AsconaGT: BMW 520i Touring (2019) & Twingo ZE Vibes (2020)

AsconaGT zei:
Zo'n Insignia GSI is wel een plaatje. Met 260PK lang niet zo snel als mijn C-klasse maar ruim voldoende natuurlijk. . 4x4 met torque vectoring (men spreekt zelfs van een auto met het gevoel van RWD rij eigenschappen in testen) , fraaie kuipstoelen met verwarming en verkoeling, dik uitgerust met alle denkbare opties en ik vind het model ook heel mooi zo.

Maar in NL schijnen er maar paar geleverd te zijn. Dus kom je al snel in Duitsland uit. En de prijzen zijn ook nog fors. In ieder geval veel meer dan dat ik aan een auto wil uitgeven.

En van Mercedes naar Opel lijkt me sowieso toch weer een stap terug.

En van Mercedes naar Opel lijkt me sowieso toch weer een stap terug.

Als je het logo even weg denkt dan valt het verschil toch wel weer mee. Ten eerste omdat je voor het zelfde geld een veel jongere auto koopt die ook weer een stuk moderner is qua afwerking en techniek. Bovendien qua luxe, multimedia en andere zaken heb je wel een veel modernere auto bij de Opel dan een oudere mercedes. Dat gaat zo hard.

Denk qua details (materiaal soorten, knopjes, en de vele details) dat het alsnog wel iets inleveren is maar qua motor , luxe, veiligheid lever ik niets in of ga ik er zelfs op vooruit.

Ik wil ook het liefst een iets grotere auto, een E-klasse combi vind ik gewoon niet mooi (wat in mijn budget past), een A6 is een keurige auto maar doet mij op een of andere manier helemaal niks. Op een fraai interieur na voel ik de meerwaarde ook niet. Een 5-serie (F11) vind ik wel heel erg mooi en ook erg fijn rijden, fijne automaat. Die staat wel op de shortlist.

Maar dan blijft een beetje het zelfde; Op 5 series kun je heel veel krijgen aan opties en luxe, maar in de praktijk zijn ze toch best kaal uitgerust in mijn budget. airco en cruise control zit er wel op natuurlijk, maar als je dan comfortstoelen zoekt en/of head-up display en/of adaptive cruise en/of panoramadak of andere luxe dan word de spoeling zeer dun en de prijzen heel hoog voor exemplaren met toch behoorlijk wat kilometers. dat maakt mij zo aan het twijfelen. Ook omdat veel mensen in mijn omgeving toch wel zeer forse kosten aan hun BMW's hebben als ze wat ouder worden. lees; duizenden euro's soms vind ik het wel lastig om een smak geld uit te geven en nog een auto te kopen met 150.000 km. ondanks ik weinig km maak.

Maar planning is nog zeker een jaar doorrijden met de C want hij bevalt nog goed en is veruit de beste auto die ik ooit heb gehad (y)

Dat wordt flink wennen met de huidige brandstofprijzen.

Klopt, Maar ga ik naar een E200 combi, A6 2.0 avant of 520i touring dan ga ik zeker het zelfde kwijt zijn ;)

Daar komt bij dat ik 'straks' de volle mep MRB moet betalen voor de Benz, dan is 1800 kilo ook niet goedkoop in de MRB.

(een heel veel grotere 2020 insignia sports tourer met 2.0 turbo en automaat en 200PK weegt slechts 1500 kg)

Maar ben nog niet actief op zoek of zo, tenzij er in de buurt een mooie 5-serie in perfecte specs en prijs staat of een perfecte insignia

^^^ ik zou de fiscaliteiten even aanzien.. de lobby om EV rijden ná 2025 fiscaal vriendelijk te houden is weer gestart vandaag, nu de Europese milieuministers het plan voor EV only nieuw verkoop in 2035 ( 2030 in NL én 2025 mogelijk verplichting in zakelijke (fleet) leasewereld bij personenwagens) hebben gepresenteerd.

De belangenorganisaties zijn weer in het nieuws.. alhoewel ik mij kan voorstellen dat de PHEV's wél gaan betalen om de fiscale stimulans van BEV te bekostigen.

https://nos.nl/artikel/2434589-het-einde-van-de-diesel-en-benzineauto-is-in-zicht

BEV gaat uiteindelijk ook echt wel betalen. Al was het maar omdat het noodzakelijk is ivm de hogere slijtage aan civieltechnische infrastructuur.

