Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
iDS zei:Roder zei:Dat geluid!
Kan een 718 wat van leren...
met zo'n intro een zwaar tegenvallend filmpje. Niks gehoord waar een 718 jaloers op moet zijn.
Renault15.17 zei:Vanaf 2018 gaat Alpine de A110 inzetten in een cup competitie die aan de ELMS evenementen gekoppeld gaan worden. Signatech gaat de auto's ontwikkelen en verkopen. Zie (in het Frans):
https://alpineplanet.com/alpine-annonce-la-nouvelle-alpine-a110-cup/
Roy Kleijwegt zei:Het rijden is onder embargo. Dus kan ik helaas niets over zeggen. Maar zijn we het eens dat ie er vanbinnen en vanbuiten gaaf uitziet? — bij Circuit Du Grand Sambuc.
Poor Joe zei:Ben nog steeds onder de indruk van de solide structuur en de bouwkwaliteit... een Clio die ondanks de stugge demping noch rammelt noch kraakt...
Helaas zijn veel mensen onderhevig aan de invloed van marketing en "sociale" perceptie, om dan nog van status te zwijgen. .
P. Klieder zei:Roken slecht? Ik ken iemand en die kende iemand die 90 is en zijn hele leven gerookt heeft..
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Ik wil hem wel mooi vinden, maar ik kan er echt niet warm van worden. Een auto zonder "schouders". Hij oogt gewoon enorm flets. Het interieur vind ik wel van grote klasse.
Maar ik mis gewoon wat t.o.v. de 4C. Die heeft net dat speciale, wat deze Alpine blijkbaar mist.
Een ding is zeker, in het echt is de A110 nog mooier dan op de foto's
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Deze Alpine vind ik dus veel meer een concurrent voor de GT86, behalve dan met een te hoge prijskaart. Het zijprofiel is veel te veilig en dan hebben ze die rare, non-functionele, deuk in de deur. Het zijruitje wat vreemd naar binnen loopt, te grote overhang voor, de achterkant die bijna net zo laag eindigt als de motorkap vooraan start en dan die Twingo lampen op de voorkant.
Wel is te prijzen dat die veel op het origineel lijkt.
Ongetwijfeld dat die beter inzetbaar is op dagelijkse basis. Maar ja, daar koop je geen Alpine voor. Koop dan een 3-serie/Giulia als het nog een beetje leuk moet rijden. Die zijn nog veel praktischer namelijk.
Dit soort auto's koop je voor de ervaring en beleving. En dat krijg ik nou niet echt uit die reviews. Ook als je hoort dat het onderstel gewoon soft is. Op het circuit dus gewoonweg veel beweging en bodyroll. Tja.
Carfanatic zei:Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Deze Alpine vind ik dus veel meer een concurrent voor de GT86, behalve dan met een te hoge prijskaart. Het zijprofiel is veel te veilig en dan hebben ze die rare, non-functionele, deuk in de deur. Het zijruitje wat vreemd naar binnen loopt, te grote overhang voor, de achterkant die bijna net zo laag eindigt als de motorkap vooraan start en dan die Twingo lampen op de voorkant.
Ongetwijfeld dat die beter inzetbaar is op dagelijkse basis. Maar ja, daar koop je geen Alpine voor. Koop dan een 3-serie/Giulia als het nog een beetje leuk moet rijden. Die zijn nog veel praktischer namelijk.
Dit soort auto's koop je voor de ervaring en beleving. En dat krijg ik nou niet echt uit die reviews. Ook als je hoort dat het onderstel gewoon soft is. Op het circuit dus gewoonweg veel beweging en bodyroll. Tja.
beetje eenzijdig verhaal vind je niet? prima dat je een een 4c prefereert, maar je argumenten zijn wel matig.
funf zei:Carfanatic zei:Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Deze Alpine vind ik dus veel meer een concurrent voor de GT86, behalve dan met een te hoge prijskaart. Het zijprofiel is veel te veilig en dan hebben ze die rare, non-functionele, deuk in de deur. Het zijruitje wat vreemd naar binnen loopt, te grote overhang voor, de achterkant die bijna net zo laag eindigt als de motorkap vooraan start en dan die Twingo lampen op de voorkant.
beetje eenzijdig verhaal vind je niet? prima dat je een een 4c prefereert, maar je argumenten zijn wel matig.
Nee, dat vind ik niet. Ik lees een heldere onderbouwing waarom hij een 4c mooier/beter vindt.
