Aso Parkeren

D.E.N.N.I.S. zei:
Ik denk dat de BMW rijder inderdaad beboet kan worden voor zijn brutaliteit (laat ik asociaal vervangen met brutaal).

De wegbeheerder heeft namelijk bij de ingang tot deze parkeerplaats het volgende bord geplaatst:

Dus: parkeren is alleen toegestaan in de parkeervakken.
Tsss de vlegel. Keihard aanpakken dat soort kapitalisten. Net als Twix, kapitalist uit het land van de onbegrensde mogelijkheden, die zowel SUV als BMW rijdt. Wat denken ze wel niet die BMW rijders.

michel1975 zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
Ik denk dat de BMW rijder inderdaad beboet kan worden voor zijn brutaliteit (laat ik asociaal vervangen met brutaal).

De wegbeheerder heeft namelijk bij de ingang tot deze parkeerplaats het volgende bord geplaatst:

Tsss de vlegel. Keihard aanpakken dat soort kapitalisten. Net als Twix, kapitalist uit het land van de onbegrensde mogelijkheden, die zowel SUV als BMW rijdt. Wat denken ze wel niet die BMW rijders.
Erg volwassen deze reactie.(n)

Zo jammer dat je geen nuttige bijdrage levert aan dit topic.

D.E.N.N.I.S. zei:
michel1975 zei:
D.E.N.N.I.S. zei:

Je hebt helemaal gelijk. Kan gewoonweg niet tippen aan jouw reacties. Ik krijg ze gewoonweg niet zo zuur mijn strot uit. Sorry.

michel1975 zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
michel1975 zei:
D.E.N.N.I.S. zei:

Je hebt helemaal gelijk. Kan gewoonweg niet tippen aan jouw reacties. Ik krijg ze gewoonweg niet zo zuur mijn strot uit. Sorry.
Zo jammer dat je geen nuttige bijdrage durft te leveren aan dit topic. Het is al laat, misschien moet je maar naar bed gaan. Sesamstraat is allang afgelopen.

D.E.N.N.I.S. zei:
michel1975 zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
michel1975 zei:
D.E.N.N.I.S. zei:

Zo jammer dat je geen nuttige bijdrage durft te leveren aan dit topic. Het is al laat, misschien moet je maar naar bed gaan. Sesamstraat is allang afgelopen.
Klopt net als het Klokhuis en de Sprookjesboom. Misschien wat vaker dat soort kinderprogramma's kijken. Behalve dat ze heel leerzaam kunnen zijn leer je misschien ook relativeren. Leven en laten leven. Oftewel minder azijnpissen en generaliseren.

michel1975 zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
michel1975 zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
michel1975 zei:
D.E.N.N.I.S. zei:

Klopt net als het Klokhuis en de Sprookjesboom. Misschien wat vaker dat soort kinderprogramma's kijken. Behalve dat ze heel leerzaam kunnen zijn leer je misschien ook relativeren. Leven en laten leven. Oftewel minder azijnpissen en generaliseren.
Oh fijn, hij is nog niet klaar...

Leven en laten leven is prima, maar je aan regels houden hoort daar ook bij.

edit: Ideetje: Google even de juiste betekenis van generaliseren...

Dan zul je er namelijk achter komen dat ik dat niet heb gedaan.

Tsjaa. Als dat je bron van wijsheid is. Dan snap ik het. Iets in de trant van "wir haben Es nicht gewusst". Overigens voor je weer gaat roeptoeteren. Lees je eigen reacties, ik weet een zware opgave door de zuurgraad, nog eens door en dan met name je vooringenomen, generaliserende opmerking over 'de BMW rijder'.
Excuses aanvaard:D

En er is meer parkeerterreur.

Vrouwlief moet werken vandaag. In een tehuis met mensen die door een ziekte hulpbehoevend zijn. Nu ligt dat tehuis naast een winkelcentrum. En stichting en winkelcentrum liggen samen in een buurt waar de huizenprijs laag is en heel veel overheidsgeld gebruikt wordt voor het dagelijkse levensonderhoud.
Kortom, geen oprijlanen en privé parkeerplekjes, eerder een gemeente die een "minder is beter" beleid aanhoudt voor parkeerplekken. Zo'n beleid van "Zorg dat de kansarmen geen auto kunnen bezitten, dan kunnen de bevoorrechtten van de samenleving ingeblikt hun conditie verpesten".