^^^ ik zou de fiscaliteiten even aanzien.. de lobby om EV rijden ná 2025 fiscaal vriendelijk te houden is weer gestart vandaag, nu de Europese milieuministers het plan voor EV only nieuw verkoop in 2035 ( 2030 in NL én 2025 mogelijk verplichting in zakelijke (fleet) leasewereld bij personenwagens) hebben gepresenteerd.

De belangenorganisaties zijn weer in het nieuws.. alhoewel ik mij kan voorstellen dat de PHEV's wél gaan betalen om de fiscale stimulans van BEV te bekostigen.

Ik ga er wel van uit dat PHEV voertuigen straks gewoon de volle bak gaan betalen. Ergens snap ik dat wel als je echt over wil naar EV. De hoge benzineprijzen en BPM stimuleren mensen als genoeg om PHEV te rijden en te kopen.

Ik zou best een EV willen als daily, maar voor mij veel te duur als ruimere gezinsauto.

PHEV maakt een auto zwaar waardoor je volle bak MRB betaald en technisch complex + weinig aanbod als je een grote station zoekt. Bovendien doen wij kleine stukjes met de Up.

Dan kom je al snel uit op gewoon benzine

E-klasse vind ik niet mooi met het budget wat ik heb. A6 doet mij weinig, op het interieur na vind ik het model niet bijzonder (niet mooi/niet lelijk) en het zelfde geld voor het rijden niet heel goed maar ook niet slecht met (FWD). BMW 5-serie touring vind ik wel heel mooi. zoiets is perfect maar heel veel boven budget. zoiets is bovenkant budget verwacht ik volgend jaar maar al gelijk 162.000 km wat toch niet wat te veel, zeker na verhouding tot het geld (25.000) en een auto van 2014 (terwijl ik nu 2015 rij) gaat mij dat echt te ver. Skoda superb vind ik van buiten mooi in leuke uitvoering maar van binnen niet, zelfs de leukere uitvoeringen niet.

Zo'n Insignia koop je ook

Qua looks vind ik hem net zo mooi als een 5-serie touring (ik geef echt niets om een logootje op de neus of wat anderen denken) Head up display, adaptive cruise, stoelmassage, stoelverwarming, stoelventilatie, elektrisch verstelbaaar met geheugen, stuurverwarming, standkachel, 360 graden camera , matrix led lampen, adaptief onderstel, leer, moderne navi, 260PK. Ondanks zo'n Insignia ook veel moderner is zal het allicht qua afwerking niet zo goed zijn als zo'n 5 serie, maar misschien wel te overwegen voor zoveel luxe, jonger en lagere km standen.

we zullen zien :T

Ik ben weinig te klagen over de afwerking van mijn Insignia. Ik vind dat er weinig verschil is tussen mijn Insignia en onze "premium" auto, een Mini Countryman. Misschien is een 5 serie van een hoger niveau dan een Mini, dat heb ik nog nooit vergeleken.
Mijn Insignia is gewoon een hele prettige auto met mooi veel opties. Vandaar dat die toch nog steeds niet in het kanaal geëindigd is ondanks de betrouwbaarheidsproblemen.

Een mini kun je niet vergelijken met een 5 serie. Ik ken het afwerkingsniveau van de Insignia niet maar vind het verschil tussen bijvoorbeeld een Audi A4 en Audi A6 al enorm. Veel minder hard plastic en vooral veel stiller en rustiger van binnen. Je zou verwachten dat een 5 serie er beter uitkomt dan de insignia, het prijsverschil moet ergens gerechtvaardigd worden natuurlijk. Maar daarvoor ken ik beide auto's niet goed genoeg.

Ik weet wel dat het "lastig" is een stapje terug te doen als je eenmaal een fijn interieur gewend bent.

. Je zou verwachten dat een 5 serie er beter uitkomt dan de insignia, het prijsverschil moet ergens gerechtvaardigd worden natuurlijk. Maar daarvoor ken ik beide auto's niet goed genoeg.

het verschil is dat de volumemerken ook niet stil zitten. Die worden elke generatie natuurlijk ook steeds beter en mooier. Bij een 5 serie kijk ik naar model 2012-2017. Dat was toen echt helemaal top. Zeker niet te vergelijken met een insignia ( A ) van die tijd.

