APK met gratis herkeuring bij afkeur?

MG ZR 160

Startmotor
Ha! Even uitstapje naar dit forum; m'n eigen topic wordt wel erg gedomineerd door APK-perikelen dus beter om de discussie hier voort te zetten. Kort gezegd: ik ben op zoek naar een garage in Zuid-Holland die bij APK-afkeur binnen 14 dagen gratis wil herkeuren. Dit klinkt niet zo onlogisch; en volgens de mensen aan wie ik het vroeg bestaat het absoluut, maar ik kan het niet vinden. De garage waar ik de eerste keuring uit heb laten voeren wilde er in ieder geval niet aan, dus daar kom ik niet meer terug. Degenen die via Google naar boven komen (APK Oké, Kwikfit) zijn of niet in Z-H of dan weer zo duur >40 euro dat het voordeel weg is OF je bent verplicht eventuele reparaties bij hen uit te voeren, en dat is natuurlijk ook een erg makkelijke manier om erin geluisd te worden. Ik snap wel dat kleinere garages hier geen keiharde reclame maken want dat staat ieder petje met z'n afgeragde Golf bij ze voor de deur maar het zou mij toch wel heel erg helpen als er wat mensen zijn met goede ervaringen én de service die ik zoek in Zuid-Holland.

De garages die ik tot nu toe met die bewuste vraag gemaild heb reageren in ieder geval allemaal terughoudend, alsof ze er weinig zin in hebben. Wat ik ten dele snap maar niet helemaal want mijn auto had maar één afkeurpunt dus als ze zich er makkelijk vanaf willen maken hoeven ze enkel dat te checken voor goedkeur (ook al mag dat formeel niet). Hoor het graag! PM's mogen ook, graag zelfs :)

De vier garages die ik in het oosten van het land gebruik of gebruikt heb voor de APK herkeuren gratis binnen 2 weken. Daarnaast repareren of repareerden ze geen van allen, maar kreeg ik gewoon een briefje met to do's mee. De huidige garage zet de boel zelfs voor me op de brug om het te laten zien als ik dat na afloop zou willen. Geen probleem. Allemaal keuringen tussen de 35 en 50 euro, allemaal eerlijk en kritisch. Het bestaat dus zeker.

s velthuis zei:
De vier garages die ik in het oosten van het land gebruik of gebruikt heb voor de APK herkeuren gratis binnen 2 weken. Daarnaast repareren of repareerden ze geen van allen, maar kreeg ik gewoon een briefje met to do's mee. De huidige garage zet de boel zelfs voor me op de brug om het te laten zien als ik dat na afloop zou willen. Geen probleem. Allemaal keuringen tussen de 35 en 50 euro, allemaal eerlijk en kritisch. Het bestaat dus zeker.

Ja kijk, dat is dus perfect. Dat zoek ik ook. Maar ik kan gewoon niks vinden via Google (of het is >40 euro, meer dan 35 wil ik ook weer niet uitgeven aan een keuring als er ook zijn die voor 19,95 doen) en omdat het mijn eerste auto is ben ik gewoon wat minder bekend met de goede garages / keuringsstations hier in de regio.

Probeer dit eens: https://www.onafhankelijkeapk.nl/
Zijn onafhankelijke APK stations. Ze repareren helemaal niets (tenzij het een schroefje aandraaien is ofzo), dus ze hebben geen enkele prikkel om je af te zetten. Daarnaast bieden ze in de meeste gevallen de 14 dagen gratis herkeuring.

Wat betreft kosten: Als je meer service verwacht kan je ook hogere kosten verwachten. Ik betaalde voor mijn APK plus gratis herkeuring €42,50 (nabij Groningen). Relaxte kerel, je kan gewoon meelopen onder de brug en doet niet moeilijk. Ik betaal liever €42 voor een goede APK bij iemand zonder bijbedoelingen die ik kan vertrouwen dan €19,95 bij een plek die de APK als een lokkertje gebruikt om winst te maken op reparaties.

Precies wat s velthuis zegt. Ik krijg een lijstje met punten, en die moet ik laten zien dat het opgelost is.

Maar als je wilt gaan zeiken over €40 a €50 apk kosten denk ik niet dat je iets gaat vinden. Voor minder kan een goede garage het eigenlijk niet doen.
En die apk keurstations van €20? Die vinden echt wel wat extra punten... ik heb onlangs een auto gekocht die bij zon apk keuring was afgekeurd, een heel aantal onzindingen die eigenlijk geen afkeur zouden mogen zijn

Er zijn ook onafhankelijke keuringsstations die überhaupt niets repareren, doorgaans kan je daar gratis voor een herkeuring terecht. Zij hebben er geen baat bij je te besodemieteren.

