As good as it Getz; Pjötr's Streetwise, Poloneza & een 45

@bari idd volgens mij ben ik in de minderheid, ik vind hem ontzettend opgeknapt door de facelift.

Maar het blijft bijzonder 102 pk en nog geen 850 kg.
 
@ Ramon, ja grappig is dat he? Je gaat dan wel denken "uhm waarvan" Hier op de parking staat een Range Rover vaak, daar denk ik hetzelfde van inderdaad.
Gelijkenissen, dat wisten we al toch?!:D

Qua Rover, hij moet wel echt mooi zijn. Ik zie al vaak dingen waar ik van denk pfff "mij niet bellen". Zoals deze bijvoorbeeld:
Q2Ha9iGl.jpg

Mistlampen, maar geen knopje om die aan te doen. Velgen van de mk2. (dat hoeft nog niets te zeggen, mijn vader had ook winterbanden op deze velgen)
1iM33VLl.jpg

Dit en vieze kofferbakmatten.

Deze staat bij een specialist, nou ik weet niet....

@ Barri, leuk is dat van je oude Punto. Bij de vorige streetview was mijn auto niet te zien. Is thuiswerken toch nog ergens goed voor. Had jouw Punto een kenteken met een P als eerste letter trouwens? Ik zag vandaar ook een bordeauxrode staan die wel erg leek op jouw ex!

Qua sneeuw, je hebt links wel gelijk. Het gebeurd niet zo vaak dus ja dan is overlast dat mag/kun je verwachten. Maar bijvoorbeeld mijn container was echt bizar..
Op zondagavond zet ik de PMD-container bij de weg, omdat hier ook een ondergrondse container is, is daar ook een PMD-afhaal punt. Je kunt daar je gele PMD-zak hangen, die wordt dan meegenomen.

Op maandag krijg ik een melding in de afval app dat het vuilnis niet worden opgehaald. Prima, logisch ook. Maar om 1 uur rijdt de vuilniswagen wel door de straat om de ene hangende zak op te halen. Dit is dezelfde auto als die mijn container leegt, alleen dan op een andere ronde. Daar zakt mijn broek dan van af.

@Ency, leuk dat het gelukt is met de foto :) Kleine moeite hoor! :) Ik wacht nu met smart op de Getz in je buurt :D

Ik vind de oude mooier, de nieuwe leuker. Leuk verhaaltje.. (opa vertelt)
Toen ik mijn Paarse Polo kocht had Douwes ook een gele Sirion staan. 3 jaar nieuwer, maar hij mocht niet in de showroom staan, hij had ook niet een mooi velletje met info, maar slechts een karton met de prijs erop. Ik vond het best een leuke auto, frisse kleur.. "Chroom" maar mijn vader... Nou, die vergeleek de Sirion met een Allegro. (een niet zo'n knappe auto uit de jaren 70) De auto die ervoor zorgde dat hij afscheid nam van Austin en een AlfaSUD kocht. Dus het werd toch de Polo.

Jij hebt een Sirion 2 nu? Of nog steeds die leuke grijze?

Ik word echt zenuwachtig van collecties. Bij een ander super tof, daar kan ik van genieten, maar zelf... Mij niet bellen! Een museum lijkt me wel tof.

Ohja.. de oude Rover van mijn ouders staat ook op Streetview:
sJjKFtjl.jpg

Dat mijn parking op streetview staat vind ik wel bijzonder, immers is het geen (doorgaande) weg.

PB4lqg0l.jpg

Tot slot nog een leuke foto, helaas worden dit geen leenauto's dit jaar :( Ik zei nog, ja verdorie fix het in plaats van sleeën met de kinderen, maar toen werd een moeder heel boos op me.
 
NHB was het, 'niet heel best' :D
Hij rijdt in omgeving Groningen dacht ik.

Lees je de Autoweek? Nic de Boer heeft een witte Rover 200 gekocht, met een crème interieur!
 
@Barri
Nee dan was deze beter dus:T Ik dacht nog even, maar jouw focus kwam uit Roden, niet de Punto he? Dan was het een andere dus.

Ik las het net ja, ik heb zo'n 6euro abonnement nu, ik heb lang een abonnement gehad en toen las ik ze amper meer.

Ik volg op Flickr wel wat Britten, er zijn toch nog wel Rovers van oude mensen soms.

Ik betrap me wel dat ik elke dag even op marktplaats en gaspedaal kijk naar Rover 25's. Een Kalina met airco zou ik ook wel willen, maar dit zijn dan de enige 2 auto's die ik uit liefde zou kopen. Optie 2 is wel lastig..

Mijn apk loopt eind maart af, dus ik heb nog eventjes. Erin is nu druk, dus het kan nog even duren.
 
De Focus komt inderdaad uit Roden en daar is de Punto ingeruild. Een forummer heeft 'm eens gespot in Groningen, hij ging naar de zwager van de verkoper bij de Ford dealer.

Is een Rover 200 BRM niet leuk ipv de Y10? Ik vind dat interieur met die middenconsole bekleding zo gaaf!
 
