En dan nu het Formule 1 verhaal.
We gingen met de Hundee, hoewel de Rover 45 misschien iets ruimer en/of comfortabeler is, heeft de Hundee ook veel voordelen. Zoals een 12volt aansluiting achterin, en ook de zittingen kunnen half plat. Gezien de koelbox en mijn lompe luchtbed, is hoogte ook wel fijn. Qua zuinigheid zou het elkaar niet zo veel ontlopen dachten we.
Op woensdag klapte ik mijn laptop dicht, bij mijn ouders de auto inpakken en de spullen daar halen.
Toen nog even met Ayo knuffelen en dan vroeg slapen, wel eerst nog even moed indrinken met de Frsyke boy.
We wouden vroeg weg, dus ik zou mijn wekker zetten. Dat mag ik niet weer doen, want ik zette hem om 4.41, en niet om 3.45. Mooi dom!
En zo gingen we dus iets te laat weg, nouja het zou 12 uur rijden zijn (inclusief stops) dus ook te doen. EN kon ik onderweg al vrij snel genieten van Gerard Ekdom. Best wel maf trouwens, want om 8 uur voelde het al alsof we een hele tijd gereden hadden, en om een uur 15 voelde het haast als dagennnn.
In het rijk was dit vooral het gezicht…
Sowieso vind ik rijden in het Rijk niet fijn, lange baustelle’s, seinen, links rijden…. Nou gelukkig viel het seinen mee , waarbij het met vouwwagen/caravan al gebeurde als ik een knipperlicht aandeed. Maar goed, dat is nu eenmaal niet anders.
Deze Gesha was ons voorbeeld, het moet wel een 1.5 zijn, met 3 stevige mensen in een hemdje, nur links rijdend met minstens 150, en schijt hebben aan de rij dikke Beeee-Emmmm-Weeeeee’s achter hun. Ik wou eigenlijk mijn raampje open doen en loeihard mijn Lil’ Kim CD laten horen, Queen B*tch is dan wel van toepassing, maar ja die lag thuis…
En toen waren we in Oostenrijk, en ja inderdaad prachtig weer!
De grens/tol was nogal wazig, de vrachtwagens links en de personenauto’s rechts. Hierdoor werden vooral files gemaakt geloof ik.
Plaspauze in Oostenrijk en bestuurderswissel. Kon ik weer mooi kentekens spotten. Maar die wc, nou Martien zou zeggen “mij niet bellen, zooooo viesssssss”
[/url]
Gek genoeg, we waren niet de enige met een geel bordje.
Eindelijk is Steiermark
[/url]
Bij aankomst moesten we ons eerst registreren, dus corona check. Ik had een vaccin, in juni dus ik was klaar, de Fryske boy had een test. Na onze gegeven te hebben ingevuld mochten we richting camping.
Hierna moest je je melden bij de ingang, daar werd je gewezen op je plek. Onze tent stond dan om 18uur klaar en konden we bier drinken
De camping, daaronder was camping 2 .
Ons plek, mega scheef op de berg, dus we luisterden naar de buren en plaatsten onze tent zo. Dat was mega dom bleek later. De volgende dag de tent een gedraaid, heel wat beter voor de nachtrust.
Het uitzicht vanaf de camping.
Wij hadden bandjes van de camping, en qua corona, maar ook de auto moest er aan geloven. Zodat we veilig de camping op en af kunnen.
Onze straat, heel bizar alles is of oranje of voor max… EN dan niet eens iedereen kwam uit ons land.
Dit was deel 1 van de avonturen….