Bij Insignia kijk ik na model 2017-2022 ( B ) . Hoewel ik ook daar verwacht dat het niet op het niveau zit van een oude 5, zal het verschil iets minder groot zijn. Ken beide auto's een beetje. Toevallig van het weekend nog in een 520d gezeten van 2015. Echt een fijn ding hoor, maar je ziet wel dat de jaartjes tellen in bepaalde opzichten. Maar ben wel benieuwd hoe groot het verschil zal zijn.

Zo'n insignia is ruimer, luxer, moderner (multimedia), veel meer luxe, lager bouwjaar en lagere km standen (dus potentieel minder kans op dure kosten) en lagere MRB

Zo'n BMW weegt meer, minder luxe, minder ruim (maar ook prima), en exemplaren die wat hogere km standen hebben (dus potentieel meer kans op duur onderhoud). Maar verwacht wel dat het net wat mooier in elkaar steeks ondanks de oudere leeftijd, achterwiel aandrijving en als je hem lang houd dan behoud zo'n BMW nog wel een klein beetje waarde.

Mieluh zei:
Een mini kun je niet vergelijken met een 5 serie. Ik ken het afwerkingsniveau van de Insignia niet maar vind het verschil tussen bijvoorbeeld een Audi A4 en Audi A6 al enorm. Veel minder hard plastic en vooral veel stiller en rustiger van binnen. Je zou verwachten dat een 5 serie er beter uitkomt dan de insignia, het prijsverschil moet ergens gerechtvaardigd worden natuurlijk. Maar daarvoor ken ik beide auto's niet goed genoeg.

Ik weet wel dat het "lastig" is een stapje terug te doen als je eenmaal een fijn interieur gewend bent.
Toch wordt de Mini als premium in de markt gezet. Een Countryman met 1.6 liter diesel kost ongeveer net zo veel als een Insignia met vergelijkbare motor. Toch is de Insignia luxer en groter. Dus zou je denken dat het afwerkingsniveau dan hoger zou mogen zijn, wat mij reuze mee valt.

Ik ken de countryman niet maar de gewone mini's wel. En ik vind het hele gave auto's maar de afwerking is inderdaad zeker niet premium. Maar een exemplaar waar ik wel eens bij in zit heeft ook head-up display. Maar dat is dan gewoon zo'n schermpje wat omhoog klapt achter het stuur ipv in de voorruit. Ken dat ook in bijvoorbeeld een mazda 2 of zo, maar in een mini is dat dus ook gewoon gemeengoed. Bij een insignia met HUD zit dat wel gewoon mooi in de voorruit.

En eigenlijk is een 1-serie of mercedes A-klasse (ken alleen de vorige generatie) ook zeker geen uitblinker als het gaat om materiaalgebruik en afwerking. Prima hoor maar een golfje of astra doet daar weinig voor onder. Daar zul je de grotere 'premium' modellen voor moeten kopen

Ik schrok wel (weer) van de brandstofprijzen. Mijn C-klasse heeft een klein tankje, maar ging zomaar weer voor 100 euro in. Zo heel veel heb ik niet eens gereden en hangt ook elke dag wel aan de stekker waardoor ik maar 1x per maand tank. Normaal kijk ik niet zo op brandstofverbruik met de auto's die ik koop aangezien in weinig km maak maar wil het bij een volgende wel een beetje binnen de perken houden als dagelijkse auto. De 1 op 26 die ik nu heb gehaald sinds de aanschaf 2 jaar geleden ga ik niet snel evenaren denk ik.

Jij tankt toch wel over de grens?
Wij waren pas even naar Enschede, toen ben ik ook nog doorgereden om even te tanken. Scheelt toch zo'n 50ct per liter.

Vergeleken met mijn lokale tankstation scheelt het 35 cent (soms nog wat minder, in Duitsland fluctueren de prijzen met het uur aan de pomp)

even gechecked, maar 95 in NL kost nu iets van 2,20 en in duitsland 1,84 aan de pomp. zal vast hier en daar paar cent goedkoper of duurder zijn.