Edit: en of een keuring nou 20 of 50 euro kost, op een jaar lang autorijden moeten die paar tientjes niet uitmaken.

RobG zei:
Wat betreft kosten: Als je meer service verwacht kan je ook hogere kosten verwachten. Ik betaalde voor mijn APK plus gratis herkeuring €42,50 (nabij Groningen). Relaxte kerel, je kan gewoon meelopen onder de brug en doet niet moeilijk. Ik betaal liever €42 voor een goede APK bij iemand zonder bijbedoelingen die ik kan vertrouwen dan €19,95 bij een plek die de APK als een lokkertje gebruikt om winst te maken op reparaties.

Dat is mijn insteek ook. Ik sleutel zelf aan de auto's en rij er veel mee. Ik wil gewoon een goede, eerlijke en kritische keuring. Niet meer, niet minder. Dat mag best een paar tientjes duurder zijn. Als de garage een afkeurpunt vindt, is dat ook eigenlijk nooit een discussie. Net de Oc laten keuren, bleek in de laatste weken de binnenste aandrijfashoes gescheurd te zijn. Hebben ze even gekit omdat hij daarmee verder helemaal goed was voor de APK. Netjes op de rekening vermeld, ook dat het slechts een noodreparatie betrof. Kan ik het zelf verder in de Kerstvakantie even echt in orde maken. Helemaal top wat mij betreft.

:rolleyes: die van mij rolde na nieuwe remschijven zo door de 20 euro kostende APK.....weliswaar wel bij een vriend. :p

Maar ja, mijn "huis" garage geeft gratis APK bij de grote beurt en anders is het ook gewoon 60 euro. Maar dat is wel goed, al vind ik dat dan ook weer aan de dure kant.

Dank voor de reacties:

- Die site onafhankelijkeapk.nl had ik ook al gevonden. Helaas staat dat er alsnog geen overvloed in Z-H op, die APK-Oké tenten zijn met 39 het goedkoopst maar dus alsnog een stuk duurder dan 'normale' garages en de terugkomtermijn is niet 14 maar 5 dagen.
- Dat een echt goede keuring iets duurder is, is logisch, maar we hebben het hier wel direct over gewoon 2x zo duur. Ipv 20, 40 of 50 vragen vind ik vrij fors, zeker omdat ik al keuring gedaan heb en het rapport gewoon over kan leggen. Dat is dus lekker makkelijk verdiend voor de betreffende garage, en daar mag ik zelf ook wel van profiteren
- 20 of 50 maakt dus echt wel uit. Ik rijd zeer goedkoop qua mrb en verzekering en die 30 euro verschil is dus behoorlijk wat kms tanken. Bovendien ken ik de garages niet dus heb ik niet de garantie dat eentje van 50 daadwerkelijk beter werk levert dan een van 25. Juist daarom ben ik op zoek naar echte (positieve) ervaringen
- Ik ben student en rijd betrekkelijk weinig kms per jaar, 7-10.000. Alles weegt mee, daarom heb ik ook onderhoud zelf aangeleerd. Als je een fulltimebaan heb snap ik dat je geen tijd hebt moeilijk te doen over een paar tientjes verschil, maar als ik er zo inzat had ik dit topic ook niet geopend.

Ik ga iig die garage in Gouda een mail sturen met de vraag of ze binnen 14 dagen gratis willen herkeuren, want dat staat er dan weer niet bij. En dat is wel een must als het 45 kost. Meer positieve ervaringen / suggesties hoor ik graag, ga ze allemaal even af.

Volgens mij heb je twee opties:
  • €20. Aanbiedingsprijs bedoeld om je naar de garage te lokken om je op zijn minst te verleiden om (dure) reparaties uit te laten voeren of in een slechter geval je reparaties aan te smeren die eigenlijk niet nodig zijn.
  • €40-50 uitgeven bij een onafhankelijke garage met een gratis herkeuring.

Bij de tweede optie geef je €20-30 meer uit aan de APK, maar je bespaart op reparaties die niet nodig zijn of die je zelf kan doen binnen de herkeuringstijd. Tenzij je een absoluut perfecte auto hebt die net de showroom uit is komen rollen of een 'vriendje' hebt bij een garage dan durf ik de gok te wagen dat de tweede optie goedkoper is, onder aan de streep. Maar aan jou de keuze.

