Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Twix zei:Wij klappen de spiegels van onze auto's tegenwoordig steeds vaker zelf in.
---GT--- zei:Ik parkeer mijn Seat Inca altijd keurig binnen de lijntjes. Toch zie ik vaak dat men de spiegels van mijn Inca heeft ingeklapt. Dat betekent dat de ander niet binnen de lijntjes heeft kunnen parkeren. Zo breed is mijn Inca ook weer niet. Blijf van mijn spiegels af!
LoveMyJeep zei:Heb je liever dat ze ze er af lopen/rijden dan? Ik vind het wegklappen van een spiegel eigenlijk wel heel beleefd....
---GT--- zei:LoveMyJeep zei:Heb je liever dat ze ze er af lopen/rijden dan? Ik vind het wegklappen van een spiegel eigenlijk wel heel beleefd....
Misschien als je je auto parallel aan een rijbaan parkeert, maar ik heb het over parkeerplaatsen van 2,5 meter breed, waar elke auto naast elkaar kan parkeren. Mijn auto is lang geen 2,5 meter breed, dus heeft men van mijn spiegels af te blijven.
---GT--- zei:Ik parkeer mijn Seat Inca altijd keurig binnen de lijntjes. Toch zie ik vaak dat men de spiegels van mijn Inca heeft ingeklapt. Dat betekent dat de ander niet binnen de lijntjes heeft kunnen parkeren. Zo breed is mijn Inca ook weer niet. Blijf van mijn spiegels af!
Ik geloof ook niet dat ik erg vrolijk wordt als iemand de spiegels van de Benz in probeert te klappen. Twee vakken parkeren is aso maar andermans bezit vernielen(sommige spiegels zijn namelijk niet inklapbaar) is hier kennelijk gewoon geaccepteerd.Joël D. zei:---GT--- zei:Ik parkeer mijn Seat Inca altijd keurig binnen de lijntjes. Toch zie ik vaak dat men de spiegels van mijn Inca heeft ingeklapt. Dat betekent dat de ander niet binnen de lijntjes heeft kunnen parkeren. Zo breed is mijn Inca ook weer niet. Blijf van mijn spiegels af!
Van mij mogen ze best mijn spiegels inklappen. Maar ben bang dat niemand ze ingeklapt krijgt....
michel1975 zei:Ik geloof ook niet dat ik erg vrolijk wordt als iemand de spiegels van de Benz in probeert te klappen. Twee vakken parkeren is aso maar andermans bezit vernielen(sommige spiegels zijn namelijk niet inklapbaar) is hier kennelijk gewoon geaccepteerd.Joël D. zei:---GT--- zei:Ik parkeer mijn Seat Inca altijd keurig binnen de lijntjes. Toch zie ik vaak dat men de spiegels van mijn Inca heeft ingeklapt. Dat betekent dat de ander niet binnen de lijntjes heeft kunnen parkeren. Zo breed is mijn Inca ook weer niet. Blijf van mijn spiegels af!
Van mij mogen ze best mijn spiegels inklappen. Maar ben bang dat niemand ze ingeklapt krijgt....
Welnee, die man heeft gewoon elke keer de pech dat de lijnen op de parkeerplaats niet goed getrokken zijn.LoveMyJeep zei:Domweg stellen dat iemand die niet keurig met een schuifmaat geparkeerd in een vak staat een aso is, is gewoon dom. Maar zo'n typje als van die Volvo is natuurlijk een duidelijk geval...
stoterstangen90 zei:Welnee, die man heeft gewoon elke keer de pech dat de lijnen op de parkeerplaats niet goed getrokken zijn.LoveMyJeep zei:Domweg stellen dat iemand die niet keurig met een schuifmaat geparkeerd in een vak staat een aso is, is gewoon dom. Maar zo'n typje als van die Volvo is natuurlijk een duidelijk geval...
Twix zei:Wat is trouwens de functie van die gekleurde parkeervakken?
Mijn spiegel kan je niet verstellen, dus schade maak je wel.cbravo zei:Meestal, als ik me echt erger aan een auto, zet ik z'n spiegels scheef en zijn ruitewissers rechtop. Geen schade maar wel irritant.
Amen!De Schaduw zei:Van andermans spullen moet je in principe gewoon afblijven.
Zet je auto dan ook fatsoenlijk neer, dan blijven ze er ook vanafmichel1975 zei:Amen!De Schaduw zei:Van andermans spullen moet je in principe gewoon afblijven.
