^^^ ik zou de fiscaliteiten even aanzien.. de lobby om EV rijden ná 2025 fiscaal vriendelijk te houden is weer gestart vandaag, nu de Europese milieuministers het plan voor EV only nieuw verkoop in 2035 ( 2030 in NL én 2025 mogelijk verplichting in zakelijke (fleet) leasewereld bij personenwagens) hebben gepresenteerd.
De belangenorganisaties zijn weer in het nieuws.. alhoewel ik mij kan voorstellen dat de PHEV's wél gaan betalen om de fiscale stimulans van BEV te bekostigen.
Ik ga er wel van uit dat PHEV voertuigen straks gewoon de volle bak gaan betalen. Ergens snap ik dat wel als je echt over wil naar EV. De hoge benzineprijzen en BPM stimuleren mensen als genoeg om PHEV te rijden en te kopen.
Ik zou best een EV willen als daily, maar voor mij veel te duur als ruimere gezinsauto.
PHEV maakt een auto zwaar waardoor je volle bak MRB betaald en technisch complex + weinig aanbod als je een grote station zoekt. Bovendien doen wij kleine stukjes met de Up.
Dan kom je al snel uit op gewoon benzine
E-klasse vind ik niet mooi met het budget wat ik heb. A6 doet mij weinig, op het interieur na vind ik het model niet bijzonder (niet mooi/niet lelijk) en het zelfde geld voor het rijden niet heel goed maar ook niet slecht met (FWD). BMW 5-serie touring vind ik wel heel mooi.
zoiets is perfect maar heel veel boven budget.
zoiets is bovenkant budget verwacht ik volgend jaar maar al gelijk 162.000 km wat toch niet wat te veel, zeker na verhouding tot het geld (25.000) en een auto van 2014 (terwijl ik nu 2015 rij) gaat mij dat echt te ver. Skoda superb vind ik van buiten mooi in leuke uitvoering maar van binnen niet, zelfs de leukere uitvoeringen niet.
Zo'n Insignia koop je ook
Qua looks vind ik hem net zo mooi als een 5-serie touring (ik geef echt niets om een logootje op de neus of wat anderen denken) Head up display, adaptive cruise, stoelmassage, stoelverwarming, stoelventilatie, elektrisch verstelbaaar met geheugen, stuurverwarming, standkachel, 360 graden camera , matrix led lampen, adaptief onderstel, leer, moderne navi, 260PK. Ondanks zo'n Insignia ook veel moderner is zal het allicht qua afwerking niet zo goed zijn als zo'n 5 serie, maar misschien wel te overwegen voor zoveel luxe, jonger en lagere km standen.
we zullen zien :T