Oh ja dat was het! :)

Ja een BRM is wel heel fraai ja, de binnenkant heel erg ja. Wist je trouwens dat het de bedoeling om een hele lijn te maken, beetje zoals AMG. Rover had het interieur zo aangepast dat ie eigenlijk veels te duur werd. De laatste zijn in Engeland ook in de ramsj weggegaan.

Onderhuids en qua motor was ie ook aangepast trouwens, en eigenlijk is de MG ZR de productversie van de 200 ZR. De oranje gril een verwijzing naar een turbine auto van Rover.

Hier in Assen rijdt ook een 200 BRM, als daily. Die wordt niet echt goed onderhouden. Toen ik de Getz kocht heb ik ook naar eentje gekeken, die stond bij hetzelfde bedrijf als de 25 hierboven. Helaas was het geen BRM maar een VVI>

De Y10 ruilen tegen een BRM, ik weet niet. Ik denk niet dat m'n vader daar ook achter staat. Ik hoop dat we dit jaar wel weer wat aan de Y10 kunnen doen, hoewel ik er bang voor ben. Mijn vader krijgt een nieuwe heup, dus dat is ook een dingetje.

@Marc, ja haha! De Getz is al eens op tv geweest trouwens!
vivyYHTl.jpg


Een paar geleden, toen "Eigen huis en tuin" nog leuk was hebben ze een huis gedaan vlakbij mijn huis. Bij de shots van de buitenkant reed ik langs. Ik heb de cameraman wel gezien, maar geen idee waar het van was. Tot mijn vader appte "was jij de blauwe Getz op tv?" Dat was natuurlijk gekkigheid, maar toen ik het programma terugkeek zag ik het huis en wist ik dat ik het was.
 
Je moet je vader gewoon eens wat advertenties van BRM's doorsturen!

Mijn vader heeft ook twee nieuwe heupen, 2005 en 2010 (toen was ie resp. 50 en 55). Revalidatie ging goed. Niet overhaasten, want dan kan je weer helemaal terug bij af zijn. Ik weet niet meer hoelang het duurt, maar een paar maanden verder ben je zo. Dit jaar heeft ie weer geschaatst, en dat ging toch best goed!
 
Qua BRM, ik ga de sites inderdaad maar eens in de gaten houden. Hoewel ik geen oudere auto wil als Daily, maar een mooi BRM, dan durf ik wel mijn 5deurs wens zelfs te negeren ;)

Ah dat is mooi! Dat biedt perspectief! Mijn vader is wel iets ouder, hij wordt 76 dit jaar. Maar hij ziet de operatie positief tegemoet. Als het lopen maar weer beter gaat, want nu doet elke stap pijn.

Hij hoop dat we volgend jaar weer ver op vakantie te kunnen, Polen en een deel van Rusland.
 
Ja die pijn is dan echt over, en het lopen ging al snel weer goed. Het meest vervelende is dat ze je spieren uitrekken: ze draaien je been echt uit de heupkom, daar krijgen de spieren een aardige optater van. Dat heeft wel even tijd nodig dus. Ik wil niet teveel offtopic gaan, maar er zijn verschillende soorten heupen en elke arts/ziekenhuis heeft zo zijn specialiteit. Mijn vader koos daarom voor een ziekenhuis zo'n 80km verderop.

Zo'n BRM zou ik als hobby auto doen, en voor dagelijks iets nieuwers.
 
Inmiddels kunnen we wel stellen dat er geen Rover komt. :cry: Hoewel ik nog vaak op MP en alles kijk, is er geen andere 25 zo mooi als de rode.

Ik heb ook nog wel wat lopen grasduinen naar een Ypsilon, maar dat is 3deurs. En dat wordt me te lastig. Dus dat is ook een no-go.

Ik had nog een hele mooie Grande Punto gezien, scherpe prijs, weinig kilometers, vlakbij. Goede uitrusting ook. Alleen was dit een 60 pk motor. Nu ben ik geen coureur, maar dit is wel fors minder dan wat ik nu heb. Zeker in combinatie voor vakantie. Een wijs man zou zeggen "Meid, mij niet bellen...."

Ik schrok overigens van het aanbod i20, in de klasse wat ik nu wil betalen heb je alleen wagens met een enorme kilometerstand. Alles is boven de 200.00 km.

Overigens, heb ik nog een ideetje..
Ik was vorige week bij mijn ouders, pap en ik hadden het even (weer) over auto's. Hoe fijn links een Getz toch wel is, een degelijke loebas. Er staan best veel scherp geprijsde Getz' MK2 online, met 1.4 motor, airco EN lage kilometerstand. En 2007/8 model, met 140.000 de teller, minder roestgevoelig, dit zou ik ook wel wat vinden. Hoewel het dan natuurlijk nog altijd een vrij basic auto is, gezien de huidige normen. Maar wellicht wel weer een auto die jaren mee kan.

Het zou fijn zijn als de auto gekeurd is, dan "moet" ik gewoon weer door met mijn Getz, de avondklok en alles zorgen ervoor dat het helaas niet samen met Erin klussen wordt. Komende week maar eens zijn vrouw appen, zodat ie tijd heeft voor mijn auto :D
 
Oh kijk aan! Zelfs op televisie in Eigen Huis en Tuin. :p Grappig!