Naar gronau is vanaf mijn huis 32 km (dus 64 retour)

ik rij 1 op 15 als ik rustig rij, dus iets meer dan 4 liter brandstof. Dus zeg ongeveer 10 euro aan brandstofkosten. Dan moet ik al 29 liter tanken om de kosten van het heen en weer rijden er uit te halen puur kijkende naar brandstof en niet naar andere afschrijving/slijtage wat ook nog zou moeten. Als de tank echt leeg is gaat er zo'n 40 liter in (klein tankje). dus op 11 liter bespaar ik dan nog geen 4 euro. En als je alle auto kosten mee rekent bespaar je nog minder.

Dus nee, voor alleen de brandstof rij ik er niet naar toe. Als ik toch in Enschede moet zijn (kom ik niet vaak met de Benz) dan combineer ik het wel eens. maar dan doe ik ook gelijk wel eens wat boodschappen met zaken die in NL niet te verkrijgen zijn of stuk duurder zijn. Maar ik rij dus zeker niet speciaal er voor naar duitsland.

Advies,

Ik heb een auto op het oog en is in december 2021 geïmporteerd door een autobedrijf. Volgens finnik is hij daarna niet meer van eigenaar veranderd of iets en staat hij nu (nog steeds) te koop. Inruil Benz is heel netjes maar de huidige vraagprijs iets aan de hoge kant.

Bij te betalen bedrag is net te ver uit elkaar

Is er nog te achterhalen of die inderdaad al zo lang te koop staat? En zo ja, wat is de vraagprijs geweest. Als hij nog niet is gezakt moet er nog wel wat mogelijk zijn. Als hij al paar x flink is gezakt word de onderhandeling wel stroef

Ik zou eens het kenteken in google intypen. Dan kom je vaak ook wel oudere advertenties tegen.
Ben benieuwd!

^^^ kan je een oude connectie uit jouw dealerwerk niet contacteren? Volgens mij kan die via het RDW portaal wellicht zien of de auto sinds begin dit jaar de status bedrijfsvoorraad heeft?

Maar goed, als de auto al een statijd van ruim 180 dagen heeft.. hoéft het natuurlijk niet te betekenen dat de verkoper op de auto moet afschrijven.. omdat jouw geldbuidel wat te dun is / niet wenst aan te vullen. ;)

Welke reden heb je om nu toch al wél van auto te wisselen.. je bent toch een jaar te vroeg. :confused:

Ik kom dus niets tegen behalve de recente advertentie. Ik weet dat sommigen vaak wel het e.e.a. kunnen achterhalen maar ik kan verder niet zien of deze inderdaad al zo lang te koop staat.

Misschien een kentekenrapport bij Finnik?
Het lijkt ook alsof de foto's nieuwer zijn, want ik zie veel groen op de foto. Dat is dus niet van december.
Stel voor jezelf een doelbedrag en wacht af :)
Trekhaak zit er ook nog niet op toch?

Klopt. Heb je helemaal gelijk in :D ik heb het geld wel hoor maar het is meer dat het gevoelsmatig iets aan de hoge kant is.

Klopt, planning is altijd geweest medio 2023. Ik zag deze auto en heb wel een zwak voor dit model gehad. Nu werd er 1 aangeboden met vrijwel alle opties. Af fabriek standkachel, stuurverwarming, stoelverwarming, achterbank verwarming maar ook stoelverkoeling, memory stoelen, head up display, 360 camera, panorama dak, digitaal dashboard, lederen bekleding, matrix led koplampen en ga zo maar door. Gewoon vol. En ook nog in een kleur die je zelden ziet.

Meende dat ik hem een hele poos geleden ook al een x zag maar veel duurder. Maar nu dacht ik. Vraag gewoon wat mijn auto waard is. En ze geven 500 euro meer als wat ik er 2 jaar geleden voor heb betaald. Nette prijs dus maar die auto die ik op het oog heb staat dus ook relatief aan de prijs te koop en eigenlijk ook net iets meer als wat ik wil bij leggen.

AsconaGT zei:
(..)

Meende dat ik hem een hele poos geleden ook al een x zag maar veel duurder. Maar nu dacht ik. Vraag gewoon wat mijn auto waard is. En ze geven 500 euro meer als wat ik er 2 jaar geleden voor heb betaald. Nette prijs dus maar die auto die ik op het oog heb staat dus ook relatief aan de prijs te koop en eigenlijk ook net iets meer als wat ik wil bij leggen.

