methal
Net ingestapt
Janneman zei:marcel21674 zei:Janneman zei:Als je een stuk pijp op een ratel gaat zetten weet je absoluut niet waar je mee bezig bent. Natuurlijk valt dat te leren maar ik mijn beleving ben je dan nog niet zover dat je zelf aan zoiets als de remmerij moet gaan sleutelen. Ik zou er toch iemand bijvragen die meer sleutelervaring heeft.
Wat een gelul, elke sleutelaar heeft wel eens een stuk pijp op een sleutel, ratel oid. gezet. Elke sleutelaar weet ook zelf wel dat dat niet ten goede komt van z'n gereedschap, maar soms heb je gewoon geen andere keuze. Dan is het buigen of barsten.
Nou nou Marcel, let je een beetje op je taalgebruik
Natuurlijk gebruik ik ook een stuk pijp, je moet toch wat als het niet wil lukken. Maar dan toch zeker niet op mijn ratel, die kan nu eenmaal heel wat minder kracht aan als het wringijzer wat ook in de doppendoos zit (en zelfs die heb ik wel eens stuk gekregen...)
insgelijk.
https://www.deltainternational.nl/public/data/image/article/4163/5409/large/3-4-wringijzer.jpg
zoveel moeite kost dat u ook weer niet om dat ding op de foto te nemen terwijl je een pijp neemt. Er kan gewoon minder mis gaan. plooien is echt wel moeilijk en als je je pot opentrekt is die gemakkelijk vervangen.
daarna switch je gewoon terug naar de ratel