As good as it Getz; Pjötr's Streetwise, Poloneza & een 45

Ah ja dat idee had ik al dat de benzinemeter niet de meest betrouwbare was op de auto.

Ik ben op dit moment ziek, de griep. Ik dacht eerst, "pfoe wat is de hooikoorts heftig" maar ik heb nu zelfs geen stem meer, dus na wat langer op bed liggen, duik ik maar even in het forum. Om nu de hele dag BBC-First te kijken is ook wat.

De afgelopen weken had ik eigenlijk geen zin om wat posten hier, mijn enkel doet enorm zeer. Ik heb de knoop doorgehakt om toch voor een second opinion te gaan, ik kan pas volgende week bij de huisarts terecht, maar goed die afspraak staat.

Ik heb weer wat leuke aankoopjes gedaan, Ik ga het even in stukjes doen, dus eerst de FSO-dingen.

Via marktplaats heb ik een Nederlandse FSO-folder gekocht, deze is uit 1985 en er zit ook een folder bij die gaat over 40 jaar FSO.

Dat laatste is deze:
54381807357_7567707c65_c.jpg


De andere folder is deze:

54383828619_4a249fd59d_c.jpg


Dit is natuurlijk niets nieuws, een Polonez
54383070525_576586852b_c.jpg


Echter, nieuw voor mij (tenminste ik heb het niet actief eerder geizen) is dit:
54381808982_8c0c16fe60_c.jpg

Dat de naam Polski-FIAT 125p op den duur is komen te vervallen is, wist ik wel, maar dat de auto FSO Polonez Sedan is genoemd is nieuw voor me, het meest rare is wel dat de fabriekfolder (die dus erbij hoort) het heeft over FSO Polonez, even later noemen ze de auto FSO 1500 en later is er ook nog sprake van FSO 1.5.

54383070530_2d6266906a_c.jpg


Ook hebben we een Nederlandse handleiding gekocht, grappig is dat ook dit een 1985 boekje is, wel de oude dus, maar goed, zoveel verschil zit er qua techniek tussen de auto en de Caro:
54382776477_8f44117cd5_c.jpg


54382917248_58377a4a6c_c.jpg


Ik heb nog een iPod, die staat vol met mijn (oude) cd's en gebruik ik vaak in de auto. Om nu 200 cd's mee te nemen is ook weer wat natuurlijk, ik heb een FM-transmitter hiervoor, en ik kwam op Marktplaats een mooie tegen die ook de iPod kan laden en dit was ook nog eens voor een appel en een ei. (bijzonder genoeg zijn iPod dingen dus nog best prijzig) Dus ik kan nu ook in Poloneza de iPod gebruiken:
54382685941_2c32a4c4b6_c.jpg


Tot slot nog een leuke duo-foto:
54382884039_3cd39a646a_c.jpg
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen zaterdag ging ik weer naar Marc, en weer was vriend Thomas er ook. Omdat mijn moeder vrijdag jarig was, waren de baas en ik uit logeren.

54383926734_b6c81f3809_c.jpg


Omdat mijn ouders ook naar Marc, gingen, moesten we toch even met de was borstel over de Rovers gaan, immers, vriend Leon, aka Fryske Boy en Marc gaan steigeren bij vieze auto's dus een onreine Rover is not done!

54381809062_63f6c2b32d_c.jpg

Zo lijkt het nog wat, maar dichtbij was het huilen met de pet op!

Tijdtechnisch is het niet handig om om 11uur 2 auto's te gaan wassen, als je om 12.30 weg moet, dus hebben ons nu beperkt tot alleen wassen en afspoelen.

Maar gingen we van:
54383069055_7e35a2bf0a_c.jpg


via
54381807377_402499f2f8_c.jpg


naar:
54382859182_0c45457c70_c.jpg



Het mooie weer was wel te merken, mensen waren vrolijk, paar keer zeiden mensen "wat glimt ie mooi" en ook de "wat leuk 2 Rovers" kwamen voorbij. Nouja uiteindelijk bleek het schrobben voor niets te zijn geweest, want we gingen in een rode Kia.

Gelukkig had vriend Thomas wel een blauwe Rover mee!
54382917368_e44dbb9401_c.jpg


Nog grappig om te vertellen is dat de 45 is gespot:
54381809067_4a591c65e5_c.jpg
 
54363147571_a7d2812841_c.jpg

Dit is mijn radio, die heeft andere fm- frequenties als wij hebben, ik was eigenlijk van plan om mijn FM-transmitter te gebruiken, maar dat kreeg ik niet werkend. Logisch wat ik gebruik 108.0 en hij gaat maar tot veel minder.
Dat was om te voorkomen dat mensen in het communistische blok naar een Westers radio station konden luisteren.
Zo was er na de oorlog de International Radio and Television Organization (officiële naam in het Frans : Organization Internationale de Radiodiffusion et de Télévision, afgekort tot OIRT) maar bij het begin van de Koude Oorlog verlieten vele niet-socialistische landende de OIRT en begonnen de EBU. In 1993 ging de OIRT op in de EBU.
Om nu te voorkomen dat mensen achter het IJzeren Gordijn naar Westerse radiostations gingen luisteren kozen ze daar andere frequenties: zij namen 65,8 - 74 MHz, wij 87,50 - 108 MHz. De enige uitzondering was de DDR: die had 87,50 - 100 MHz en later tot 104 MHz.
 
Dat was om te voorkomen dat mensen in het communistische blok naar een Westers radio station konden luisteren.
Zo was er na de oorlog de International Radio and Television Organization (officiële naam in het Frans : Organization Internationale de Radiodiffusion et de Télévision, afgekort tot OIRT) maar bij het begin van de Koude Oorlog verlieten vele niet-socialistische landende de OIRT en begonnen de EBU. In 1993 ging de OIRT op in de EBU.
Om nu te voorkomen dat mensen achter het IJzeren Gordijn naar Westerse radiostations gingen luisteren kozen ze daar andere frequenties: zij namen 65,8 - 74 MHz, wij 87,50 - 108 MHz. De enige uitzondering was de DDR: die had 87,50 - 100 MHz en later tot 104 MHz.
Ah bedankt Johan! Het had zo makkelijk kunnen zijn, daar heb ik nooit zo over nagedacht.