Ja, ik heb later even in het Opel topic bijgelezen en kennis van je beweegredenen genomen. (y)

Auto heb je inderdaad al eerder gespot en volgens mij hier ook gepost. Herken het wel, aanbiedende partij heeft, in mijn ogen, een beetje vreemde bedrijfsnaam voor de plaats waarin ze gevestigd zijn. De prijs zou terug in dit topic terug te moeten vinden zijn.

Misschien moet je het maar gewoon doen. Zoals Frits79 ook zegt..

Over een jaar is de wereld (weer) anders, energie blijft duur, spanningen blijven.. je koopt misschien nu (te) duur in.. maar krijgt ook (te?) veel terug.. wat misschien over een jaar niet meer zo is. Lopende kosten zullen wel hoger zijn omdat je geen PHEV meer rijdt.. en alle moeite voor die stekkeraansluiting buitenshuis is dan ook maar voor korte duur geweest (totdat die Up! naar een e-UP! wordt gewisseld ;) )

Deze auto staat gewoon op jouw te wachten. ;)

Ze zullen in 's Gravendeel wel geen koopzondag hebben.. maar anders had je morgen mooi in de auto kunnen stappen om te proefrijden. :T

Heb ook even gekeken in het Opel topic, maar dat is een hele mooie Insignia en vergeet niet dat het nog best lastig kan worden om je auto kwijt te raken voor er de volle mep aan mrb moet betalen

Volgens Autotelex staat hij sinds 7-12-2021 te koop. Prijs is sindsdien € 1.000 gezakt. Overigens geeft Autotelex een handelswaarde van iets meer dan 23k op en een verkoopwaarde van 26k.

2 januari in het Opel topic had je m al gepost, Joost

Ahh kijk! Ik meende al zoiets, kon het niet zo snel terug vinden. Na meer dan 8 maand moet hij er wel een keer zat van zijn zou je denken o_O

Volgens Autotelex staat hij sinds 7-12-2021 te koop. Prijs is sindsdien € 1.000 gezakt. Overigens geeft Autotelex een handelswaarde van iets meer dan 23k op en een verkoopwaarde van 26k.

thnx! (y)

Maar ja hoe groot is de kans dat je hem nog een keer in deze uitvoering en kleur tegenkomt.

Klein, maar zaken als standkachel en stoelventilatie is een nice to have en kan zou een auto er niet om laten staan als ik later een exemplaar tegen kom die het niet heeft. In duitsland staan er welk enkele te koop die beetje vergelijkbaar uitgerust zijn met een kleur. In nederland vrijwel nooit.

Daarom is de planning altijd medio 2023 geweest. Ook omdat de auto tegen die tijd de 2 ton over gaat. Nu door de dure brandstofprijzen is mijn huidige auto nóg populairder geworden. Tjah het blijft altijd een beetje koffiedik kijken Occasions zijn gewoon ook duur, leuk voor de inruil, maar je koopt ook gewoon duur weer natuurlijk

^^^ kan je een oude connectie uit jouw dealerwerk niet contacteren?

Ik heb inderdaad nog steeds wat contacten in de autowereld waarvan mijn oud collega waar ik veel en goed mee heb samengewerkt nog steeds bij een officiële opel dealer werkt. Ik weet dat ze obv chassisnummer ook nog allerlei andere zaken kunnen in zien. Heb hem al een tijd niet gesproken, maar kan hem wel eens vragen. (y)

Ik denk dat het puntje "occassions zijn nu ook duur" inderdaad ook mee moet worden genomen in je overweging. Welk model je ook bekijkt, ook in Duitsland wordt het steeds iets duurder. Mede daardoor heb ik maar besloten mijn huidige C200 cdi net zo lang te rijden tot ie ermee ophoudt of ik niet meer de binnenstad in mag van waar ik werk (zal medio 2025 zijn).

Zojuist mijn oud collega sinds lange tijd weer gesproken. Erg leuk, mede omdat ik destijds een heel goede band met hem had maar het een beetje is verwatert. Hij werkt nog steeds bij een opel dealer. Hij heeft de auto helemaal na kunnen lopen in de systemen, ook ivm dat het import is

Onderhoud heeft hij altijd bij de opel dealer gehad, gewoon volgens schema onderhouden. Laatste km stand in duitsland vorig jaar de kilometer stand nu. Dus km stand lijkt te kloppen. Verder nooit gekke dingen geclaimed of iets. Hij bevestigde dat over het algemeen de insignia's probleemloos de kilometers maken met als kanntekening dat ze natuurlijk ook weinig zijn verkocht.

