cirKel
Net ingestapt
RobEU zei:Nooit geweten dat er een voorwielaangedreven 3-serie te koop is.
Dat staat er ook niet.
RobEU zei:Of een hatchback 3...
En die heet BMW 3-serie Gran Turismo.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
RobEU zei:Nooit geweten dat er een voorwielaangedreven 3-serie te koop is.
RobEU zei:Of een hatchback 3...
cirKel zei:En dat is nou juist weer het gevolg van het feit dat BMW tegenwoordig in elke denkbare niche een model plaatst, ook als dat tegen het karakter van het merk ingaat (voorwielaandrijving, 3-cilinders, cross over SUV's, 3-serie hatchbacks). Deze strategie krijgt juist vaak genoeg kritiek, dus ik zie dat niet als een pluspunt.
cirKel zei:RobEU zei:Nooit geweten dat er een voorwielaangedreven 3-serie te koop is.
Dat staat er ook niet.
RobEU zei:Of een hatchback 3...
En die heet BMW 3-serie Gran Turismo.
RobEU zei:cirKel zei:RobEU zei:Nooit geweten dat er een voorwielaangedreven 3-serie te koop is.
Dat staat er ook niet.
RobEU zei:Of een hatchback 3...
En die heet BMW 3-serie Gran Turismo.
Dat is een liftback. Bovendien spreek je in meervoud. Zijn er nog meer 3-serie hatchbacks? En het staat er wel. Jij reageert op een opmerking over de 3-serie.
Moderator
Het is bepaald niet professioneel dat potentiële klanten er zelf achter moeten komen dat niet alles leverbaar is wat is beloofd/toegezegd. Alfa had gewoon duidelijk moeten communiceren dat de Giulia diesels en QV bestelbaar zijn vanaf medio 2016 en de overige Giulia benzinemodellen vanaf kwartaal X 2017.Zadelsnuiver zei:Liever in 2017 dan een fantastische benzine neerzetten dan nu overhaast iets op de markt zetten waarvan ze later spijt gaan krijgen. De Giulia moet Alfa Romeo wereldwijd weer op de kaart zetten als een van 's werelds beste autobouwers dus ze gaan echt geen risico's nemen.
R W D zei:Natuutlijk kan hij dat, als Hiejoendaai Pony rijder weet je toch precies hoe een A4- of 3 Serie rijder tot z'n keuze komt?![]()
Gullwing zei:En dan komt alfa met een auto die qua prijs in het mb en bmw segment zit? Met dealers van het niveau van lokale fietswinkels? Mwoah, ik hoop het voor ze.
lrw54 zei:Gisteren voor het eerst een Giulia Diesel gezien, rood met glas dak en leer. Achter het stuur zat een oudere meneer, die bij het inparkeren ook nog met zijn prachtige aluvelg rechtsvoor aan de stoeprand langs kraste.... Het viel me ook op dat deze auto H-7 lampen had en geen xenonlicht.
Gullwing zei:Er wordt hier altijd gesproken over de alfa liefhebber. Maar is die er nog wel?
Of is die vergelijkbaar met de saab liefhebber? Mensen met en budget van max 3 - 5k die alleen maar lopen te jammeren?
Het laatste echte succes van alfa was de 156. En dat was al een auto voor lease rijders. Echte liefhebbers hadden nog de 33,75,155,spider en 164. En dat is allemaal >20 jaar geleden. Ik ken echt niemand die het ooit nog over alfa heeft.
En dan komt alfa met een auto die qua prijs in het mb en bmw segment zit? Met dealers van het niveau van lokale fietswinkels? Mwoah, ik hoop het voor ze.
Gullwing zei:Er wordt hier altijd gesproken over de alfa liefhebber. Maar is die er nog wel?
Of is die vergelijkbaar met de saab liefhebber? Mensen met en budget van max 3 - 5k die alleen maar lopen te jammeren?
Het laatste echte succes van alfa was de 156. En dat was al een auto voor lease rijders. Echte liefhebbers hadden nog de 33,75,155,spider en 164. En dat is allemaal >20 jaar geleden. Ik ken echt niemand die het ooit nog over alfa heeft.
En dan komt alfa met een auto die qua prijs in het mb en bmw segment zit? Met dealers van het niveau van lokale fietswinkels? Mwoah, ik hoop het voor ze.
Automotive News Europe zei:[size=medium]Alfa will add a Giulia wagon to boost European sales
Luca Ciferri
October 26, 2016 14:06 CET
TURIN -- Alfa Romeo will launch a station wagon version of its Giulia sedan in Europe to help boost sales of the key model, people briefed with the matter told Automotive News Europe.
Neither Alfa nor its parent Fiat Chrysler Automobiles have commented on whether the Giulia will get a wagon version but the sources said it will be launched late next year.
There is no word whether the wagon will be sold outside Europe including in the U.S. where wagons are less popular than in Europe. The Giulia has been in sale in mainland Europe since May and in the UK since this month. It was the fourth best-selling midsize premium car in September (see table below).