Voor mij doet deze Alpine het ook niet echt. Ik zou juist bij dit type auto het Spartaanse willen ervaren, en dat mist hij kennelijk.
MBdoubleyou zei:Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Ik wil hem wel mooi vinden, maar ik kan er echt niet warm van worden. Een auto zonder "schouders". Hij oogt gewoon enorm flets. Het interieur vind ik wel van grote klasse.
Maar ik mis gewoon wat t.o.v. de 4C. Die heeft net dat speciale, wat deze Alpine blijkbaar mist.
Grappig, dat heb ik juist bij de 4C. Ik vind het een slechte herinterpretatie van oude Alfa modellen en ik kan het ding met geen mogelijkheid mooi vinden. Ik vind het niets bijzonders.
En wat betreft de A110: geweldige auto! Ik ben absoluut fan.
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Ongetwijfeld dat die beter inzetbaar is op dagelijkse basis. Maar ja, daar koop je geen Alpine voor. Koop dan een 3-serie/Giulia als het nog een beetje leuk moet rijden. Die zijn nog veel praktischer namelijk.
Bird Nerd zei:![]()
![]()
Ik heb dan ook liever de Alpine. Ik stoor mij bij de 4C juist aan die hoge taillelijn en daardoor wat uit proportie
Helemaal mee eens! De rijkarakteristieken van de Alpine als vergevingsgezinde fun-auto zijn denk ik een heel bewuste marketingstrategie. De initiele doelgroep vormen toch de wat oudere heren die iets hebben met de oorspronkelijke Alpines en niet de doorsnee reaguurder op een autoblog of -forum. In de reacties op de A110 lees ik veel commentaren als "ik zou een Cayman/Lotus/4C nemen" maar als iedereen die dat zei het ook zou doen dan was Alfa nu een gezond merk. Ik denk zelfs dat de gebrekkige praktische bruikbaarheid meer kopers zal afschrikken dan het comfortabele onderstel. Met een auto als de Alpine wil je volgens mij niet alleen het circuit op maar ook lekker op vakantie naar de Riviera. Scheuren over de binnenwegen rond Nice, dat zie ik helemaal voor me. Maar als je daar niet woont moet je er wel kunnen komen.. En inderdaad, de A110 is een lichtgewicht auto met een goed onderstel, dat zich eenvoudig laat "upgraden" tot een harde circuitauto. Er komen ongetwijfeld speciale (gelimiteerde) versies om de aandacht de komende jaren vast te houden.[D2] zei:Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Ongetwijfeld dat die beter inzetbaar is op dagelijkse basis. Maar ja, daar koop je geen Alpine voor. Koop dan een 3-serie/Giulia als het nog een beetje leuk moet rijden. Die zijn nog veel praktischer namelijk.
Het is natuurlijk een beetje koffiedik kijken, maar ik kan me toch niet voorstellen dat een 3-serie of een Giulia qua beleving ook maar in de buurt komen van deze Alpine. Zitpositie, zicht rondom (of gebrek daaraan), gewicht, plaatsing van de motor, wielophanging (double wishbones rondom als ik me niet vergis), alles ademt 'sportauto'. Alleen stap je er na een weekendje Eiffel niet meteen met een hernia weer uit. In dat licht moet ik ook denken aan de slotwoorden van Dries van den Elzen in de Autovisie review, veel kopers zijn mensen die zich de oorspronkelijke A110 nog herinneren en wellicht zelfs gereden hebben, en die wellicht inmiddels een wat minder goed meewerkend fysiek hebben
https://youtu.be/47ybd3VnZ8s?t=551
En als het Spartaanser moet: Die uitgeklede hardcore versie komt er heus wel, daar heb ik alle vertrouwen in.
Beros zei:[D2] zei:Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Ik denk zelfs dat de gebrekkige praktische bruikbaarheid meer kopers zal afschrikken dan het comfortabele onderstel. Met een auto als de Alpine wil je volgens mij niet alleen het circuit op maar ook lekker op vakantie naar de Riviera. Scheuren over de binnenwegen rond Nice, dat zie ik helemaal voor me. Maar als je daar niet woont moet je er wel kunnen komen.. En inderdaad, de A110 is een lichtgewicht auto met een goed onderstel, dat zich eenvoudig laat "upgraden" tot een harde circuitauto. Er komen ongetwijfeld speciale (gelimiteerde) versies om de aandacht de komende jaren vast te houden.