Besef wel dat een garagebedrijf meestal een uurloon heeft van zo'n €60-100 incl BTW. Als ze je dan een APK aanbieden van €20, hoe denk je dat dat kan? Kost een APK, inclusief met de klant spreken, auto naar binnen en buiten rijden, gassen test, remmen test, de inspectie zelf, gegevens in de computer verwerken, etc, etc, gemiddeld maar een kwartier? Dat lijkt me niet realistisch. €20 voor een APK is een reclame-lokkertje zodat ze op een andere manier (reparaties) geld aan je kunnen verdienen. €40-50 is niet te duur, €20 is te goedkoop. Dat is als een 'gratis' telefoon bij een te duur telefoonabonnement.

RobG zei:
Volgens mij heb je twee opties:
  • €20. Aanbiedingsprijs bedoeld om je naar de garage te lokken om je op zijn minst te verleiden om (dure) reparaties uit te laten voeren of in een slechter geval je reparaties aan te smeren die eigenlijk niet nodig zijn.
  • €40-50 uitgeven bij een onafhankelijke garage met een gratis herkeuring.

Bij de tweede optie geef je €20-30 meer uit aan de APK, maar je bespaart op reparaties die niet nodig zijn of die je zelf kan doen binnen de herkeuringstijd. Tenzij je een absoluut perfecte auto hebt die net de showroom uit is komen rollen of een 'vriendje' hebt bij een garage dan durf ik de gok te wagen dat de tweede optie goedkoper is, onder aan de streep. Maar aan jou de keuze.

Besef wel dat een garagebedrijf meestal een uurloon heeft van zo'n €60-100 incl BTW. Als ze je dan een APK aanbieden van €20, hoe denk je dat dat kan? Kost een APK, inclusief met de klant spreken, auto naar binnen en buiten rijden, gassen test, remmen test, de inspectie zelf, gegevens in de computer verwerken, etc, etc, gemiddeld maar een kwartier? Dat lijkt me niet realistisch. €20 voor een APK is een reclame-lokkertje zodat ze op een andere manier (reparaties) geld aan je kunnen verdienen. €40-50 is niet te duur, €20 is te goedkoop. Dat is als een 'gratis' telefoon bij een te duur telefoonabonnement.

Goede samenvatting inderdaad. Maar ik probeer juist garages te vinden die voor <30 tóch met 14 dagen garantie werken. Heb er zojuist weer paar gemaild. Willen die er allemaal niet aan? Dan is dat inderdaad genoeg bevestiging en ga ik voor optie twee omdat dat waarschijnlijk goedkoper is. Ik ben trouwens nog op zoek naar een 'vriendje' binnen een garage dus mochten die hier rondlopen hoor ik het ook graag :D

Overigens verkoop ik als bijbaan ook telefoons en wat je zegt is niet helemaal waar; als je scherp bent zijn er in de telecomwereld genoeg scherpe aanbiedingen te scoren. Maar dan moet je zelf ook scherp zijn. Zeg ik altijd tegen klanten die een telefoon die vorige week in de aanbieding was de week daarna ook nog voor die prijs willen hebben :p

Dus je zoekt een nagenoeg gratis garage, die een degelijke keuring uitvoert en bij afkeur jou nog eens, en nu echt gratis, helpt? En dan mogen ze ook nog niet repareren als er wat aan de hand zou zijn. Wat denk je zelf, dat je een klant bent waarop men zit te wachten? Een beetje APK kost minimaal een half uur en da's heel snel, dat gaat niet voor 2 tientjes. En ook voor 4 tientjes kan er niet te vaak gratis herkeurt worden trouwens.

R-W zei:
Dus je zoekt een nagenoeg gratis garage, die een degelijke keuring uitvoert en bij afkeur jou nog eens, en nu echt gratis, helpt? En dan mogen ze ook nog niet repareren als er wat aan de hand zou zijn. Wat denk je zelf, dat je een klant bent waarop men zit te wachten? Een beetje APK kost minimaal een half uur en da's heel snel, dat gaat niet voor 2 tientjes. En ook voor 4 tientjes kan er niet te vaak gratis herkeurt worden trouwens.
Beetje merkwaardige insteek inderdaad van TS. Maar goed, het is altijd erg makkelijk om goedkoop uit te zijn via de portemonnee van een ander. En áls men die service al aanbiedt dan zal dat niet voor Jan en alleman zijn maar meer voor vaste klanten. Want geloof het of niet, ergens in het traject zal er toch een moment komen dat zo'n garage er een paar centen aan moet/wil verdienen...