Mijn echtgenote dacht vanmorgen: "Kom, ik neem de oude hoerensloep.". Tjoeke tjoek, al brandstof verkwistend richting het werk. Parkeert ze daar, vliegt er een uitkeringsgerechtigde (dat wil zeggen: iemand die er volgens de vooroordelen uitziet als een kansloze "werkzoekende" ) het flatje uit, richting parkeerplaats. En hij beweerde iets dat uitgelegd kan worden alsof die plaats geen openbare parkeerplaats zou zijn.
Volgens mijn vrouw schreeuwde hij zelfs verwensingen verwijzend naar een oud beroep voor dames en enge ziektes aangevuld met de opmerking dat onze bescheiden bolide daar niet geparkeerd zou mogen worden.

Een collega van mijn vrouw reed ooit een Renault Espace. Ook geen klein crisismodelletje en ook zij kreeg van een sociaal betrokken modelburger de opmerking dat haar autootje daar niet geparkeerd mocht worden. Alleen dacht zij iets in de geest van "je geniet het heen en weer maar" en als beloning voor deze nobele gedachte kreeg zij een bus verf over de auto gegooid.

De Camry staat dus nu binnen de poort en de man die ik verdenk van verf gooien zit weer voor het raam te staren wie er allemaal nog meer "op zijn plekje" parkeert.

Heerlijk, die man heeft een doel in het leven...... Je zou er jaloers op worden.

Mijn schaamtemomentje met de Clio:

img0638b.jpg

De rode bus was de enige die er stond en ik heb hem er zo scheef naast neergezet. Ik wist dat ik super scheef stond en dat bleek inderdaad toen ik uitgestapt was maar ik kon gewoon niet de motivatie opbrengen weer in de auto te stappen en hem recht te zetten. Gevalletje van pure laksheid..

Volgens mij kost het meer moeite en tijd om die foto te maken en hier te plaatsen dan om je auto te "herparkeren". ;)

Dat klopt inderdaad :eek:
Maar heb de foto zonet gemaakt dus het is nou niet dat ik gisteren uit de auto stapte, te lui was om te "herparkeren", vervolgens een foto te maken en te uploaden :D

En als ik mijn oude Swift er tussen zet ga jij lopen mopperen dat je niet in kan stappen?

Nee, dan stapt hij aan de rechterkant in, rijdt weg, parkeert elders correct en maakt een foto van jouw parkeergedrag. :D

michel1975 zei:
Tsjaa. Als dat je bron van wijsheid is. Dan snap ik het. Iets in de trant van "wir haben Es nicht gewusst". Overigens voor je weer gaat roeptoeteren. Lees je eigen reacties, ik weet een zware opgave door de zuurgraad, nog eens door en dan met name je vooringenomen, generaliserende opmerking over 'de BMW rijder'.
Excuses aanvaard:D
Ik heb geen excuses gemaakt, want dat was absoluut niet nodig.

Je hebt schijnbaar nog steeds niet gegoogled op het de betekenis van generaliseren. (<-- zie hoe makkelijk het is.)

Maar ik zal het nog even makkelijk voor je maken en het uitleggen.

Dit was mijn oorspronkelijke post:

D.E.N.N.I.S. zei:
Deze kwam ik vanmiddag tegen:

2013-05-25%252015.20.44.jpg

Dit vind ik een fraai staaltje van "ik heb een BMW en ik mag het wel!!!"
Een foto van een BMW die fout geparkeerd staat en de gedachtegang van deze ene BMW rijder. Ik snap niet waarom jij dit generaliseren noemt. Er staat namelijk nergens dat alle BMW rijder zo denken en dat heb ik ook nooit beweerd. Pas in een latere post heb ik gezegd dat ik deze parkeeractie van deze BMW rijder asociaal vind. En ik heb ook aangetoond dat hij (of zij uiteraard) beboet kan worden omdat er een bord staat die aangeeft dat parkeren buiten de vakken niet is toegestaan.

Begrijp je het nu wel???

