As good as it Getz; Pjötr's Streetwise, Poloneza & een 45

Bedankt Johan,

Ik weet niet, het kan zijn (begreep ik) dat ze er in kunen blijven, als ze alles goed vast houden, Het zijn trouwens net schroeven.Maar het ZH zei wel meer. En daar zat ook veel onzin bij . ;) Maar ze doen niet wat ze moeten doen, de boel bij elkaar houden.

Ik word er niet blij van, eerlijk is eerlijk, maar zoals het nu gaat is ook k.u.t. dus het kan alleen beter worden, en dat is wel balen want het leek toch wel goed te gaan, maar blijkbaar hebben de schroeven of pennen neit genoeg houvast.
 
Ja klopt! Scherp vriend!
Hij komt uit Meppel, net als de grijze, dus je ziet hem wel eens op een meeting misschien. Beide mensen zijn ook lid van de Lada en Russiche auto-club.

Jouw laatste zin . de Lancia was net zo zeldzaam, (okay daar rijden er anderhalf hand vol van) maar die trok echt nooit aandacht. De Rover al veel meer, maar de FSO slaat op dat punt alles, maar niet alleen bij "liefhebbers" ook bij "gewone mensen" laatst in de parkeer garage zegt Theo tegen Thea "ach kiek zo'n FSO, die zie je ook nooit." Zelfs mijn moeder viel het op toen we pas een rondje reden. Ik vind dat wel heel grappig, hoewel ik de auto vooral voor mezelf heb natuurlijk.

Ik merk ook dat de "Oost-Europese scene" veel relaxter is, daar is niet "oh ja maar ik ben Trabant-fan, dus ik spuug op jou." Of zoals bij Lancia werd gezegd "Nee die is van na 1969."

Op Hoornsterzwaag mag ik niet naast jou staan he? Dan kijkt iedereen naar MEN auto en niet daar de Rover
Het is gewoon een heel leuk en bijzonder bezit! Ha dat zullen we nog wel zien. Ik huur gewoon die danseres in en die man met zijn leren broek. Moet jij eens opletten hahaha.
 
Succes met de aanstaande operatie. Hopelijk kun je het EMWwalhalla nog wel meemaken.
Bedankt, ga ik wel vanuit, ligt er wel een beetje aan wanneer de operatie is, is het vlak daarvoor dan gaat het ben ik bang niet door, of ik moet een rolstoel regelen. Dat kan ook nog. Maar mag ik nog neit rijden, dan rijdt Leon.
 
ZO, inmiddels is er helemaal groen licht, en ben ik goedgekeurd voor de operatie, dat is helemaal fijn dus!

Pas zag ik online de volgende foto's:
54471574845_212090c288_z.jpg

1981 FSO Polonez [B01] in Duo guan xian shi, een Chinese film uit 1991. Ook leuk de Lada 2105 en de Beijing Jeep.

54471213966_66ec281063_w.jpg

1983 FSO Polonez [B01] in Si shen, zui hou yi zhang wang pai, ook een Chinese film uit 1989.

Op eerste Paasdag zijn we naar USA-Rolde geweest. Hoewel de naam zegt USA, zijn non-USA auto's ook welkom.

54471595960_2978e13436_c.jpg

Dus op zaterdag nog maar even die rare rode auto gehaald!

54471234571_ab73d80f55_c.jpg

Helaas kon vriend Marc niet mee, dus de Fryske Boy en ik gingen samen heen. We kregen wel beide een passagier, want ook mijn ouders gingen even mee.

54470379412_5e9486f952_c.jpg

De FSO viel best in de smaak, veel mensen dachten "wat is dittt nou weer." Of je hoorde "Ohhh een FSO" .

54471578660_06062d557c_c.jpg

Leuke MG F. Hoewel mijn Engelse hart hiervan veel harder slaat, en ik hem misschien de tofste cabrio vind, moet ik wel bekennen dat ik de een NA toch mooier vind.

54471420414_2cf58aa806_c.jpg

Deze Buick is van een vriend van me, wel nog werk, maar wat een tof ding.

Nog een paar toppers:
54471578665_e4086d3522_c.jpg


54470379242_4e08a02348_c.jpg


54471488418_ecd4f6bfd2_c.jpg


54471217916_289ce8a5c4_c.jpg


54471234581_ae36b8a95f_c.jpg

Goed te zien hoe druk het was!

We wilden al bijna gaan, tot ik ineens een heuse Allegro zag aankomen:
54471488413_928bc9e689_c.jpg


54471437404_04b28c56f2_c.jpg

We zijn ook op de terugweg ook nog gespot door een fotograaf. Mijn moeder was ook enthousiast. Ze heeft nu al meer meegereden dan dat ze in de Lancia deed en ook vind ze de FSO fijner zitten (en ook ruimer)

54470396282_ac2aca0811_c.jpg

Vandaag zijn mijn vader en ik nog met de SW bezig geweest... die glimt ook weer mooi.

54471595970_ae08097b20_c.jpg

En mocht ik naar de fysio met deze vriend, ik bedacht me nog dat mijn vader zijn "tegoedbon voor een nieuw kenteken" niet gebruikt heeft, die had de sint voor hem gemaakt. Nouja na Engeland maar eens in orde maken. Dan gaan we ook met de auto naar een specialist voor een nieuw hemeltje.

54471347116_454698eb9a_c.jpg


Helemaal klaar voor morgen, want dan vertrekken we erg vroeg richting Engeland voor de Pride of Longbridge.
 
ZO, inmiddels is er helemaal groen licht, en ben ik goedgekeurd voor de operatie, dat is helemaal fijn dus!