Bij de Benz kan je zowel de ruitenwisser als de spiegel niet zonder schade omklappen.
Dus lekker met je klauwen van andermans spullen afblijven!!!
Iedereen heeft er sowieso vanaf te blijven en als het je niet aanstaat bel je de politie. En verder houd je je takken lekker thuis.Bmwlover1 zei:Zet je auto dan ook fatsoenlijk neer, dan blijven ze er ook vanafmichel1975 zei:Amen!De Schaduw zei:Van andermans spullen moet je in principe gewoon afblijven.
Bij de Benz kan je zowel de ruitenwisser als de spiegel niet zonder schade omklappen.
Dus lekker met je klauwen van andermans spullen afblijven!!!![]()
Even los van de hele discussie sta ik er ook niet op te wachten om door een doodvreemde gefotografeerd te worden en zou daar dus ook allerminst van gediend zijn.lycan_Capri zei:Mevrouw werd nog kwaad op mij ook
De Schaduw zei:Mijn rijinstructeur zei het al: Je moet er in het verkeer van uit gaan dat iedereen gek is, behalve jij.
En verrek, hij had gelijk.![]()
Aan de slijtagesporen te zien wel. En als het niet mag vouwen ze je spiegels wel van je auto af. Dan weet je het ookTwix zei:De Schaduw zei:Mijn rijinstructeur zei het al: Je moet er in het verkeer van uit gaan dat iedereen gek is, behalve jij.
En verrek, hij had gelijk.![]()
Klopt als een bus. Denk daarom nooit dat een invoeger niet naar links komt omdat zijn richtingaanwijzer nog niet aan uit aan uit aan uit staat, die auto komt echt wel.
Een leuke uitspraak van mijn instructeur was, bij het naderen van een flitspaal: "Ga vanavond maar met je vrienden op de foto."
Terug on topic: mag je wel parkeren op die gekleurde vakken?
michel1975 zei:Even los van de hele discussie sta ik er ook niet op te wachten om door een doodvreemde gefotografeerd te worden en zou daar dus ook allerminst van gediend zijn.lycan_Capri zei:Mevrouw werd nog kwaad op mij ook
Blijf die dubbele moraal wonderlijk vinden. Aso parkeren is een doodzonde en derhalve wordt geen middel geschuwd.lycan_Capri zei:michel1975 zei:Even los van de hele discussie sta ik er ook niet op te wachten om door een doodvreemde gefotografeerd te worden en zou daar dus ook allerminst van gediend zijn.lycan_Capri zei:Mevrouw werd nog kwaad op mij ook
Ach ja, ik was net bezig met de foto's van die lompe Citroën en toen kwam zij aanrijden
Ze had ruimte zat om de BMW gewoon normaal in het vak te steken, maar dat doet ze dus niet
Dus ik dacht: Ach waarom ook niet stomme doos, als je dan zo lomp parkeert ben je voor mij ook en kom je met kenteken en gezicht op het net
lycan_Capri zei:michel1975 zei:Even los van de hele discussie sta ik er ook niet op te wachten om door een doodvreemde gefotografeerd te worden en zou daar dus ook allerminst van gediend zijn.lycan_Capri zei:Mevrouw werd nog kwaad op mij ook
Ach ja, ik was net bezig met de foto's van die lompe Citroën en toen kwam zij aanrijden
Ze had ruimte zat om de BMW gewoon normaal in het vak te steken, maar dat doet ze dus niet
Dus ik dacht: Ach waarom ook niet stomme doos, als je dan zo lomp parkeert ben je voor mij ook en kom je met kenteken en gezicht op het net
En ja, je mag gewoon parkeren op de gekleurde vakken het heeft echt geen betekenis
Twix zei:lycan_Capri zei:michel1975 zei:Even los van de hele discussie sta ik er ook niet op te wachten om door een doodvreemde gefotografeerd te worden en zou daar dus ook allerminst van gediend zijn.lycan_Capri zei:Mevrouw werd nog kwaad op mij ook
En ja, je mag gewoon parkeren op de gekleurde vakken het heeft echt geen betekenis
De aso-parkeerders zijn dus vogelvrij: fotograferen, spiegels inklappen, ruitenwissers omhoog zetten.
Stapte ze ook uit zo, of is ze nog even achteruit gereden om de auto recht te zetten?