Volgens mij vroeg Ivanov iets. Lastig hè begrijpend lezen als je constant anderen de maat wilt nemen.
Maar zoals eerder gezegd excuses aanvaard.

michel1975 zei:
Volgens mij vroeg Ivanov iets. Lastig hè begrijpend lezen als je constant anderen de maat wilt nemen.
Maar zoals eerder gezegd excuses aanvaard.
Ja hoor, ik heb gelezen wat Ivanov geschreven heeft en ik heb hem een PB gestuurd.

Maar al het maat nemen is tot nu door jou gedaan. Ik heb alleen maar gereageerd.

D.E.N.N.I.S. en michiel1975, kennen jullie de kreet 'waar er twee vechten hebben er twee schuld'? Nog simpeler, mijn opmerking was de streep eronder, vanaf daar gaan jullie weer normaal verder. Ongeacht wie er begonnen is! Ik zie nu alleen maar iemand die doorgaat. Dus voor beiden: haal diep adem, houdt het even vast, adem uit en laat het los.

Ivanov
AutoWeek Moderator

Zevens zei:

img0638b.jpg

De rode bus was de enige die er stond en ik heb hem er zo scheef naast neergezet. Ik wist dat ik super scheef stond en dat bleek inderdaad toen ik uitgestapt was maar ik kon gewoon niet de motivatie opbrengen weer in de auto te stappen en hem recht te zetten. Gevalletje van pure laksheid..

Scheef valt nog wel mee, het feit dat je er meters vandaan staat is iets opvallender... Dat had je echt niet door toen je nog in de auto zat?! Lijkt me dan meer dan laksheid eerlijk gezegd.

Zevens zei:

img0638b.jpg

Het siert je wel dat je deze foto zelf hebt geplaatst.

Ik bedoelde inderdaad het feit dat ik het gepresteerd heb bijna 2 meter tussen mij en de bus te krijgen :D
Verder doe ik wel altijd mijn best de auto netjes te parkeren hoor :LOL:

Zevens zei:
Ik bedoelde inderdaad het feit dat ik het gepresteerd heb bijna 2 meter tussen mij en de bus te krijgen :D
Verder doe ik wel altijd mijn best de auto netjes te parkeren hoor :LOL:
Wou net zeggen je was gewoon lui:p
Had gezien dat je een Saab had, dus parkeren moet voor jou geen probleem zijn met een clio:cool:

D.E.N.N.I.S. zei:

heusmolen.png

Hahahaah! Aan de hoogste boom die wegbeheerder.
Zonder onderbord geldt het parkeerverbod zeker ook IN de vakken?

OT: Meester hij doet het weer!

blokhutfurr8.jpg

Hij moet 'm overdwars op 3 plekken zetten, schijten de vogels er ook niet op. Nu moet hij thuis heel aso op de stoep parkeren om die shit eraf te wassen.

Aras zei:
Hij moet 'm overdwars op 3 plekken zetten, schijten de vogels er ook niet op. Nu moet hij thuis heel aso op de stoep parkeren om die shit eraf te wassen.

Een beetje vogelpoep of vogelzaad doet wonderen!

Andere vorm van aso parkeren:

https://www.youtube.com/watch?v=ZqrGpMQusY0

Lekker die deur tegen die andere auto aan knallen... :(

Geelhoed zei:
En met onderbord geldt het parkeerverbod alleen buiten de parkeervakken...

D.E.N.N.I.S. zei:
Geelhoed zei:
Er staat parkeerverbod, uitgezonderd vakken. Dus niemand mag daar parkeren, behalve als je een vak bent. :T Bordjes plaatsen, het blijft een vak apart :p

D.E.N.N.I.S. zei:
Geelhoed zei:
Ja zonder onderbord ook, met onderbord stelt de wegbeheerder feitelijk dat hij te dom voor zijn werk is of dat hij vindt dat weggebruikers debiel zijn.

RVV 65 lid 3.
Artikel 65
1.Ingeval een weg is verdeeld in rijstroken, kan de toepassing van een verkeersbord worden beperkt tot een of meer rijstroken.
2.De verkeersborden E1, E2 en E3 van bijlage I gelden slechts voor de zijde van de weg alwaar zij zijn geplaatst.
3.Het parkeren van een voertuig en het plaatsen van een fiets en van een bromfiets is echter toegestaan op de daartoe bestemde weggedeelten.

Nota van Toelichting:
Vanzelfsprekend is het parkeren van voertuigen en het plaatsen van fietsen en
bromfietsen toege­staan op de daartoe bestemde weggedeelten. Hierbij moet
worden gedacht aan parkeervak­ken, fietsklemmen etc.