Mijn moeder was ook enthousiast. Ze heeft nu al meer meegereden dan dat ze in de Lancia deed en ook vind ze de FSO fijner zitten (en ook ruimer)
Mooi dat die operatie door kan gaan, al enig idee wanneer ongeveer?

En de mening van je moeder kan ik heel goed begrijpen: een Polonez is nu eenmaal een forse auto dus je hebt gewoon lekker de ruimte, en het meubilair is ook echt comfortabel.
Wat ik vroeger van Polen hoorde was het enige nadeel van de auto roest (maar dat dan alleen bij de eerste serie dus niet jouw model) en het ietwat hogere verbruik. Maar de meeste auto's toendertijd waren minder zuinig dan wat nu gebruikelijk is, en als je geen km-vreter bent maken die kosten weinig uit. Waarbij de km-vreter er LPG in kon laten zetten.
Veel plezier in Engeland !
 
Veel plezier in Engeland. Ben benieuwd welke mooie classics je daar tegenkomt.

Nog even terug naar die Amerikanen: die convertible/coupé: Peugeot 206 eat your heart out!

En voor de liefhebbers: ik weet dat Peugeot een 401 Eclipse heeft gehad, ook een CC.
 
Nog even terug naar die Amerikanen: die convertible/coupé: Peugeot 206 eat your heart out!
De Peugeot Eclipse had een vergelijkbare constructie. Bij het studiemodel 2-0-hartje kreeg je destijds een boekje met foto's achter elkaar van de Eclipse en de 2-0-hartje van open-naar-dicht. Met snel bladeren werd het dus een soort filmpje.
 
Ik kwam een heel erg mooie foto van je FSO tegen, die ik helaas niet direct kan plaatsen lijkt het. edit: Oh, blijkbaar is Autoweek tegenwoordig zo slim om vanzelf te embedden, cool!

@Barri : Ja, dat boekje ken ik wel. Die heb ik bij wijze van spreken grijs geflipperd, heel leuk! :D
Hey wat tof! Dat was bij USA-Rolde! Dan zijn we 2x gespot!

Bedankt @verlichting2 en jij ook @JohandeBoer ! Ja wat jij zegt over FSO snap ik denk ik wel, en hij zit ook lekker zacht. Je zakt wat weg, dat is ook uitnodigend ja.

Eigenlijk is het best een comfortabele auto ja, het lawaai valt mee en ook het hele zware sturen, dat is vooral alleen bij inparkeren.
Heel zuinig is niet nee, maar ik denk dat 1 op 10 wel te halen is. We wilden de eerste tankbeurt gebruiken en uitrekenen , maar iemand gooide er toen wat benzine in

Ik word op 14 mei geopereerd. Rond 11uur. Ik heb wel wat “ik zie er tegenop” maar het is wel goed, nu doet het enorm pijn. Ik belast het nu ook wat te veel natuurlijk.

Qua trip
De trein ging voorspoedig, de reis ook. We konden zelfs een uur eerder met de trein.

Op de telefoon krijg ik het nu niet voor elkaar , maar de Pride of Longbridge was GEWELDIG.

Prachtige auto’s gezien. Maestro en Metro Police. Metro VandenPlas meerdere Acclaims en de wereld van mijn favoriete Rovers, de 200 400 25 45 en 75.

Hoogtepunten waren de Cityrovers , de verlengde 75’s. De enige gele 45 en als hoogtepunt opa zijn 25 van, in nieuwstaat verkerend.

De SW is was wel een ster, hij was bekend “is dit die met een caravan naar Polen is geweest” . Het was de drukste POL in jaren, de opkomst was gigantisch!

Het was naast de fabriek, dus na afloop (zoals heel veel) een foto bij de fabriekspoort gemaakt. Daar kwam ook nog een MG model voorbij die niet op de markt was.

We hebben nog 2 dagen, morgen staat nog een tof museum op de planning en dan donderdagmorgen terug.

Ik heb nog een adres voor een oude MG-Rover dealer gekregen die nog altijd old stock verkoopt. Het ligt op de route. Even denken, want eerlijk is eerlijk, het geld vliegt er in Engeland uit. Mijn boekencollectie heeft een flinke update gekregen.

De volgende update zal hopelijk met meer plaatjes zijn! :)
 
Fijn om te lezen dat de FSO bevalt! Dan is het het lange wachten toch waard geweest. Mooie foto's ook weer!
Met alle ellende die een cabriodak met zich mee kan brengen blijft het ontzettend gaaf om te zien dat die Cadillac (denk ik) na al die tijd nog steeds een werkend klapdak heeft. Gaaf!

Alvast heel veel succes met je operatie, kan me goed voorstellen dat dat erg spannend is!
 
Fijn om te lezen dat de FSO bevalt! Dan is het het lange wachten toch waard geweest. Mooie foto's ook weer!
Met alle ellende die een cabriodak met zich mee kan brengen blijft het ontzettend gaaf om te zien dat die Cadillac (denk ik) na al die tijd nog steeds een werkend klapdak heeft. Gaaf!

Alvast heel veel succes met je operatie, kan me goed voorstellen dat dat erg spannend is!
Ha BleuZ NL, leuk om weer wat van je te horen!

Ja de operatie vind ik wel een dingetje om eerlijk te zijn, hoewel eerlijk is eerlijk de afgelopen week in Engeland werd me letterlijk pijnlijk duidelijk dat het echt neit goed zit zoals het nu is. Ik had voor backup mijn krukken mee, die heb ik bijna continu gebruikt.

Dat dak van een klapcabrio zou voor mij een no-go zijn om eerlijk te zijn, vrienden van me hadden een Focus CC, dat was ook een grote ellende.

Open rijden vind ik wel leuk, maar dan of met een stoffenkap zoals de MX5 van onze vriend Leon, of dan toch met schuifdak zoals de Streetwise heeft.