Je moet gewoon rustig door snuffelen en kijken of er iets moois op je pad komt. Komt vanzelf. Met de Getz weet je wat je hebt.
 
Ik keek ook even voor iemand naar een Getz van na de facelift. Helaas kan ik het verschil niet goed zien tussen een facelift en een pre facelift. Gelukkig werd ik gered dat de 1.3 vervangen werd door een 1.4. Wat mij opviel was het nog best wel relatieve grote prijsverschil tussen een 3 en 5 deurs. Een Rio 2 viel af want die is net even iets zwaarder dan 1050 kg.

Maar geef je groot gelijk om voor een Getz 1.4 te gaan. Had ik destijds ook benoemd tussen de rover zoektocht door:D

De reden dat ik een 1.4 zocht voor een bekende was nav je tip dat die minder/geen last hebben van roest.
 
@ Marc, ja goed he? Ik ben wel eens gespot, maar op tv is wel de next level he?

@ Ency. Een Getz mk2 herken je aan de motor. ik meen dat de 1.3i een 1.4 werd, en dat de 1.5/6 verviel. Ook is er een 1.1. De achterlichten zijn iets strakker, de middenconsole is anders en de neus is anders. (EN hij is roestbestendiger lijkt wel)

De achterste is de oude, de voorste een nieuwe.


De achterlichten en bumper zijn ook anders, nu is de voorste een oude.

Een Getz is echt een fijne auto vind ik, hij rijdt erg goed. Natuurlijk is het geen race auto of BMW, maar toch.

Vandaag is ie naar Erin gegaan. We hadden het nog even over een eventueel verkoopplan.
Erin was eigenlijk heel stellig.. Een mooie Rover, dat begreep hij.
Maar een Panda of Punto. Vooral niet doen, nergens voor nodig. (stiekem ben ik het daar mee eens, het is misschien by far de meest suffe forum-auto, maar ik ben er toch nog altijd wel blij mee, hoewel een mooie ..... )
 
@ Ency, ja een 1.3 of 1.4 is denk ik ook goed te doen. Ik vind de nieuwe neus minder, maar de nieuwe achterlichten vind ik wel mooier.

De 1.1 lijkt me ook magertjes, die is overigens wel lichter. Mijn 1.3 is dikke prima, de vouwwagen trekt hij ook goed, zelfs met de zware keuken voorop.

Oh ja de bumpers zijn ook anders ;)
 
Auto encyclopedie zei:
ja de 1.1 valt af en de 1.6 is denk ik teveel van het goede. Hij is ook nog een keer in friday facelift voorbij gekomen.

Teveel van het goede? 1.6 Getz rijdt het fijnste van alle Getzen... Getzs... Wat is het eigenlijk?:T
 
Carkiller zei:
Auto encyclopedie zei:
ja de 1.1 valt af en de 1.6 is denk ik teveel van het goede. Hij is ook nog een keer in friday facelift voorbij gekomen.

Teveel van het goede? 1.6 Getz rijdt het fijnste van alle Getzen... Getzs... Wat is het eigenlijk?:T

Of zou het Getz' zijn? Of Getzjes, geen idee eigenlijk.

Het logo, de scheve H, staat voor 2 mensen die elkaar de hand geven. As good as it Getz was de slogan, maar Getz staat voor een verbastering van "Get it" en , aldus Wikipedia, voor "bereikt door wenselijkheid, een koppeling van GET en IT" In Korea heet ie Click, maar in Japan was het een Hyundai TB (voor "Think Basic")
 
Carkiller zei:
Auto encyclopedie zei:
ja de 1.1 valt af en de 1.6 is denk ik teveel van het goede. Hij is ook nog een keer in friday facelift voorbij gekomen.

Getzen... Getzs... Wat is het eigenlijk?:T

Getzen, een Amerikaanse bouwer van hele fijne trompetten!(y) Daar word ik erg hebberig van.
https://www.getzen.com/trumpet/eterna-deluxe/900dlx.shtml

Oja, het ging over auto's. Voor de prijs van deze Getzen koop je waarschijnlijk twee tweedehands Hyundai Getzen. :)
 
@ Mechanix, nice! Die hebberigheid snap ik. Speel jij trompet?

Nou, maar dan is het maar een klein bruggetje naar Stan Getz!

"Stan Getz, geboren als Stanley Gayetsky (Philadelphia, 2 februari 1927 – Malibu, 6 juni 1991) was een Amerikaans tenorsaxofonist, vooral bekend om zijn fusion van jazz en bossanova in de jaren 60, in samenwerking met onder anderen Astrud Gilberto, João Gilberto, Antônio Carlos Jobim, Jan Johansson en Charlie Byrd. Hij werd door het grote publiek en door zijn collega’s zeer bewonderd. Hij kon op zijn tenorsax zowel heel gevoelig spelen (mellow) als supersnel en zijn klank werd zo beroemd, dat het bekendstaat als The Sound (hét geluid).

