waarin minstens 4 auto's passen ;)

PauseBreak zei:
Ja, jammer dat de rest van de foto's die hij heeft gepost allemaal ongelukken betreffen.
Zijn geen ongelukken, zijn vrouwen die proberen te parkeren.

Kwam deze klassieker tegen op het internet:

https://twitter.com/jeroenhatenboer/status/359956478003662848/photo/1

Die Twingo is idd tamelijk aso helemaal omdat er zat ruimte is om goed te parkeren.

eerste-opel zei:
Hier in de wijk sinds mei dit jaar ook iemand die maar niet sociaal kan parkeren.
Vandaag was het toppunt (en heb ik er meteen een foto van gemaakt) met de auto meer op de weg dan op de parkeerstrook. Zie hieronder voor de foto.
1z2q9f8.jpg

Ik zie niet echt de stoep 'lopen' op 'jouw foto's..
Ik denk, de Corsa rijder ook niet. Vandaar dat ie een stuk ruimte laat tussen de heg en zijn auto..
Hoef je als voetganger niet half over de weg te lopen..
Best netjes eigenlijk;)

Gisteren rondje over parkeerplaats gelopen.

2 typen asocialen:
1) Zij die heel ruim parkeren (voornl. Belgen. Sorry).
2) Zij die in het kleinste gaatje nog een plekje zien. Mijn deur kon zo'n 15 cm open... de auto aan de andere kant had minder ruimte. De auto die zo krap geparkeerd stond, stond zelfs op een plek waar een doorgang is en dus niet geparkeerd mag worden. Maar ja, de vakken zijn dan wel onduidelijk en het parkeerverbod daar is ook niet heel opvallend. Ik was iig wel blij met de zwart kunststoffen stootstrips. Moest wel via de andere kant instappen... Helaas was dit geval niet de enige op de parkeerplaats. Het zijn voornl. kleine jaren 90 autootjes met al redelijk wat krassen en deuken die zo geparkeerd staan.

Hahahaha!

En die Toyota staat mooi midden tussen de lijntjes :)

Op zo'n plek zet ik 'm helemaal tegen de stoeprand.

Ik heb hem ook een keer bij Jeremy Clarkson gezien.

Edit: gevonden: https://www.youtube.com/watch?v=1XUEvkMZHno

Durashift zei:
eerste-opel zei:
Hier in de wijk sinds mei dit jaar ook iemand die maar niet sociaal kan parkeren.
Vandaag was het toppunt (en heb ik er meteen een foto van gemaakt) met de auto meer op de weg dan op de parkeerstrook. Zie hieronder voor de foto.
1z2q9f8.jpg

Ik denk, de Corsa rijder ook niet. Vandaar dat ie een stuk ruimte laat tussen de heg en zijn auto..
Best netjes eigenlijk;)

Even een update dan, omdat ik de vorige keer zelf ook niet helemaal duidelijk ben geweest.
Wat ik bedoelde is de stoepband die met blauw is ingetekend in onderstaande schermafdruk. Aan de rand hiervan parkeert ieder ander mens, zodat ze niet in de gemeentetuin zitten maar ook niet te ver op de openbare weg. Dit zodat je het doorgaande verkeer op de weg (2 richtingen) ook niet in de weg zit. Je stapt dan inderdaad half in de struiken uit, maar dat weet je als je daar parkeert danwel moet parkeren.

33ek587.jpg

De stoep loopt nog achter de gemeentetuin, zie daarvoor onderstaande foto.
Een voetganger zou dus nooit half over de weg hoeven te lopen.......'
Zo netjes als je denkt dat het is, is het dus niet.

2qsyyzd.jpg

d_adriaans zei:
Als je minder/geen diepte ziet mag je dan wel autorijden? Lijkt me erg lastig in het verkeer....