Mijn garage noord holland. 29,- euro, met gratis herkeuring binnen 2 weken (geen sleutelwerk).
Moet er wel bij vermelden, dat ik daar zeker al 12jaar kom en dat de auto's van de hele familie daar gekeurd worden. Dus dat zou van invloed kunnen zijn.

Ik vind 39 euro voor aan APK niet bepaald duur hoor. Voor twee tientjes red je het nooit om een APK uit te voeren. Je bent al gauw een half uur bezig, daarnaast zitten er ook nog kosten vermeld aan het afmelden. Dus om die 20 euro terug te krijgen, kun je er donder op zeggen dat er van alles mis is met je auto.

Vriend van mij heeft een garage. Mensen komen vaak met een APK-lijsjte van de Kwik-Fit, deze kan hij 9 van de 10 keer halveren omdat de helft niet klopt.

Ik betaal trouwens 35 euro voor de APK, daar zit ook gratis herkeuring bij (binnen een week of twee weken geloof ik)

Daarom combineer ik de APK altijd met de jaarlijkse onderhoudsbeurt. Niks geen gedonder met herkeuren of terugkomen, auto is gewoon weer fris en fruitig als ik 'm de volgende dag ophaal :)

Ik geloof dat de Toyota-dealer dit doet. Sowieso die in Groningen. Ik meen dat het ook 19.95 kost.

Tja voor alles valt wat te zeggen. Ik liet eerst keuren bij de DEKRA. Niet erg duur maar ja afkeur op een kentekenplaat lampje en dan kun je daarvoor weer herkeuren. Wat daar binnen 14 dagen gratis is dat dan weer wel.

Tegenwoordig toch maar naar de vakgarage. Duurdere keuring maar die wijzen me ook op dingen die geen afkeur zijn maar wel aandacht nodig hebben en dat vind ik wel prettig. En een kapot lampje staat gewoon op de rekening voor 2 euro 50 (lampje + vervangen). Mocht er onverhoopt groter sleutelwerk nodig zijn ook gratis herkeuring binnen 14 dagen.

Dank voor de reacties!

@R-W, ja, als het bestaat ben ik er inderdaad naar op zoek. Omdat het vrij zeldzaam lijkt te zijn zullen ze me iig nog jaren als klant hebben, en dat is ook wat waard lijkt me. Het punt is dat áls er een garage is die het doet, je gelijk goed zit. Want zo'n gratis herkeuring is eigenlijk gewoon een soort bescherming tegen oplichterij van de garage door 'teveel te vinden', het is namelijk niet in hun belang om voor hetzelfde geld twee keer te moeten keuren. Als een garage dit dus niet wil, zou het dus heel goed kunnen dat ze inderdaad van alles van plan waren. En dat is ook goed om te weten, want dan kom ik er nooit meer.

@Leon, Ja merkwaardig hè, dat ik probeer zo gunstig mogelijk uit te zijn? :confused: Domste reactie van de dag, jij betaalt zeker altijd expres overal te veel? Prima dat een garage centen wil verdienen, maar niet aan iets wat niet gedaan hoeft te worden. Biedt je een keuring voor 20, moet 'ie in principe net zo goed zijn als eentje van 40. Dat eist de RDW gewoon. Als dat de praktijk niet is, is dat gewoon oplichterij.

@Marcel, waar in N-H zit je ergens? Hoor het graag!

@Bossinkje, zelfde vraag. Woon je regio Z-H ben ik benieuwd want 35 + binnen 14 dagen herkeur zou erg netjes zijn

@Pjötr, op de site van Toyota zie ik alleen dat het voor 20 kan, niks over 14 dagen termijn oid.

@Jan, de DEKRA is helaas iets te ver weg van mij (zit in Uden toch). Dat ze je snel afkeuren maakt mij in principe weinig uit, als de herkeur dan maar gratis is!

je lijkt mij wel vrij hardleers.

Een goede garage moet gewoon €40 a €50 vragen voor een APK, accepteer dat nu maar. Ze zijn er toch echt 30min-1 uur mee bezig
En als je naar een garage 30km verderop gaat, ben je het verschil al dik kwijt aan brandstof

MG ZR 160 zei:
Dank voor de reacties!