Hij werd vooral bekend met zijn uitvoering van het nummer The Girl From Ipanema, ook zijn grootste commerciële succes."

Medeforummer Verlichting2 wees me eens op hem, inmiddels staat Stan op mijn iPod.
Een clipje :

Astrud Gilberto and Stan Getz - The Girl From Ipanema (1964)
 
Nou, ik kreeg net een telefoontje van Erin..

Het lijkt erop dat alle kriebels voor een andere auto weer in de ijskast mogen! Mijn trouwe loebas heeft amper mankementen, beetje roest aan de remleidingen, de rem achter zit ene beetje vast. EN een zwakke accu.

De riemen en co zijn ook besteld, dus die gaan in afspraak 2 erop.

Hoewel een andere auto wellicht altijd mooier, luxer en wat ook is, ben ik ook weer blij, ik heb toch wel een band met mijn suffe Koreaan.
En ik merk dat tot nu toe alleen de rode Rover me blij maakte, ander Rovers, mooie Getzels met weinig kilometers, Panda's of zelfs Punto's, geen enkele auto maakten me zo blij dat ik wou bellen, echt alles was "okay, ja als de Getz overleden is, is dit leuk" .

Dit houdt wel in dat ik waarschijnlijk weer eens richting sloperijen wil/moet. Een nieuwe roestvrije motorkap. Toch stom dat een suffe Hundee me bijna qua band meer betekend dan mijn blauwe Ypsilon. In mijn ogen zorgt degelijkheid ook wel voor liefde, op naar de 250.000 KM denk ik dan maar!






Hopelijk kan er ooit weer een vakantie met mijn roestbakje!
 
Gisteren de auto weer gehaald, met verse APK. Nog niet met nieuwe riemen. Dat moet even wachten. Die zijn al wel besteld, maar nog niet geleverd. En dat kwam Erin ook wat beter uit.
HniS1cal.jpg


Eigenlijk kwam de Hundee beter door de keuring als verwacht, alleen de remleidingen hadden (weer) wat vliegroest, en de achterrem zat vast. Waarschijnlijk door het vele stilstaan.

De bodem is nog keihard, wel was een slangetje van de radiateur los. Net als het ventiel van mijn achterband is dit ook vervangen.

In eerste instantie was de accu slecht, maar dat viel toch mee. Hij start soms slecht, echter was de accu nog niet helemaal slecht. De boosdoener lijkt echter nu eindelijk ontdekt te zijn, de startonderbreking. Wanneer we de riemen gaan doen, gaan we die ook uitlezen. Dan mag ie mee naar de garage.

Misschien toch eens uitzoeken of ik wat snufjes op de kop kan tikken (Electrische spiegels lijkt me wel nice, net als het 4e elektrische raambediening)

ccXXAXYl.jpg

Niet de meest beste foto, maar daar stond ie dan. Toch wel maf dat een klinische, misschien wel saaie auto zelfs, me na al die jaren nog altijd wel blij maakt. Hij rijdt en zit goed, en degelijke techniek (op roestend plaatwerk na) is ook fijn. Erin zei al, je moet of echt een veel nieuwere auto kopen, of hier in door rijden. Het is nog altijd een goeie auto, de zwakke Getzpunten (remleidingen, subframe, roest achter) zijn op orde.
 
@Peter: De Getz is een rationeel autootje. Presteert goed, is ruim genoeg, rijdt zeer behoorlijk. Zwakke punten heeft de auto nauwelijks. Denk nog wel eens terug naar de 01-nv-jg. Of die nog rijdt weet ik niet, is geexporteerd.
 
@ Nico, exact. Ja de tijd gaat snel zeg! De Getz is ook een begin van mijn nieuwe leven. Na mijn ongeluk, toch best bijzonder, want vandaag 8 jaar geleden was heel anders dan de datum 8 jaar geleden toen ik Getz kocht.

Getz is echt een fijne en goede auto, hij is zo fijn dat ik zelfs het roestende plaatwerk kan vergeven, zelfs met die kosten kan ik niet goedkoper rijden.

@Verlichting, ja het is echt een loebas he? Ik had online de Rover gezien, dat was voor het eerst een auto die me in extase bracht. Voor de rest heb ik geen enkele auto gezien die me zei "bel de verkoper, ruil de Getz in" .

Ik heb het nooit gevraagd, of ik ben het kwijt, maar welke kleur was jouw Getz eigenlijk?
 
Peter O zei:
Toch wel maf dat een klinische, misschien wel saaie auto zelfs, me na al die jaren nog altijd wel blij maakt.

Ik vind saai wat dat betreft wel relatief. Wat voor de één een saaie auto is kan voor een ander juist een vertrouwde auto zijn, en daar komen heel andere gevoelens bij kijken. En ik kan me voorstellen dat een vertrouwde auto je ook ontzettend veel plezier kan geven. In ieder geval heel mooi om te lezen dat je na 8 jaar nog niet bent uitgekeken op de auto! Ik denk dat zo'n lang eigenaarschap relatief ongebruikelijk is, maar dat kan ik daarom des te meer respecteren.
 