Ja de FSO is heel fijn vind ik, dat is de beste vervanger voor de Lancia ooit. Hij geeft heel veel lol en plezier. Zit goed. Gisteren hebben we mee gedaan aan een rit voor Oost-Europese auto's. Super leuk en ook daar wou iedereen de auto goed bekijken.
 
Ik doe even de rit van gisteren eerst, dat is wat minder foto's uitzoeken. Want ja wat plaats je uit Engeland. De hoogtepunten van de Pride... Dat is al moeilijk. 2x CityRover, de 25 Vans, maar ook maagdelijke 45's, mooie 200's prachtige Montego's en geweldige Metro's. Zo waren er 3 prachtige goudkleurige Metro Vandenplas, maar ook ontzettend veel mooie 600's, SD1's moderne onbekende MG's. Ook meerdere Allegro's, Acclaims, Maestro Van, en zo kan ik nog wel doorgaan. We hebben 3 geweldige musea bezocht en bij het ene museum was ook een meeting. Oh en dan hebben we nog de prachtige auto's bij het hotel.

Goed gisteren, hebben we meegedaan met de Holland Oost Rit, die werd georganiseerd door mijn vriend, of nee onze vriend moet ik zeggen. Onze vriend is ernstig ziek, en krijgt nu hulp van zijn buurmeisje hiermee. Het mooie is dat leeftijd geen rol speelt hierin, onze vriend is mijn vader zijn leeftijd (tegen de 80) en het buurmeisje begin 20. Dit was ook een reden dat we donderdag in plaats van vrijdag terug zijn gekomen uit Engeland.

Er waren ook mensen uit België overgekomen, dus het was heel leuk. Mijn vader had gezegd tegen mijn moeder "ga je ook mee" nou, blijkbaar doet de FSO iets goed, want in de Lancia wilde ze niets doen, maar nu wilde ze wel mee.

54496947429_5c7d8548c5_c.jpg

Ik had de auto vrijdag omgeruild, dus helaas was ie wel wat vies geworden. Jammer maar ach, eerst maar even wat 98 erin.

We moesten tussen 10.30 en 11.30 verzamelen, we waren dus niet de eerste:
54496947399_0ab5facfc5_c.jpg

Die witte auto is een Scaldia, ofwel een Moskvitch die in België is gebouwd.

54496947384_9ef58a5776_c.jpg


54496754631_47219021e7_c.jpg

Het doel was dat de ARO mee zou doen, helaas gooide de RDW roet in het eten.

54497017723_4d5df00043_c.jpg

Gifkikker was de te volgen auto.

54496947609_e577097554_c.jpg

Met een beetje fantasie waan je je in het land van Erich Honecker.

Even een stop voor een fotomoment:
54497106055_2dc79785a0_c.jpg


54496754566_98c1f11d62_c.jpg


54496754536_176a704c33_c.jpg


Toen was het tijd voor een stop om even te eten!
54497105850_190b3d077c_c.jpg


Op de parking:

54495892842_6668a3a78a_c.jpg


54497105975_6646b509f2_c.jpg


54497105830_9a6e64781a_c.jpg


54495892702_1c7703eed8_c.jpg


54495892697_fe6236ee61_c.jpg

Zoals een echte Oost-Europese auto betaamt, offroad (nouja lees geen asfalt) daar draaien we de hand niet voor om.

54496947639_b572e666ea_c.jpg


54497016593_71605c6f9f_c.jpg

En toen waren we weer bij het eindpunt, na een glas cola konden mijn vader en ik een "tour de FSO" doen, want heel veel mensen wilden alles weten, en vonden de auto briljant.

54496948644_58aa05ea3b_c.jpg

Omdat ie zo cool is, nog een foto van deze ex-Franse ARO.

Onderweg hebben we nog de 98.000 aangetikt. Als het goed is, gaan we morgen nog wat sleutelen aan de auto, de v-snaar vervangen. Ik ben nog 2 dagen vrij, dus die kunnen we nuttig besteden.
 
Laatst bewerkt:
Mooi verslag. Jammer dat de Aro nog niet op kenteken stond. Had prima gepast tussen de andere klassiekers.
Moest even zoeken op internet vanwege de rode AutoUnion cabriolet. Mijn gedachte? Dat is toch geen oost-europese auto?
Als ik dan lees dat er fabrieken stonden in Zwickau en Chemnitz dan heb ik weer wat geleerd vandaag.

Het verslag van Engeland komt dan nog. Plaats maar zoveel mogelijk foto's zou ik zeggen, er zijn genoeg mensen hier op het forum die je verslagen graag lezen.

Lastig dat het maar matig gaat met je enkel. Maar dat maakt het misschien makkelijker voor je om de operatie te ondergaan. Sterkte nogmaals en ik hoop je live te zien op het EMWwalhalla.
 
Mooi verslag. Jammer dat de Aro nog niet op kenteken stond. Had prima gepast tussen de andere klassiekers.
Moest even zoeken op internet vanwege de rode AutoUnion cabriolet. Mijn gedachte? Dat is toch geen oost-europese auto?
Als ik dan lees dat er fabrieken stonden in Zwickau en Chemnitz dan heb ik weer wat geleerd vandaag.

Het verslag van Engeland komt dan nog. Plaats maar zoveel mogelijk foto's zou ik zeggen, er zijn genoeg mensen hier op het forum die je verslagen graag lezen.

Lastig dat het maar matig gaat met je enkel. Maar dat maakt het misschien makkelijker voor je om de operatie te ondergaan. Sterkte nogmaals en ik hoop je live te zien op het EMWwalhalla.