Ik dacht ik bel even om een proefrit te plannen en te zien of we tot elkaar kunnen komen

Man van weinig woorden; auto staat binnen en is gepoets. Ik ben van harte welkom maar proefrit is alleen mogelijk als we er financieel uit zijn en de proefrit uitsluitsel gaat geven. Ik rij eerst liever en bepaal dan pas de prijs. Maar misschien is het wel vrij normaal, maar ik ken dat niet zo. o_O

Beetje gekke gang van zaken doen in mijn beleving. o_O Als het verschil klein is snap ik niet waar deze autohandelaar moeilijk over doet, geeft toch een beetje een nare smaak en misplaatste druk van moeten kopen.

Overigens erg mooie auto in deze samenstelling, maar ik vind de MB ook erg mooi ('oud' geworden)!

Zag laatst een splinternieuw Insignia.
In het donkerrood.
Mijn eerste gedachte was: “Fijn dat er toch nog mensen zijn die iets anders kiezen”.
En dan bedoel ik niet alleen de kleur. De Insignia zie je eigenlijk veel te weinig. Ik vind het (zowel in sedan als in station) een heel mooi ontwerp. En als ze dan ook nog een mooi kleurtje hebben en op dikke wielen staan…….(y)

We gaan zien of dit ‘m is voor je, maar mijn zegen heb je.:)

Ik snap wel dat je niet allerlei mensen wil hebben die gewoon even een Insignia willen ervaren en dus komen rijden. Aan de andere kant: je weet niet of de auto je past als je er niet mee hebt gereden.

Ik mag ook wel rijden, dat is het punt niet. Maar hij zei gewoon vrij duidelijk en direct dat de auto staat binnen in de showroom gepoetst. En dat we er eerst helemaal financieel uit moeten zijn voordat een proefrit mogelijk is. Als ik die kant op ga, wil ik sowieso proefrijden. Ook al is het financieel net niet top. Dan zag ik wel dat hij achteraf toch niet zo fijn rijd of iets o_O

Bij dealers is dat uiteraard anders dan bij een garage of handelaar. Maar ken het niet zo verder op zo'n manier.

Recenties zijn overigens wel overwegend goed,

Naja ik vind die hele houding gek. Alsof er nul onderhandelingsmogelijkheid is op het moment dat je er met elkaar uit wil komen. Dan zou ik het al laten zitten eerlijk gezegd. Denk dat ie met een maand of twee er weer 1000 af doet, hij moet wel.

Je ziet het helaas bijna overal, eerst de prijs overeenkomen en dan mag je er pas mee rijden. Wereld op z'n kop.

Je ziet het helaas bijna overal, eerst de prijs overeenkomen en dan mag je er pas mee rijden. Wereld op z'n kop.

Bij (merk) dealers is dat nog steeds niet zo volgens mij. Maar bij grotere handelaren, zeker die het van de massa moeten hebben is daar allemaal geen tijd voor blijkbaar en willen ze 'fun rijders' mijden. Ik wil mij er niet gelijk door laten weerhouden, maar heb er wel moeite mee.

Als ik die kant op rij (voornemens is vrijdag) wil ik sowieso wel een proefrit maken. Ook om te zien of de insignia mij bevalt als auto, hoe de automaat schakelt, hoe stil deze is tijdens het rijden, etc. Dus zal ik vooraf wel soort van akkoord moeten gaan met de prijs op basis van een vlekkeloze proefrit. Ik wil nadien de auto niet afkraken als hij verder prima is. maar misschien nog wel iets van onderhandelingsruimte vinden om nog iets met de prijs te doen als die vooraf stoïcijns aan de huidige vraagprijs blijft vasthouden.

Ik snap de houding op zich wel. Zeker bij wat exotischere modellen krijg je veel aanloop van mensen die wel willen rijden maar niet willen kopen. Was ook met de Vel Satis het geval.

Ik zeg, gewoon gaan rijden. Als ie bevalt kom je er echt wel uit met het geld. Als het ding onverhoopt niet bevalt kan je de Insignia uit je gedachten zetten.