@peter: die van mij was een 1,3 dynamic sky uitvoering in dezelfde kleur als jouw exemplaar: celadon blue was de officiële kleurnaam volgens mij.
 
Is ook zo Verlichting, dat wist ik dus wel! (y)

Dat is met ook een zonnedakje, naast Airco. Mijne is alleen maar "Cool"

@Bleuz, dankje (y) Ik ben zelf niet heel erg materialistisch, ik ben snel tevreden en denk vaak, "ach als het goed is, waarom iets anders" . Maar dat geldt ook voor andere dingen.

Mijn Ypsilon was een hele andere auto, die had nukken en kuren (echt Italiaans) maar toch was ik er blij mee. Maar qua onderhoud was het soms wel een erg dure auto. Natuurlijk speelt ook mee dat ik toen van dealer naar garage ging . De goedkoopste apk die ik toen had was 200 euro. In het begin ging ik met Hyundai ook naar die garage, dan is 29 euro een heel ander verhaal.

Het scheelt ook erg, dat hij niet vaak echt mankementen heeft, dan vind ik het zelfs niet erg om af en toe wat te lassen eraan.

Ik "spot" nog altijd Getzels, het liefste in fraaie kleuren, gisteren was er op Platesmania (een site waar ik ook lid van ben, waar het draait om kentekens van over de hele wereld) Hyundai dag, ik kwam er natuurlijk te laat achter, maar ik ben dus niet de enige die ze vast legt:

16374358.jpg

Als ik deze zie, dan valt mijn roest nog wel mee. Deze komt uit Litouwen.

11507712.jpg

Ik ben niet de enige dus met dat bordje! :T Wel grappig trouwens, want doordat ik deze foto hier plaats, vond ik dus een Russische Getz Club. Met een actief forum.

P9Xu7b3l.jpg


4gIWIbvl.jpg


Het lijken alleen allemaal facelift Getzels te zijn... Er zijn ook club stickers, dat lijkt me ook mooi om te hebben, ik ben bang dat bestellen lastig gaat worden, dus dat wordt nog een lastige denk ik.
 
Carkiller zei:
Auto encyclopedie zei:
ja de 1.1 valt af en de 1.6 is denk ik teveel van het goede. Hij is ook nog een keer in friday facelift voorbij gekomen.

Teveel van het goede? 1.6 Getz rijdt het fijnste van alle Getzen... Getzs... Wat is het eigenlijk?:T

Ik denk dat mijn woordkeuze idd wat ongelukkig was. Qua wegenbelasting maakt het in elk geval niks uit voor welke motorisering je gaat.

Zie dat bij de facelift de 1.6 ook andere inhoud heeft gekregen.

@peter fijn dat je er qua apk weer een jaar tegen aan kan.
 
Bedankt Ency! De plannen voor een andere auto staan voorlopig weer in de ijskast!

Ik vraag me af hoeveel mensen een auto hebben die in het Guiness Book of Records staat. Nou ik dus! :T De grootste parade van (rijdende) Hyundai's , 137 rijdende Getzels door de straten van Moskou.
1SzJmCml.jpg


Best cool dacht ik zo.
 
De Getz wordt nog een echte cultauto! Ik zou hem maar koesteren, straks worden ze een fortuin waard!:p
 
SVF zei:
De Getz wordt nog een echte cultauto! Ik zou hem maar koesteren, straks worden ze een fortuin waard!:p

Was wel gaaf geweest, als ze wat extra aan hun 1.6 hadden gedaan , een soort van gti/ n1/2 uiterlijk, maar ook bij diens opvolger heeft de 1.6 een niet andere uitvoering dan de meest luxe 1.4 , terwijl die wel 126 pk aan boord heeft.
 
@ Ency... Nou, er is een Sport hoor! JAJA, een heuse hothatch. (Ik heb ze alleen in het zwart gespot)




SVF zei:
De Getz wordt nog een echte cultauto! Ik zou hem maar koesteren, straks worden ze een fortuin waard!:p

Haha, nou dat weet ik zo net nog niet hoor!

Wel heel grappig, op de Russische Getz-Club pagina staat een artikel over de Gesha, zoals ze haar in moeder Rusland noemen. Dit artikel onderzoekt of de Getz nu echt zo goed is. En dit wordt niet onderzocht door onderzoekjes, maar door reviews & gebruikers ervaringen. Het artikel is geschreven door een journalist.

Omdat Gesha nu wel wat veren verdiend een paar leuke citaten uit het artikel:

Liefde # 5: "Rubber Gesha"

Ja, teleurstelling over een klein kofferbakvolume komt in bijna elke tweede review tot uiting. Misschien is het hele punt dat het interieurvolume van de cabine zelf juist de tegenovergestelde indruk wekt. De uitdrukking "deze auto is veel groter van binnen dan van buiten" is op zijn zachtst gezegd allang gemeengoed geworden voor veel auto's, maar hij past Getz met honderd procent nauwkeurigheid. Niet een of twee mensen die voor het eerst in de Getz-salon waren, spraken in de geest van "wauw, wat groot van binnen, maar buiten is er zo'n microbe ...".

