Eigenlijk zouden we bezig met de Polonez, maar we hadden even vergeten dat vandaag de winkels dicht zijn..
Goed dan dan maak ik maar een begin met de Engeland trip.
Op woensdagavond de SW helemaal klaar gemaakt, olie gecheckt en de boel ook ingepakt.
De SW is een fijne reisauto, misschien ouderwets vergeleken met modernere of nieuwere auto's. Hij is stil, zuinig, zit goed en vooral het zonnedak is enorm lekker. Kortom , ik ben er nog altijd erg blij mee.
De wekker ging om 4 uur, en om kwart voor 5 gingen we rijden.
Eigenlijk ging het best voorspoedig, totdat de Waze had besloten om wat dorpjes en alles te nemen, dus lekker door Breda en ook richting Zeeland daarna. Misschien was dit om file te ontwijken, geen idee. Maar we kwamen uiteindelijk wel in België aan
Daar zag Waze het licht weer, en kwamen we op de snelweg. Nu heb ik een beetje een haat/liefde met apps voor de weg. Meestal luister ik heel braaf, en soms als ik dat niet doe, dan blijkt het een reden te hebben waarom ze voor een weg als dit te kiezen (vaak file) en snij ik mezelf dus in de vingers. (Nouja Waze komt straks nog een keer voorbij... onze vriendschap heeft een fikse deuk opgelopen namelijk)
Eigenlijk waren we binnen no time Frankrijk, en we besloten toch even vlak voor de trein te stoppen om nog even (snel) de aanwijzingen door te nemen.
Nou , dat was een makkie, er was 1 afslag en alles wees zich eigenlijk. op een knopje drukken en hoppa je boardingpas kwam al.
Je moest de weg volgen zeg maar.
Toen kwam er een paspoort-check, de mevrouw vroeg wat we gingen doen. Toen ik vertelde dat we naar de Pride of Longbridge gingen en een paar vakantie dagen er aanplakten volgde zelfs een leuke opmerking "Good to see a foreign in a Rover." en mochten we door.
En zo stonden we in de trein, een van een klein uur eerder.
De overtocht is dikke prima, en toen waren we op het continent:
Eerst maar getankt, want het was nog 3uur naar het hotel. Ook maar even wat cash-geld gehaald. EN toen kon de reis verder.
Het was eerst richting de ring van London, en dan daarna de M40. Dus dat was niet al te lastig!
Ik moet eerlijk zeggen, we hadden besloten om vooral goed het navi in de gaten te houden zeker in het begin. Om nu continu om te rekenen naar Miles werkt ook niet. Waze gaf aan, 50 Miles, dus dat deden we maar, op den duur dacht ik wel, "klopt dit wel?" en ook werden ingehaald door trucks en bejaarden, dus ik dacht, dit gaat niet goed... Maps erbij, die gaf een heel andere en kloppende snelheid, gelukkig werkt Apple Music ook met Maps, dus nouja prima.
De ring van Londen, de M25, is gigantisch druk, maar we zijn er goed doorgekomen. Het viel me toen al wel op, we waren haast met de oudste auto onderweg...
Bij de Service, een tankstation en een heleboel restaurants en een ook een hotel, spottte ik de eerste MG. Een MG3 die niet bij ons geleverd!
Als ik me niet vergis, is dit een Holden.
Na een hapje gingen we verder, en de M40 was nog drukker, maar goed, uiteindelijk waren we rond 14.30 ofzo al in Redditch. Waar het hotel was.
Links rijden vond ik niet zo erg als ik dacht, alleen de rotondes zijn lastig vind ik.
Mooi uitzicht!
Na ingecheckt te hebben, en de koffer wat uitgepakt te hebben, bleek het warm qua weer te zijn, en niet 20 graden warm, maar 24 graden warm, wat ook nog de komende dag zo zou zijn. Dus gingen we maar op zoek naar een winkel. in Redditch, was een winkelcentrum, niet al te ver, omdat ik genoeg Rover had gezien, gingen we lopend.
Redditch is echt een typische Engelse plaats, het zou zo in een aflevering van Vera (de Detective serie) kunnen fungeren.
Andere straatjes, waren meer alsof ze gebruikt waren in de SBS-zondagmiddag huizenprogramma's met Phill & Kristy (geen idee hoe dat heet, ik kom het altijd tijdens zappen tegen)
Gelukkig liep ik met de camera in de hand, en kon ik dus deze toffe LDV Camper spotten.
Bij de winkel een korte broek gekocht. en toen konden we weer terug naar het hotel.
Daar popte de eerste Rover op, een leuke 25. Die stippen zijn trouwens pollen. Lekker met hooikoorts!
Je ziet veel JDM-auto's, de meesten zijn Toyota en Nissan. Zulke MPV-achtigen worden als een soort prive-taxi ofzo ingezet. Dit model Honda zegt me niets eigenlijk.
Ik zag dat tegenover het hotel een oude rode auto stond, dat bleek deze Datsun te zijn.
Terug bij het hotel.
Na een koud glas bier in de garden gingen naar binnen om wat te eten.
Ik sluit dit berichtje dan ook af met een Pint (ik dacht altijd dat dit pullen waren, maar niet dus en ook is het bier lang zo dood niet als in mijn beleving)
Vriend, medeforummer en aanstichter van deze hele trip, Thomas, appte toen ineens dat hoewel hij niet kwam, zijn vader toch besloot om te komen. Dus die zou de volgende dag ook in het hotel zijn.