Geelhoed zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
Geelhoed zei:
Ja zonder onderbord ook, met onderbord stelt de wegbeheerder feitelijk dat hij te dom voor zijn werk is of dat hij vindt dat weggebruikers debiel zijn.

RVV 65 lid 3.
Artikel 65
1.Ingeval een weg is verdeeld in rijstroken, kan de toepassing van een verkeersbord worden beperkt tot een of meer rijstroken.
2.De verkeersborden E1, E2 en E3 van bijlage I gelden slechts voor de zijde van de weg alwaar zij zijn geplaatst.
3.Het parkeren van een voertuig en het plaatsen van een fiets en van een bromfiets is echter toegestaan op de daartoe bestemde weggedeelten.

Nota van Toelichting:
Vanzelfsprekend is het parkeren van voertuigen en het plaatsen van fietsen en
bromfietsen toege­staan op de daartoe bestemde weggedeelten. Hierbij moet
worden gedacht aan parkeervak­ken, fietsklemmen etc
.
Dus als ik dit goed lees: ook zonder het geplaatste parkeerverbod bord is parkeren alleen toegestaan in de parkeervakken...

Wedje leggen dat het zonder dit bord een zooitje wordt...

Bestuurder Twingo mag hopen dat de Qashqai niet geruild wordt voor een auto van een meter langer.

D.E.N.N.I.S. zei:
Dus als ik dit goed lees: ook zonder het geplaatste parkeerverbod bord is parkeren alleen toegestaan in de parkeervakken...
Nee, als jij goed zou lezen niet.

Schitterend! :cool:
Al zullen er zelfs dan nog mensen zijn die gaan klagen, omdat je aan zijn ruitenwisser hebt gezeten :cry:
Daar heb jij namelijk van af te blijven, vuile aso dat je er bent! ;)

Hier in de wijk sinds mei dit jaar ook iemand die maar niet sociaal kan parkeren.
Vandaag was het toppunt (en heb ik er meteen een foto van gemaakt) met de auto meer op de weg dan op de parkeerstrook. Zie hieronder voor de foto.
Normaal gesproken is het 'mijn' parkeerplaats (als er niemand staat sta ik er zo gezegd omdat ik er dan zicht op heb vanuit de woonkamer). Echter heeft in mijn vakantieperiode (ben vrijdag teruggekomen) deze auto er veelvuldig gestaan vermoed ik, en ook toen ik thuis kwam. Dat kon omdat mijn auto op de oprit stond.

1z2q9f8.jpg

Vandaag even naar de stad geweest (Nijmegen) om daar wat rond te lopen over de Waalkade en wat te drinken omdat het laatste vakantiedag was, en ik geen zin had om de hele dag thuis (binnen, danwel in de tuin) te zitten. Mijn auto stond aan de rand van de stad, en bij het naar mijn auto toe lopen zag ik vooraan bij het stoplicht de zwarte Opel Corsa die asociaal staat al staan dus ik had er al rekening mee gehouden dat ik de auto niet op zijn vaste plaats kwijt kon.
Echter doordat hij half op de weg stond bracht hij mij ook in de problemen omdat ik een hele scherpe hoek moest maken om te komen waar ik nu sta (zilvergrijze Corsa is van mij). Het voelde alsof ik de oprit opdraaide richting de Vectra van mijn ouders en nog stond ik minstens 30 centimeter van de stoeprand af. Ik heb dus meer moeite moeten doen door hem om de auto netjes aan de stoeprand te krijgen. Eerst naar voren richting stoeprand sturend, en vervolgens recht naar achteren waar ik dat normaal in 1x kan doen.

2h7mm9v.jpg

Het kan aan mij liggen, maar met 1x steken staat je Corsa toch prima geparkeerd? Of iets doorrijden en achteruit parkeren.
In je verhaal lees ik ook een soort ondertoon dat je liever niet hebt dat die andere auto op 'jouw' plaats parkeert, ook al zou ie correct parkeren.
Ik vermoed trouwens dat het iemand uit je eigen buurt moet zijn. Ik neem aan dat je dan gewoon even aanbelt en vraagt of ie normaal kan parkeren zodat ook jij zonder last kunt parkeren.

Terug
Bovenaan