@R-W, ja, als het bestaat ben ik er inderdaad naar op zoek. Omdat het vrij zeldzaam lijkt te zijn zullen ze me iig nog jaren als klant hebben, en dat is ook wat waard lijkt me. Het punt is dat áls er een garage is die het doet, je gelijk goed zit. Want zo'n gratis herkeuring is eigenlijk gewoon een soort bescherming tegen oplichterij van de garage door 'teveel te vinden', het is namelijk niet in hun belang om voor hetzelfde geld twee keer te moeten keuren. Als een garage dit dus niet wil, zou het dus heel goed kunnen dat ze inderdaad van alles van plan waren. En dat is ook goed om te weten, want dan kom ik er nooit meer.

@Leon, Ja merkwaardig hè, dat ik probeer zo gunstig mogelijk uit te zijn? :confused: Domste reactie van de dag, jij betaalt zeker altijd expres overal te veel? Prima dat een garage centen wil verdienen, maar niet aan iets wat niet gedaan hoeft te worden. Biedt je een keuring voor 20, moet 'ie in principe net zo goed zijn als eentje van 40. Dat eist de RDW gewoon. Als dat de praktijk niet is, is dat gewoon oplichterij.

@Marcel, waar in N-H zit je ergens? Hoor het graag!

@Bossinkje, zelfde vraag. Woon je regio Z-H ben ik benieuwd want 35 + binnen 14 dagen herkeur zou erg netjes zijn

@Pjötr, op de site van Toyota zie ik alleen dat het voor 20 kan, niks over 14 dagen termijn oid.

@Jan, de DEKRA is helaas iets te ver weg van mij (zit in Uden toch). Dat ze je snel afkeuren maakt mij in principe weinig uit, als de herkeur dan maar gratis is!

je mist geloof ik een beetje dat een garage niet draait op liefdewerk en oud papier. Op een APK voor 2 tientjes verliezen ze geld maar wordt soms aangeboden om klanten te trekken die daar dan ook laten repareren of aan (bestaande) klanten icm een onderhoudsbeurt, want dat staat er vaak iets kleiner bij vermeld. Onderhoud of reparaties laten doen wil je niet dus als terugkerende klant wil men jou helemaal niet hebben. De constructie die jij wil, wil geen serieuze garage aan beginnen. Niet omdat zij de boel willen oplichten maar omdat er wat verdiend moet worden.

MG ZR 160 zei:
Mag je dom vinden. En nee, ik betaal niet overal te expres te veel. Ik betaal liever een marktconforme prijs waar iedereen tevreden mee kan zijn. Dus ook de garage die er van moet bestaan.

MG ZR 160 zei:
!

Ik woon in Twente, dus dat is niet bepaald om de hoek. Daarnaast is die 35 euro ook een soort 'vriendenprijs'. Ik probeerde verder alleen aan te geven dat je beter wat meer kunt betalen, als er zo goedkoop een APK wordt aangeboden moeten ze dit ergens op terugverdienen.

Van Abbbeelen in Brabant werkte voor mij altijd prima. Ze waren dermate geautomatiseerd dat een auto die gewoon goed was er in een kwartier doorheen rolde. Met auto's waar de nodige punten precies op of ver het randje zitten, waren ze snel 5-10 min. langer bezig. De APK regels schrijven dan weer voor dat ook in zo'n geval de afkeurpunten netjes worden geadministreerd. Ook om daarna een herkeur mogelijk te maken zonder al het werk opnieuw te moeten doen.

3 tientjes kon je dan wel vergeten. Eerder richting de 60 eur. Maar je weet wel dat je een puur onafhankelijke keuring had.
Ze bezondigden zich overigens wel aan 5 min reparaties (lampje wisselen, gumgum op de uitlaat of kit op een fuseekogelhoes) als daarmee de auto gelijk goedgekeurd kon worden. Dat werd dan keurig op het apk rapport gezet.

Soms heb je nog wel eens dealers met van die 2 tientjes acties en je kan daarbij geluk hebben. Maar zoals terecht opgemerkt kun je problemen verwachten om dat het winst model van de apk gewoon niet samengat met een 2 tientjes keuring. Een APK keuring duurt gewoon minstesn 20 min gemiddeld met alle administratie erbij en dat moet uit kunnen.

Ik kom al jaren bij een garage die 30 euro vraagt voor apk. En bij afkeur je gewoon terug naar huis stuurt met een lijstje punten.
Als je vervolgens terugkomt kijkt ie alleen naar die punten en als dat goed is meld ie hem af en kun je afrekenen.
Je hoeft ook geen afspraak te maken (kan zelfs niet) maar je moet natuurlijk niet om half 5 nog komen aankloppen.