Ja jammer he? Dat is de auto van onze vriend, die hij in orde aan het maken is. Samen met hulp.

Ja Ik dacht het precies hetzelfde over de Auto Union hoor.

De oude modellen en fabrieken zijn na de oorlog en de opdeling IFA geworden.

48922121068_41bdc68552_c.jpg

IFA F8 Cabrio

50401293963_0b738d9b94_c.jpg

IFA F9 Limousine

Die rode is meen ik wel van later en niet echt Oost-Europees. Er waren ook mensen uit België die omdat ze de caravan mee hadden, niet met de oldtimer konden komen.

Bedankt voor de leuke woorden! Altijd leuk om te lezen dat de berichten gewaardeerd worden!

Sowieso tot zaterdag! Als ik niet zelf rij, dan rijdt mijn kameraad of mijn vader. dus dat komt goed!

De enkel is wel vervelend(en dan druk ik me netjes en zachtjes uit) , zoals je zelf ook zegt, het zorgt er wel voor dat ik er iets minder tegenop zie en denk "erger dan nu kan niet." Eigenlijk was de trip ook niet goed voor, maar ja, gelukkig had ik de krukken en brace mee.
 
Eigenlijk zouden we bezig met de Polonez, maar we hadden even vergeten dat vandaag de winkels dicht zijn..

Goed dan dan maak ik maar een begin met de Engeland trip.

Op woensdagavond de SW helemaal klaar gemaakt, olie gecheckt en de boel ook ingepakt.
54497223703_0f32860611_c.jpg

De SW is een fijne reisauto, misschien ouderwets vergeleken met modernere of nieuwere auto's. Hij is stil, zuinig, zit goed en vooral het zonnedak is enorm lekker. Kortom , ik ben er nog altijd erg blij mee.

54497303950_a4efdc61bc_c.jpg

De wekker ging om 4 uur, en om kwart voor 5 gingen we rijden.

Eigenlijk ging het best voorspoedig, totdat de Waze had besloten om wat dorpjes en alles te nemen, dus lekker door Breda en ook richting Zeeland daarna. Misschien was dit om file te ontwijken, geen idee. Maar we kwamen uiteindelijk wel in België aan
54498013049_30274b025b_c.jpg


Daar zag Waze het licht weer, en kwamen we op de snelweg. Nu heb ik een beetje een haat/liefde met apps voor de weg. Meestal luister ik heel braaf, en soms als ik dat niet doe, dan blijkt het een reden te hebben waarom ze voor een weg als dit te kiezen (vaak file) en snij ik mezelf dus in de vingers. (Nouja Waze komt straks nog een keer voorbij... onze vriendschap heeft een fikse deuk opgelopen namelijk)

Eigenlijk waren we binnen no time Frankrijk, en we besloten toch even vlak voor de trein te stoppen om nog even (snel) de aanwijzingen door te nemen.

54497304105_d6627d2e78_c.jpg

Nou , dat was een makkie, er was 1 afslag en alles wees zich eigenlijk. op een knopje drukken en hoppa je boardingpas kwam al.
54497215253_87d6c04370_c.jpg


Je moest de weg volgen zeg maar.
Toen kwam er een paspoort-check, de mevrouw vroeg wat we gingen doen. Toen ik vertelde dat we naar de Pride of Longbridge gingen en een paar vakantie dagen er aanplakten volgde zelfs een leuke opmerking "Good to see a foreign in a Rover." en mochten we door.

54496951851_f3de8c2514_c.jpg

En zo stonden we in de trein, een van een klein uur eerder.

De overtocht is dikke prima, en toen waren we op het continent:
54496089582_d7cbbedd40_c.jpg

Eerst maar getankt, want het was nog 3uur naar het hotel. Ook maar even wat cash-geld gehaald. EN toen kon de reis verder.

54497304115_0325f3d024_c.jpg

Het was eerst richting de ring van London, en dan daarna de M40. Dus dat was niet al te lastig!
Ik moet eerlijk zeggen, we hadden besloten om vooral goed het navi in de gaten te houden zeker in het begin. Om nu continu om te rekenen naar Miles werkt ook niet. Waze gaf aan, 50 Miles, dus dat deden we maar, op den duur dacht ik wel, "klopt dit wel?" en ook werden ingehaald door trucks en bejaarden, dus ik dacht, dit gaat niet goed... Maps erbij, die gaf een heel andere en kloppende snelheid, gelukkig werkt Apple Music ook met Maps, dus nouja prima.

De ring van Londen, de M25, is gigantisch druk, maar we zijn er goed doorgekomen. Het viel me toen al wel op, we waren haast met de oudste auto onderweg...

54497304130_c3251ea9bc_c.jpg

Bij de Service, een tankstation en een heleboel restaurants en een ook een hotel, spottte ik de eerste MG. Een MG3 die niet bij ons geleverd!

54497144479_4a9884ed2b_c.jpg

Als ik me niet vergis, is dit een Holden.

Na een hapje gingen we verder, en de M40 was nog drukker, maar goed, uiteindelijk waren we rond 14.30 ofzo al in Redditch. Waar het hotel was.
54496955406_e610927728_c.jpg

Links rijden vond ik niet zo erg als ik dacht, alleen de rotondes zijn lastig vind ik.

54496951676_94e14ddc4e_c.jpg

Mooi uitzicht!

Na ingecheckt te hebben, en de koffer wat uitgepakt te hebben, bleek het warm qua weer te zijn, en niet 20 graden warm, maar 24 graden warm, wat ook nog de komende dag zo zou zijn. Dus gingen we maar op zoek naar een winkel. in Redditch, was een winkelcentrum, niet al te ver, omdat ik genoeg Rover had gezien, gingen we lopend.