Nu weet ik ook waar ik moet zitten met de FM zeg maar wat ik wat moet aanhouden, bedankt ook voor die info! Nu weet ik dus dat ik de onderste moet aanhouden, de U zeg maar. ik zet de radio aan, nouja eerst de telefoon of iPod en dan ga ik zoeken , nu weet ik een beetje welke hoek ik moet zoeken. Ik heb radio 2 gevonden en had ook 87.5 verbonden denk ik, nouja de telefoon moet ik zeggen en toen dacht ik, misschien is Joe ook te vinden, maar helaas niet. Binnenkort maar even weer prutsen. :)
 
ps kwam ik hier net tegen:
* T-Shirts maat XXL (heel veel kleuren: 2 vierkante blokken zwart of wit met daarin het embleem en de naam FSO en daaronder in rood POLONEZ) omgerekend €14 (als xxl te rgoot is gewoon wat heter wassen :) )
Zie net onderaan de pagina dat ze ook andere maten hebben :)

t-shirts

* Polonez autootjes 1:43 meestal iets van €6
 
ps kwam ik hier net tegen:
* T-Shirts maat XXL (heel veel kleuren: 2 vierkante blokken zwart of wit met daarin het embleem en de naam FSO en daaronder in rood POLONEZ) omgerekend €14 (als xxl te rgoot is gewoon wat heter wassen :) )
Zie net onderaan de pagina dat ze ook andere maten hebben :)

t-shirts

* Polonez autootjes 1:43 meestal iets van €6
Johan, je bent de held van de dag!

Dankzij jouw bericht heb ik een betaalbare pakking gevonden, die ook naar Nederland wordt verzonden. Dus super bedankt voor de link naar het T-shirt, die bestel ik later eens. Ik had al eens gezocht, maar ik vond eigenlijk alleen hele brandstofpompen. Ik dacht ineens, misschien vind ik op Allegro wel iets, en bij nummer 6 vond ik iemad die schreef, ik heb hem in Polonez gemonteerd, toen wist ik dit is de goede.

Je staat nu bekend bij mijn vader als "Die aardige meneer uit Nederland van het forum die in Polen woont en die uit de woonplaats van Thomas komt." :)
 
Nog een tip qua verzenden.
Bij Allegro heb je Allegro Smart; vanaf PLN 45 wordt het dan gratis verzonden, meestal met InPost.
Wij hebben dat ook.
Welnu, InPost verstuurt ook naar West Europa, voor Nederland geven ze op 2.000 ophaalpunten.
Kleine pakketjes kosten dan omgerekend ongeveer €7, grotere €12,50 en grootste €14,50.
Versturen naar Nederland hoeft dus nooit meer te kosten !
Als het een particulier in Polen is kan je ze altijd hierop wijzen, als het een commercieel bedrijf is op Allegro dan hebben ze vrijwel altijd een speciale deal met InPost, vraag dan of ze je alleen de meerkosten willen berekenen.
prijzen en afmetingen versturen met InPost naar Nederland
ps als je iets speciaals zoekt stuur dan een PM kan je ik hier voor je zoeken.
Nog een tip: als je euro's overmaakt naar een PLN-rekening dan krijgt de ontvanger een hele slechte koers, je kan altijd vragen of ze een euro-rekening hebben (ik maak mijn Nederlandse pensioen ook over naar een PKO euro-rekening en wissel dan online bij de bank om, scheelt zo 3-5%). Voor kleine zaken peanuts maar als je wat duurdere spullen zoekt kan het lonen.
 
Laatst bewerkt:
54400394707_ca0ee10fae_c.jpg

Woensdag kwam de nieuwe benzineflotter pakking, mooi scrabbelwoord.

54401644100_89e7b83b45_c.jpg

Mijn vader wil liever niet op zondag klussen, morgen ga ik met collega's naar een concert, dus ik heb vanmiddag 2 uur eerder vrijgenomen om even samen te klussen. Volgende zaterdag rijden we mee met een rondrit van Oost-Europese auto's.


54401281186_94fdef7645_c.jpg

Naast het vervangen van de pakking, hebben we ook de stukjes benzine slang vervangen, waarschijnlijk was dit (en niet de pakking) de boosdoener, de pakking leek wel verstaft (is dat goed Nederlands, of dialect) en is waarschijnlijk daar ergens gaan druppelen. Nouja beide zijn nu vers.

54400394722_e0a53256e3_c.jpg

Toen, om de middag nog nuttiger te maken, gingen Poloneza wassen

54401454699_b20e56fa51_c.jpg

Thuis maar afgedroogd, de droogdoek van de wasbox was , nouja geen succes, noemen we het maar.

54401645530_5193be64ab_c.jpg

Daarna gingen we bezig om het lampje van de kachel, die werkt ook weer, het had wat voeten in aarde..

54401282556_063667091e_c.jpg

Ergens onderweg was de radio overleden, die leek geen stroom meer te krijgen. Achteraf viel me op dat klok het ook niet deed. Na wat rommelen, gaven we het op. Toen ik weg wou rijden, bleken de lichten ook neit meer te werken. En kon het dus zo simpel zijn, er was een zekering overleden. Die vervangen, en alles deed het weer. We hadden al bijna het gevoel of het een Italiaanse auto was..

En tot slot nog een plaatje:
54401645630_4eb320006f_c.jpg


Het blijft natuurlijk, laten we eerlijk zijn, geen schoonheid, maar toch ben ik heel blij dat we de stap genomen hebben de auto gekocht hebben. Elke rit is nog leuk, net als het prutsen er aan.

En het is ook fijn dat na een middag wat doen, de auto ook gewoon rijd.

Op FB kwam ik deze foto nog tegen, dit is natuurlijk episch tof:
54401645520_ab722dd596_c.jpg


2 Opa's die de Oostblok-wagens in een wasbox wassen, beide nog met oude kentekens. Deze foto had 30 jaar teurg gemaakt kunnen zijn.

Een Samara is in mijn ogen wel een mooiere auto, maar ik ben denk ik gelukkiger met een FSO.
 
Laatst bewerkt:
Oh ik was in mijn bericht nog wat vergeten zie ik. (les nooit 's avonds laat meer forummen)

Ik had op de TT-baan nog wat foto's gemaakt:







Online kwam ik ook nog wat grappige plaatjes tegen:
54401322277_889fa1ac15_c.jpg

Ik zeg maar niets ;) Maar dit is dus geen photoshop, maar een foto echt door iemand gemaakt.

54402208701_d38aee8991_c.jpg

De 2 miljoenste auto in Polen gebouwd was een Polonez,

54401322292_6a89a2f983_c.jpg


54402441138_1d56107057_c.jpg


Als ik het goed heb, zijn dit beelden uit een film. GAZ was natuurlijk een echte bonzen auto, maar vlak Polonez ook neit uit. Zeker in het begin was het een dure auto, je was ongeveer 6 jaarsalarissen kwijt. Daarom waren ze ook veel als taxi. De GAZ was trouwens destijds de duurste auto die je in Polen kon kopen.
 
