Wat een boel berichten!

Zoals gezegd was mijn moeder gevallen, en bleef de boel een beetje stil. Ik was al begonnen met het reageren op de vele berichten, gelukkig in Word, dus ik kan het aanpassen en door!
Tijdens de Pasen was ik bij mijn ouders, ondanks dat mijn moeder gevallen was kon dit wel vond ze, voor mijn vader ook prettig, wij samen afwassen etc, en ook was opvouwen is iets wat ik toch wel iets beter in de vingers heb
Zo was mijn auto ineens wit:
En ook de Rover ontkwam niet aan wit poeder!
Maandagavond was het niet veel beter.
Ik ben die zaterdag trouwens gestrand, mijn vader moest naar de winkel, dus ik ging rijden, kon ik mooi de vissen voeren thuis. Immers waren Ayo en ik weer uit logeren. Tijdens het wachten had ik heel leuk de radio aan, en toen wou de auto niet meer starten… Even startkabels eraan, en hij deed het weer. Later bij het meten, was de accu weer vol. Heel vreemd.
Uiteindelijk toch maar een nieuwe accu besteld, die komt woensdag, overmorgen dus..
BleuZ NL zei:
Haha, wat leuk, de kat die ook even komt kijken

Of 't nou een Hyundai Getz is, een Saab 9-5, of een Fiat Multipla, als je blij bent met je auto is het heel logisch dat je 'm goed verzorgt zodat je er nog lang plezier van kunt hebben. Op een gegeven moment overstijgt de emotionele waarde van een auto de financiële waarde; dat gebeurt bij onze auto's wellicht wat sneller dan bij een nieuwere of luxere wagen, en je kunt je afvragen wat belangrijker is, maar wat mij betreft is het zonder twijfel de emotie.
Juist dat maakt het voor mij ook ontzettend leuk om te zien hoe je bezig blijft met de Getz, en zo lees ik je topic met evenveel interesse als wanneer je met hetzelfde enthousiasme een Maserati o.i.d. zou rijden
Ayo is ehm bijzonder, zij wordt nu 8, en ik heb haar sinds ze 6 weken is. Ze is dus helemaal mijn vriend. Langer dan 8 uur / halve dag kan en wil ik haar niet alleen laten, Dus ik sleep haar mee. Dat vind ze geweldig, ze is net een hond. Als ze maar kan kijken, logeren bij mijn ouders, kamperen, alles is leuk!
Mijn ouders, kunnen haar nu naar al die jaren nog altijd pas aanhalen met snoepjes, terwijl ze bijna tegen me ligt tijdens het slapen. Vreemden, die moet ze niet….
De Getz, ja ik heb ook wel een band ermee. Hij heeft veel positieve eigenschappen vind ik, rijdt goed, ziet er leuk uit. Niet Alfa mooi ofzo, maar zeker geen lelijke auto.
Engineer2 zei:
Nu je de Getz al Gesha gaat noemen weet ik het zeker. Je bent gehecht eraan. Mooi werk weer!
Haha, mooi he? Gesha komt vanaf een Russiche site, ik vond het wel leuk. Stiekem weet ik inderdaad wel dat ik er aan gehecht ben. Qua forum saai, er zijn veel spannendere auto’s, maar och ik ben blij met wat ik heb. Enneeh dankje!
MR PMG zei:
De Hyundai heeft een goed baasje

Toen de Getz nét op de markt was hebben we er een proefrit mee gemaakt en de auto verraste me positief. We hebben ‘m niet gekocht (konden géén nieuwe auto betalen), maar hadden toch maar mooi even met de Getz gereden

Hij reed trouwens beter dan de Suzuki Ignis vonden wij.
NOU, de vorige eigenaar was de Pinkstergemeente, ik hoop dat ik dat kan evenaren!
De Getz is inderdaad een fijne auto, net wat je zegt hij rijdt inderdaad goed. Je verwacht het niet, maar zelfs mijn 1.3 is best pittig, met z’n 90 pk.
Je kunt altijd een auto inruilen voor een Getz
Marc 827 3500 zei:
Lekker gewerkt pik!