Maar ik woon dan ook in het zuiden des lands ;)
Reparaties zijn bij dat bedrijf wel mogelijk. Maar hij doet eigenlijk voornamelijk keuren.
Het afstellen van lampen, eventueel vervangen ervan, dichtsmeren van een uitlaat o.i.d. doet ie dus ook niet. Tis echt alleen keuren voor die 30 euro.

Het kan dus wel...

Pobresh zei:
Ik kom al jaren bij een garage die 30 euro vraagt voor apk. En bij afkeur je gewoon terug naar huis stuurt met een lijstje punten.
Als je vervolgens terugkomt kijkt ie alleen naar die punten en als dat goed is meld ie hem af en kun je afrekenen.
Je hoeft ook geen afspraak te maken (kan zelfs niet) maar je moet natuurlijk niet om half 5 nog komen aankloppen.

Maar ik woon dan ook in het zuiden des lands ;)
Reparaties zijn bij dat bedrijf wel mogelijk. Maar hij doet eigenlijk voornamelijk keuren.
Het afstellen van lampen, eventueel vervangen ervan, dichtsmeren van een uitlaat o.i.d. doet ie dus ook niet. Tis echt alleen keuren voor die 30 euro.

Het kan dus wel...

Dat dacht ik dus ook, zal heus wel bestaan, je moet alleen goed zoeken. Dat geld voor alles als je beetje goede deal wilt hebben. Jou is het blijkbaar gelukt, nu ik nog - hoewel het in het westen misschien ook wel minder is.

Volgens mij kom ik bij dezelfde garage als Probesh, en de monteur zegt altijd, kijken kost niks. Dus ook pas betalen als die goed wordt gekeurd. Bij afkeur krijg je gewoon een briefje mee met de afkeurpunten. Het verdienmodel zit hem in de tevreden klanten. En als je een schroeverdraaier bij je hebt, kan je nog tijdens de keuring lamoen of co bijstellen :)

eeuwige_student zei:
Volgens mij kom ik bij dezelfde garage als Probesh, en de monteur zegt altijd, kijken kost niks. Dus ook pas betalen als die goed wordt gekeurd. Bij afkeur krijg je gewoon een briefje mee met de afkeurpunten. Het verdienmodel zit hem in de tevreden klanten. En als je een schroeverdraaier bij je hebt, kan je nog tijdens de keuring lamoen of co bijstellen :)

Dat klinkt logisch. Je bedoelt dat hij de keuring eigenlijk onofficieel doet en dus nog niet afmeld bij de RDW. En daarna als je dingen aangepakt hebt voor het echie. Maarja, even kijken is natuurlijk wat minder moeite dan een viergastest of remmentest, en juist dat laatste moet ik doen om te weten of ie er doorheen komt.

Er is een hele simpele reden dat deze garage bijna niet bestaan, want voor 30 euro kun je gewoon niet kosten dekkend werken, het kost gewoon geld.
Alle apparatuur wie er moet worden aangeschaft om te mogen keuren en ieder jaar moet dit allemaal weer gekeurd worden kosten gewoon een hoop geld.
Dan hebben we het nog niet eens gehad over als je een steekproef krijgt, dan ben je ook al vaak weer een 1.5 uur verder waar je beperkt word met werken.

Als dit voor een vaste klant is wie netjes zijn beurtjes en reparatie bij je komt uitvoeren is dit geen enkel probleem om af en toe te investeren in een klant.
Als er een onafhankelijke keuringsstation is wie alleen de verdiensten van de keuring heeft vraagt die gewoon meer geld, iedereen moet een boterham verdienen.

Ik vraag me echt serieus af als je nu over 20 euro moeilijk gaat doen of je wel auto moet rijden.
Als ik het goed begrijp heb je de auto al laten keuren, als je hem weer laat keuren kijken ze hem weer volledig na, een beetje garage gaat niet van een ander keuringsrapport uit.
Nu moet je de auto nog een keer laten keuren en kost het dubbel geld, ik vind het allemaal beetje van ik wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

MG ZR 160 zei:
eeuwige_student zei:

Dat klinkt logisch. Je bedoelt dat hij de keuring eigenlijk onofficieel doet en dus nog niet afmeld bij de RDW. En daarna als je dingen aangepakt hebt voor het echie. Maarja, even kijken is natuurlijk wat minder moeite dan een viergastest of remmentest, en juist dat laatste moet ik doen om te weten of ie er doorheen komt.