En tijdens het gebruik komen veel eigenaren tot de conclusie dat de kofferbak niet zo slecht blijkt te zijn. En door de achterbank op te klappen (al moet je er wel rekening mee houden dat de auto een tweezitter wordt), kun je de duivel met toeters helemaal wegnemen. De eigenaren hebben geverifieerd dat het mogelijk is om een ​​wasmachine (en geen compacte), gemonteerd keukenmeubilair, een gedemonteerd bureau, een volwassen fiets (zonder de wielen te verwijderen), een dubbele matras 140 x 205 en alles wat je nodig hebt te vervoeren een vakantie in het land, inclusief bassins, troggen, emmers, kleding, beddengoed, eten, multikoker, waterkoker, pannen en potten. Iemand ging op vakantie en slaagde erin om vier mensen en zes tassen naar binnen te duwen. Iemand vervoerde een halve ton cement en de auto reed, vertrouwend op veren en niet op rubberen dempers. In het algemeen - onze rubberen "Gesha" ...

Liefde nr. 1: "Kies niet voor het mooie, maar voor het betrouwbare"

Toch beschouwt de overgrote meerderheid van de eigenaren het uithoudingsvermogen en de betrouwbaarheid van Hyundai Getz als het belangrijkste voordeel. En daar zijn redenen voor ... Inderdaad, kijk hoeveel Getz er door onze straten rijden, en nog veel meer pre-styling exemplaren, en het model werd in 2011 niet meer geproduceerd. Daarom schrijven de eigenaren in hun recensie, recensie schrijven: “Geweldige auto. 10 jaar heb ik nooit gefaald, zelfs met een stervende generator heb ik meer dan 100 km naar de stad gereden "," Zeven jaar in bezit en het is jammer om te verkopen ".

Een van de recensies is geschreven in het lopende jaar 2018 en verwijst naar een auto uit 2003, die een paar jaar geleden is aangeschaft, met een actieradius van meer dan 220 duizend kilometer! Maar velen zijn er zeker van dat het kopen van compacte auto's op een respectabele leeftijd op de secundaire markt betekent dat ze geld weggooien, omdat ze constant kapot zullen gaan.

Het grote aantal van dergelijke uitspraken, dat eindeloos geciteerd kan worden, bevestigt de betrouwbaarheid van Getz zelfs meer dan de droge cijfers van statistieken. Maar het is de moeite waard om te bedenken dat veel auto's niet het gemakkelijkste leven hadden. De eigenaren waren jonge mensen die van harte de trekker overhielden en "rubber verbrandden". De auto vergezelde vaak de vorming van veel jonge gezinnen en werd alleen verkocht omdat het leven eiste om iets groters te kopen. Helaas was dit "iets groters" zelden betrouwbaarder dan het oude Getz ...

Nou morgen is het gewoon weer een roestige oude auto, beloofd!
 
Bedankt Marc!(y)

Ik ben ook erg blij dat mijn Loebas weer helemaal fijn is.

Gisteren zag ik deze Getz, in mijn kleur en ook even oud.



Minder of geen roest zelfs. Maar Handgrepen en spiegels in het zwart. ( Mijn spiegel was kapot, daarom heb ik zwarte) . Soms snap ik Hyundai niet, 3 grilles, meerdere spoilers, het is soms net zo vaag wat hoort als dat een Russische auto is, of een Italiaan
 
Zo die Getz Sport is nog best een pittig typje zo te zien, leuk ding!

Gefeliciteerd met de APK, toch altijd weer fijn om op zak te hebben (y)
 
Bedankt Zadelsnuiver! Een Sport is inderdaad leuk, ik heb eens eentje bekeken, volgens mij zijn ze allemaal zwart EN hebben ze een dubbele uitlaat. De "bodykit" was een optie die je wel op een andere Getzel te bestellen.

Gisteren hadden we storing op werk, langleve thuis werken! Dus ik zat eigenlijk een beetje te surfen, zo keek ik of ik wellicht spatlappen kon vinden. Plotseling zag ik deze auto:
WDvCf81.jpg


r5jdlS1.jpg


Een mooie roestvrije motorkap en kofferdeksel. En ook nog eens spatlappen. Natuurlijk ga ik mijn auto er niet op inruilen, maar morgen ga ik heen om als het goed is de motorkap en kofferdeksel te halen. Helaas heeft ie geen elektrische ramen achter, dat zou helemaal mooi zijn.
Morgen ben ik vrij dus wie weet is het morgen ook meteen klussen

Dit is wel jammer voor 1 ding, dit houdt in dat de Getz voorlopig nog wel even moet blijven. Maar ach, dat is ook geen echte straf!

Ik vind dit ook tof trouwens:
kPVdELP.jpg

Donkere achterlichten, ik denk DIY, want ik heb ze nog nooit eerder gezien
 
Alle Getz-info en -weetjes blijven leuk om te volgen!

Ik moet overigens wel eerlijkheidshalve toegeven dat mijn hart sneller klopt voor zo'n knappe Rover 25 :cool: Ik volg zelf met een schuin oog de (Belgische) markt van benzine Rovers en MGs uit deze periode, net omdat ik het zo'n leuke modellen vind. Echt mooie exemplaren, met een aanvaardbare km-stand en goede onderhoudsgeschiedenis, blijken echter behoorlijk schaars...
 