Ja, dat mag anders had ik zelf mijn rijbewijs ook niet gehad. Vermoedelijk was ik dan ook nooit op deze site terecht gekomen.....
Ik heb wel een onafhankelijke doktersverklaring a 30 euro moeten laten opmaken, maar dat wist ik.
Er is inderdaad wel een vraag in de Eigen Verklaring, verkrijgbaar bij de gemeente over van alles en nog wat waaronder je ogen. Als je zoals ik hierop ja ingevuld hebt, dan moet je naar een onafhankelijk huisarts en deze gaat dan beschrijven wat je belemmeringen zijn. En of hij het wel of niet verantwoord vindt dat je achter het stuur van een auto plaats neemt.
Het is dus niet zomaar een dingetje, maar een heel traject wat je doorloopt.

eerste-opel zei:
Je stapt dan inderdaad half in de struiken uit, maar dat weet je als je daar parkeert danwel moet parkeren.

Ok, de stoep is dus echt een stoep, gescheiden van het verkeer..

Dan zal de bestuurder(ster) wel een bijrijder(ster) hebben die niet graag eerst uitstapt of wil wachten met instappen totdat de auto van/op de plek is..

Of de diegene heeft een tas die aan de rechtszijde op de grond neergezet moet worden, waarvoor de ruimte aan de rechterkant nodig is..

Ik zou het maar goed in de gaten houden.. ;)

nz9m.jpg

Hoe krijgt ie het voor elkaar? Zeeën van ruimte en meneer besluit hem zo neer te zetten...

eerste-opel zei:
Durashift zei:
eerste-opel zei:
1z2q9f8.jpg

Best netjes eigenlijk;)

Even een update dan, omdat ik de vorige keer zelf ook niet helemaal duidelijk ben geweest.
Wat ik bedoelde is de stoepband die met blauw is ingetekend in onderstaande schermafdruk. Aan de rand hiervan parkeert ieder ander mens, zodat ze niet in de gemeentetuin zitten maar ook niet te ver op de openbare weg. Dit zodat je het doorgaande verkeer op de weg (2 richtingen) ook niet in de weg zit. Je stapt dan inderdaad half in de struiken uit, maar dat weet je als je daar parkeert danwel moet parkeren.

33ek587.jpg

2qsyyzd.jpg

d_adriaans zei:

Ja, dat mag anders had ik zelf mijn rijbewijs ook niet gehad. Vermoedelijk was ik dan ook nooit op deze site terecht gekomen.....
Ik heb wel een onafhankelijke doktersverklaring a 30 euro moeten laten opmaken, maar dat wist ik.
Er is inderdaad wel een vraag in de Eigen Verklaring, verkrijgbaar bij de gemeente over van alles en nog wat waaronder je ogen. Als je zoals ik hierop ja ingevuld hebt, dan moet je naar een onafhankelijk huisarts en deze gaat dan beschrijven wat je belemmeringen zijn. En of hij het wel of niet verantwoord vindt dat je achter het stuur van een auto plaats neemt.
Het is dus niet zomaar een dingetje, maar een heel traject wat je doorloopt.
Man denk om je hart.
Ik heb niemand er nog over gehoord maar in je eerste post heb je het over jouw plek en steken om eruit te komen. Als dat van dat steken waar is moet je stante pede je rijbewijs inleveren ondanks je 'gezondheidsverklaring' want kennelijk ben je al ziende blind. En sinds wanneer heb je verworven rechten voor het parkeren van je auto omdat het bij jou voor de deur betreft?

Leven en laten leven maar ik geloof dat dat in dit topic tegen dovemans oren gezegd is. Alhoewel de laatste bijdrage van Zevens inderdaad wel een hele asociale optie is.

Ondanks dat het geen auto betreft, vind ik dat deze die ik net tegen kwam hier ook wel een plekje heeft verdiend.

v321x4.jpg

Niet één, maar géén invalidekaart.

Niet één, maar twéé parkeerplekken!

En het dan vreemd vinden dat Alfa-rijders als aso's betiteld worden.....

Wat heeft dat met Alfa-rijders te maken? Ik wist niet eens dat Alfa-rijders als aso's bekend stonden. Ik daht dat dat vooroordeel aan ons BMW-rijders was voorbehouden.

Bmwlover1 zei:
https://www.youtube.com/watch?v=h_XcJ75TvKo

Best wel Aso, jammer dat je niet ziet wie er uit komt (man of vrouw).

Die heeft het niet begrepen, waarom je Smart rijdt..
Recht achteruit inparkeren was de juiste methode geweest.

Durashift zei:
Bmwlover1 zei:
https://www.youtube.com/watch?v=h_XcJ75TvKo

Best wel Aso, jammer dat je niet ziet wie er uit komt (man of vrouw).