Echt grondig en goed gedaan!
Die tegenslagen horen er beetje bij bij zulke grote projecten. Maar die pak je goed aan.
Bedankt Marc! Ik aap soms een Roverboy na

Je kent hem misschien, hij heeft van die grote… een SD1 en een 800.. Hele toffe gast is hij…. Ken je hem?
Auto encyclopedie zei:
De Getz was in 2002 een frisse verschijning, helemaal vergeleken met het b segment van Suzuki , Mitsubishi, Mazda en Daihatsu (ignis, Liana , Swift, Sirion, en Colt)
Het jaar 2003, 2004 en 2005 was in NL de Getz na de Yaris de beste verkochte Aziatische auto uit het b-segment, al scheelt het in 2003 weinig met de nummer 3. 2005 was knap hij liet toen de nieuwe colt (die de nieuwe 3e plek in nam) en de Swift achter zich. Moet er dan wel bij zeggen dat de Swift pas van april dat jaar mee deed.
De Kalos die ook in 2002 op de markt kwam deed ook redelijk mee. de verkoopcijfers en ook de 1e generatie Rio bleef lekker gaan, de 2e generatie rio ben ik van geschrokken hoe laag deze zijn.
Ben benieuwd wie van jullie weet welke auto in 2003/2004 uit dit rijtje 3e werd.
Ik gok ook op deze vriend:

In IJsland heb ik een stukje er in gereden, maar een automaat lek me niet zo fijn, dus ik heb hem kunnen ruilen voor een Yaris, bedankt Hertz!
Ik moet bekennen, ik zag een mooie luxe 5deurs met erg weinig kilometers op de teller te koop, verleidelijk. Maar goed, Gesha mag blijven
Mach1 zei:
Goede updates, lekker bezig geweest!
Bedankt Ivo , ja de Getz had wel een beloning verdiend na, deze APK vond ik. Als ie dan toch mag blijven
cabriorob zei:
Flink bezig geweest, Peter. Mooi resultaat
Bedankt Rob, het is nog niet vergelijkbaar met jouw werk, maar ik ben tevreden. Veel voldaanheid weer na het klussen. Even voelde het weer alsof het pre-corona was vond ik. Lekker klussen aan de auto.
Klassiekerrijder zei:
Leuk om te lezen dat je een band met de auto hebt opgebouwd. Ik heb voor mijn werk in heel wat Getzen gereden en ik kreeg ook altijd het gevoel dat het een auto was waarmee ik het goed zou kunnen vinden. Een fijne no-nonsense kar, betrouwbaar, comfortabel en goed uitziend.
Goed bezig!
Hey Tom! Leuk een reactie van je te krijgen! Dankje! Ja dat zeg je allemaal precies goed. Een Getz is niet wauw, maar ziet er okay uit, rijdt goed en is vooral een fijne vriend. Hij doet het altijd (op een accu na

)
Mechanix zei:
Peter O zei:
Ik zat te rekenen, hij wordt 17 dit jaar, dit jaar 8 jaar bij me. Ik heb nu wat geld geïnvesteerd, niet megaveel. Maar zelfs nu zit ik denk ik op gemiddeld nog geen 200 euro per jaar qua kosten.
Dan rij je echt extreem goedkoop!