Bedankt Ivo! (y)

Joram, ik ben het wel helemaal met je eens. Een mooie 25 of zelfs MG is mooier, of straalt meer uit. Dat is zeker waar. Mooie zijn er nog wel, ook met weinig kilometers. Als je wilt, kan ik je wel wat mooie doorsturen ;) En als het echt moet, heb ik een Rover-vriend. Thomas (lees je mee?) weet alles en kent veel.

Goed, donderdags was ik vrij... Dus op naar het Groningse land...

Heel grappig, ik gooide de auto aan de kant zodat mijn vader zijn vest uit kon doen, ik keek naar de weg en zag in eens dit tafereel.


Bij de Japanse sloperij was daar de medewerker met wie ik al contact had, hij had alles klaar gelegd, en zei meteen, ik zou het ene spatbord niet meenemen. Die heeft heeft wat meer roest. We hebben nog wel een isolatierubber van het spatbord meegenomen een een pin voor de zonneklep.

Toen gingen we nog even langs een bekende Groningse sloper, voor een klokje voor in de Rover. En hopend op wellicht een ander spatbord, en een gordelklikker. Mijne is namelijk stuk.

Daar stond dit :eek: Nou, het klokje en de gordelklikker zouden worden toegestuurd.

Dus we togen weer naar huis.


Helaas was het weer ineens wat minder mooi ineens, dus we besloten als eerste de motorkap te doen. makkie! Dit was echt 5 minuten.

De nieuwe kap.



En daar zit ie erop:


Dus toen operatie kofferklep.

Via dit naar:

We waren slechts een kwartier verder...


Eerst alles demonteren, slot etc...

En de ruitenwisser, helaas is de moer(?) geknapt en daardoor is de motor overleden :(


Dus nam ik de auto zo mee naar huis!


's avonds keek ik Martiennn, en laat ik daar ook een Getz spotten, "Meid.....een Getz is dus hot & hapening"
 
Peter O zei:
"Meid.....een Getz is dus hot & hapening"

Haha, ik hoor het 'm al zeggen :)

Van die nieuwe achterklep knapt de Getz echt flink op! Misschien is 't ook de belichting op de foto en het gebrek aan stickers, maar het ziet er allemaal een heel stuk strakker uit.
Moet de motorkap nog een beetje afgesteld worden, of zijn die kiertjes tussen de verschillende panelen niet echt te voorkomen? Het valt niet heel erg op, maar toch :p
 
Die Mitsubishi Lancer!

Dat is model 1979-1983. Nog met achterwielaandrijving. Was nog een snelle 2000 turbo versie van bijna altijd in wit geleverd maar er zijn toen ook nog zwarte exemplaren geleverd. Was voor zijn tijd een serieus snelle auto. Heb het net even nog even opgezocht: op 1075 kilo 170 pk een top van 200 kilometer per uur en een acceleratie van 0-100 in 7,8 seconden!

Zo te zien is dit een gewoon huis tuin en keuken exemplaar geweest. Was wel een volhouder!
 
@ Bleuz,

Haha ja mooi he?

De oude achterklep had roest, niet zo erg nog, maar ook defecte verwarmingsdraden. Dat heb ik helaas zelf veroorzaakt. Plus dat de veer van de opener stuk is.

De NL-sticker zit er wel weer op, de Apple sticker niet. Die komt er ook niet meer op. Daar komt een sticker van de Getz-club.ru voor in de plaats, daar moet ik nog even mee bezig.
De roest op de kofferklep is ook veroorzaakt doordat ik de kentekenhouder heb vervangen door een kleinere, dus deze blijft er op dit maal. Ik heb de reclame erop ook al verwijderd.

Ik denk dat de openingen niet helemaal mooi lopen omdat het imitatiepanelen zijn qua spatbord (dat komt zo nog voorbij) :)

De Getz is in ieder geval wat strakker geworden inderdaad.

@ Verlichting, ja vet he die Lancer? Ik wist niet wat ik zag. Helaas mag de sloperij niet meer individueel worden betreden, dus ik moest stiekem een foto maken. Maar goed, een Lancer... Die Turbo is echt episch, je had trouwens toen ook een Colt Sedan, die zijn helemaal uitgestorven. Onze buren op de camping hadden er ooit eentje.


In Denemarken zag ik er denk ik voor het laatst eentje, dit was in 2004. En deze kwam uit Noorwegen.

Ik heb wel pas een Diapet, of hoe het ook heet, gekocht. Een modelletje gemaakt in Japan.
 
Goed, "Ik moet doorrrrr" zou ons Martien zeggen...

Vrijdag na mijn werkdag pakte ik Ayo op, om richting de klusplek te gaan. Of wel logeren bij heit en meid (bedankt Rutger voor deze uitdrukking)


Zoals de meesten misschien weten zijn mijn ouders al ouder, en dus klussen pap en ik altijd rustig. Ik zelf moet ook qua nek en rug rustig doen, en helaas kracht blijft een dingetje voor mij ook. Dus voor een dag klussen besluiten we vroeg te beginnen, dus op vrijdag logeren, en dan kan ik op tijd beginnen. Plus ook ruimte voor pauze.
Iedereen is dan blij, Ayo kan niet zo lang zonder me, mijn ouders vinden het ook leuk .