Lekker tolerant he. Dat was volgens mij iets waar Nederland vroeger om bekend stond. Heb ik ooit gelezen in een boek voor maatschappijleer. Is het in Amerika ook zo?Twix zei:lycan_Capri zei:michel1975 zei:Even los van de hele discussie sta ik er ook niet op te wachten om door een doodvreemde gefotografeerd te worden en zou daar dus ook allerminst van gediend zijn.lycan_Capri zei:Mevrouw werd nog kwaad op mij ook
De aso-parkeerders zijn dus vogelvrij: fotograferen, spiegels inklappen, ruitenwissers omhoog zetten.
Stapte ze ook uit zo, of is ze nog even achteruit gereden om de auto recht te zetten?
Dat staat ook los van de discussie hier maar mensen moeten eens wat meer op zichzelf gaan letten in plaats van altijd op een ander.Twix zei:Laat ik ook duidelijk zijn dat ik de manier van parkeren niet goedkeur.
michel1975 zei:Dat staat ook los van de discussie hier maar mensen moeten eens wat meer op zichzelf gaan letten in plaats van altijd op een ander.Twix zei:Laat ik ook duidelijk zijn dat ik de manier van parkeren niet goedkeur.
Hoe is het weer daar nu? Heb nog wel een paar dagen vrij voor een fotovakantieTwix zei:michel1975 zei:Dat staat ook los van de discussie hier maar mensen moeten eens wat meer op zichzelf gaan letten in plaats van altijd op een ander.Twix zei:Laat ik ook duidelijk zijn dat ik de manier van parkeren niet goedkeur.
Klopt, maar ik wou het even gezegd hebben, voordat ze mij ook preventief op de foto zetten!
Als ik nou bijvoorbeeld mijn Fiat Cinquecento naast deze BMW zou parkeren, zodanig dat ik nog wel netjes tussen de lijntjes sta, ben ik dan ook asociaal bezig?lycan_Capri zei:Het blijft toch lastig die lijntjes:
Maar deze dame maakte het wel heel bont:
![]()
Ze keek ook niet heel erg vrolijk toen ik de foto maakte![]()
stoterstangen90 zei:Als ik nou bijvoorbeeld mijn Fiat Cinquecento naast deze BMW zou parkeren, zodanig dat ik nog wel netjes tussen de lijntjes sta, ben ik dan ook asociaal bezig?lycan_Capri zei:Het blijft toch lastig die lijntjes:
Maar deze dame maakte het wel heel bont:
![]()
Ze keek ook niet heel erg vrolijk toen ik de foto maakte![]()
Lycan_Capri zei:Als je daarmee haar bestuurdersdeur blokeert krijg je van mij een pluim smiling smiley
Misschien leert dat a-sociale mens er wat van
michel1975 zei:Even los van de hele discussie sta ik er ook niet op te wachten om door een doodvreemde gefotografeerd te worden en zou daar dus ook allerminst van gediend zijn.
Sommige mensen willen niet herkend worden. Om wat voor reden dan ook . En dan heb ik het niet over criminelen. Er zijn mensen die bewust onvindbaar op internet zijn wederom om wat voor reden dan ook.Soloman zei:En als ze het wel doen, wat dan nog?
Heb je wel eens een foto gemaakt van de St. Pieterskerk? Ik wel.
Daar fotografeer je heel veel mensen mee, dat wil je niet weten.
Ok, flauw.
Maar als iemand mij fotografeert, wat is mijn nadeel dan? Niets toch.
Waarom doet diegene dat? Geen idee. Zijn probleem. Ik kan er moeilijk mee zitten. Ik vind het erger als ik achter iemand loopt die rookt, dat vind ik pas erg. Maar iemand die een foto van me maakt, kom op man, als hij daar gelukkig mij is, so be it.
Jou mogen ze altijd filmen. Maar anderen willen dat niet en daar heb je maar respect voor te hebben.Soloman zei:Als je zelf niets verkeerds doet, is er niets aan de hand. Voor mijn part hangen ze het hele land vol met camera's. Het voordeel hoef ik niet toe te lichten. De enige privacy verdien je thuis. Daar moet je met rust gelaten worden, zodat je tot rust kunt komen, maar daarbuiten mogen ze van mij me altijd filmen en fotograferen. Ik heb niets te verbergen. Die hele privacywet snap ik echt niet.