Haha, dat verhaal over de zekering en je opmerking over de Italiaanse auto: komt toch de link met Fiat naar boven!
Hahah, ja echt he? Ik moest ook lachen, ik zou dus weggaan, dus ik mijn vader had de tas met gereedschap nog in de hand, en toen stond ik weer op de oprit. Dit ging wel snel, een paar minuten... maar met de radio eerst heeft wel langer geduurd.

Mijn moeder zei ook al "ik dacht dat we van deze ellende af waren" , en was dus helemaal verbaasd dat we zo snel de boel hadden opgelost.
 
Toch leuk als het dan zoiets simpels blijkt te zijn! Ook leuk om te lezen hoeveel plezier jullie van de Polonez hebben!
 
Maar was de zekering zwak of heeft dat nieuwe lampje m genekt?
Dat is een goede, het lampje was zwart, en het nieuwe lampje kwam uit een 2e tellerunit die we erbij hebben gekregen, die was dus gelijk aan de oude.

We denken dat de sigarettenaansteker de boosdoener was, ik moet even denken hoe ik dat uit moet leggen.

De sigaretten-aansteker is dieper dan van een modernere auto's. Niet elke stekker pas dus. In Bremen heeft mijn vader een soort langere stekker gekocht, normaal heb je zeg maar stekkerdoosje, maar dit is (qua model) een soort pen met 2 stekker-ingangen. (ik zal er eens een foto van maken), toen we dat ding eruit haalden ging dat niet helemaal lekker, blijkbaar is er toen een snoertje los gegaan ofzo. We denken dat dat de zekering heeft genekt.
Het zijn trouwens ook nog eens ouderwetse zekeringen, dit model.:
54404915927_36db56a3ca_c.jpg


Toch leuk als het dan zoiets simpels blijkt te zijn! Ook leuk om te lezen hoeveel plezier jullie van de Polonez hebben!
Ja he? Op dat punt scoort de FSO wel echt 10x meer punten.
 
Ik heb nog een leuk Ebay-koopje gedaan:
54414003006_432cbf30f7_c.jpg

Een kaartje uit Frankrijk, het is een soort promotie kaartje om informatie aan te vragen

Morgen gaan we een rondrit maken in de FSO, ben benieuwd hoe dit gaat. Het is met wat andere Oost-Europese auto's. Dus hij past er prima tussen.

Eind april, begin mei gaan mijn vader en ik met de Streetwise naar Engeland, naar de Pride of Longbridge. Zolangs als ik Thomas ken, vertelt hij al dat dit het event is om eens heen te gaan. Eigenlijk kwam het er nooit van. Toen mijn vader de 45 nummer 2 kocht, hadden we eigenlijk het plan om toch eens te gaan, maar helaas kwam er toen Corona enzo. Toen we het echt wilden uitwerken kreeg ik mijn blessure, dus nu gaan we dan eindelijk. We hebben er wel wat dagen aangeplakt zodat we daar ook wat rond kunnen kijken.

Voor de liefhebber, een filmpje (in 2 delen) over een eerdere editie:



Leuk artikel met mooie foto's

We gaan via de Eurotunnel, wat hopelijk ook een leuke ervaring is. Ik heb er wel echt zin in, ook leuk om met mijn vader samen weer wat te doen.

Alleen nu komt er misschien een hele kleine kink in de kabel, ik ben namelijk afgelopen donderdag in een ander ziekenhuis geweest voor mijn enkel. Deze enkel-specialist was het met mee eens dat het lang niet goed gaat, en gaat nu een plan maken voor me, dus ik hoop dat ik dit nog even kan tillen naar "na de Pride".

We kunnen nu ook iets geruster weg, mijn moeder haar hart heeft zich met medicijnen en uit zichzelf wat herstelt en heeft weer 10% meer capaciteit. (gestegen naar 45) dus dat is heel mooi nieuws. Gaan we toch wat fijner het weekend in!

Oh ja, helemaal vergeten ook nog.
54414250143_b03fe89dd9_c.jpg

Poloneza is beroemd! Ze staat op een flyer voor een meeting, volgende week. Het lijtk me wel leuk om te kijken, maar het is helemaal in Tilburg. Dat is wel een heel eind. Ik denk er nog even over, want de kans is groot dat er een nog een Polonez is. En een rode Daewoo Tico.
 
Laatst bewerkt:
Leuk vooruitzicht dat je naar Engeland gaat! Kanaaltunnel is mij altijd wel goed bevallen. Wij gaan begin mei ook die kant op!
 
Leuk vooruitzicht dat je naar Engeland gaat! Kanaaltunnel is mij altijd wel goed bevallen. Wij gaan begin mei ook die kant op!
AH leuk, dan ben jij de expert. Kan zijn dat ik je nog even app met vragen. Ook de eerste keer met het visium voor jullie dan he?
 
Mijn eerste (en enige) ervaring met de Kanaaltunnel is alweer 29 jaar geleden...
Hoor nu wel verhalen dat je beter niet op een parkeerplaats in de buurt stopt ivm illegalen die aldaar bivakeren...
Was wel een vreemd gevoel: in je auto zitten terwijl je door de tunnel raast.
Dat visum: als het gecontroleerd wordt is het al aan de Franse kant, zal denk ik best wel snel gaan.
Beste tip: iedere keer dat je in Engeland in de auto stapt even goed tegen jezelf zeggen: Links rijden !!
Is net als lopen op de stoep daar, bij het oversteken kijk je automatisch de verkeerde kant op (links ipv rechts).
Mijn ervaring in Engeland (ben er best vaak met de auto geweest) is dat je heel makkelijk op de automatische piloot instapt en ook zo wegrijdt (en dat is dan dus naar de verkeerde kant van de weg toe...). Daarom beter even enkele seconden wachten en jezelf resetten naar links :)
 
Echt een geweldig evenement, Pride of Long bridge. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Geniaal dat de Fso op de flyer staat!

Die enkel van jou blijft een lastig verhaal zeg. Hoop dat de nieuwe arts het goed kan en gaat aanpakken. Wel weer heel mooi nieuws dat het hart van je moeder goed gaat. Opluchting.
 