Voor dat geld heb je bij de garage een APK + oliewissel, en dan mag er verder echt helemaal niks aan de hand zijn. Het loont dus om dingen zelf te doen of in je eigen netwerk op te kunnen lossen. En natuurlijk een pluim voor de degelijkheid van Hyundai.
Zeker, ik heb de auto nu bijna 8 jaar… Ik heb een klein overzichtje wat ik aan extra kosten heb gehad, los van olie dus enzo.
Ik heb geluk, de auto had nieuwe banden toen ik hem kocht, mijn winterbanden van een jaar oud kon ik overzetten. Plus bij aankoop grote beurt EN nieuwe distributieriem.
De eerste apk was 30 euro. (plus daarna een nieuwe accu, en kabels die waren aangevreten door een steenmarter)
Jaar 2 was ook 30 euro, ik reed nog geen 8k per jaar, dus misschien nog een paar centen qua olie
jaar 3, olie, beurt en uitlaat en airco vullen. Nog geen 200 euro
Jaar 4, 30 euro plus 2 nieuw deuren (schade, 300 euro)
Jaar 5 subframe/apk/beurt, 300 euro
Jaar 6 50 euro plus 50 euro plaatwerk voor lassen(spatbord)
Jaar 7 100 euro spatbord, 40 euro laswerk, 40 euro rest, en 100 euro voor de airco
Helaas dit jaar wat meer. Maar dat is voor de volgende post .
JDx zei:
Altijd wel stijlvolle auto gevonden die Rover 45.
Hoi, bedankt dat vind ik ook. Ik heb de oude blauwe mijn ouders aangesmeerd, mijn moeder viel meteen voor “het zilver”. Het is een fijne nette auto, met ook goede rijeigenschappen. Zelfs in zijn nadagen nog.
D Elzinga zei:
Dat is wel een van de belangrijkste variabelen; zelf eea (hoeft niet eens alles te zijn) kunnen doen. M'n opa is iemand die alles wat er aan de Atos moet gebeuren wel gewoon door de dealer laat doen, die had net een week geleden een rekening van dik 1200 euro voor apk + onderhoudsbeurt, en dan was er niet eens zo veel geks aan de hand... twee nieuwe voorbanden, en verder alleen maar wat kleine dingetjes. Maar ja, tikt wel aan zo.
Zeker eens, hoewel de Hyundai onderdelen niet extreem duur zijn natuurlijk. Maar vlak vooral al het werkloon weg, daar gaat vaak het meeste in zitten. Met de Y10 ook, ik stond met motorproblemen, en dat was lastig te traceren, de onderdelen waren niet extreem, maar de garage zei al “ik heb liever dat je het zelf doet en dat ik er minder aan verdien, maar je toch het onderdeel hier haalt, wanneer wij voor je aan de slag gaan ben je in een week zo 1000 euro kwijt en is de kans groot dat het niet eens is opgelost.”
(Kan Hyundai dealer Assen wat van leren, die willen niet eens telefonisch vragen beantwoorden)
Escher zei:
Ik zag vorige week vanuit het raam van kantoor deze opvallende Getz Cross voorbij schuiven:
Lijkt me best een zeldzame uitvoering?
Leuk Joram, de Getz Cross is redelijk zeldzaam, niet extreem, maar de gewone verkocht natuurlijk veel beter. De Cross is trouwens een idee van de Belgische importeur, voor een beurs voor gezinnen meen ik. Hyundai was zo onder de indruk dat ze hem in serieproductie hebben genomen! Leuk he?
@ Ency & Barri,
Leuk (nutteloos) weetje, de Micra voor de nummer 3 verkopende auto, het 1993 model, is DE bezorg auto hier in A-town, letterlijk elk bedrijf wat aan bezorgen doet heeft er minstens 1, sommige zelfs een hele vloot.
Deze staat in mijn straat.
FCA lover zei:
Ik lees al een tijd af en toe je topic. En ook al ben ik zelf geen reuzefan van de Getz , liefde voor je eigen auto kan ik altijd waarderen. Ik heb dit zelf met de Fiat Palio Weekend, voor mij een stoere station uit Brazilië en elke keer als ik er eentje zie is het een geluksmomentje. Maar voor de rest van ons valt het niet eens op. Voor jouw Getz net zo.
Maar nu waarom ik eens reageerde, ik kwam dit filmpje van een WRC Getz tegen en moest gelijk aan jou denken.
WRC Getz
Hey, wat een tof filmpje! Gaaf gemaakt zeg. Een Palio Weekend, geweldig! Ik ben fan, ik heb die auto ook serieus overwogen. De 2000-3000 euro auto’s die ik bekeek waren allemaal matig, dus ik had al de rond de 1000 euro auto’s op mijn lijstje toen, de Palio stond op 1,gevolgd door een Cordoba Vario, maar toen vond ik de Getz.
In Polen heb ik nog wele gespot, maar de Siena/Albea (de sedan) was toch meer geliefd.
Ik vraag me af hoeveel kilometer deze gereden heeft!
@ Verlichting & Ency,
Bedankt!
Na een week moest ze terugkomen, om te kijken of de breuk goed groeide, dit was half het geval. Ze heeft inmiddels dunner gips, dus iets mobieler. Mijn vader focust nu op wat ze kan, ipv wat ze niet kan, dus dat is mooi.
Of er wellicht een operatie moet komen, geen idee nog. Het ziekenhuis houdt de boot af.
De Hundee riemen update doe ik een volgend bericht!