Die heeft het niet begrepen, waarom je Smart rijdt..
Recht achteruit inparkeren was de juiste methode geweest.
Dat wil je in Parijs niet.
Daar gebruiken ze bumpers waar bumpers voor bedoeld zijn. Zoals die Smart ze dus nu ook gebruikt.

Sta je daar op zijn smarts, dan heb je geen bumpers aan de zijkant van je auto.
Zeker weten dat je dan door je kofferbak moet instappen.

lekker als je auto wordt opgeduwd en je in de versnelling geparkeerd staat ipv in z'n vrij..
([size=x-small]moet je dus ook niet doen in Parijs[/size]

Durashift zei:
lekker als je auto wordt opgeduwd en je in de versnelling geparkeerd staat ipv in z'n vrij..
([size=x-small]moet je dus ook niet doen in Parijs[/size]
in de versnelling valt nog wel mee, daar hopst ie wel door, hoewel bepaalde VAG producten daar niet meer tegen kunnen geloof ik. Vervelender is het als je je stuur nog uitgedraaid hebt en de boel in het stuurslot staat of schiet.
Dan kan je zomaar uit de rij geduwd worden.

Wrangler zei:
@ Bmwlover, vind de filmpjes niet echt aso eerlijk gezegd....
Filmpje 1 houd het verkeer op ( het valt nog mee maar als het drukker was dan had ze de boel echt opgehouden ).
Filmpje 2 man/vrouw duwt auto's een stuk opzij zodat die er toch tussen kan.

Als je dat niet aso vind, vrees ik dat jij ook zo rijd? ( verkeer ophouden, en auto's aan de kant duwen voor meer plek )

Bart81 zei:
Niet één, maar géén invalidekaart.

Niet één, maar twéé parkeerplekken!

En het dan vreemd vinden dat Alfa-rijders als aso's betiteld worden.....

Hahahaha!

Ik heb twee teamgenoten: een met een BMW de andere een Alfa. Die met de BMW wist 'm altijd over twee vakken te parkeren (ik quote hem even: "Ach, dat zijn ze toch al van BMW rijders gewend"). Op een avond kwam ik bij de sporthal en stonden de Alfa en nog een andere onbekende Alfa over ieder twee vakken. Reactie van het team: "Alfa rijders zijn de nieuwe BMW rijders."

Vandaag op het werk weer raak met voornl. Belgen: parkeren over twee vakken of dermate schuin dat er niks meer naast past.

Ik heb wel een klein vuurtje aangewakkerd met mijn opmerking over die asociale Alfa-rijders, hè.

Tuurlijk, BMW-rijders hebben ook zo'n imago. En wat te denken van Prius-rijders die met 150 op de linkerbaan zitten? Wel de belastingvoordelen plukken, maar wedden dat ze meer CO2 de lucht in blazen dan een dieseltje die op dat traject dezelfde rijstijl aanhoudt?
Of petjes met hun opgevoerde Golf of Civic? Dat is pas asociaal volk!
En breek me de bek niet open over dat schorem met van die enorme Amerikaanse pickups of SUVs. Wat een milieucriminelen. En ze nemen zoveel plek in beslag!

Iemand vergeten? :p

Bart81 zei:
En breek me de bek niet open over dat schorem met van die enorme Amerikaanse pickups of SUVs. Wat een milieucriminelen.

Valt wel mee, het merendeel rijdt op LPG.

Maar ja, dan kan je weer discussie voeren hoe schoon 2 liter LPG is voor 12 kilometer of 1 liter benzine voor dezelfde afstand..

@Dennis.. Tja, is misschien wel 'aso' maar aan de andere kant is de vak-indeling ook niet heel duidelijk. Wat is er mis met de aloude wit gekalkte steen?

Bart81 zei:
Ik heb wel een klein vuurtje aangewakkerd met mijn opmerking over die asociale Alfa-rijders, hè.

Dat valt wel mee. De BMW-rijders hadden we al, dus we noemen nu de Alfa-rijders in ene moeite door.

Bart81 zei:
Iemand vergeten? :p

Vast wel. Maar mij heb je volledig benoemd. :D

Terug
Bovenaan