Mijn eerste (en enige) ervaring met de Kanaaltunnel is alweer 29 jaar geleden...
Hoor nu wel verhalen dat je beter niet op een parkeerplaats in de buurt stopt ivm illegalen die aldaar bivakeren...
Was wel een vreemd gevoel: in je auto zitten terwijl je door de tunnel raast.
Dat visum: als het gecontroleerd wordt is het al aan de Franse kant, zal denk ik best wel snel gaan.
Beste tip: iedere keer dat je in Engeland in de auto stapt even goed tegen jezelf zeggen: Links rijden !!
Is net als lopen op de stoep daar, bij het oversteken kijk je automatisch de verkeerde kant op (links ipv rechts).
Mijn ervaring in Engeland (ben er best vaak met de auto geweest) is dat je heel makkelijk op de automatische piloot instapt en ook zo wegrijdt (en dat is dan dus naar de verkeerde kant van de weg toe...). Daarom beter even enkele seconden wachten en jezelf resetten naar links :)
Ah dankje Johan! We hebben inderdaad de reis tijd wat ruim gemaakt met ook controle, maar toch inderdaad.


Links rijden vind ik zelf wel spannend, dat heb ik nog nooit gedaan. Maar mijn vader wel. dus dat komt vast goed. We hebben het zo gedaan dat we neit 's avonds laat nog moeten rijden in het donker.


Echt een geweldig evenement, Pride of Long bridge. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Geniaal dat de Fso op de flyer staat!

Die enkel van jou blijft een lastig verhaal zeg. Hoop dat de nieuwe arts het goed kan en gaat aanpakken. Wel weer heel mooi nieuws dat het hart van je moeder goed gaat. Opluchting.
Ben benieuwd Marc, Thomas had het er ook vaak over, dus we gaan nu eindelijk. We gaan wel wat meer, zodat we ook in de omgeving kunnen kijken en ook war rusten af en toe/

Ja die enkel is ehm nouja k.u.d zeggen we dan maar.

We hebben vandaag meegereden met een rondrit, maar dit had een bijzondere wending.. NEE ik heb de Polonez niet verkocht, NEE hij heeft ook geen botsing gehad EN NEE we zijn ook niet gestrand...

Ik heb een meneer ontmoet, (kon snel ik kende immers alleen mijn vader en nog 2 mensen) maar die meneer heeft in zijn schuur een origineel Nederlandse auto staan.

Die al een tijd niet meer rijdt, maar dit is (ik kan de spanning nu niet langer opbouwen) een FSO Polonez uit 1990! :eek::eek::eek::eek::eek::eek:
 
Waarom zou iemand een Polonez bewaren? In wat voor staat is ie?
Nou deze meneer is een liefhebber... Ik begreep het ook niet helemaal hoor, maar dit is model met amper kilometers. Gekocht in de jaren 90 met 11.000 kilometer op de teller en daarna heeft ook niet veel gereden.

Ik denk dat ie al een hele tijd stil staat, en dat het een verzamelaar is, want hij heeft meer auto's. Ik had het idee dat meneer neit meer reed (op dit moment) . Volgens hem kon ie zo de weg weer op....

Ik had niet door dat meneer een smartphone had en dacht pas bij nummers uitwisselen en hij op tijd stond omdat ie met iemand meereed, "je had moeten vragen naar een foto"
 
Laatst bewerkt:
Dus binnenkort heb je er twee?
Haha, nee! Ik denk dat mijn vader mij zou onterven, maar nee dat moet je niet willen.

Een FSO is geen Toyota, dus je moet vaker er aan sleutelen, en naast een Rover 2 FSO's is vragen om een burn out denk ik. Plus ook dat die blauwe al jaren stil staat, (als ik even heel hard rekende minstens 15, maar eerder wel 20 jaar) .
Maar 1 gewone auto met 1 hobby auto is meer dan genoeg vind ik.

Wel grappig vond ik dat meneer ook zei dat een FSO vol met rare dingen zit, daar was ik inmiddels ook achter.

Zaterdag viel me het volgende op:
54419971581_88dca5ed59_c.jpg

Niet alleen de ruiten zijn gegraffeerd, maar ook staat dit nummer op de spiegel:
54420219638_c5fe849f04_c.jpg


Ik had nog een klein ritje gemaakt met mijn moeder, en die was ook onder de indruk. Dit was meer dan ooit in de Lancia en ze vond de FSO ook beter zitten en ook fijner rijden.
 
Hoe is het rijden verlopen met je enkel? Ging het schakelen/ koppelen goed?

Rijden in Engeland heb ik in 2023 gedaan. Vanaf de boot eerst me mee laten voeren in de verkeersstroom. Geen gekke dingen gedaan, de Kat uit de boom kijken zeg maar.
Het werd al snel vertrouwd. Je moet je inderdaad bewust zijn elke keer dat je instapt dat je in de UK bent.
 
Leuke updates!

Erg tof dat je naar de UK gaat, het is een overweldigende ervaring met zoveel auto's en liefhebbers en de Engelsen zijn altijd heel laagdrempelig en waarderen het enorm als je helemaal van het continent over komt!

Had ook heel graag gegaan en heb het er ook nog met mijn vader over gehad nadat ik wist dat jullie zouden gaan, maar we gaan kort ervoor ook naar Griekenland en we hebben dit jaar ook wat investeringen gepland voor het huis, dus wordt qua tijd en geld wat te krap helaas :(
 
Ik heb je nog een pb gestuurd. Heb je die gezien?
Yes!

Ik zal zo snel mogelijk even reageren!

Enkel doet de inderdaad zeer, maar met Brace is het te doen. Dan is het vooral napijjn.


Mijn vader en ik zijn nu op pad voor een meeting om wat Poolse auto mensen te ontmoeten, waaronder een 126p, een Daewoo Tico en een Polonez nog.

Eerst zouden we niet gaan, maar het is een mooie rit om de FSO , om de leidingen enzo schoon te “branden” met wat kilometers. Grappig feitje, mijn moeder zei “ ga toch maar heen.”
 
Afgelopen zaterdag ging ik weer naar Marc, en weer was vriend Thomas er ook. Omdat mijn moeder vrijdag jarig was, waren de baas en ik uit logeren.

54383926734_b6c81f3809_c.jpg


Omdat mijn ouders ook naar Marc, gingen, moesten we toch even met de was borstel over de Rovers gaan, immers, vriend Leon, aka Fryske Boy en Marc gaan steigeren bij vieze auto's dus een onreine Rover is not done!

54381809062_63f6c2b32d_c.jpg

Zo lijkt het nog wat, maar dichtbij was het huilen met de pet op!

Tijdtechnisch is het niet handig om om 11uur 2 auto's te gaan wassen, als je om 12.30 weg moet, dus hebben ons nu beperkt tot alleen wassen en afspoelen.

Maar gingen we van:
54383069055_7e35a2bf0a_c.jpg


via
54381807377_402499f2f8_c.jpg


naar:
54382859182_0c45457c70_c.jpg



Het mooie weer was wel te merken, mensen waren vrolijk, paar keer zeiden mensen "wat glimt ie mooi" en ook de "wat leuk 2 Rovers" kwamen voorbij. Nouja uiteindelijk bleek het schrobben voor niets te zijn geweest, want we gingen in een rode Kia.