Bij zijn kijken wordt alles getest. Alles goed, dan wordt de auto afgemeld, niet alles goed, dan krijg je een briefje mee. De optie afkeuren kent hij bij mijn weten niet. :)

zeskant zei:
Er is een hele simpele reden dat deze garage bijna niet bestaan, want voor 30 euro kun je gewoon niet kosten dekkend werken, het kost gewoon geld.
Alle apparatuur wie er moet worden aangeschaft om te mogen keuren en ieder jaar moet dit allemaal weer gekeurd worden kosten gewoon een hoop geld.
Dan hebben we het nog niet eens gehad over als je een steekproef krijgt, dan ben je ook al vaak weer een 1.5 uur verder waar je beperkt word met werken.

Als dit voor een vaste klant is wie netjes zijn beurtjes en reparatie bij je komt uitvoeren is dit geen enkel probleem om af en toe te investeren in een klant.
Als er een onafhankelijke keuringsstation is wie alleen de verdiensten van de keuring heeft vraagt die gewoon meer geld, iedereen moet een boterham verdienen.

Ik vraag me echt serieus af als je nu over 20 euro moeilijk gaat doen of je wel auto moet rijden.
Als ik het goed begrijp heb je de auto al laten keuren, als je hem weer laat keuren kijken ze hem weer volledig na, een beetje garage gaat niet van een ander keuringsrapport uit.
Nu moet je de auto nog een keer laten keuren en kost het dubbel geld, ik vind het allemaal beetje van ik wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

Autorijden in Nederland is al duur genoeg. Ik heb geen zin meer uit te geven dan noodzakelijk, het is ook niet zo dat ik in een enorm dikke bak rijd waarvan de waarde er enorm onder lijdt als ik het op deze manier doe. Nogmaals; elke 20 euro maakt uit want als ik dat in m'n zak houdt kan ik er benzine van kopen en dat is een stuk nuttiger. Prima als jij meer wil uitgeven dan nodig is, het is je eigen geld dus je eigen verlies, maar verhef die visie niet tot de geldende norm. Er zijn zat mensen die het zo doen als ik; maar vaak niet zo mondig dus die hoor je niet. Ik heb meer respect voor iemand die z'n opties goed uitzoekt en de beste deal weet te vinden dan iemand die te lui / gemakzuchtig is en daarom onnodig teveel betaalt. Zeker als die laatste categorie mensen dan ook nog eens doet alsof iedereen het zo zou moeten zien.

eeuwige_student zei:
MG ZR 160 zei:
eeuwige_student zei:

Bij zijn kijken wordt alles getest. Alles goed, dan wordt de auto afgemeld, niet alles goed, dan krijg je een briefje mee. De optie afkeuren kent hij bij mijn weten niet. :)

Haha, dat klinkt als een garagehouder / monteur uit duizenden. Ik zou er bijna voor jullie kant op rijden ;)

Heb je wel eens gehoord van leven en laten leven? Jij werkt toch ook niet voor niks.

Ik laat me echt niet voor twee tientjes een gat in de hand boren, ik heb ook nog een gunfactor en kwaliteit is ook belangrijk.

Als jij denkt dat dit de manier is, mijn zege heb je, maar verwacht niet veel sympathie van garages.
Ze mogen wel kwaliteit leveren, maar niks verdienen, zo werkt het nu eenmaal niet.

Succes!

MG ZR 160 zei:
Haha, dat klinkt als een garagehouder / monteur uit duizenden. Ik zou er bijna voor jullie kant op rijden ;)

Rijd dan gelijk maar even naar Vriezenveen: daar ruil je gewoon het briefje van € 50,= tegen een fris (diesel) apk-briefje, en verder niks geen gedoe met lijstjes en herkeuringen.;)

Echter snap ik niet wat het probleem is als je maar 1 punt hebt en dat hebt gemaakt. Dan moet ie er gewoon door heen komen.... Geen probleem.

Overigens, ook hier als student zijnde met auto. Weliswaar iets meer vrienden binnen de wereld maar goed.... Of het nu 20, 30, 40 of nog meer kost. Zonder mag je niet rijden. En de boete is ook niet licht, een auto zonder APK mag niet op de openbare weg staan immers.