Ik snap de houding op zich wel. Zeker bij wat exotischere modellen krijg je veel aanloop van mensen die wel willen rijden maar niet willen kopen. Was ook met de Vel Satis het geval.

Ik begrijp dat wel in het geval van een BMW M3 of iets, maar we hebben het in dit geval gewoon over een opel insignia. Weliswaar een weinig voorkomende uitvoering, maar dan nog. Niet super exclusief voor mijn gevoel.

Ik wil wel rijden, maar dan moet ik dus vooraf al haast akkoord gaan met de prijs. Op zich geen punt als de vraagprijs marktconform is maar hij staat eigenlijk wel redelijk hoog geprijsd gevoelsmatig (heb verder weinig referentie) en de verkoper lijkt vrij stug te zijn met de prijs in die zin dat hij telefonisch al aan gaf; de prijs is al een keer gezakt daar is echt weinig meer aan te doen. Maar die proefrit wil ik wel maken. Ik ga het wel zien

Afgelopen zaterdag bij een handelaar de Renault ingeruild op de favoriete auto van Mevrouw Zoveel. Heel andere prijsklasse, maar proefrit geen enkel probleem, "U mag max 2 uur proefrijden meneer".... Kap naar beneden en zoef, daar gingen we. Korte onderhandeling daarna en we waren klaar. Moet ik me binnenkort behelpen met haar auto :)

Ik ben zelf niet zo snel met dat soort beslissingen nemen. Dus kijken, korte proefrit. En dan thuis nog ff alles op een rijtje zetten, het idee even laten wennen, en dan akkoord of niet. Dus zo'n houding bij een proefrit zou mij al verder doen kijken.

Barri zei:
Ik ben zelf niet zo snel met dat soort beslissingen nemen. Dus kijken, korte proefrit. En dan thuis nog ff alles op een rijtje zetten, het idee even laten wennen, en dan akkoord of niet. Dus zo'n houding bij een proefrit zou mij al verder doen kijken.

Wordt natuurlijk lastiger als de spoeling dun is. Toen ik vorig jaar mijn huidige auto kocht waren er 3 kanshebbers in NL waarvan er 2 een kleur hadden die ik niet bovenaan mijn lijstje had staan. Dan zijn de opties beperkt en moet je ook als de communicatie stroef is kunnen/willen handelen of geduld hebben. Nu viel dat in mijn geval mee maar kan me voorstellen dat je evengoed gaat kijken.

Lijkt me sowieso dat je niet perse "on the spot" moet beslissen. Je kunt de prijs overeen gekomen zijn maar alsnog even na willen denken.

406c zei:

Bij een dergelijke houding van een handelaar of dealer ga ik gelijk weg,
ook al is de auto interessant.
Ik wil een auto ook gewoon kopen waar ik goed wordt geholpen,
en waar aandacht voor me is.

Ik ben een serieuze koper, en zoals ik zelf iemand behandel wil ik ook behandeld worden.

In heb via via iemand gesproken die al een keer bij de auto is wezen kijken en stukje gereden. Buitenkant heeft wel wat ingebrande vogelpoep en wat plekjes. Is mee te leven. velgen hebben wat krasjes; ook niet een direct probleem voor mij. Binnenkant beetje zelfde verhaal, geen schades of iets maar ook zeker niet in nieuwstaat. Heeft wat liefde nodig. Heb wel lol in zulke dingen dus daar kan ik nog wel doorheen kijken.

Maar het grootste probleem was dat de auto ergens olie lekt. Niet zweten maar echt duidelijk oliespoor. Heb een foto gezien en er lijkt inderdaad ergens een pakking of iets niet goed te zijn. 'ergens'. De garage had wel aangeboden dit te herstellen maar die gene had er toen vanaf gezien.

Dit gaat niet de goede kant op zo o_O

Gewoon niet doen dus. Sowieso zou ik de auto helemaal willen laten checken door een dealer om verassingen te voorkomen.

Ja dit gaat niet goedkomen.