Gelukkig had vriend Thomas wel een blauwe Rover mee!
54382917368_e44dbb9401_c.jpg


Nog grappig om te vertellen is dat de 45 is gespot:
54381809067_4a591c65e5_c.jpg
Haha, ja dat ben ik die de 45 heeft gespot. Hihi. ;)
 
Mijn vader en ik zijn nu op pad voor een meeting om wat Poolse auto mensen te ontmoeten, waaronder een 126p, een Daewoo Tico en een Polonez nog.
Een hele goede Poolse vriend (ken 'm al sinds 1984) had vroeger zo'n Tico. Ongelofelijk hoeveel ruimte er in zo'n klein autootje zat; vergeleken met de Maluch (126p) had je bij vrijwel gelijke buitenmaten veel meer binnenruimte.
Je ziet ze hier nog wel eens rijden, maar zijn exemplaar was na 7 jaar intensief Warschau-gebruik technisch op....
 
Een hele goede Poolse vriend (ken 'm al sinds 1984) had vroeger zo'n Tico. Ongelofelijk hoeveel ruimte er in zo'n klein autootje zat; vergeleken met de Maluch (126p) had je bij vrijwel gelijke buitenmaten veel meer binnenruimte.
Je ziet ze hier nog wel eens rijden, maar zijn exemplaar was na 7 jaar intensief Warschau-gebruik technisch op....
Ja dat zei die bekende ook, een Tico is niet voor eeuwig gemaakt inderdaad, maar wel erg ruim.

Dat vind ik ook, ik heb er gisteren even ik gezeten. Het is wel een beetje een weggooi auto inderdaad, maar ik begreep van mijn vrienden dat ook langzaam de Tico wat (meer) waardering krijgt. En er zijn echt nog “oude mensen” Ticos in en mooie staat.

Haha, als je wilt!! Misschien doe ik dat wel, lijkt mij wel leuk. De Laurel er ook bij op hetzelfde forum plekje.
Leuk! Als je hulp nodig bent, let me know. Marc, die vriend met de mooie Rovers is hier ook actief! En er is ook een spotters pagina! :)
 
Leuke updates!

Erg tof dat je naar de UK gaat, het is een overweldigende ervaring met zoveel auto's en liefhebbers en de Engelsen zijn altijd heel laagdrempelig en waarderen het enorm als je helemaal van het continent over komt!

Had ook heel graag gegaan en heb het er ook nog met mijn vader over gehad nadat ik wist dat jullie zouden gaan, maar we gaan kort ervoor ook naar Griekenland en we hebben dit jaar ook wat investeringen gepland voor het huis, dus wordt qua tijd en geld wat te krap helaas :(
Heb ik jou over het hoofd gezien! Dat is jammer dat jullie niet gaan, je zei het al een beetje he?

Ga je wel naar EMWalhalla? En anders, MOET je gewoon mee naar Hoornsterzwaag, ik zal dit ook met Marc overleggen, correctie voorleggen. :)


Het is al bijna Pride of Longbridge tijd, ik heb ook al een ticket voor een zondag-meeting, dat mag de Streetwise schitteren tussen de 200's en 25's. Ter ere van 30 jaar Young Mister Rover, ofwel de 200.

Ik ben trouwens benieuwd hoe de trein gaat,

DTV:
moet je eigenlijk ook nog altijd (zoals vroeger) de lampen in Engeland afplakken, omdat je anders tegenliggers verblind?
 
DTV:
moet je eigenlijk ook nog altijd (zoals vroeger) de lampen in Engeland afplakken, omdat je anders tegenliggers verblind?
In theorie wel maar zelf nooit gedaan :)
Vroeger kon je bij de ANWB transparante afplakstickers kopen misschien hebben ze die nog steeds.
 
Vorige zondag hebben we meegereden met de Oost-Europese rondrit. Dit was eigenlijk de eerste echte rit die we in de FSO hebben gemaakt.
Met de klok-vooruit was het nog even stoeien maar uiteindelijk waren we ruim op tijd bij de Mac in Meppel, waar de verzamelplek was. Ik was op tijd bij mijn vader, de FSO glom want die hadden we nog even wat gewasssen
We waren niet de eersten, maar kenden niemand dus dat was even aftasten.

54420168519_ca2a0855e1_c.jpg

Na even een snelle foto eerst maar even een kopje koffie.
Toen we zaten, en we vroegen hoeveel mensen er verwacht werden, zei er iemand "NOU leuk dat je meedoet, je gaat heel wat unieks zien, want er komt iemand met een FSO." Ik moest wel wat lachen, en bekende maar vrij snel dat wij die iemanden waren.

54419117132_f707d5b794_c.jpg

Dit wis wel een van de mooiste 2101's van ons land, wat een plaatje zeg!

54420219833_b1480b88b5_c.jpg

Deze is niet minder leuk, wel minder mooi. Maar dit is ook precies hoe je ze in moeder Rusland of in Letland en Litouwen (zoals ik ze zelf daar zag) naast de prachtige gerestaureerde exemplaren, of de trots van Opa die elke week hem nog met een emmertje sop wast, heb je de werkpaarden, zoals deze.

54419971591_311780fa8e_c.jpg

Deze Robur is ook briljant vind ik, Robur is een DDR-truck vaak met 4x4. Ze hebben ook busjes gebouwd Een stap groter dan de Barkas, maar toch wel een slag kleiner in vergelijking met de IFA 60.

Net als de Lada's reden zij niet mee.

54420168374_16f01bdff9_c.jpg

Deze mooie Wartburg wel! Die was van de organisator.

54420168614_a8c9ca079e_c.jpg

En deze Barkas was ook van hen! Der Trabbi laat al zien waar de meeste deelnemers in reden....

54420168499_3223fd7c22_c.jpg

Inderdaad in Trabantjes, dit was net voor de start!

54420219788_e8f9204d77_c.jpg

Halverwege gingen we eten in een leuk restaurant, daar kwam ik dus in gesprek met de andere FSO eigenaar, we hebben uiteindelijk nummers uitgewisseld, nouja hij heeft mijn nummer, ik kreeg niet de kans om de zijne te krijgen.. Ik weet wel dat hij niet ver bij mij uit de buurt woont.

54420219783_be8c60c3d6_c.jpg

Toen moesten we stoppen, omdat er een Trabant kwijt was.

54420219688_10bfd5ff04_c.jpg

Mooi momentje om een foto van de ster te maken, immers was dat nog neit gedaan die dag. Ik was blij dat mijn vader de rondleiding deed, taakverdeling noemen we dat!