Corona is toch een lastige tijd!

Op zaterdag kwam de klikker voor de gordel, helaas was het weer k*t dat , dus we gingen maar wat anders doen.

Om het weekend niet helemaal verloren te laten zijn, gingen we zondag nog maar even bezig.

Het moeilijkste eerst, de zonneklephouder... (wat een ondingen zijn dat zeg)


Terwijl ik met de zonneklep bezig was, hoorde ik pap al vloeken, de kofferklep wou niet open...

En ik vloekte ook even later, de klikker voor de gordel paste niet....

Voor maandag hadden pap en ik een taakverdeling, hij zou de sloperijen bellen, ik zou werken. Plots kwam er een melding dat er extra uren waren, ik neem dat nooit op, dus ik snel geappt, "ik kan vrij nemen, zullen we vanmiddag die meuk halen?"

Je voelt het al aankomen, ik klapte mijn laptop om 12.30 dicht :D


Als eerste een goede klikker!

En daarna ook een nieuwe kofferbak vergrendeling EN ruitenwissermotor.
Vandaag was ik vrij, ik had vorige week voor een collega gewerkt dus deze lente dag kon ik nuttig besteden. Ayo even oppikken en weer logeren dus.

Toch nog bezig geweest, we hebben het slot/opener doorgezaagd, de kofferbak is weer open. Vrij snel later hebben we het slot/opener gemonteerd. Gelukkig is het dan weer goed werkend. En ook de klikker is ook vrij snel gemonteerd!


Vanmorgen begon ik meteen, de winterbanden eraf, en dan meteen de spatlappen erop. Gevolgd door de zomerbanden.




Eindelijk is ook het spatbord eraf!

Ik creëerde nog wel extra werk, ik wil ook de kentekens vervangen, maar ik zag ineens dar mijn houder voor stuk was, dus die mocht ook nog even vervangen worden. Helaas waren de schroeven vergaan :(


Ja even schrobben.....


Ayo kwam ook even het werk inspecteren!

En dan rond 17uur, is de ruitenwisser achter ook gemonteerd, alle spatborden, de zomerbanden... En heeft mijn moeder een corona-vaccin.

Martiennn zou zeggen, "Meid wat goed, wat ziet ie er goed uuuuiiiiitttttt"







Hij moet nog gewassen worden.

Maar ik ben tevreden, Gesha krijgt ook nog nieuwe kentekens, mein Gott, deze zijn echt erg beschadigd. Zelfs mijn moeder maakte er een opmerking over. Spatbord rechts staat ook op de lijst, maar roestvrij wordt nog een dingetje.

Na het klussen, weet ik t wel zeker, Gesha is mijn vriend, hoewel ik volgende APK natuurlijk kijk wat voor andere auto tof is, hoop ik eigenlijk nog jaren te rijden erin. Hij doet en kan alles wat moet.

Gesha is mijn Loebas, buurman van mijn ouders, is ook autoliefhebber, zei al "Ik ken niemand die dit doet voor een Hyundai, maar deze overleefd onze SAAB en Audi nog denk ik. Als ik dit hoor, ben je inderdaad gek om hem te vervangen."

Ik zat te rekenen, hij wordt 17 dit jaar, dit jaar 8 jaar bij me. Ik heb nu wat geld geïnvesteerd, niet megaveel. Maar zelfs nu zit ik denk ik op gemiddeld nog geen 200 euro per jaar qua kosten.

Laat Gesha maar een suffe en saaie auto zijn, maar ik ben er blij mee. En aan het einde telt dit als enige.
 
Haha, wat leuk, de kat die ook even komt kijken (y):D

Of 't nou een Hyundai Getz is, een Saab 9-5, of een Fiat Multipla, als je blij bent met je auto is het heel logisch dat je 'm goed verzorgt zodat je er nog lang plezier van kunt hebben. Op een gegeven moment overstijgt de emotionele waarde van een auto de financiële waarde; dat gebeurt bij onze auto's wellicht wat sneller dan bij een nieuwere of luxere wagen, en je kunt je afvragen wat belangrijker is, maar wat mij betreft is het zonder twijfel de emotie.

Juist dat maakt het voor mij ook ontzettend leuk om te zien hoe je bezig blijft met de Getz, en zo lees ik je topic met evenveel interesse als wanneer je met hetzelfde enthousiasme een Maserati o.i.d. zou rijden :D
 
De Hyundai heeft een goed baasje (y) Toen de Getz nét op de markt was hebben we er een proefrit mee gemaakt en de auto verraste me positief. We hebben ‘m niet gekocht (konden géén nieuwe auto betalen), maar hadden toch maar mooi even met de Getz gereden :p Hij reed trouwens beter dan de Suzuki Ignis vonden wij.
 
Terug
Bovenaan