Goed, "Ik moet doorrrrr" zou ons Martien zeggen...
Vrijdag na mijn werkdag pakte ik Ayo op, om richting de klusplek te gaan. Of wel logeren bij heit en meid (bedankt Rutger voor deze uitdrukking)
Zoals de meesten misschien weten zijn mijn ouders al ouder, en dus klussen pap en ik altijd rustig. Ik zelf moet ook qua nek en rug rustig doen, en helaas kracht blijft een dingetje voor mij ook. Dus voor een dag klussen besluiten we vroeg te beginnen, dus op vrijdag logeren, en dan kan ik op tijd beginnen. Plus ook ruimte voor pauze.
Iedereen is dan blij, Ayo kan niet zo lang zonder me, mijn ouders vinden het ook leuk .
Corona is toch een lastige tijd!
Op zaterdag kwam de klikker voor de gordel, helaas was het weer k*t dat , dus we gingen maar wat anders doen.
Om het weekend niet helemaal verloren te laten zijn, gingen we zondag nog maar even bezig.

Het moeilijkste eerst, de zonneklephouder... (wat een ondingen zijn dat zeg)

Terwijl ik met de zonneklep bezig was, hoorde ik pap al vloeken, de kofferklep wou niet open...
En ik vloekte ook even later, de klikker voor de gordel paste niet....
Voor maandag hadden pap en ik een taakverdeling, hij zou de sloperijen bellen, ik zou werken. Plots kwam er een melding dat er extra uren waren, ik neem dat nooit op, dus ik snel geappt, "ik kan vrij nemen, zullen we vanmiddag die meuk halen?"
Je voelt het al aankomen, ik klapte mijn laptop om 12.30 dicht

Als eerste een goede klikker!
En daarna ook een nieuwe kofferbak vergrendeling EN ruitenwissermotor.
Vandaag was ik vrij, ik had vorige week voor een collega gewerkt dus deze lente dag kon ik nuttig besteden. Ayo even oppikken en weer logeren dus.

Toch nog bezig geweest, we hebben het slot/opener doorgezaagd, de kofferbak is weer open. Vrij snel later hebben we het slot/opener gemonteerd. Gelukkig is het dan weer goed werkend. En ook de klikker is ook vrij snel gemonteerd!

Vanmorgen begon ik meteen, de winterbanden eraf, en dan meteen de spatlappen erop. Gevolgd door de zomerbanden.

Eindelijk is ook het spatbord eraf!
Ik creëerde nog wel extra werk, ik wil ook de kentekens vervangen, maar ik zag ineens dar mijn houder voor stuk was, dus die mocht ook nog even vervangen worden. Helaas waren de schroeven vergaan

Ja even schrobben.....

Ayo kwam ook even het werk inspecteren!
En dan rond 17uur, is de ruitenwisser achter ook gemonteerd, alle spatborden, de zomerbanden... En heeft mijn moeder een corona-vaccin.
Martiennn zou zeggen, "Meid wat goed, wat ziet ie er goed uuuuiiiiitttttt"
Hij moet nog gewassen worden.
Maar ik ben tevreden, Gesha krijgt ook nog nieuwe kentekens, mein Gott, deze zijn echt erg beschadigd. Zelfs mijn moeder maakte er een opmerking over. Spatbord rechts staat ook op de lijst, maar roestvrij wordt nog een dingetje.
Na het klussen, weet ik t wel zeker, Gesha is mijn vriend, hoewel ik volgende APK natuurlijk kijk wat voor andere auto tof is, hoop ik eigenlijk nog jaren te rijden erin. Hij doet en kan alles wat moet.
Gesha is mijn Loebas, buurman van mijn ouders, is ook autoliefhebber, zei al "Ik ken niemand die dit doet voor een Hyundai, maar deze overleefd onze SAAB en Audi nog denk ik. Als ik dit hoor, ben je inderdaad gek om hem te vervangen."
Ik zat te rekenen, hij wordt 17 dit jaar, dit jaar 8 jaar bij me. Ik heb nu wat geld geïnvesteerd, niet megaveel. Maar zelfs nu zit ik denk ik op gemiddeld nog geen 200 euro per jaar qua kosten.
Laat Gesha maar een suffe en saaie auto zijn, maar ik ben er blij mee. En aan het einde telt dit als enige.