EN konden we weer verder:
54420360410_900aca27c7_c.jpg


Aangekomen in Assen, het eindpint van de leuke rit!
54420219758_163437c293_c.jpg


54420219693_a77d8984bb_c.jpg

De blauwe 1.1 heeft niet meegereden. Die zwarte is een Trabant op Suzuki Jimnyonderstel

54420219748_5dcc3780e1_c.jpg

En tot slot nog een Trabant-overzicht.

Kortom het was een geslaagde rit! Wel jammer (voor mij als liefhebber) dat er haast alleen maar Trabantjes meededen, maar ach dat is niet anders.
 
In theorie wel maar zelf nooit gedaan :)
Vroeger kon je bij de ANWB transparante afplakstickers kopen misschien hebben ze die nog steeds.
Ik zit me nu ook af te vragen, of toen we naar Schotland zijn geweest, of het we het ook hebben afgeplakt. Mijn vader kennende wel.
Ik meende me te herinneren, vroeger (en dan spreken we echt /half jaren 80, ik was echt nog klein, 4 tot 6 jaar denk ik) werd het huis tegen over ons verhuurd aan mensen van de NAM/Shell, ik weet nog die vrouw over gekomen was met haar dochter (en in de bruine bontjas) in een groene Mini-Metro, zij had toen wel sticker erop, ik moest wel eens uit school meelopen met haar, omdat ze dan neit alleen hoefde te lopen. Die stickers (en de bontjas) hadden veel indruk gemaakt, later bleek dat het slonzen waren en vrij snel gingen ze terug naar Engeland, en moest het huis professioneel gereinigd worden.
 
Een Trabant op een Jimny onderstel. Dat klinkt interessant. Weet je hier nog meer over?

Leuk dat de FSO de ster van het evenement was.
 
Vorige zondag hebben we meegereden met de Oost-Europese rondrit. Dit was eigenlijk de eerste echte rit die we in de FSO hebben gemaakt.
Met de klok-vooruit was het nog even stoeien maar uiteindelijk waren we ruim op tijd bij de Mac in Meppel, waar de verzamelplek was. Ik was op tijd bij mijn vader, de FSO glom want die hadden we nog even wat gewasssen
We waren niet de eersten, maar kenden niemand dus dat was even aftasten.

54420168519_ca2a0855e1_c.jpg

Na even een snelle foto eerst maar even een kopje koffie.
Toen we zaten, en we vroegen hoeveel mensen er verwacht werden, zei er iemand "NOU leuk dat je meedoet, je gaat heel wat unieks zien, want er komt iemand met een FSO." Ik moest wel wat lachen, en bekende maar vrij snel dat wij die iemanden waren.

54419117132_f707d5b794_c.jpg

Dit wis wel een van de mooiste 2101's van ons land, wat een plaatje zeg!

54420219833_b1480b88b5_c.jpg

Deze is niet minder leuk, wel minder mooi. Maar dit is ook precies hoe je ze in moeder Rusland of in Letland en Litouwen (zoals ik ze zelf daar zag) naast de prachtige gerestaureerde exemplaren, of de trots van Opa die elke week hem nog met een emmertje sop wast, heb je de werkpaarden, zoals deze.

54419971591_311780fa8e_c.jpg

Deze Robur is ook briljant vind ik, Robur is een DDR-truck vaak met 4x4. Ze hebben ook busjes gebouwd Een stap groter dan de Barkas, maar toch wel een slag kleiner in vergelijking met de IFA 60.

Net als de Lada's reden zij niet mee.

54420168374_16f01bdff9_c.jpg

Deze mooie Wartburg wel! Die was van de organisator.

54420168614_a8c9ca079e_c.jpg

En deze Barkas was ook van hen! Der Trabbi laat al zien waar de meeste deelnemers in reden....

54420168499_3223fd7c22_c.jpg

Inderdaad in Trabantjes, dit was net voor de start!

54420219788_e8f9204d77_c.jpg

Halverwege gingen we eten in een leuk restaurant, daar kwam ik dus in gesprek met de andere FSO eigenaar, we hebben uiteindelijk nummers uitgewisseld, nouja hij heeft mijn nummer, ik kreeg niet de kans om de zijne te krijgen.. Ik weet wel dat hij niet ver bij mij uit de buurt woont.

54420219783_be8c60c3d6_c.jpg

Toen moesten we stoppen, omdat er een Trabant kwijt was.

54420219688_10bfd5ff04_c.jpg

Mooi momentje om een foto van de ster te maken, immers was dat nog neit gedaan die dag. Ik was blij dat mijn vader de rondleiding deed, taakverdeling noemen we dat!

EN konden we weer verder:
54420360410_900aca27c7_c.jpg


Aangekomen in Assen, het eindpint van de leuke rit!
54420219758_163437c293_c.jpg


54420219693_a77d8984bb_c.jpg

De blauwe 1.1 heeft niet meegereden. Die zwarte is een Trabant op Suzuki Jimnyonderstel

54420219748_5dcc3780e1_c.jpg

En tot slot nog een Trabant-overzicht.

Kortom het was een geslaagde rit! Wel jammer (voor mij als liefhebber) dat er haast alleen maar Trabantjes meededen, maar ach dat is niet anders.
Ik heb nu wel spijt dat ik niet mee was gegaan zeg!! (Maar ja ik heb zelf geen gepaste auto. :()Wat leuk al die auto's!
 
Een Trabant op een Jimny onderstel. Dat klinkt interessant. Weet je hier nog meer over?

Leuk dat de FSO de ster van het evenement was.
NOU er is meer!!

Zaterdag ben ik als eerste even naar de rommelmarkt in Bakkeveen geweest, daar heb ik voor echt een paar centen een ipod gekocht. Ik heb een iPod Classic die op vakanties altijd mee sleep en ook buiten gebruik , het leek me ideaal om die in de FSO te gebruiken, maar ik heb er nog wat ruzie mee op de radio, qua FM-transmitter. Dus we hebben nu een bluetooth boxje, maar daar kan ik neit de Ipod op aansluiten. Zo lag daar voor erg weinig iPod Touch, ik meende me ter herinneren dat ik de eerste generatie bluetooth had, en warempel dat heeft ie.

Op zondag meteen getest, en dat werkte goed! Heel fijn, want zo blijft er wat batterij in de telefoon over!
54437252313_60e5181663_c.jpg


Zondag zijn we naar Tilburg geweest, daar heeft mijn bekende Thomasz een meeting voor Poolse auto-eigenaren, georganiseerd. Ik wou niet alleen gaan, maar de Fryske boy kon niet. Ik wou mijn vader er eigenlijk niet mee belasten en ik dacht ook wel "het is een heel eind." Maar we hadden het er zaterdag over, en mijn moeder zei ook. Dat is vast leuk om te kijken.