Tuurlijk snap ik dat je rond shopt, doe ik ook en de dealer had ook niks aan mij verdiend. Ik heb ook maar 20 betaald. Maar 30 of 40 is ook niet veel, en hoe verder je moet rijden hoe duurder het kan worden. Dit zijn die dingen waar geld ff jammer is om uit te geven omdat je er niks tastbaars voor terugkrijgt. Maar om nu om die 2 tientjes te werken. 1 keer niet naar t café en je hebt het eruit. ;)

Ach penny wise pound foolish. Laat hem lekker zeiken over 2 tientjes, repareert hij straks zijn auto voor €300 terwijl het niet nodig is. Kunnen wij hem lekker uitlachen in zn topic, als hij loopt te janken hoe duur zijn auto uiteindelijk was
Aan een eerlijke garage heb je nu eenmaal meer dan aan een goedkope garage.

Het is je inmiddels toch wel duidelijk wat een apk keuring een garage kost? dan begrijp je ook dat €40 a €50 voor een eerlijke garage niet duur is. Alles daarboven is wel te duur, alles eronder kost de garage geld.
Ik heb een paar weken geleden een auto opgehaald die gekeurd was bij een kwikfit. Om hem door de apk te krijgen zou €1500! kosten. Toen ik hem had, heb ik hem laten keuren en er was eigenlijk 3x niets mis mee. €155 had ik er nieuwe apk op.
Maar de vorige eigenaar had wel een goedkope apk keuring voor 2 tientjes!!! terwijl ik toch echt opgelicht was met die €39

Goedendag zei:
Ik heb een paar weken geleden een auto opgehaald die gekeurd was bij een kwikfit. Om hem door de apk te krijgen zou €1500! kosten. Toen ik hem had, heb ik hem laten keuren en er was eigenlijk 3x niets mis mee. €155 had ik er nieuwe apk op.
Maar de vorige eigenaar had wel een goedkope apk keuring voor 2 tientjes!!! terwijl ik toch echt opgelicht was met die €39

Inderdaad wat ik ook al zei, en vaak zie bij die vriend van me. Mensen die naar de Kwik-Fit gaan voor de APK omdattie daar zo goedkoop is, en vervolgens met twee A4'tjes aan afkeurpunten terugkomen. Lijstje kan 9 van de 10 keer gehalveerd worden.

Boppie zei:
Leon in z'n SEAT zei:
Nico GTR zei:
Jeetje wat een geld goedendag.
Inderdaad. 39 euro voor een APK, je moet het maar durven vragen... :rolleyes:

Ik denk dat hij doelde op het verschil in reparatiebedrag.
Oh daar had ik niet eens meer op gelet. Het is toch schandalig dat men 39 euro vraagt voor een APK. Dat moet makkelijk voor 2 tientjes kunnen. Wat een oplichter. Weet je wel hoeveel benzine ik kan kopen voor 19 euro? :p

Sorry voor de verwarring jongens, maar ik heb geprobeerd me in te leven in TS. Anders heb ik straks weer 'de domste reactie van de dag'. Valt nog niet mee :)

Ik snap het hele idee van alleen de punten nalopen die afgekeurd zijn niet helemaal. Lijkt mij spelen met vuur, straks klapt er iemand in de tussentijd met een band op een stoeprand en zit er een bult als een ei op...en toen kwam de steekproefcontroleur.

Verder is de APK niet het meest spannende van het autorijden. Die paar tientjes...zoek een betrouwbare garage op (die zijn er, echt) en laat hem keuren. Ik snap dat je wil besparen, dat wil iedereen, maar ga bij jezelf na of alle moeite die paar euro nu waard is.

Boppie zei:
Ik snap het hele idee van alleen de punten nalopen die afgekeurd zijn niet helemaal. Lijkt mij spelen met vuur, straks klapt er iemand in de tussentijd met een band op een stoeprand en zit er een bult als een ei op...en toen kwam de steekproefcontroleur.

Waar ik heen ga voor de APK worden ook alleen de afkeurpunten bekeken bij herkeuring. Maar vaak komen die auto's tussendoor niet op straat, maar worden ze eerst gerepareerd. Dan is het dus prima te doen.

Bossinkje zei:
Boppie zei:

Waar ik heen ga voor de APK worden ook alleen de afkeurpunten bekeken bij herkeuring. Maar vaak komen die auto's tussendoor niet op straat, maar worden ze eerst gerepareerd. Dan is het dus prima te doen.

Het is in heel veel gevallen goed te doen, maar 1 slimmerik kan je de punten kosten.

Terug
Bovenaan