54498126183_81ec7d1ab7_c.jpg

Redditch is echt een typische Engelse plaats, het zou zo in een aflevering van Vera (de Detective serie) kunnen fungeren.

54497003902_f59818009c_c.jpg

Andere straatjes, waren meer alsof ze gebruikt waren in de SBS-zondagmiddag huizenprogramma's met Phill & Kristy (geen idee hoe dat heet, ik kom het altijd tijdens zappen tegen)

54496955436_192143a2b5_c.jpg

Gelukkig liep ik met de camera in de hand, en kon ik dus deze toffe LDV Camper spotten.

Bij de winkel een korte broek gekocht. en toen konden we weer terug naar het hotel.

54497144469_bb76d98e57_c.jpg

Daar popte de eerste Rover op, een leuke 25. Die stippen zijn trouwens pollen. Lekker met hooikoorts!

54496951751_bc6fb6ba8d_c.jpg

Je ziet veel JDM-auto's, de meesten zijn Toyota en Nissan. Zulke MPV-achtigen worden als een soort prive-taxi ofzo ingezet. Dit model Honda zegt me niets eigenlijk.

54496951786_529350a4dc_c.jpg

Ik zag dat tegenover het hotel een oude rode auto stond, dat bleek deze Datsun te zijn.

54498052859_24287c2386_c.jpg

Terug bij het hotel.

54498052879_2787982416_c.jpg

Na een koud glas bier in de garden gingen naar binnen om wat te eten.

54497215153_fb88947057_c.jpg

Ik sluit dit berichtje dan ook af met een Pint (ik dacht altijd dat dit pullen waren, maar niet dus en ook is het bier lang zo dood niet als in mijn beleving)

Vriend, medeforummer en aanstichter van deze hele trip, Thomas, appte toen ineens dat hoewel hij niet kwam, zijn vader toch besloot om te komen. Dus die zou de volgende dag ook in het hotel zijn.
 
Hoe is het met je enkel?
Hier een nu mede-krukloper: week geleden eindigde de zwaartekracht op de harde ondergrond, 48 uur geen enkel probleem en toen begon het opeens nogal pijnlijk opgezwokken en rood/paars te worden, lijkt erop dat er eerst een scheur o.i.d. in m'n voet zat die pas na 2 dagen echt gebroken is; straks het oordeel van de arts.
Toch fijn dat ik ooit bij een winkel die sluitingsverkoop hield 2 krukken gekocht had :)
 
Mooie auto's en avonturen weer!
Bedankt Mechanix!


Hoe is het met je enkel?
Hier een nu mede-krukloper: week geleden eindigde de zwaartekracht op de harde ondergrond, 48 uur geen enkel probleem en toen begon het opeens nogal pijnlijk opgezwokken en rood/paars te worden, lijkt erop dat er eerst een scheur o.i.d. in m'n voet zat die pas na 2 dagen echt gebroken is; straks het oordeel van de arts.
Toch fijn dat ik ooit bij een winkel die sluitingsverkoop hield 2 krukken gekocht had :)
Oef dat klinkt niet fijn zeg! Beterschap Johan. Ik ben geen voet/enkelspecialsit, maar de arts vertelde me dat met lopen/staan/belasten mega veel druk op je op voet/enkel staat dus dat de breuk later doorzet klinkt een soort van logisch. Heb je al een terugkoppeling van de arts?

Wie bewaard heeft wat he? Mijn vader kreeg een nieuwe heup en had toen krukken bij de kringloop gekocht. (niet wetende toen nog) dat je ze kunt lenen , uiteindelijk daarna kreeg mijn moeder een nieuwe knie en werden ze weer kort gebruikt, en inmiddels loop ik er al bijna 2 jaar met op en af ermee.

Mijn enkel doet nu mega zeer, ik ben bang dat de trip toch wel een beetje teveel is geweest, ondanks de krukken en brace. Ik ben gisteren even naar de winkel gelopen, dat doe ik normaal zonder krukken, dat kon ik nu amper. Dus dat was wel echt een tegenvaller vond ik. Nouja ik kan nu op de kalender afstrepen denk ik dan maar, het is al bijna woensdag ;)
 
Heb je al een terugkoppeling van de arts?
Voet blijkt niet gebroken maar zwaar gekneusd. Probleem is dat het een kettingreactie heeft uitgelokt van een soort van jicht: het gewricht van de grote teen waar de klap het grootste was is als reactie zwaar gaan ontsteken en dat is kan ik je nu zeggen even pijnlijk als het proberen van het lopen van een maraton op gebroken voeten... :(
Kan dus niet autorijden noch lopen, staan lukt alleen als ik 't gewicht op de hiel zet. Voet is ook gezwollen met allerlei kleuren variërend van rood tot paars....En lopen op krukken blijkt een kunst op zich te zijn die ik slechts zeer matig beheers :). Nog een probleem: omdat ik niet kan lopen heb ik ijskoude voeten...
Voor die ontsteking heb ik gisteren medicijnen gekregen die je als paardemiddel zou kunnen bestempelen: tegen de pijn en tegen de ontsteking; iedere 2 uur in te nemen, ook in de nacht (=steeds wekker zetten en 2 uur verschuiven). Pillen zijn nu op en het resultaat is precies......nul. Morgen weer naar de arts....
 
Laatst bewerkt:
Sterkte Johan! Wat een gedoe zo'n paardenmiddel! Nouja las het dan maar helpt zeggen we dan maar, maar balen dat het niet echt wat helpt . Dat klinkt niet echt goed, maar een ontsteking en kneuzing is echt waardeloos. Normaal gesproken (ik klop het maar even af) kun je beter wat breken.