"The Giulia sedan is doing reasonably well but without a wagon it is not competing in the largest portion of the midsize premium segment," said Felipe Munoz, an analyst at JATO Dynamics market researchers. Wagons account for 42 percent of sales of premium midsize cars in Europe, compared with 33 percent for sedans, Munoz said.
Marchionne pleased
Fiat Chrysler CEO Sergio Marchionne said is pleased with the Giulia and he expects its U.S. launch to help boost sales. The sedan received a number of awards that recognized it as "one of the best technical launches that this group has ever carried out," he said on Wednesday on a call with analysts to discuss FCA's third-quarter results.
Marchionne expects annual global sales of between 75,000 and 100,000 for the Giulia sedan. He said the Giulia sedan will go on sale in the U.S. by the end of the year and "hopefully" in China in the first or second quarter next year. Marchionne said he is encouraged by the versatility of the Giorgio architecture that was created for the Giulia.
FCA can use the architecture to build a "phenomenal" range of rear- and all-wheel-drive cars, which may even expand in some form to the Jeep brand, he said. The architecture proved to be "all we expected and more," Marchionne said. "I think its utilization across a wide range of applications within the group is probably the most beneficial thing we have done from a technical development in a long time," he said.
Marchionne confirmed that the Stelvio, Alfa's first SUV, will debut next month at the Los Angeles auto show and likely will go on sale globally in the first quarter of next year. The midsize model also uses the Giorgio platform and will be a rival to the Audi Q5 and BMW X3 competitor. It will be built in FCA's Cassino plant, Central Italy, which also manufactures the Giulia and the Europe-only Giulietta compact hatchback.
Alfa sold 5,105 Giulia sedans in mainland Europe in the first nine months, putting it in fifth place in its segment behind the Mercedes-Benz C class, BMW 3 series, Audi A4 and Jaguar XE, according to JATO data. All these models except the XE have wagon variants. Jaguar has no plans to offer an XE wagon.
In September, the Giulia did better, moving to fourth place with 1,718 sales. Sales will improve now that the car is available in the UK, Europe's second-largest market after Germany.
Mercedes C class leads
September midsize premium sedan sales in Continental Europe with % change
Mercedes C class 4,300 -16%
BMW 3 series 3,033 +11%
Audi A4 2,091 +55%
Alfa Romeo Giulia 1,718 New
Jaguar XE 845 -26%
Volvo S60 503 -19%
Lexus IS 340 +28%
Infiniti Q50 209 +32%
Nine-month midsize premium sedan sales in Continental Europe with % change
Mercedes C class 35,568 -16%
BMW 3 series 24,931 +8%
Audi A4 23,803 +76%
Jaguar XE 8,709 +117%
Alfa Romeo Giulia 5,105 New
Volvo S60 4,981 -8%
Lexus IS 2,755 -7%
Infiniti Q50 1,635 -1%
Source: JATO[/size]
P. Klieder zei:Pff dom artikel. Er zijn uberhaupt maar 10 premium midsize sedans in Europa. En dan moeten ze de DS5 met hangen en wurgen een premium midsize sedan noemen.
In dat licht bezien sta ik ook in de top 10 van coureurs met ervaring op Zandvoort die uit Ankeveen komen....
cirKel zei:
P. Klieder zei:Pff dom artikel.
straatos zei:Wat beside dit onderwerp (met het risico dat hetb hier weggehaald wordt), maar niettemin interessant is dat een nieuwe spider op basis van de MX-5 had moeten worden gemaakt. Wie zat er nou écht te wachten op een nieuwe Fiat 124? Kijk naar de verhoudingen van de MX-5 en de schitterende spider concept van een paar jaar terug.
Alfa Geraardsbergen zei:Alfa Romeo Giulia 2.2 Mjet 180pk Super
Directiewagen met 9.640 euro korting
Catalogusprijs 47.130 euro
Nu voor 37.490 euro
Kom en ontdek onze directiewagen die ongelofelijk goed is uitgerust met oa:
Zwart Lederen interieur
18 inch Veloce Dark velgen met runflat banden
Zwarte remklauwen
Sport Pack AFS ( Sportstuur, Bi Xenon en ALU afwerking)
Zomer Pack ( Warmtewerende voorruit en extra USB poorten, enz )
Rijhulp Pack Plus ( Parkeerhulpsysteem V+A en camera, Dodehoekdetectie, enz )
Comfort Pack ( Keyless Entry, extra verlichting )
Audio Pack ( 11 luidsprekers met subwoofer en sfeerverlichting )
Rokerskit
Verwarmde elektrische inklapbare buitenspiegels
Verchroomde raamomlijsting
8.8 inch infotainmentsysteem met Connect 3D Nav
DAB antenne
En tevens de rijke standaarduitrusting
Wagen is onmiddellijk beschikbaar
Voor verdere info
Gelieve contact met ons op te nemen
Niseko zei:Erg fraaie kleur, stoer instant herkenbaar Alfa front, schitterende wielen, interieur opgeruimd maar in vergelijking met het sfeervolle interieur van de 159 wat aan de streng ogende kant...
Jamiro zei:9640euro voordeel in zo'n korte tijd? Wat heeft 'ie al gelopen dan?