We gingen mooi op tijd weg, en op de snel weg deed Poloneza het goed. Ja het duurt even voordat je 100 rijdt, maar eenmaal op snelheid valt het lawaai mee. Je kunt nog best goed meekomen wel.

Grappig om te zeggen, dat we meedere Gerda's omgekeerd zagen kijken terwijl Theo ons in de lease-otooo inhaalde.

Rond 1245 kwamen we aan bij de meeting, ik was nog bang dat we de eerste waren, maar nee de Polen waren er allemaal, en we werden hartelijk ontvangen, mensen werden weggejaagd zodat dit het beeld was:
54437203729_b5e263d43a_c.jpg


Ik kende de auto al wel, nouja van foto, maar dit was wel heel tof! En wat is deze Daewoo-Fso Polonez Atu fraai!

54437017566_9718f5f9ca_c.jpg

Bumpers in kleur en stips in kleur doen veel vind ik, de auto lijkt heel anders vind ik.

54437204214_07483305de_c.jpg

Ook het dashboard is anders!
54436153967_532253f82d_c.jpg

Zoals elke Poolse Polonez, heeft ook deze een gastank. De kofferbak zo is erg cool, het is inderdaad een show auto die met mooi weer wordt gebruikt.

54437381455_760c6768d9_c.jpg

Ander hoogtepunt was deze Tico, hij is ook wel eens in het te koop topic voorbij gekomen, hij is nu van de zoon.

54437381110_306e5f7ee9_c.jpg

Ook leuk deze Cinquecento!

54437017626_88eaf23538_c.jpg

126p's in allerlei soorten en maten!

54437381440_dafbc1dfda_c.jpg

Net als vele aanwezige auto's, is deze ook vanuit Polen naar Nederland gereden.

54437256028_06a7d4bcec_c.jpg

Wat ook voor deze geldt!

54437381275_6d866c16bf_c.jpg

Supervet deze Benz!

54437255888_86e48688e5_c.jpg

Het komt niet helemaal uit, maar op het bordje staat "Autodate"

54437017316_2335b72f92_c.jpg

Nog een plaatje van op de terugweg. Lekker Duits zo, het viel me bij thuiskomst mee,dat de tank niet leeg is. We hebben nog geen idee hoeveel de Polenez doet, maar dik 420 km 1 tank lukt dus, hij is nog niet helemaal leeg. Ik was gewaarschuwd dat een Polonez niet zuinig is, maar misschien valt ook dat mee.

Ik had teruggereden en het reed goed, lang zo waardeloos neit als menig journalist schreef in de vroegere jaren

Volgens mij zijn we ook nog gespot door iemand in een MG F
 
NOU er is meer!!

Zaterdag ben ik als eerste even naar de rommelmarkt in Bakkeveen geweest, daar heb ik voor echt een paar centen een ipod gekocht. Ik heb een iPod Classic die op vakanties altijd mee sleep en ook buiten gebruik , het leek me ideaal om die in de FSO te gebruiken, maar ik heb er nog wat ruzie mee op de radio, qua FM-transmitter. Dus we hebben nu een bluetooth boxje, maar daar kan ik neit de Ipod op aansluiten. Zo lag daar voor erg weinig iPod Touch, ik meende me ter herinneren dat ik de eerste generatie bluetooth had, en warempel dat heeft ie.

Op zondag meteen getest, en dat werkte goed! Heel fijn, want zo blijft er wat batterij in de telefoon over!
54437252313_60e5181663_c.jpg


Zondag zijn we naar Tilburg geweest, daar heeft mijn bekende Thomasz een meeting voor Poolse auto-eigenaren, georganiseerd. Ik wou niet alleen gaan, maar de Fryske boy kon niet. Ik wou mijn vader er eigenlijk niet mee belasten en ik dacht ook wel "het is een heel eind." Maar we hadden het er zaterdag over, en mijn moeder zei ook. Dat is vast leuk om te kijken.

We gingen mooi op tijd weg, en op de snel weg deed Poloneza het goed. Ja het duurt even voordat je 100 rijdt, maar eenmaal op snelheid valt het lawaai mee. Je kunt nog best goed meekomen wel.

Grappig om te zeggen, dat we meedere Gerda's omgekeerd zagen kijken terwijl Theo ons in de lease-otooo inhaalde.

Rond 1245 kwamen we aan bij de meeting, ik was nog bang dat we de eerste waren, maar nee de Polen waren er allemaal, en we werden hartelijk ontvangen, mensen werden weggejaagd zodat dit het beeld was:
54437203729_b5e263d43a_c.jpg


Ik kende de auto al wel, nouja van foto, maar dit was wel heel tof! En wat is deze Daewoo-Fso Polonez Atu fraai!

54437017566_9718f5f9ca_c.jpg

Bumpers in kleur en stips in kleur doen veel vind ik, de auto lijkt heel anders vind ik.

54437204214_07483305de_c.jpg

Ook het dashboard is anders!
54436153967_532253f82d_c.jpg

Zoals elke Poolse Polonez, heeft ook deze een gastank. De kofferbak zo is erg cool, het is inderdaad een show auto die met mooi weer wordt gebruikt.

54437381455_760c6768d9_c.jpg

Ander hoogtepunt was deze Tico, hij is ook wel eens in het te koop topic voorbij gekomen, hij is nu van de zoon.

54437381110_306e5f7ee9_c.jpg

Ook leuk deze Cinquecento!

54437017626_88eaf23538_c.jpg

126p's in allerlei soorten en maten!

54437381440_dafbc1dfda_c.jpg

Net als vele aanwezige auto's, is deze ook vanuit Polen naar Nederland gereden.

54437256028_06a7d4bcec_c.jpg

Wat ook voor deze geldt!

54437381275_6d866c16bf_c.jpg

Supervet deze Benz!

54437255888_86e48688e5_c.jpg

Het komt niet helemaal uit, maar op het bordje staat "Autodate"

54437017316_2335b72f92_c.jpg

Nog een plaatje van op de terugweg. Lekker Duits zo, het viel me bij thuiskomst mee,dat de tank niet leeg is. We hebben nog geen idee hoeveel de Polenez doet, maar dik 420 km 1 tank lukt dus, hij is nog niet helemaal leeg. Ik was gewaarschuwd dat een Polonez niet zuinig is, maar misschien valt ook dat mee.