Dat van die koude voeten herken ik. Ik gebruik nu ook af en toe kleedjes, terwijl ik daar eigenlijk allergisch voor ben dankzij een ex.

Hopelijk gaat het snel wat beter!

Vandaag wat klusjes gedaan. als eerste de V-snaar van de FSO. Toen ik dus vanmorgen naar mijn ouders reed brandde er in de Rover een lampje, ik dacht eerst dat de accu was , maar het was het koelvloeistof dingetje. Gelukkig was het op loop afstand van mijn ouders dat het weer brandde. Dus de gelukkig zat er nog wat in de tank.

Op naar de winkel voor dus niet alleen een distributieriem maar ook voor koelvloeistof.

54501808809_4058871f8a_c.jpg

Volgens de kenners is dit een logische foto. Bij een FSO en ook een Rover heb je standaard de motorkap open.

54500760847_8812dc45e3_c.jpg

De oude zat er waarschijnlijk al 98.000 km op.

54500760792_a37fd75f4d_c.jpg

De nieuwe zit erop, het was een heel gezoek want bij de winkel was FSO niet in het systeem, dus heb ik in het Pools moeten googlen naar een artikelnummer. Maar het is gelukt.

54500760867_26af889750_c.jpg

En ook de koelvloeistof is weer vol.

Toen gingen nog meer afspoelen, de SW had ongeveer alle vliegen uit de UK vermoord, dus die mocht als eerste:
54501981795_e979b3fde6_c.jpg

Dit was dankbaar werk.

54501981790_b263cfbd43_c.jpg

De 45 glimt ook weer. Hoewel mijn vader de auto niet zat is, begon in ie in Engeland ineens over een Rover 75. Dat is met de caravan toch wel wat fijner. En zeker in een mooie kleur. Nu verwacht ik niet dat dit gaat gebeuren. Maar wel grappig dat mijn ouders totaal geen hoge auto willen hebben.

[
54501621906_69087333e5_c.jpg

En tot slot glimt de FSO ook weer, mooi alvast voor EMWalhalla.

54501621901_bd2252fa85_c.jpg

De antenne stoorde me enorm, we dachten dat ie verroest was, bleek dit geen roest te zijn maar een soort plastic iets. We hebben er een nieuwe krimpkous om gemaakt. Dat leek er nu ook om te zitten zeg maar.

54500760782_171aa90303_c.jpg

Mooi resultaat zo dacht ik zo.
 
Valt me nu pas op hoeveel overeenkomsten de kentekens van de beide Rovers hebben:
11-rh-kk en
15-hrk-4
De H, de R en de K komen voor op beide kentekens, al ook de 1.
En dan is 15 - 4 ook nog eens 11.
Je mag me voor gek verklaren maar ik heb wat met kentekens....
 
Haha grappig Verlichting 2! Zo had ik eigenlijk nooit naar het kenteken gekeken! Wat leuk dat soort ideeën :)

RH-KK is trouwens een hele serie die door MG-Rover was gekocht is.
 
Haha grappig Verlichting 2! Zo had ik eigenlijk nooit naar het kenteken gekeken! Wat leuk dat soort ideeën :)

RH-KK is trouwens een hele serie die door MG-Rover was gekocht is.
Je kan een kenteken reeks niet kopen hoor ;)
Maar ze hebben gewoon veel auto's tegelijk geregistreerd.
 
Je kan een kenteken reeks niet kopen hoor ;)
Maar ze hebben gewoon veel auto's tegelijk geregistreerd.
Ah ja oeps, dat wist ik nu je het zegt ook wel.
(Ik mag ook niet stiekem forummen in de baas zijn tijd, dan krijg je dit soort grappen dus, zeggen we dan maar ;) )
 
Toen ik bij een autobedrijf werkte kwam ELKE klapdakauto na de verkoop terug. Ze hadden er zelfs een speciale regeninstallatie voor om te testen.
Er is maar 1 roadster met een goed klapdak, de Mercedes SLK. Als je die gewoon zijn onderhoud geeft blijft het gewoon perfect werken en lekken doet het ook niet.
 
Ik ben vandaag bij het EMWwalhalla geweest maar ik heb geen donkerrode FSO Polonez gezien. Heb ik je gemist of was er op het laatste moment iets tussen gekomen?

Hoop niet dat het iets met de gezondheid te maken heeft.

Er waren een Yugo 3 deurs 55 en een rode Florida/Sana. Allebei in een heel behoorlijke staat.
 
Mooi verslag van het UK avontuur!
En lekker bezig aan de vloot! Mooi opgelost met de antenne.
Bedankt Marc! Ik moet nog de rest maken, na woensdag heb ik gelukkig een tijdje veel tijd!
Ik ben vandaag bij het EMWwalhalla geweest maar ik heb geen donkerrode FSO Polonez gezien. Heb ik je gemist of was er op het laatste moment iets tussen gekomen?

Hoop niet dat het iets met de gezondheid te maken heeft.

Er waren een Yugo 3 deurs 55 en een rode Florida/Sana. Allebei in een heel behoorlijke staat.
Ha Verlichting, ja! Ik zag die ook op FB voorbij komen, heb je ook de Lada van mijn Belgische vriend gezien? En er waren ook een hoop Lancia Y10 / Ypsilons zag ik, het is dit jaar 40 jaar geleden dat de Y10 op de markt is gekomen.


Maar nee de dag liep inderdaad heel anders dan gepland! We hebben een bijzondere dag gehad! We hebben er een mooie reportage van gemaakt!

De wekker ging mooi vroeg, ik was omdat we (pap, Leon en ik) op de crematie van Marc zijn vader geweest , met Ayo aan het logeren bij mijn ouders. 1 dag alleen kan wel, maar 2 lange dagen vind ik niet zo fijn. Omdat het mooi weer was, hadden de we de FSO al uit de parkeergarage gehaald en dus mooi op pad. We zouden via de Meppel gaan, waar de passagier Leon oppikten en er dan een leuke dag van maken. En zo geschiedde.