Ik heb de garage wel gebeld, ze zeggen dat de auto gewoon goed is. En mocht er iets zijn dat ze dit dan uiteraard gelijk herstellen bij aflevering

Mijn schoonfamilie woont er vlakbij. Als ik een keer een bezoekje aan ze doe en de auto is er nog wil ik er best een keertje langs gaan, puur uit nieuwsgierigheid. Maar ga er dus niet op korte termijn speciaal voor langs

Idd, het loopt er toch geen storm. Ik zou er niet speciaal heen rijden nu. Of je moet 'm toch echt graag willen... :)
Ik had mijn Golf ook kunnen laten staan vanwege de wat lage prijs, de lage BPM en het beetje gekke verhaal maar ik ben er toch erg blij mee.

Idd, het loopt er toch geen storm. Ik zou er niet speciaal heen rijden nu. Of je moet 'm toch echt graag willen... smiling smiley

qua motorisering heb ik liever de 1.6T 200PK, maar die is heel kort leverbaar geweest en dus bijna niet te vinden. Deze is qua opties gewoon perfect en de kleur vind ik ook heel mooi en zie je maar heel zelden. Zelfs in duitsland vind je die bijna niet. Een auto hoeft ook niet perfect te zijn, maar dan moet de prijs er ook naar zijn om later de puntjes op de i te zetten.

Maar het grootste probleem was dat de auto ergens olie lekt. Niet zweten maar echt duidelijk oliespoor. Heb een foto gezien en er lijkt inderdaad ergens een pakking of iets niet goed te zijn. 'ergens'. De garage had wel aangeboden dit te herstellen maar die gene had er toen vanaf gezien.

Duidelijk verhaal. Daar zou ik geen risico mee gaan nemen. Dat een auto gebruikssporen heeft is te verwachten maar mechanisch moet het goed zijn.

De auto staat er al heel lang, verkoper reageert nog niet echt enthousiast om de auto te verkopen, het bedrag wat je moet bijbetalen is voor je gevoel te hoog en je krijgt een twijfelachtig bericht over een probleem aan de auto; niet echt een combinatie om gelijk voor in de auto te springen ;)

Kijken als je een keer in de buurt bent kan altijd natuurlijk ;)

'Ergens' olie lekken is een ruim begrip, als het bijvoorbeeld de krukaskeerring aan de bak kant is, los je dit niet even op.

Verkoper belde net nog en zei dat als een auto wat heeft ze dit altijd netjes bij aflevering oplossen. Er een onafhankelijke keuring gedaan mag worden en eventueel ook nog garantie gegeven kan worden. Hij vermoed dat het lekken is veroorzaakt door morsen tijdens de recente onderhoudsbeurt. maar als er toch wat stuk is dat ze het herstellen. Zijn wel mooie woorden natuurlijk maar heb er een dubbel gevoel over

'Ergens' olie lekken is een ruim begrip, als het bijvoorbeeld de krukaskeerring aan de bak kant is, los je dit niet even op.

nee inderdaad, maar geen idee waar het lekt. Een pakking is natuurlijk wel een keer te vervangen. Hoeft niet iets schokkend te zijn. Krukaskeering is flink wat meer werk maar uiteraard ook reparabel. maar het draagt niet bij aan het totaalplaatje natuurlijk

Ik heb de rollen nu omgedraaid, ik wil pas komen proefrijden als er aan mijn eisen/wensen word voldaan :)

In geval van olie morsen dat het word schoongemaakt en in geval van een pakking of keerring die lekt dat dit opgelost word. Dat bod is niet heel hoog (maar wel realistisch in mijn ogen) dus ben benieuwd. maar ga er van uit dat het niet wat word

AsconaGT zei:
Ja dit gaat niet goedkomen.

Ik heb de garage wel gebeld, ze zeggen dat de auto gewoon goed is. En mocht er iets zijn dat ze dit dan uiteraard gelijk herstellen bij aflevering

Mijn schoonfamilie woont er vlakbij. Als ik een keer een bezoekje aan ze doe en de auto is er nog wil ik er best een keertje langs gaan, puur uit nieuwsgierigheid. Maar ga er dus niet op korte termijn speciaal voor langs

Inderdaad, lekker laten wezen en hooguit een kijkje nemen als je in de buurt bent.

Krasje/vlekje houd je altijd op een gebruikte auto, de vraag is hoe storend het is en/of het nog te verhelpen is. Is ook deels persoonlijk, dus alleen te beoordelen als je bij de auto staat.

Terug
Bovenaan