Ik had teruggereden en het reed goed, lang zo waardeloos neit als menig journalist schreef in de vroegere jaren

Volgens mij zijn we ook nog gespot door iemand in een MG F
Leuk! Gaaf om te zien al die andere Poolse auto's, die kleine meets zijn toch ook wel leuk. Die ipod touch die jij gescoord hebt is trouwens een tweede of derde generatie. De eerste had net een iets andere voorkant.
 
Leuk verslag van de Poolse automeeting en de oostblok meeting. Wat gaaf om gewoon twee FSO's naast elkaar te zien, in Nederland en op Nederlands kenteken.
 
Die Maluch met RST kenteken: Stalowa Wola (=Sub-Karpaten). Grofweg als je een driehoek Krakau - Lublin - Lvow (UA) maakt is dit in het midden van die driehoek. Die is dus echt van ver gekomen !
Voor 1939 lag dit in het centrum van het toenmalige Polen, ver weg van de Duitsers en de Sovjets; dus werd deze regio uitgekozen als veilige plek voor de zgn. "Centrale Industrie-regio" met in 1937 een gigantische staalfabriek voor de productie van oa wapens.
In de Tweede Wereldoorlog werd er hier door 2 Poolse artsen doelbewust een vlektyphus-epidemie veroorzaakt, de hele regio kwam daardoor onder quarantaine waardoor 8.000 mensen niet gedeporteerd konden worden :)
 
En 's avonds gespot door een grijze Austral tegen 6 uur bij afslag TT Assen, maar jullie waren te druk om terug te zwaaien ;)
Haha cool! Je gelooft het niet , maar ik heb je wel zien rijden. Ik dacht om eerlijk te zijn “wat is dat voor Renault” (gezien mijn auto’s en mijn voorliefde voor “Oostblok meuk” zeggen niet alle moderne auto’s me wat.)
 
Echt smullen die meetings. Oh die groene 2101 is echt heel gaaf inderdaad. Is die ooit gerestaureerd? Doet me overigens direct denken aan Bassie en Adriaan en de Kroon waarin de boeven rijden in een groene Lada.

Jij trekt veel bekijks op die meetings! Maar ja het is ook een zeldzaamheid. Geniaal dat je naast die andere staat op de Poolse meeting!
 
Wat een mooie bonte verzameling auto's daar. Dank voor de foto's :)
Graag gedaan, ik zal ook nog wat in het meeting topic plaatsen.

Maar ik vind het echt leuk, de SW is ook een magneet, daar zeggen mensen ook wat over. Dat komt natuurlijk de de kleur.
Leuk verslag van de Poolse automeeting en de oostblok meeting. Wat gaaf om gewoon twee FSO's naast elkaar te zien, in Nederland en op Nederlands kenteken.
Bedankt Dirk, ja echt he? Dat was ook wel de reden om te gaan. Dat is best uniek natuurlijk, dat zal niet zo vaak weer gebeuren natuurlijk.
Die Maluch met RST kenteken: Stalowa Wola (=Sub-Karpaten). Grofweg als je een driehoek Krakau - Lublin - Lvow (UA) maakt is dit in het midden van die driehoek. Die is dus echt van ver gekomen !
Voor 1939 lag dit in het centrum van het toenmalige Polen, ver weg van de Duitsers en de Sovjets; dus werd deze regio uitgekozen als veilige plek voor de zgn. "Centrale Industrie-regio" met in 1937 een gigantische staalfabriek voor de productie van oa wapens.
In de Tweede Wereldoorlog werd er hier door 2 Poolse artsen doelbewust een vlektyphus-epidemie veroorzaakt, de hele regio kwam daardoor onder quarantaine waardoor 8.000 mensen niet gedeporteerd konden worden :)
Ah leuk weetje! Nu is een Polonez redelijk qua rijden, normaal gesproken durf ik daar wel (straks) een lange rit mee maken, maar een 126p en dan op de Duitse snelweg (ik beken, ik ben geen fan van de Autobahn) Tomasz, de organisator heeft zijn Tico ook naar NL gereden, ook met die zou ik dat niet perse durven.
Echt smullen die meetings. Oh die groene 2101 is echt heel gaaf inderdaad. Is die ooit gerestaureerd? Doet me overigens direct denken aan Bassie en Adriaan en de Kroon waarin de boeven rijden in een groene Lada.

Jij trekt veel bekijks op die meetings! Maar ja het is ook een zeldzaamheid. Geniaal dat je naast die andere staat op de Poolse meeting!
Ja klopt! Scherp vriend!
Hij komt uit Meppel, net als de grijze, dus je ziet hem wel eens op een meeting misschien. Beide mensen zijn ook lid van de Lada en Russiche auto-club.

Jouw laatste zin . de Lancia was net zo zeldzaam, (okay daar rijden er anderhalf hand vol van) maar die trok echt nooit aandacht. De Rover al veel meer, maar de FSO slaat op dat punt alles, maar niet alleen bij "liefhebbers" ook bij "gewone mensen" laatst in de parkeer garage zegt Theo tegen Thea "ach kiek zo'n FSO, die zie je ook nooit." Zelfs mijn moeder viel het op toen we pas een rondje reden. Ik vind dat wel heel grappig, hoewel ik de auto vooral voor mezelf heb natuurlijk.

Ik merk ook dat de "Oost-Europese scene" veel relaxter is, daar is niet "oh ja maar ik ben Trabant-fan, dus ik spuug op jou." Of zoals bij Lancia werd gezegd "Nee die is van na 1969."

Op Hoornsterzwaag mag ik niet naast jou staan he? Dan kijkt iedereen naar MEN auto en niet daar de Roverrr

Oh ja tot slot nog een plaatje:

Op de meeting was er een 126p met een imperial, ik zei nog "cool" waarop mijn vader zei, misschien ligt de oude van mij nog wel ergens. Wie weet kan ie hem opsporen en anders maar niet.

Oh ja nog een leuk update, nouja niet eigenlijk, ik word weer geopereerd. De pennen gaan er uit en er komt een soort gordel om en door mijn enkel. Met een beetje geluk in mei al, en als ik eerder wordt opgeroepen dan kan ik het laten verplaatsen nadat we in Engeland zijn geweest.
 
Sterkte met je medische malheur.
Van wat ik er van weet (en dat is alleen van horen zeggen van mensen met pennen in hun enkel) zouden die pennen er altijd uit moeten, ze laten zitten geeft altijd pijn.
Dus ik hoop dat de chirurg met deze oplossing je van veel ellende zal verlossen.
Zolang je normaal kan lopen denk je er niet bij na hoe fijn het is dat je gewoon kan lopen....
 
Terug
Bovenaan