Leon maakte nog een grapje dat de oliedruk meter heel veel aangaf, maar vooral niets, nog geen 2 minuten later viel de hele druk van de auto weg, in 1 keer, en was al het vermogen weg en sloeg de auto uit...
54511161906_416aa692e9_c.jpg

Nou daar stonden we op de A28.. Na wat onderzoek en starten, dachten we als eerste, laten we de olie checken, dat lampje brandde na het opnieuw proberen te starten, maar dat was vol. (genoeg) Wat er ook gebeurde, de auto startte niet.

Toen dachten we, wellicht is toch de benzine op, hoewel we slechts 300 km er mee gereden hadden (de Polonez is geen zuinigheidswonder, maar volgens de meter had ie nog een halve tank) en er vlakbij (1.5 km) een tank was, hebben we wat benzine gehaald. Misschien is de benzinemeter net zo betrouwbaar, zeggen we dan maar.
54511161926_ee8296bd37_c.jpg

Leon en pap benzine halen en ik zat mooi in de zon in het gras. Fijn was dat de berm bij Strand Nulde enorm groot is, dus om het even zo te zeggen, zat ik best prima. Best een goede plek om wat lesjes Duolingo te doen.

Na een tijd kwamen ze terug met benzine en een geleende schroevendraaier. (we hebben wel gereedschap in de auto maar geen schroevendraaier, 3x raden wat we morgen bij de Action halen) .

Nou er kwam wel benzine uit, dus de motor zou het moeten doen, en na de benzine er in, weer starten, EN voila de auto sloeg aan. Een zorg minder!

Nou daar gingen we weer, echter na ongeveer 10 meter viel het vermogen weer weg, en paf daar stonden we weer stil.... Dus toen maar de ANWB gebeld. Omdat we op de snelweg stonden, zouden ze er vrij snel zijn, binnen 10 minuten zelfs! Heel fijn!
54511351384_cc004db70b_c.jpg

Binnen 5 minuten stond er al een bergingsauto, Thea aan de telefoon was erg slecht te verstaan dus het laatste deel wat ze zei was een beetje gokken, maar ze iets dat we eerst van de snelweg werden gehaald en ik kreeg via de ANWB ook een live update over wanneer ze waren.

Toen we daarna de berger complimenteerden dat hij zo snel was, werd het een beetje gek. Hij was niet door de ANWB gestuurd, maar doordat mensen in route-apps melden dat er een stilstaande auto stond, gaan ze kijken. Of er echt wat is.

Vervolgens zou er ook nog een auto van Rijkswaterstaat komen, om ons zo van de weg te halen. En naar een veiligere plek te brengen. Soms werden ze ook eerst gealarmeerd door de ANWB.

54511351374_1c569015fa_c.jpg

En daar was ook de ANWB al!

54511351359_4dff2ff813_c.jpg

Omdat de ANWB er al was, konden we dus op de afsleep auto getakeld worden.

54511423298_30c8212353_c.jpg

En daar was ook redder nummer 3.

54511161861_defbe3894d_c.jpg

In colonne gingen we naar een veiligere plek, de afrit bij strand Nulde! Vlakbij de benzinepomp.

54511351334_99436309aa_c.jpg

Daar begon het onderzoek en al snel dacht die meneer (samen met mijn vader) dat de motor geen benzine kreeg. Na wat gemeet en gedoe was de conclusie dat (ik ben de naam kwijt) verdeler (?) de oplossing zou zijn, dus de ANWB meneer met mijn vader op pad en wij bewaakten het fort.

Na een dikke anderhalf uur kwamen ze terug en na wat gemonteer bleekt dit ook niet de oplossing te zijn. Dus na bijna 3 uur(!!) met ons bezig te zijn geweest, gaf de ANWB meneer het, we zouden afgesleept worden.

54511161841_90264f8d99_c.jpg

En daar zaten we dan, de sleep auto en de vervangende auto kwamen binnen een half uur, toevallig moesten ze nog een auto mee nemen, op 25 meter afstand van ons werd een Mercedes A-klasse in beslag genomen door de politie. Dus we hadden ook nog wat te zien

54511161836_83f02a94c9_c.jpg

Wel een flonke upgrade, van de ene "Oost- Europeaan" in de andere. :D

54511517980_b2c8fa4fd2_c.jpg


54510695832_84a6644a01_c.jpg

Na het ophalen van de fryske KIA, gingen we nog even langs vriend Marc, die inmiddels onze avonturen op de voet volgde en al bijna in een van zijn Rovers was gesprongen om ons op te halen

54511351339_20ac5bb5ea_c.jpg

Uit eindelijk veilig thuis gekomen, de Octavia is wel weer bij het verhuur bedrijf en waarschijnlijk dinsdag wordt Poloneza thuis gebracht.
We hebben de oorzaak waarschijnlijk al ontdekt, de ontsteking geloof ik, dus het is vooral een vervelend probleem, niet heel ernstig ...

To be continued dus!
 
Wat een avontuur. Ik kreeg al een vermoeden dat je ee niet was, te maken had met de uitvaart van de vader van Marc. Ik weet van jullie vriendschap. En hoewel ik nauwelijks reageer in het topic van Marc neem ik daar wel regelmatig een kijkje.

Jammer dat de FSO jullie in de steek liet maar het heeft wel gezorgd voor een paar mooie foto's.

De Skoda Octavia als vervanger van de Polonez is natuurlijk leuk maar in vergelijking met de FSO natuurlijk veel te perfect.