Dat maakt de Evora zo'n goeie propositie. Je kunt desnoods je peuters nog achterin stoppen. Heb je die niet, kan daar de bagage. Alleen is de Evora zeker 2x zo duur.
![]()
Beros zei:Helemaal mee eens! De rijkarakteristieken van de Alpine als vergevingsgezinde fun-auto zijn denk ik een heel bewuste marketingstrategie. De initiele doelgroep vormen toch de wat oudere heren die iets hebben met de oorspronkelijke Alpines en niet de doorsnee reaguurder op een autoblog of -forum. In de reacties op de A110 lees ik veel commentaren als "ik zou een Cayman/Lotus/4C nemen" maar als iedereen die dat zei het ook zou doen dan was Alfa nu een gezond merk. Ik denk zelfs dat de gebrekkige praktische bruikbaarheid meer kopers zal afschrikken dan het comfortabele onderstel. Met een auto als de Alpine wil je volgens mij niet alleen het circuit op maar ook lekker op vakantie naar de Riviera. Scheuren over de binnenwegen rond Nice, dat zie ik helemaal voor me. Maar als je daar niet woont moet je er wel kunnen komen.. En inderdaad, de A110 is een lichtgewicht auto met een goed onderstel, dat zich eenvoudig laat "upgraden" tot een harde circuitauto. Er komen ongetwijfeld speciale (gelimiteerde) versies om de aandacht de komende jaren vast te houden.[D2] zei:Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Ongetwijfeld dat die beter inzetbaar is op dagelijkse basis. Maar ja, daar koop je geen Alpine voor. Koop dan een 3-serie/Giulia als het nog een beetje leuk moet rijden. Die zijn nog veel praktischer namelijk.
Het is natuurlijk een beetje koffiedik kijken, maar ik kan me toch niet voorstellen dat een 3-serie of een Giulia qua beleving ook maar in de buurt komen van deze Alpine. Zitpositie, zicht rondom (of gebrek daaraan), gewicht, plaatsing van de motor, wielophanging (double wishbones rondom als ik me niet vergis), alles ademt 'sportauto'. Alleen stap je er na een weekendje Eiffel niet meteen met een hernia weer uit. In dat licht moet ik ook denken aan de slotwoorden van Dries van den Elzen in de Autovisie review, veel kopers zijn mensen die zich de oorspronkelijke A110 nog herinneren en wellicht zelfs gereden hebben, en die wellicht inmiddels een wat minder goed meewerkend fysiek hebben
https://youtu.be/47ybd3VnZ8s?t=551
En als het Spartaanser moet: Die uitgeklede hardcore versie komt er heus wel, daar heb ik alle vertrouwen in.
Het design heeft zeker wat puntjes die op het eerste oog wat onevenwichtig overkomen - zoals de overhang voor en achter en-profil en de achterlichten horen gewoon rood te zijn, maar ik vind hem desondanks erg mooi. Een geslaagde moderne interpretatie van een icoon en geen retro-kitsch. Dat dit goed uit kan pakken bewijzen de moderne Mini en Fiat 500.
[size=medium]Alpine start met uitrol reguliere uitvoeringen A110[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 27 februari 2018 • Tekst: Bob Kroese[/size]
Alpine heeft bekend gemaakt hoe de reguliere uitvoeringen van de A110 gaan heten: Pure en Légende. De prijzen worden later dit jaar bekend gemaakt.
Het herboren Franse sportautomerk Alpine is toe aan de volgende stap. Na de introductie van de A110 Premiere Edition kondigt het merk nu de uitrol van de reguliere versies aan. Die dragen de namen Pure en Légende.
Die laatste is de meest luxe uitvoering. Alpine meldt dat deze versie onder andere is uitgerust met elektrisch verstelbare stoelen, leren bekleding en interieurafwerking met glanzend koolstofvezel panelen.
Beide versies zijn net als de Premiere Edition, die inmiddels is uitverkocht, voorzien van een 1.8 turbomotor met 252 pk en zeventraps DCT-automaat. De Nederlandse prijzen van de twee uitvoeringen worden later dit jaar bekend gemaakt. De A110 Premiere Edition kostte in ons land 67.500 euro.
Carfanatic zei:![]()
Top Gear stars escape burning £50,000 sports car after it bursts into flames during filming
https://www.telegraph.co.uk/news/2018/02/03/top-gear-stars-escape-burning-50000-sports-car-bursts-flames/
Nico GTR zei:Wij hebben er 2 staan volgende week! En een rijdende demo....dus als je hem wilt horen.
![]()