Wel symbolisch: jij gaat aanstaande week onder het mes, de Polonez moet ook voor een reparatie.

Succes nogmaals aankomende week. En wat in het vat zit verzuurd niet!
 
De timing is slecht natuurlijk, maar op zichzelf hoort het er een beetje bij. Gelukkig sleutelt het een stuk rustiger bij je ouders voor de deur dan langs de A28.
 
Nogmaals bedankt dat jullie erbij waren op die zware dag.

En echt jammer dat je FSO even geen zin had maar het lijkt een simpele reparatie te worden dus. Maar het was toch gezellig dat jullie op de terugweg even langs kwamen.
 
Het was inderdaad wel even zuur en meteen ook best een avontuur. Ik baalde eerst enorm dat EMW er niet in zou zitten, maar hoe langer we in de zon zaten, hoe minder dat werd.

Als het goed is, zou de FSO vandaag bij mijn ouders worden gebracht. En anders moet mijn moeder morgen de auto maar op de inrit laten zetten.

We moeten dan opzoek naar de verdeler, in Polen sowieso wel te vinden (zelfs nieuw) maar het mooiste zou een Nederlandse zijn, dat gaat natuurlijk sneller. Wel fijn is dat als je zeg maar in het Pools zoekt (op webshops ook) vind je vrij snel een onderdeelnummer die ook bij ons bekend is (zo werkte het ook met de V-snaar)

Misschien dat ik vanavond wat ga zoeken, en anders donderdag .

@verlichting2 zodra ik straks weer wat kan rijden kom ik jouw kant op. Of ik vraag Leon of hij een keer een stukje wil rijden. Jammer dat we elkaar zijn misgelopen, ik had je graag de auto laten zien! Grappig verband, dat had ik helemaal niet zo gezien nog!
 
Kan het niet een opgeblazen bobine zijn, die intern "lekt"? (Vaak temperatuur afhankelijk)
Dat is een goede! De ANWB-meneer en mijn vader dachten daar eerst ook aan ja! Daar hebben ze een nieuwe voor gehaald, dat was nog redelijk makkelijk te verkrijgen. Maar hielp helaas niets. :(
 
Heb je daar trouwens ook geen pakking voor nodig?
Zat net even te kijken wat zoiets hier kost: pakking minder dan een euro; ontstekingsverdeler iets van €24 - €30 (afhankelijk van welk type).
Zag trouwens dat een einddemper Polonez '78-'92 slechts iets van €28 kost :)

oeps....
 
Laatst bewerkt:
Ik weet van de Polonez van mijn vader dat hij vlak bij huis stilviel. Auto wilde toen ook niet meet aanslaan. Volgens de dealer in Enschede (A.W. Kuster) was het de rotor in de stroomverdeler die het had begeven. De dealer kwam de Polonez ophalen met een zijn Renault 30TX met daarachter de autoambulance.

Dezelfde garagist die mij in 1991 een brakke Golf wist te verkopen. Op zich nog wel noemenswaardig. Op het moment dat ik mijn Favorit 136GLXi 40kw had en die wilde inruilen op een Felicia bij hem wilde hij dat niet. Ooit ook nog geprobeerd om de Favorit in te ruilen op een Applause maar ook die handelaar zat niet te wachten op mijn belastingblauwe Favorit. Ik kon de Applause wel kopen maar dan moest ik de Favorit particulier zien te verkopen. Alles zal zo rond begin 2001 hebben gespeeld.
 
Heb je daar trouwens ook geen pakking voor nodig?
Zat net even te kijken wat zoiets hier kost: pakking minder dan een euro; ontstekingsverdeler iets van €24 - €30 (afhankelijk van welk type).
Zag trouwens dat een einddemper Polonez '78-'92 slechts iets van €28 kost :)

oeps....
Oef arme Polonez! Ja onderdelen zijn niet zo duur nee, zeker niet als je ze nog vergelijkt met de Lancia-prijzen!

Hoe gaat het met je voet?


Ik weet van de Polonez van mijn vader dat hij vlak bij huis stilviel. Auto wilde toen ook niet meet aanslaan. Volgens de dealer in Enschede (A.W. Kuster) was het de rotor in de stroomverdeler die het had begeven. De dealer kwam de Polonez ophalen met een zijn Renault 30TX met daarachter de autoambulance.

Dezelfde garagist die mij in 1991 een brakke Golf wist te verkopen. Op zich nog wel noemenswaardig. Op het moment dat ik mijn Favorit 136GLXi 40kw had en die wilde inruilen op een Felicia bij hem wilde hij dat niet. Ooit ook nog geprobeerd om de Favorit in te ruilen op een Applause maar ook die handelaar zat niet te wachten op mijn belastingblauwe Favorit. Ik kon de Applause wel kopen maar dan moest ik de Favorit particulier zien te verkopen. Alles zal zo rond begin 2001 hebben gespeeld.
AH mooie verhalen Verlichting! Dat verhaal van je vader onthou ik even. We hebben de oorzaak wel, maar toch!
Gek hoe bedrijven ineens niet meer willen inruilen he? Wat ze eerder verkochten en dan eens hard weglopen.

Mijn vader kocht jarenlang VW, en de laatste Vento (duur gekocht bij ze, waar ze flink aan verdiend hebben want een jaar eerder hadden mijn ouders een andere 2 jaar oude Vento gekocht) wilden ze ook neit inruilen, zelfs op een Audi A4 of Passat was de inruil bedroevend. Gelukkig wou de Roverdealer wel inruilen en bood een mooie prijs. Wel jammer dat 2 maanden later hij ineens alle banden met Rover verbrak, nouja dat bleek achteraf een teken aan de wand.
 
Terug
Bovenaan